Siunattu: Mikä mies tuo Suni on?

Siunattu

Myönnän että ihastuin hänen sanomaansa liian köykäisin perustein. kun nyt pari tuntia palsta historiaa tutkin tulin tulokseen että hän on itse saatana ihmishahmossa, niin hirveitä hänen Armon hengen herjansa ovat.

38

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siunattu

      Siunattu mies Teuvo Suni on!

      • Etpämalttanut

        olla taas hämmentämättä Teuvo


    • hätähuuto

      Jahas. Min luin aikoinani Teuvo Sunin kirjaa: Älä heitä pelkää ja sen tuntui rakentavalta ja hyvältä kuinka isätön poika, kovia kokenut tuli uskoon jne...Sitten
      kuitenkin kirjassa alkoi olla niin outoja juttuja, että niitä ei voinut enää ottaa ilolla
      vastaan, koska Raamattu kertoi asioista toisin. Kun Teuvo löysi tämän palstan, alkoivat nuo oudot jutut lisääntyä ja tulla yhä räikeimmiksi, Teuvo on mielestään synnitön, koska on kerran kärsinyt jonkun munuaiskivisairauden, siis täysin virheellinen Raamatun tulkinta. Eihän Raamaun lause: " Joka lihassa kärsii, lakkaa synnistä", tarkoita yhden hetkellisen sairauden kokemisen kautta synnittömäksi tulemista, vaan jatkuvaa ristin kantamista.

      Kun Teuvo ei käsittänyt koskaan miksi jumala antoi Paavalille taivasnäkyjä ja niiden
      jälkeen fyysistä heikkoutta, johon Jumala käytti perkeleen enkeliä, joka rusikoi Paavalin ruumista. Tämän Jumala teki, ettei Paavali olisi ylpeillen kerskannut paratiisikokemuksistaan ja alkanut julistaa taivasta ilman ristin tietä.

      Summa summarum: Teuvon oppi itsestään on, että hän on lakannut synnistä ja julistaa yksin totuutta, mutta Paavali jäikin synnin ja saatanan haltuun ja (viimeisin hullutus) vain25 % olisi Paavalin kirjoituksista totta. Nämä 25 % lienevät sitten niitä
      UT:n jakeita, joita Sunin Teuvo itse lainailee. Näin ei ollut vielä 15 vuotta sitten, vaan tämä on Teuvon kumulatiivinen frekvenssi ja karttuva tuomion tili.

      • Kaikki jotka halusivat minulta tuon kirjan, saivat sen ilmaiseksi, ja kaikkien lähetysten postipakettikortit ovat tallella.

        Eikä siellä ole yhtään sellaista, jonka vastaanottajaksi olisi merkitty hätähuuto.

        Saatanalla monta on ihmeellistä tarinaa, joista sinäkin olet osasi saanut.


      • Kirjasiotsikoksi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kaikki jotka halusivat minulta tuon kirjan, saivat sen ilmaiseksi, ja kaikkien lähetysten postipakettikortit ovat tallella.

        Eikä siellä ole yhtään sellaista, jonka vastaanottajaksi olisi merkitty hätähuuto.

        Saatanalla monta on ihmeellistä tarinaa, joista sinäkin olet osasi saanut.

        Kirjasi otsikoksi sopisi "Tuskanparahdus" Teuvo :-D


      • Eräspalstalainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kaikki jotka halusivat minulta tuon kirjan, saivat sen ilmaiseksi, ja kaikkien lähetysten postipakettikortit ovat tallella.

        Eikä siellä ole yhtään sellaista, jonka vastaanottajaksi olisi merkitty hätähuuto.

        Saatanalla monta on ihmeellistä tarinaa, joista sinäkin olet osasi saanut.

        Luuletko tosiaankin, että joku laittaisi postin vastaanottajan nimeksi "hätähuuto"? Hei, saat kyllä käyttää järkeäsikin. Suosittelen.
        Toiseksi, olisiko sinun jo aika ottaa kritiikkiä vastaan ja alkaa kasvaa henkisesti?


      • hätähuuto
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kaikki jotka halusivat minulta tuon kirjan, saivat sen ilmaiseksi, ja kaikkien lähetysten postipakettikortit ovat tallella.

        Eikä siellä ole yhtään sellaista, jonka vastaanottajaksi olisi merkitty hätähuuto.

        Saatanalla monta on ihmeellistä tarinaa, joista sinäkin olet osasi saanut.

        Enhän ole väittänytkään saaneeni sinulta sinun kirjaasi satika sitä edes halunnut. Lue uudestaan: "luin aikoinani Teuvo Sunin kirjaa"


        Kait sen tyhmempikin ymmärtää, mikä ero on kirjan tilaajalla ja nimimerkkikirjoittajalla

        Voisitko lähettää kirjasi minulle: Hätä Huuto, Jokukatu jokutoista Jokula
        Jookosta Joo 00000001111290 Johan on

        Maksan kyllä jotakin.


      • ensimmäinen_todistaja

        Minäkään en nyt ymmärrä, kun hyvä ystäväni on saanut taivasnäyn ja siinä maailman kaikkivaltias oli näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen. Tämä ilmestys oli tullut melko pian sen jälkeen, kun eräs henkilö oli kertonut maksaneensa enkeliparantajan kaukohoidosta. Kyseessä oli valkoisen liekin voima sivusto joka on selvästikin tehty rahastamista varten. Tässä näyssä ystäväni näki näkymättömän. Se oli ensimmäinen ihme. Myöhemmin hänelle tuli nälkä ja hän päätti mennä kokkailemaan ruokaa. Ja katso, avatessaan jääkaapin, siellä olikin kattilallinen ruokaa valmiina. Minä pidän tapahtumia selvänä merkkinä siitä että näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen on kuin onkin oikea jumala, sillä mikään oikea jumala ei voisi tarvita ihmisiltä rahaa, kuten kristinuskon jumala tai valkoisen liekin yksisarviset. Ruokakattilasta ystäväni ei tarvinnut maksaa senttiäkään eikä taivasnäystäkään.


    • oikeaSiunattu

      Kirjoituksesi ja tekosi osoittaa kuinka Saatana varastaa oikean Siunatun nimimerkin ja yrittää siten eksyttää lukijoita. Aivan kuin Saatana meni Juudakseen, sinä menit oikean Siunatun nimimerkin taakse pilkkaamaan Jumalan miestä palstalla.

      • VieläoikeampiSiunattu

        Kuulehan "jumalanmies" Teuvo, jumalasi on saatana ja kyllä sinun hämmennysyrityksesi tunnistetaan helposti.


    • Se seuraa erityisesti mua kuin hai laivaa. En ole enää pitkään aikaan lukenut hänen postauksiaan, niin että turhaa vaivaa näkee mun suhteen. En siis tiedä, mitä se meuhkaa, parempi on pysyä kaukana siitä.

      • Eräspalstalainen

        Huomattu on, että Teuvo sinua jahtaa. Koita kestää.


      • Erästoinenpalstalainen
        Eräspalstalainen kirjoitti:

        Huomattu on, että Teuvo sinua jahtaa. Koita kestää.

        Teuvon päätavoite on jahdata täällä naisia se on hänen "totuutensa".


      • hui.kamala
        Erästoinenpalstalainen kirjoitti:

        Teuvon päätavoite on jahdata täällä naisia se on hänen "totuutensa".

        Juu kaikki naiset tänne oman nimensä kanssa, niin kuin tää vaatii! Miksihän?


      • Kukkasettuoksuvat
        hui.kamala kirjoitti:

        Juu kaikki naiset tänne oman nimensä kanssa, niin kuin tää vaatii! Miksihän?

        kiinnostavat


    • Vahvat siteet on sinulla valheeseen ja vääryyteen, kun ei tämäkään Jumalan suunnan muutokseksi tarkoitettu kohtaus sinua pysäyttänyt, kuin hetkeksi:

      "Pumppuni on alkanut hälytellä, ja tulee se päivä jolloin tämä oli tässä. Siksi olen alkanut pyydellä anteeksi kaikkia muistamiani ilkeitä sanojani."

      Kun elämä ei siihen päättynytkään, niin Saatana antoi sinulle lisää rohkeutta:

      "Milloin pahaa tekoa ei pian seuraa rangaistus, ihmiset rohkaistuvat pahantekoon:"

      • AnselmiToiwiainen

        Nimenomaan, mutta itse et sitä käsittänyt, että sana, jota siteerasit, koskee juuri SINUA Teuvo. Sinä olet rohkaistunut herjaamaan ja solvaamaan, koska Jumala ei kärsivällisyydessään ole VIELä sinua tilille vaatinut!


      • AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        Nimenomaan, mutta itse et sitä käsittänyt, että sana, jota siteerasit, koskee juuri SINUA Teuvo. Sinä olet rohkaistunut herjaamaan ja solvaamaan, koska Jumala ei kärsivällisyydessään ole VIELä sinua tilille vaatinut!

        Saatanan pyhä henki on verellä tahrittu tyhmyyden henki, joka säteilee sieltä riettauden virrasta herjoja huutelevaa Anselmia, kuin nouseva aurinko mustaa maata.

        Sinuun uppoaa jokainen Saatanan ihana valhe kuin kuuma veitsi voihin. Niin kuin nyt tämänkin, että Jumala kärsii nykyisin kaiken, kun ei ole lähes kolmeenkymmeneen vuoteen Teuvoa tilille vaatinut, vaikka Paavali sai Saatanan enkelin seuralaisekseen jo heti, kun alkoi julistaa ensimmäistä Saatanan erinomaista ilmestystä Jumalan opetuksena ja totuutena.

        Mistä Paavalisi sai tämän tietää, mutta sinä et:


        "Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta.

        Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte."

        Paavali tiesi tämän, mutta kun alkoi julistaa Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan opetuksina, ei enää pystyn nytkään tekemään sitä, mitä tahtoi:

        "Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

        En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

        Kyllä sinulta herjaamisesi ja sanat loppuu, kun veren tahrimissa vaatteissa yrität mennä taivaan hääjuhlaan:

        "Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.

        Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.

        Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita .

        Tuo hääpuku kun ei ole sovitusverellä tohritun Anselmi Toiwiaisen hääpuku vaan Pyhä Henki, joka tänäänkin annetaan samoin perustein kuin 1. helluntaina:

        "Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."


      • AnselmiToiwiainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatanan pyhä henki on verellä tahrittu tyhmyyden henki, joka säteilee sieltä riettauden virrasta herjoja huutelevaa Anselmia, kuin nouseva aurinko mustaa maata.

        Sinuun uppoaa jokainen Saatanan ihana valhe kuin kuuma veitsi voihin. Niin kuin nyt tämänkin, että Jumala kärsii nykyisin kaiken, kun ei ole lähes kolmeenkymmeneen vuoteen Teuvoa tilille vaatinut, vaikka Paavali sai Saatanan enkelin seuralaisekseen jo heti, kun alkoi julistaa ensimmäistä Saatanan erinomaista ilmestystä Jumalan opetuksena ja totuutena.

        Mistä Paavalisi sai tämän tietää, mutta sinä et:


        "Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta.

        Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha. Ne sotivat toisiaan vastaan, ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte."

        Paavali tiesi tämän, mutta kun alkoi julistaa Saatanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan opetuksina, ei enää pystyn nytkään tekemään sitä, mitä tahtoi:

        "Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

        En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

        Kyllä sinulta herjaamisesi ja sanat loppuu, kun veren tahrimissa vaatteissa yrität mennä taivaan hääjuhlaan:

        "Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.

        Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.

        Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita .

        Tuo hääpuku kun ei ole sovitusverellä tohritun Anselmi Toiwiaisen hääpuku vaan Pyhä Henki, joka tänäänkin annetaan samoin perustein kuin 1. helluntaina:

        "Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        No tulipa taas oikein raivontäyteinen viesti. Luuletko sinä, että keskustelua kanssasi voi käydä, kun et osaa kirjoittaa herjaamatta?
        Vastaan puolestasi: ei voi.
        Voit silti halutessasi jatkaa raivosi purkamista, ole hyvä.


      • Antaapiolla
        AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        No tulipa taas oikein raivontäyteinen viesti. Luuletko sinä, että keskustelua kanssasi voi käydä, kun et osaa kirjoittaa herjaamatta?
        Vastaan puolestasi: ei voi.
        Voit silti halutessasi jatkaa raivosi purkamista, ole hyvä.

        Oikein Anselmi!
        Antaa Teuvon vaan melskata ja raivota ihan itsekseen. Hänellä on vähän enää aikaa ja siksi hänen raivonsa vaan yltyy loppua kohden.


      • Antaapiolla kirjoitti:

        Oikein Anselmi!
        Antaa Teuvon vaan melskata ja raivota ihan itsekseen. Hänellä on vähän enää aikaa ja siksi hänen raivonsa vaan yltyy loppua kohden.

        Kun Anselmilta loppuivat paukut, hän pisti nyt asialle toisen ylimmäisen verenlaskijan.

        Kun kaltaisiltasi Saatanan palvelijoilta puuttuu totuus, on heillä kuitenkin Paavalin antama toivo:

        "Hänellä on vähän enää aikaa ja siksi hänen raivonsa vaan yltyy loppua kohden."

        Niin tyhmiä te olette, ettei valehtelija veljienne kohtalokaan teitä hetkahduta veripisaran vertaa.

        Tällaiseen herjaan päättyi rakkaan veljenne elämä, vaikka tätä minulle ennusti ja toivoi:

        "Valehtelija, Teuvo Suni. Sinähän puhut täyttä sontaa ja valhetta, ja tuota
        väität Pyhän Hengen sinulle valaisseen. Armeijassa epäonnistuit.

        Hengellisellä alueella yritit menestyä, mutta sielläkin epäonnistuit myöskin. Seisot nyt elämäsi raunioilla!"


      • AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        No tulipa taas oikein raivontäyteinen viesti. Luuletko sinä, että keskustelua kanssasi voi käydä, kun et osaa kirjoittaa herjaamatta?
        Vastaan puolestasi: ei voi.
        Voit silti halutessasi jatkaa raivosi purkamista, ole hyvä.

        Jospa nyt viimeinkin ymmärtäisit, ystäviesi tuella ,lopettaa Totuuden Hengen herjaukset, vaikka ei se enää sinua pelasta.

        Niin tyhmiä te todella olette, ettei tämänkään valhe veljenne kohtalo saa teitä vaikenemaan.

        Hän itse koki varsin pian lopullisen kohtalonsa, vaikka tätä minulle ennusti ja toivoi:

        "Valehtelija, Teuvo Suni. Sinähän puhut täyttä sontaa ja valhetta, ja tuota
        väität Pyhän Hengen sinulle valaisseen. Armeijassa epäonnistuit.

        Hengellisellä alueella yritit menestyä, mutta sielläkin epäonnistuit myöskin. Seisot nyt elämäsi raunioilla!"


      • AnselmiToiwiainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Jospa nyt viimeinkin ymmärtäisit, ystäviesi tuella ,lopettaa Totuuden Hengen herjaukset, vaikka ei se enää sinua pelasta.

        Niin tyhmiä te todella olette, ettei tämänkään valhe veljenne kohtalo saa teitä vaikenemaan.

        Hän itse koki varsin pian lopullisen kohtalonsa, vaikka tätä minulle ennusti ja toivoi:

        "Valehtelija, Teuvo Suni. Sinähän puhut täyttä sontaa ja valhetta, ja tuota
        väität Pyhän Hengen sinulle valaisseen. Armeijassa epäonnistuit.

        Hengellisellä alueella yritit menestyä, mutta sielläkin epäonnistuit myöskin. Seisot nyt elämäsi raunioilla!"

        Kyllä minä tosissani olen päättänyt opettaa Teuvo Sunin herjaamiseen, vaikka nytkin Saatana kuiskuttaa: Raukka olet, jos tuon teet.


      • AnselmiToiwiainen
        AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        Kyllä minä tosissani olen päättänyt opettaa Teuvo Sunin herjaamiseen, vaikka nytkin Saatana kuiskuttaa: Raukka olet, jos tuon teet.

        Teuvo. Pelaat alhaista peliä. Laitat minun nimissäni likaisia viestejäsi. Häpeä. Niin, ethän sinä osaa hävetä.


      • AnselmiToiwiainen
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Jospa nyt viimeinkin ymmärtäisit, ystäviesi tuella ,lopettaa Totuuden Hengen herjaukset, vaikka ei se enää sinua pelasta.

        Niin tyhmiä te todella olette, ettei tämänkään valhe veljenne kohtalo saa teitä vaikenemaan.

        Hän itse koki varsin pian lopullisen kohtalonsa, vaikka tätä minulle ennusti ja toivoi:

        "Valehtelija, Teuvo Suni. Sinähän puhut täyttä sontaa ja valhetta, ja tuota
        väität Pyhän Hengen sinulle valaisseen. Armeijassa epäonnistuit.

        Hengellisellä alueella yritit menestyä, mutta sielläkin epäonnistuit myöskin. Seisot nyt elämäsi raunioilla!"

        Teuvolle vielä pientä valistusta. Sinua en ole herjannut, mutta olen kyllä nuhdellut sinua, kun sinä herjaat muita, joista olet antanut näytteitä tässäkin ketjussa.


      • Eiteuvoymmärrä
        AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        Teuvolle vielä pientä valistusta. Sinua en ole herjannut, mutta olen kyllä nuhdellut sinua, kun sinä herjaat muita, joista olet antanut näytteitä tässäkin ketjussa.

        Ei Teuvo ymmärrä. On sitä yritetty Teuvolle rautalangasta vääntää, mutta Teuvo ei vaan ymmärrä. Teuvo käsittää jotenkin niin, että kaikki vastaukset, nuhteetkin tietenkin, jotka eivät ole mielistelyä, ovat herjausta. Näin se on aina ollut.


    • Anselmi Toiwiaiselle vastaus herjaukseesi:

      "Sinä olet rohkaistunut herjaamaan ja solvaamaan, koska Jumala ei kärsivällisyydessään ole VIELä sinua tilille vaatinut!"

      Jos sinulla sattuisi vielä olemaan ystävä, jota Saatana ei ole tyhmyydellä "pyhittänyt", niin pyydä häntä selittämään tämä sinulle, koska itse et tätä ymmärrä, miksi ja miten Jumala vaati minut tilille yli 28 vuotta sitten:

      Näin elämä jatkui. Tammikuussa 1987 sain yllättäen kutsun seurakunnan kirkkoneuvoston jäseneksi. Yllättäen siksi, etten ollut mikään aktiivinen kirkossakävijä, ja siksi, etten ollut minkään poliittisen puolueen jäsen. Sen verran hallinnosta tiesin, että kaikki luottamustoimet jaetaan poliittisin ansioin. Puolueiden voimasuhteiden oli sielläkin oltava kohdallaan. Tuli tammikuu 1988, sen viimeinen viikonloppu. Sinäkin päivänä luin Raamattua. Silloin oli edessä Luukkaan evankeliumi, josta luin:

      "Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.

      Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten se vielä maata laihduttaa?'

      Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää: mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'

      Niin kuin Valitusvirsi kolme keskeytti Raamatun lukemisen lähes kaksi vuotta aikaisemmin, niin saman tekivät nyt nämä jakeet. Silloin ymmärsin heti lukemani, mutta nyt en lainkaan käsittänyt, mitä nämä jakeet tarkoittavat ja miten ne minuun liittyvät. Koko päiväksi jäi Raamattu auki tuosta kohdasta ja töitten lomassa aina kävin lukemassa ja ihmettelemässä.

      Ritva oli iltapäivällä lähtenyt töihin, ja kun häntä puolenyön jälkeen odotin kotiin, vielä vuoteessakin näitä jakeita ajattelin. Sitten, aivan yllättäen, makuuhuone tuli täysin pimeäksi, eikä pihavaloakaan näy ikkunasta. Sähköt eivät katkenneet, mutta silti olin täydellisen pimeyden keskellä. Hetken kuluttua, tämän pimeyden keskeltä jostakin, kuulen tutun äänen lähes kolmen vuoden takaa:

      "Siellä kirkossa sinut vapautettiin niistä taakoista, jotka eivät olleet sinun itsesi aiheuttamia, mutta sinunkin sydämelläsi on vielä jotakin."

      Olihan siellä kaikenlaista pahuutta. Kenelläpä ei olisi, kun Jumala sinne katsoo. Nyt hän kuitenkin kaivoi sieltä esille vain yhden, kaikkein inhottavimman asian, jolla en itse enää vuosiin ollut päätäni vaivannut. Olin sillä Ritvaa usein uhkaillutkin, sillä koin, että minullakin oli oikeus mennä vuoteeseen jonkun toisen kanssa. Niinhän hänkin oli tehnyt. Kerran komennuksella - 1960 luvulla - siihen tilaisuus tuli. Tein aviorikoksen, ja sen jälkeen tunsin olevani tasavertainen Ritvan kanssa. Siihen yhteen ainoaan kertaan se asia jäi - ja nyt jo tuo rakkaaksi tullut Jumala lausuukin minulle kuolemantuomion: "Hakkaa se pois!" Nyt ymmärsin tuon Raamatun sanoman täydellisesti. Minä olin tuo viikunapuu. Lähes kolme vuotta sitten sille annettiin kasvun mahdollisuus, ja nyt tuon kasvun antanut Jumala lausuukin kuolemantuomion.

      Alkoi vaihtokauppa. Olisin tunnustanut kaikki ne pahat teot, mitkä vain muistin tehneeni, mutta en tätä. Oliko tämä nyt niin tärkeää kaivaa esille? Näethän, että olen muuten ollut ihan hy6vä isä. Köyhänä läksin maailmalle ja nyt olen saanut rakennettua perheelleni oman kodinkin?

      "Minä olen tämän sinulle antanut, ja koska tahansa voin ottaa sen sinulta pois!", kuului vastaus.

      Minut valittiin kirkkoneuvostoonkin.

      "Minä sinut sinne johdatin, jotta näkisit, ettei Jumalan seurakuntaa näin johdeta."

      En ole polttanut tupakkaa, enkä juonut viinaa. Eikö näilläkään ole mitään merkitystä?

      "Minä olen sinut niistä varjellut."

      Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:

      "Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."

      Nyt olin kuin nurkkaan ajettuna, vailla pakomahdollisuutta. Näin toki edessä kaksi tietä, mutta kummankin päässä odotti kuolema, kun tähän tilanteeseen tuli puhumaan toinenkin ääni: "Hullu olet, jos tuon vaimollesi tunnustat. Avioliitosi ja perheesi hajoaa ja koko loppuelämäsi on pilalla!"

      Jos en tunnusta, niin Jumala viimeistään vuoden kuluttua hakkaa minut pois. Purskahdin itkuun, ties monennenko kerran elämäni aikana. Koko sisus oli kuin helvetin liekeissä. Jostakin tämän tuskan keskeltä tulivat ajatuksiini sanat, jotka suorana hätähuutona kaikuivat pimeään yöhön: "Herra Jeesus, armahda!"

      Jatkuu Anselmille

    • Jatkoa Anselmille

      Ne olivatkin lopulta ne ainoat sanat, jotka sinä yönä toivat avun ja pelastuksen. Niiden huutamisen jälkeen sain rauhan sydämeeni, kun tiesin tehneeni sen, mitä Jumala minulta odotti:

      "Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin on Herra luvannut.

      Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat."

      "Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa: hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

      Tuon aviorikoksenkin oli Jumala sallinut tapahtua, että hänellä olisi mistä miehen kiinni ottaa, kun kiinnioton päivä koittaa. Ja nyt se koitti.

      Ritvan tullessa töistä sanoin hänelle: "Voitko polvistua kanssani tähän vuoteen viereen, minulla on sinulle kerrottavaa?" Polvistuimme ja kerroin hänelle mitä vuosia sitten olin tehnyt, ja kysyin: "Voitko antaa tämän minulle anteeksi?" Hetken hiljaisuuden jälkeen hän vastasi: "Voin."

      Sillä hetkellä tunsin itseni tiimalasiksi, joka oli täynnä mustaa mönjää. Se lähti valumaan päästä alaspäin ja valumisrajan tunsin jokaisessa kehon kohdassa. Kun se oli valunut jalkojen kautta lattialle, tuli tilalle jotakin puhtaan valkoista. Samalla hetkellä minut valtasi sama ihana tunne kuin kerran lapsena ja siellä kirkon näyssä. Välähdyksenomaisesti sain vielä tuossa hetkessä nähdä tämän katoavan maailman yllä taivaan kirkkauden, sen todellisen maailman, joka ei koskaan katoa.

      Olin päässyt läpi ahtaasta portista. Saanut kohdata Kristuksen jo toisen kerran, ja syntyä taivaan kansalaiseksi. Tätä uudestisyntymistä kutsutaan Raamatussa myös sydämen ympärileikkaukseksi, ja vaatteiden valkaisemiseksi Karitsan veressä. Siinä ihmisen syntinen luonto revitään pois ja kivisydämen tilalle asennetaan uusi sydän, johon itse Kristus tuli Totuuden Henkensä kautta ikuisesti asumaan. Olin päässyt näiden harvojen joukkoon:

      "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.

      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen."

      "Häneen teidät on liittänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty. Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

      Näin minut puettiin taivaan hääpukuun, joka on PYHÄ HENKI.

      Sinä tallustelet edelleen Saatanan hääpuvussa:

      "Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa."

      • Enjaksanutlukea

        Kätket valheesi monisanaisuuteen Teuvo, ja nuokin postauksesi oli kopioita joita olet tänne tuhanteen kertaan postannut, jos edes Teuvo olet. Minäkin olen kuullut huhuja että oikea Teuvo on kuollut jo aikoja sitten mutta hän on jättänyt tunnuksensa jollekin kannattajalleen. Siinä laskussa on ymmärrettävää että hän voi laittaa kopioita vain aikaisemmista kirjoituksista kun Teuvo ei enää saatanan grillissä ollesssaan voi kirjoittaa.


      • Enjaksanutlukea kirjoitti:

        Kätket valheesi monisanaisuuteen Teuvo, ja nuokin postauksesi oli kopioita joita olet tänne tuhanteen kertaan postannut, jos edes Teuvo olet. Minäkin olen kuullut huhuja että oikea Teuvo on kuollut jo aikoja sitten mutta hän on jättänyt tunnuksensa jollekin kannattajalleen. Siinä laskussa on ymmärrettävää että hän voi laittaa kopioita vain aikaisemmista kirjoituksista kun Teuvo ei enää saatanan grillissä ollesssaan voi kirjoittaa.

        Oletko sinä Anselmi Toiwiaisen ylimmäinen veren jakelija, jolle Anselmi antoi käskyn vastata tähän hänelle esitettyyn todistukseen, koska itse ei sitä ymmärrä?

        Tee kysely siellä riettauden virrassa velttona ja välinpitämättöminä kelluvilta ystäviltäsi, moniko heistä sietää totuutta lukea?

        Ei ole sitä sietänyt tuon Anselmikaan, mutta silti jatkuvasti siitä kyselee.

        Miksi te ette pysty lopettamaan minuun kohdistuvia herjauksianne?

        Miksi et ymmärrä edes näin selvää Jeesuksen Kristuksen ilmoitusta omilleen:

        "Te olette minun todistajani."

        Onko Saatana todellakin selittänyt tämän Jeesuksen ilmoituksen sinullekin niin, että jos haluat tehdä pyhää palvelusta jumalallesi, sinun on vihattava totuutta:

        "Minä olen ilmoittanut sinun sanasi heille, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."


      • Oletsinäkumma
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Oletko sinä Anselmi Toiwiaisen ylimmäinen veren jakelija, jolle Anselmi antoi käskyn vastata tähän hänelle esitettyyn todistukseen, koska itse ei sitä ymmärrä?

        Tee kysely siellä riettauden virrassa velttona ja välinpitämättöminä kelluvilta ystäviltäsi, moniko heistä sietää totuutta lukea?

        Ei ole sitä sietänyt tuon Anselmikaan, mutta silti jatkuvasti siitä kyselee.

        Miksi te ette pysty lopettamaan minuun kohdistuvia herjauksianne?

        Miksi et ymmärrä edes näin selvää Jeesuksen Kristuksen ilmoitusta omilleen:

        "Te olette minun todistajani."

        Onko Saatana todellakin selittänyt tämän Jeesuksen ilmoituksen sinullekin niin, että jos haluat tehdä pyhää palvelusta jumalallesi, sinun on vihattava totuutta:

        "Minä olen ilmoittanut sinun sanasi heille, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Itse raivoat ja muita siitä syytät.


      • EiHänTeuvoole
        Oletsinäkumma kirjoitti:

        Itse raivoat ja muita siitä syytät.

        Käyttää vain Teuvolta saamiaan perintötunnuksia. Huhutaan että oikea Teuvo kuoli ohitusleikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin aikaa sitten.


      • Kuulolaite
        EiHänTeuvoole kirjoitti:

        Käyttää vain Teuvolta saamiaan perintötunnuksia. Huhutaan että oikea Teuvo kuoli ohitusleikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin aikaa sitten.

        Minä taas kuulin sellaista, ettei häntä edes yritetty ohitusleikata, kun lääkärit totesivat:

        OHI ON!


      • Kaksikapiaista
        Kuulolaite kirjoitti:

        Minä taas kuulin sellaista, ettei häntä edes yritetty ohitusleikata, kun lääkärit totesivat:

        OHI ON!

        Ramu taivaassa ja Teuvo helvetissä.


      • Tunnistatkohengen
        Kaksikapiaista kirjoitti:

        Ramu taivaassa ja Teuvo helvetissä.

        "Minun sydämestäni ei ainakaan löydy muuta kuin syntiä ja saastaa. Mutta silti saan olla Kristuksen verellä puhtaaksi pesty syntinen."


      • Tunnistan

        Tewuvo turvautui omavoimaisuuteen mutta Ramu ymmärsi nöyrtyä ottamaan vastaan kalliin lunastuksen. Siellä se Teuvo sitten helvetissä nyt käristyy


      • Mieluumminpublikaani
        Tunnistan kirjoitti:

        Tewuvo turvautui omavoimaisuuteen mutta Ramu ymmärsi nöyrtyä ottamaan vastaan kalliin lunastuksen. Siellä se Teuvo sitten helvetissä nyt käristyy

        Niinhän se oli aikoinaan Jeesuksen maan päällä ollessakin. Fariseus oli omavanhurskas, joka turvasi omaan itseriittoisuuteensa ( ihan kuten Teuvokin ) ja Ramu publikaanina turvasi Jeesukseen, Ramu: "ole minulle syntiselle armollinen!" Eivät nämä perusihmistyypit ole mihinkään hävinneet!


      • laskiainen
        Tunnistan kirjoitti:

        Tewuvo turvautui omavoimaisuuteen mutta Ramu ymmärsi nöyrtyä ottamaan vastaan kalliin lunastuksen. Siellä se Teuvo sitten helvetissä nyt käristyy

        Siinä se on ahdas portti, nöyrtyä ottamaan armo vastaan koska mitään meillä ei ole antaa Jumalalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe