Työkkärin rooli ansiosidonnaisella

Kickel

Voiko työkkäri pakottaa töihin tai kursseille ansiosidonnaisen aikana? Vai ainoastaan peruspäivärahan yhteydessä? Ja paljonko saa tienata ansiosidonnaisen aikana, saako lainkaan? Peruspäivärahan kanssa taisi olla 300 euron raja. Vaikuttavatko avopuolison tulot ansiosidonnaiseen? Vai pitääkö meidän asua kämppiksinä :D

7

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ansiosidonnainen anna mitään "etuoikeuksia".
      Avopuolisolla ei ole elatusvelvollisuutta kuin siinä tapauksessa, että asutte yhdessä ja saatte toimeentulotukea.

      http://www.satakunta.net

    • EiSuojaa

      Sillä ei ole merkitystä, mistä saat korvausta.

      Mitä nuorempiolet, käytännössä alta 40, niin sitä nopeammin joudut johonkin "aktivointiin". Tänä vuonna aktivointeja lisätään ennestään.

    • lyhyesti

      Voit joutua kurssille ja todennäköisesti sinulle alkaa tulemaan ilmoituksia haettavista työpaikoista. Niitä on luonnollisesti haettava. Voit tienata 300 euroa kuukaudessa ilman, että vaikuttaa päivärahaan. Puolison tulot eivät vaikuta anssiin.

    • rautalangasta

      Sinähän olet työttömänä työnhakijana työkkärissä. Taidat olla vähän tyhmä.

    • KiihtoHisa

      Etkö halua tehdä töitä vai miksi sinut pitää pakottaa töihin??

    • Kickel

      Olen tällä hetkellä töissä, sopimus loppuu keväällä ja jään ansiosidonnaiselle. Olen käynyt työkkärin turhilla kursseilla vuosia sitten ja ovat 'pakottaneet' hakemaan ulkopaikkakunnille töihin mikä on mielestäni typerää. Ihminen ei saa enää päättää missä edes asuu. Kyselin etukäteen että tiedän varautua taas samaan rumbaan. Kiitos rakentavista kommenteistanne, työttömyys ei ole päämääräni, tarvitsen vain hieman mietintäaikaa tulevaisuudelle tämän henkisesti raskaan jakson jälkeen. Toki sehän on vain luonteen heikkoutta ja pummeilua tässä suoritusyhteiskunnassa.

      • Elämä_on_Line

        Saa päättää, missä asuu. Valitettavasti työssä voi joutua joskus käymään toisella paikkakunnalla. Rahan eli toimeentulon takia. Tai joskus siksikin, että tykkää työstään, mutta sitä ei omalla paikkakunnalla vaan ole. Lahdesta Helsinkiin, Hämeenlinnasta Tampereelle. Jollei jo ole elämässään tienannut niin hyvin, ettei enää tarvitse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3310
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      24
      2699
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2524
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2355
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1823
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1630
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1486
    Aihe