Miten on kehitetty JÄÄKYLMÄ auto?

Ostakaaravhybridi4x4

Miksi? Ketä se palvelee? Auto on touran 1.9. Käsittämättömän kylmä.
Huom muun merkin dieselit ilman webastoja on käyttökelpoisia .
Esim volkkarini ,minulla on kyseinen volkkari ollit jonmonta vuotta. Puhun siis vuosien kokemuksesta. Näillä keleillä en voi ottaa ohjaamoon juuri ollenkaan lämpöä ajan siis puhallin puhaltaen ulkoilmaa -31 esim. On kylmä. Syy miksi näin ensin odotan moottorin lämmön nousevan normaaliin 90 c ja sitten vasta jos ei jo ole perillä voi alkaa pyydellä 18 plus asetuksella lämpöä joka yleensä putoaa hiukan siitä usein ellei ole tasainen tieajo kyseessä. Ykkös nopeus on maksimi pakkasilla .

Vga tekee käsittämättömän kylmiä moottoreita MIKSI HELEVETISSÄ?
Webasto ei ole se vastaus eikä näsäri eberi... On vain idiooottimaista vittuilevaa saksalaista insinööritaitoa hyytävää kylmyyttä. Takavuosien pienikulutuksinen auto oli nopein lämpenemään tm lehden talvitestissä eli ei ole mutua vaan totuutta.

Noniin asennutan viimein webaston joka lämpiää sitten sisältä napsauttaen en enää mene siihen kirottuun pakastimeen vuosien jälkeen. Autolla ajan vielä 250 tkm että saa 400 tkm täyteen. En vaihda. Saksalainen on paska auto.

42

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihan_trolli

      Jo on tyhmä trolli, kuten tojo nimmarikin viittaa.
      Voitte sitten arvostella, kumpi oli provoa.

      • Ostakaaravhybridi4x4

        Voihan trolli nimimerkki, tervetuloa autooni kyytiin ja totea tilanne ihan itse. Onko tämä silloin trolli? Missäpäin asut? Veikkaan valitettavasti eteläsuomea no sinne en tule koskaan vasn pysyn rimaa hipoen kehä 3 raikkaammalla puolen.

        Tyhmä pn se joka pilkkaa toyota nimeä. Olet näemmä useassa asiassa väärässä,keskustelumme istuessamme touranissa tulee olemasn värikäs.minä puhun totta puhu sinäkin.
        Älä ota mitään extra vaatetusta kylmyyttä vastaan vasn normi asu jolla luulet tavallisessa autossa pärjäävän . Alkaa se trolli teksti hyytyä . Ilmoita vain yhteystiedot älä leukaile.


      • autobildVWtestit

        VW kylmyys on jopa labrassa todettu.


    • vaivielälämpöö

      Taloudelliseksi tehty, tuulilasin saa kirkkaaksi se riittää posti patelle ja paska lakeille!!

    • Jaakko_M

      Auton lämmityslaite on huonosti suunniteltu ja vielä surkeasti toteutettu, jos ei siitä lämpöä saa pienen auton sisätilaan. Kyllä siellä moottorissa kuitenkin liekki palaa ja on pirun kuumaa, kuluttaa se sitten litran enempi tai vähempi jollakin matkalla. Useat eri autonvalmistajat onnistuvat hyvin lämppärin toteutuksessa, auto lämpiää nopsaan ja lämpöä riittää.

      • mutkueipyydetä

        Touran on aika suuri sisätiloiltaan m3 esim passat on paljon pienempi.Touran on kuin kutistettu transportteri. Ei silti ei sieltä tule lämmintä edes pikkukoppiin. Ne on kylmiä autoja.
        Oieassa olet että suunnittelu on pielessä. Kiappa ne inssit saksanmaalla osaisi jos niiltä pyydettäisiin lämmin kone.


    • EiPärjääPakkasella

      Saksalainen ja pakkanen on yhtä huono yhdistelmä, kuin sähkö ja vesi.....

    • uusipoloilija

      "Saksalainen on paska auto."
      Eli kun sinun autosi on kylmä, ovat kaikki muutkin samassa maassa suunnitellut autot huonoja? Olisi kuule paljon helpompi sinunkin keskustella, jos et tekisi näin tyhmiä yleistyksiä.
      Itse ajelen 1,2 51 kW-koneisella bensa-Pololla vm. 2013, eikä kylmyys haittaa kuin autoon tullessa. Juuri äskettäin käynnistyi ilman esilämmitystä kahden päivän käyttämättömyyden jälkeen -23 asteessa ekalla, vaikka startti pyöritti vähän hitaanlaisesti.
      Auton lämmetessä 3-4 minuuttia tyhjäkäynnillä käärin tuulilasipeitteen tavaratilaan ja raappailin sivuikkunat auki, eikä sitten muuta kuin tien päälle. Kymmenisen minuuttia ajettuani piti ottaa pipo pois päästä, kun rupesi pää liikaa lämpenemään.
      Minä ainakaan mitään rumia katumaastureita rupea ostamaan.

      • ostakaaravhybridi4x4

        uusipoloilija ,tahtoo ne vga merkkiset autot olla kylmiä. Aika hyvä yleistys sinulta. Ei ole tyhmä yleistys sinulta.
        Olispa hyvä jos edes hivenen olis sakasanpaskat edenneet lämmityslaitteessa sitten 10 vuodessa, onnea poloiseesi.Ei muuten lämmitä minun autoa yhtään.Esilämmitän kyllä aina autoni ja on akkuvaraaja C-tek kytkettynä kun lämmitän. Vw touran kun käy esim 60min niin moottorin lämmöt on 50c en tiedä onko se 40c oikeasti kun siitä 50c vasta alkaa asteikko .Niin ja pyynti on se minimi 18 ja puhallin 1.
        Minä starttaan avo tallista on muutamanasteen lämpimämpi kuin ulkoilma suoraan.

        Älä ostakkaan uusi 4x4 hybridi rav 4 on fiksujen ja rikkaiden auto liki 50k€ minä taidan vaihtaa siihen käytettynä tässä joskus kun kertyy rahaa hiukan lisää,en ole rikas.Siihen asti ajan pakastimella. On se hyvä auto toyota eikä ole ruma.


      • BUAHAHAHAAA

      • arlguibnarv
        ostakaaravhybridi4x4 kirjoitti:

        uusipoloilija ,tahtoo ne vga merkkiset autot olla kylmiä. Aika hyvä yleistys sinulta. Ei ole tyhmä yleistys sinulta.
        Olispa hyvä jos edes hivenen olis sakasanpaskat edenneet lämmityslaitteessa sitten 10 vuodessa, onnea poloiseesi.Ei muuten lämmitä minun autoa yhtään.Esilämmitän kyllä aina autoni ja on akkuvaraaja C-tek kytkettynä kun lämmitän. Vw touran kun käy esim 60min niin moottorin lämmöt on 50c en tiedä onko se 40c oikeasti kun siitä 50c vasta alkaa asteikko .Niin ja pyynti on se minimi 18 ja puhallin 1.
        Minä starttaan avo tallista on muutamanasteen lämpimämpi kuin ulkoilma suoraan.

        Älä ostakkaan uusi 4x4 hybridi rav 4 on fiksujen ja rikkaiden auto liki 50k€ minä taidan vaihtaa siihen käytettynä tässä joskus kun kertyy rahaa hiukan lisää,en ole rikas.Siihen asti ajan pakastimella. On se hyvä auto toyota eikä ole ruma.

        Kaikki maasturit on rumia!


      • uusipoloilija
        ostakaaravhybridi4x4 kirjoitti:

        uusipoloilija ,tahtoo ne vga merkkiset autot olla kylmiä. Aika hyvä yleistys sinulta. Ei ole tyhmä yleistys sinulta.
        Olispa hyvä jos edes hivenen olis sakasanpaskat edenneet lämmityslaitteessa sitten 10 vuodessa, onnea poloiseesi.Ei muuten lämmitä minun autoa yhtään.Esilämmitän kyllä aina autoni ja on akkuvaraaja C-tek kytkettynä kun lämmitän. Vw touran kun käy esim 60min niin moottorin lämmöt on 50c en tiedä onko se 40c oikeasti kun siitä 50c vasta alkaa asteikko .Niin ja pyynti on se minimi 18 ja puhallin 1.
        Minä starttaan avo tallista on muutamanasteen lämpimämpi kuin ulkoilma suoraan.

        Älä ostakkaan uusi 4x4 hybridi rav 4 on fiksujen ja rikkaiden auto liki 50k€ minä taidan vaihtaa siihen käytettynä tässä joskus kun kertyy rahaa hiukan lisää,en ole rikas.Siihen asti ajan pakastimella. On se hyvä auto toyota eikä ole ruma.

        Mitä ne vga-merkkiset autot ovat?
        "VGA (lyhenne sanoista Video Graphics Array) on IBM:n vuonna 1987 IBM PS/2-koneissa esittelemä näytönohjainpiiri, jonka suurin dokumentoitu grafiikkaresoluutio oli 640×480 pikseliä." https://fi.wikipedia.org/wiki/VGA
        Minustakin yleistykseni maastureiden rumuudesta oli aika hyvä. Kiva kun olimme ainakin tästä samaa mieltä.


    • ossssiaKylmii

      ossssilla huono päivä. Kirjoitusvirheitä normaalia enemmän. Onkohan Touran edes käynnistynyt kun akkua ei raaski ostaa.

      • Vweikestäkäyttöä

        Eikös jokaisessa tdi touranissa ole jo tehdasasenteinen webasto.
        On menny poltin tukkoon ja kaipaa kelloa..


    • voihan_trolli

      Miksi aloittajatrolli kirjoittaa tojonimimerkillä ja hänellä on kuitenkin muka VW.
      Mistä hän tietää että tojo on lämmin, kun on ajanut muka vw:llä noin helvetisti.
      Ja jos noin palelee, niin on omaa tyhmyyttä olla vaihtamatta autoa. Minä ainakin vaihtaisin, jos en olisi tyytyväinen.
      Miksi nämä aloittajat on niin tyhmiä? että se paistaa ohuen aivokuoren läpi?
      Parempia läpinäkymättömiä trollauksia, kiitos. Silloin ei palautetta ehkä tule.

    • tojofan

      Niin no, ei tojossa kuitenkaan kylmempi ole kuin ulkona.

    • uskomatontahuuhailua

      "Näillä keleillä en voi ottaa ohjaamoon juuri ollenkaan lämpöä ajan siis puhallin puhaltaen ulkoilmaa -31 esim. On kylmä. Syy miksi näin ensin odotan moottorin lämmön nousevan normaaliin 90 c ja sitten vasta jos ei jo ole perillä voi alkaa pyydellä 18 plus asetuksella lämpöä joka yleensä putoaa hiukan siitä usein ellei ole tasainen tieajo kyseessä. Ykkös nopeus on maksimi pakkasilla . "

      Niin eli siis et ota edes sitä vähää lämpöä sisään vaan ihan kylmää puhallat ja sitten valitat kun on kylmä auto? Mitäpä jos laittaisi lämmön täysille ja puhaltimeen reilusti nopeutta niin mahtaisiko se sisätila lämmetä? Ei auta webastokaan jos et kerta pidä lämpöä päällä.

      Sitäpaitsi kun et pidä lämmitystä päällä niin et saa mahdollisien sähkövastusten antamaa lisälämpöä mikä auttaa eniten silloin kun moottori on kylmä, jos autossasi sellaiset on.

      Moottori lämpenee jos lämpenee, tietysti sitä tehokkaammin lämmittää sisätiloja mitä kuumempaa neste on, mutta eihän se itsetarkoitus ole saada jäähdytysnestettä lämpimäksi vaan sisätilat. Minulle on ihan sama vaikka moottori kävisi miten "kylmänä" jos sisällä on lämmintä.

      Ja se, että lämpömittari näyttää 90 ei tarkoita että moottori on oikeasti 90 asteinen vaan se tarkoittaa että moottori on "käyttölämpötilassa" eli jotain 70-110 astetta. Jopa alle 70, en tiedä.

      • ostakaarav4x4hybridi

        "Niin eli siis et ota edes sitä vähää lämpöä sisään vaan ihan kylmää puhallat ja sitten valitat kun on kylmä auto? Mitäpä jos laittaisi lämmön täysille ja puhaltimeen reilusti nopeutta niin mahtaisiko se sisätila lämmetä? Ei auta webastokaan jos et kerta pidä lämpöä päällä"
        VASTAUKSET että ymmärtäisit mistä on kyse:
        -Syy miksi en ota lämpöä on se että moottorin on hyvä monestakin syystä lämmetä normilämpöön. Et nyt tajunnut asiaa , EN voi ottaa lämpöä moottorista edes 1 nopeudella saati sitten 4 nopeudella tai lämmön saanti venttiili täysin avoimena koska siinä tapauksesa voi ajaa vaikka kuinka monta km ja moottori ei siis lämpene ollenkaan!!!!! TURMIOLLISTA KONEELLE! On ajettu ja lämpöä ei tule eikä mittari nouse. Siksi ei. Kylmyydestä ei voi ottaa lämpöä se on kaamea tunne kun sen kohtaa itse .Usko pois tiedän mistä puhun .
        Tuo webasto "vastauksesi" on nyt naurettava heh.

        "Moottori lämpenee jos lämpenee, tietysti sitä tehokkaammin lämmittää sisätiloja mitä kuumempaa neste on, mutta eihän se itsetarkoitus ole saada jäähdytysnestettä lämpimäksi vaan sisätilat. Minulle on ihan sama vaikka moottori kävisi miten "kylmänä" jos sisällä on lämmintä. " Et nyt selvästikkään ymmärrä VW moottorin lämmöntuottoa , lämpöä ei saa kun sitä ei ole! vaikka päälläsi pomppisit usko vw touran 1,9 tdi on pakastin,minulla on semmoinen ja tänääkin on ajettu ja kylmä on kuin pakastin,vielä. Ei auta vaikka et välitä moottorin hyvinvoinnista kun siitä hemmetistä ei tule lämmintä millään keinolla !!! Minä välitän moottorin hyvinvoinnista .

        HUOM auto on kunnossa esim kun laitan perään heppatrailerin ja hepot kyydissä niin mittari nouse nopeaa 90c ja pysyy siinä olkoon keli mikä tahansa. Ihan mukava vetää vain 100hp koneella ,muutaman kerran vuodessa kyseinen tapahtuma. Tuskin ravimiehille sopiva vetopeli mutta harrastuskäytössä ok . Painoa on xxxxkg silloin koukussa ..... huvittavan helposti jää kiinni kun tuon hitlerin kosto ,eturenkaat ei ole tiessä kiinni efekti on vahvasti läsnä pikkupyörittelyssä esim niityllä. Diesel vaan kulkee niin vähällä ja oma 4x4 järkäle kulkee bensalla usein xx alkava lukema mutta tunteeton mitä on kuormana se ei jää kiinni. Aivan on useita autoja. 4x4 lämpenee nopeaa.

        Vw kävi tyhjäkäyntiä 1h ja sitten on kone normilämmössä hana auki mutta puhallin pois. Kun kääntää tyhjäkäynnillä 1 nopeudelle moottorin lämpö putosi minuuteissa 50c ja ilma jäähtyi kun nosti kierrokset n1500rpm niin tilanne pysyi saman ,tänään n 29c kun odottelin vaimon "pika" käyntiä kaupasta ja itse hiukan kävin toisaalla auto tyylikkäästi käyden kuin pakastimen kompura ja sehän se onkin.Helppo kohde sinänsä autovarkaalle mutta kylmä olisi kyyti.

        Asennutan lähipäivinä vanhaan autooni erillisen webaston sen onnettoman aina rikki olevan tilalle.

        Että semmoinen vw touran pakastin jolla ajellaan vuodesta toiseen vielä lisää.

        Juupajuu vaihdan touranini tuommoiseen toyota rav4x4 hybridiin . Ne on nopeasti lämpeneviä autoja lukekaa niin ymmärrätte.Vaihto muutaman 3-5 vuoden kuluttua käytettyyn toyotaan.Se on hyvä auto aiempien hybridi toyotien kokemuksella ,historia kertoo totuuden siinäkin ei foorumien hörhöt.


      • uskomatontahuuhailua
        ostakaarav4x4hybridi kirjoitti:

        "Niin eli siis et ota edes sitä vähää lämpöä sisään vaan ihan kylmää puhallat ja sitten valitat kun on kylmä auto? Mitäpä jos laittaisi lämmön täysille ja puhaltimeen reilusti nopeutta niin mahtaisiko se sisätila lämmetä? Ei auta webastokaan jos et kerta pidä lämpöä päällä"
        VASTAUKSET että ymmärtäisit mistä on kyse:
        -Syy miksi en ota lämpöä on se että moottorin on hyvä monestakin syystä lämmetä normilämpöön. Et nyt tajunnut asiaa , EN voi ottaa lämpöä moottorista edes 1 nopeudella saati sitten 4 nopeudella tai lämmön saanti venttiili täysin avoimena koska siinä tapauksesa voi ajaa vaikka kuinka monta km ja moottori ei siis lämpene ollenkaan!!!!! TURMIOLLISTA KONEELLE! On ajettu ja lämpöä ei tule eikä mittari nouse. Siksi ei. Kylmyydestä ei voi ottaa lämpöä se on kaamea tunne kun sen kohtaa itse .Usko pois tiedän mistä puhun .
        Tuo webasto "vastauksesi" on nyt naurettava heh.

        "Moottori lämpenee jos lämpenee, tietysti sitä tehokkaammin lämmittää sisätiloja mitä kuumempaa neste on, mutta eihän se itsetarkoitus ole saada jäähdytysnestettä lämpimäksi vaan sisätilat. Minulle on ihan sama vaikka moottori kävisi miten "kylmänä" jos sisällä on lämmintä. " Et nyt selvästikkään ymmärrä VW moottorin lämmöntuottoa , lämpöä ei saa kun sitä ei ole! vaikka päälläsi pomppisit usko vw touran 1,9 tdi on pakastin,minulla on semmoinen ja tänääkin on ajettu ja kylmä on kuin pakastin,vielä. Ei auta vaikka et välitä moottorin hyvinvoinnista kun siitä hemmetistä ei tule lämmintä millään keinolla !!! Minä välitän moottorin hyvinvoinnista .

        HUOM auto on kunnossa esim kun laitan perään heppatrailerin ja hepot kyydissä niin mittari nouse nopeaa 90c ja pysyy siinä olkoon keli mikä tahansa. Ihan mukava vetää vain 100hp koneella ,muutaman kerran vuodessa kyseinen tapahtuma. Tuskin ravimiehille sopiva vetopeli mutta harrastuskäytössä ok . Painoa on xxxxkg silloin koukussa ..... huvittavan helposti jää kiinni kun tuon hitlerin kosto ,eturenkaat ei ole tiessä kiinni efekti on vahvasti läsnä pikkupyörittelyssä esim niityllä. Diesel vaan kulkee niin vähällä ja oma 4x4 järkäle kulkee bensalla usein xx alkava lukema mutta tunteeton mitä on kuormana se ei jää kiinni. Aivan on useita autoja. 4x4 lämpenee nopeaa.

        Vw kävi tyhjäkäyntiä 1h ja sitten on kone normilämmössä hana auki mutta puhallin pois. Kun kääntää tyhjäkäynnillä 1 nopeudelle moottorin lämpö putosi minuuteissa 50c ja ilma jäähtyi kun nosti kierrokset n1500rpm niin tilanne pysyi saman ,tänään n 29c kun odottelin vaimon "pika" käyntiä kaupasta ja itse hiukan kävin toisaalla auto tyylikkäästi käyden kuin pakastimen kompura ja sehän se onkin.Helppo kohde sinänsä autovarkaalle mutta kylmä olisi kyyti.

        Asennutan lähipäivinä vanhaan autooni erillisen webaston sen onnettoman aina rikki olevan tilalle.

        Että semmoinen vw touran pakastin jolla ajellaan vuodesta toiseen vielä lisää.

        Juupajuu vaihdan touranini tuommoiseen toyota rav4x4 hybridiin . Ne on nopeasti lämpeneviä autoja lukekaa niin ymmärrätte.Vaihto muutaman 3-5 vuoden kuluttua käytettyyn toyotaan.Se on hyvä auto aiempien hybridi toyotien kokemuksella ,historia kertoo totuuden siinäkin ei foorumien hörhöt.

        Montako miljoonaa meinaat koneella ajaa kun sen hyvinvointi on noin helvetin tärkeä asia että sen takia täytyy palella 30 asteen pakkasella? Auto on aivan varmasti lämpimämpi jos sinne puhalletaan edes haalean kennon läpi ilmaa kuin että ei ollenkaan tai raakana suoraan ulkoa.

        Moottorin lämpötila aivan varmasti nousee ainakin "haaleaksi" ajon aikana, ja silloin autoon on saatavissa sisätiloihin lämpöä, tosin ei täydellä teholla mutta saatavilla kuitenkin. Moottori ei varmasti ole ajon jälkeen jääkylmä.

        Ihan turhaa säästellä lämpöä sinne moottoriin, sinnehän se jää ja ajon jälkeen häviää taivaan tuuliin. Moottori ei tuhoudu siitä, että sen lämpötila on 90 asteen sijaan esimerkiksi 40 astetta.

        Minä ajan autolla jossa on VW:n 1,9tdi dieselmoottori eikä webastoa, ei siinä moottorin lämmöt kovalla pakkasella 90 asti nouse mutta sisälle tulee kyllä kohtuullisesti lämmintä. Lämmityslaitteessa on tietääkseni sähkövastukset apuna.


    • voihan_trolli

      Helvetisti turhaa tekstiä, hörhöltä.

      • nevaanonkylmiä

        Mikä siinä on turhaa? eikö TOTUUS olekkin ihanaa. Älä murehdi kun saat rahaa pääset autokoluun sinäkin autokoluun poju.


    • huminarallya

      Touranilla vois kiikutta pakaste kaloja, kauppiaalle!

    • uusiilmantakuuta

      Mulla 2015 vm foorti aj 20tkm ja sama ongelma.
      Aumoottori kylmänä tämän tästä, ei aina, väliin lämpenee normaalistikkin. Eilen ajoin 50km reilu tunnin kaupunkiajoa moottori käväisi 10km ajon kohdalla normilämmössä mutta sitten jäähtyi eikä enää lämmennyt. Etuikkunaa myöten lasit huurussa pipo päässä ajelin kotiin.
      Takuukorjauksessa forti väittää että autossa ei ole vikaa, 2 kertaa käytetty ekakerralla ei ajettu ollenkaan, toisella kertaa 6km lenkki.

      Nyt eivät enää vastaa reklamointeihin.

    • Ostakaarav4x4hybridi

      No nyt lämpeni 15 km matkan jälkeen normi lämpöön 40-60 kmh alueella. Ja hana kiinni 1 puhalluksella 12- c ilmaa. Sain laittaa jo lämpöhanaa auki ja pysyi 70 c -90 c välissä jopa 2 nopeudella! Alkoi viikkoihin koppiin muodostua viileä tunnelma ei enää - 32 c hyytävä arktinen tunnelma.
      Nyt lauantaina alkaa entistäkin tiiviimpien aukkojen peittely suojien teko. Ei tuo voi kiehua kuin kesällä. Kesärengasaikaan laput pois.
      Webasto tulee kesäksi ja se erillinen ei enää tuo jatkuvasti rikki oleva vakio malli.
      Eikö saksalaiset tiedä että maailma on kylmä paikka kun noin kelvottoman lämmityslaitteen tekivät? En tiedä sähkövastuksien olemassaolosta jos on niin rikkilienee. Ei normi sutoissa muissakaan niitä ole ja ovat lämpimiä . Eli ei se ole mikään puolustus.
      Miksihän ei tehdä heti suosiolla esim 5 kw lämmitysvastus settiä veteen ja sähkö laturista? Nopeaa lämpenisi siten.

      Tuo rav hybridi siksi kun toyotan hybridit on nopeimpia lämpenemään ja laatu on 6-0 parempi kuin näillä touraneilla. Se on se jääkylmä totuus kitise mitä kitiset se on totuus vaikkei miellyttäisikään.

      Nyt alkaa olla vag pakastin tarina tältä talvelta ohi ksit kun ilmat lämpenee. Tosiasioita kaikki. Pidit niistä eli et.

      • eipalasähköei

        edelleenkään ne mahdolliset sähkövastukset ei ole päällä jos sinulla on "hana kiinni" eli ilmeisesti lämmönsäädin täysin kylmällä.

        ongelman ratkaisu kannattaa aloittaa kääntämällä lämmönsäätö täysin kuumalle heti kun moottori on käynnissä jolloin vastuksetkin saattaa tulla apuun jos sieltä sellaiset löytyy.


      • Ostakaarav4x4hybridi
        eipalasähköei kirjoitti:

        edelleenkään ne mahdolliset sähkövastukset ei ole päällä jos sinulla on "hana kiinni" eli ilmeisesti lämmönsäädin täysin kylmällä.

        ongelman ratkaisu kannattaa aloittaa kääntämällä lämmönsäätö täysin kuumalle heti kun moottori on käynnissä jolloin vastuksetkin saattaa tulla apuun jos sieltä sellaiset löytyy.

        Terve,on ollut hana täysin aukikin useastikkin,ei muutosta lämpenemiseen. Ei taida olla 2004 niitä vastuksia. Monet dieselit ei tartte vastuksia jos on osaavat insinöörit suunnittelemassa. Kerta vielä kommentoin kun kesä tulee.


    • urpojenkunkku

      Olet aivan urpo.

      • Ostsksarav4x4hybridi

        Joo on siinä turbo ja intercooler ,peitettynä että kuumenisi edes.
        Hekoheko .


    • urpojenkunkku

      Olet selitykseinesi urpojen kuningas, Nauti lempinimestäsi. Olet todellakin sen ansainnut.

    • ainarikki

      Uuden fordinkanssa mennyt viimeinen kuukausi vakuutellessa maahantuojalle ja merkkiliikkeelle että auto on viallinen..eivät usko! Tänään kävin sitten parissa ei merkkiliikkeessä.Lämpenemättömyyden ja sisätilojen Vian toteaminen otti heiltä 5minuuttia. Merkkiliike tutki 3,5 tuntia, laskusta päätellen ja ilmoitti että auto on kunnossa.

      Todennäköisimmät viat:
      - vesipumppu rikki
      - kansi halki
      - sähköjärjestelmä vika
      - termostaatti rikki.
      - joku muu?

      Auton ostosta lähtien kaikki ylimääräinen aika on mennyt auton vikojen (ominaisuuksien) setvimiseen.

      Hauskinta tässä on tämä vastuun pallottelu Ford maahantuojan ja merkkiliikkeiden välillä

    • osssss

      Eihän lämmitä tiisseliä ole vielä tuotu edes markkinoille.

      VW kunnostautui jälleen ja teki kylmemmäm TSI autoista kuin dieselistä.Tästäkin on olemassa autobildin labratestit..hih

    • Ostakaarav4x4hybridi

      Kerta vielä ennen Kesäkautta. Auto kävi pihamaalla 60 min. Pakkasta -2 puhallin 1 ja hana auki moottorin lämpö lähdettäessä 55 ja penkillä mittarissa 5,4! Kyllä tästä elämä vielä voittaa ei ole enää -27 sisämittarissa penkillä ! Nyt alkaa tareta!

      Mikä vitun urpo siellä kirjoittelee ja kadehtii pakastin kylmää touraniani? Ottaako totuuden esiin tuomineen noin kovaa vag laseihin sonnustautuneen kortittoman pojun sieluun? Koita kestää elämän kouluun opettelua se vie aikansa mutta siper eh volkkari opettaa .

    • urpojenkunkku

      Minä en ainakaan ole sinun autoasi arvostellut, jos trolliurpo minua tarkoittaa, jos ymmärryksesi aikaisempiin viesteihin riittää. Hiiltyy se paatuneinkin trolli, kun aikansa hiillostaa. Hih.

      • Älähiilly

        Urpojenkunkku miksi hiillyt?


      • hermotmeniVW
        Älähiilly kirjoitti:

        Urpojenkunkku miksi hiillyt?

        VW onnellisuus


    • Pojutus

      Juu, siinä siis sanoo monien vuosien kokemuksesta yhdestä Touranista. Tusinan verran vuosia täynnä, mutta vielä pitää ajaa puoltoistasataa tonnia mittariin. Konetta pitää säästää, eikä ottaa liikaa lämpöä sisään. Ei pidä vahingossakaan auttaa lämpenemistä korkeammilla kierroksilla edes vuosikymmenen kovimpien pakkasten aikaan, kun se polttoaineen säästö on niin tärkeää. Ei ole rahaa vaihtaa aikasemmin, mutta Toyota se on rikkaiden auto.
      On se kovaa, kun ei voi käydä koeajamassa nykyautoja. Mutta kai se automyyjä tunnistaa, kuka ei saa edes luottolupausta uuteen autoon.

      • Ostakaaravhybridi4x4

        Unohditko alkuperäisen kysymyksen ivaillessasi ? Toiset aitot on vain lämpimämpiä ja vw on kehittänyt jääkylmän auton,älä unohda sitä.
        En todellakaan osta uutta autoa en. Seuraan ja olen kärryillä ja käyn koeajamassa uusia autoja , älä murehdi olen kartalla. Tietoni ja koeajoni uudista autoista ei ole yhtään lämmittänyt jääkylmää touraniani.


      • ultrakylmäVOLKSWAGEN

        "

        Juu, siinä siis sanoo monien vuosien kokemuksesta yhdestä Touranista. Tusinan verran vuosia täynnä, mutta vielä pitää ajaa puoltoistasataa tonnia mittariin. Konetta pitää säästää, eikä ottaa liikaa lämpöä sisään. Ei pidä vahingossakaan auttaa lämpenemistä korkeammilla kierroksilla edes vuosikymmenen kovimpien pakkasten aikaan, kun se polttoaineen säästö on niin tärkeää. Ei ole rahaa vaihtaa aikasemmin, mutta Toyota se on rikkaiden auto.

        On se kovaa, kun ei voi käydä koeajamassa nykyautoja. Mutta kai se automyyjä tunnistaa, kuka ei saa edes luottolupausta uuteen autoon.
        "

        Korkeampia kierroksia? miksi? normaalit auto lämpiää eikä asiaan tarvitse paneutua. Vw tekee huonon auton. Miksi ivailet tyhmiä asioita ? eikö ole kaikki vagt laaksossa?


    • Karpontotuus

      Miksi on kehitetty jääkylmä auto? MIKSI? Ei muut autot ole noin kylmiä. Eli se kylmyys on tehty siihen autoon tarkoituksella ,miksi?

    • Äläpihistele

      Oot tyhmä ajanut Keski-Eurooppaan tarkoitetulla setupilla. Suomessa noihin on tarkoitettu ruksittavaksi lisälämmitin. Onneksi tuollaisesta tyhmyydestä kärsii vain tyhmä itse.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2290
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1261
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1073
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe