Työskentely sairauslomalla ?

Apuuuvaaa

Mikäli sairauspäivärahani hylätään olen taloudellisesti pakotettu menemään työhön, mikäli työnantaja ja laki sen sallii. Työhön minusta ei ole ja olen siellä lähinnä tiellä, ja turvallisuusriski. Mikäli sattuu vakava sairauteni johdosta tapahtuva onnettomuus itselleni tai muille, niin kuka on vastuussa tapahtuneesta, KELA ? koska katsoo sairauslomastani huolimatta minun olevan työkykyinen työhöni ? Mikäli sairauspäiväraha hylätään menen pokkana töihin ja näytän perusteluksi Kelan päätöksen, siinä todistus työkyvystäni. Menen vaikka kyynärsauvojen tai rullatuolin kanssa ja pääsen varmasti välillä pitkäkseni taukohuoneeseen.

5

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petu_

      Miksi menisit jos et töihin pysty ja olet riski itsellesi ja muille. Ja sinullahan on sairasloma.

      Tuollaisessa tilanteessa menet TE-toimistoon ja ilmoittaudut vajaakuntoiseksi työnhakijaksi jonka jälkeen saat päivärahaa ilman velvollisuutta ottaa töitä vastaan. Lisäksi voit tietysti saada toimeentulotukea jos päiväraha ei riitä peruosaan, asumiseen yms. kuluihin.

      Itse asiassa kannattaa mennä jo nyt ilmoittautumaan TE-toimistoon ja kertoa, että odotat päätöstä sairaspäivärahasta. Siten varmistat työttömyyspäivärahan saamisen jos sairaspäivärahahakemus hylätään.

      http://www.satakunta.net

    • Aapuuuvaaaa

      KIITOS PETU sydämellisyydestäsi, neuvosta ja linkistä. Hienoa että olisi mahdollisuus mikäli noin onnettomasti voisi mennä, kuin mielikuvituksessani, mutta menin asioiden edelle. Minua on aina kohdeltu Kelassa asiallisesti ja ystävällisesti ja varmasti sairauspäiväraha myönnetään. En ole koskaan aiemmin tosin ollut pidempään sairauslomalla, joten siitä ei ole kokemusta. Kivut ja myös toimintakyvyttömyys turhauttaa ja saa pelkäämään turhia, sekä lukemani keskustelut Kelan sairauspäivärahojen hylkäyksistä saa mielikuvituksen laukkaamaan. Eiköhän se tästä. Hyvää kevään odotusta kaikille, ei pidä antaa kipujen ja toimintakyvyttömyyden vaikeuttaa entisestään , vaan on yritettävä uskoa huomiseen.

    • jfdkijfkjf

      Soittamalla kelaan totuus selviää. Kela maksaa työssäkäyvälle sairauspäivärahan ja jos ei maksa ja työsuhde on voimassa, on seuraava etappi sosiaalitoimisto.

    • SamassaVeneessä

      Pienet säästöt eläketurvaksi vaikuttaa niin että ei saa toimeentulotukea. Siitäkin huolimatta että olet pienituloinen ja tuleva eläkkeesi tulee olemaan alle 1000€.

    • tee-näin

      Kun alkaa sairastaa ja tuntee että eläke kenties ja rumba kaikkeen alkaa niin paras myydä kaikki omaisuus ja "tuhlata "eli hävittää ne pankkitileiltä ja jemmaan niin saa kaiken tuen. Eihän täällä auteta ketään muita kuin pakolaisia ja sossupummeja eli ala sellaiseksi mutta rahat jemmaan hyvissä ajoin ennen työkyvyttömyyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      244
      2639
    2. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1569
    3. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1553
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1442
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1325
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1170
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      923
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      888
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      878
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      845
    Aihe