Suomessa on matalat asuntolainojen korot

Suomessa on muita euromaita matalammat asuntolainojen keskikorot. Tämä johtuu osittain siitä, että ainakin joissakin maissa asuntolainoja sidotaan enemmän kiinteään korkoon http://aijaa.com/42jDd0
.
Tässä kuva asuntolainojen korkosidonnaisuudesta muutamissa maissa http://aijaa.com/WK8Fv6

10

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • debianxfce1

      ...mutta maailman melkein korkeimmat verot ja äänestämällä kommunismia tukeva metsäkansaa joutuu elämään velaksi ja köyhyydessä ja kurjuudessa.

      • BauHerr

        "joutuu elämään velaksi ja köyhyydessä ja kurjuudessa."

        Ja muualla on asiat paremmin? Itse olen asunut ja työskennellyt 8 maassa. Vissiin on tullut valittua huonosti, kun sitä maanpäällistä paratiisia ei ole tullut vastaan.

        Ja suomalaisen taloussairauden voi kääntää omaksi edukseen: rakennat itse ja "tienaat" säästämällä keskimäärin 60 euroa jokaiselta työtunnilta. Saat kaikki verokilaat ja sosiaalihöpötykset omaksi eduksesi. Ei ne suuret tulot, vaan se hartiapankki.


      • jassooffff

        " rakennat itse ja "tienaat" säästämällä keskimäärin 60 euroa jokaiselta työtunnilta. "

        Milläs suomen miljoona köyhää ostaa tontin ja rakennustarvikkeet?


      • jassooffff kirjoitti:

        " rakennat itse ja "tienaat" säästämällä keskimäärin 60 euroa jokaiselta työtunnilta. "

        Milläs suomen miljoona köyhää ostaa tontin ja rakennustarvikkeet?

        Lisäksi tietenkin on otettava huomioon se, että ei meistä kaikista ole talonrakentajiksi. Kun ei ole omakohtaista taitoa, se on ostettava. Moni avioliitto on päättynyt oman kodin rakentamiseen.. sen verran raskasta se on.


    • BauHerr

      Totta. Keski-Euroopassa saa kiinteällä korolla asuntolainaa aina siihen hetkeen, jolloin täyttää virallisen eläkeiän.

      Tällä hetkellä 20 vuoden kiinteän koron hinta on noin 2 %

      • Ruotsissakin asuntolainat otetaan yleensä 75 vuoden "maksuajalla" DDD:


      • Ylläolevan kuvan perusteella hollantilaiset maksavat asuntolainoistaan tälläkin hetkellä noin 1,6 prosenttiyksikköä korkeampia korkoja. Euroalueen keskimääräinen korko on noin 0,6 prosenttiyksikköä korkeammalla.


      • BauHerr
        pundit kirjoitti:

        Ylläolevan kuvan perusteella hollantilaiset maksavat asuntolainoistaan tälläkin hetkellä noin 1,6 prosenttiyksikköä korkeampia korkoja. Euroalueen keskimääräinen korko on noin 0,6 prosenttiyksikköä korkeammalla.

        Eivät nettoperusteisesti maksa. Tähän liittyy korkojen verovähennysoikeus, joka on tyypillisesti hieman alle puolet korkomenoista. Tosin verovähennysoikeus poistuu vuoteen 2040 mennessä asteettain.

        Pankit ovat onnistuneet diskonttaamaan osan verovähennyksen hyödystä korkoihin. Taas toisaalta velalliset eivät välttämättä ole nettovelallisia, vaan pitävät nominaalista velkaa saadakseen verovähennyshyödyn.

        Mikään ei estä lainaamasta esimerkiksi saksalaisesta pankista, mikäli niille käy hollantilainen vakuus. Tietyin ehdoin käy.


    • Asioidenhan pitäisi näin olla hyvällä tolalla asuntojen ostamista silmälläpitäen. Halvat korot ja maailman paras maa asua. Mitä ihmettä täällä oikein tuhnujen puolelta kitistään.

      Huomasiko kukaan, kuinka Ruotsin asuntojen arvo on noussut viime vuodesta 16%. Pidempi maksuaika, ei ilmeisesti markkinoita ainakaan haittaa.

      • Selvittelin asioita ja osasyy Ruotsin markkinatilanteeseen on myös siinä, että siellä ei ole tarjolla riittävästi vuokra-asuntoja. Siten nuoret "joutuvat" hankkimaan omistusasuntoja. Nuo Ruotsin maksuajat muistuttavat Yhdysvaltojen tilanteesta. Tämänkaltainen tilanne varmaan mahdollistaa suurimman mahdollisen hintanousun, mutta myös aiheuttaa suurimmat riskin hintakuplien muodostumiselle.
        .
        Yksi osasyy kireään asuntomarkkinatilanteeseen Ruotsissa on voimakas maahanmuutto. Vähäinen tarjonta lisää kysyntää ja nostattaa hintoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe