Suomessa on matalat asuntolainojen korot

Suomessa on muita euromaita matalammat asuntolainojen keskikorot. Tämä johtuu osittain siitä, että ainakin joissakin maissa asuntolainoja sidotaan enemmän kiinteään korkoon http://aijaa.com/42jDd0
.
Tässä kuva asuntolainojen korkosidonnaisuudesta muutamissa maissa http://aijaa.com/WK8Fv6

10

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • debianxfce1

...mutta maailman melkein korkeimmat verot ja äänestämällä kommunismia tukeva metsäkansaa joutuu elämään velaksi ja köyhyydessä ja kurjuudessa.

• BauHerr

"joutuu elämään velaksi ja köyhyydessä ja kurjuudessa."

Ja muualla on asiat paremmin? Itse olen asunut ja työskennellyt 8 maassa. Vissiin on tullut valittua huonosti, kun sitä maanpäällistä paratiisia ei ole tullut vastaan.

Ja suomalaisen taloussairauden voi kääntää omaksi edukseen: rakennat itse ja "tienaat" säästämällä keskimäärin 60 euroa jokaiselta työtunnilta. Saat kaikki verokilaat ja sosiaalihöpötykset omaksi eduksesi. Ei ne suuret tulot, vaan se hartiapankki.

• jassooffff

" rakennat itse ja "tienaat" säästämällä keskimäärin 60 euroa jokaiselta työtunnilta. "

Milläs suomen miljoona köyhää ostaa tontin ja rakennustarvikkeet?

• jassooffff kirjoitti:

" rakennat itse ja "tienaat" säästämällä keskimäärin 60 euroa jokaiselta työtunnilta. "

Milläs suomen miljoona köyhää ostaa tontin ja rakennustarvikkeet?

Lisäksi tietenkin on otettava huomioon se, että ei meistä kaikista ole talonrakentajiksi. Kun ei ole omakohtaista taitoa, se on ostettava. Moni avioliitto on päättynyt oman kodin rakentamiseen.. sen verran raskasta se on.

• BauHerr

Totta. Keski-Euroopassa saa kiinteällä korolla asuntolainaa aina siihen hetkeen, jolloin täyttää virallisen eläkeiän.

Tällä hetkellä 20 vuoden kiinteän koron hinta on noin 2 %

• Ruotsissakin asuntolainat otetaan yleensä 75 vuoden "maksuajalla" DDD:

• Ylläolevan kuvan perusteella hollantilaiset maksavat asuntolainoistaan tälläkin hetkellä noin 1,6 prosenttiyksikköä korkeampia korkoja. Euroalueen keskimääräinen korko on noin 0,6 prosenttiyksikköä korkeammalla.

• BauHerr
        pundit kirjoitti:

Ylläolevan kuvan perusteella hollantilaiset maksavat asuntolainoistaan tälläkin hetkellä noin 1,6 prosenttiyksikköä korkeampia korkoja. Euroalueen keskimääräinen korko on noin 0,6 prosenttiyksikköä korkeammalla.

Eivät nettoperusteisesti maksa. Tähän liittyy korkojen verovähennysoikeus, joka on tyypillisesti hieman alle puolet korkomenoista. Tosin verovähennysoikeus poistuu vuoteen 2040 mennessä asteettain.

Pankit ovat onnistuneet diskonttaamaan osan verovähennyksen hyödystä korkoihin. Taas toisaalta velalliset eivät välttämättä ole nettovelallisia, vaan pitävät nominaalista velkaa saadakseen verovähennyshyödyn.

Mikään ei estä lainaamasta esimerkiksi saksalaisesta pankista, mikäli niille käy hollantilainen vakuus. Tietyin ehdoin käy.

• Asioidenhan pitäisi näin olla hyvällä tolalla asuntojen ostamista silmälläpitäen. Halvat korot ja maailman paras maa asua. Mitä ihmettä täällä oikein tuhnujen puolelta kitistään.

Huomasiko kukaan, kuinka Ruotsin asuntojen arvo on noussut viime vuodesta 16%. Pidempi maksuaika, ei ilmeisesti markkinoita ainakaan haittaa.

• Selvittelin asioita ja osasyy Ruotsin markkinatilanteeseen on myös siinä, että siellä ei ole tarjolla riittävästi vuokra-asuntoja. Siten nuoret "joutuvat" hankkimaan omistusasuntoja. Nuo Ruotsin maksuajat muistuttavat Yhdysvaltojen tilanteesta. Tämänkaltainen tilanne varmaan mahdollistaa suurimman mahdollisen hintanousun, mutta myös aiheuttaa suurimmat riskin hintakuplien muodostumiselle.
        .
        Yksi osasyy kireään asuntomarkkinatilanteeseen Ruotsissa on voimakas maahanmuutto. Vähäinen tarjonta lisää kysyntää ja nostattaa hintoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4626
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2129
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      1587
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      170
      1547
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      162
      1512
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      271
      1332
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      196
      1204
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1122
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1074
    10. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      81