Rekan takana ja kamera välähti, näkyykö kilpi

ekat-sakot

Ajoin epähuomiossani Kehä 1 Tapiolan tolppakameraan noin 90kmh ja se välähti. Ajoin vasenta kaistaa ja oikealla puolellani oli rekka. Rekan keula oli omasta autostani noin auton mitan edempänä. En nähnyt koko kameraa pitkältä matkalta koska rekka peitti sen kokoajan. Mutta saiko kamera minusta kuvaa? Jos sai, miten? Miten tuo rekisterikilpi heijastuu? Käsitin, että systeemi heijastaa sen, koska muuten se näyttäisi valkoiselta. Mutta voiko kamera mitensäkään saada kuvaa tai heijastaa kilpeäni, koska rekka oli edessä kokoajan?

17

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten ihmeessä näit kameran, jos rekka oli edessäsi?

      Vastauksena: jos kameran ja rekkarisi välissä ei ollut estettä, rekkari näkyy kameran kuvassa. Jos naamasi ja kameran välissä ei ollut estettä, naamasi näkyy.

      Itse olen kolmoskehällä ottanut tavaksi ajaa mahdollisuuksien mukaan rekan kohdalla kameroista ohi. Käytännössä tämä ei säästä yhtään mitään, mutta voipahan hyvillä mielillä polkaista sakkolukemat mittariin (normaalisti hidastan hieman kameroihin, mutta tuossa tilanteessa nostan nopeutta reilusti).

      • TapansaKullakin

        Venkula mikä venkula.


      • TapansaKullakin kirjoitti:

        Venkula mikä venkula.

        Niinpä. Kiusantekoahan nuo kamerat ovat, ja sen verran on änkyrää itsestä löydettävissä, että pitää vastata metsän niin kuin sinne huudetaan... :)


      • ekat-sakot

        "Miten ihmeessä näit kameran, jos rekka oli edessäsi?"
        Kerroin, etten nähnyt kameraa pitkältä matkalta, koska rekka oli edessä oikealla kokoajan. Mutta välähdykset huomasin, anturit tunsin yliajaessa.

        Mutta kameran välähtäessä en nähnyt sitä itse pönttöä, salaman kylläkin. Elikä kamera ei siis saanut minusta kuvaa?


      • Jos näit vain salaman heijastuksen, niin luultavasti ei saanut sinusta kuvaa. Pitää olla suora linja kameran linssistä kuvauksen kohteeseen (njoo, peilin kautta periaatteessa voisi, mutta eipä ole peilejä aseteltu teiden varsille tuohon tarkoitukseen tietääkseni).


      • ollako.vai.eikö.olla

        Monesti olen miettinyt tuota rottaa, siis sitä onko hän oikea aikuinen autoilija, vai keskenkasvuinen amis-oppilas. En vieläkään ole varma, kummalle kannalle asettuisin, sen verran lapsellisia juttuja silloin tällöin tulee.


      • ollako.vai.eikö.olla kirjoitti:

        Monesti olen miettinyt tuota rottaa, siis sitä onko hän oikea aikuinen autoilija, vai keskenkasvuinen amis-oppilas. En vieläkään ole varma, kummalle kannalle asettuisin, sen verran lapsellisia juttuja silloin tällöin tulee.

        Voin antaa sellaisen vinkin, että olen tällekin palstalle kirjoittanut noin 15 vuotta. Jos lähdettäisiin sellaisesta varovaisesta arvauksesta, etten tämäntasoistakaan tekstiä kyennyt kirjoittamaan vaikkapa ennen kymmenettä ikävuottani, se tekisi minusta vähintään 25 -vuotiaan.

        Lisään vielä, että tuo ammattikoulu on kokonaan jäänyt kokematta. En koe tätä menetykseksi, johtuen ehkä lähinnä tuntemistani amiksen käyneistä, joista älykkään oloisia on korkeintaan 10% (vs. lukion noin 30%).


      • TheSquirrel
        TheRat kirjoitti:

        Voin antaa sellaisen vinkin, että olen tällekin palstalle kirjoittanut noin 15 vuotta. Jos lähdettäisiin sellaisesta varovaisesta arvauksesta, etten tämäntasoistakaan tekstiä kyennyt kirjoittamaan vaikkapa ennen kymmenettä ikävuottani, se tekisi minusta vähintään 25 -vuotiaan.

        Lisään vielä, että tuo ammattikoulu on kokonaan jäänyt kokematta. En koe tätä menetykseksi, johtuen ehkä lähinnä tuntemistani amiksen käyneistä, joista älykkään oloisia on korkeintaan 10% (vs. lukion noin 30%).

        Millä koulutuksella tai ansioilla katsot olevan oikeutettu arvioimaan ihmisten älykkyyttä?
        Miten testi suoritettiin? Keitä olivat testihenkilöt? Paljonko testattavia oli? Ikäjakauma? Kuka testasi? Kai nämä voit ilmoittaa kun %-osuudet osaat sanoa.
        Hieman häiritsee sana "oloisia".

        Toki molemmat tiedämme että tarinasi on taas Stetson-Harrison menetelmällä kehitettyä huuhaasoopaa.


      • RottaPresidentiksi

        Katsos kun Rotta on niin paljon parempi kuljettaja kuin me muut joten hän pystyy päättelemään että me muut tarvitsemme hänen oppejaan ja kommenttejaan tällä palstalla jotta ylipäätään voisimme selviytyä liikenteessä. Rotta on myös niin paljon muita viisaampi että omaa kyvyn päätellä kuka on tyhmä ja kuinka paljon. Rotalla on kyky ja osaaminen määritellä kaikkea paremmin kuin muilla. Hänellä on myös kyky määritellä milloin lakeja pitää noudattaa ja milloin ei. Itsellään hänellä on oikeus olla noudattamatta liikennesääntöjä jos hän itse näkee lainrikkomisen olevan järkevämpää kuin sen noudattaminen. Rotta on suuri guru ja nero jonka läsnäolo tällä palstalla on suuri apu meille muille jotka emme liikenteestäkään mitään ymmärrä saati osaa autolla ajaa. Kiittäkäämme nöyrästi Rottaa koska hän jakaa edes pienen osan ylivertiasesta osaamisestaan meille muille.


      • Juurikin
        ollako.vai.eikö.olla kirjoitti:

        Monesti olen miettinyt tuota rottaa, siis sitä onko hän oikea aikuinen autoilija, vai keskenkasvuinen amis-oppilas. En vieläkään ole varma, kummalle kannalle asettuisin, sen verran lapsellisia juttuja silloin tällöin tulee.

        näin.


    • TapansaKullakin

      Eiköhän se kuva otettu jostakin takana tulevasta. Tai sitten siitä rekasta, mutta tuskin. Olen itsekin nähnyt, kuinka joku toinen on saanut tolpan välähtämään.

    • ne-näkee

      Jos rekka oli n. 4-5 metriä edellä, se ei riitä, vaan kamera kyllä näki autosi keulan, mutta kameran kohde oli kuitenkin rekka.

    • kjhgf323

      Kehä 1'llä on oma kamera vasemmalle kaistalle, eli tien molemmilla puolilla on kameratolppa.

      • 13312312

        Niin jos yhden suunnan kaistoja on 3-4, niin on molemmin puolin. Mutta tuossa kohti kaksi kaistaa ja vain oikealla puolella kamera, joka kuvaa itään ajavia. Vasemmalla kamera joka kuvaa länteen ajavia.


    • Jonossa

      ajetaan ylinopeutta,etummainen tietenkin näkyy kameralle mutta entä perässä tulevat,jos sattuu olemaan tiivistä?

    • ajumies

      Heheheh ei näjy mutta minä näin, ilmoitan sut kyll' poliisille ja annan niille kopion video tallenteesta. Henkilöauto mulkkujen takia tulee kaikenlaiset haitat ja rajoitukset, tämä on mun kosto takaisin.

      • Tottakai_Ilmoitat

        Ihan varmasti ilmoittelet poliisille. Ihan varmasti!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1652
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      723
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe