Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Huh huh mihin maailma menny!

Pitkäaikais.potilas

Kävin tänään julkisessa sairaalassa jossa oli nuori nainen erikoislääkärinä. Tavoitteena oli ollut että pääsisin eroon kolmiolääkkeistä joita käytin joka päivä monta vuotta. Ja kyllä, kerroin onnellisena lääkärille etten tarvitse enää pillereitä enkä halua reseptiä niihin KOSKA ALOIN PILVEN POLTON sairauteeni 1,5kk sitten.
Pelkäsin etukäteen kuollakseni mitä alan erikoislääkäri mahtaa tuumata. Hän sanoi että "jatketaan samaan malliin". Kirjaan siis edelleen kivut ym oireet ja marihuanan käyttöni oirepäiväkirjaan minkä näytän joka vastaanotolla erikoislääkärille. Lisäksi hän sanoi "onneksi sä saat sitä (marihuanaa) muualta" koska molemmat tiedämme ettei reseptiä Bedrocaniin saa kovinkaan nopeasti.
Hän sanoi myös että käytöstä kiinnijäämisen riski on aika olematon koska en biletä enkä julkisesti polta vaan ihan yksin tai kaverini kanssa rauhassa.
Että tilanne on siis mennyt tähän: lääkärit tietävät että kannabis auttaa ja toivovat että potilaat jotka siitä ovat avun saaneet, jatkavat käyttöä. Ostavat pimeiltä markkinoilta kukkansa!!! KUNNES sitä määrätään reseptillä kuten muitakin lääkkeitä. Sen vielä erikoislääkäri sanoi että "voihan se olla et mekin täällä viel joku päivä määrätään ihan yleisesti kannabista". <3

(Jätän lääkärin yksityisyyden vuoksi mainitsematta hänen nimensä ja sairaalan missä neurologisella osastolla kävin...seuraava aika huhtikuussa)

Mitäs sanotte? Eikö ole hullua et potilaalle annetaan ymmärtää et JATKA PILVEN POLTTOA. Ei ollut edes huolissaan että minusta tulisi narkkari, tosin reseptillä annostukset olisivat 30 kertaa suurempia kuin mitä nyt käytän! Joten huoli suht turhaa.

24

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 23rfs

      Harvinaisen järkevän oloinen lääkäri, isot pojot sille tilannetajusta. Selvästi tietoinen siitä, että marihuana voi auttaa monissa tapauksissa, ilman , että tarvii joutua lääkehelvettiin.

      Ottaa kyllä uransa puolesta aikamoiset riskit, koska jos työnjohto saa kuulla tästä, sanoo hyvästi lääkärinluvat. Pidä itse matalaa profiilia asian suhteen. ettet vahingossakaan narauta lääkiräisä sen lausunnoista!

      • Pitkäaikais.potilas

        Sillä poliklinikalla ne kaikki nyt tietää et KÄYTÄN LAITONTA KANNABISTA mut hoitsutki suhtautuu hyvin. Kaikki ollaan tyytyväisiä et kuuden vuoden kolmiolääkeriippuvuus loppu. Enkä tule ikinä kertomaan lääkärin nimeä, kiitos huomiosta kuitenkin. Nyt tää mun pilvenpoltto näkyy kuitenkin epikriisissä eli jokainen lääkäri sillä polilla joka mua tulee ikinä hoitamaan näkee kyl tiedot.
        Tämä erikoislääkäri kiitteli kovasti että olen avoin asian suhteen.


      • höpötystähöpötystä

        Puhut pehmeitä, tuohon höpötykseen ei usko muutkaan kollegat.
        Lähtö tulee alta aikayksikön.
        Tämä on näitä juttuja, joita kerrotaan pienin muutoksin eri keskustelupalstoilla uudestaan ja uudestaan. Tuttua löpinää.


      • Pitkäaikais.potilas
        höpötystähöpötystä kirjoitti:

        Puhut pehmeitä, tuohon höpötykseen ei usko muutkaan kollegat.
        Lähtö tulee alta aikayksikön.
        Tämä on näitä juttuja, joita kerrotaan pienin muutoksin eri keskustelupalstoilla uudestaan ja uudestaan. Tuttua löpinää.

        Odotan mielenkiinnolla mitä hän kirjoitti epikriisiin koska aiemmista hoitajan kirjoittamista papereistani näki jo että aloin koemielessä polttaa pilveä ja se paransi elämänlaatuani huomattavasti, niin hyvin etten kolmiolääkkeitä enkä edes buranaa enää tarvitse. Tällä hoidolla kuitenkin jatketaan enkä muuta ohjeistusta saanut.


      • höpötystähöpötystä
        Pitkäaikais.potilas kirjoitti:

        Odotan mielenkiinnolla mitä hän kirjoitti epikriisiin koska aiemmista hoitajan kirjoittamista papereistani näki jo että aloin koemielessä polttaa pilveä ja se paransi elämänlaatuani huomattavasti, niin hyvin etten kolmiolääkkeitä enkä edes buranaa enää tarvitse. Tällä hoidolla kuitenkin jatketaan enkä muuta ohjeistusta saanut.

        Kirjoittele vaan tänne lisää. Asia on helppo tsekata.


      • Pitkäaikais.potilas
        höpötystähöpötystä kirjoitti:

        Kirjoittele vaan tänne lisää. Asia on helppo tsekata.

        Potilastiedot on salaisia mutta olen kyllä millon vaan valmis tapaamaan sinut -tai kenet tahansa- ja todistamaan puheeni todeksi. En aio salailla sitä että kannabis muutti elämäni.


    • kannabis_psykoosi_iskee

      Taisi olla valelääkäri. Oikeahan olisi kyllä tiennyt kertoa, että psykoosihan se moisesta putkahtaa päänuppiin. Tai ehkä koko aloitus onkin kirjoitettu psykoosissa.

      • Pitkäaikais.potilas

        Keskustelimme myös psykoosin (olemattomasta) mahdollisuudesta niin hän kysyi onko minulla ihmisiä jotka huomaavat jos sairastuisin psykoosiin.
        Olen kuitenkin 42-vuotias eikä minulla ole ikinä ollut psykoottisia oireita eikä suvussammekaan ole taipumusta sellaiseen joten aika epätodennäköistä että minuun enää iskisi sellainen.
        Ja ihan totta joka sana, en ole missään psykoosissa. :)


    • Jokinkn

      Oikea lääkäri olis kirjoittanut SSRI-lääkityksen.

      • Pitkäaikais.potilas

        Multa puuttuu vaan se masennus diagnoosi mihin ssri-lääkkeitä määrätään. Niillä ei oo mitään tehoa neurologisiin sairauksiin.


    • zxzwew

      aloittaja on satu setä joka satuilee satujaan.

      • Pitkäaikais.potilas

        Tavataanko?


    • HilariusHentomielinen

      Minkälaista annostusta sä sitten käytät ja mihin sairauteen / oireisiin? Ei ne sulle kyllä 30-kertaista annosta määräis, jos kerran nykyinen annos riittää.

      • Pitkäaikais.potilas

        Olen esim koko tammikuun aikana käyttänyt YHDEN GRAMMAN krooniseen migreeniin. Tässä kuussa en vielä kertaakaan.
        Reagoin kukintoon tosi voimakkaasti...varmaan siksikin koska käytän sitä niin vähän ja harvoin. Tuon gramman jaan siis noin 6-7 annokseen. Kuvaavaa on että yksi päivä vedin vain kolme imaisua henkeen...koska sätkää oli jäljellä noin 1cm...ja olin siitä seuraavat viisi tuntia kunnon pilvessä, en edes sähkölaitteita uskaltanut voimakkaan pilven takia käyttämään.

        Ei ole ollut lainkaan kipua ja muutkin migreenioireet vähentyneet noin 50% eli ensimmäistä kertaa viimeisen kuuden vuoden aikana olen nähnyt terveitä päiviä. En vain yhtä vaan monta peräkkäistä! Ollut täysin terve. Oireeton jakso on kestänyt eri kerroilla 0-14 päivää polttelusta mutta kovat päänsäryt täysin historiaa.
        Kannabis on parantanut elämänlaatuani huomattavasti, olen esim ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen voinut matkustaa liikennevälineillä ilman että saan siitä jälkikäteen pahaa migreeniä. Usa:ssahan hoidetaan 300 000 migreenipotilasta kannabiksella etten mikään ihmeellinen poikkeus ole.


    • Pitkäaikais.potilas

      Haluan painottaa etten suosittele kenellekään minkään huumeen tai alkoholin liikakäyttöä tai väärinkäyttöä.

      Itse sain avun pienestä määrästä kannabiksen kukintoa stressiin, ahdistukseen, huolien kelaamiseen ja perussairauteeni. Oloni on hyvä ja miellyttävä tästä johtuen.

      Toivottavasti usa pakottaa eu:n dekriminalisoimaan kannabiksen vapaakauppasopimuksen ehtona. Eihän muuten tuotteita...terveystuotteitakaan voisi eu:hun tuoda.

      • HilariusHentomielinen

        Hyvä että auttaa. Sellanen kysymys vielä, että auttaako pääosin ennaltaehkäisevästi vai myös kohtauksen sattuessa?


      • Pitkäaikais.potilas
        HilariusHentomielinen kirjoitti:

        Hyvä että auttaa. Sellanen kysymys vielä, että auttaako pääosin ennaltaehkäisevästi vai myös kohtauksen sattuessa?

        Sekä että. En ole mikään päihteitä ihannoiva, olen esim aina ollut absolutisti. Ihan testimielessä siis aloin käyttää kannabista =marihuanaa ja olen tehnyt myös testejä kun kipu ollut selkeänä oikealla puolella otsalohkoa. Olen mennyt polttamaan ja siitä seuraa päästä varpaisiin menevä hyvänolon tunne ja tuo tunne on mennyt myös kipukohtaan, muuttanut kivun tuntumaan erilaiselta...kunnes 15-30 minuutissa MITÄÄN tunnetta oikealla puolella otsalohkoani ei enää ole! Tutkimusten mukaan kannabis on parempi ns kroonisissa kivuissa jotka pitkäaikaisia jomotuksia ja juuri siksi vähän ennakkoluuloisesti kokeillut että auttaako migreenisärkyyn mikä ei ole 24/7 päällä.
        Sitten kun huomaan että elimistössäni alkaa vähenemään thc (?) niin oireet alkavat palailla ja käytän taas vähän kukintoa, en siis käytä ns huvikseni.


      • Pitkäaikais.potilas
        HilariusHentomielinen kirjoitti:

        Hyvä että auttaa. Sellanen kysymys vielä, että auttaako pääosin ennaltaehkäisevästi vai myös kohtauksen sattuessa?

        En tiedä oletko asiantuntija mutta luin yhden lehtijutun missä poliisi kertoi että nykyisin kukka on niin vahvaa että sitä voidaan pitää jo vahvana huumena. Aiemmin poltin lajiketta Super Skunk ja koska se vaikuttaa niin voimakkaasti minuun niin mietin että kuinka vahvaa kannabista se mahtaa olla?


      • Molipoli
        Pitkäaikais.potilas kirjoitti:

        En tiedä oletko asiantuntija mutta luin yhden lehtijutun missä poliisi kertoi että nykyisin kukka on niin vahvaa että sitä voidaan pitää jo vahvana huumena. Aiemmin poltin lajiketta Super Skunk ja koska se vaikuttaa niin voimakkaasti minuun niin mietin että kuinka vahvaa kannabista se mahtaa olla?

        Jos kannabis on vahvempaa, sitä pitää käyttää vähemmän, että saa halutun vaikutuksen. Eli tilanne on itseasiassa ihan hyvä niin. Vahvana huumeena sitä ei kuitenkaan voi pitää.


    • laki_ei_kaikille_sama

      Mä poltin kaverien kanssa rauhassa...seuraus? Kello 22 jälkeen poliisit koputtivat oveen että pilvi haisee, soittivat koirapartion paikalle ja vasta 23 jälkeen lähtivät avaamaan alaovea...Turvakengät jalassa rymysivät edestadas porraskäytävässä että varmasti koko talo heräsi. Kotietsintä loppui vasta yhdeltä yöllä.

      • Pitkäaikais.potilas

        Lääkärini kritisoi juuri Suomen lainsäädäntöä kuinka se on ongelma kannabiksen käytölle. Itselläni on kuitenkin kaikki todisteet siihen että JOKAIKINEN lääketieteellinen hoito on sairauteeni kokeiltu. Jos poliisi tulee niin ehkä ehdin sen jointin jo loppuun polttaa. Näen polttelupaikalta kaikki taloomme tulijat. ;) Mitään muuta löydettävää heillä ei täällä ole. Jämät korkeintaan, tosin niitäkään en jätä. Sen verran arvokasta ainetta. :)


      • Pitkäaikais.potilas

        Kuulostaa kyl aika törkeältä jollei ne epäilly sua tai sun kaveria mistään muusta ku käyttörikoksesta?! Rahan tuhlausta kutsua koirat.
        Kannabikset kannattaa polttaa päivällä niin saa sen 5 tuntia olla pilvessä ilman et pitäs mennä goisii. En oo ikinä polttanu illalla koska sit menis pilvi ihan hukkaan jos alkaski nukahtaa ja menis nukkuun.


      • Utelijas

        Löytykö mitään?


    • TottaTuriset

      Kävin nimittäin itsekin. Sanoin, että on tullut vähän piiputeltua. Lääkäri vaan sanoi tyynesti että 'no et oo ensimmäinen joka tommosta kertoo'...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe