Pystykorvat jänismetsällä

Karjalankarhukoira

Moro. Tietääkö kukaan, miten esim. Pohjanpystykorvat käyttäytyvät ajaessaan jänistä(haukkuvatko?), koska olen kuullut että näitäkin käytetään vähän jäniksen metsästyksessä? Itselläni olisi Karjalankarhukoira joka on innostunut nimenomaan jäniksistä ja haluaisin tietää onnistuisiko mitenkään tämmöinen homma?

7

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostaBeetles

      Suuria eroja yksilöissä. Puolet ei aja ja se toinen puoli ajaa miten sattuu, ts. eli mennään enimmäkseen hiljaa ja kiljahdellaan korkeintaan lähtöön. Ja tätä riemua korkeintaan vartti. Voisi suostua ajoon usuttamalla. Eli jäniksennahkaa talteen ja leikityksiä sillä. Eli verijälkiharjootusta jäniksen nahalla.

      • Karjalankarhukoira

        Kiitos kommentista! Esimmäiseksi tuon voisi viedä metsään ja tehdä arvio osaako hakea pupujen hajuja ja lähteekö jopa ajamaan.. Kerran lenkillä innostu jälistä ja lähdin hihnan kanssa juoksemaan ja seuraamaan koiraa ja haukku koko ajan..liekkö tämä sitten huutamista vain siksi ku ei päässyt omaan tahtiin menemään vai jopa luontanen kyky ajaa!


      • mmmmmmmmmmmm

        Iteltäkin löytyy karhukoira, joka kiinnostunut ainoastaan jäniksistä.
        Ei anna ääntä, mutta seuraa jälkeä koko päivän jos ei hae pois.
        Helppo ois saada jäniksen seuraaja, mutta hirvihommiin alunperin tuli hankittua.


      • Karjalankarhukoira

        Ääntä pitäs kyllä olla että jotenki onnistus/ois järkee tossa jänishommassa..ei oo vielä tullu kokeiltua mites tuo mun jänisten kans toimii mut muilta ois kiva kuulla omia kokemuksia alkuun. :)


      • mmmmmmmmmmmm
        Karjalankarhukoira kirjoitti:

        Ääntä pitäs kyllä olla että jotenki onnistus/ois järkee tossa jänishommassa..ei oo vielä tullu kokeiltua mites tuo mun jänisten kans toimii mut muilta ois kiva kuulla omia kokemuksia alkuun. :)

        Suurriistakoirat harvemmin ääntä antaa. Lähtö kiljasun yleensä ja sen jälkeen seuraa hiljasena. Joitakin norjanharmaita nähnyt, jotka antaa ääntä ajaessaan jänistä.
        Muuten aika vaikea opettaa koiraa haukkumaan juostessa, jos se ei tule luonnostaan.


      • Karjalankarhukoira

        Se voi olla. Pittää kattoo ku omahi on kuitenki yksilö nii jos löytys luontanen taito.


    • korvakoira

      Meillä on pohjis ja haukkuu ajohaukkua talutuslenkilläkin! Yrittää ajaa jäniksiä liikkeelle vähän turhankin innokkaasti. Haukkuu ajaessaan ja kuuluu kyllä hyvin missä menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3985
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3062
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      3020
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2848
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2794
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2525
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      304
      2444
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      226
      2117
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1997
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1967
    Aihe