Kirkosta eroaminen

kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Asiallisia vastauksia kiitos. Olen eroamassa kirkosta ja haluan vain yksiselitteiset ohjeet ilman turhaa jeesustelua puoleen tai toiseen. Syyt eroon ovat omiani enkä niitä kenenkään kanssa ala netissä jakamaan ;-)
- Missä kaikissa järjestelmissä on tieto että olen map kirkon jäsen (maistraatti, vrk...?)
- Saako nämä järjestelmien tiedot pois jollain verkkosivustolla yhden tiskin periaattella?
- Onko vielä lisäksi oman seurakunnan johtajalle lähetettävä jokin posti ja jo on, niin miksi ihmeessä?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • promete

      eroakirkosta.fi

    • Tapanl1

      Jos luterilaisesta kirkosta, asia on OK, jos mormonikirkosta, harkitsepa kuitenkin vielä.

      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

        niin... suomessahan on tietysti uskonnon vapaus. Juurikin mormoni kirkosta olen eroamassa. Opetukset suuressa mittakaavassa ovat hyviä, tosin en vaan voi hyväksyä sitä että ei olekaan vain yhtä jumalaa vaan että jokaisesta ihmisestä voisi tulla uusi jumala. Se ei valitettavasti ole minun käsityksen mukaista oppia. Suurempana asiana on kirkon suvaitsemattomuus. Mielestäni ainakin omassa seurakunnassa naisia suorastaan ala arvoisesti kohdellaan ja miehiä ylistetään. Itse olen mies mutta en tätä VOI hyväksyä. En myöskään koe että voin usko mormonin kirjan ja profeettojen totuuteen. Minulle ei anneta mitään mahdollisuutta kirkossa esittää omia epäilyksiäni. Kirkossa tosin on todella hyviä opetuksia ihan kuten missä tahansa muussakin kristillisessä kirkossa, ehkä tämä kyseisen paikkakunnan seurakunta vaan sai minun ämpärin täyttymään!


    • Erosin

      Maistraatin verkkopalvelussa eroaminen onnistuu helpoiten. Sieltä lähettävät tiedon uskonyhteisöön eikä siinä sen kummempia tarvita. MAP-kirkko tuskin kuitenkaan käsittelee näin tehtyä laillista eroa sille kuuluvalla tavalla ja tod.näk. tulet vielä saamaan MAP-kirkolta postia ja yhteydenottoja kunnes ärähdät heille, että olet eronnut ja heillä ei ole minkäänlaista lupaa enää lähestyä sinua.

      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkk

        Pitäisikö tuo mormoni jäsenyys näkyä maistraatin verkkosivulla...? Tai ylipäätään mikään kirkkojäsenyys?


      • samarin
        kkkkkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        Pitäisikö tuo mormoni jäsenyys näkyä maistraatin verkkosivulla...? Tai ylipäätään mikään kirkkojäsenyys?

        En tiedä näkyykö uskonnoliseen yhteisöön kuuluminen verkkosivuilla.
        Itse erosin sekä maistraatin kautta (kävin henkilökohtaisesti täyttämässä kaavakkeen) sekä laittamalla lyhyen kirjeen seurakuntani piispalle jossa ilmoitin että eroan. Mitään syitä ei tarvitse kertoa.


      • Erosin

    • Veikkaisin jäsenyystietojesi olevan myös Utahissa.

    • Itse666

      Laita tonne postia niin pitäisi lähteä nimi Salt Lake Cityn kirjoista myös. En usko että sillä on mitään merkitystä että eroat vai et. MAP-kirkko on täyttä huijausta jonka tarkoitus oli varmaan aluksi katsoa kuinka monta lähtee mukaan näin selvään huijaukseen ja antaa vielä rahaa siitä ilosta. Onneksi sinäkin olet tullut järkiisi. Suomessa tuskin kohta on montaa jäsentä jäljellä. Johtajat pysyvät touhussa mukana, eihän keisari voi itse todeta että nyt ollaankin munasillaan. Siksi varmaan MAP-kirkossa kaikki ovat jonkin sortin presidenttejä, vaikka sitten sunnuntaina ovenavauksen presidentti ja hänen kaksi neuvonantajaa.

      Member Records Division, LDS Church
      50 E North Temple Rm 1372
      SLC UT 84150-5310


      YOUR FULL NAME
      ADDRESS
      CITY, STATE, ZIP
      BIRTH DATE

      Date

      Member Records 50 E North Temple, Room 1372 SLC UT 84150-5310

      Please find attached a photo-copy of my original letter or resignation. LDS Membership Records received my letter on ______DATE______. Proof of this comes from the stamped envelope from the LDS Church Membership Records. I have kept a copy of this stamped envelope and letter as proof that you have received my official resignation.

      I stopped being a member of your church on the day you received my letter. I do NOT have to contact a Bishop or Stake President. I do NOT need to contact anyone else except LDS Membership Records

      Attached you will find a photocopy of my formal letter of resignation, which your office received on ______DATE______, as you can see from the stamp your office put on the letter. I have kept a copy of this stamped letter as proof that you received my resignation.

      Legally my membership in the Church Of Jesus Christ of Latter-Day Saints was terminated the moment you received my resignation request.

      As a non-member I am no longer subject to your rules and regulations or policies. I DO have a right to get a letter of confirmation from you that states that my name has been removed from the membership rosters of the church.

      Not handling my resignation request appropriately may force me to involve an attorney.

      Sincerely,

      Your signature
      Your name, printed.
      YOUR FULL ADDRESS- (important for them to send you back confirmation)

      • Itse666

        Laitoin näköjään väärän kirjeen samplarin. Super Bowlia seuratessa tuli vähän hötkyiltyä. No, laita vaikka Google translatella vapaamuotoinen kirje aluksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe