nutraus uusia kokemuksia

Irkku48

Onko täällä nutraajia 2016? Kertokaa miten menee! Itsellä kohta 2 viikkoa täysnutrauksella, painoa lähtenyt vain n. 2,5 kiloa. On tosi tiukassa, tukea tarvitsen, että ei epätoivo saa valtaa!

225

6226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomenta ja tsemppiä! Paljonko sulla on painoa pudottaa? Sehän vaikuttaa pitkälle kuinka nopeasti se paino lähtee ☺ Itselläni on yli 20kg liikaa (silloinkaan en ole ideaalipainossani, mutta en halua muuttua mikskään kukkakepiksi)... Tänään on 5 päivä nutriletillä, ostin sen 10 päivän super start paketin ja jos tuntuu hyvältä jatkan ehkä vielä toisella laatikolla

    • minun_mielipide

      Minä olen ollut yli viisi vuotta VHH:lla ja terveyteni on erinomainen.
      Painoa menee edellee hissuksiin alas, vaikka syö reilusti eläinperäistä rasvaa, mutta en sokeria.
      Nutraaminen loppuu aikanaa, jolloin kilot palaavat takaisin korkojen kanssa, jos ei tehdä täydellistä ruoka remonttia eli lopetetaan kaikki sokeria sisältävät ruoka-aineet.
      Tämä on fakta.

    • Onnea... Mutta eiköhän nutraaminen ole just siks että saa hyvän startin, katkaistu huonot ruokatavat ja voi nutraamisen jälkeen just alkaa rakentaa kokonaan uudet ruokatavat ihan alusta?

      Ainakin tämä on minun tarkoitukseni eikä kiloja tule takaisin jos hoitaa ruokaan siirtymisen hyvin eikä hoppuile vaan aloittaa hitaasti...

      Tämäkin on fakta

      • minun_mielipide

        Niin kauan, kun pysyy sokerista erossa ja syö kunnon rasvoja, niin ylimääräisistä kiloista ei ole pelkoa. Energia pitää saada tarpeeksi, muuten voi sairastua, Niinpä kysyn mistä nutrauksen energia on kotoisin. Sanon vielä kerran ettei ole olemassa muita energiamuotoja kuin rasva ja hiilihydraatit (Sokeri), Niin no alkoholi on puhdasta energiaa. Kaikki muu on keinotekoista.
        Terveys ennen kaikkea.


      • Sulla on kyllä mainio käyttäjätunnus :D En piittaa siitä, että Nutrilettin tuotteissa on paljon sokeria ja muita hiilareita. Ei ole mitenkään haitallista vetää niitä 3 viikon ajan. Sen sijaan niillä saa katkaistu huonot tavat (ruoan suhteen) ja kuurin jälkeen ei mahdu yhtä isoja annoksia vatsaan kuin mitä ennen. Kuurin jälkeen kun näkee tuloksia se motivoi jatkamaan painonpudotusta enemmän terveellisellä tavalla ja omat ruokatottumuksensa voi kokonaan alusta asti alkaa rakentaa uudestaan. Minulle tämä alku on motivoiva ja helpottaa sitten ruokaremppaa loppuelämäksi. En ymmärrä mikä siinä on niin kauheeta mielestäsi??

        Jotkut ihmiset käyttävät ruokaa ja herkkua kuin huumeita, tunnesyöpötkään eivät ole mikään harvinaisuus. Jotkut tarvitsevat radikaalin alun jotta pystyy murtamaan huonot tavat ja saada uuden alun.


      • minun_mielipide
        zofia kirjoitti:

        Sulla on kyllä mainio käyttäjätunnus :D En piittaa siitä, että Nutrilettin tuotteissa on paljon sokeria ja muita hiilareita. Ei ole mitenkään haitallista vetää niitä 3 viikon ajan. Sen sijaan niillä saa katkaistu huonot tavat (ruoan suhteen) ja kuurin jälkeen ei mahdu yhtä isoja annoksia vatsaan kuin mitä ennen. Kuurin jälkeen kun näkee tuloksia se motivoi jatkamaan painonpudotusta enemmän terveellisellä tavalla ja omat ruokatottumuksensa voi kokonaan alusta asti alkaa rakentaa uudestaan. Minulle tämä alku on motivoiva ja helpottaa sitten ruokaremppaa loppuelämäksi. En ymmärrä mikä siinä on niin kauheeta mielestäsi??

        Jotkut ihmiset käyttävät ruokaa ja herkkua kuin huumeita, tunnesyöpötkään eivät ole mikään harvinaisuus. Jotkut tarvitsevat radikaalin alun jotta pystyy murtamaan huonot tavat ja saada uuden alun.

        Jotkut ihmiset käyttävät ruokaa ja herkkua kuin huumeita, tunnesyöpötkään eivät ole mikään harvinaisuus
        __________________________________________________
        Näin on ja siksi Suomessa on lähes parimiljoona pilerin syöjää.
        Sokeri on terveysriski, oli mitä mieltä haluaa.
        Kaikkea hyvää.


      • Jepjep


      • niinsetekee

        Kyllä juu aivan


    • Irkku48

      Olen 160 pitkä ja paino nyt 84! Liikunta on vähäistä, mutta yritän sitä lisätä. Ketoosikin on päällä eikä nälkä ole ollut. Luulin painon putoavan nopeammin, mutta täytyy vaan yrittää jaksaa tätä,

      • Irkku48

        Ja hei! Eniten ehkä pelkään tässä projektissa hiusten lähtöä, onko tästä kokemusta? Syön vitamiineja, biotiinia ja omegoita varmuuden vuoksi..


    • Okei, eiköhän ne kilot lähde sitten ihan vauhdilla kunhan kehosi tajuaa tän jutun

    • Höh nyt ei tullu mun koko teksti tänne... yritetään uudelleen...

      Okei, eiköhän ne kilot lähde sitten ihan vauhdilla kunhan kehosi tajuaa tän jutun

      • Jaa... näkyykö teille muille koko pitkän tekstin mitä kirjoitin? Kun taaskin mulle näkyy vaan että "eiköhän ne kilot lähde sitten ihan vauhdilla kunhan kehosi tajuaa tän jutun"??


    • Okei, eiköhän ne kilot lähde sitten ihan vauhdilla kunhan kehosi tajuaa tän jutun

    • Okei, eiköhän ne kilot lähde sitten ihan vauhdilla kunhan kehosi tajuaa tän jutun...en ole koskaan huomannut mitään hiustenlähtöä vaikka olenkin nutrannut ennenkin pari kertaa. en ota mitään vitamiineja sun muuta, ainoa lisä tähän diettiin on että lisään aamupirtelöön 1rkl chiansiemeniä. olen niitä käyttänyt päivittäin jo 3kk ja mun vatsa ei ole koskaan ollut näin hyvässä kunnossa, eli chiansiemenistä en aio luopua.

      Käytätkö ihan vaan pulverikeittoja ja pirtelöitä vai käytätkö myös patukoita ja smoothiet?

      Kyllä ne kilot sitten lähtee kunhan ei anna periksi.

      • Nyt toimi, sori kaikista ylimääräisistä kemmenteista. Kun kirjoitin ensmäisen kerran huomasin lopussa että en ollut kirjautunut eli kopioin tekstin. Kun olin kirjautunut balitsin vain että liitä teksti, jolloin yli puolet katosi.. nyt poistin kaikki hymiöt ja niissähän se vika oli ☺


    • Irkku48

      Kiitos zofia, huojentava tieto ettei hiuksia välttämättä lähdekään, niitä kun ei hirveästi ole ennestäänkään...ostin kaksi pakettia Super startti ( 10 pv:lle). Siinä on kana-ja kasviskeittoa ja suklaa-ja mansikkapirtelöitä, viisi pussia syödään päivässä. En ole sortunut mihinkään herkutteluun ja vettä juon liki 3 litraa. Eli sehän olikin sullakin! Olen tykännyt kyllä niiden mausta, mansikka on suosikkini! Tsemppiä sullekin! Kävin juuri tunnin kävelylenkillä, lämpömittari näytti -26,5....

    • Sama paketti kuin mullakin sitten ☺ Minäkin tykkään mauista mutta se kanakeitto on mielestäni aika karmea :D En ole vielä päättänyt että ostanko vielä toisen paketin superstarttia, saa nähdä tämän ensimmäisen boksin jälkeen miltä tuntuu ☺

      Illalla on pikkuveljen synttärit ja mietin tässä että miten siitä selviydyn... Perheeni tietää että minulle aina herkut maistuu ja tiedän että kysymyksiä satelee jos jätän väliin mutta en halua fuskata nyt kun en edes tunne syömisen tarvetta. Isäni ja hänen vaimo eivät katso dieettejä hyvällä ja sen takia en haluaisi kertoa niille mitään tästä :/ Pakko sanoa että ilta kyllä hermostuttaa... Isän vaimon perhe ovat myös sellaisia että lehtevät heittään vitsei jos joku yrittää parantaa elämänsä, en halua olla synttärien narri :(

    • Irkku48

      Voi pahus, onpas hankala tilanne! Entäs jos syytät vatsavaivoja :(

    • Niin, jotain sen tapaista olen miettinyt :/ kahviakaan en viitsi juoda kun heillä on aina kevytmaitoa eikä rasvatonta. En halua "vaarantaa" tätä ketoosivaihetta kahvikupillisen vuoksi... Aion juoda välipalapirtelön just ennen kuin lähden sinne niin pitäisi himot pysyä kurissa jos niitä tulisi ☺

      • No nyt ollaan pikkusiskojen kanssa sovinneet systeemistä, mennään me "lapset" isrumaan heidän huoneeseensa, minä otan vettä ja mitä herkkuja löytyy ja heidän huoneessa sitten siskot syövät "minun" herkut ja kaikki muut vieraat luulee että minä olen syönyt ja vain jättänyt kahvin pois :D


    • Irkku48

      Hyvä! Mukavaa iltaa sinulle kuitenkin:), tää on kyllä jatkuvaa kamppailua itsensä kanssa....:)

    • Kyllä, tai itse asiassa kamppailen enemmän "piilottamisen" kanssa, kun jotenkin en saa mielestäni pois se häpeämisen tunne. En tiedä mistä johtuu... Tunnen että minun pitää vähän kuin salassa tehdä tämä :/ vain äiti, avomies ja pikkusiskot tietävät tästä.. en halua kertoa edes ystävilleni... Ehkä pelko siitä että ei onnistukaan? Jos kukaan ei tiedä tästä kuurista niin epäonnistumiselleni ei sitten naureta kun eivät ole tienneet yrityksestä? Ehkä...

    • Irkku48

      Joo, nyt kun sanoit, tajusin, että minäkään en puhu tästä ystävilleni mitään! Tämä on jotenkin hirveä henkilökohtainen asia ja epäonnistumisen pelko on koko ajan läsnä. Voi kun nyt onnistuisi!!! No ainakin me yritetään tosissaan vai mitä? Tsemppiä iltaan ja muutenkin!:)

    • Jep, tällä kertaa onnistuu!!! :D

    • Irkku48

      Huomenta kaikille! Taas lähdettiin uuteen pakkaspäivään ja dieetti jatkuu, nyt 12. pv alkamassa. Paino oli tänä aamuna 83.7. eli pientä pudotusta tapahtuu. Olen vaan niin kärsimätön. Luulen , että eilisellä kävelylenkilläkin on osuutensa asiassa. Pakko varmaan vääntäytyä ulos, vaikka selkävaiva ja jatkuva hermosärky sitä mielellään estäisikin. Koskekoon sitten!

      Olen varmaan sellainen ikuinen laihduttaja..joka tammikuu alkaa laihdutus...jokusen kilon saan pois, mutta en ikinä normaalipainoon. Aikaisemmin olen laihduttanut vähähiilihydraattisella, mutta hirveen liikuntarääkin on vaatinut, että paino putoaa. Sitten tuli aina niitä ylensyömisiä siinäkin...Nyt kokeilen ekaa kertaa nutraamista, missä minulle on päivän ruoka-annokset valmiina, eikä yhtään enempää! Helpompi on minulle tämä tyyli:), nälkä ei siis tosiaankaan ole olllut, mielitekoja on aina, mutta yritän pysyä tiukkana.

      Minkälaisia zofia sinun aikaisemmat nutrauskokemukset ovat, lähtikö paino millä ajalla ja miten pysyi poissa?

      Ja miten sujui eilinen ilta:)?

    • Huomenta! Kyllä tämä painonpidottelu kärsivällisyyttä vaatii ;) selkäkipu ja hermosärky on minulle tuttuja.. 3 isoa välilevityrää lanneselässä joista 1 leikattu maaliskuussa 2012. Nyt on pysynyt pari vuotta kurissa, vain muutaman kerran olen joutunut lääkärille saamaan lihasrentouttavia piikkejä kun lihakset menee kramppiin ja vetää mut ihan korkkiruuviksi, olen oppinut mikä auttaa missäkin tilanteessa ☺ nyt olen vihdoin siinä kunnossa että pystyn tekemään kokopäivätyötä... nyt olen ollut kuukauden sairauslomalla nilkkaleikkauksen takia eli liikuntaa en pysty harrastamaan niin hirveesti juuri nyt.

      Nutrasin pari viikkoa ennen selkäleikkausta, silloin painoa sain pois ehkä 8kg mutta leikkauksen jälkeen söin ihan mitä huvitti ja paljon niin siitä tuli sellaista jojoilua... myös aikaisemmin yritin nutrata mutta mutta siitä ei tullut mitään kun ei ollut motivaatiota tehdä se itsensä takia, minulla oli silloin poikaystävä joka painosti eikä halunnut mua jos en laihtuisi ja minä hullu "yritin" kun luulin että silloin kaikki olisi hyvin taas... Kun meille tuli ero alkoi kilot lähteä kuin itsestään vaikka söin suruuni, 2kk sen jälkeen tapasin vahingossa nykyisen avopuolisoni jonka kanssa olen ollut yli 4 vuotta ja hän rakastaa minua painosta huolimatta, mutta nyt haluan tehdä tämän itseni vuoksi ja mies tukee minua ☺

      Eilinen meni ihan suunnitelmien mukaan, otin jätskiä, keksejä ja pullaa sekä vettä juotavaksi (olin mukamas juonut niin paljon kahvia jo), menin lasten huoneeseen ja annoin lautasen pikkusiskon poikaystävälle enkä edes maistanut mitään, mutta ei tehnyt mielikään :D

      Paino tänään 93,8kg ☺

    • Irkku48

      Ihanaa, että olet löytänyt hyvän miehen! Miehen tuki tässä asiassa on erityisen tärkeä. Ja pidit pintasi eilen, mahtavaa!

      Munkin selkää leikattiin 2013, nikamansiirtymä on, jota ei sitten voitu korjata..hermosärkylääkettä vaan kuulema loppuiäksi. No , se on mulle jo aika tuttua, että aina koskee, milloin enempi, milloin vähempi!

      Kävin taas kävelemässä pakkasta uhmaten. Ajattelin, että nutraamisessa ei tarvittaisi niin paljon liikuntaa avuksi, mutta taitaa mulla olla sellanen keho, että ei se läski minusta vaan muuten lähde!

    • Okei. Toivotaan että joskus kuitenkin pääsisit lääkkeistä eroon ☺

      Kiitos olen aika ylpeä itsestäni :D

      Täällä pakkasta vain -7 astetta, aika mukava ilma mutta jalka ei kestä niin pitkää kävelyä kuin pää tarvitsisi tällä saikulla... tuntuu että seinät kaatuu päälle :(

      Sun kroppa varmaan sitten vaatii että liikut ainakin vähän, tsemppiä! Olet reipas ☺

    • Huomenta! Miten menee? Mulla ihan ok olo, väsynyt tänään.. Eilen uskalsin leipoa ruisleipää miehelleni, mutta se tunne kun kokeilee uutta reseptiä eikä voi itse maistaa ja päättää että onko hyvä vai pitäisikö muuttaa jotain, ei kivaa :( pitää vaan luottaa miehen mielipiteeseen...

      Tänään olen lapsenvahti iltapäivään saakka mutta illalla ajattelin yrittää lyhyttä kävelylenkkiä ☺

      Päivänjatkoja!

    • serehellinenveku55555

      Viimeinen idiootti ei ole vielä syntynyt, siihen luottaa Nutrilettin ja muiden ihmekuurien valmistajat. Kuulutko joukkoon tummaan????

      • Minun dieettivalinnat eivät kuulu sulle, ja jos olisit lukenu kommentit tietäisit minkä takia olen valinnut nutrauksen... idiootti...


    • serehellinenveku7777

      zofia

      olen lukenut ja selittelyjähän on kaikenlaisia mutta miksi työskennellä luontoa vastaan. Uskotko todella että jotkut kaupalliset ihmetuotteet pitävät mitä lupaavat???? laihdutustuotteet ja lisäravinteet ym.ovat pelkkää humpuukia

      • Ainakin laihdun jonkin verran. Mutta mulle tämä tietää huonojen ruokatapojen katkaisu ja kuurin jälkeen kun vanhat tottumukset ovat poissa voin ihan nollasta alkaa rakentaa terveelliset ruokatavat...

        Sitä paitsi, minkä takia sä täällä kommentoit jos et oo nutraaja, tämä keskusteluhan oli just NUTRAAJILLE! Vihaan idiootteja joilla on vaan pakko työntää nenäänsä kaikkiin keskusteluihin ja kommentoida aiheesta riippumatta...

        Kaikilla on oma mielipide ja oikeus siihen mutta se ei tarkoita että pitää joka paikkaan tunkea sen mielipiteensä kanssa...


      • serehellinenveku777

        zofia

        "minkä takia sä täällä kommentoit jos et oo nutraaja"

        Samasta syystä kuin jos näen jonkun olevan vaarassa juosta heikolle jäälle niin yritän parhaani mukaan varoitta.


      • Haha toi oli hyvä ;D


    • Irkku48

      No niin! Täällä ollaan:) Ja taitaa olla Tosiaan joku idioottikin tänne jostain samoillut....hyvin vastailtu sille zofia!

      Olen ollut kaikenlaisilla asioilla ja shoppailemassa, joten menköön se nyt tämän päivän lenkistä. Pakkastakin edelleen - 26..Paino onneksi hiljalleen taas oli pudonnut:D. Olen haaveillut, miten ihana olisi saada vielä 10 kg pois, sitten olisin suht normaalimmassa painossa. Aika pitkä matka siihen vielä. Olen talviajan aina kotosalla ja menen töihin huhti- tai toukokuussa noin puoleksi vuodeksi. Tässä ois reilu pari kuukautta aikaa paneutua tähän painonpudotukseen kunnolla ja ois ihana mennä töihin laihtuneena! Työparini tuli viime keväänä töihin yli 20 kg pudottaneena ja on sitä edelleenkin. Voin reilusti nyt sanoa, että kateus minussa on nostanut päätään ja haluaisin näyttää itsekin yhtä hoikalta. Ei se tietenkään ole syy, miksi laihdutan, mutta mukana ajatuksena kulkee.....että tällaisia mietteitä tänään:)

      Suolaisten keittojen maku alkaa tökkiä ja varsinkin kanakeitto alkaa maistua ihan hirveeltä! Yritinkin ettiä kaupoista jotain muuta, mutta sitten ajattelin, että pitää yrittää nieleksiä ensin nuo jo ostetut. Aion kuitenkin vielä jatkaa täysnutraamista niin kauan kun vaan pystyn. Saa nähdä, miten käy:D En kyllä varmaan jaksaisi pelkillä makeilla jauheilla, kun olen enemmäm suolaisen ystävä....Voin muuten tuntea vasta paistetun leivän tuoksun nenässäni...Olet kyllä tosi vahva nainen, en kyllä olisi pystynyt olemaan ahmimatta sitä leipää!:D

      Mukavaa talvista päivää!

    • Heh kiitos ☺

      Minä olen ollut tänään tosi väsynyt ja palellut ihan sairaasti, toivottavasti en oo tulossa kipeäksi :/

      Olin päivän lapsenvahtina kaverin pikkutytölle ja kotiin tultuani olen taas leivonnut :D en mitään uutta tällä kertaa, jos leivon jotain mitä olen ennenkin leiponut ja tiedän maun olevan hyvä niin ei tee mieli :p kummallista!

      Kanakeitto tökkii vähän joo, yleensä syön sen lounaalla kun ei ole niin hirveä nälkä ja se paremmanmakuinen sitten illalla kun on enemmän nälkä ☺

      Just hetki sitten katsoin kelloa, 21.00 ja huomasin etten ole vielä syönyt edes päivällistä vielä, nyt on soppakulho edessä ja sitten vielä iltapala vähän myöhemmin :D hups!

      Vedenjuonti ei mene yhtä helposti enää, kun ei ole nälkä koko ajan niin unohtaa sen.. ensmäiset päivät oli helpompia kun joi aina vettä saadakseen nälkä pois ☺

    • Mä olen nutrannut useampaan kertaan ja joka kerralla tulee helpommaksi. Keho menee nopeasti ketoosiin minkä jälkeen olo on todella hyvä. Tärkeää on muistaa ottaa se viisi pussia päivässä ja tasaisin väliajoin!!!

      Niille jotka sanovat että kilot tulee takaisin korkojen kera. Ei tule jos vaihtaa nutrileteista tavalliseen, terveelliseen ruokavalioon. Mä nutraan kausittain eli ensin nutrausta, sitten taas väliin muutama päivä normaaliruokaa. Ei iske kyllästyminen ja motivaatio pysyy eikä kilot ehdi palata. :-) Normiruokapäivinä kevyttä ruokaa niin paino pysyy paikallaan, ja sitten lähtee taas tippumaan kun vaihtaa nutrilettiin.

      • sekysyväveku6666

        " Ei tule jos vaihtaa nutrileteista tavalliseen, terveelliseen ruokavalioon."

        Ja se terveellinen ruoka on????


      • Riippuu täysin henkilöstä. Mutta mulle se tarkoittaa "puhdasta ruokaa" (jossain törmäsin tähän termiin) eli sellaista ruokaa, jota on mahdollisimman vähän muunneltu millään lailla. Mun ruokavalioon kuuluu esim. kananmunat , pähkinät, vihannekset, maito, kalkkuna ja kala. Paistamisen sijaan mä yleensä keitän mitä sitten valmistankin ja lisään sitten mausteita tuomaan makua (vrt. esim. paistaminen rasvassa, ruokerma ym. mikä heti tuo ruokaan ylimääräistä). Jos mä haluan leipää tai puuroa, niin molemmat ruista. Juustoa, rahkaa, jogurttia ja raejuustoa mä syön silloin tällöin kun mieli tekee.

        En ole koskaan päättänyt alkaa noudattaa jotain tiettyä ruokavaliota (jos nyt tätä nutrausta ei lasketa) enkä ole tietoisesti päättänyt jättää esim. punaista lihaa, eineksiä, pastaa, riisiä, vaaleaa leipää, sokeria ym. pois. Ei vaan enää tule kokattua noita kun ei tee mieli. Laihdutuksen alussa oli kyllä ihan päinvastoin. Mun kroppa oli niin tottunut kaikenlaisiin herkkuihin, että sorruin välillä ahmimaan niitä kamalia määriä. Se hidastikin tätä projektia todella paljon. Ajan kanssa on kuitenkin tasapaino löytynyt. :-)

        Hyvä ruokavalio on kuitenkin loppujen lopuksi jokaiselle henkilökohtainen. Sellainen että paino pysyy terveissä lukemissa, kroppa voi hyvin ja on toimintakykyinen.

        - Malene


    • Ihanaa kuulla että joku on positiivinen nutrauksen suhteen ☺

      • Varmasti on niitä joille tää ei sovi, mutta tästä voi kyllä saadakin tosi paljon apua painonpudotukseen! :-) Mä oon sellainen, että haluaisin painon putoavan "nyt ja heti", joten nopeat tulokset, mitä nutrauksesta saa, motivoi mua paremmin kuin hitaammat laihdutusmenetelmät. Sanokoot muut mitä sanoo, mutta mä olen näin tyytyväisempi kaikin puolin, joten näillä mennään! :-)


    • luese
    • Irkku48

      Hyvää huomenta Suomi! On aikainen aamu, kahvia juotu jo viisi kupillista. Kissa mokoma herätti klo 02.30, mikä kyllä tapahtuu joka ikinen yö, mutta nyt en vaan saanut enää unta ja nousin kahvin keittoon:)

      Minuakin aina välillä paleltaa hirveästi, mutta väsynyt en ole ollut. Taidat zofia tosiaan olla tulossa kipeäksi:( , toivottavasti olosi paranee pian!:)

      Eilen kylläkin illalla tuli yhtäkkiä tosi huono olo, jonka seurauksena söin kokonaisen suolakurkun ja painelin punkkaan. No nyt ei enää mitään vikaa olossa onneksi ole. Taisi olla suolan puutetta ja liikaa liikuntaa näillä kaloreilla, kävin nääs sittenki eilen vielä rivakalla tunnin lenkillä. Ja suolakurkku näkyy nyt peilistä...kauheat silmäpussit ja silmät pieninä viiruina, voi mikä näky! Ja puntarikin näyttää taas 84,7:( Tämä se sitte syö naista, tällanen! Lieköhän miten käy ketoosin sulakurkun syönnillä?

      Mukavaa kun uusia nutraajia ilmestyy! Onko sinulla Malene minkäverran painoa pudotettavana?

      • hpv

        Aika vähän on hiilihydraattia eli ketoosin ei pitäisi katketa.

        Itse aloitan puolinutrauksen helmikuun alusta. Tarkoituksena käydä 3 kertaa viikossa punttisalilla ja noina päivinä sitten smoothie aamulla ja palautusjuoma treenin jälkeen kun muuten ei jaksa.


      • Toi suolan puute on petollinen juttu... Itselle on monta kertaa iskenyt heikko olo kun ei ole varmistanut sen saantia kunnolla. Sen seurauksena taas on ollut suolaisen ruoan ahmiminen. Tasapaino on vaikea löytää kun toisaalta ei saisi överistikään saada sitä. :/ Nykyään mä kuitenkin yritän ripotella sitä aina vähän kerrallaan ruokiin, kuten esim. munakkaaseen ja puuroon. Alkanut ilmeisesti toimia kun enää ei heikota! Siitä se lähtee :-)

        Tällä hetkellä mulla on pudotettavana painoa ensin 7 kg ja jos vielä haluan laihtua niin sitten max. 3 kg. Nykyinen paino on 62 kg ja viime kesästä lähtien on pudonnut vajaa 13 kg. Ei kyllä ole ollut helppo homma. Paasto ja ahmiminen vaihdelleet kausittain ja paino jojoillut oikein urakalla. Psyykkinen puoli on hankalin koska itsensä hyväksyminen ei ole ainakaan mulle helppoa. Viime aikoina on alkanut hiljalleen helpottaa kun tää on lähtenyt vauhtiin eikä hidasteita (kuten joulu) ole just nyt edessä ollenkaan. Niin ja oon vain vähän päälle 160 cm joten mun ylipainon raja menee jo 65 kilossa.

        - Malene


    • Härkä15

      Hei. Olen nyt 9 :tä päivää nutrauksella. Aluksi lähti huimat 5 kiloa ja nyt ei yhtään mitään. Tulee epäusko. Ihan kuin olisin tehnyt jotain väärin. Vai kestääkö se nyt vaan hetken että kertoosi alkaa toimia ja paino pudota lisää? Oon lisännyt kasviksia ja vähän kanaa kun on työpäivä .. Oon päiväkodissa eikä työ ole kevyttä. Pudotettavaa on 60 kiloa varmaan.

      • hpv

        Ketoosi ei laihduta vaan vie näläntunteen. Nutrauksen alussa elimistö polttaa glykogeenin pois ja siihen on sitoutunut pari kiloa vettä. Nutriletit sisältävät myös suhteellisen vähän suolaa joten siihen sitoutunutta vettä poistuu myös.

        Jos energiantarve on 2400 kcal ja nutrauksella saa 800 kcal päivässä niin energiavajetta tulee 1600 kcal. Kilo läskiä sisältää 7000 kcal eli viikossa laihtuisi vajaat pari kiloa.


      • Ketoosi kyllä toimii hyvin laihdutukseen koska siinä keho käyttää omia rasvavarastojaan energianlähteenä. Ja näläntunne tosiaan katoaa tai vähenee huomattavasti. Härkä15, alun nopean pudotuksen jälkeen pitää vain jaksaa jatkaa koska energiavaje kyllä on niin suuri että pidemmällä aikavälillä pakostikin laihtuu. :) Itsekin on vaikea hyväksyä sitä että joinain päivinä vaaka näyttää jopa enemmän, mutta kyllä sitä silti laihtuu. (Mulla esim. menkkoja ennen ei paino laske yhtään vaan viime kerralla se nousi melkein kilon, ja sitten yhtäkkiä se tipahtaakin taas reilusti alemmas!)


      • hpv
        malene90 kirjoitti:

        Ketoosi kyllä toimii hyvin laihdutukseen koska siinä keho käyttää omia rasvavarastojaan energianlähteenä. Ja näläntunne tosiaan katoaa tai vähenee huomattavasti. Härkä15, alun nopean pudotuksen jälkeen pitää vain jaksaa jatkaa koska energiavaje kyllä on niin suuri että pidemmällä aikavälillä pakostikin laihtuu. :) Itsekin on vaikea hyväksyä sitä että joinain päivinä vaaka näyttää jopa enemmän, mutta kyllä sitä silti laihtuu. (Mulla esim. menkkoja ennen ei paino laske yhtään vaan viime kerralla se nousi melkein kilon, ja sitten yhtäkkiä se tipahtaakin taas reilusti alemmas!)

        Ihminen käyttää aina pääasiassa rasvaa energiakseen. Energian määrä ratkaisee laihtumisen eikä ketoosi muuta tätä asiaa mihinkään. ts. jos vähentää proteiinin ja hiilihydraatin määrää niin, että on ketoosissa mutta lisää ravintoon vastaavasti rasvaa niin ei laihdu.

        Nutrilet perustuu siihen, että energiaa tulee erittäin vähän mutta saa juuri ja juuri riittävästi elimistön tarvitsemat proteiinin ja hiilihydraatin. Ketoosi taas poistaa näläntunteen.


    • Irkku48

      Hei! Mulla oli myös 8.-9. päivän vaiheilla tunne, että ei tapahdu enää mitään, niimpä vääntäydyin väkisellä tunnin ripeälle lenkille, siitä sitten alkoi paino taas pudota. Tiedän kyllä sen tunteen, kun tuntuu, että eikö tämäkään auta...sitkeästi vaan eteenpäin! Jos dieettiä noudattaa, se varmasti toimii, vaikka välillä hitaamminkin:)

    • Huomenta! Täällä paino tänään 93,5 ☺ Nyt kunhan jaksaisi vielä juoda tarpeeksi vettä vielä niin lähtisi kyllä kilot vieläkin nopeammin... Olen nyt päättänyt jatkaa tätä täysnutrausta vielä 1.2 saakka, tulee melkein 20 päivää. Menen takaisin töihin 1.2 ja kun eskarissa olen mun pitää syödä lasten kanssa lounasta, ei mikään pakko mutta mulle periaatekysymys että näyttää lapsille miten tulisi syödä lautasmallin mukaan ja olla esikuva ☺ ennen sairauslomaa en tässä onnistunut mutta nyt skarppaan kyllä kun olen saanut hyvän startin ☺ meinaan vetää ainakin viikon lounaalla 4 nutriletilla ☺ pieniä annoksia aion syödä ja kun pikkuhiljaa lisään enemmän ruokaa olen miettinyt että vähemmän hiilareita sitten kotona syödessä ☺ Pakko sanoa, että vähän kyllä pelottaa ruoan lisääminen :/

      Tänään on käynti fysiolla, kävelytarkastus nyt kun olen 3 viikkoa ollut ilman kipsiä ☺ tuntuu että joka päivä kävelykyky paranee ja jaksan pitempiä pätkiä kävellä ☺ Vielä viikko ennenkuin saan astua jalalle ilman tukea, mutta senkin jälkeen pitää olla tuki päällä aina nyrjähdysherkässä liikunnassa vielä 2 kuukautta.. mun nivelillä tämä tarkoittaa että tuki on melkein aina päällä, kun myös sileällä lattialla voin astua vinoon ja nyt vielä on lihakset nilkassa melkein olemattomat...

      Noh, kyllä tämä tästä pikkuhiljaa ☺ kauhee ikävä vaan taekwondoa, vauhtia ja aggressioiden purkaamista :p Saan tyytyä kävelyyn vielä vaan :D

    • Irkku48

      Sulla on järkevät suunnitelmat

    • Irkku48

      Jäi osa tekstistä pois

    • Irkku48

      Siis sitä yritin sanoa että, mahtava ja mielenkiintoinen harrastus sulla zofia! Varmaan mukavaa vastapainoa työlle:D!

      Mulla tulee huomenna 2 vk täyteen tätä nutrausta ja painoa pudonnut nyt 3,6kg. Äidilläni, joka ei ole harrastanut yhtään liikuntaa, on samassa ajassa pudonnut 5 kg! Että näin erilaisia me ollaan:)

      • Liikunta saattaa kerätä nestettä kehoon joten voi johtua siitäkin! :-) Joskus aikoja sitten mä muistan kun mietin että haluanko mennä liikkumaan vai painaa aamulla vähemmän, mutta sitten mä tajusin ettei tollasen miettiminen ole tervettä. Liikkuminen kuitenkin parantaa oloa ja se neste mikä kertyy, on vain hetkellistä! :-) Ja pysyy lihaksetkin hyvässä kunnossa eikä katoa laihtuessa!


    • Juu, ainakin kun työskentelee lasten kanssa joilla on erityistarpeita ja välilläkin hyvin vihaisia ja väkivaltaisia ja koko päivä menee tappelemiseen ja omien hermojen kurissapitämiseen, tuntuu hyvältä mennä illalla potkimaan ja lyömään kunnolla läpysköitä ja rääkkimään itsensä.. treenin jälkeen on aina ihana rento ja hyvä fiilis ja jaksaa taas seuraavan päivän ☺

      Onko toinen viikko ollut vaikea?

    • Tulen minäkin kertomaan oman kokemukseni. Olen keski-ikäinen 167 korkea mimmi.

      Joulun jälkeen lievän itseinhosysäyksen saaneena surffailin netissä ja yritin ottaa selvää tästä nutripaastosta ja päätin aloittaa itsekin kokeilun. Olen elämäni vuosina aina silloin tällöin käynyt läpi jonkun dieetin-omaisen, olen myös paastonnut pari kertaa ja karpannut täyskarppina ja jatkanut sen jälkeen hyväkarppailemalla. Vältän jonkin verran edelleen jauhoja jne. valitsen useammin vähähiilarisempaa. En käytä mitään rasvattomia tuotteita ja leivän päälle menee voita sekä paistamiseen.

      Aloitin siis pitämällä hetken kevyempää sapuskaa sen jälkeen 5 pussille päivässä. Ensin ostin vain suklaapirtelöä jota kaikki kehuvat ja joo ei kyllästytä ainakaan vielä. Ostin myöhemmin kanakeittoa, muutaman pussin syöneenä se kyllä kyllästyttää. Sittemmin olen korvannut nuo pussit Blå band keitoilla satunnaisesti harkiten. Muutaman päivän ajan olen lisännyt niihin jodioitua suolaa.

      Olen juonut vettä paljon kuten on neuvottu, syönyt silloin tällöin puolikkaan kurkun tai parsakaalia tms. jotain mikä ei nosta kaloreita juurikaan.

      Käyn jokapäivä vaa´alla ymmärtäen että se voi joku päivä näyttää plussaa edellispäivään ja joku päivä vähemmän. Mutta käyn silti koska se on jännää heh.

      Päätin siis nyt olla pari viikkoa nutrilla ja sitten alkaa pikkuhiljaa lisäilemään päivän syömisiin jotain muutakin. Nyt näyttää siltä että alan perjantaina lisäämään pientä määrää ruokaa aterioille. Haaveilen kanafileestä ja kasviksista ja siitä että maltan nostaa ruokamäärät ja kalorit mahdollisimman hitaasti ylös. Yritän myös asennoitua siihen että se 2/3 painosta tulee takaisin eikä se tarkoita vielä mitään vaan että kuuluu asiaan.

      Tarkoitus olisi vetää tämä tiukka aloitus, sitten pyrkiä kevyellä ruokavaliolla olemaan nälättä ja syömään terveellisesti muutaman viikon, mutta ehdottomasti niin ettei kiloja tule lisää tai jos vähän jatkuu putoaminen niin ei haittaa. Sitten taas ehkä 5-10 päivän nutri kuuri. Ja näin kunnes tavoite on saavutettu: paino missä hyvä olo (-10kg), oikea syömis-sykli, oikeat sapuskat ja ansaittu kohtuullinen herkuttelu.

      Olen ajattelut pääosin kilomäärää mitä pitää pudottaa, yritän olla kovasti ajattelematta sitä mitä olen jo onnistunut jo pudottamaan, ettei tule sellaista hetkeä jolloin ajattelisin että "Nyt kun kerran näin monta kg on jo mennyt niin miksen vois vähä nyt mässätä". Ei - tämä on nyt sellainen kokeilu missä haluan testata omaa selkärankaani. Olen käynyt netin tsemppisivuilla ja jatkuvasti kattomassa täällä. Mielitekoja on ollut ja olen sortunutkin mutta vain minimaalisesti, annan sen itselleni anteeksi.

      Aloitin tämän siis 12.1. alkupainosta 70,1 kg. Viime viikonloppuna olin ulkona syömässä, meni kanasalaatti ja vettä ja 3 lasia viiniä. Seuraavana päivänä jatkoin pussikuuria. Tietenkin paino nousi hetkeksi tuon lauantain jälkeen mutta tänä aamuna on lähtöpainosta -3,5 kg.

      • Kuulostaa tosi hyvältä suunnitelmalta! Kiva kun meitä tulee lisää tänne että keskustelu pysyy elävänä ☺ Tsemppiä sulle!


    • Irkku48

      Olo on toisella viikolla ollut parempi , mutta mieliteot pahempia..

    • Irkku, okei.. hyvä tietää ☺ olen aina sortunut kun mieliteot iskevät ja voin helposti ajatella että voinhan minä vaan tämän kerran syödä ja siitä lähtee sitten lapasesta kun en saa kiinni enää dieetistä pitkään aikaan.. Aion todella yrittää kestää tämän tällä kertaa, pakko yrittää sitten vaan tehdä jotain ihan muuta että mieliteot unohtuisivat ☺

      Tänään olen ollut vähän pirteämpi ja kanakeittokin meni päivällä hyvin, söin sen niin kuumana ettei tuntenu makuja :D

      • Zofia, ootko kokeillut pitää esim. päiväkirjaa johon kirjoitat aina kun tekee mielitekoja tai muuten vain hankalampaa, tai sitten toisaalta kun vaikka saavuttaa jotain (esim pudottaa kilon tai pari)? Mulla se toimi siksi hyvin, että ikään kuin sain selvitettyä ajatukseni siitä että miksi herkuttelin (ennen tuli jatkuvasti vedettyä herkkuja hirveitä määriä). Joskus syynä oli kamala nälkä ja joskus taas söin ahdistukseen tai tylsyyteen. Kun tämän ymmärsi, pystyi tarttumaan oikeisiin ongelmiin! :-) En noita asioita herkunhimoissani pystynyt tajuamaan mutta kun ajatukset sai paperille niin kummasti kaikki selkiytyi!


      • En ole pitänyt päiväkirjaa mutta tiedän syyt syömiseeni... olen tunnesyöjä, syön kun olen iloinen, surullinen, tylsistynyt jne ☺

        Mietin enemmän mielitekoja nyt kuurin aikana, en usko että jos niitä tulee se liittyisi tunteisiin ihan hirveesti vaan että kroppa haluaa ruokaa vaan ☺ mutta vielä ei ole ollut vaikeaa pysyä kuurissa ☺

        Ehkä pitäisi koleilla päiväkirjaa kuitenkin? ☺


    • Irkku48

      Hyviä vinkkejä täältä onneksi saa:) Mulla mieliteot on olleet nyt aivan hirveät! Tarkemmin asiaa pohdittuani, huomasin , että ne ajoittuvat n. klo 15-20, sit helpottaa. Siinä on monta tuntia vaarassa tulla sortuneeksi. Mikä lie ruoanlaitto-aika se sitten ennen olikaan..huomaan nyt, että tämä on paljon muutakin kuin laihdutuskuuri, tämä on ihan hemmetinmoinen itsetutkiskelun paikka ja pysyvien muutosten aikaansaaminen. Lähdin itse aika kepein mielin tähän projektiin, olenhan aina laihduttanut tammikuusta alkaen. Täällä on paljon viisaita ajatuksia ja tukea, kun ei sitä oikein muualta saa.

      Kiitos !

      • Mullakin tuo mielitekoaika on suurinpiirtein samoilla kellonajoilla 15-20, päivä menee todella helposti ja iltaa kohden alkaa mielessä pyörimään jos jonkinlaiset herkut.

        Olen muuten juonut kahvia täysmaidolla koko tämän nutrauksen ajan, ei ole vaikuttanut mitenkään.

        Nyt on siis tilanne että 6,3 kg olis vielä irrottava. Mutta tänään aloitan lisäämään ruokavalioon pikkuhiljaa muutakin kun vain pusseja. Ja jonkin ajan päästä sitten taas pussikuurille kunnes oltaisiin tavoitteessa.


        12.1. 70.1 kg
        22.1. 66.3 kg


      • Irkku48

        Minäkin jo haaveilen osanutrauksesta, vaikka siihen on vielä aikaa. Kaivelin esiin kaloritaulukot, niidenkin laskeminen täytyy aloittaa alusta:/ Ensi viikolla tulee 3 vka tätä täyteen ja sitten aion kyllä syödä pihvin, menköön syteen tai saveen:D Sen jälkeen taas ruotuun....


    • Olet reipas! ☺ mulla ei vielä ole ollut ongelmia mutta olen kyllä varautunut siihen että vaikeitakin päiviä tulee... olen miettinyt valmiiksi että lähden kävelylle tai teen jotain muuta että mieliteko ehkä unohtuisi, jotkut sanoo että hampaiden peseminen auttaa myös ☺

      Painonpudotus on pari päivää mennyt hitaammin, eilen sain juotua reilut 3 litraa vettä ja nyt oli eilisestä lähteny 0,6kg eli varmaan vedenjuonnista aika paljon kiinni, 2 litraa ei oikein riitä mulle ☺

      Nyt painan 92,9kg ja kohta olen varmaan jo alle 90 :D aivan mahtavaa!!! Ensimmäinen tavoite sitten tavoitettu ☺☺☺

      Muutama vuosi sitten kun painoin 117kg edes alle 100 pääsy oli niin kaukana, sain painon alle 110 ja siihen se sitten jäikin... Pari vuotta sitten ilman yritystäkään paino lähti taas alaspäin ja päädyin 95-96 kiloon, paino pysyi samana sitten tähän asti.. alitettuani tämän kuurin painoa oli 97 ja pelko siitä että lähtisi yli 100 taas oli kauhea joten tässä nyt ollaan ☺
      Alle 90kg en ole painanut yli 10 vuoteen ☺☺☺

      • Irkku48

        Hei tuo on kyllä ihan TOSIIII tosi hienoa! Suunta on sulla koko ajan ollut alaspäin!

        Itselläni veden juonti on jäänyt jonnekin reiluun kahteen litraan, en vaan pysty sitä juomaan enempää.

        Ostin muuten eilen laatikon uutta makua: banaani- karamelli, aika hyvä maku mielestäni, varsinkin kun alkaa suosikkini mansikkakin jo etomaan:D Ja kahvin himokin on lisääntynyt, se onkin ainoa nautintoaine, mitä enää olen itselleni sallinut. Tipattomuus alkoi loppiaisena ja tupakan jätin jo muutama vuosi sitten. Joten näillä mennään:D


    • Hienoa ☺ katsoin niitä uutuuksia eilen mutta ei tullut ostettua ☺ se moccaon aika hyvä kans, kokeilin sitä pari vuotta sitten ;)

      Tänään sitten kauhea kuukautiskipu :( Ja olen tottunut syömään kivun pois ja mulla on aina ollut pohjaton ruokahalu kuukautisten aikana... Vielä menee kyllä hyvin mutta on kyllä isompi nälkä kuin mitä muina päivinä on ollut :/ Vähän myöhemmin aion yrittää kävelylenkkiä, mutta ois kyllä helpompaa jos olis seuraa :/

      Minä tupakoin, mutta tarkoitus on lopettaa kunhan saan vähän enemmän painoa pois ensin, yksi asia kerralla ja paino ensin siitä syystä etten halua painoni nousevan taas yli satasen JOS paino lähtee sitten nousuun ☺

      • Tsemppiä mielitekoihin!


      • tai niiden vastustamiseen pikemmin


      • Kiitos ☺


    • heh oletteko nähneet telkkarissa se "dieetit vaihtoon" sarja?? Tänään oli sellainen fiilis täällä meillä :D Tein uunipellillisen ihanaa mehevää pizzaa miehelle ja itse söin samaan aikaan mun kasviskeiton :) Heti kun istuttiin pöytään tuli nauru kun mieleen tupsahti se dieetit vaihtoon, toisella iso pizzapala ja toisella pieni kulho pulverikeittoa :D

      Hyvin meni mun mielestä, olishan se pizza varmaan hyvää ollut mutta ei tullut sellainen olo että olis ollu pakko saada :) Voin sitten joskus täyskuurin jälkeen herkutella pizzalla :)

      • Irkku48

        Aivan uskomatonta!!! Ei olisi meikäläisestä moiseen! :D Tulet pääsemään tässä projektissa vielä pitkälle!

        Minä kuulen ranskanperunoiden kaihoisan kuiskuttelun pakastimesta:(.....


      • serehellinenveku4444

        zofia

        katselin hieman verkosta ja vaikuttaa olevan samanlainen tirkistely ja toisten morkkausohjelma kuin Big Brother.
        Hyvin vähän hyötyä laihduttajalle.


      • piimäleili

        Olet idiootti


      • serehellinenveku4444 kirjoitti:

        zofia

        katselin hieman verkosta ja vaikuttaa olevan samanlainen tirkistely ja toisten morkkausohjelma kuin Big Brother.
        Hyvin vähän hyötyä laihduttajalle.

        Itsehän sä täällä stalkkaat ja tulet morkkaamaan ja tuputtamaan mielipiteitäsi pyytämättä, joten en sinuna arvostelisi tuollaisia ohjelmia.

        Tämän on tarkoitus olla tsemppiketju, jossa porukka on päättänyt kokeilla nutrilettia. Ihan turhaan sä aikuisille ihmisille alat inistä omista valinnoista.


      • senauravaveku7777
        malene90 kirjoitti:

        Itsehän sä täällä stalkkaat ja tulet morkkaamaan ja tuputtamaan mielipiteitäsi pyytämättä, joten en sinuna arvostelisi tuollaisia ohjelmia.

        Tämän on tarkoitus olla tsemppiketju, jossa porukka on päättänyt kokeilla nutrilettia. Ihan turhaan sä aikuisille ihmisille alat inistä omista valinnoista.

        Haluatteko myös keksiä ruudin uudestaan?????

        Nutrilett-testattu ja huonoksi havaittu. Karamellitiskit toimii yhtä hyvin pitkällä tähtäimellä.

        Mutta jos on enemmän rahaa kuin järkeä niin.......


      • Malene_90

        Vaikka sulla nutrilett-laihduttaminen ei toimi, niin mulla sen sijaan erittäin hyvin! Terveydessä ei mitään vikaa ja paino putoaa tasaisesti! :) Eikä tule kalliiksi, vain muutama euro/päivä.

        - Malene


      • hpv
        Malene_90 kirjoitti:

        Vaikka sulla nutrilett-laihduttaminen ei toimi, niin mulla sen sijaan erittäin hyvin! Terveydessä ei mitään vikaa ja paino putoaa tasaisesti! :) Eikä tule kalliiksi, vain muutama euro/päivä.

        - Malene

        Ei Puustinen ole kokeillut nutrausta. Sekosi sianrasvakarppaukseen ja laihdutti sillä 30 kg ja nyt tuputtaa ilosanomaansa kaikilla palstoilla millä voi.

        Juu, ei ole nutraus kallista. Yksi keittopussi maksaa noin euron. Itsellä oli tuuria ja sain 30 pussia eli 2 laatikkoa a 5 euroa. Ainut huono puoli on siinä, että noita ei saa lounasseteleillä.


    • En itse oikein uskokaan että onnistuin mutta ajattelen että saan sitä sitten jossakin myöhemmässä vaiheessa ☺

      • Oikea asenne! :) Ainoastaan laihdutuksen aikana kannattaa välttää herkkuja. Sitten kun ei enää tarvitse pudottaa kiloja, niitä voi nauttia kohtuudella hyvällä omallatunnolla! Ja tuoksuhan on huumaavan hyvä. :D Pitää vain yrittää nauttia siitä vaikkei saakaan syödä!

        Itsellä alkaa taas kärsivällisyys olla koetuksella kun paino ei putoa tarpeeksi nopeasti (omasta mielestä). Saisi jo laskea alle 62 kiloon mutta itsepäisesti jumittaa. Jospa sitten huomenna...


    • irkku48

      Jihuu!!! 82,8 ! Nyt tuntuu hienolta ja toivo viriää, jes! Voisin sallia tänään itselleni kanasalaatin saunan päälle..

      • Ihana, onnea!!! ☺täällä 92,6 tänään :D


    • Malene, kyllä ne kilot sieltä sitten lähtee liikkumaan taas ☺

      Onko joku teistä kokeillut sitä thai red curry keittoa? Oisko hyvä? ☺

    • Onko teillä raskausarpia? Mulla aina sellainen ongelma kun laihdun niin alkaa kaikki raskausarvet kutiamaan, tulen hulluks kun koko ajan tekee mieli raapia koko kroppaa :( jos teillä sama ongelma, onko vinkkejä miten saisi vähän rauhoittumaan se kutina? Rasvat ei auta kuin pienen hetken...

      • Irkku48

        Kiitos ja onnea myös itsellesi!:) Valitettavasti tuollainen kutina ei ole minulle tuttua..ompa harmittava ja kiusallinen vaiva:(, en osaa sanoa mikä siihen auttaisi.Toivottavasti jostain apu löytyisi!


      • Malene_90

        Joo! Ihan sama juttu! Oon miettinyt miksi niitä kutittaa mutta en ole ajatellut että voisi liittyä laihtumiseen. Sen sijaan oon pelännyt että niitä tyyliin on tulossa lisää. :D No tämä selittääkin...

        - Malene


      • hpv

      • jookoskoo

        Tää tulee nyt aivan pelkkään kutinaan keskittyen, mtta voisiko kookosöljy auttaa? Itselläni kutisee päänahka ja kookosöljy auttaa siihen. On lievästi antiseptinen ja rauhoittaa ihoa, niin voisi kenties auttaa tuohon raskausarpien kutinaankin. Voi olla ihan ravinnosta kiinni että iho kutisee, yhdistettynä painon putoamiseen, jos nimenomaan nyt nutratessa on alkanut kutiamaan.

        Kookosöljy on semmoinen aine, johon aika moni on hurahtanut viime vuosina, niin kannattaa kyselä tutuilta olisiko jollain lainata kokeeksi. Kaupassa maksaa noin kympin per 500 ml purkki, löytyy ihan Prismoista ja sun muualta, mutta turha se on vain tuota kokeilua varten ostaa, jossei sitä muuhun tule käyttäneeksi.

        Kookosöljyä sekoitettuna (käytettyihin) kahvinpuruihin saa tosi hyvän vartalonkuorintavoiteen suihkuun ;) Kippoon kahvinpurut, sekaan kookosöljyä sen verran että tulee notkeaa tahnaa, sitten vaan kostealle iholle hieromaan ja lopuksi poishuuhtelu. Kofeiini virkistää ihoa ja kookos kosteuttaa.


    • Kiitos, pitää kai vaan kestää... kai se on merkki siitä että arvet "paranevat" ☺ Kaikkiahan haavoja kutiaa kun paranevat... kunhan en raavi unessa niin hirveesti ☺

      Tänään otin pikkusiskot mukaan jäälle kävelemään ☺ kaupunki auraa aina tien talvella kunhan jää kestää satamasta yhteen saareen missä on grillipaikka ja kaikkee ☺ reilu tunnin kävely kaiken kaikkiaan, ja kuumaa minttuteetä mulle ja keksejä muksuille tauolla saaressa ☺

      Oikein mukava päivä ollut ☺

      Mites teillä?

      • Irkki48

        Kuullostaa tosi mukavalta päivältä:D! Mullakin ollut mukavaa, nuorimmainen tyttö on käymässä, ihana höpötellä tyttöjen kesken:) Ruoan suhteen otan tämän viikonlopun lunkimmin ja jatkan maanantaina täysnutrausta, saa nähdä, mitä siitä seuraa:)


      • Pidän peukkuja että onnistut! ☺ minulla ei ole selkärankaa siihen että söisin viikonlopun ja sitten palata kuurille ☺ tsemppiä!


      • Irkku48

        Kiitos:D !!!


    • Irkku48

      Ootteko muuten käyttänyt niitä välipalapatukoita minkä verran? Täyttääkö vatsaa miten?

      • juulas

        Jos pussipirtelössä on noin 110 kcal niin suklaapatukassa oli jotain 220 kcal (217 kcal, kävin just tarkistaas paketin kyljestä), niin jos kaloreita tahtoo nipistää niin pirtelö on parempi. Minä aloitin nutraukseni noilla patukoilla ja jatkoin sitten pusseilla, tuntuu että ne patukat täyttää niin paljon paremmin kuin pussipirtelöt :( Plus että ainakin se suklaapatukka on vaan niin hyvää ja helppoa ruokaa, pystyy syömään liikkuessakin ja jo puolikkaasta menee se äkäisin näläntunne ohitse, kokonaisesta moneksi tunniksi. Mukava tunne myös kun saa pureskella jotain, pussipirtelöiden jauhemöykkyjä en laske purtaviksi ;) Olen myös huomannut että noita Nutrilett-patukoita löytyy todella monesta kaupasta, helppoa jos kesken päivän tarvitseekin evästä. Treenaajien proteiinipatukoissa on aika samoja ravintoarvoja, vitamiinit ja hivenaineet on varmaan erilaiset (en ole tehnyt vertailuja), mutta joskus aterian korvaaminen proteiinipatukalla voinee olla myös ihan mukavaa. Ainakin makuvaihteluita.


    • Olen ennen käyttänyt, en tiedä vatsan täyttymisestä mutta koostumus on sellainen että leuat ja hampaat saa tehdä niin paljon töitä että ainakin luulee vatsan olevan täynnä ☺ luulen että aivot jotenkin lähettää ne singnaalit kun on pureskellut tarpeeks ☺

      Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan :D

      • Irkku48

        Ahaa! Aivan, ymmärrän:D


    • Irkku48

      Moi taas! Olen tässä ihmetellyt jo monena päivänä vähän huonoa oloa, ja silmissä mustumista, Nyt sitte mittasin verenpaineet ja nehän oli pudota humpsahtanut 106/65 ja mulla on yleensä melko korkeat paineet. Joku kirjoittikin, että paineet voi pudota, kun suolan saanti on niin vähäistä täysnutrauksessa. Niimpä tempaisin suolakurkkupöntön pöytään ja söin kokonaisen kurkun ja päälle vielä suuhun merisuolarakeita, jokohan alkais olo tokenemaan...

      Söin eilen kanasalaattia x2 ja illalla vielä ison annoksen liekkisiipiä. Ilmeisesti mahalaukun pieneneminen ei tapahdu näin lyhyessä ajassa, kun tuntui, että sinne mahtuisi vaikka kokonainen hevonen! Tuli siitä kuitenkin hirveä morkkis ja olen tänään jatkanut täysnutrauksella. Hirvitti aamulla mennä vaaalle, mutta ilokseni se näytti 400 gr pudotusta eiliseen

      Että tämmöistä tänne....mitenkäs muilla menee?:)

    • Ai, saat lisätä keittoihin sitten suolaa että verenpaine pysyy hyvänä ☺

      Täällä ei erikoista, on ollut laiska päivä enkä ole juurikaan mitään tehnyt, tosi väsynyt.. luulen että eilisen liikkumiset oli liikaa kuitenkin :/

      Avomiehen lapset vähän ihmettelee kun en syö heidän kanssa, mutta en halua kertoa heille tästä kuurista kun välit lasten äidin kanssa on huonot enkä halua sitten että lapset kertoo äidille että minä laihdutan, turhaa että noita-akka tietäisi sellaisista jutuista... :D

      • Irkku48

        Juu, näin on....kaikkien ei aina tarvitse tietää kaikkea.....:D


    • Pitkään sai odotella ja paino tuossa nousikin melkein kilon, mutta nythän se sitten laski kerralla oikein kunnolla (näin mulla tosiaan joka kuukausi, joka ikinen kuukausi menkkojen aikaan...)! 61,4 kg aamulla! Nyt ei muuta kuin seuraavaksi alle 61 kiloon. Niin kevyt en ole ollut kuin viimeksi varmaan yläasteella. :D En tiedä onko liikaa toivottu, mutta olisihan se kyllä siistiä jos paino tippuisi alle 59 kilon viikon loppuun mennessä. Se kyllä tuntuu ajatuksenakin absurdilta koska en edes muista miltä näyttää kun vaa'an numero näyttää vitosella alkavaa lukua! :D

      Täytyy kyllä sanoa, että mitä pidemmälle laihdutuksessa pääsee, sitä helpommaksi se tulee. Ylipainoisena tuntui usein ettei laihdutuksesta tule mitään ja sitä sortui vaikka kuinka monta kertaa syöpöttelemään. Mutta sitten kun pääsee vauhtiin, kaikki helpottuu. Mieliteot katoavat ja motivaatio pysyy korkealla. Tsemppiä muillekin! :)

      • Irkku48

        Hei onnea sinne!:D

        Ja onhan se niinkin, että kun paino alkaa pudota niin sitä enemmän sitä tekee mieli pudottaa , kun huomaa, että se on mahdollista:) Eli "nälkä kasvaa syödessä ".....:D


    • Onnea! ☺ täälläkin on hyvät fiilikset kun vaaka näyttää 92,1 :D tätä menoa olen alle 90 ennen kuin lähden takaisin töihin ens viikolla :p sitten alkaa se vaikea vaihe kun pitää lisätä lounaan ja yrittää pitää annokset pieninä ja terveellisinä ☺ olen miettinyt, että sitten kun alan syödä muutakin kuin lounasta muutaman viikon päästä niin pitelen hiilarit vähän kurissa ja syön vaan lounaalla hiilareita ☺ en oikeen lchf tyyliin kun kuitenkin rakastan hiilareita, mut silleen etten syö niitä hiilareita joka aterialla ☺

      • Irkku48

        Hyvä juttu; ONNEA!! Kuullostaa hyvältä ja tosi järkevältä tuo sinun suunnitelma:)


    • hyvinmeneee

      heippa!
      itse en nutraa vaan olen ollut easydietillä joka on vähän samantapainen:) en jaksa lukea koko ketjua läpi mutta kerron muutamat jutut mitä tapahtu dietin aikana/jälkeen
      laihduin hienosti ja nopeasti 10kiloa (78-68) kun olin noin kuukauden ollut dietillä.
      laihduin sen jälkeen vielä 64kiloon ihan vain elämäntapa remontilla joka oli tosi paljon helpompi pussittelun jälkeen tehdä.
      lihoin kyllä takaisin noin vuosi myöhemmin kun söin kaikkea roskaa (eli ihan oma vika)
      ainoa huonopuoli pussittelussa oli hiusten lähtö ja tämä tapahtui vasta 5kk dietin jälkeen ja tukkaa lähti tupottain:( se pelotti mutta kesti vain noin 2kk ja senjälkeen on alkanut kasvaa tupottain tukkaa takaisin:D eli ei pelkoa naiset! ne tulee takaisin:) tai vaihtoehtona on alkaa syömään vaikka priorinia mutta aloittakaa se pian ja jatkakaa vielä dietin jälkeen.
      ja ihmiset hyvät!!! älkää tehkö samaa virhettä kun minä! pitäkää se elämän tapanne terveellisenä! se paino pysyy alhaalla ja se ei tule takaisin ellei aloita syömään uudestaa huonosti. tosin vaikka lihoin takaisin syömällä pelkkää roskaa en koskaan lihonut samaan painoon vaan paino on edelleen pienempi kuin aloittaessa:) eli itselle toimi pussittelu hienosti:) tsemppiä teille kaikille ja muistakaa pysyä lujana! ja muistakaa että työkaverit/vanhemmat/ystävät jaksaa kuittailla kuinka tyhmää toi on ja varottaa kuinka epäterveellistä toi on ja pelottelee lihomisella takaisin mutta pysykää lujana vaan:) ne ei vaan ymmärrä:D

      • Kiitos ☺ sen takia moni ei tiedä mun kuurista kun en jaksa kuittailua,ainoat jotka tietää on pikkusiskot, äiti, avomies ja paras kaveri ☺


      • Irkku48

        Kiitos mahtavasta tsemppauksesta:D! Kyllä minäkin uskon, että tästä joku hyöty on, vaikka joku kilo joskus takaisin tulisikin.......mutta se hiusten lähtö...kuten jo sanottu, sitä minä eniten tässä pelkään! Pitää varmaan ruveta peruukkikuvastoja selailemaan..:D ja aloitin minä muuten varmuuden vuoksi jo syömään sellaista Hair Boosteriakin:)


      • hpv

        Termi nutraus tarkoittaa minulle samaa kuin VLCD eli erittäin vähäkalorinen dieetti, joka perustuu proteiiniin ja hiilihydraatteihin. Valmistesarjoja on monia ja itse teen pirtelöt itse (banaani tai mango, rasvaton piimä, proteiinijauhe ja psyllium).


    • Irkku48

      Nyt alkaa meikäläistä hirvittämään, miten tämän dieetin kanssa käy, kun verenpaineet on edelleen tosi alhaalla, silmissä mustenee, päätä särkee ja olo on niin kehno, ettei tälläista ole ennen ollut. Suolaa olen syönyt nyt reilusti, mutta ei kai sitäkään voi määrättömiä syödä... onko kellään moisesta kokemusta? Harmittaa...just, kun muuten tämä menisi ihan hyvin!

      • Voi ei :( pitäiskö sun syödä jotain kasviksia ym? Jos pikkaisen lisäisit kaloreita terveellisellä tavalla? Ehkä ei kaikki pysty olemaan näin niukalla energialla? Mites vedenjuonti? Paljonko menee päivässä vettä?


      • Irkku48

        Veden juontia oon yrittänyt lisätä, kyllä sitä melkein kolme litraa menee. Täytyy varmaan alkaa tosiaan syömään vaikka kasviksia ja jotain. On se kumma, ikäni olen kärsinyt korkeasta verenpaineesta eikä mulla ole tällaisia lukuja ollut milloinkaan. Siinäpähän tulis opeteltua sitä terveellistä syöntiä:)


      • Kummallista miten erilaisesti kaikki reagoivat tällaiseenn juttuun...

        Minä en huomaa yhtäkään sivuvaikutusta tästä kuurista :/


      • Irkku48

        Se on hyvä se:), minäkin vielä aion yrittää tätä kuitenkin! Käyn hakemassa vichya tms , josko siitä apu asiaan....liika veden kittaaminen huuhtoo minusta kaikki suolot pois...näin olen ajatellut:)

        Alkaa vissiin porukka tällä palstalla vähenemään, harmi...tsemppiryhmä on tuntunut kivalta:(
        Tulkaahan nutraajat mukaan:D !!!!!!!!!


    • Olen miettinyt ihan samaa... epäilen että näillä negatiivisilla ihmisillä on jotain asian kanssa :/

      Tänään painoni oli ensmäistä kertaa sama kuin eilen, muuten on joka päivä vähän liikkunut alaspäin... mutta tein vähän lihastreeniä eilen niin voi olla että nestettä on kertynyt ☺ olen aina ollut sellainen että kerään nestettä heti ku vähän liikun enemmän :/ äitini on samanlainen...

      • Irkku48

        Juu, mullakin on paino noussut melkein kilon, kun oon vehdannut näiden juomisten ja suolan kans:) , mutta en kyllä nyt anna periksi! Kävin urakoimassa lumitöitä reilun tunnin verran, hiki virtaa juoksemalla....virtais vaan läskikin:D


    • Pidän peukkuja että painokin laskee kohta ☺ täällä on satanut koko päivän, liukasta jäätä joka paikassa ja ihan hemmetin pimeetä ku lumet sulaa :( :(

      Olen ajatellut että jos painoni on huomennakin 92,1 niin syön yhden aterian huomenna, niin pitäisi lähteä uudestaan käyntiin tää läskinpoltto ☺

    • Irkku48

      Se voi tosiaan antaa vähän potkua jos meinaa jämähtää. Toivotaan, että tepsii:) Mulla on ensimmäinen ilta, kun ei tee mieli syödä mitään..outo tunne meikäläiselle;) mutta jotenkin on turvonnut olo, on sitä kaikenlaisia tuntemuksia:D

    • En jaksanut odottaa huomiseen :D tein aiemmin tönään parsakaali-pinaatti-sinihomejuusto piirakan ja nyt illalla viimeisen pirtelön vaihdoin pieneen piirakkapalaan ☺ siis oikeesti tosi pieni pala normaaliin piirakkapalaan verrattuna ☺

      Olin ihan tyytyväinen siihen eikä ollut nälkäkään sen jälkeen ☺

      Huomenna sitten katsotaan oliko hyvä vai paha juttu syödä...

      • seauttavaveku222222

        zofia

        Milloinkahan tajuat että kehosi siirtyy ns. säästöliekille ja sinä juokset ylämäkeen.


    • Irkku48

      Nam! Se kyllä maistuis mullekin:) Ei ehkä niin pieni pala haittaa....Minä söin eilen ainoastaan nutreja ja paino silti 83.4, kummasti näyttää olevan noususuunnassa????? Liekö se kuuluisa säästöliekki menossa vai mitä lie? No. täytyy vaan kestää ja katsoa, tapahtuuko tässä jotain käännettä parempaan...

      Mitä se vaaka näyttää zofia sinulla?

    • Okei, kummallista :/

      Täällä vaaka näyttää 91,7 eli alaspäin taas 0,4 kiloo ☺ toivotaan että se piirakka ei näy vasta huomenna vaalla... välillä mulle on niin käyny että vasta 2 päivää herkuttelun jälkeen on näkyny ☺

      • hpv

        Ei noista jumituksista/heilumisista kannata huolestua. Nesteen kertyminen/poistuminen niitä aiheuttaa eikä läski.

        Oma nutraus alkaa maanantaina. Punttisaliaamuina kylläkin proteiinibanaanirasvatonpiimäpsyllium -smoothie ja palautusjuoma. Perjantaina myös pari brandya (tuo ei kylläkään haittaa ketoosia). Alkupaino on jotain 110 kg ja tavoite syksyyn mennessä 100 kg. Vaatinee kaksi nutrausjaksoa tms. ja kesälomalla laihdun yleensä useamman kilon muutenkin.


      • Kiitos ☺ kuulostaa hyvältä toi suunnitelma ☺

        Minä tässä mietin että viimeistään viikonloppuna lisään tähän hommaan 1 ateria/päivä... Jos alkuun tulisi ongelmia vatsan kanssa niin se huomataan ennenkuin olen maanantaina töissä ja syön lounasta ☺

        Mut kyllä se paino sais mennä alle 90 ennen ruoan lisäämistä...


      • hpv
        zofia kirjoitti:

        Kiitos ☺ kuulostaa hyvältä toi suunnitelma ☺

        Minä tässä mietin että viimeistään viikonloppuna lisään tähän hommaan 1 ateria/päivä... Jos alkuun tulisi ongelmia vatsan kanssa niin se huomataan ennenkuin olen maanantaina töissä ja syön lounasta ☺

        Mut kyllä se paino sais mennä alle 90 ennen ruoan lisäämistä...

        Täysnutrauksesta siirtyminen normaaliruokaan saattaa tosissaan aiheuttaa vatsaongelmia. Siksi kannattaakin aloittaa varovasti. Helppoja kasviksia ja vähärasvaista kalaa/lihaa. Jos joku ruoka-aine on aiheuttanut ennen nutrausta ongelmia niin nutrauksen jälkeen niitä tulee ekoina päivinä helpommin.

        Minullahan on takana jo 3 nutrauskertaa ja 15 kg. Loppuelämän suunnitelmana on seurata painoa/vyötärönympärystä säännöllisesti ja nutrata jos noita tulee lisää.


    • Juu olen siihen varautunut ☺

    • Jätti

      Löysinpäs vertaistukea. :) Olen ollut nyt viikon VLCD:llä (tänään alkoi 8. päivä) ja painoa on lähtenyt 3,9kg. Olen tosi tyytyväinen tähän mennessä, vaikka pudotettavaa on vielä rutkasti.

      Olen 180cm pitkä ja lähtötilanteessa painoa oli kamalat 100,6kg, eli olen merkittävästi ylipainoinen. Kuulemma en näyttänyt satakiloiselta, mutta järkytyin lukemasta itse niin paljon, että päätin tehdä asialle jotain.

      Tänään aamupaino oli siis 96,7kg ja suunta on siis todellakin oikea! Kahden viikon tavoitepainoksi olen asettanut 93kg, eli yhteispudotuksena se tekisi -7,6kg kahdessa viikossa. Aika paljon, mutta katsotaan kuinka käy. Kolmen viikon tavoitteena on 90kg, eli -10,6kg. Tällä hetkellähän tahti on sellainen, että se on mahdollista saavuttaa, mutta pelkään hidastumista/pysähtymistä. :/

      VLCD:n jälkeen aion jatkaa osanutrauksella ainakin niin kauan, että painan "enää" 80kg ja olen bmi:n mukaan normaalipainoinen ja toivottavasti näytän hyvältä.

    • Kuulostaa hyvältä ja terveelliseltä ☺ mukavaa kun tänne löytää lisää "nutraajia" ☺ tsemppiä sinne!

    • Irkku48

      Jes, ompas hyvä, kun tänne tulee vähän säpinää:D, vaikkakin zofian kanssa on edelleen mukava jakaa mietteitä:) Onnea kaikille pudottajille!

      Nyt kävi niin, että minä sorruin kahteen markkina-makkaraan ja voitte vaan arvata, miltä nyt tuntuu sekä vatsassa, että korvien välissä.....:( että ihminen voi olla heikko.....nyt kait se on oltava loppu-ilta syömättä:/

      Että tämmöistä tälle nutraajalle tänään:(

      • hpv

        Itse en enää juurikaan syö makkaraa koska se on yleensä ihan surkeaa. Kaupan makkaroista oikeastaan vain Kivikylän Huiluntuhti ja ryynimakkara maistuvat eivätkä nekään kovin usein. Itse tulee joskus tehtyä makkaraa mutta sen tekeminen on aika työlästä yhden hengen taloudessa varsinkaan kun en edes syö kotona juurikaan.

        Iso osa minun ylipainosta tuli makkarasta, pitsasta, kebabista ja oluesta. Olut maistuu edelleen mutta noita muita ei tule syötyä edes kerran kuukaudessa.

        Ei se sortuminen silloin tällöin ole tärkeää kunhan suunta ylipäätänsä on painon suhteen alaspäin. Grillimakkaran hyvä puoli nutraajalle on se, että noissa on hyvin vähän hiilihydraattia eikä hirveästi proteiiniakaan joten ketoosi ei välttämättä katkea eikä seuraavana päivänä ole hirveä nälkä.

        Nutrauksen kanssa on ongelmana se, että olen insuliinia käyttävä kakkostyypin diabeetikko ja nutraus "parantaa" sen väliaikaisesti. Insuliinin määrän vähentäminen ei yleensä onnistu tarpeeksi nopeasti ja verensokeri laskee hiukan liian alas.


    • Irkku, älä välitä siitä yhdestä sortumisesta, jatka eteenpäin ihan normaalisti vaan, kyllä ne makkarat sitten lähtee ;)

      Tsemppiä sulle! Pidän peukkuja että onnistut pitämään nutrauslinjan pienen sortumisenkin jälkeen ☺ Tämä kuuri kasvattaa selkärankaa ☺☺

      • Irkku48

        Kiitos:D , tästä taas eteenpäin! Huomenna on päivä uus:) !


    • Moikka! Söin juuri kasviskeiton ja tuntuu siltä että into vähän laskemassa... mietin, pitäiskö lisätä se 1 ruoka-annod/päivässä jo huomenna... ettei mene sellaiseksi että väkisin vetää pelkästään pulverit ja sitten kun seinä tulee vastaan niin vetää naamaan ihan kaikkea ja vähän päälle eikä saa sitten enää kiinni järjestä? Olen tehnyt sen virheen kerran lchf:ällä ja kun seinä tuli vastaan mä söin sitten varmaan 5 edestä hiilareita sun muuta ja painohan sieltä sitten ylöspäin taas...

    • Irkku48

      Juu, varmasti sekin ihan hyvä idea niin ehdit totutella siihen malliin ennen töiden alkua:) , alan itsekin kallistua osanutrauksen puolelle...:/

    • Niin, ennenku motivaatio häviää :p

    • Irkku48

      Alussa paino putosi tasaisesti, siitä sai mahtavaa intoa jatkaa, mutta heti kun tulee jotain takapakkia tai vaaka näyttää pitkään samoja lukemia, alkaa repsahtelu.... Ja mitä enemmän repsahtelee, sitä enemmän vaaka näyttää. Kierrehän siitä tulee, joka tulisi saada katkaistua. Vaikka pitäisihän sen painon pudota, jos ei nyt ihan niin tiukkaa kalorimäärää pitäisikään. Helposti vaan mulla on tässä vaiheessa hypätä entisiin tapoihin. Just kun pitäisi skarpata kunnolla. Paino on tänä aamuna 82.9, eli pientä pudotusta kuitenkin nyt taas....:)

      Sitä vaan on sellainen, että vahtii painoaan jatkuvasti sadan gramman tarkkuudella:(
      On tää minusta aika vaikeeta touhua....

      • hpv

        Nutrauksessa poistuu rasvan ohella runsaasti vettä kehosta. Sitten kun vetää jotain suolaista tai hiilihydraattia sisältävää niin niihin sitoutuu paljon vettä ja "paino" nousee. Parempi olisi käyttää mittanauhaa tai ihopoimukaliiberia.


      • Irkku48

        Näinhän se on ja vaikka sen tietää, ihmismieli ( ainakin mulla) on vaan sellainen, että herkästi tulee tunne että pieleen on mennyt, jos vaaka ei näytä pudotusta ..jatkuvasti joutuu itseänsä tsemppaamaan. Mutta tämmöstä tämä on...


      • Joo, sitten alkaa miettiä että jos se paino ei putoa niin onko tästä laihduttamisesta mitään hyötyä. Että sitähän voisi yhtä hyvin syödä tavallistakin ruokaa niin paljon kuin tekee mieli. Ja siitä se herkuttelu lähtee... Näin ainakin mulla.


    • Kahdet juhlat peräkkäisinä päivinä (ma & ti), ja mä sitten sorruin oikein kunnolla. Taisi tulla vedettyä enemmän herkkuja kuin muuten koko kuussa yhteensä. :D

      Se sitten näkyi eilen vaa'assa: 1,5 kg oli tullut ylimääräistä. Tänään onneksi yli puolet tuosta oli jo poissa (paino siis nyt 61,7 kg). Turhaa työtähän tämä on ja ilman sortumista mä painaisin jo alle 61 kg. Ei muuta kuin nopea paluu laihdutusruokavalioon niin eiköhän tää asia korjaannu viikon loppuun mennessä...

      Joskus on jäänyt kunnon mässäilyputki päälle, mutta tällä kertaa oli herkuttelun jälkeen niin huono olo, ettei edes tehnyt mieli enempää. Harmittaa kyllä, mutta näin käy joskus... Joka tapauksessa tsemppiä muillekin!

      - Malene

      • Irkku48

        Onneksi muutkin sortuu kuin minä...ja oikea asenne Malene, ruotuun takaisin niin eiköhän se siitä! :)


    • Irkku48

      Lopetin muuten sen veden kittaamisen, juon nyt 1,5 litraa Vichya päivässä, olo on parantunut ja verenpaineet on normaalit:) Pari lasia vaan vettä keittoruoan päälle.

      • Juu et ole yksin ;) kiva kuulla että vointisi on parempi! Nyt vaan eteenpäin projektissa, eikö vain? ;)


    • Olen ihan samaa mieltä, vaikeaa tää on :/ mulla paino tänään sama kuin eilen mutta sitä vähän odotinkin...

      Eilen tuli taas iltapalaksi syöty, oli pakko saada pari pientä pihviä kun saatiin tuoretta metsäkauriin lihaa jota paloiteltiin koko illan ☺ sen lisäksi pienen pieni pala sitä edellispäivän piirakkaa, täyteen vatsa tuli ja sain antaa miehelle toisen pihvin...

      Ei paljon mahtunut vatsaan, mutta hyvä niin ☺ Tänään aion yrittää olla pelkillä nutreilla, saas nähdä miten käy...

      • Irkku48

        Sulla on niin hyvät herkut, etten ihmettele yhtään, jos täytyy vähän maistaa:D, Mutta joo, projektissa eteenpäin:D , onneksi voi joka päivä taas yrittää uudelleen:D ja siinä sitä sitten paino hiljalleen putoaa toivoakseni...:)


      • Juu, toivotaan näin ☺ päivät menee hyvin mutta kun ilta tulee, se on se vaikea aika :/


    • Jätti

      Tänään alkoin yhdeksäs nutrauspäivä ja painoa lähtenyt yhteensä 4,3kg.

      Mun ruokailuissa kävi maanantaina ja tiistaina niin, etten kerennyt syödä kuin neljä ateriaa. Niistäkin molempina päivinä yksi ateria oli paistettuja (tuoreita) herkkusieniä ja sipulia, koska keitot ei enää oikein maistu. Lisäksi napostelin kurkkua, tomaattia, paprikaa ja porkkanaa. Onkohan tuo ollut haitallista vai ihan sallittua? Kaikkien aterioiden kokonais kalorimäärä oli maanantaina toki vain 608 ja tiistaina 542.

      Mulla paino on vielä tässä vaiheessa pudonnut koko ajan vähintään 0,3kg/vrk (eilisestä -0,4kg, vaikka menkat), joten siinä mielessä saan varmaan olla aivan rauhallisin mielin?

      • Irkku48

        Tosi hyvin on sulla alkanut:) ! Aika pienillä kalorimäärillä pystyt olemaan, minunkin syönti on välillä ollut mitä sattuu, joten olen ottanut monivitamiini-tabletin joka päivä vielä lisäksi ja omegoita ja hairboosteria hiusten lähdön pelossa :D

        Tsemppiä:) !


    • Iltaa ☺ tulin nyt siihen tulokseen että alan nyt jo syömään yhden aterian päivässä ja 4 nutrilettia ☺ Tein jauhelihakastiketta, salaattia ja keitin papupastaa, hyvää oli ☺ en ollut ennen maistanut papupastaa mutta iloinen yllätys oli että maistui hyvälle ja koostumus oli kuin täysjyväpastaa, ja vain 18hh/100g raakaa tuotetta ☺ Paketissa luki että 50 grammaa oli yks annos jotein keitin sen verran, otin ehkä puolet lautaselle sekä ehkä desin verran kastiketta, pari jääsalaatinlehteä, muutama kurkkupala, paprikaa ja pari fetajuustopalaa. Olin ylpeä aika pienestä annoksestani ja syötyäni sen olin ihan täynnä, annokseni oli kuitenkin aivan liian iso ja söin aivan liian nopeasti, en huomannut kun olin tyytyväinen...

      Pakko nyt muistaa syödä hitaasti ja oikeasti oppia tuntemaan kun on tyytyväinen eikä vaan syödä kunnes on ihan ähky :/

      Luulenpa, että jätän myös iltapalapirtelön pois tänään...

    • Irkku48

      Hyvä juttu! Kuullostaa järkevältä ruokailulta:D Jos söisikin aina oikean ruoan illalla, kun silloin on kovimmat mieliteot, päivät menisi nutriletilla. Onhan se joka tapauksessa huomattavasti vähemmän kuin ennen. Ja vielä kun malttaisi syödä kuitenkin kevyesti....

      Mulla ruoanlaittoa ei juuri ole, kun mies syö yleensä töissä ja kaksi tytärtämme asuvat jo omillaan. Ennen minäkin tykkäsin kokata ja leipoa vaikka mitä, nyt teen ruokaa vain viikonloppuisin tai sitten ostetaan jotain helppoa tai valmista. Nyt täytyy yrittää panostaa etes siihen salaatin tekoon:D

    • Juu tuntui kyllä hyvältä tää systeemi ☺

      Yritän pitää hiilaripommit poissa koska ne laukaisee mulle älytöntä makeanhimoa, joskus ehkä vähän lchf tyyppistä ruokailia nutraamisen jälkeen, mutta aion kyllä syödä leipää/pastaa/riisiä ym mutta ei joka päivä joka ateriaan ☺

    • serehellinenveku66666

      zofia

      "Yritän pitää hiilaripommit poissa koska ne laukaisee mulle älytöntä makeanhimoa, joskus ehkä vähän lchf tyyppistä ruokailia nutraamisen jälkeen, mutta aion kyllä syödä leipää/pastaa/riisiä ym mutta ei joka päivä joka ateriaan"

      ??????????


      Yritän pitää terveellistä ruokavaliota mutta syön miten sattuu??????

      • Mistä revit sen että syön miten sattuu? Ja mitä sä ylipäätään teet täällä meidän ketjussa vielä? Oletko siirtynyt nutraamiseen?? :D


      • seauttavaveku88888
        zofia kirjoitti:

        Mistä revit sen että syön miten sattuu? Ja mitä sä ylipäätään teet täällä meidän ketjussa vielä? Oletko siirtynyt nutraamiseen?? :D

        Mistä revit sen että syön miten sattuu?

        Tästä:

        "Yritän pitää hiilaripommit poissa koska ne laukaisee mulle älytöntä makeanhimoa, joskus ehkä vähän lchf tyyppistä ruokailia nutraamisen jälkeen, mutta aion kyllä syödä leipää/pastaa/riisiä ym mutta ei joka päivä joka ateriaan


      • Niin, en aio loppuelämäni luopua hiilareista ja aion niitä joskus syödä.. kauheeta vai mitä?? :D


    • Irkku48

      Voi sinua patu parkaa veku....etkö ymmärrä, että ei meitä kiinnosta sun juttus, hankkisit itelles vaikka jonku kivan harrastuksen, esim virkkauksen tai jotain.......

      • Hänhän voisi laskea ne voipaketit jääkaapissa ;)

        Muuten, vaaka näytti tänään 91,2 ☺ eilen vielä 91,7... näyttää siltä että joka toinen päivä tapahtuu jotain :p


      • hpv

        Veijon vähemmän kiva harrastus on nettitrollailu rasvauksen tiimoilta. Oikea suhtautumistapa on olla vastaamatta ja jos viesti on sääntöjen vastainen niin poistatuspyynnön tekeminen.


    • Irkku48

      Hienoa zofia! Hyvin menee:D Mullakinpaino oli nyt 82, mutta ihan älyttömän tiukassa on tästä eteenpäin:( , joulun aikaan painoin pahimmillaan 88 kg, että siihen nähden pitäisi olla tyytyväinen...miksiköhän se hidastuu? Jotenkin tämä pitäisi saada tästä lohkeamaan taas...

      • Kiitos ☺ ja onnea sullekin! ☺ painonpudotus hidastelee mitä vähemmän on jäljellä pudotettavaa, valitettavasti :/ mitenköhän saisit kunnon buustin? Hmm...


    • Iltaa, tänään ostin sitä banana-caramel pirtelöä, kokeilin juuri ja ihan ok maku, maistui enemmän kyllä banaanilastuilta (kuivatut) kuin tuoreelle banaanille mutte ihan kiva vaihtelu siihen mansikka ja suklaapirtelöön ☺

      Lisäksi huomasin että tämä uusi pirtelö sekoitetaan veteen ja kun katsoin nutrilett sivuilta mansikka ja suklaapirtelöt niissäkin luki että veteen sekoitetaan... nyt olen vähän hämmentynyt!! Koska 10 päivän super start pakkauksessa lukee että pirtelöt sekoitetaan rasvattomaan maitoon :/ eikö ne erikseen ostettavat pirtelöt ole ihan samoja kuin tässä 10 päivän laatikossa?? Mun mielestä pitäisi olla ihan samat pirtelöt mutta minkäköhän takia niissä lukee että veteen sekoitetaan ja tässä laatikossa mitä mulla on ollut lukee että maitoon??

      Tietääkö joku teistä?? Olen facebookissa laittanut yv:nä kysymyksen mutta niiden vastaukset aina kestää :(

    • Irkku48

      Samaa olen miettinyt, mutta aattelin että kai ne on ravintoaineet jotenkin eri tavalla laskettu maidon kans saataviksi siinä 10 laatikossa Mutta en tiedä sitten...maidon kans kyllä maistuu paremmalle:) oisko maito laitettu jauheena niihin jotka veteen sekoitetaan? Minä olen syönyt tänään kasviksia, lihaa ja munia..vähän vaihtelua päiviin:) Ja huomenna taas nutreja..

    • Okei, saas nähdä mitä se nutrilett-tiimi vastaa ☺ kuulostaa hyvältä, meillä tänään naapurin kanssa pubi-ilta ☺ aina välillä käydään yhdellä (minä juon vettä ja vichyä) ja sen jälkeen kebabille, viimeksihän en syönyt mitään mutta tänään aion syödä salaatin tai liha-annoksen tai jotain ☺ huomiseksi jää kanansiivet ja salaatti mitä mä tänään aioin syödä päivälliseksi ☺

    • No niin, nyt sitä sitten on selvitty viikosta, johon mahtui neljät juhlat. Ma ja ti meni ihan överiksi tosiaan. Tuli syötyä vaikka mitä. Pe oli baari-ilta eikä sekään ollut mitenkään terveellinen. Tosin sivuvaikutuksena mun paino laski hetkellisesti eilisaamuksi alle 60 kilon koska alkoholi poistaa nestettä kehosta. Tosin se tietenkin palautui kun sai juotua vettä ym.

      Eiliset juhlat meni sen sijaan hyvin. Join yhden skumppalasin mikä mulle työnnettiin käteen mutta siihen se sitten jäikin. Vaaka näytti aamulla 60,7 kg. Nyt siis vain oikeasti alle 60 kilon!

      • Eikä ole luojan kiitos mitään juhlia tulossa vaan sen sijaan normaali viikko normaaleilla aikatauluilla joten ehkä mä tällä kertaa pysynkin suunnitelmassa...:D


      • Kiva kuulla että on mennyt suhteellisen hyvin vaikla on juhlia ollutkin ☺ minä olen edelleen syönyt päivällistä 3 nutrilettia päivässä ☺ paino tänä aamuma tasan 91kg eli oikeaan suuntaan menossa ☺

        Eilen söin salaattia chilimajomeesilla ja fetajuustolla sekä "jälkkäriksi" kanansiipiä ☺

        Huomenna alkaa työt ja sen mukaan lounaat, vähän hirvittää kun kuitenkin sitten tulee vedettyä hiilareita mutta aion pitää ne kuitenkin pienissä määrissä ja satsata salaattiin ☺ Mitään päivällistä en syö sitten viikolla, tai ainakin näin on tarkoitus.. ehkä sitten seuraavalla viikolla syön sitten 2 kertaa päivässä ☺

        Tänään päivälliseksi ajattelin laittaa tortillaa, muta leivän vaihdan kiinankaaliin ja mies saa tarvittaessa täysjyvätortilloja ☺


      • Sullahan menee ihan kohta alle 90 kilon! Hieno juttu! :)


      • Toivottavasti :p


    • Irkku48

      Hei vaan! Mukava kuulla hyviä uutisia teiltä:), olette sitkeitä naisia! Mulla meni viikonloppu ihan penkin alle syömisten suhteen ja katkesi siinä sitten se kehuttu tipattomuuskin, kun otin parit saunakaljat;( Mutta tiiättekö mitä....minä tyttö aloitan taas huomenna nutraamisen! Alusta vaan pelkillä pusseilla meinaan aloittaa. Ihan hyvillä mielillä lähden taas liikkeelle:D Mukavaa työpäivää sinulle zofia!

      • Hyvä Irkku, just oikea asenne sulla!! ☺ kiitos ☺


      • Oikea asenne! Ei se ole se sortuminen, vaan se että sen jälkeen saa itsensä palaamaan ruotuun. :) Jokainen herkuttelee välillä ja itsellä paino on välillä noussutkin paljon mut pidemmällä aikavälillä on kuitenkin laskenut ja se on se mikä merkitsee.


    • juulas

      Tää on ollut kyllä kiva keskustelu lukea, itse päätin nyt viikonloppuna aloittaa maanantaina 1.2. VLC-dieetin lähinnä Nutriletteihin painottuen. 500-700 on olleet kalorit nyt nämä kolme päivää, eilen kävin uimassa ja selkeästikin se pitää nyt laittaa pauselle tai miettiä, josko uintia sisältävinä päivinä vaan söisi reippaasti enemmän, ei tuntunut illalla hyvältä. Paino oli vielä lauantaina 88,2 kiloa, tänään aamulla 84,7 eli 3,5 kiloa neljässä päivässä. Nesteitä lähtenyt hurjasti ja pahin turvotus vyötäröltä jo helpottanut, helmasyntini iltasyöpöttely lienee hallittavissa kun vaan syö säännöllisin väliajoin noin 3 tunnin välein. Eilen ja tänään korvasin iltapirtelöt 250 grammalla vihersalaattia (salaatti, kurkku, tomaatti, paprika, purjo, selleri), mukava kuitenkin jotain pureksittavaakin saada välillä. Onhan tuommoinen monen kilon pudotus muutamassa päivässä varmaan ihan motivoivaa, joo, mutta vähän huolestuttaa silti joku kilo päivässä -vauhti. Nestettähän se kuitenkin "vain" on. Tavoitteena on normaalipaino, eli yli 20 kg pitäisi pudottaa, saisin pudottaa yli 30 kiloakin ja olisin ihan normaalipainoinen. Kuutosella alkava puntarilukema ollut kai viimeksi kymmenen vuotta sitten.

      Mitä palkintoja te olette itsellenne luvanneet jos painonpudotusprojekti onnistuu? Minua ei onneksi herkut juuri motivoi, mietin lähinnä jotain hemmottelulomaa tai vaateshoppailua (korkkaritkin tuntuu varmaan hyvältä jalassa, kun on parikymmentä kiloa vähemmän kannateltavana...), vaatekaapissa on vielä tallessa jotain vanhoja farkkuja joihin mahduin viisi kiloa sitten, ne on ihan hyviä motivaattoreita myös.

      • hpv

        Nutraus ja raskas liikunta ei toimi. Itse käyn vain punttisalilla ja teen lämmittelyn, 3*1 minuuttia HIIT-trteeniä ja lihasvoimalaitteita ja sekin 800 kcal syönneillä tekee tuskaa. Elimistö kerta kaikkiaan kuluttaa liikuntaan glukoosia. Oma ratkaisu on nauttia sitten banaanismoothie ennen punttisalia.

        Pusseja ei kannata korvata vihersalaatilla koska niissä pusseissa on tarkkaan harkittu määrä proteiinia ja niitä kasviksia kannattaa nauttia pussien lisäksi. Kannattaa käyttää vaikka Fineliä ja laskea kuinka paljon kaloreita tuollainen salaatti sisältää eli kun esimerkiksi lehtisalaatissa on 14 kcal/100 g niin sitä voi syödä aika reilustikin..

        Itselläkin on kolmessa päivässä lähteneet turhat nesteet eli pari kiloa laihduttu. Insuliinin määrää olen laskenut jo puoleen ja saattaa olla, että maanantaista alkaen täytyy jättää se kokonaan pois. Verensokerit silti alakantissa.

        Palkintoja en paljon kaipaa kun leluja tulee ostettua säännöllisesti eikä matkailuun tms. ole aikaa.


      • juulas

        hpv,
        Mä olen vasta tällä viikolla aloittanut tämän ja kuulostelen vielä oman kroppani reaktioita. Tiistaina oli oikein hyvä fiilis ja luettuani etenkin suunnilleen 6.-9. päivien tienoilla koittavasta voimattomuudesta tms. päätin lähteä kokeilemaan urheilua kun vielä voi, oman vointini mukaan. Kun mistäs sen tietää, josko itselläkin loppuviikosta olisi voimat ihan poissa. Osahan urheilee tuollakin ravinnolla täysin normaalisti, suurin osa tietysti ei. Kuulostelen kehoni vointia ja reagoin siihen sen mukaan. En aio uintia jättää kokonaan pois, vaan keksin jotain jolla sitä voin jatkaa - eli todennäköisesti syön enemmän ennen uintia sekä sen jälkeen, hyvällä omallatunnolla.


    • Kuulostaa siltä että olette hyvin vauhdissa ☺ täällä paino laskee hitaammin nyt (tottakai) kun syön jo 1-2 kertaa päivässä mutta aika hyvin kuitenkin menee ja annokset on pysynyt aika pieninä ☺ paino tänään on 90,9 kg, ensimmäinen tavoite tällä kertaa on päästä alle 90 eli se tavoite jo kurkkaa nurkan takaa ☺ Huomasin myös että yhdet farkut jotka ei oo mahtunu päälle varmaan 3-4 vuoteen sopii ihan hyvin nyt ja se kyllä motivoi ☺ mulla on vaan se ongelma että kun meökein kaikki läskit on pepussa ja reisissä niin kaikki farkut on vyötäröstä aivan liian isot... olen useasti miettinyt, että onko niin että täällä suomessa pitää olla vatsaa jos on ylipainoinen? Kaikki isokokoiset farkut on tiukat raisillä ja pepulla ja sitten vyötärön kohdalle mahtuisi vielä jalkapallo mukaan :( ei ollenkaan kiva!

      Aion hemmotella itseäni 10 päivä kiinalaisella ruoalla, silloin haen äitini lentokentältä kun hän tulee thaimaasta ja yleensä ollaan käyty syömässä sen jälkeen ☺ muista palkinnoista en vielä tiedä, varmaan uudet vaatteet pitää hankkia kun kaikki menee liian isoiksi :p

      • Irkku48

        Onnea zofia! Hyvin menee sulla tuo painonpudotus:D


    • Irkku48

      Hei vaan! Hienoja tuloksia teillä! Minä olin 3 päivää täysnutreilla ja hyt olen syönyt yhden aterian päivässä. Paino putosi heti 81.8, mitä se oli ennen kaikkia repsahteluja . Eli kyllä sitä läskiäkin palaa, vaikka nesteet paljon heittelee. Jaksoin käydä joka ilta tosi tiukalla reilun tunnin sauvakävelyllä, vaikka olin pelkillä pusseilla. Tänään pidän välipäivän lenkistä, ettei mene ylikunnon puolelle:D Rivakoita lenkkejä aion jatkaa. Tykkäisin myös juosta, mutta se minulta kiellettiin selän takia.

      En ole miettinyt vielä palkitsemista, mutta ainahan uusia vaatteita on kiva ostaa:) Ja pääasia, että työvaatteet mahtuu kohta taas hyvin päälle. Munkin ihannepaino alkaisi kuutosella, painoin myös kymmenen vuotta sitten viimeksi 60 ja jotain. Mutta realistinen haaveeni on tällä hetkellä, että se alkaisi edes seiskalla....Mulla olisi maaliskuu vielä aikaa tavallaan kunnolla panostaa tähän projektiin, sitten alkaa työt ja ruokailu on pääasiassa eväsleipää, joka lihottaa minua hirveen helposti. Työni on fyysisesti erittäin raskasta ja joka tauolla pitää jotain syödä. Siinäkin voisi kyllä kasvisten osuutta lisätä ja vähentää hiilareita. Leivät on vaan niin helppo kuljettaa mukana, kun joudun työssäni "retkeilemään" milloin missäkin.

      Aloitin myös muuten pitämään ruokapäiväkirjaa, siitä on iso apu! Aika pian kertyy kaloreita, vaikka luulee syövänsä vain vähän. Tällä lailla mennään nyt:D

      Oletko juulas ennen nutrannut tai laihduttanut?

      • hpv

        Ruokatermos on aika näppärä jos haluaa syödä lämmintä ruokaa liikkeellä. Itsellä on etsinnässä ns. bento box mutta yhtään hyvään en ole onnistunut löytämään. Taidan kokeilla tilaamista Japanista seuraavaksi. Aiemmat kokeilut eivät ole menneet hukkaan kun nekin toimivat ruuanvalmistuksessa esimerkiksi vihannesten lämpimänä pidossa (en tykkää lötköistä vihanneksista).

        Vaikka en karppausta kannatakaan niin leipä on monelle aika ongelmallinen ruoka-aine kun siinä on paljon energiaa ja päällysteetkin harvoin terveellisiä.


      • Irkku48

        Juu näin on. Vois kyllä hommata sellasen ruokatermarin:)


      • juulas

        En ole nutrannut enkä laihduttanut. Vuosi sitten olin hyvin fyysisesti rasittavassa työssä ja siellä paino oli alimmillaan alle 71 kiloa (eli nippa nappa normaalipainoinen, mutta se oli kuitenkin lihasta paljon eli tosi timmi), se työ kun loppui puoli vuotta sitten niin hups vaan yli kymmenen kiloa lisää, ihan silkkaa välinpitämättömyyttään, kun siellä tottui syömään tietyn määrän ja liikkui. Poistamalla liikkumisen ja syömällä edelleen samoja määriä paino rävähti nousuun. Elämäntavat näissä vaikuttaa kovasti, mutta tuo että vuosi sitten pystyin pääsemään normaalipainoiseksi motivoi kyllä, siihen asti olin lähinnä ajatellut että "painan mitä painan". Voi kai jojoilijaksi sanoa, jos olen kaksi vuotta sitten painanut 84 kiloa, vuosi sitten 71 ja nyt 88 josta taas pudotan, mutta eka jojoliike nyt menossa. Toisaalta ennemmin kyllä vaikka sitten jojoilen kuin pysyvästi olen yrittämättä ja pysyvästi ylipainoinen. Paasto sopii mun psyykeelle hyvin, pitänee ottaa tämä vuosittaiseksi tavaksi (tai puolivuosittaiseksi), että muutama viikko paastoa aina toisinaan. Tekee makean- ja ruuanhimollekin tosi hyvää, tuolla korvien välissä. :)

        Ensi viikollahan on laskiainen ja siitä monet kirkollisissa piireissä pitävät paaston pääsiäiseen asti :) Hyvä aika sinänsä, kun kelit paranee koko ajan eikä arkea keskeyttäviä juhlia juuri siinä ole, pääsiäinen on hyvä lopetuspiste. Että jos joku miettii paastoa tai nutrausta, niin tämän viikon ehtii hyvin jo "aloitella" vähentämällä sokeria ja kahvia päivittäisestä ruokavaliostaan.


    • Mulla kävi nyt niin että laihduttaminen on ollut pakko unohtaa vähäksi aikaa. Mä tulin jonkin aikaa sitten niin sairaaksi (ei liity painonpudotukseen millään lailla; tämä oli täysin itsestä riippumatonta), että tervehtyminen on nyt ensisijaista. Sivuvaikutuksena on se, että mun on ollut pakko syödä paljon tavallista enemmän ja paino on noussut jo useita kiloja. En edes halua käydä vaa'alla koska tuntuu niin turvonneelta, mitä kyllä olenkin...

      Jospa tää olo tästä paranisi ensi viikoksi niin pääsisi taas laihduttamaan. Tuntuu kyllä täysin turhalta työltä, mitä olen saanut aikaiseksi. Mä olen sen verran kärsimätön ihminen, että pysyn tyytyväisenä kun paino putoaa, mutta iskee hirveä ahdistus kun tulee tällaista. Ei kilon tai kahden heitto ole paha jos kyse on parista päivästä, mutta nyt kyse on niin paljon enemmästä.

      Mutta kuulemisiin sitten ensi viikolla, mikäli oon taas kunnossa! Joka tapauksessa tsemppiä muille!

      • Ne kilot lähtee varmaan ihan supervauhdilla kun ne on tullutkin nopeasti ☺ paranemisia ja tsemppiä!


      • Irkku48

        Voi sinua.....mutta kuten sanoit, terveys ennen kaikkea! Toivottavasti paranet pian:)
        Tsemppiä sinne:)


      • Kiitos molemmille! :) Olo on parempi ja tästä se taas lähtee! Vaa'alla mä tosin en vielä uskalla käydä koska mä tiedän että se näyttää niin paljon enemmän kuin ennen... Mä ajattelin nutrata pari päivää ennen kuin mä katson painoni koska tällä hetkellä mua varmaan vain masentaisi nähdä ne kertyneet kilot. Eikä se tekisi hyvää motivaatiolle...


    • hpv

      Itsellä sujuu sovellettu nutraus oikein hyvin.

      Aamulla proteiinipirtelö (40 g heraproteiinia, 2.5 dl rasvatonta piimää, 2 banaania, psylliumia), 400 kcal ja 40 g proteiinia, päivällä 2 nutrilet-keittoa 250 kcal ja illalla salaatti/keitto ehkä 200 kcal. Nälkä ei ole ollut ja punttisalikin on sujunut tuon pirtelön avulla ok. Suurin piirtein 100 g proteiinia ja 100 g hiilihydraattia per päivä.

      Verensokerit edelleen alakantissa (paastot 4.2-5.2 mmol/l [4 mmol/l on hypoglykemian raja], ennen ruokaa noin 6 mmol/l ja 2 h ruokailusta noin 7.5 mmol/l) vaikka insuliinin määrä puolitettu. Nuo ovat sitten terveen verensokeriarvoja.

    • juulas

      Virtaa on kyllä riittänyt tällä viikolla aivan eri tavalla kuin ennen. Pitänee jossain vaiheessa asteittain kokeilla mm. viljatuotteiden ja maitotuotteiden osalta, mikä aiheuttaa minulle sen nestepöhön ja jatkuvan väsymyksen. Nyt tämän viikon nutrattuani on olo parempi, jaksaa juosta paremmin (verenpaineet tipahtaneet, pitäisi varmaan käydä mittaamassakin) ja ylipäänsä mieli on paljon kirkkaampi. Päivittäiset kalorit ovat joka päivä pyörineet 600-800 kcal tuntumassa ja liikkuminen on maistunut ihan eri tavalla kuin aikoihin. En tajua, miten en ole jo aiemmin kokeillut nutrausta... Pitää kyllä laittaa korvan taakse tämäkin, että jos ei tunnu virtaa ja viitseliäisyyttä riittäävän, niin viikon paasto nutratenkin voi jo piristää. Mulla kun on nyt tavoitteena myös tiputtaa se paino normaalipainoon, niin nämä on kyllä helppoja ruokia, kun ei tarvitse pyöritellä kaloreita eikä ravintosuosituksia. Multivitaa ja Omega3:n ottamista aamuisin olen jatkanut nutrauksen ajankin.

      Sitä kermaista kanakeittoa en aivan helpolla aio enää syödä (hirveää, kuten tuollaiset "kermaiset" keitot liian usein ovatkin), mutta suklaa- ja moccapirtelöt maistuvat, samoin suklaapatukat, eikä onneksi vielä ole mitään kyllästymisen merkkejäkään tullut eteen. Sitä kasviskeittoa jotkut ovat tainneet kehua, onko joku muu lämpimänä nautittavista sellainen jota uskaltaisi suositella? Aika pitkin hampain tulee nyt kyllä muita kuin suklaatuotteita kokeiltua, kanakeitto jätti niin hirveän fiiliksen.

      Tänään olen 4,4 kiloa kevyempi kuin viikko sitten! :) Se todellinen painonpudotus alkaa oikeastaan vasta nyt, kun nesteet on saatu pois päiväjärjestyksestä ja rasvanpoltto voi alkaa, mutta eiköhän sitä 0,5-1 kg viikottaista painonpudotusta voi ainakin matematiikan puolesta odottaa (miinuskaloreiden vaikutus fysiikkani ja kulutukseni huomioiden). Seuraavien viikkojen aikana se sitten nähdään, aika jännää!

    • pikku_pulla

      Hei,

      Aloitin nutrauksen keskiviikkona ja nyt alkaa kolmas päivä olla takana.
      Itselleni oli tuo ensimmäinen päivä todella vaikea, mutta tämä ja eilinen ovat sujuneet kuin mitkä tahansa muut päivät eli energiaa riittää ja ei palele. Olen aiemminkin ollut VLC-kuurilla, mutta silloin olen syönyt normaalia ruokaa todella niukasti, siksi kai tämä Nutrilett tuntuu niihin nälkäkuureihin verrattuna ihan luksukselta. Aikoinaan pudotin 500 kcal/päivä syömisellä 20 kg (tästä n. 5 vuotta) mutta viimeisen kahden vuoden aikana kilot hiipivät ja lopulta rynnistivät takaisin viiden ylimääräisen kilon siivittäminä. Ikävä tapahtumaketuju alkoi kaksi vuotta sitten abortista ja siitä seuranneesta alakulosta, ahdistuksesta, itseinhosta ja välinpitämättömyydestä itseä ja syömisiä kohtaan.

      Minulla on pudotettavaa 20 kg normaalipainoon ja 25 kg ihannepainooni eli tekemistä riittää. En kuitenkaan ole kiireessä, vaan haluan hyvän startin josta alkaa se fiksujen valintojen sekä turvallisten rutiineiden arki. Haluan palata siihen tapaan syödä mikä minulla oli ennen tätä painon takaisintuloa, jolla sain painon pidettyä useamman vuoden kurissa, kuitenkaan liikaa tiukkailematta.

      Kiitos kommenteistanne, on ollut todella rohkaisevaa lukea että vaikka teitä muitakin kanakeiton maku puistattaa niin siitä huolimatta uusi alku ja sitä kautta onnistuminen ei ole mahdottomuus.

    • hpv

      Ihan hyvin menee täälläkin. 2 viikkoa puplinutrausta ja -5 kg.

      Kanakeitto on aika surkeaa mutta vihanneskeitto on ok ja lisänä menee proteiinismoothie aamulla ja salaatti/keitto illalla.

    • juulas

      Kaksi viikkoa takana, 5.4 kiloa pudonnut. Ekalla viikolla putosi yli neljä kiloa, nyt toisella viikolla kilo, eli on mennyt juuri niin, kuin oletinkin :) Ekalla viikolla nestepöhö pois ja nyt toisella viikolla odotin 0,5-1 kilon pudotusta ja sen sain. Ravintolassakin kävin yhtenä päivänä syömässä (mm. pari lasia punaviiniä) ja seuraavat pari päivää paino meni plussalle, mutta kääntyi taas laskuun. Kaikkina muina päivinä päivittäiset kalorit ovat olleet 500-800 kcal välillä eikä nälkä ole vaivannut.

      Ravintolakäynnin jälkeen vatsa oli kyllä illalla inhottavan turvoksissa, uskoisin syynä olleen nimenomaan vaalea leipä, koska muuten ateriani oli lähinnä lihaa, salaattia, kasviksia ja hitusen kastiketta. Kai se täytyy harkita leivästä ja viljatuotteista luopumista kokonaan tai lähes kokonaan myös tämän dieetin jälkeen, kun normiruokia alan lisäämään ruokavaliooni.

      Suu kaipaa kyllä jo tekemistä, pitää paloitella jääkaappiin kovia vihanneksia narskutettavaksi, josko tuo auttaisi. Ulkona liikkuessa kassissa on tätä nykyä aina yksi Nutrilett-patukka ja pullo vettä. Jos alkaa tulla tunne että vähän nälättäisi, niin ensimmäisenä kumoan sen vesipullon, sitten jos hetken päästä olo jatkuu niin patukasta puolet (tai kokonaan, jos on vaikka paljon kävelemistä muutenkin).

      Mä silleen vähän häpeän tätä mun nutrausta, etten noita paketteja ja pusseja pidä esillä enkä ole lähipiirille kertonut kuin että paastoan, välttelen hiilareita tms... joidenkin ihmisten kanssa tuntuu, että tulee vain arvostelua jos mainitsee laihduttavansa. Toisaalta pilkataan jos on läski ja toisaalta jos yrittää jollain tavalla laihduttaa, niin sekin on ihan väärin ja pitäisi kokeilla jotain toista tapaa. Onneksi otin itseäni niskasta ja lakkasin kuuntelemasta mitä muut sanovat, teen vain niin kuin omassa kehossa tuntuu hyvältä. VLCD tuntuu mulle sopivan, mitä minä siis muiden kotkotuksia miettimään.

    • Onnea! Minäkään en kertonut monille että nutraan, nyt jälkeenpäin olen muutamalle kertonut siitä ☺ Olen syönyt 1-2 kertaa päivässä nyt taas viikon ja Nutriletit alkaa olla loppu, jäljellä on 1 keitto, 1 pirtelö, 2 valmisjuomaa ja 2 patukkaa joten kohta syön taas kokonaan ja paino putoaa tasaista vauhtia taas ☺ Olin melkein viikon verran 90,8-91kg mutta nyt tapahtuu taas ja paino tänään oli 89,6kg! Vihdoinkin alle 90! ;D

      Kun syön ruokaa, pidän lchf-tapaista ruokavaliota ja nyt kun Nutriletit loppuu siirryn siis kokonaan lchf:lle ☺ Minulle Nutrilett teki just sen minkä halusin, huonot syömiset ja tunnesyöminen loppui, vatsalaukku pieneni niin etten jaksa enää syödä hirveitä annoksia ja kaupan päälle lähti muutama kilo pois ☺ Nyt saan ihan alusta rakentaa itselleni hyvät ruokatavat ja jatkaa painon pudottamista ☺

      • juulas

        Vautsi, aivan varmasti hieno tunne, nauti tuosta nyt kunnolla! :) Eihän se ole suhteessa iso juttu, kilo kuin kilo, mutta silti - se on niin törkeän paljon mukavampaa tietää painavansa 80-jotain kuin 90-jotain. Kevätkin alkaa niin mukavasti lähestymään ja tommonen painonpudotuksen tuoma boostaus antaa varmasti vähän lisää hyvää oloa. :) Vähän semmoista itsensä huijaamista ja motivoimistahan tämä painonhallintakin kai on, joten kaikesta positiivisesta pitää olla iloinen.

        Minulla se 70-jotain kolkuttelee hyvällä tuurilla jo parin viikon päästä (nyt 82.7 kg) ja ajatus lämmittää jo nyt. Olen kylläkin harkinnut paremman puntarin hankkimista, nykyisen päälle pitää puntaroida itsensä ainakin kolme kertaa, että siihen voi uskoa. Joskus se voi näyttää että painan 64 kiloa, joskus 72, sitten taas 58, kunnes tulee vihdoin ne oikeat yli 80 kg lukemat. Tympeä kapistus, kun ei voi ihan kunnolla luottaa tuohon, ja joku lattian kaltevuuskin tuntuu vaikuttavan tulokseen :D


      • Totta, aivan mieletön fiilis kyllä ☺ ja sullakin menee hei tosi hyvin jo ☺

        Tänään teen päivälliseksi paistetut chili-valkosipulikatkaravut alkuun, pääruuaksi on pekoniin käärittyä lohta, limevoita sekä kukkakaaligratiini ja jälkkäriksi tummaan suklaaseen dipattuja mansikoita ☺


      • hpv
        juulas kirjoitti:

        Vautsi, aivan varmasti hieno tunne, nauti tuosta nyt kunnolla! :) Eihän se ole suhteessa iso juttu, kilo kuin kilo, mutta silti - se on niin törkeän paljon mukavampaa tietää painavansa 80-jotain kuin 90-jotain. Kevätkin alkaa niin mukavasti lähestymään ja tommonen painonpudotuksen tuoma boostaus antaa varmasti vähän lisää hyvää oloa. :) Vähän semmoista itsensä huijaamista ja motivoimistahan tämä painonhallintakin kai on, joten kaikesta positiivisesta pitää olla iloinen.

        Minulla se 70-jotain kolkuttelee hyvällä tuurilla jo parin viikon päästä (nyt 82.7 kg) ja ajatus lämmittää jo nyt. Olen kylläkin harkinnut paremman puntarin hankkimista, nykyisen päälle pitää puntaroida itsensä ainakin kolme kertaa, että siihen voi uskoa. Joskus se voi näyttää että painan 64 kiloa, joskus 72, sitten taas 58, kunnes tulee vihdoin ne oikeat yli 80 kg lukemat. Tympeä kapistus, kun ei voi ihan kunnolla luottaa tuohon, ja joku lattian kaltevuuskin tuntuu vaikuttavan tulokseen :D

        Se vaaka täytyy ihan oikeasti laittaa vaakasuoralle ja tasaiselle lattialle. Kylpyhuone ei siis ole hyvä paikka sille. Samaan kohtaankin pitäisi aina astua. Kannattaa laittaa vaikka teipistä merkit mihin astuu.

        Jo muutaman asteen heitto vaakasuoruudesta aiheuttaa ison heiton lopputuloksessa. Se vaaka nimittäin ei mittaa painoa vaan sen pintaan kohdistuvaa voimaa. Jos vaaka on kallellaan niin kaikki voima ei kohdistu sen pintaan vaan kohdistuu alasyrjään.


      • hohhoijakkaa

        Sinä se mahdat hpv olla yksi juhlien piristysruiske, minne ikinä tahansa menetkin, noine besserwisser-taitoinesi ja millilleen teipillä mitattuine kiloinesi! Koska puntarin lukemahan se on ainoa oikea tapa mitata kehoa ja sitä varten pitää laatoittaa lattiat uusiksi ja ostaa 100 € puntari, joka mittaa samalla kehon rasvaprosentit ja täyttää veroilmoitukset. Hämmästelen kyllä, että noinkin täydellinen ihminen joutuu pudottamaan painoaan - vai seurailetko näitä keskusteluita vain, jotta pääset huomauttelemaan ihmisille heidän tekemistään virheistä?


      • hpv
        hohhoijakkaa kirjoitti:

        Sinä se mahdat hpv olla yksi juhlien piristysruiske, minne ikinä tahansa menetkin, noine besserwisser-taitoinesi ja millilleen teipillä mitattuine kiloinesi! Koska puntarin lukemahan se on ainoa oikea tapa mitata kehoa ja sitä varten pitää laatoittaa lattiat uusiksi ja ostaa 100 € puntari, joka mittaa samalla kehon rasvaprosentit ja täyttää veroilmoitukset. Hämmästelen kyllä, että noinkin täydellinen ihminen joutuu pudottamaan painoaan - vai seurailetko näitä keskusteluita vain, jotta pääset huomauttelemaan ihmisille heidän tekemistään virheistä?

        Satasella ei vielä saa hyvää henkilövaakaa. Tuollaiset 250 € niin alkaa löytyä toimivia malleja. Kehonkoostumusmittari sitten maksaa jo hiukan enemmän eli noin 1000 €. Tosin 2 € kaliiberi riittää samaan tarkkuuteen.

        Oma kotivaakani heittää noin 2 kg kun sillä seisoo huonosti. 5 asteen kallistus vähentää lukemaa noin 8% jos voima siirtyy kokonaan Y-akselilta pois.


    • Marjaana84

      Hei! Kertokaa tulitteko ketoosiin jos söitte vain sen 5 pussia? Kiitos vastauksista

      • Kyllä, olin ketoosissa ☺, suussa ihan hirveä maku ja hienhaju oli aika vahva, ei kivaa ;)


    • pikku_pulla

      Hei,

      Mulla on nyt takana 8 päivää ja ainut retkahdukseni tapahtui sunnuntaina, kun söin mukillisen (2,5 dl pakastemansikoita, miedosti sokeroituja). Muuta ylimääräistä en ole syönyt ja siltikään en ole ketoosissa! En tajua tätä, alkuun painoa humahti 2,5 kg ja nyt kolmeen päivään ei niin mitään ja kuitenkin pudotettavaa on 20 kg (=normaalipainon yläraja). Tää on ihan järkyttävää! Ainut ero minkä voin havaita on väsyminen arjen askareissa kuten siivotessa ja koiran kanssa lenkillä.

      En silti aioi luovuttaa vaan vedän vielä toisen 10 pv:n täysnutrauksen tähän perään. On niin ihanaa kun ei tarvitse miettiä mitä syö, ei ole nälkä muttei ähkyssäkään ja turvotus on kadonnut (takki lakkasi puristamasta) ja huomaan kuinka vatsa tulee mukavasti täyteen pirtelöstä ja keitosta eikä tarvita mitään mega-annoksia ruokaa. Oikeastaan ei edes tee mieli mitään kiinteää, keitoilla ja pirtelöllä elää ihan mukavasti - ainakin vielä jonkin aikaa. Kun seuraava 10 päivän paketti on historiaa olen ajatellut siirtyä rauhalliseen tahtiin osanutraukseen (1*puuro, 1*pirtelö, 1*salaatti, 1*keitto) en tosin ole noista vielä varma.. Täytyy vähän vielä pähkäillä energiasisällön ja ruoka-aineiden kanssa.

      Tsemppiä kaikille!

    • Huomenta. Minullakin jäi paino paikalleen hetken silloin mutta sitten lähti kiloja taas ☺ käytätkö pelkästään niita jauhemaisia keittoja ja pirtelöiltä? Ja paljonko juot päivässä vettä? Juotko mitään muuta? Entäs syötkö purukumia tai jotain muuta? ☺

    • Fatbigmama

      Minulla alkoi 5.s päivä. Helppoa on ollut pelkillä pusseilla ja vedellä. Painoa on pudonnut 4kg.
      lähtöpaino 83 kg, pituutta 163cm.
      Meinasin vetää nutrileteilla niin kauan, että olen pudottanut 20 kiloa.

    • pikku_pulla

      Hei,

      Olen nyt pääasiallisesti nutrannut 17 päivää, jotakin aina silloin tällöin olen syöyt pussien sijasta (muutaman salaattiannoksen, parit Easy dietin puurot) ja painoa pudonnut vajaa 5 kiloa (alussa lähti nopsaan 2,5 kg) joten varmaankin muutamma kilo ollut nyt aitoa pudotusta. Olen tyytyväinen ja meinaan jatkaa vielä täysinutrauksella seuraavat 6-8 kiloa, josta ajattelin sitten hitaasti alkaa siirtymään osanutraukseen ja opetella samalla syömään uudelleen (loput reipas 10-15 kiloa on tarkoitus pudottaa rauhassa, uutta ruokailutyyliä opetellen).

      Ajattelisin että projektini pääpaino siirtyy laihdutuksesta painonhallintaan ja lopulliseen elämäntapamuutokseen (olen suunnilleen tavoitepainossa) joskus loppuvuodesta 2016.

      Nutrilett on antanut minulle vaatimattoman kuuloisesta vaa'an luvusta huolimatta hyvän alkubuustin. Makean ahmimiseen ei enää ole mitään kiinnostusta ja vatsa täyttyy helposti. Motivaatiota lisää se, että takkini joka oli vajaa kolme viikkoa sitten tiukka on nyt hyvin istuva ja vaatteiden puristus hellittänyt. Yleismielialani on virkeä ja tunnen jälleen oloni hyväksi. Aivan kuten lihotessa, jolloin ähky ja paha olo ruokkii itseään (mässäily jatkuu kierre) nyt vaikuttaisi siltä että olen katkaissut kierteen ja siirtymässä toisenlaiseen positiivisempaan kierteeseen ja tapaan ajatella ja toimia (tulokset motivoivat ).

      Toivotaan että tämä jatkuu näin hyvin, tsemppiä kaikille!

    • painohallintaan

      Hei onko täällä vielä nutraajia 2016 ja miten menee ? Olen itse alkanut ja 10 päivän startti menossa ja toista aloittelen perään.

    • Hiipsu

      Täällä yksi! Täysnutraan pirtelöillä, syön lisäksi 200-300 grammaa kasviksia päivässä, jotta suoli toimisi. Olen kerran aikaisemmin nutrannut kymmenen kiloa pois ja nyt yritän samaa. Normaalipainon ylärajalta haluan painoindeksiin noin 22. En käytä vaakaa, mutta turvonnut olemus sai mut tekemään itselleni jotain. Lisäksi halusin stoppia herkuttelukierteeseen.

      Tänään oli päivä nro 7 ja kulunutta viikonloppua pelkäsin, mutta ihan hyvin meni. Parina aamuna ollut heikko olo, joka päivän mittaan koheni ja parin lenkin jälkeen sama homma. Tiedän sen liittyvän tähän, joten en ole huolissani.

      Katsotaan nyt kuinka pitkään jatkan, muutaman viikon varmaan, jos olo säilyy hyvänä. Vaatteista ja peilikuvasta näkee, milloin on aika lisäillä kasvisten sekaan kalaa, papuja, kanaa tai vaikkapa avokadoa.

      Tsemppiä muillekin mukana roikkuville!

    • Nutri16

      Moikka! Mä aloitin nutrauksen 3 viikkoa sitten. Ensimmäiset päivät oli hirveitä.. huono olo, nälkä vaivasi koko ajan, mielihalut aivan järkyttävät.. sitkeästi jatkoin ja neljäntenä päivänä rupesi helpottamaan. 6 päivänä tein ketostix testin ja positiivista tulosta pukkasi. :) olen ostanut niitä 10pv paketeita. Nutraus on onnistunut erittäin hienosti! Yhtään repsahdusta ei ole tullut ja muutenkin motivaatio ja olo on erittäin hyvä! Nyt 3 viikossa olen pudottanut 1/3 osan tavoitteestani. Tarkoitus on pudottaa noin 30 kiloa.

      Ensimmäisellä viikolla tulos -5,4 kiloa.
      Toisella viikolla tulos -2,1 kiloa.
      Kolmannella viikolla tulos -2,3 kiloa.
      Nyt siis kolmessa viikossa lähtenyt yhteensä -10,1 kiloa. :)
      Täysnutrauksella mennään edelleen ja rupean nyt ottamaan pikkuhiljaa liikuntaa lisäksi.. kävelyä ja pyöräilyä silloin kun siltä tuntuu että nyt on kiva lähteä vähän liikkumaan.
      Tsemppiä muille nutraajille!! :)

    • Helppiä

      Hei! Osaako joku kertoa breakfast shakeen tarvittavan mittalusikan koon? Tilasin, mutten saanut mukana mittalusikkaa eikä missään kerrota kokoa jotta voisin ilman sitä tehdä shaken oikein..

    • lisselotte

      Hei, onko tämän hetken nutraajia ? Itsellä viides päivä menossa.

      • Normaalipainoinen

        Ei ole. Minä olen aina tykännyt syödä terveellistä, luonnollista ja käsittelemätöntä luomuruokaa. Varmaan sairastuisin tuommoisista jauhopussilitkuista, jotka on prosessoituja ja sisältävät kemikaaleja enemmän kuin viemärinavaajat.


    • Duuuri

      Minä! Olen ekaa päivää täysnutrauksella. Tämänkin aloitin oikeastaan siksi että halusin rankaista itseäni kun aina hyvän parin viikon diettailun jälkeen mässäilen. Nyt onkin yllättäen ihan hyvä olo, saa nähdä jatkanko pidempäänkin 😁 Minulla on 10 päivän starttipaketti josta olen tänään syönyt kolme pussia. Mielestäni keitot ja pirtelöt ovat hyviä, keittoihin tosin laitan enemmän vettä kuin ohjeessa sanotaan. Aamupainoni Yöpuku päällä oli 84,4 kg ja pituuteni on 165 cm. Toiveissa olisi päästä alle 70kg mutta olen tyytyväinen kun pääsisin edes seitsemällä alkavaan lukuun pitkästä aikaa.
      Toivottavasti joukkoon liittyisi muitakin Nutraajia Olisi kiva vaihtaa kokemuksia ja tsempata toisiamme 😊

    • Arcirit

      Täällä on kans ensimmäinen päivä menossa :) pudotettavaa on normaalipainoon yli 50 kiloa, mutta mulle riittää nyt alkuun paljon vähempiki. Alkusysäykseksi ostin tuon kymmenen päivän aloituksen. Saa nähdä miten sitten jatkuu. Kiva lukea muiden kokemuksia täältä, voi vähän aavistella niiden perusteella miten itellä tulee onnistumaan :D

    • Terveellinenravinto

      En nutraa, en myöskään juo kodin putkimiestä. Syömällä 5 kertaa päivässä normaalia kotiruokaa pysyy normaalipainossa.

    • Duuuri

      Mulla on nutraus jatkunut osanutrauksella, olen korvannut kaksi ateriaa päivässä nutriletilla. Ihan tyytyväinen olen, päätin toistaiseksi pysyä poissa vaa'alta koska se aiheuttaa lisää stressiä. Yritän syödä terveellisesti, harrastan liikuntaa ja korvaan osan aterioista, sen luulisi riittävän.
      Mites muilla menee? Oletko arcirit pysynyt täysnutrissa? :)

      • Arcirit

        Nyt on seitsemäs päivä täysnutrauksella. Painoa lähteny 4kg ja kolme päivää ois vielä jäljellä. Sen jälkeen suunnittelin jatkavani osanutrauksella. Olen päivällisellä syönyt sen noin 40 kalorin edestä porkkanaa, herkkusieniä tai tomasttia. Oletko Duuuri korvannut mitä aterioita nutriletillä? Mitä tuotteita oot käyttäny? Minä suunnittelin, että syön aamuisin ja välipalaksi vielä pirtelöitä tai muita ja lounaalla ja päivällisellä alan syömään ihan lihaa/kalaa ja kasviksia. Tavoitteena jättää nutraus sitten vähitellen pois ja oppia syömään oikealla tavalla. Liikuntaakin olen lisänny lähinnä kävelyn muodossa ja se tuntuu mukavalta. Päätin myös aloittaa juoksukoulun huomenna (11 viikon ohjelma, jossa opitaan vähitellen juoksemaan pitkiäkin matkoja). Saa nähdä miten onnistuu talven tullessa liukastellessa :D


      • Duuuri

        Mulla on myös 10 päivän starttipaketti josta syön milloin minkäkin aterian. Olen korvannut yleensä lounaan ja välipalan ja illalla syönyt iltapalan normaalisti sekä päivällä yhden aterian. Tämä viikonloppu meni kyllä ihan persiilleen syömisten kanssa kun meillä oli vieraita koko viikonloppu. Eikun takaisin ruotuun! Taidan itsekin kokeilla täysnutrausta vaikka muutaman päivän ajan edes että saisi kunnon alku buustin tähän laihdutukseen. Mietityttää vain kun harrastan kaksi kertaa viikossa raskaampaa liikuntaa että riittääkö pelkkä pussittelu niinä päivinä 😑 Mulla on muutenkin matala verenpaine ja herkästi huippaa...
        Olet kyllä Arcirit saanut hienosti pidettyä itsesi kurissa ja pudotettua painoa! 😊 toivottavasti onnistut pudottamaan lisää myös osanutrauksella, pidän sulle peukkuja ja yritän pitää omatkin syömiseni kurissa 😅


    • Nälkämies

      Hei! Olen Nutraamassa toista kertaa. Tällä kertaa siksi, että olen lopettanut joitakin viikkoja sitten tupakan polton ja aineenvaihduntani on jonkun verran hidastunut, ainakin väliaikiaisesti, ja kiloja tulee herkemmin.
      Kysymykseni:
      10 päivän superstartissa ohjeena on 5 pussia päivässä, MUTTA jossain sanotaan MIEHELLE oikea määrä on 6 pussia päivässä. Mistään en löytänyt tästä juttua kun keskusteluista. Osaatteko vastata miten asia on???

      • Arcirit

        Hei Nälkämies! Semmosen ohjeen luin nutriletin omilta sivuilta että miehet voi syödä kuus annosta, jos siltä tuntuu. Eli ilmeisesti jos tuntuu ettei riitä :) miten sulla meni aikaisemmin nutrauksen kanssa?

        Duuuri. Minusta tuntui että täysnutraus oli helppoa kun sen aloitti ja piti kiinni siitä. Pari ekas päivää vain oli vaikeampia. Nyt jännittää hirveesti miten onnistuu palata normaaliin syömiseen :D
        Älä ole Duuri liian ankara itsellesi. Repsahdukset pitää antaa anteeksi ja varmaan löytää itselle sopiva tapa ja ruokailurytmi :)


      • Nälkämies

        Kiitos Arcirit vastauksesta, itse en tuota sieltä sivuilta puusilmilläni löytänyt. Eli siis ketoosi ei ole vaarassa miehellä kuuden pussin kanssa? Hienoa jos näin on.
        Hyvin meni viimeksi, oli kivutonta ja tehokasta vaikka viidellä meni silloin.
        Olin noin kuukauden päivät ja pääsin tavoitteeseeni, ja hyvin pysyi terveellisellä ruokavaliolla kurissa sen jälkeenkin.
        En muuten tiedä ovatko nuo aloituspakkakukset poistumassa myynnistä vai mikä on, koska ne ovat nyt parhaimmillaan 4 kertaa halvempia kuin silloin..


      • nuttaaja

        Olen laihtunutnutriletilla 7kg /viikossa kun on pelkälöä nutrilett kuurilla valmiita 330ml jugurttipohjainen pirtelö n. 3-4pirtelöä päivässä pääsee elimistö ketoosi tilaan.syöhän moni koko ikänsä esim.sipsejä miksei voisi syödä pelkkää nutrilettiäja varmasti terveellisempää kuin esim. Sipsit ym mömmöt.paino tippuu nopeammin sellaisilla joilla on paljon ylipainoa. Olen kuullut että joku laihtunut kuukaudessa n. 30kg


      • nyt2018

        Onkos tämä keskustelu vielä hengissä?


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe