Laatua ja väriä miesten pitkiin kalsareihin

juhal56

Tänä talvena on huomioni kiinnittynyt salilla ja uimahallissa käydessäni siihen, miten kulahtaneita ja muotopuolisia pitkiä kalsareita lajitoverit käyttää. Lisäksi ne ovat kovin synkkiä väriltään; yksiväristä mustaa, tummansinistä ja tummanharmaata. Jokaisella on toki oikeus pukea päälleen, mitä haluaa, mutta itse suosin laatua ja väriä myös pitkissä kalsareissa. Jos tiedän riisuutuvani "julkisesti" kuten uimahallissa, en laita niitä kulahtaneimpia kalsareita jalkaani, tosin niitä ei omasta vaatekaapista löydykään. Väriä ja laatua äijät pitkiin kalsareihin!

16

3188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äjämalli78

      Sukkahousuja voi myös kokeilla.

      • 60den

        Kalsarit olen vaihtanut jo ajat sitten sukkahousuihin.


    • musta_on_ok

      Kaikki värikkäät kalsarit nukkaantuvat ja nuhjuuntuvat aina niin nopeasti, että ne joutuu heittämään roskiin ja palaamaan aina samaan vanhaan norjalaiseen merinokerrastoon joka ei millään tunnu nukkaantuvan ja kestää vuosikausia päivittäisessäkin käytössä ainoana kerrastona ja kalsarina.
      Norjalaisia merinokerrastoja ei löydy kuin ainoastaan mustana, lukuunottamatta lasten ja naisten malleja.

      • juhal56

        Kun sijoittaa blackhorseja laadukkaampiin, esim. BOSS, GANT tai Frank Dandy, joiden värikkäämpiä kalsareita käytän, niin eivät nuhjaannu. Laatukalsareihin sijoitetut eurot maksavat itsensä takaisin pidempänä käyttöikänä.


      • musta_on_ok

        Hugo Bossin ja Gantin kalsarit nuhjuuntuvat n. puolessa vuodessa, jolloin ne alkavat jo nukkaantua ja väritkin jo haalistua. Ei kauempaa voi toisaalta odottaa kiinalaiselta hapatuotantotavaralta. Eivätkä ne kovin kalliitakaan ole, parikymppiä tarjouskalsareista ei ole suuri raha.

        Jos puhutaan laatukalsareista, niin esim. Zimmerlin pitkät kalsarit ovat laadukkaita mutta niitä on saatavilla vain valkoisena, harmaana ja mustana. John Smedleyn £350 hintaisia kalsareita ainoastaan mustana ja vaaleanharmaana.
        Aitoa laatutavaraa, ja aidosti hyvistä ja arvokkaista materiaaleista valmistettuja kalsareita ei oikein löydy värillisenä. Värit ja kuviot ovat myös halpatuotannon merkki, koska mikään tunnettu laatuvalmistaja ei niitä harrasta.


      • juhal56

        Mulla on ollut käytössä ainakin 5 vuotta mm. Frank Dandyn Kiinassa valmistetut värikylläiset pitkät kalsarit, jotka eivät ole nuhjaantuneet eikä värit haalistuneet. Bossin ja Gantin vastaavat ovat sen verran tuoreempia, ettei voi vielä puhua vuosista, mutta kuosinsa ja värinsä ainakin ovat pitäneet tähän asti. Itse tykkään myös valkoisista, niitäkin löytyy parit kaapista, ovat monin verroin "kevyemmät" pitää kuin mustat tai tummansiniset. Björn Borgin boksereissa löytyy väriä ja ovat hyvälaatuisia, mutta pitkät ovat sen verran ikävän näköisiä, ettei houkuta ostaa.


      • musta_on_ok

        "Björn Borgin boksereissa löytyy väriä ja ovat hyvälaatuisia"

        Borgin puuvilla/elastaani boksereita minulla on parit ollut, mutta en osta niitä enää lisää, koska ne kulahtavat niin nopeasti, kankaan pinta siis menee ihan nuhjuiseksi ja epäsiistiksi, ja väritkin alkavat haalistua samalla tavoin kuin missä tahansa halvoissa markettiboksereissa. Poikkeuksena tietysti borgin viime syksynä tulleet pima-puuvillabokserit (true story), joita ovat selvästi laadukkaampia mutta ainoastaan valkoisena ja mustana saatavilla.
        Borgin parempia ja kalliimpia laatuboksereita siis ei saa kuviollisina eikä värikkäinä.


      • juhal56
        musta_on_ok kirjoitti:

        "Björn Borgin boksereissa löytyy väriä ja ovat hyvälaatuisia"

        Borgin puuvilla/elastaani boksereita minulla on parit ollut, mutta en osta niitä enää lisää, koska ne kulahtavat niin nopeasti, kankaan pinta siis menee ihan nuhjuiseksi ja epäsiistiksi, ja väritkin alkavat haalistua samalla tavoin kuin missä tahansa halvoissa markettiboksereissa. Poikkeuksena tietysti borgin viime syksynä tulleet pima-puuvillabokserit (true story), joita ovat selvästi laadukkaampia mutta ainoastaan valkoisena ja mustana saatavilla.
        Borgin parempia ja kalliimpia laatuboksereita siis ei saa kuviollisina eikä värikkäinä.

        Kumma juttu, että saman merkkituotteen kokemukset ovat ääripäistään "musta_on_ok"lla. Mikrofiberversio-bokserit ostin viimeksi Borgilta, turkoosin eri sävyissä ja olen kovasti tyytyväinen. Mitä muuta olet tsekannut: Calvin Kleinin, Emporio Armanin pitkät kalsarit? Diesel tekee värikkäitä kalsareita, mutta pitkiä ei ole tullut vastaan enkä ole lyhyitäkään ostanut. Kleinin versioista en muuta muista, yhdet valkoiset on ollut jonkun vuoden käytössä, muuten värivalikoima on ns. klassisen tylsä, musta ja harmaa.


    • Megginsit

      Itse siirryin tänä talvena perinteisistä pitkistä kalsareista miesten megginseihin. Ovat kyllä hyvät ja miellyttävän tuntuiset "kalsarit".

      • LaatuErkki

        Sukkahousut ?


      • Megginsit

        Ei sukkahousut vaan vastaavanlaiset kuin naisten legginssit.


      • termit_sekavia

        Leggings on naisille tarkoitettu versio normaaleista miesten kalsareista.
        Meggings on vastaavasti miehille tehty naisten versio miesten kalsareista.

        Vastaavasti myös hose tarkoittaa sukkahousuja, ja kysessä on yksinomaan miesten vaate joka oli erityisesti 1400-1700-luvuilla aateliston suosiossa:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Hose_(clothing)
        50-luvulla tuli pantyhose, joka on erityinen naisten versio sukkahousuista.
        2010-luvulla on tullut myyntiin mantyhoset, joka tarkoittaa miesten versiota naisille tarkoitetuista miesten sukkahousuista.


      • Menkääkirkkoon

        Leggings on naisille tarkoitettu versio normaaleista miesten kalsareista.

        Meggings on vastaavasti miehille tehty naisten versio miesten homohousuista.

        Vastaavasti myös hose tarkoittaa homostelu sukkahousuja, ja kysessä on yksinomaan miesten vaate joka oli erityisesti 1400-1700-luvuilla aateliston suosiossa:

        https://en.wikipedia.org/wiki/Hose_(clothing)

        50-luvulla tuli pantyhose, joka on erityinen naisten versio sukkahousuista.

        2010-luvulla on tullut myyntiin mantyhoset, joka tarkoittaa miesten homosteluversiota naisille tarkoitetuista miesten homohousuista.


    • juhal56

      Miten nämä viisi viimeistä kommenttia liittyy aloituskeskusteluun pitkien kalsareitten väreistä ja laadusta?

    • kallekalsarissa

      Kuljetko sinä alushousussa julkisissa paikoissa,minulla on myös pälyshousut.

      • Hosukaajo

        Kulen alushosuisa ja pälyshosuisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe