Myyntiedustajan työ

snowhite90

Eli kertokaas mulle kokemuksia myyntiedustajan työstä.
- tekevätkö pitkiä päiviä?
-onko takuupalkka todellakin 1800-2800 bonukset jos niin lukee työpaikan tiedoissa?
-kannattaako pelkällä provikalla?
-millainen ihminen pärjää?

Eniten tosiaan mietin tuota raha puolta että onko pohjapalkkana varmasti edes 1500 kk? Pelkällä provikalla pelottaisi lähteä kyseiseen hommaan koska kokemusta ei pahemmin ole. Kyseinen työ kuitenkin kiinnostaisi.

6

5510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyntitunnari

      Moi !
      Ei kannata uskoo kaikkee mitä ne kirjottaa. Ja muutamat vähentään vielä km-korvaukset myynneistä pois !
      ja neuvottelutilanteissa ne lupaa maat ja mannut taivaalta mut sit kun aloitat jäät nuolee näppei !

      ja tää on faktaa

    • joskusjotainmyyneenä

      Myyjät monesti tekevät pitkiä päiviä mutta siihen myyjä vaikuttaa itse todella paljon.
      Takuupalkka on tietenkin sen verran, kuin yritys tarjoaa mutta älä hyvä ihminen minkään takuun perässä juokse, vaan myynnillä se oikea tili tehdään. lisäksi takuun alle jäävät kaverit saavat todennäköisesti kenkää.

      Pelkkä provisio on järkevä vaihtoehto, jos on valmis tekemään töitä(eli myyntiä tässä tapauksessa).
      Jos tuloksen tekeminen ei kiinnosta niin älä lähde myyntialalle ollenkaan.

      millainen ihminen pärjää?
      -sosiaalinen
      -huumorintajuinen
      -päättäväinen
      -periksiantamaton
      -tavoitteellinen
      -ahkera

      PS. pohjapalkka ei ole sama asia kuin takuupalkka. ota tällaisesta perusasiasta selvää, ennenkuin teet päätöksiä suuntaan tai toiseen.
      ei tule väärinkäsityksiä, eikä kumpikaan osapuoli, et sinä tai työnantaja tunne oloaan kusetetuksi.

      Yllä olevan luuserin kaltaiset viestit voit jättää omaan arvoonsa. hän joko
      A. ei ole koskaan alalla ollutkaan
      B. ei ymmärtänyt sopimustaan
      C. ei tehnyt hommiaan hyvin
      D. ei vain ollut alalle sopiva henkilö
      tai E. kuvitteli tekevänsä helppoa rahaa vähällä työllä kun ei tajunnut sopimustaan ja yllättyi kun kova palkka vaatiikin kovaa työtä ja tulee nettiin itkemään kuinka paska työpaikka oli vaikka todellisuudessa on itse syypää epäonnistumiseensa eikä pysty näkemään tätä vaan jatkaa samalla tiellä...

    • Ainoaprovisio

      Myyjälle on ainoa ratkaisu provisio jos siis haluaa tienata. Pohjapalkka pelkureita ei usein kauaa katsella jos eivät pohjapalkan lisäksi tienaa myynnillään. Tärkeintä on kuitenkin että työntekijä tuottaa yritykselle ja sitten itselleen. Takuu ja pohja on niille jotka ei kuulu myyntialalle.

      • Eiseoletyhmäjokapyytää

        Ei pidä pohjapalkkojen paikkaansa, joten eipä kannata yleistää. Toinen juttu onkin sitten se, ja se vasta onkin suhteellinen käsite, että minkä verran pohjaa on riittävästi? Jos haluaa myyntihommissa kehittyä pitkällä juoksulla ammattillisesti, kannattaa pyrkiä sellaiseen asiantuntija- ja palvelukokonaisuuksia markkinoiviin yrityksiin, joissa tuosta asiantuntemuksesta (varsinkin mahdollisesta erityisosaamisesta) sitten maksetaankin ja samalla oma "pääoma" osaamisen suhteen kehittyy työn ohella. En jaksa uskoa (12v B2B myyntikokemuksella), että muualla kuin "luukutus" rooleissa käytetään 100% provision mallia. Vai olenko väärässä?


    • kkjjhhggffdd

      Kopsasin tuolta toisesta, kun oli minusta varsin oikeaan osunut kirjoitus.

      "Myyntityö on asenteesta kiinni, ei uskomuksista. Liian usein myyjää ohjaa olettamus, että ”ei se asiakas osta tätä kuitenkaan”. Myyjän pitää olla rohkea. Samalla pitää aina miettiä, millaista hyötyä pystyn omille asiakkailleni tarjoamaan ja miten sen viestin riittävän selvästi myyntitilanteessa.

      Myyjän prototyyppi on usein ulospäin suuntautunut suupaltti, siis supliikkimies viimeisen päälle. Hyvän myyjän prototyyppi voikin olla jotain ihan muuta. Moni vähemmän ääntä pitävä myyjä saattaa peitota kollegansa substanssiosaamisellaan ja kuuntelemisen taidollaan.

      – Hyvä myyjä tunnistaa asiakkaansa lähtötilanteen ja tarpeet, siis löytää tavat lähestyä häntä ja keskustella hänen kanssaan. Hyvä myyjä myös ymmärtää, että myyntitilanteessa ihminen vaikuttaa toiseen ihmiseen. Myyjän tärkeimmät työkalut ovat tilanneherkkyys ja pelinlukutaito myyntitilanteessa.

      Suomessa myyntityö koetaan usein tyrkyttämiseksi. Hän sanoo, että myynti täytyy nähdä ennen kaikkea asiakkaan auttamisena.

      Oli myyjä hiljaisempi tai suulaampi, hänen on oltava valmis kohtaamaan toisia ihmisiä. Hänellä täytyy olla rohkeutta ottaa yhteyttä uusiin ja vanhoihin asiakkaisiin sekä epäonnistuakin välillä.

      – Myyjän täytyy uskaltaa kohdata myös vastoinkäymisiä ja tehdä virheitä. Kyse on lopulta siitä, että virheistä opitaan. Liian usein kuitenkin yritysten kulttuurissa vallitsee virheiden ylianalysointi ja syyllisten löytäminen. Parhaiten myyntityössä opitaan aina onnistumisista.

      Määrää pitää olla riittävästi

      Myyjä tasapainoilee neljän myynnin elementin välillä.

      Ensimmäiseen elementtiin kuuluvat kilpailuetu ja strategia. Yrityksen on ymmärrettävä, millä kentällä se toimii, missä on sen asiakkaat ja mikä on sen myytävä tuote tai palvelu.

      – Yrityksessä on syytä miettiä, missä se on hyvä tai parempi kuin muut.

      Toinen tärkeä osa on kohdentaminen: kenelle lähdet myymään ja mitä.

      Kolmanneksi tulee aktiivisuus. Yrityksessä tulee olla rohkeutta hakea myyntiin määrää. Käytännössä se tarkoittaa uusien asiakkaiden hankkimista ja vanhoista huolehtimista.

      – Myynnissä täytyy olla riittävästi määrää, sillä jokainen myyntiaktiviteetti ei realisoidu.

      Neljäs elementti on vaikuttavuus. Siis se, miten laadukkaasti viet myyjänä prosessin alusta loppuun saakka.

      – Kyse on siitä, miten kontaktoin uudet asiakkaat ja hoidan myyntitilanteen. Lisäksi on huomioitava se, kuinka vien kaupan loppuun saakka ja mitä tapahtuu sen jälkeen.

      Useimmiten myynnissä tulevat vastaan määrän ja aktiivisuuden haasteet.

      – Uusien asiakkaiden kontaktoinnista ei yleensä nauti kukaan ja se on monelle epämukavuusaluetta. Tämä näkyy käytännössä aivan liian vähäisenä uusien asiakkaiden hankinnan määränä.

      Jokaisella on jotain parannettavaa

      Jokaisella on myynnissä vahvuutensa ja heikkoutensa. Yhdellä on luurikammo, toinen alihinnoittelee ja kolmas ei saa klousattua tarjousta.

      – Kukaan ei ole myynnissä valmis. Jos kokee, ettei ole enää mitään kehitettävää, voi myyntihommat lopettaa kokonaan.

      Kun asiat toimii, on vain taivas rajana. Yksikään suomalainen yritys ei tule toimeen ilman hyviä myyjiä. Ja heille ollaan valmiita maksamaan...

      • Helsinkiläinen2016

        Well said. Allekirjoitan täysin. t. Alalla pitkään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe