Nyt olisi sen parisuhteen aika

Kuinkas.edetä

Poikani muutti omilleen. 9v tulee erosta, enkä ole kotiin yhtäkään miestä tuonut. Muutama tutustumis/ tapailu ollut näinä vuosina. Viimeiseen kolmeen vuoteen, olen niinkin lähelle miestä päässyt kuin halaus. Sinkkuuteen tottuu ja "turtuu" mutta nyt hieman sekavat mietteet on.
Yksi mies menneestä, on ajatuksissa käynyt vuosien aikana ja nyt hän on vihdoinkin vapaa. Yhdistäviä tekijöitä meillä on ja tietynlainen maailmankatsomus myös. Miellyttävä ja mukava mies oli edelleenkin kun hieman juttelimme.
Kuinkahan lähestyisin asiallisesti ettei hänelle mahdollisesti tulisi ahdistava olo jos ehdottaisin kahden kesken tapaamista?

22

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakkokysyä

      Oletko ihan tosissasi ettet ole erosi jälkeen seksiä harrastanut? Miten sä olet pystynyt tukahduttamaan seksuaalisen puolesi kokonaan?

      • heihaloonyt

        itsetyydytys on keksitty.


      • pakkokysyä

        On ja mukavaa ja tyydyttävää sekin mutta ei korvaa omasta mielestäni seksiä toisen kanssa.


      • 3498444
        pakkokysyä kirjoitti:

        On ja mukavaa ja tyydyttävää sekin mutta ei korvaa omasta mielestäni seksiä toisen kanssa.

        Seksi tapahtuu ihastuksen kanssa, ja jos ei ole ihastunut, ei voi olla tyydyttävää seksiäkään.

        Minkä sille voi, jos ei ole ihastunut?


      • gingin--67

        "Minkä sille voi, jos ei ole ihastunut?"

        Voihan sille. Oletko kuullut vetovoiman laista? Tai "sitä saa mitä tilaa"? Ellei halua ihastua, ei ihastu. Jos pelkää ihastumista, tai jopa miehiä, ei taatusti myöskään ihastu. Jos ajatteleekin negatiivisesti asian suhteen, ei ihastu.


      • 3498444
        gingin--67 kirjoitti:

        "Minkä sille voi, jos ei ole ihastunut?"

        Voihan sille. Oletko kuullut vetovoiman laista? Tai "sitä saa mitä tilaa"? Ellei halua ihastua, ei ihastu. Jos pelkää ihastumista, tai jopa miehiä, ei taatusti myöskään ihastu. Jos ajatteleekin negatiivisesti asian suhteen, ei ihastu.

        Ai, noinko helppoa se onkin?


      • 5yerdh

        Joo, samaa ihmettelen myös. Itse käyn kuumana mieheen, johon en halunnut ihastua - siinä tuli "vetovoiman laki" tai mikä lie kuvioon ja lujaa. Joskus se vain tulee juuri, kun sitä vähiten odottaa (ja haluaa...).


      • utujt
        3498444 kirjoitti:

        Ai, noinko helppoa se onkin?

        Jaa-a. Kaikille ihmisille ei todellakaan näytä olevan tahtominen ja tuossa edellä mainittu "tilaaminen" helppoa. Ajatellaan perusnegatiivisesti "en ihastu" "en koskaan voisi edes kuvitella ihastuvani" "kuka minua voisi rakastaa" tai jopa "en ole rakastamisen arvoinen", "en uskalla rakastua". Keksitään syitä "kukaan ei rakastu minuun, koska olen liian vanha/minulla on lapsia/olen ruma....". Eli kun ei rakasteta edes itseä, ei anneta lupaa toisillekaan rakastaa. Näin tilataan "ei rakkautta". Negatiivisuus vetää puoleensa negatiivisuutta. Positiivinen positiivisuutta.


    • Kuinkas.edetä

      Viimeiseen kolmeen vuoteen ei muuta kontaktia kuin halausta miehen kanssa.
      Edellisiin kuuteen vuoteen mahtuu yksi "etäsuhde" 7kk, tavattiin max 2krt kkssa ja yksi parin kkn tapailu.
      Pientä hetkellistä ihastumista on ollut muutamiin miehiin mutta jäänyt vain kaukaisemmaksi ja yksipuoliseksi ne.
      On kyllä totta että joitakin ehdokkaita on ollut seuraani haluamassa pitempäänkin ja kyllä niitä miehiä yhden illan hommatkin kanssani kiinnostaisi.
      "Pakkokysyä" en ole mun seksuaalisuutta mihinkään tukahduttanut. Kohdallani oli nyt vain kolmen vuoden miehetön aika. Olen vain huomannut että ilmankin seksiä pärjää ja ei se tietenkään tarkoita etteikö tekisi miestä mieli ihan fyysisesti. Mikään korvike ei miehen paikkaa korvaa. Tällaisen puutoksen kanssa oppii elämään ja laittaa väkisinkin miettimään onko pakko ja ei ole mikään pakko ikinä. Tämä ollut osittain oma valinta, näin tekevät muutkin kaltaiseni ihmiset. Se tunnepuoli miehessä on hakusessa, jonka jotkut jättävät käyttämättä. Seksi on tärkeää itselleni ja siksi mieluummin odotan miestä, joka arvostaa sitä vain tietyn naisen kanssa.
      Tämä kolmen vuoden täysi hiljaisuus on tehnyt silti itselleni kepposen.. seksiä on helppo saada mutta suhde onkin aivan eri asia. En halua näyttää liian vakavalta joka vaatii liikaa toiselta, mutta seksin suhteen olenkin jo arka.
      Miten reagoisitte jos nainen olisi ollut ilman seksiä, vaikka nämä kolme vuotta.

      • Minusta on hienoa, ettet ole juossut yhden illan juttuja läpi.

        On vähän surullista, kun munan perässä juoksemisesta on tullut naisille uusi normaali, jta ei sitten kuitenkaan kehdata tunnustaa.


      • Kuinkas.edetä
        BEM kirjoitti:

        Minusta on hienoa, ettet ole juossut yhden illan juttuja läpi.

        On vähän surullista, kun munan perässä juoksemisesta on tullut naisille uusi normaali, jta ei sitten kuitenkaan kehdata tunnustaa.

        Kiitti :). En vain pysty sellaiseen baaripokailuun. Mua kyllä on kumman paljon yritetty monin tavoin. Ei kiitos..


      • aadgo

        Minä olen jotenkin kade kun olisi hienoa pystyä harrastamaan irtosuhteita, mutta kun irtosuhde on ihan sama kuin kävisi sormella. Sama on parisuhteessa että kun rakkaus kuolee niin se seksi ei merkitse enää mitään ja sen harrastaminen on silloin ihan turhaa.


      • täällätoinen
        aadgo kirjoitti:

        Minä olen jotenkin kade kun olisi hienoa pystyä harrastamaan irtosuhteita, mutta kun irtosuhde on ihan sama kuin kävisi sormella. Sama on parisuhteessa että kun rakkaus kuolee niin se seksi ei merkitse enää mitään ja sen harrastaminen on silloin ihan turhaa.

        Mä en ole kateellinen irtosuhteiden harrastajille mutta ihmettelen, miten jotkut siihen pystyy. Muutaman kerran kokeillut ja mitään en niistä saanut. Ei oo mun juttu. Hyvä vertaus, ihan sama kuin kävisi sormella.
        Mieluummin yksin toivossa, että se oikea vielä vastaan tulee kuin harrastamalla harrastaa yhden illan suhteita. Seksi on ihanaa mutta pelkkä himo ei riitä tekemään siitä nautittavaa. Ainakaan mulle.


      • aadgo

        Kun on kerran saanut rakastella niin sen jälkeen ei vaan mikään palaa entiselleen. Sitä ennen minäkin pystyin irtosuhteisiin, mutta valitettavasti rakastuin yhdessä vaiheessa ihmiseen joka osasi rakastella ja kaikki on sen jälkeen ollut ihan turhaa ilman sitä tunnetta ja yhteyttä toiseen. On ihan kuin raiskaisi itsensä kun harrastaa merkityksetöntä seksiä.


    • yläpääontoiminut

      ei minullakaan ole eron jälkeen ollut miestä, eikä virtahepoa olohuoneessa. ihan vain poikani vuoksi: eivät pääse äijät v'ttuileen pojalle äidistään.

      • utujt

        Miksi "äijät" vittuilisivat pojallesi sinusta? Kiellätkö itseltäsi rakkauden sen pelossa, että kumppanisi kohtelisi sinua ja poikaa väärin? Ajatteletko väärin kohtelua normina? Olen järkyttynyt tuollaisesta negatiivisuudesta.


    • gingin--67

      No tee vaikka tärskyt miehen kanssa kylille/kaupungille/jonnekin. Parempi kutsua esim. tekstiviestillä, niin mies saa maistella asiaa rauhassa.

      Tosin itse olen sen verran vanhanaikainen, että pyrkisin herättämään miehen mielenkiinnon siten, että hän kutsuu minut...jonnekin. Erityisen tärkeää tämä on, jos mietin parisuhdetta miehen kanssa. Haluan ajatella vähän alkukantaisesti "you Tarzan, me Jane" :)

    • tytöt-osaa

      Jos teillä kerran on yhteisiä mielenkiinnon kohteita, ja molemmat olette vapaita, niin sinä varmasti kypsänä naisena osaat miehen vietellä? :-)
      Kun tapaatte, voisit aloittaa teitä molempia kiinnostavan keskustelunaiheen. Hymyile, katso silmiin. Se riittää aluksi. Varmasti jää miehelle mielen pohjalle pyörimään. Miehet on persoja ihailulle ja vähän niinkuin ylöspäin katsomiselle. Se imartelee miehisyyttä mukavasti. Sitten kun toisen kerran tapaatte, jatka keskustelua mutta sano vaikka että olet koko päivän ollut menossa, mitä jos mentäis juomaan kuppi kahvia tuonne lähikahvilaan?
      Siinä vaiheessa sinulla alkaa jo nyppiä, pian on saalis koukussa! Sano että on niin mukava jutella kun joku joka ymmärtää saman asian päälle. Pikkuisen ihailet hänen tietojaan/taitojaan ja - siinä!
      Jos/kun mies ehdottaa tapaamista sano vaikka että tuolla (jossakinxxx) on mukava rauhallinen kävelytie. Voidaan vaikka tavata siellä. Ja siitä se alkaa kehittymään, mutta muista ettet etene liian nopeasti! Tarkoitushan on, että mies saa sen mielikuvan, että se hän joka tässä vie, sinä vikiset! :-)
      Kun olet noinkin kauan ilman seksiä jaksanut, jaksat vielä vähän aikaa pyöritellä saalista niinkuin kissa hiirtä. Liian nopea etenimen antaa halvan mielikuvan, etkä varmaan halua olla mikään kertakäyttöesine? Sinun ikäisesi nainen osaa tempun ja miten se tehdään. Miten mies saadaan ansaan ja NAPS! :-)
      Tässä yksi "kaava", improvisoi! Ja pidä hauskaa ;-)

    • Kuinkas.edetä

      Kiitti vinkeistä :). Pistän töpinäksi ja saatan pyörähtää kertomassa miten meni.
      Nyt jo valmiiksi jännittää hui..
      No joko kirpaisee tai palkitsee lopultakin.
      Maailma ei kaadu jos tuleekin tuhat rukkasta takaisin :D.

    • oppeliini1

      Voiko noin fiksuja äitejä kuin Sinä, ollakkaan Suomessa!?
      Sinä olet hoitanut velvollisuutesi lastasi kohtaan esimerkillisesti, olet sukupuuttoon häviävä olio!!! (ainakin näitä palstoja lukiessa)

      Kertomasi mukava mies on nyt siis vapaa. Miksi et menisi samoihin harrastuksii joihin hänkin osallistuu? tuolloin kanssakäynti olisi aivan luonnollista.
      Tai kutsu muutamia ystäviäsi kotiisi kylään, kahville vaikka, esitä kutsu myos tutulle miehellesi. Tuo olisi täydellisen luonteva tapa tutustua mieheen uudestaan.
      Tai seuraavan kerran tavatessanne kysy onko hän kokeillut vielä xxxx ruokapaikkaa, josta itse et oiken vielä tiedä.
      Tai sitten vain juttele niitä näitä ja kysele hänen kuulumisiaan, siitä se tarina alkaa syntyä.

      Kyllä mies ottaa sinuun yhteyttä ellei hänellä ole jo toinen nainen mielessä. Ellei miehestä kuulu mitään, anna olla, hän saattaa hyvinkin suunnitella kihlajaisia mielitiettynsä kanssa.

      • Kuinkas.edetä

        Vapaa tämä mies on, vielä..
        Ajattelin ensi kerralla nähdessä jutella niitä näitä ja annan mun numeroni paperille kirjoitettuna, johon kirjoitan. " olisi kiva tavata kahden mutta en loukkaannut jos niin ei tapahtuisi."
        Hieman rohkeaa tämä mutta miettiköön hän rauhassa.
        Kyllähän hänen kuuden vuoden aikainen mun sydämeen jääminen, on nyt otettava työn alle :). Hui..


      • oppeliini1

        Aivan hyvin voit antaa yhteystietosi, mutta jätä reunahuomautukset pois.
        Se on hiukan alentavaa, niinkuin kerjäystä. Se ei oikein sovi kahden aikuisen ja tasa-arvoisen ihmisen kuvioihin.

        Mainitse vain että olisi kiva jatkaa juttua seuravalla kerralla, tässä on puhelin numeroni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1763
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1441
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      889
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      225
      852
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe