Hei!
Jouduin elämässäni potemaan kaksi kertaa uupumuksen- ja uupumusta aina väistämättä seuraavan masennuksen. Ryhdyin rehkimään työtä "kurppalaiseen" malliin, joka on verenperintöä Kurpan torpan pajan raatamisesta.
17- vuotiaana alkanut työnteko, monet nuorelle vaativat työtehtävät, paikkakunnan vaihdokset, pitämättä jääneet kesälomat, paljo työ- ja 1980 luvulla työn ohessa suottamani opinnot Markkinointi-Instituutissa 2,5 Instituutin tutkintoa yliopistokursseja työn ohessa. Rehkiminen kostautui sitten jo hiukan alle 30- ikäisenä. Uupumusta/ bourn outia ei tunnistettu vielä 1980 luvulla. Nämä taudit mihin ennen miehet tappoivat itsensä, opittiin tunnistamaan vasta 1990 luvulla.
Bourn outista toipuminen vie kymmenkunta vuotta, ja edessä on työelämässä alan tai ainakin työpaikan vaihto. Paluu siihen samaan missä alkoi voida huonosti ei ole. Uusissa puitteissa jakselee taas uusin voimin kun toipuu ensin.
Sitten hoidin tusinaa luottamustehtäviä; hengellisessä yhdistyksessä, kunnallisessa hallinnossa, ja suuren asuntovuokrayhtiön asukasdemokratiassa. Minun on sanottava kuitenkin että kaikenlainen työ mitä oli ja luottamustehtäväni sujuivat, ja kannoin vastuuni 100% joka päivä. Olen elämässäni kaatunut ihmissuhdeasioihin aina kuitenkin, ja joutunut sydänsuruja naisista sitten kantamaan aina. Jotkut työ- ja luottamustehtäväni aiheuttivat pitkäkestoisdta stressiä ihmissuhdeasioissaan, josta löytyy syytä. En ole ihmisten yksityis- intiimi- henkilökohtais- perhe- asioita puhellut koskaan elämässäni minnekään. Seurakuntien ja kirkon väki, yhtiöitten, yhdistyksien väki, naapurustoni lähiöissä, sukulaiseni- kaikki em- ihmiset olen jättänyt em. asioiden tiimoilta juttelematta joka paikassa. En ole kenenkään suhteista toimielimiinsäkään puhunut koskaan missään mitään. Olen hoitanut tehtäviäni toimielimessä, toimielimen päätöksenteossa niin kuin asiaan kuuluu. Jokainen sälli, jokainen pappi, jokainen likka, -mummo ja paapparainen saa itsenäistä toimivaltaa äänestyslapun verran ryhmän päätöksenteossa, ja ovat siteen vastuunkantajina toimielimien alaisuudessa jokainen sälli ja jokainen pappi ja lukkarikin, kun ovat äänestyslapuilla valittuja äänestyslappua käyttämään toimielimeen- puhe- mielipidevaltaa ja vastuutaan toimielimeen. Esimieheksi ei toiselle pääse. Toimielin kantaa juridisen vastuun toimielimen päätöksenteon vaikuttavuuden tuloksista, ja toimielimen jäsenet henkilökohtaista juridista vastuuta.
Nykyajan ihmiste ovat koulutettuja ja yhteistyökykyisiä, -ei niistä saa alamaisia itsellensä. Alamaisten pitäminen itsellänsä ei ole laillista eikä hyvien hallintotapojen mukaista edes rahalla työsuhteessakaan. Yhdistystoimintakin on velvollinen ns. hyvään hallintotapaan, vaikka viranhaltijoiden puutteessa ei hyvää hallintotapaa voida kaikilta osin noudattaa. Mutta informaalisuuden ja vuorovaikutuksen asiat pitää toteutua, ihmisiä ei voi alistaa mielivaltaan koskaan. On ymmärrettävä että kaikki mikä ei ole toimielimen päätöstä on mielivaltaa. Persoonaa koskevasta päätöksenteosta on seurattava vähintään ilmoitus subjektille- eli persoonalle itselleen. Vuorovaikutus- ja sopimukselliuus -päätöksiin on aina mahdollisuus sitten hakea muutosta. >_Seurakunta voi vahvistaa vain sellaisia asioita mistä on subjektin kanssa neuvoteltu seurakunnan vahvistettavaksi. Matt 18:18. >Jäsenet eivät ole julkisia oikeushenkilöitä, mutta yhdistys on julkinen oikeushenkilö.
Demokratian pestit ovat määräaikaisia aina, ja irtisanottavissa ilman irtisanomisaikaa. Luottamustehtävissä kannetaan henkilökohtainen vastuu, -esimieheksi ei niissä toiselle pääse. Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen onkin vain työelämän asia, ei eläkepäivien, ei vuokralaisen aseman, eikä yhdistystoimintaan esim. ei kuulu esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen.
Yhdistys- järjestötoiminnassa on vain tasa-arvoisia ihmisiä, ja säännöissä ilmoitettu demokratian menetelmät miten tehtävien valinta ja vastuut suoritetaan.
Yhtä ei voi nostaa kepin nenään käyttämään mielivaltaa. Laodikean seurakunta sisältää ihmisiä joiden aika kuluu perhe- ja työasioissa tietenkin, ja henkilökohtaiset ja perhe-edut ovat monen vaikutin tietenkin. Itsensä viihdyttäminen on miellyttävämpää kuin uhrautuva palvelu. Harva ottaa todellista haastetta sellaisessa palvelussa missä ihmiset joilla ei tietoa ole saavat jotakin. 100% pyhitys po. hengellisen luottamustehtävän ehto. Yhdistys kokoontuu ja hajaantuu säännöllisesti. On niitä joilla on rakkaita ja läheisiä, on suhdeverkostoa ja itsensä viihdykettä verkostossa. On niitä jotka jäävät väliinputoajiksi yksin vertikaalisen järjestyksen mielivallassa. -Yhdistys kokoontuu ja hajaantuu säännöllisesti. Jokaisella on vuosien varrella antaa erilaisia vaihtelevia voimavaroja yhdistyksen hyväksi. Jokainen myönteistä positiivista synergiaa synnyttävä evän heilautus yhdistoiminnan hyväksi on aina arvokas. Niinpä Jumalan huoneeseen on kannettu aina risuja, ruusuja ja heiniä, -jalokiviäkin saa tuoda.
Jatkan vielä >>>>> alla heti >>>>>
Usko ja adventtiliike;
39
229
Vastaukset
Jatkoa edelliseeni >>>>>>>>>>>>>>
Minulla on näkemystä ja kokemusta monenlaisesta, ja ryhmien toimintaa sisältä, että myös riittävän etäältä katsoessani olen pystynyt näkemään ongelmia.
On aina muistettava että siellä missä ihmisiä toimii, syntyy myös ristiriitoja, joiden ratkaisemiseen pitäisi olla tiettyä epäitsekästä kypsyyttä omaavia ihmisiä.
Olen hoitanut tusinaa luottamustehtäviä nk. mainitsin. Olen ollut myyntitsikin korkuisesta poikasesta asiakaspalvelussa -ensin mummojen sokeripakettien kauppiaana, sitten myymäläauton apukuljettajana. Työpaikkani olivat myynnin tehtäviä -palvelua ja alaistaitoja vaativia päivittäis- ja kestokulutushyödykkeiden kauppaa asiakkalle ja tukussa.
Olen toiminut työtodistukseni mukaan tulos/panos yksikön johtajana vastaten hallinnosta, ostoista ja myynnistä. Olen ollut T:mi muotoinen ammatin-harjoittaja-yrittäjä. Myynnin ammattikoulutukseni oli valmis 1982, ja kaupallinen perustutkinto valmis 1986 työn ohessa yliopistokursseja lukien. 50% MKT tutkintoa, mutta en sitten työnantajien loppuessa saanut enää kalliita kurssejani maksetuksi. Kiinteistönhoitajan ammattitutkinto oli valmis 1990 luvulla. Kävin pätkätöitä ja työllisyyskursseja 1990 luvulla yhteensä tusinan verran molempia. Olen nähnyt elämän vaikeuksia pikkusen etunenässä suhteessa ikäpolveeni ja nuoreempiini. Omaa ja toisenkin elämää.
_ Minä en ole puhunut kenenkään yksityis- intiimi- perheasoita koskaan nk. edellä mainitsin. Yhdistykset toimivat yhdistyksen sääntöjen mukaan. Minulla ei ole kaupungin tai muun tahon yhdistyksien kanssa yhdistyksen säännöistä poikkeavaa toimintaa. Minulla ei ole näissä esimiehiä koskaan ollut. Varusmiespalvelukseni olen suorittanut 1978-1979. En neuvottele ihmisten em. henkilökohtaisia asioita missään aikamuodossa yhdistyksissä. En ole hoitanut luottamustehtäviäni kaupungin yleisten saunojen lauteilla, eikä henkilökohtaisia asioitani voi olla niissä yhdistyksen toimintana hamassa ajassa toiseen tai kolmanteen persoonaan -tai perheisiin liittyen. En ole neuvotellut 2000 luvulla kenenkään tyttäriä, mutta niistä jotka olivat tuttavapiiriäni tai/ ja ystäviä olen lyhyesti sopinut aina akanssaan ja maininnut lyhyesti uteliaille; "Ei parisuhteeseen liittyvää" ettei tuttavuuksia ja ystäviä luultaisi parisuhteeksi. En ihmisten henkilökohtaisia, yksityis- intiimi- perheasioita ole puhellut. Työnantajistani ja asiakkaistani olen elämäni varrella puhunut korkeintaan työhön liittyviä asoita. Nämä eivät ole minulle ko. asioita puhelleet, eikä lounaskutsuja ravintolaan perheasioiden merkeissä ole kuulunut postiluukustani.
Minulla ei työnantajieni ja asiakkiatteni- työnantajieni asikkaiden -tai näiden jälkeläisten kanssa -en ole ainuttakaan yhteistä askelta astunut missään koskaan.
Ei sillä etteikö näissä olisi voinut olla mielekkäitä ja rakkaita ihmisiä ystävyyden ja parisuhteenkin merkityksessä.
Opiskelin 2010 luvulla avoimessa yliopistossa hallintotiedettä perus- ja aineopintojen verran. Päivitin lisäksi 1980 luvun kaupallisia aineita liiketoiminnan osaamisen; -Markkinoinnin, markkinoinnin johtamisen, yleisen ja operatiivisen (sisäisen ja ulkoisen) laskentatoimen ja kirjanpidon osalta.
Julkisen johtamisen opinnoissani opiskelin organisaation toimintaan-, talouteen, hallintoon, leadership esimiestaitojen, johtamisen, eurooppahallinnon, organisaatioiden kompleksisuuden ja markkinaehtoisuuden asioita, oikeuden käyttöä yhteiskunnassa, aluetiedettä, äidinkielen suullinen ja kirjallinen osuus- filosofian perustiedot, -kirjoitin esseitä joka kurssilla. Suoritin kolme erinomaista arvosanaa (5) asteikolla 1-5, monta kiitettävää (4) arvosanaa, ja useita hyviä (3) arvosanoja, kaksi tyydyttävää (2) arvosanaa. Yhden vuoden opiskelin nuorten kanssa kiinnitettynä yliopiston päivärtymiin 25- opintopistettä painotetulla keskiarvolla kiitettävä (4) ja olen siitä tyytyväinen tietenkin tässä iässä 1958 syntyneenä.
Opintoja kertyi todellisuudessa 70 opintopistettä eli hiukan vajaa kolme täyttä yliopistovuotta. En tee yliopistotutkintoa vanhuuseläkettäni vasten.
Vietän eläkepäiviäni harrastuksieni parissa; Laulan ja soitan joka päivä, istun koneella kirjoittamassa Kurpan torpan koulukunnan ajokaluseppien ja Jaakko Ilkan Ilkankin omaa sukuhistoriaani ja paikallista ajokaluhistoriaa, tosin historioitsijoiden auktorisoidun lähdeaineiston lähteen metodissa, mutta kuvannut olen 1800-1900 luvulla valmistetut ajokalut 2010 luvulla. Retki- ja matkapyöräilen kesät vielä 10-30 kg pakkauksieni kanssa. Suunnittelen taivaan rannan maalaamista. Seurustelen yksinäistyyttäni lukuisilla foorumeilla. Kotielämän viettoa kotitalousteknisten harrastuksienikin parissa.
Jatkan vielä muutamalla sanalla Adventtikirkkoa arvioiden; alla heti >>>>>Jatkoa edelliseeni; >>>>>>>>>>>>>
Olen tutkinut adventtiliikkeen teologiaa 1995 alkaen. Muutamia uupumusvuosia oli, ja en jaksanut evääni heilauttaa teologiassa enkä muussakaan hegellisessä yhdistystoiminnassa. Minulle ei kertynyt hengellisiä ystäviä joiden kanssa hetken aikaansa joskus olisin viettänyt. En syytä siitä ketään- on perheellisiä lapsineen, ja vanhuksia- ja en ole voinut olla näiden sydänkäpysenä.
Adenttiliikkeen teologia on Raamatun kanssa erinomaisesti kohdallaan sellaisessa Jeesus Kristus mission evankeliumin metodissa, ettei kirkko ole milliäkään koskaan hievahtanut teologiassaan maailman synnin puolelle. Kirkon teolgiassa on syytä tavallisen maajussin ja tavallisen taatelin tallaajankin -papin aina syytä erottaa evankeliumin perusmissio- ja Raamatun tutkimus toisistaan. Minulle ei raamatun tutkimus ole tuottanut vaikeuksia, kun vilpittömänä päätin tutkia joka Jumalan asian teologiassa, niin että itse ymmärrän ja itse osaan selittää. En suostunut koskaan kenenkään "joo-joo-mieheksi" vaan ändyständiä piti siis itsellä olla kaikessa että osaan itse selittää ja tajuta. _Mutta tiedän kuinka iso kakku se on, ja kaikilla ei ole aikaa sellaiseen tutkimiseen, ja ei ole tarvettakaan. >Riittää ja piisaa kun uskoo ja turvaa kaikessas Jumalaan / Jeesukseen, ja karttaa syntiä niin paljon kuin mahdollista. _Elää vargedag Jumalan Hengen kanssa seurustellen joka päivä.
Raamatun uskonnon evankeliumin misson metodit ja perusarvot ilmaisen näillä jakeilla; Joh 3:16, ja 14 luku, Ef 2:8-9, Ilm 14:12/12:17, Hebr 12:14, Ilm 1:7-8.
Raamatun perusmissiosta voi jokainen päätellä perusasioita kun lukaisee kaikki Jaakobin, Pietarin, ja Johanneksen kirjeet yhden evankeliumin Matteuksen, ja mielellään Johanneksenkin-.
Perusarvot ja perusmissio löytyy jokaisen tajuntaan näistä em.
Jokaiselle maallikolle ja jokaiselle teologille Raamatusta avautuu uusia näkökuolmia tutuistakin asioista läpi koko elämän. Raamatun tutkimus oli lapsenkengissä 1800 luvun uskonpuhdistuksen alkaessa; Ilm 14:6-13, ja Raamatun tutkimus on huipussaan idag tänään. Adventtikirkko on tehnyt loistavan suorituksen -kiitos kymmenysvaroista maksettujen palkkojen- että kirkossa on Hengen miehiä joilla on maailman korkein professionaalinen tieto teologiassa ja rinnakkaistieteissä. Mutta nk. mainitsin pitää erottaa Raamatuntutkimus- ja tavallisen maajussin tarve, sillä monet isot teologiat vaativayt paljon useidenkin usein isojen asiakokonaisuuksien ymmärtämistä ensin, ennenkuin joku iso teologia voi valjeta. Teologian valkenemisen ehto on aina vilpittömyys. Jumala ei avaa isoja teologioita ilman vilpitöntä uskoa -ja vakaata vilpitöntä uskon aikomusta kenellekään.
Jatkan vielä alla heti hiukan >>>> lisää >>>>>>jarinhotelli kirjoitti:
Jatkoa edelliseeni; >>>>>>>>>>>>>
Olen tutkinut adventtiliikkeen teologiaa 1995 alkaen. Muutamia uupumusvuosia oli, ja en jaksanut evääni heilauttaa teologiassa enkä muussakaan hegellisessä yhdistystoiminnassa. Minulle ei kertynyt hengellisiä ystäviä joiden kanssa hetken aikaansa joskus olisin viettänyt. En syytä siitä ketään- on perheellisiä lapsineen, ja vanhuksia- ja en ole voinut olla näiden sydänkäpysenä.
Adenttiliikkeen teologia on Raamatun kanssa erinomaisesti kohdallaan sellaisessa Jeesus Kristus mission evankeliumin metodissa, ettei kirkko ole milliäkään koskaan hievahtanut teologiassaan maailman synnin puolelle. Kirkon teolgiassa on syytä tavallisen maajussin ja tavallisen taatelin tallaajankin -papin aina syytä erottaa evankeliumin perusmissio- ja Raamatun tutkimus toisistaan. Minulle ei raamatun tutkimus ole tuottanut vaikeuksia, kun vilpittömänä päätin tutkia joka Jumalan asian teologiassa, niin että itse ymmärrän ja itse osaan selittää. En suostunut koskaan kenenkään "joo-joo-mieheksi" vaan ändyständiä piti siis itsellä olla kaikessa että osaan itse selittää ja tajuta. _Mutta tiedän kuinka iso kakku se on, ja kaikilla ei ole aikaa sellaiseen tutkimiseen, ja ei ole tarvettakaan. >Riittää ja piisaa kun uskoo ja turvaa kaikessas Jumalaan / Jeesukseen, ja karttaa syntiä niin paljon kuin mahdollista. _Elää vargedag Jumalan Hengen kanssa seurustellen joka päivä.
Raamatun uskonnon evankeliumin misson metodit ja perusarvot ilmaisen näillä jakeilla; Joh 3:16, ja 14 luku, Ef 2:8-9, Ilm 14:12/12:17, Hebr 12:14, Ilm 1:7-8.
Raamatun perusmissiosta voi jokainen päätellä perusasioita kun lukaisee kaikki Jaakobin, Pietarin, ja Johanneksen kirjeet yhden evankeliumin Matteuksen, ja mielellään Johanneksenkin-.
Perusarvot ja perusmissio löytyy jokaisen tajuntaan näistä em.
Jokaiselle maallikolle ja jokaiselle teologille Raamatusta avautuu uusia näkökuolmia tutuistakin asioista läpi koko elämän. Raamatun tutkimus oli lapsenkengissä 1800 luvun uskonpuhdistuksen alkaessa; Ilm 14:6-13, ja Raamatun tutkimus on huipussaan idag tänään. Adventtikirkko on tehnyt loistavan suorituksen -kiitos kymmenysvaroista maksettujen palkkojen- että kirkossa on Hengen miehiä joilla on maailman korkein professionaalinen tieto teologiassa ja rinnakkaistieteissä. Mutta nk. mainitsin pitää erottaa Raamatuntutkimus- ja tavallisen maajussin tarve, sillä monet isot teologiat vaativayt paljon useidenkin usein isojen asiakokonaisuuksien ymmärtämistä ensin, ennenkuin joku iso teologia voi valjeta. Teologian valkenemisen ehto on aina vilpittömyys. Jumala ei avaa isoja teologioita ilman vilpitöntä uskoa -ja vakaata vilpitöntä uskon aikomusta kenellekään.
Jatkan vielä alla heti hiukan >>>> lisää >>>>>>Lisää vielä hiukan edelliseeni;
Minä arvostan jokaisen hengellistä uskoa ja vakaata aikomusta riippumatta seurakuntayhteydestä. Kaikki ovat erilaisissa hengellisissä tai/ ja uskonnollisissa ryhmissään sen tiedon ja valon mukaan mikä heillä on. Ihmispersoona saa olla eri mieltä uskossa Raamatun asioista, mainitsin ne evankeliumin Raamatun Jeesus Kristus mission arvot joita ei voi sivuuttaa eikä hylätä koskaan, jos aiotaan pysyä Raamatun Kristus kallion arvoissa.
>>>> Minä en ole koskaan arvostellut enkä syyttänyt ainokaisenkaan persoonan henkilökohtaista uskoa minkään piirin ihmispersoonan suhteen. En ole koskaan arvostellut kenenkään henkilökohtaista panosta yhdistystoiminnan eteen suorittamisessa ja palvelussa.
>Olen aina pysytellyt vain yleisissä toiminnan metodeissa, hyvien käytäntöjen -tapojen, ja yleisissä integritetti- legitiimiysasioissa.<
Niinpä minulla on tuttavia erilaisista piireistä, luterilaisuudessa, adventtiliikkeessä, mormonikirkossa, Jehovantodistajissa -persoonia jotka arvostamme toisiamme Jumalan omina- koska emme arvostele taikka syytä toisemme henkilökohtaista uskoa koskaan. Olen em.- piirien opetuksista teologiasta perillä, ja näissä piireissä eroja on joitakin, mutta on sitten loput piirit suomessa joissa on hyvin paljon samankaltaisuutta, mutta ei suuria eroja keskenään.
Jäsen olen ollut vain luterilaisuudessa ja adventtiliikkeessä. Minä en muutu sukulaisteni edesmenneiden- tai elävien sukulaisteni uskonnoiksi enkä näiden omaksitunnoiksi koskaan. En ole sanaakaan keskustellut koskaan uskonnosta ja Jumalasta sukulaisteni kanssa missään ajassa. Sukulaiseni elävät omissa perikunnissaan minusta erossa monia vuosikymmeniä, ja lähiomaisenikin ovat eläneet vähintään 35 vuotta omilla tahoillaan omaa elämäänsä kukin.
_ > En ole sukulaisistani taikka lähiomaisistani pahaa sanaa koskaan puhunut missään.
Minä en ole neuvotellut kenenkään tyttäriä 2000 luvulla, eikä kukaan ole minun näköetäisyydelleni istunut neuvottelemaan pöytääni ko. perheasioitaan.
Olen potenut uupumusmasennuksen viimeisen kymmenen vuoden aikana.
Minä en ole homotettavissa, ihmisen kunnian loukkaaminen on aina rangaistava teko, enkä ole ainokaistakaan sanaa puhunut kenenkään ihmisen vyötärönseutuun liittyvästä elämässäni. Ystäväni läpi elämäni ovat säilyneet persuiksistaansa neitsyeinä minun puolestani, ja itsekin kuljen vielä persuiksistani neitsyenä pian 58- vuotiaana. Minulla ei ole ainokaistakaan homoseksuaalista ystäväsuhdetta ollut elämässäni. En ole koskaan keskustellut sanaakaan persuiksista ystävieni ja kaverieni kanssa, sillä missään ajassa teini- iästä tähän päivään saakka, minä en ole ystävieni kavereitteni kanssa keskustellut sanaakaan persuiksista ja ko. asioista. Ei ole liittynyt koskaan intiimi metodi minun ystävä-kaverisuhteisiin edes sanallakaan teini-iästä tähän päivään saakka.
Olen läpi koko elämäni kieltäytynyt homoseksuaalisista parisuhteista, ja niin tulee aina olemaan asian laita. Pahoittelen että ollut liian komea mies nuorena, mutta en tiennyt sitä itse koskaan. Nyt kun nuoruuden kauneudet ovat takanapäin toivon että viisaus ja sharmikkkuus lisäänyisi lisääntymistään, ettei kaikessa taannuttaisi.
Olen ollut kuudenkymmenen naisen kanssa intiimisuhteissa 1 vrk - 1,5 vuoden aikajaksoissa, eikä näissä tavallisesti ollut sellaisia joita olisin halunnut puolisoksi, tai emme reagoineet sellaisessa metodissa samaan aikaan yhteisymmärryksessä.
En ole näidenkään vyötäröistä sanaakaan puhunut koskaan. Nuoruuteni meni työtä ja opintoja rehkien, ja vaikka rakastuinkin korvia myöten joskus, en saanut näitä sutturoita puolisoksi joitka olisin siis puolisoiksi toivonut itselleni. Sitten tuli uupumuksen ongelmat, ja ei ollut tarjota sellaista vakaata taloutta mitä naiset vaativat parisuhteisiinsa. Koin olevani valmis parisuhteeseen 30- vuotiaana kyspyyden puolesta ensimmäisen kerran- ja toisen kerran 50- vuotiana, ja juoksin sutturoiden perässä, mutta olin heille liian vanha ukko, tai liian varaton ukko -jompaakumpaa.
Jotkut ovat käyneet naimajuttuja "perseen nuolemisen" metodissa viime vuosina. Minun pimut oli tiukkoja mimmejä aikoinaan, ja kaikenlainen "perseen nuoleminen" -naisten kaunista ilmaisutapaa käyttääkseni- kaikenlainen "perseen nuoleminen on 1970 -1980 lukujen missiota tuoreimmillaan, siis 30-40 vuotta vanhaa funtiota-.
Ihmiset päättävät itse kahden parisuhteisaan nuollaanko vuosikymmenestä toiseen päivästä päivään persettä, vai ja tilataanko joku aviovuoteen alle puhaltamaan pillillä naimisen tahdin.
Minä en ole mitään ehdotellut kenellekään.-
Jatkuu vielä yhdellä jaksolla >>> alla >>>>jarinhotelli kirjoitti:
Lisää vielä hiukan edelliseeni;
Minä arvostan jokaisen hengellistä uskoa ja vakaata aikomusta riippumatta seurakuntayhteydestä. Kaikki ovat erilaisissa hengellisissä tai/ ja uskonnollisissa ryhmissään sen tiedon ja valon mukaan mikä heillä on. Ihmispersoona saa olla eri mieltä uskossa Raamatun asioista, mainitsin ne evankeliumin Raamatun Jeesus Kristus mission arvot joita ei voi sivuuttaa eikä hylätä koskaan, jos aiotaan pysyä Raamatun Kristus kallion arvoissa.
>>>> Minä en ole koskaan arvostellut enkä syyttänyt ainokaisenkaan persoonan henkilökohtaista uskoa minkään piirin ihmispersoonan suhteen. En ole koskaan arvostellut kenenkään henkilökohtaista panosta yhdistystoiminnan eteen suorittamisessa ja palvelussa.
>Olen aina pysytellyt vain yleisissä toiminnan metodeissa, hyvien käytäntöjen -tapojen, ja yleisissä integritetti- legitiimiysasioissa.<
Niinpä minulla on tuttavia erilaisista piireistä, luterilaisuudessa, adventtiliikkeessä, mormonikirkossa, Jehovantodistajissa -persoonia jotka arvostamme toisiamme Jumalan omina- koska emme arvostele taikka syytä toisemme henkilökohtaista uskoa koskaan. Olen em.- piirien opetuksista teologiasta perillä, ja näissä piireissä eroja on joitakin, mutta on sitten loput piirit suomessa joissa on hyvin paljon samankaltaisuutta, mutta ei suuria eroja keskenään.
Jäsen olen ollut vain luterilaisuudessa ja adventtiliikkeessä. Minä en muutu sukulaisteni edesmenneiden- tai elävien sukulaisteni uskonnoiksi enkä näiden omaksitunnoiksi koskaan. En ole sanaakaan keskustellut koskaan uskonnosta ja Jumalasta sukulaisteni kanssa missään ajassa. Sukulaiseni elävät omissa perikunnissaan minusta erossa monia vuosikymmeniä, ja lähiomaisenikin ovat eläneet vähintään 35 vuotta omilla tahoillaan omaa elämäänsä kukin.
_ > En ole sukulaisistani taikka lähiomaisistani pahaa sanaa koskaan puhunut missään.
Minä en ole neuvotellut kenenkään tyttäriä 2000 luvulla, eikä kukaan ole minun näköetäisyydelleni istunut neuvottelemaan pöytääni ko. perheasioitaan.
Olen potenut uupumusmasennuksen viimeisen kymmenen vuoden aikana.
Minä en ole homotettavissa, ihmisen kunnian loukkaaminen on aina rangaistava teko, enkä ole ainokaistakaan sanaa puhunut kenenkään ihmisen vyötärönseutuun liittyvästä elämässäni. Ystäväni läpi elämäni ovat säilyneet persuiksistaansa neitsyeinä minun puolestani, ja itsekin kuljen vielä persuiksistani neitsyenä pian 58- vuotiaana. Minulla ei ole ainokaistakaan homoseksuaalista ystäväsuhdetta ollut elämässäni. En ole koskaan keskustellut sanaakaan persuiksista ystävieni ja kaverieni kanssa, sillä missään ajassa teini- iästä tähän päivään saakka, minä en ole ystävieni kavereitteni kanssa keskustellut sanaakaan persuiksista ja ko. asioista. Ei ole liittynyt koskaan intiimi metodi minun ystävä-kaverisuhteisiin edes sanallakaan teini-iästä tähän päivään saakka.
Olen läpi koko elämäni kieltäytynyt homoseksuaalisista parisuhteista, ja niin tulee aina olemaan asian laita. Pahoittelen että ollut liian komea mies nuorena, mutta en tiennyt sitä itse koskaan. Nyt kun nuoruuden kauneudet ovat takanapäin toivon että viisaus ja sharmikkkuus lisäänyisi lisääntymistään, ettei kaikessa taannuttaisi.
Olen ollut kuudenkymmenen naisen kanssa intiimisuhteissa 1 vrk - 1,5 vuoden aikajaksoissa, eikä näissä tavallisesti ollut sellaisia joita olisin halunnut puolisoksi, tai emme reagoineet sellaisessa metodissa samaan aikaan yhteisymmärryksessä.
En ole näidenkään vyötäröistä sanaakaan puhunut koskaan. Nuoruuteni meni työtä ja opintoja rehkien, ja vaikka rakastuinkin korvia myöten joskus, en saanut näitä sutturoita puolisoksi joitka olisin siis puolisoiksi toivonut itselleni. Sitten tuli uupumuksen ongelmat, ja ei ollut tarjota sellaista vakaata taloutta mitä naiset vaativat parisuhteisiinsa. Koin olevani valmis parisuhteeseen 30- vuotiaana kyspyyden puolesta ensimmäisen kerran- ja toisen kerran 50- vuotiana, ja juoksin sutturoiden perässä, mutta olin heille liian vanha ukko, tai liian varaton ukko -jompaakumpaa.
Jotkut ovat käyneet naimajuttuja "perseen nuolemisen" metodissa viime vuosina. Minun pimut oli tiukkoja mimmejä aikoinaan, ja kaikenlainen "perseen nuoleminen" -naisten kaunista ilmaisutapaa käyttääkseni- kaikenlainen "perseen nuoleminen on 1970 -1980 lukujen missiota tuoreimmillaan, siis 30-40 vuotta vanhaa funtiota-.
Ihmiset päättävät itse kahden parisuhteisaan nuollaanko vuosikymmenestä toiseen päivästä päivään persettä, vai ja tilataanko joku aviovuoteen alle puhaltamaan pillillä naimisen tahdin.
Minä en ole mitään ehdotellut kenellekään.-
Jatkuu vielä yhdellä jaksolla >>> alla >>>>Jatkoa edelliseeni >>>>>>>>>>>>>
>>> 1980 luku oli minulle ja joillekin ystävilleni kosteata aikaa; -Oli masennusta, oli neurolepien ja alkoholin sekakäyttöä -nk. sanoin masenus ja bourn out oli asia joka osattiin tunnustaa ja hoitaa vasta 1990 luvulla. Jotkut ystäväni kokivat samoja ongelmia, olivat esim. joutuneet keskeyttämään opintonsa., Oli hallitsematonta ongelmaa meillä nuorilla miehillä. >>> Sellainen kaikki sekoilu yhdessä elämän pettymyksien ja katkeruuden, epäonnistumisen- minulla meni miljoonien työura 30 ikäisenä, (30) pätkätytyöt ja kurssit hyvin lukuisina eivät tuoneet mitään myöhemmin. >>> Yhdessä katkeruus, masennus- neuroleptit- alkoholi- aiheuttivat minulla ja joillakin ystävilläni hallistematonta sekoilua- sekavuustiloja ja äkillisiä mielenhäiriöitä 1980 luvulla, mutta nuo rajoittuvat minulla 1986-1989 väliseen aikaan kaikenlainen mahdollinen. > Ovat syyntakeettomia, ei juridista syyllisyyttä siksi, eikä olisi sakkolappua kummempaa ollutkaan, ja moraalista syyllisyyttä ei ole niin kaukauseen kuin 1980 lukuun ollut aikoihin.
Ainoa rikoksen tunnusmerkit täyttävä asiatapahtuma minun elämässäni on ollut rattijuopumus 1986, 1986.
Minun piti nämä asiat kertoa ja tilittää täällä, koska kukaan ei vaivautunut koskaan hengelliseksi ystäväksi minulle. Lukuisat seurakunta-järjestö-yhdistyksen ihmiset voivat lukea täältä nämä, ja toivon että nyt kääntyy uusi lehti, ja käännetään uusi levy.
Sain olla rauhassa ilman kenenkään mussutusta 25- vuoden ajan, mutta sitten jotkut ovat keksineet kaiketi hienojen perheiden kersojen naittajaiset, joissa minun 1970 - 1980 lukujen nuoruuteni päivät on keksitty vetää kersojen naittajisiin?
- Minä en seiso kenenkään onnen tiellä, enkä narisuta helvetin porttien saranoita kenellekään koskaan, en ole niin iso, vaikka Jumalan paikalle aina tungosta onkin, en ole ko. paikan suhteen jonossa.
- En ole kenenkään henkilöhtaista uskoa arvostellut, enkä puhunut kenenkään yksityis- henkilökohtais- intiimi- perhe- asioita.
Kirjoitan vielä minun sukuhistoriikin ja ajokalujen historian tekstiä, ja alan pyöräilykesään, ja viimeistelen Kurpan torpan koulukunnan väen -sukuni- historian tekstiä syksyllä. Jatkan sitten Raamattu-hotellini kirjoittamista.
Kirjoitan Raamatun näkökulmaa, en seurakuntien taikka järjestöjen -kirkkojen teologiaa koskaan Raamattu-hotellissani. Kirjoitin raakileet teksiteihini tasan vuoden sisällä lähes 200 paljon muun ohessa, ja oli vuosia taukoa ettei eväkään jaksanut heilua, ja nyt on 16% viimeistelelmättä, mutta raakileissa (16%) ei ole suuria virheitä. >> Olen pomo, oikein isoo pomo omassa blogissani<<< Lue blogini esipuhe ja reunateksti hyvin; http://jarinhotelli.blogspot.com/p/tekijanoikeuksista.html
Kotisivuja on satoja tuhansia- ja isot blogit eivät ole harvinaisia.-
Minun ensisijainen missio ei ole koskaan ollut itseni esiin tuominen- vaan hengellinen missio oli ensisijainen vaikutin kotisivujeni perustamiseeen.
Minun lukuisat harrastukseni näkyvät. Ei kenenkään henkilökohtaiset.
Valokuviini on lupa, taikka olen sitten mustannut kasvot, jos joku ei kuviaan jyväksynyt, ja/ tai kuvat ja tarinat ovat niin vanhoja että vuosikymmeniä ja haudassa ko. ihmiset.
Olemme Suomessa vakavan haasteen edessä. Olemme velkaantuneet 63,5 BKT:stä, ja olemme tintikineet jo hyvinvoinnistamme 4 miljardia vuodessa, tuo on valtion velanhoidon meno. Joku kaunis päivä valtionvelan korko nousee, ja meidän on nyt luotava naahan 120 000 uutta työpaikkaa, ja saatava aikaan 2% talouskasvu. Työvoiman tehokkuus on avainasia, jolla on nopea vakutus BKT:hen. Investointeja- kotimaisia ja ulkomaisia on synnyttävä. On katsottava maailman markkinoihin ja Euroopan markkinoihin kilpailutilanteessa,ja työvoiman tehokkuus on avainasia. Euroopan Unionin syytä ei Suomen talous ole; vaan Amerikan finanssikriisi, metsäteollisuuden lama, ja Suomen elektroniikkateolisuuden loppuminen on syyt.
Emme voi purkaa EU sopimuksia, sillä tullien ja valuuttakurssien rasitteet, eivät ole mahdollisia kauppaa käyvälle maalle nykytilanteessa. Urho Kekkosta emme saa haudasta uusille kausille, eikä paluuta Kekkosen ajan hallinto-palvelu-talous-kulttuuriin ole. On sopeuduttava. On etsittävä uusia markkinoita maailmalta. Yritykset käyvät kauppaa yli rajojen niin ettei kukaan pidä kirjaa olemmeko "plussalla vai miinuksella." Euroopan Unonin kansalaisuus kansansuvereniteettiin perustuva parlamentarismi on hieno halllinto-kulttuuri joka tekee tänään normaalia yhteiskunnallista palvelua, ja maiden hallinto tekee hyvää, ei pahaa siis.
Unionin jäsenmaiden rauhaa edistää yhteinen parlamentarimi alueella.
Lakia säädettäessä toimitaan ns. subsidiauriteetti- metodilla, -eli säädetään lakia mahdollisimman lähellä kansalaista, ja lakia yhdessä sitten kun jos asia on sellainen että yhdessä saavutamme jotakin merkittävämpää etua.
San 24:16, Dan 12:10. Aamen.
Kiitän kuulemisesta, ja toivotan Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija
Kurpan torpan sepän pojanpojanpojanpoikaVielä täsmennystä edelliseeni;
En ole puhunut siis naapurustojeni- ja yhdistyksien ja järjestöjen yksityis- intiimi- perheasioita missään, niin kuin edellä kerroin.
Naapurinsa yksityiselämän paljastelut ei ole laillista puuhaa, ja kunnian loukkaaminen on rangaistava teko, "huorittaminen, homottaminen, juopputtaminen, runkkaruttaminen, yms. kaikenlainen pilkkaava ja herjaavaa nimittelyä käyttävä pilkanteko, joissa duunaritasolla saa yhdestä pilkkasanasta sellaisen 1000,- euroa korvauksia ja oikeudenkäyntikulut päälle riippumatta kenenkään tavoista. Ihmisiä kun ei auta parempaan herjaaminen ja pilkkaaminen, vaan ko. on aina vahingollisia seurauksia.
Minä en ole elämässäni sanallaakaan puhunut kenenkään alapäästä, enkä nimitellyt pillaten ristin siuluakaan elämässäni. Olen puheissani kauniskielinen ihminen ollut aina. Ei alapääjuttuja mm. med jag koskaan.
Työntekijöillä, luottamushenkilöillä, viranhaltijoilla, on vaitiolovelvollisuus ihmisten henkilökohtaisiin asioihin. Jopa omissa perheasioissaan suhteessa toiseen ja kolmanteen persoonaan on noudattettava vaitiolovelvollisuutta. On siis puhuttava ihmisistä vain sellaista hyvää rakentavaa joka on hyödyllistä ja persoonalle hyväksi, ja noudatteva kahden kesken metodia -sillä sellaista virka-asemaakaan ei missään ole missä voitaisiin sivuuttaa subjekti subjektia koskevissa asioissa.
Luonnollisen henkilön viestintä on vaitiolovelvollisuuden asia.
Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen kuuluu siis työelämään silloin kun
on sopimuksellisuus ja tilinauhat molemilla osapuolilla, ja toisella työnantajan tai työnjohdollinen asema. Moraalinen esimiesasema on palkan maksajalla, -ovat voineet palkata esimiehiä eli työnjohdollisiin tehtäviinkin. Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen on pakostakin oltava sopimuksellisuuteen, vastikkeellisuuteen, ja hyviin esimiestapoihin, hyviin hallintotapoihin, ja vuorovaitkusuksellisuuden sopimuksiin ja informaalisuuden sopimuksellisuuteen ja metodien käytäntöjen mukaisia.
Tuomariksi toiselle pääsee suorittamalla asianmukaisen oikeustieteen tutkinnon, ja tämän lisäksi on tultava virkaansa valituksi. Oikeutta Suomessa voi istua vain maan perustuslain mukainen tuomioistuin. Ei kenenkään kämpässä eikä saunojen lauteilla. Juristeja ja asianajajia toimii, ja on viranomaiset ovella jos joku suorittaa laitonta tuomarin ammattia. Samoin käy hammaslääkärin jolla ei ole hammaslääketieteen asianmukaista tutkintoa. Terveyspalvelut tilataan palvelutiskeiltä. Väkivaltaisia väkivallassaan voidaan pakosta vasten tahtoaan toimittaa jonnekin. Samoin ifektiosairauksista eristuyksen suhteen on säädetty laissa erikseen. Muutoin ihmiset saavat sairastaa mitä kammottavimpia tauteja kodeissaan. Yksikin ukko kuoli syöpään nojatuoliinsa. Rintoihinsa saa lyödä ja kirota päivät pitkät, eikä kukaan voi mitään jos joku ei ole jonkun mielestä "riittävän rauhassa." Omista papereistaan piirongin laatikosta pitää katsoa se taloyhtiö- osoite, ja huoneiston numero huoneistoon mihin on hallintaoikeus. Toisen naapuriin ei voi mennä ottamaan luottamushenkilöitä, eikä järjestä vakoiluverkostoa, ja vaaleja toisen parvekkeen alle. Ei henkilökohtaisia asioita pitkin mäkeä ja piha-akkojen hallintaan. Viranhaltijoilla on rajatusti itsenäistä toimivaltaa, ja hyvän hallintotavan velvoite. Järjestö-yhdistystoiminnat ovat etu-arvo-kansalaisjärjestöjä-yhdistystoimintaa- harrastuksien arvojen parissa -ei viranhaltijoita. Esimerkiksi Adventtikirkon presidentti eli pääkonfrenssin puheenjohtaja käyttää oman itsenäisen toimivaltansa kirkon pääkonfrenssin-toimielimen päätöksenteossa oman puhevaltansa ja oman itsenäisen toimivaltansa joka on äänestyslappu ryhmän päätöksenteossa.
Vastuutaan pitää jokaisen likan, sällin, papin, mummon ja papparaisen oppia käyttämään toimielimessä. Kenellekään ei kuulu oikeus kuluttaa päivät pitkät ihmisten henkilökohtaisen arvostelun merkeissä seurapiirissään, ja itsenäinen ihmisen henkilökohtaisten asioiden toimittaminen ja neuvottelu ja päätöksenteko. Subjektia ei voi koskaan ohittaa subjektin henkilökohtaissa asioissa!
Tuomioistuimissa oikeuden jäsenet käyttävät äänestyslapun verran tuomarinvaltaa. Viranhaltijassa oleva tuomari johtaa puheen prosessissa.
Seurakuntien- yhdistystoiminnan demokratian asiat eivät ole koskaan kenenkään perheasioita. Ei koskaan seurakunnan jäsenten suvun ja perheiden jumalattomien asioita. Harrrastukset ja perhe-elämän jokainen sovittaa itse oman perheensä kanssa. Viranhoidonkaan asioihin ei perhe-elämä ja omat avuiokriisit saa koitua niiden ihmisten syyksi, jotka ovat yhteydessä luottamushenkilöihin taikka viranhaltijoihin.
Vielä yksi jatke seuraa alla >>>>>>>>>>>>>jarinhotelli kirjoitti:
Vielä täsmennystä edelliseeni;
En ole puhunut siis naapurustojeni- ja yhdistyksien ja järjestöjen yksityis- intiimi- perheasioita missään, niin kuin edellä kerroin.
Naapurinsa yksityiselämän paljastelut ei ole laillista puuhaa, ja kunnian loukkaaminen on rangaistava teko, "huorittaminen, homottaminen, juopputtaminen, runkkaruttaminen, yms. kaikenlainen pilkkaava ja herjaavaa nimittelyä käyttävä pilkanteko, joissa duunaritasolla saa yhdestä pilkkasanasta sellaisen 1000,- euroa korvauksia ja oikeudenkäyntikulut päälle riippumatta kenenkään tavoista. Ihmisiä kun ei auta parempaan herjaaminen ja pilkkaaminen, vaan ko. on aina vahingollisia seurauksia.
Minä en ole elämässäni sanallaakaan puhunut kenenkään alapäästä, enkä nimitellyt pillaten ristin siuluakaan elämässäni. Olen puheissani kauniskielinen ihminen ollut aina. Ei alapääjuttuja mm. med jag koskaan.
Työntekijöillä, luottamushenkilöillä, viranhaltijoilla, on vaitiolovelvollisuus ihmisten henkilökohtaisiin asioihin. Jopa omissa perheasioissaan suhteessa toiseen ja kolmanteen persoonaan on noudattettava vaitiolovelvollisuutta. On siis puhuttava ihmisistä vain sellaista hyvää rakentavaa joka on hyödyllistä ja persoonalle hyväksi, ja noudatteva kahden kesken metodia -sillä sellaista virka-asemaakaan ei missään ole missä voitaisiin sivuuttaa subjekti subjektia koskevissa asioissa.
Luonnollisen henkilön viestintä on vaitiolovelvollisuuden asia.
Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen kuuluu siis työelämään silloin kun
on sopimuksellisuus ja tilinauhat molemilla osapuolilla, ja toisella työnantajan tai työnjohdollinen asema. Moraalinen esimiesasema on palkan maksajalla, -ovat voineet palkata esimiehiä eli työnjohdollisiin tehtäviinkin. Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen on pakostakin oltava sopimuksellisuuteen, vastikkeellisuuteen, ja hyviin esimiestapoihin, hyviin hallintotapoihin, ja vuorovaitkusuksellisuuden sopimuksiin ja informaalisuuden sopimuksellisuuteen ja metodien käytäntöjen mukaisia.
Tuomariksi toiselle pääsee suorittamalla asianmukaisen oikeustieteen tutkinnon, ja tämän lisäksi on tultava virkaansa valituksi. Oikeutta Suomessa voi istua vain maan perustuslain mukainen tuomioistuin. Ei kenenkään kämpässä eikä saunojen lauteilla. Juristeja ja asianajajia toimii, ja on viranomaiset ovella jos joku suorittaa laitonta tuomarin ammattia. Samoin käy hammaslääkärin jolla ei ole hammaslääketieteen asianmukaista tutkintoa. Terveyspalvelut tilataan palvelutiskeiltä. Väkivaltaisia väkivallassaan voidaan pakosta vasten tahtoaan toimittaa jonnekin. Samoin ifektiosairauksista eristuyksen suhteen on säädetty laissa erikseen. Muutoin ihmiset saavat sairastaa mitä kammottavimpia tauteja kodeissaan. Yksikin ukko kuoli syöpään nojatuoliinsa. Rintoihinsa saa lyödä ja kirota päivät pitkät, eikä kukaan voi mitään jos joku ei ole jonkun mielestä "riittävän rauhassa." Omista papereistaan piirongin laatikosta pitää katsoa se taloyhtiö- osoite, ja huoneiston numero huoneistoon mihin on hallintaoikeus. Toisen naapuriin ei voi mennä ottamaan luottamushenkilöitä, eikä järjestä vakoiluverkostoa, ja vaaleja toisen parvekkeen alle. Ei henkilökohtaisia asioita pitkin mäkeä ja piha-akkojen hallintaan. Viranhaltijoilla on rajatusti itsenäistä toimivaltaa, ja hyvän hallintotavan velvoite. Järjestö-yhdistystoiminnat ovat etu-arvo-kansalaisjärjestöjä-yhdistystoimintaa- harrastuksien arvojen parissa -ei viranhaltijoita. Esimerkiksi Adventtikirkon presidentti eli pääkonfrenssin puheenjohtaja käyttää oman itsenäisen toimivaltansa kirkon pääkonfrenssin-toimielimen päätöksenteossa oman puhevaltansa ja oman itsenäisen toimivaltansa joka on äänestyslappu ryhmän päätöksenteossa.
Vastuutaan pitää jokaisen likan, sällin, papin, mummon ja papparaisen oppia käyttämään toimielimessä. Kenellekään ei kuulu oikeus kuluttaa päivät pitkät ihmisten henkilökohtaisen arvostelun merkeissä seurapiirissään, ja itsenäinen ihmisen henkilökohtaisten asioiden toimittaminen ja neuvottelu ja päätöksenteko. Subjektia ei voi koskaan ohittaa subjektin henkilökohtaissa asioissa!
Tuomioistuimissa oikeuden jäsenet käyttävät äänestyslapun verran tuomarinvaltaa. Viranhaltijassa oleva tuomari johtaa puheen prosessissa.
Seurakuntien- yhdistystoiminnan demokratian asiat eivät ole koskaan kenenkään perheasioita. Ei koskaan seurakunnan jäsenten suvun ja perheiden jumalattomien asioita. Harrrastukset ja perhe-elämän jokainen sovittaa itse oman perheensä kanssa. Viranhoidonkaan asioihin ei perhe-elämä ja omat avuiokriisit saa koitua niiden ihmisten syyksi, jotka ovat yhteydessä luottamushenkilöihin taikka viranhaltijoihin.
Vielä yksi jatke seuraa alla >>>>>>>>>>>>>Lisäystä vielä siihen mitä kirjoitin ketjussa;
>>>>>>>>>>>>>
Kiittäkää Jumalaa että opetin. En ole koskaan esittänyt henkilökohtaisia syytöksiä tai arvosteluja. Toimielimeen käsiteltäväksi aina kuuluvat vastuunkanto-asioiden hoitoon liittyvä. Ryhmän toiminnan tuloksiin liittyvä ja vastuunkantajien toiminta toimielimen alaisuudessa aina. Työsuhteessa löytyy oma lähin pomo jostakin aina, ja sopimuksissa lukee mistä syystä joku maksaa palkkaa =perustehtävä, ja viranhoidossa virkasopimuksesta itsenäinen toimivalta ja tilivelvollisuuden asiat.
Organisaatiota ei ole olemassa ellei organisaatiolla ole rakennetta. Säännöt oat yhdessä kirjoittettua demokratiaa, ja säännöistä löydyttävä vastuut ja valtuudet aina, ja päätöksiä voidaan yhdistyksissä tehdä vain sääntöjen toiminnan puitteissa olevissa -kuuluvissa asiossa.
Tallettakaa tämän kirjoituksieni ketjun tiedot tulosteena tyynynne alle.
Näillä tiedoilla voidaan toimintaa kehittää ja ymmärtää lisää. Olen tarkoittanut parasta ja hyvää aina.
Muistakaa etten ole puhunut kotimaisten taikka ulkomaan kansalaisten- esim. maahanmuuttajien- olevaisten persoonien -en minkään kenenkään muunkaan henkilökohtaisia, intiimi, yksityis- perheasioita missään, en saunojen lauteilla, en kerrostaloalueiden pihamailla, en lähiön palveluissa.
Sama pätee naapurustojeni ihmisiin missä olenkin asunut elämäni varrella.
En kertaa sitä mitä jo kirjoitin ketjussa.
En ole puhunut elämässäni sanaakaan kenenkään intiimeistä asioista. En neuvottele ihmisten asioita tai luottamustehtäviäni menneessä tai tulevassa ajassa mm. kaupungin yleisten saunojen tiloissa koskaan.
Ihmiset elävät omissa perikunnissaan. Dementoituneiden ja vanhuksien -vanhuudenheikkojen hyväksikäyttö ei ole mahdollista, nämä ovat oikeustoimikelvottomia, ja laitonta hyväksikäyttöä yllyttää alzheimer-vanhuudenheikkoja omia perheenjäseniä vastaan.
Perikuntien omaisuudet jaetaan laissa säädetyssä järjestyksessä.
En ole varas enkä ahne, enkä tavoittele kenenkään omaa.
Jos jollakin on huonoa omaatuntoa miljoonien työuraani kohtaan täytyy siitä hyvittää minua suoraan minun pankkitiliäni hyödyttävällä tavalla.
Pers´aukisen perintöjäkään ei voi koskaan jakaa.
Kiitos kuulemisesta, ja menemme tulevaan kesään, ja käännämme levyn.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija- Itä.Merenneito
jarinhotelli kirjoitti:
Jatkoa edelliseeni >>>>>>>>>>>>>
>>> 1980 luku oli minulle ja joillekin ystävilleni kosteata aikaa; -Oli masennusta, oli neurolepien ja alkoholin sekakäyttöä -nk. sanoin masenus ja bourn out oli asia joka osattiin tunnustaa ja hoitaa vasta 1990 luvulla. Jotkut ystäväni kokivat samoja ongelmia, olivat esim. joutuneet keskeyttämään opintonsa., Oli hallitsematonta ongelmaa meillä nuorilla miehillä. >>> Sellainen kaikki sekoilu yhdessä elämän pettymyksien ja katkeruuden, epäonnistumisen- minulla meni miljoonien työura 30 ikäisenä, (30) pätkätytyöt ja kurssit hyvin lukuisina eivät tuoneet mitään myöhemmin. >>> Yhdessä katkeruus, masennus- neuroleptit- alkoholi- aiheuttivat minulla ja joillakin ystävilläni hallistematonta sekoilua- sekavuustiloja ja äkillisiä mielenhäiriöitä 1980 luvulla, mutta nuo rajoittuvat minulla 1986-1989 väliseen aikaan kaikenlainen mahdollinen. > Ovat syyntakeettomia, ei juridista syyllisyyttä siksi, eikä olisi sakkolappua kummempaa ollutkaan, ja moraalista syyllisyyttä ei ole niin kaukauseen kuin 1980 lukuun ollut aikoihin.
Ainoa rikoksen tunnusmerkit täyttävä asiatapahtuma minun elämässäni on ollut rattijuopumus 1986, 1986.
Minun piti nämä asiat kertoa ja tilittää täällä, koska kukaan ei vaivautunut koskaan hengelliseksi ystäväksi minulle. Lukuisat seurakunta-järjestö-yhdistyksen ihmiset voivat lukea täältä nämä, ja toivon että nyt kääntyy uusi lehti, ja käännetään uusi levy.
Sain olla rauhassa ilman kenenkään mussutusta 25- vuoden ajan, mutta sitten jotkut ovat keksineet kaiketi hienojen perheiden kersojen naittajaiset, joissa minun 1970 - 1980 lukujen nuoruuteni päivät on keksitty vetää kersojen naittajisiin?
- Minä en seiso kenenkään onnen tiellä, enkä narisuta helvetin porttien saranoita kenellekään koskaan, en ole niin iso, vaikka Jumalan paikalle aina tungosta onkin, en ole ko. paikan suhteen jonossa.
- En ole kenenkään henkilöhtaista uskoa arvostellut, enkä puhunut kenenkään yksityis- henkilökohtais- intiimi- perhe- asioita.
Kirjoitan vielä minun sukuhistoriikin ja ajokalujen historian tekstiä, ja alan pyöräilykesään, ja viimeistelen Kurpan torpan koulukunnan väen -sukuni- historian tekstiä syksyllä. Jatkan sitten Raamattu-hotellini kirjoittamista.
Kirjoitan Raamatun näkökulmaa, en seurakuntien taikka järjestöjen -kirkkojen teologiaa koskaan Raamattu-hotellissani. Kirjoitin raakileet teksiteihini tasan vuoden sisällä lähes 200 paljon muun ohessa, ja oli vuosia taukoa ettei eväkään jaksanut heilua, ja nyt on 16% viimeistelelmättä, mutta raakileissa (16%) ei ole suuria virheitä. >> Olen pomo, oikein isoo pomo omassa blogissani<<< Lue blogini esipuhe ja reunateksti hyvin; http://jarinhotelli.blogspot.com/p/tekijanoikeuksista.html
Kotisivuja on satoja tuhansia- ja isot blogit eivät ole harvinaisia.-
Minun ensisijainen missio ei ole koskaan ollut itseni esiin tuominen- vaan hengellinen missio oli ensisijainen vaikutin kotisivujeni perustamiseeen.
Minun lukuisat harrastukseni näkyvät. Ei kenenkään henkilökohtaiset.
Valokuviini on lupa, taikka olen sitten mustannut kasvot, jos joku ei kuviaan jyväksynyt, ja/ tai kuvat ja tarinat ovat niin vanhoja että vuosikymmeniä ja haudassa ko. ihmiset.
Olemme Suomessa vakavan haasteen edessä. Olemme velkaantuneet 63,5 BKT:stä, ja olemme tintikineet jo hyvinvoinnistamme 4 miljardia vuodessa, tuo on valtion velanhoidon meno. Joku kaunis päivä valtionvelan korko nousee, ja meidän on nyt luotava naahan 120 000 uutta työpaikkaa, ja saatava aikaan 2% talouskasvu. Työvoiman tehokkuus on avainasia, jolla on nopea vakutus BKT:hen. Investointeja- kotimaisia ja ulkomaisia on synnyttävä. On katsottava maailman markkinoihin ja Euroopan markkinoihin kilpailutilanteessa,ja työvoiman tehokkuus on avainasia. Euroopan Unionin syytä ei Suomen talous ole; vaan Amerikan finanssikriisi, metsäteollisuuden lama, ja Suomen elektroniikkateolisuuden loppuminen on syyt.
Emme voi purkaa EU sopimuksia, sillä tullien ja valuuttakurssien rasitteet, eivät ole mahdollisia kauppaa käyvälle maalle nykytilanteessa. Urho Kekkosta emme saa haudasta uusille kausille, eikä paluuta Kekkosen ajan hallinto-palvelu-talous-kulttuuriin ole. On sopeuduttava. On etsittävä uusia markkinoita maailmalta. Yritykset käyvät kauppaa yli rajojen niin ettei kukaan pidä kirjaa olemmeko "plussalla vai miinuksella." Euroopan Unonin kansalaisuus kansansuvereniteettiin perustuva parlamentarismi on hieno halllinto-kulttuuri joka tekee tänään normaalia yhteiskunnallista palvelua, ja maiden hallinto tekee hyvää, ei pahaa siis.
Unionin jäsenmaiden rauhaa edistää yhteinen parlamentarimi alueella.
Lakia säädettäessä toimitaan ns. subsidiauriteetti- metodilla, -eli säädetään lakia mahdollisimman lähellä kansalaista, ja lakia yhdessä sitten kun jos asia on sellainen että yhdessä saavutamme jotakin merkittävämpää etua.
San 24:16, Dan 12:10. Aamen.
Kiitän kuulemisesta, ja toivotan Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija
Kurpan torpan sepän pojanpojanpojanpoikaHei! Mainitsit sadoista foorumeista. Olen uusi tietokoneella ja opettelen vasta käyttämään sitä. Suomi24 foorumit ovat ainoat, jossa olen ollut, mutta voisitko suositella jotain siistiä foorumia, missä keskustellaan toista ihmistä arvostaen rakentavista aiheista? Missään tapauksessa en halua deitti-foorumeille!
Olen kiinnostunut terveydenhoidosta, taiteista, kirjallisuudesta...
Olisi aika kivaa keskustella kirjoittamisesta ilman jotain kirjoituskurssia, jossa opettaja pakottaa tämän päivän muottiin.
Kiitoksin :-) Itä.Merenneito kirjoitti:
Hei! Mainitsit sadoista foorumeista. Olen uusi tietokoneella ja opettelen vasta käyttämään sitä. Suomi24 foorumit ovat ainoat, jossa olen ollut, mutta voisitko suositella jotain siistiä foorumia, missä keskustellaan toista ihmistä arvostaen rakentavista aiheista? Missään tapauksessa en halua deitti-foorumeille!
Olen kiinnostunut terveydenhoidosta, taiteista, kirjallisuudesta...
Olisi aika kivaa keskustella kirjoittamisesta ilman jotain kirjoituskurssia, jossa opettaja pakottaa tämän päivän muottiin.
Kiitoksin :-)Hei!
Suomi24. fi sisältää paljon.'
Mutta Facebook on sellainen foorumi missä on paljon.
Sinun pitää rekisteröityä Facebookiin. Luo sinne profiili. Profiilia voit vähitellen laajentaa vastaten vähitellen kysyttyihin kysymyksiin henkilötiedoista.
Mutta jos et mitään itsestäsi kerro, ei profiili kiinnosta kuin kaikkein tutuimpia ihmisiä.
Sitten etsit vimmatusti tuttujasi Facebookista, nimellä hakukoneella, josko löytyisi tuttujasi, ja klikkaat kaveriksi tuttuja, ja nämä sitten vastaavat hyväksymällä Sinun Facebook kaveriksi, tai eivät.
Kaverilistan kasvattaminen ottaa aikaa, mutta pääset heti seuraamaan aihepiiriesi kiinnostuksia /ilmoituksia kyllä, ja kommentoimaan niitä, ja keskustelemaan niistä Etsi aihepiiritkin hakusanoilla.
Kun olet profiilisi luonut, voit klikata minua kaveriksi kyllä.
Minäkään en treffifoorumeilla liiku, enkä pidä henkilökohtaisia vaikuttimia.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- Olen-kokenut-myös
"Paluu siihen samaan missä aloin voida huonosti ei ole. Uusissa puitteissa jakselee taas uusin voimin kun toipuu ensin."
Käsittääkseni se paikka, jossa aloit voimaan pahoin, oli juuri adventtikirkon ympyrät ja paikallisseurakuntasi, joka käytti sinua ilmeisen surutta hyväksi? Saattoi myös olla niitä, jotka puhuivat selkäsi takana sinusta kaikkea sellaista, mikä oli perätöntä ja naureskelivat sinulle? Kauankos sinulla Jari on nyt mennyt toipumiseen? Toiset eivät nimittäin toivu koko elämänsä aikana, vaan näivettyvät masennuksensa alle. Sellaista se kristillisyys on niissä yhteisöissä, joiden pääasiallinen tarkoitus on vain hyötyä taloudellisesti. Adventtikirkon toiminta ainakin Suomessa perustuu yksinomaan siihen, että saadaan kerättyä maallista omaisuutta keinoja kaihtamatta järjestölle toisia hyväksi käyttäen. Valitettavasti olen kaiken itse tuon kaiken henkilökohtaisesti kokenut, eikä minun tarvitse perustaa käsitystäni kuulopuheisiin tai juoruihin.Hei!
Adventtikirkon missio on Jeesus Kristus ja Raamatun evankeliumi.
Annoin kristillisyyden arvoja, joita pitän itse Kristus kallion perusarvoina, ja nämä kaikki toteutuvat Adventtikirkon teologiassa moitteettomasti.
Ihmiset joskus kompastuvat teologiaan jota eivät ymmärrä. Vilpittömässä uskossa kaikki avautuu ajallaan omana aikanaan kun aika on kypsä jokaiselle vilpittömälle tutkijalle.
Minä säestin seurakunnan jokaisen laulun, pidin paljon saarnoja ja Raamattu-tunteja, ja olin toimielimien jäsen, -myös monissa muissakin luottamustehtävissä, ja pidin näissä aina puheeni kokouksien asiakirjojen ympärillä, eli puurot ja vellit omissa kupeissaan, ja hoidin 100% vastuulla joka päivää omaa vastuutani joka paikassa.
Lisäksi tilauksesta vedin usein yksin kahden tunnin tilaisuuksia hoitamalla nuo samat asiat tilaisuuksissa myös muissa seurakunnissa. Olen elämässäni kaatunut aina naisiin tavalla tai toiselle, en alkoholiin missään koskaan.
Ihmissuhdeasioista joistakin kertyi pitkäkestoinen stressi, ja tein elämässäni sellaista virhettä että en levännyt eli palautunut rasituksesta, kun jo keräsin aina uutta rasitusta. Nyt aion lauleskella ja ulkoilla päivät pitkät läpeensä. Maalaan taivaan rantaak ja kirjoitan harrastus-asioitani.
Meni työnteoksi omasta syystäni, ja olen aina hullu kun rupian jotakin tekemähän, Kurpan torpan pajan koulukunnan verenperintönä, en tuota kurppalaista luonnetta osannut ymmärtää nuorempana.
En kuitenkaan kykene isieni rautaisuuteen koska Suomenhevosia ei liiku maanteillä. Minun isä oli onnellinen että 8-tunnin työpäivä riitti, ja raataminen oli päättynyt. Hän katseli telkkaria, otti aperitiivinsa, ja lähti joka aamu duuniin ja oli onnellinen että raataminen on päättynyt.
Raamattu valtuuttaa elantoon evankeliumista 1 Kor 9, ja palkkalaiset itse kantavat vastuunsa ettei elantoon tarkoitettu mene henkilökohtaisen vaurauden tavoitteluksi.
Ihmiset vapaaehtoisessa palvelussaan uhraavat voimavarojaan harrastus-vakaumus-arvojensa mukaan sellaista mikä jää pakollisen yli.
Pakollisia maksuja jäsenille on Suomessa vain kirkollisvero.
Adventtikirkosta ei löydy kirkon toiminnasta vikaa sellaista missä osoittaisin syyllisyyttä kirkolle omasta rehkimisestäni.
Adventtikirkon teologia on Kristus kalliolla vakaasti.
Olen halunnut tällä ketjulla mitä kirjoitin edistää nykyaikaisten ryhmien toimintojen ymmärtämistä. Olen tarkoittanut hyvää.
Pappiskunta on koulutettu teologisissa tiedekunnissa vain Raamatun tutkimuksen, ja uskontohistorian -kulttuurin- ja käytännön papin työhön universaalisti Suomen seurakuntiin samoilla teologian tutkinoilla. Em. opintojen lisäksi teologian tutkintoon -opetukseen vaaditaan ja sisältyy kuudessa kielessä erilaisia valmiuksia. Teologian maisteri on teologi ja pappi Suomessa, vähempi ei riitä, mutta vanhan mallin mukaan on kandidaattejakin papin hommissa.
En ole koskaan itseäni papiksi sanonut. Papillisiin tehtäviin demokratiassa osallistuu jokainen uskovainen; 1 Piet 2:9; näitä ei koskaan missään yhteydessä- nimitetä papeiksi. Ilman teologisen tiedekunnankin pappeja seurakunnissa toimeen tullaan, ja jonkunlainen yhdistystoiminta pyörii. Laissa on säädetty erikseen vihkimisestä ja hautaamisesta kuitenkin -kuka voi suorittaa jotakin.
Minä olen hegellisten Raamattu-asioiden maallikko-harrastelija ja -kirjoittaja.
Ingenting annat. Eläekpäivillä harrastuksissaan.
Olen sanonut irti aikoinaan hengelliset maallikkovastuuni, ja jäsenkirjatkin aikoinaan vuosia sitten sitten itse johtuen uupumus-inhimillisistä syistä.
Kiitos kysymästä, Siellä missä ihmisiä toimii on aina ristiriitojakin, ja aikuinen ihminen vastaa itse pitkälti tietenkin aina omasta seuran piirien seurallisuuden asioistaan henkilökohtaisistaan. Kukaan ihminen ei ratkea kaikessa toisen mielihaluihin ja toisen mallikappaleeksi, vaan Jeesus Kristus on ainoa joka on antanut uskon ohjetta kristillisyydessä.
Kukaan ihminen voi voi toisen ihmisen uskoa kantaa, mutta on ihmisiä joiden täytyy kokea vastuuta omalla toiminnallaan ryhmien toiminnasta, -ei vaan omasta viihtyvyydestään perhepiireissään siis.
Ihmisiä on kasvanut puuvajan ja Karjalaisen ompelimon -Pohjalaisen hieromon ja 1920 luvun pappis-isin toiminnallisten arvojen funktioiden ja ryhmätyön merodeissa ja arvojen mukaan- ja siksi koetin hiukan valottaa nykyajan ihmisen -koulutetun ja yhteistyökykyisen ihmisen funktionaalisuuden arvoja miten toimivat.
_Että onkeen otettaisiin ryhmien toimintojen kehityksessä aikaansa vastaavaksi.
Kannattaa muistaa että ihminen kokee ja ymmärtää yksilönä- ja ihmisen taipumus on siirtää syyllisyyttä, jota olen kuitenkin välttänyt.
'
Siunausta
jari Laurila
keskustelijaLisäys;
Olen tehnyt omia virheitäni, ja ei ole ollut sitten niitä jotka olisivat osanneet olla minun toiveisiini nähden optimalisella tavalla, mutta en voi sellaista vaatia.
En ole syyttänyt ketään.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaOpetin tässä ketjussa vielä pikku integriteetti- legitiimiysasioiden minikurssin.
Oppikaa sellaiset perusasiat mitä opetin tässä ketjussa.
Syksyllä on muuta tekemistä. Nautimme kesän kelit välillä.
Seurakunta-yhdistystoiminta on tarkoituksenmukainen, oikein ja hyvin, ja suoteltava.
Minä en voi ajatella yhdistytoimintaa koskaa jos joku itseään toiminnan vuoksi minulle esimieheksi tai tuomariksi.
Kellään ei mitään tietoja ei taitoja.
Pappiskuntaa ei kouluteta kuin hengellisiin asioihin, ja niihin asioihin joista kirjoitin.
On siksi tärkeätä ymmärtää toimielimen alaisuus jokaisen likan, sällin, papin, mummon ja paaparaisen vastuunakannon toiminnalliseksi paikaksim ja tilivelvollisuuspaikaksi, ja ko. ihmisten toimielimen alaisuus, eikä toimielimessä ole esimiestä toiselle. Niin kuin kirjoitoitin siis aiemmin.
Minulla ei ole ollut naapurustojeni kanssa koskaan yhteisiä työasioita, ja olen kantanut vastuuni tietenkin itse luottamustehtävissä mitä ollut on, nk .asiaan kuuluu. Ainokaistakaan viranhaltijaa ei 2 km säteellä minusta ole ollut.
Hallitsen vain sen mistä olen sopinut kirjallisesti ja vastikkeellisesti.
Olen tavannut ja ollut tekemissä vain ihmisten kanssa joilla on itsenäistä toimivaltaa äänestyslappu jossakin jonkun ryhmän päätösenteossa nk. minullakin.
Tuomareita ja esimiehiä löytyy siis siinä mission metodissa sellaisella tavalla ainoastaan kuin tässä ketjussa kirjoitin.
Olen hoitanut omat tehtäväni aina 100% vastuullisesti joka päivä luottamustehtävissäni aina itse silloin kun sellaisia tehtäviä minulla on.
Kesän jälkeen muita harastuksia kuin näitä menneitä murheita- Kiitos kuulemasta.
En ole kirjoittanut mitän tahoa tai ketään vastaan, vaan olen neuvonut yhdistystoiminnan asioita sellaisia päällimmäisiä mistä arvelen olevan hyötyä toiminnan kehittämisessä.
Ei loukkaustarkoituksia. Minusta ei saa mielivallalle mieluista, eikä sellaista juridista ja moraalista velvollisuutta ole minulla olla mielivallalle mieluinen.
Aamen.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- valehtelijalle
Valehtelet korvat heiluen.
valehtelijalle kirjoitti:
Valehtelet korvat heiluen.
Hei!
Kommenttisi voi olla vain heitto, mutta se perustuu johonkin todelliseen ajatukseen että olen krjoittanut sellaista mikä ei ole todellisuutta ollut, niin kerro se minulle, niin oikaisen väärinkäsityksen, ettei väärinkäsityksiä syntyisi.
Minun oli pakko suorittaa prosessi missä annan tilitystä menneestä.
'
On tärkeätä ymmärtää etten suonkaan ole hengellistä liikettä vastaan, ja annan vinkkiä miten ryhmien toimintoja voi yksilötaholla kehittää ymmärryksessä, ja sääntöjäkin mahdollisesti korjata.
Kun ei ihmissuhteita synny yhteystyössä, ja pitäisi asiaa olla kertomassa ihmisille jotka eivät esim iästä johtuvan urautumisen vuoksi pysty enää ymmärryykseen, niin
toivon että ymmärrystä ajautuisi sitten niin että se koitui ryhmän hyödyksi tomintojen ketiyksessä.
- On siis kyse nykyaisemmasta mallista ryhmien toiminnoissa, ja sellaisesta mallista, mihin nykyajan ihminen ryhtyy tavallisesti yhdistyksien säännöissä, ja funktioissa. 1920 luvun pappis-isin, ja maakunnan mökkien puuliiterikasvatus, ompelimot, kylän tylppäaisaisten yhdistys, pohjalaise hieromotkin ovat toimineet eri tavalla.
Hengelliset maallikkovastuuni olen sanonut irti 1-3.6.2006, (1006) puhelimitse.
Joku noista kolmesta päivästä. Vertikaalisessa mallissa voi mennä aikaa ennenkuin tieto tavoittaa.
Naapurustossani minulla ei ole ollut nais- tai miespuolisoa, joille olisi pitänyt koskaan mennä mitään minua koskevaa henkilökohtaista asiaa minun ohi.
Pappiskunta on koulutettu siihen mistä mainitsin, -ei hallinnollisiin asioihin.
Minä en suinkaan ole hengellistä järjestöä vastaan, en sen ihmisiä vastaan, ja pidän pyhittyneiden uskoa arvokkaana aina enkä koskaan ole arvostellut kenenkään uskoa, enkä edes kenenkään henkilökohtaista panosta yhdistystoiminnan eteen millään tavalla henkilökohtaisesti koskaan.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Vielä yksi lisäystäsmennys; >>>>>>>>>>>
Olen maan lakeja ja hallintokulttuuria rakastava mies ollut itse asiasssa aina.
>>>>>>>>>> Muistakaa mitä sanon;
- Olen korkeamoraalisena em. periaatteen vuoksi kieltäytynyt nuorten seksitarjoiluista 30- ikävuosistani lähtien, koska olen korkeamoraalinen mies.
- Eli kunhan kunhan nyt olen itse tullut vanhemmaksi 30- ikävuosistani lähtien siis.
Kaikenlainen alapäämissio ja erehdykset ja kokemukset ja nuorten temppuilut ovat siis liittyneet maksimissaan 30- vuoden ikääni ja ajoittu 1980 luvulle tuoreimmillaan.
Ei tuon tuoreempaa tapausta eikä mitään "poikaseksijuttuja" tai teiniseksiä siis minun harrastuksissani ole ollut koskaan missään iässä. Ikäisiäni omassa ikäluokassa nuorena. 16- vuotiaasta kului kondomeja likkojen kanssa ja "persettä nuoltiin" kun tiukkoja pimuja eikä ikääntyneitä lihonneita pahakielisiä akkoja siis.
Muistakaa se mitä sanoin että syyntakeettoma tilat nuorilla ja nuorilla aikuisilla ja kaiken ikäisillä -äkilliset mielenhäiriöt siis- maan laki sanoo sellaisista; "Jätetään rankaisematta." Arvatkaas miksi? - Siksi että ne ovat syyntakeettomia, eli ovat tapahtuneet vailla hetkenkään harkintaa äkillisessä mielenhäiriössä, jossa tapahtumien kulku ei ole harkinnan varaista vaan on siis sekavuustila ja äkillinen mielenhäiriö kyseessä. Ihmiset joutuvat ko. tiloihin toisinaan kun tarpeeksi elämässään vaikeuksiin ja tarpeeksi tiukoille joutuvat, malja vuotaa yli, ja voi tapahtua mitä tahansa, mutta sellaista mitä ihminen ei itsekään ymmärrä, eikä ole muistikuvia kuukausiiin ko. mielentilojen tapahtumista.
Ottakaa tämä nyt sitten vakavasti että jutut joissa ihmisten kunniaa loukataan loppuvat.
Opetan vielä yhden asian;
- Suomessa rikokseen syyllistynyt tuomitaan olevaisen olemassa olevan säädöslakiasetusmassan- ja ajassa olevaisen tapahtumafaktan ja em. kirjoitetun säädösmassa mukaan. Ei mielivallalla. Suomen oikeusmoraalietiikka on erittäin korkealla tasolla ja voittaa uskovaistenkin intuitiviisen näkemyksen mitä armottomat palvelijatkin sitten hyllunkiilto silmissä toisiaan tahtovat tuomita, ymmärtämättä mitään lainkäytön perusteista.
Ihmisiä joutuu sitten ko. " intuitiivisen hullun-kiilto- silmissä moralisoinnin" ja syytöksien kohteeksi. -Toisinaan myös hengellisin ryhmiin-, missä uudesti syntynyt kristitty ei saa koskaan syntejään anteeksi, eikä synnit muutu koskaan villanvalkeiksi; Jes 1:18, kun on jostakin "saatanan adventista" kyse, ja pumpulissa, silkissä ja sametissa elämänsä kaasvaneista ihmisistä, jotka näkevät itsensä aina leukaa ylempänä muita kaikessa, ja ajattelevat olevansa itse moraali ja oikeus, ennakkoluuloissaan muiden piirien uskoviakin kohtaan.
En ole syyttänyt ketään, vaan opetin kullankalliita asioita. Olkaa siitä onnellisia, ja huomioikaa koko rimpsu. Minun piti tiliä tehdä kun ei kukaan koskaan kysellyt mitään, ja käännämme levyä nyt.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelijaJa vain yksi vielä; > lisäys; >>>
Vuokralaisen häätö; _Olen vuodesta 1992 (1992) ollut hyvin perillä huonevuokra-asioista, ja minulla on ollut tasan seitsemän luottamustehtävää asukasdemokratian asioissa. Olen ollut mm. suuren asuntovuokrayhtiön monien toimielimien jäsen, ja sekä asukastoimikunnan kaikessa mahdollisessa mukana.
Kerron Teille lyhyesti minkälaisilla perusteilla ns. vuokralainen voidaan häätää laillisin keinoin kodistaan "mäkeen;"
Taloyhtiöt myyvät vain asumisoikeuksia, ja taloyhtiö omistaa aina rakennukset. Huoneistoissa asutaan aina taloyhtiöissä vastiketta vastaan, -ei kenenkään armosta.
Tässä olkaa hyvä;
Vuokralaisen häätöön oikeuttaa:
Vuokranantajan purkuperusteet;
Laissa on tyhjentävästi luokiteltu seuraavat vuokrasopimuksen purkuperusteet; -Näin suoritetaan laillinen häätö;
1.) Vuokralainen ei maksa vuokriaan; vakuusmaksunkin maksamatta jättäminen.
- 2-3 kuukauden maksamattomuus pääsääntöisesti riittää.
- Sama koskee vuokran omavastuuosuuksia mikäli esim. Kela tai sosiaalivirasto maksaa osan vuokrasta. Jos vuokranmaksu alkaa olla epäsäännöllistä kannattaa heti olla yhteydessä ja pyrkiä sopimaan asia hyvässä hengessä.
2.) Vuokralainen siirtää huoneiston hallinnan tai vuokraoikeuden luvattomasti toiselle.
3.) Vuokralainen käyttää huoneistoa muuhun tarkoitukseen tai muulla tavalla kuin on sovittu.
- Asuinhuoneistoa ei saa käyttää olennaisesti asumisesta poikkeavaan käyttötarkoitukseen.
4.) Huoneistossa vietetään häiritsevää elämää
- Häiritsevän elämän ei välttämättä tarvitse olla moitittavaa. Riittää kun häiriötä on usein ja po. sellaiseen aikaan, joka häiritsee muita talon asukkaita.
- Vuokralainen vastaa myös huoneistossaan olevien vieraiden aiheuttamasta häiriöstä.
5.) Huoneistoa hoidetaan huonosti.
- Hyvänä näyttönä pidetään esim. terveystarkastajan lausuntoa huoneiston kunnosta.
6.) Vuokralainen rikkoo järjestyssääntöjä
>
Normaaleja asumisen ääniä on siedettävä;
- Kerrostaloasukkaan on siedettävä normaalin asumisen äänihaittoja! Normaalia on se, mitä ihminen tyypillisesti tekee kodissaan. Esimerkiksi kotieläinten, lasten, leikkimisen, television ja kylpemisen äänet ovat tavallista elämää.
Vaikka esimerkiksi suihkussa käytäisiin yöaikaan, ei siihen voi puuttua. Riitelyn äänet kuuluvat elämään ja juhliakin saa harvakseltaan järjestää.
Myös soitto- musiikkiharrastus kuuluu osana ihmisen elämään silloin, kun puhutaan harrastuksesta. Tuntikausien soittamista päivittäin voidaan jo pitää lähellä ammatin harjoittamista.
Hiljaisuusaika vaihtelee taloyhtiöittäin. Sekään ei tarkoita täyttä hiljaisuutta. Television tai radion volyymia tuolloin on kuitenkin syytä hiljentää tarpeeksi. Näin huomioidaan naapuri. ___
Kerrostaloasukkaan ei tarvitse olla hiljaa asunnossaan!
> Kerrostalohuoneistoissa eletään siis. Vaihtoehtona jos vaatii hiljaisuutta on erämaamökki, omakotitalo, tai ruumishuone.
>
Musiikkiharrastuksissa on hyvin menetellä tarvittaessa niin että sopii naapurille sopivat ajankohdat äänekkään musiikkiharrastuksen suhteen naapurisovun vuoksi. Keskellä kirkasta päivää musiikkiharrastus- kun ei siis ole tuntikausia jatkuvaa kova-äänistä ja päivittäistä, niin voi olla huoleti harrastuksessaan asumisoikeuksien suhteen, kun harrastus on harrastus.- Kun hyväksyy naapurinsa, niin on iloinen ja voi nauttia siitä että naapuri elää huoneistossaan.
Muutaman virren veisuusta päiväsaikaan ei voi edes keskustella että voisi valittaa. Stereoita soitellaan, ja instrumentteja harrastuksissa huoneistoissa. Naapurinsa kanssa voi sopia jos tarvetta aikajaksoista.
Kerrostaloissa asuu siis muitakin ihmisiä. Hissuttamisesta ja nojatuolissa nököttämisestä ei kerry bonuksia, eikä plussa-pisteitäkään mistään.
Pitää keksiä jotakin muuta tekemistä kuin kuunnella naapuriaan.
Naapurinsa yksityiselämän paljastelu ei ole laillista puuhaa sekään, ja kunnian loukkaminen on aina rangaistava teko riippumatta tavoista.
Naapurilla on omat sopimukset piirongin laatikossaan. On aina muistettava itse tarkistaa sopimuksistaan sen taloyhtiön nimen, osoitteen ja huoneiston numeron mihin huoneistoon on hallintaoikeus.
Naapurillakin on aina oma sopimus piirongin laatikossa, ja omat kuitit lompsassa. Muillakin kyläläisillä omat sopimukset per/huoneisto. Sopimuksissa kaksi sopijaosapuolta, ei koko kylä eikä lähiön palvelujen työntekijät, ei saunakaveritkaan.
Naapurit viettävät jokaisella omaa henkilökohtaista yksityis- ja perhe-elämäänsä omat sopimukset mapissaan, ja piirongin laatikoissaan. Eivät ole talon hienostorouvien ja hienostoavorouvien _neitien moralisoitavissa. Kerrostalojen- taloyhtiöiden asukkaiden yksityis- intiimi- perhe- henkilökohtaiset asiat eivät ole yhteisiä asioita. Yhteisiä asioita ovat asukastoiminta, vastikkeisiin liittyvät asiat, järjestys-sääntöjen yhdessä kirjoittaminen, ja taloremontit, ja yhteisien tilojen kunnossapitoon liittyvä.
Uskonnolliset asiat ovat henkilökohtaisia asioita -ei yhteisiä asioita asumisessa.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelja- seuraavat.sinua.aina
Kun sinä kerran Jari olet tuolla kertomallasi rankimalla tavalla aivopessyt/-pesty adventismiin, niin voin kertoa, että sinun traumasi seuraavat sinua lopun elämääsi ja eheytymistä ei tule tapahtumaan kohdallasi elinaikanasi. Ne "kummitukset" seuraavat sinua hautaasi asti. Monelle on käynyt samoin, kuin sinullekin, jolla asialla voit ehkä hiukan itseäsi lohduttaa. Hankkisit itsellesi vaimon tai vaikkapa eläinystävän, niin huomaisit, että kaksin jaettuna kaikki on kuitenkin aina jonkin verran helpompaa.
seuraavat.sinua.aina kirjoitti:
Kun sinä kerran Jari olet tuolla kertomallasi rankimalla tavalla aivopessyt/-pesty adventismiin, niin voin kertoa, että sinun traumasi seuraavat sinua lopun elämääsi ja eheytymistä ei tule tapahtumaan kohdallasi elinaikanasi. Ne "kummitukset" seuraavat sinua hautaasi asti. Monelle on käynyt samoin, kuin sinullekin, jolla asialla voit ehkä hiukan itseäsi lohduttaa. Hankkisit itsellesi vaimon tai vaikkapa eläinystävän, niin huomaisit, että kaksin jaettuna kaikki on kuitenkin aina jonkin verran helpompaa.
Hei!
Kiitos, kotikissaa olen harkinnut, mutta olen liian paljon kesäisin poissa kotoa. Sitten vanhempana rauhoitun himaan maalaamaan taivaan rantaa kotikissani kanssa kun en enää liiku koko kesää jatkuvasti ulkona.
Akka minulla olisi pitänyt paljolti elämässäni, olla mutta nk. kirjoitin H-hetket eivät ole prätkähtäneet yksiin mieluisten kanssa jos olisimmekin olleet joidenkin subjektien kanssa sopiva pari.
On ollut liian lyhyitä H-hetkeni, ja eivät sitten ole kohdalleen sattuneet, tai ovat olleet yksisuuntaisia.
Vakavat sydänsurut ovat seuranneet minua kaikki nämä vuodet 50- villityksestäni 47-53 ikävuosiltani tähän päivään saakka. Sitä aikaisemmat sydänsurut siihen saakka. Olen koko elämäni joutunut potemaan sydänsuruja, ja koko elämäni on kulunut joitakipn vainajia surressa, jotka poistuivat äkisti ja järkyttivät minut tolaltani. Lapsi jaksaa elää lapsuutensa vaikeuksien ja menetyksien yli- mutta oirehtii sitten myöhemmin elämässä. Sukuhistoriani kirjoittaminen sai aikaan sen että piti vainajat surra -sukunikin uudelleen näitä muistellessa.
Olen kuitenkin puhunut ja kirjoittanut vain omaisistani tai sukulaisistani.
Uupumusmasennuksien yli mennään- ja on niin että ikää alkaa kertyä.
Elämä on ihmisellä jokaisella kuin hyttysen pieru valtameren yllä ikuisuutta ja ihmismassaa vasten, ja lipuu jokaisella ohitse.
Minä en halia ikäisiäni evp rouvia tavallisesti, ja gigoloksi en enää kelpaa, vaikka jossakin 40- iässä ilisin saanut akateemisilta pyyleviltä itseäni 15-20 vuotta vanhemmilta Mercedes Bentzin alleni, mutta olen rehellinen mies enkä voinut olla ryhtyä gigoloksi.
Minun toiveitani vastaava -mikä saa ninun hormoonit hyrräämään läpi koko elämäni on ollut aina painoindeksiltään optimaalisessa tilassa oleva max 165 cm, kenkä max 39.
En kenenkään henkilökohtaisia ominaisuuksia halveksi, mutta puhunkin vain asiayhteydessä naistyypistä johon olen itse kiintynyt.
Jo teini-iässä vaikka ei ollut kiloja, en mieltynyt sen runkoiseen neitoon jolla ruumiinrakenne oli sellainen että myöhemmin iässä on sitten tufti kiloja kantava.
En voi mitään asialle.
Minussakin on aina sellaista mikä ei kaikkia miellytä ihanteissaan ja alan olla jo ikääntyvä, ja nuoruuden vetovoima on jäänyt taakse.
Rakkaus kaunistaa naisia, ja naisen pitää ensin rakastaa, mies vaistoaa sen tavallisesti.
En tarkoita seksuaalista himoa.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelijajarinhotelli kirjoitti:
Ja vain yksi vielä; > lisäys; >>>
Vuokralaisen häätö; _Olen vuodesta 1992 (1992) ollut hyvin perillä huonevuokra-asioista, ja minulla on ollut tasan seitsemän luottamustehtävää asukasdemokratian asioissa. Olen ollut mm. suuren asuntovuokrayhtiön monien toimielimien jäsen, ja sekä asukastoimikunnan kaikessa mahdollisessa mukana.
Kerron Teille lyhyesti minkälaisilla perusteilla ns. vuokralainen voidaan häätää laillisin keinoin kodistaan "mäkeen;"
Taloyhtiöt myyvät vain asumisoikeuksia, ja taloyhtiö omistaa aina rakennukset. Huoneistoissa asutaan aina taloyhtiöissä vastiketta vastaan, -ei kenenkään armosta.
Tässä olkaa hyvä;
Laissa on tyhjentävästi luokiteltu seuraavat vuokrasopimuksen purkuperusteet; -Näin suoritetaan laillinen häätö;
- Sama koskee vuokran omavastuuosuuksia mikäli esim. Kela tai sosiaalivirasto maksaa osan vuokrasta. Jos vuokranmaksu alkaa olla epäsäännöllistä kannattaa heti olla yhteydessä ja pyrkiä sopimaan asia hyvässä hengessä.
2.) Vuokralainen siirtää huoneiston hallinnan tai vuokraoikeuden luvattomasti toiselle.
3.) Vuokralainen käyttää huoneistoa muuhun tarkoitukseen tai muulla tavalla kuin on sovittu.
- Asuinhuoneistoa ei saa käyttää olennaisesti asumisesta poikkeavaan käyttötarkoitukseen.
- Häiritsevän elämän ei välttämättä tarvitse olla moitittavaa. Riittää kun häiriötä on usein ja po. sellaiseen aikaan, joka häiritsee muita talon asukkaita.
- Vuokralainen vastaa myös huoneistossaan olevien vieraiden aiheuttamasta häiriöstä.
- Hyvänä näyttönä pidetään esim. terveystarkastajan lausuntoa huoneiston kunnosta.
>
- Kerrostaloasukkaan on siedettävä normaalin asumisen äänihaittoja! Normaalia on se, mitä ihminen tyypillisesti tekee kodissaan. Esimerkiksi kotieläinten, lasten, leikkimisen, television ja kylpemisen äänet ovat tavallista elämää.
Vaikka esimerkiksi suihkussa käytäisiin yöaikaan, ei siihen voi puuttua. Riitelyn äänet kuuluvat elämään ja juhliakin saa harvakseltaan järjestää.
Myös soitto- musiikkiharrastus kuuluu osana ihmisen elämään silloin, kun puhutaan harrastuksesta. Tuntikausien soittamista päivittäin voidaan jo pitää lähellä ammatin harjoittamista.
Hiljaisuusaika vaihtelee taloyhtiöittäin. Sekään ei tarkoita täyttä hiljaisuutta. Television tai radion volyymia tuolloin on kuitenkin syytä hiljentää tarpeeksi. Näin huomioidaan naapuri. ___
> Kerrostalohuoneistoissa eletään siis. Vaihtoehtona jos vaatii hiljaisuutta on erämaamökki, omakotitalo, tai ruumishuone.
>
Musiikkiharrastuksissa on hyvin menetellä tarvittaessa niin että sopii naapurille sopivat ajankohdat äänekkään musiikkiharrastuksen suhteen naapurisovun vuoksi. Keskellä kirkasta päivää musiikkiharrastus- kun ei siis ole tuntikausia jatkuvaa kova-äänistä ja päivittäistä, niin voi olla huoleti harrastuksessaan asumisoikeuksien suhteen, kun harrastus on harrastus.- Kun hyväksyy naapurinsa, niin on iloinen ja voi nauttia siitä että naapuri elää huoneistossaan.
Muutaman virren veisuusta päiväsaikaan ei voi edes keskustella että voisi valittaa. Stereoita soitellaan, ja instrumentteja harrastuksissa huoneistoissa. Naapurinsa kanssa voi sopia jos tarvetta aikajaksoista.
Kerrostaloissa asuu siis muitakin ihmisiä. Hissuttamisesta ja nojatuolissa nököttämisestä ei kerry bonuksia, eikä plussa-pisteitäkään mistään.
Naapurinsa yksityiselämän paljastelu ei ole laillista puuhaa sekään, ja kunnian loukkaminen on aina rangaistava teko riippumatta tavoista.
Naapurilla on omat sopimukset piirongin laatikossaan. On aina muistettava itse tarkistaa sopimuksistaan sen taloyhtiön nimen, osoitteen ja huoneiston numeron mihin huoneistoon on hallintaoikeus.
Naapurillakin on aina oma sopimus piirongin laatikossa, ja omat kuitit lompsassa. Muillakin kyläläisillä omat sopimukset per/huoneisto. Sopimuksissa kaksi sopijaosapuolta, ei koko kylä eikä lähiön palvelujen työntekijät, ei saunakaveritkaan.
Naapurit viettävät jokaisella omaa henkilökohtaista yksityis- ja perhe-elämäänsä omat sopimukset mapissaan, ja piirongin laatikoissaan. Eivät ole talon hienostorouvien ja hienostoavorouvien _neitien moralisoitavissa. Kerrostalojen- taloyhtiöiden asukkaiden yksityis- intiimi- perhe- henkilökohtaiset asiat eivät ole yhteisiä asioita. Yhteisiä asioita ovat asukastoiminta, vastikkeisiin liittyvät asiat, järjestys-sääntöjen yhdessä kirjoittaminen, ja taloremontit, ja yhteisien tilojen kunnossapitoon liittyvä.
Uskonnolliset asiat ovat henkilökohtaisia asioita -ei yhteisiä asioita asumisessa.
Siunauksia
Jari Laurila
keskusteljaHalua vielä sanoa>>>>>>>>>>
Että minä en ole edesmenneiden enkä elävien sukulaisteni uskonto, eikä näiden arvojen vaatimuksien mukaan voi olla vaatimuksia koskaan minulla ollut, eikä tule.
Minä en ole vain puhunut ja kirjoittanut korkeintaan Raamatun teologian asioita,
ja yleisiä integriteetti- legitiimiys- asioita kaikessa ajassa, en kenenkään henkilökohtaisia, enkä kenenkään henkilökohtaista uskoa arvostellen ja syyttäen.
Ottakaa minut vakavasti kun sanon etten muutu 1987 edesmenneen sukulaiseni uskonnoksi, enkä tämän omaksitunnoksi, enkä tämän järjestön vaatimuksien mukaiseksi. Ei ole sellaisia velvollisuuksia.
Minun omantunnon asiat poikkeavat teologiassa ko. sukulaiseni uskonnon arvoista, -teolgiasta. En voi omantunnon asuitani Raamatun valin suhteen muuttaa.
Mutta olen yksilöinä näistä uskonut että näissä on yksilöinä Jumalan omia, kun ovat oman omantuntonsa vilpittömyydessä oman tietomääränsä valossa vilpittömiä Jumalan edessä; Luuk 12:47-48, vrt.
Minä en ole sukulaisteni kanssa keskustellut ainokaistakaan sanaa uskonnoista ja uskosta koskaan elämässäni missään ajassa.
Vietin kesistäni osaa kesälomistani vanhempieni kotiseudulla maaseudulla.
En vanhempiani pois vaihtanut kuitenkaan, vaan palasin kotiin. Toki odotin jonkinlaista vanhemman asennetta kaikessa ajassa, mutta olen kaiketi ollut
väärinymmärrystä aiheuttava, eivätkä koskaan huolehtineet siitä kukaan että jos toiveita minua kohtaan olisivat puhuneet kanssani niin että olen kuulolla ja ymmärrän toiveet ja odotukset ja vaatimukset.
Lasta ei voi syyttää aikuisten asioista ja aikuisten jutuista, sillä lapsi ei aikuisten maailmassa ja aikuisten asioista voi ymmärtää.
Tarkoitan tätä samaa myös nuoruuteni työnjohtajistakin -esimiehistä, nuori tekee omat erehdyksenä mutta on usein ammattiinsa tiedossa hyvin koulutettu.
Myynnin palveluksessa oli 1980 luvulla runsaasti kouluttamattomia ihmisiä.
Toki omia nuoruuden erehdyksiä ja ymmärrykseni puutetta olen ymmärtänyt keski-iässä sitten paremmin, ja onneksi en ketään haukkua räksyttänyt jälkeeni.
Älkää unelmoiko minua sukulaisteni omantunnon uskonnon asioihin, en ole sellaisiin velvollinen missään ajassa ollut enkä velvolliseksi ko. tule koskaan.
Sukulaiseni eivät kohdelleet minua koskaan jälkeläisen aseman mukaan, eikä sellaisia velvollisuuksiakaan.
Minä en ole sukulaisistani pahaa puhunut missään ajassa, ja ovat minusta erossa omissa perikunnissaan jo ainakin vähintään 35-40- vuoden ajan.
Lähiomaisistanikaan en ole pahaa puhunut ja ovat nämäkin oman elämänsä vietossa olleet omilla teillään kukin jo vähintään 30 vuoden ajan.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaHei!
Vielä lisään sellaisen asian että olen koko elämäni katsonut että naisilla ei ole sormuksia sormessa, jos..
1980 luvulla asuin paljon työni vuoksi maakuntahotelleissa.
Hotelliravintoloissa vietti iltojaan tukkunaisia sormukset käsilaukuissaan.
Tällaista on voinut sattua. En ole ventovieraallekaan miehelle voinut koskaan tehdä niin ikävästi missään ajassa että makaisin toisen vaimon kanssa.
Olen aina vihannut uskottomuutta, koska näin sellaista niin paljon yhtiöiden menoissa matkoilla, ja maakunnan hotelleissa, ja säälin aina näiden kotiväkeä.
Mutta en ole kenenkään moisia sanaakaan puhunut.
Tämä on tosuus. Aamen.
Otin retkipyöräni naulasta ja tänään poljin kaupunkiajoa tasan 40 km. (40km)
Mutta sepeliä on vielä, ja vasta kun sepeli on harjattu ja lämpötila 15C alkaa virallinen pyöräilykauteni.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijajarinhotelli kirjoitti:
Ja vain yksi vielä; > lisäys; >>>
Tässä olkaa hyvä;
>
>
Siunauksia
Jari Laurila
keskusteljaLisäys vuokralais-
Kirjallinen varoitus vuokrasopimuksen purkamisesta on annettava.
Vasta jos vuokralainen purkamisilmoituksen saatuaan ei oikaise menettelyään vuokrasopimus voidaan purkaa. Kirjallinen häätövaroitus on annettava vuokralaiselle todistettavasti tiedoksi. Tämä tarkoittaa vuokralaisen kuittausta siitä että vuokralainen on vastaanottanut varoituksen. Vaihtoehtoisesti todistajan on allekirjoituksellaan vahvistettava että varoitus on annettu vuokralaiselle, taikka haastemiestä käytettäessä tämän on annettava vahvistus varoituksen tiedoksiannosta.
- Vuokralaisvaroituksen -häätövaroituksen antamisen tarkoituksena on antaa tilaisuus korjata virheellinen menettely.
Ilman häätövaroitusta voidaan häätää vain esim. jos säilyttää räjähteitä asunnossaan.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Itä.Merenneito
jarinhotelli kirjoitti:
Lisäys vuokralais-
Kirjallinen varoitus vuokrasopimuksen purkamisesta on annettava.
Vasta jos vuokralainen purkamisilmoituksen saatuaan ei oikaise menettelyään vuokrasopimus voidaan purkaa. Kirjallinen häätövaroitus on annettava vuokralaiselle todistettavasti tiedoksi. Tämä tarkoittaa vuokralaisen kuittausta siitä että vuokralainen on vastaanottanut varoituksen. Vaihtoehtoisesti todistajan on allekirjoituksellaan vahvistettava että varoitus on annettu vuokralaiselle, taikka haastemiestä käytettäessä tämän on annettava vahvistus varoituksen tiedoksiannosta.
- Vuokralaisvaroituksen -häätövaroituksen antamisen tarkoituksena on antaa tilaisuus korjata virheellinen menettely.
Ilman häätövaroitusta voidaan häätää vain esim. jos säilyttää räjähteitä asunnossaan.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaHei! Luin näitä neuvojasi vuokralaisille blogissasi ja ne ovat todella käytännöllisiä ja auttavat terveeseen ajatukseen ja käytökseen myös muussa kanssakäymisessä. Yritin löytää vastaavaa ohjetta muualta verratakseni, mutta en löytänyt.
Luen niitä useamman kerran vain vahvistaakseni periaatteitani.
Olen nyt "salalukijana" taustalla eheytyäkseni.
Kiitoksin :-) Itä.Merenneito kirjoitti:
Hei! Luin näitä neuvojasi vuokralaisille blogissasi ja ne ovat todella käytännöllisiä ja auttavat terveeseen ajatukseen ja käytökseen myös muussa kanssakäymisessä. Yritin löytää vastaavaa ohjetta muualta verratakseni, mutta en löytänyt.
Luen niitä useamman kerran vain vahvistaakseni periaatteitani.
Olen nyt "salalukijana" taustalla eheytyäkseni.
Kiitoksin :-)Hei- Kiitos.
Minä kirjoitan vain yleisiä integriteetti- ja legiitiimiys- asioita. Yleisiä hyviä vuokratapoja. _En koskaan viittaa mihinkään tiettyyn ympäristöön, enkä missään tapauksessa olevaisiin ihmisiin.
Olen asunut monissa paikoissa, ja useissa lähiöissä. En tarkoita mitään tiettyä paikaa, tai tiettyä lähiötä.
Lähiöissä on ongelmia monenlaisia jos on paljon ihmisiä pienellä tilalla.
Siunauksia
jari Laurila
keskustelija
Aamen! Me saamme nyt levyn käännetyksi, kiitos siitä ettei kukaan ollut ystäväni, vaan minun piti kirjoitella tänne että valkenee.
Jotkut levittelevät vielä "esimiesjuttujaan" eli jossakin esiintyvät esimiesasemassa minuun, vaikka olen ollut 1.1.1997 lukien eläkkeellä, ja esimiehiä siis ainokaistakaan ole ollut yli 20 vuoteen minulla.
Olen opettanut varsin hyvin pidempään ettei esimiesasemaa synny suhteessa toiseen ihmiseen yhdistystoiminnassa, ei vuokralaisen asemaan, eikä eläkeläiseen.
Sellaisia toiminnallisia funtionaalisia asioita ja sopimuksia ei ole olemassa että esimiesasema suhteessa minuun olisi ollut mahdollinen ko. aikana.
Viimeinen esimies oli työelämässä minulla.
_ Minun kanssani ei kukaan halunnut ollakaan vuorovaikutuksellisessa suhteessa että yhteistyö olisi ollut ylipäätään mahdollinen. Tein omaa palvelua, ja toivoinkin siinä aina itsenäistä työskentelyä, niin kuin oli aina tapani työelämässäkin oma-aloitteinen toiminta.
> Mutta olen yhteistyökykyinen ja yhteistyöhaluinen ollut.
Harmaat laittomat esimiehet, joiden henkilöllisyydestä ei minulla ole ollut mitääntuomiota toimivat laittomasti esiintymällä minun esimiehenä, tai esimiehiä, ei harmaata aavistustakaan minulla ole moisista persoonallisuuksista mahdollisista minulla.
Sitten vielä yksi asia;
- Joku on useampia vuosia levitellyt tarinaa miten minä (muka) "luulen ja kuvittelen että kaikki aina tykkäävät minusta joka paikassa." ?!
Olen pienestä tiskin korkuisesta pojasta ollut asiakaspalvelutehtävissä, ja olen työssäni palvellut tuhansia ihmisiä. Minä olen tuttavallinen enemmän kuin esim. joku elämänsä metallisorvin takana seissyt puolikuuro, esim. tietysti.
Olen tottunut varauksettomaan "tuttavallisuuteen" sen vuoksi että olen ollut niin paljon ihmisten kanssa tekemisissä, ja tottunut puhumaan.
>Minä ole täysin realisti kaikessa ajassa ollut ihmisten tykkäämisen suhteen, eli ei mitään luuloja ja kuvitelmia ole ollut minulla ko. mistä joku tarinoi vuodesta toiseen jossakin, -enkä ihmisiä kohdatessani ole sellaisia koskaan edes ajatellut -kenenkään tykkäämisiä siis.
Pitää pikkusen enemmän viettää ihmisen kanssa aikaa ennenkuin vähääkään ajattelen mitään tykkäämisistä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaMuutama sana vielä matalan mallin organisaatioista;
Vertikaalisen asetelman mallin nokkimisjärjestys, ei voi olla yhdistys-järjestötoiminnan metodien funktionaalinen malli, eikä organisaatiorakenne.
"Matalan mallin" organisaatio jossa ihminen kokee palkitsevaa oppiessaan ja toimiessaan, kehittää vastuuntoa ja toiminnallisuutta.
Asiat eivät voi maata jonkun pöydällä, nk. vertikaalisen nokkimisjärjestyksen mallissa.
Matalan mallin organisaatiossa ihminen ottaa laajasti kiinnostusta ja siksi myös vastuuntuntoa, ja pystyyhoitamana siksi kaverinkin hommat jos kaveri on hetken poissa.
Esimerkiksi avaruusasemalla jos kysytään laitos-siivoojalta mitä hän tekee työkseen?
- Hän vastaa: "Valmistaudun seuraavaan avaruuslentoon, joka tapahtuu lasketusti puolen vuoden kuluttua."
Tämä siivooja on niin tyytyväinen työssään, että kouluttautuu organisaation toiminnan alalla, ja pystyisi istahtamaan toimitusjotajan paikalle toimitusjohtajan flunssan ajaksi.
Så där toimii matalan mallin organisaatio.
Hengellisessä yhdistyksessä jotkut ovat pyytäneet ja vaatineet itsellensä kunnioitusta?!
- Evankeliumusta itsellensä kunnioitusta?!
Lakisääteinen raja on kohtuullinen vaatimus siis kunnianloukkauksen suhteen, kerroin siitä jo aiemmin.
_-Mutta luottamustehtävissä syntyy aina luonnollinen palaiteen vastaanottamisen velvollisuus, eikä sellaista saa ottaa henkilökohtaisella tavalla.
Samoin voidaan aina ajatella että toimielimen jäsenet ovat tehtävässä että heillä on ryhmän toimintaa koskevan palautteen vastaanottamisvelvollisuus, ja kyky käsitellä palaute. Palautteen lähettäjän syyksi ei palautteet saa koitua.
Olen tarkoittanut hyvää pikku "integriteetti- legitiimiys kurssilla," eikä minun informaatiossa ole koskaan ollut henkilöistä kyse, ei henkilönimiä missään ajassa ole ollut.
Yhdistykseen saapuva luonnollisten henkilöiden viestintä on vaitiolovelvollisuuden asia, ei koskaan sovi toimitettavaksi minnekään, ja vaatii aina hyvän hallintotavan mukaisen menettelyn.
Palauteen vastaaottaja päättää, pikalukeeko esim., viekö jonkun aloitteen palauitteen vuoksi, ja mitä lähettää vastineeksi palautteesta, meneekö palaute roskiin heti, esim. mutta on velvollinen käsittelmään ja osaamaan palautteen käsittelyn, niin ettei se tule palautteen lähetäjän syyksi asia jotka ovat aina vaitiolovelvollisuuden asioita.
Palautteen lähettäjä ei saa joutua kärsimään kenenkään viranhaltijamn tai luottamushenkilön aviokriiseistä, eikä muustakaan yksityisestä elämästä. Viranhoito ja luottamustehtävien hoito ei ole perheasioita. Myös sihteerien tehtävä on palautteen vastaanotto. -Ja esimiestason aina-.
Ilmoitukset virtanhaltijoille kuuluvat jokamiesoikeuksiin.
Opetin ja neuvoin, kiitos, olkaa onnellisia siitä. Vietämme kesän ja jätämme menneen taakse.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Mobutusesesekosi
Hotellin isäntä näyttäisi tarvitsevan pakkopaitaa tai lepositeitä.
Näin sekavasti ei mies ole koskaan ennen kirjoittanut, sikäli kuin tekstejään olen osunut lukemaan.
Eikä se termi ole bourn out. Ja mies antaa ymmärtää, että osaisi jkv englantiakin.
Minua nuo opintoviikkojen jatkuvat esille tuomiset askarruttavat:
Ettei vain olisi kyse "siitä puhe, mistä puute" -oireyhtymästä?
Eli mahtavatko tarinat opiskelusuorituksista olla vain toiveajattelua menneisyyden suhteen?
Aikoinaan oli käytössä diagnoosi "dementia praecox".
Google kertoo, mitä termiä nykyisin käytetään. Minä en henno sitä kertoa.Hei!
Kuule podet jotakin ihmeellistä mitä on hankalaa sanoiksi pukea.
Johtuu siitä että et ymmärrä mistä kirjoitan, selität kuin kettu pihlajanmarjoja sitten.
Avoimessa yliopistossa opiskellaan ilman pääsykokeita. Kurssimaksu on ollut niin että iso kurssi =5 opintopistettä = 50,-
Tämä on edullista jokaiselle mahdollista, mutta nyt kai on korotusta tullut.
Markkinointi-Instituutin yliopisto-opetus oli arvokasta, ja työssä käyvät niitä maksavatkin aina, ja työnantajat osallistuvat kustannuksiin usein pyydettäessä, kuten minullakin. Monet työnantajat maksoivat osan kursseistani.
Olen elämäni aikana opiskellut noin 200 opintopistettä yliopistokursseja. (2,5 tutkintoa Instituusissa, mutta eivät yliopsitotutkintoja ole, vaan yliopistotasoisesta koulutuksesta. "Instituutti" = tarkoittaa aina "yliopistotasoinen koulutus."
Opintoviikkoja ei ole ollut vuosikausiin mittarina. Kandidaattitutkinto on 180 opintopistettä.
Minä en ole puhunut kielitaidoista mitään. Minun kielitaitoni kaipaa pohjaa ennen kuin selviän yliopiston kielikursssista. Ajattelin kotona rehkiä kolmessa vuodessa kahdelle kielelle tarpeelliset pohjat, mutta päätin että en vanhuuseläkettäni vasten ryhdy rehkimään. En tee paperilla mitään vanhuuseläkkeelleni.
Minä olen kertonut hyviä asioita miten ryhmien toimintoja voidaan ymmärtää nykyaikaisessa metodissa ja normeissa.
Tiedän ettei siihen tajuntaan voi 1920 luvun pappis-isin, tai 1940- luvulta lähtien syntyneetkään ymmärtää.
En ole kenenkään henkilökohtaista uskoa arvioinut, enkä henkilökohtaista panosta arvostellut koskaan.
>>> Jumala vahvistaa ihmisen olemassa olevia kykyjä ja tietoja, kun niitä käytetään Jumalan palveluksessa. Näin on jokaisen kohdalla.
Minun oma tiedollisuuteni koulutuksessa on vain myynnin ja kiinteistönhoidon ammattikoulutus, ja kaupallinen perustutkinto. Olen näitä täydentänyt 2010 luvulla julkisen johtamisen perus- aineopinnoilla. Vanhan mallin mukaan, yksi kurssi jäi lukematta tästä. Runko on uudistunut, ne muuttuvat aina ajassa.
Ajassa voin aina jonkun kurssin huvikseni ja yleissivistykseni vuoksi tehdä.
Todellinen kurssien määrä työmäärä oli 70 opintoopistettä minun 2010 luvun opinnoista, josta 25 ointopistettä olin integroitu päiviopiskelijana nuorten kanssa samaan kalenteriin vuoden opintojen ajaksi.
Tuo Sinun parjaaminen oli inhottavaa ennakkoluuloista jonkun vanhan pierun juttua.
Häpeä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaOlen aamuteerupatteluna rääppää silmistä hieroen, ja aamuteetä juoden tarinoinut tässä ketjussa sellaista pötkönä, mistä löytyy avaimia miten toimintaa voidaan nykyaikaistaa.
En suinkaan moiti adventtiliikettä, ja en ole missään ajassa arvostellut ketään henkilökohtaisella tavalla, enkä kenenkään uskoa ole arvostellut enkä syyttänyt koskaan.
En seiso siinä jonossa jossa jonotetaan Jumalan paikalle.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Vielä;
Esimies- demokratian perusasioita, äkkiä päällimmäiset-
Jari-setä neuvoo demokratian ja esimiestehtävien asioissa;
Esimiesten tehtäviin kuuluu mm; Budjettien teko ja talouden tunnusluvut, tuloslaskelman asiat, erilaisten raporttien laatiminen ja seuraaminen, tavoitteiden asettaminen ryhmässä ja yksilöille, visiot, tavoitteet, ydinprosessin- -osaamisen ja toiminta-ajatuksen suunnasta vastaaminen ryhmässä ja yksilönä perustehtävissä, informaation säätely ryhmien leikkauspisteissä ja rajapinnoilla, sidosryhmien huomioiminen/ informaalisuus/ >makro- ja mikrotason ryhmät, tukifunktiot, kehityskeskustelut, talouden vastuut, proaktiivisuus, työhyvinvointi, työntekijöiden alaistaitojen kehitys, ammattiosaamisen asiat, henkilöstön ja johdon vertaistuki/ itsensä kehittämisen asiat, muutoksien johtaminen, etiikan moraalin mukaiset johtamistavat, laillisuus, tasa-arvoisuus, avoin informaalisuus, vaihtoehtojen laskenta ja valinnat, seuranta ja oppiminen, ryhmätöiden ja tiimien työt, kokoukset, ympäristön havainnointi, työyhteisön työilmapiiri, arvot ja arvomaailmasta vastaaminen käytännössä, työn palkitsevuus, keskeiset asiakkaat/ sales promotion, palautteen vastaanottaminen, asiakasssuhteiden hoito, hallinnollisia asioita mm. rekrytointi, palkkaneuvottelut, menterointi, suoritteiden myynti- ja -myynnistä vastaaminen, ostot, tuotantolinjan toimivuuden asiat, työntekijöiden ja ryhmien perustehtävät ja niiden suuntaaminen organisaation perustehtävän suuntaan tavoitteiden mukaan,/ strategisen johtamisen asioiden evaluointi, organisaation sisäisen rakenteen toimivuus/ yhteistyö, työhön perehdyttäminen, työturvallisuus- yms. ko. asiat mm.
Yhdistystoiminnassa ei kuitenkaan pääse esimiesasemaan suhteessa toiseen ihmiseen. Demokratian tuomat vastuut pitää hoitaa toimielimessä. Toimielin tekee kaikki toimintaan kuuluvat päätökset hyvän hallintotavan mukaan. Säännöissä on määritelty tehtävien/ jäsenien erikoisvastuista jos sellaisia vastuita on sovittu yhdessä säännöissä. Ilman sääntöjä ei Suomessa pääse yhdistysrekisteriin.
- Kannattaa miettiä hiukan em. asioita ennenkuin pitää- luulee, tai nimittää itseään jollekin esimiesasemaan. - -Kysellä hiukan koska ja kuinka paljon em. asioita on kaikessa yhdessä kahdenkesken keskusteltu, sovittu ja hoideltu ? - Työsopimuksesta ja rahaliikenteestä pankkitileille esimies/alaistaitojen kohtaamisen johdosta ja -vuoksi ? Vastike-suorite perusteiset sopimukset?
"Alamaisuudesta" ei ole koskaan kyse, vaan "alaistaidoista" joka merkitsee yhteistyöhön orientoitumista siten että toinen on yhteistyöhaluinen. -Aktiivinen ja jatkuva vuorovaikutus ja informaalisuus kaikessa näissä asioissa. Yhteiset arvot, tavoitteet sekä perustehtävistä ydinprosessissa sopimukset.
Jatkan vielä alla>>>>>>>>>>>>Jatkoa edelliseeni >>>>>
Demokratiasta;
Yhdistyksissä ja yhtiöissä sekä hallinnossa on toimielimiä joihin valitaan äänestyslappu-periaatteella tasa-arvoisten ihmisten joukosta tasa-arvoiseksi ryhmän jäseneksi ryhmän päätöksentekoon. Näissä on kysymys luottamustehtävistä joissa kannetaan henkilökohtainen vastuu ryhmän päätöksenteon toiminnan vaikuttavuuden tuloksista. Kannetaan myös juridinen vastuu henk. koht.sekä toimielimen tasolla. Esimiesasemaa ei suhteessa toiseen ihmiseen ole eikä esimiehiäkään missään. Toimielimen toiminnassa on jäsenen itsenäinen toimivalta äänestyslappu ryhmän päätöksenteossa.
Kaikessa kunnallisessa hallinnossa on hallitukset, lautakunnat tai johtokunnat. Yhtiöissä on korkein johto -hallitus- ja yhtiön toimitusjohtaja siinä hallituksen alaisena, -ei kenenkään jäsenen alaisena. Toimitusjohtajalla on esimiesasema henkilöstöön. Yhtiön organisaatiokaavioita on tusinan verran erilaisia. Itsenäistä valtaa ryhmän jäsenillä on mielipide- aloite- ja äänestyslappu ryhmässä ryhmän päätöksenteossa. Kyse on ryhmän työskentelystä ja henkilökohtaisesta vastuusta siinä. -Ei esimiesasemia suhteessa toiseen ihmiseen.
Yhdistykset säännöissään määrittävät toimielintensä ja jäsenien vastuut ja valtuudet.
Jos puheenjohtajaa käytetään jossakin muussa kuin puheen johtamisessa siitä tietenkin mainitaan säännöissä ja kokouksien asiakirjoissa. Puheenjohtaja on tasa-arvoinen suhteessa muihin ryhmän jäseniin, mutta jos äänet menevät tasan saatetaan puheenjohtajalle joskus antaa kahden äänestyslapun äänivalta.
- Yhdistyksissä jäsenet ovat vapaaehtoisissa asioissa harrastustoiminnassa usein, ja sopivat keskenään erilaisten juoksevien asioiden hoidosta demokratiassa demokratian mukaan pohjana aina ensin maan lainsäädäntö ja sitten yhdistyksen säännöt. Suomessa ihmiset liittyvät erilaisiin etujaan ajaviin sekä arvojaan puolustaviin ryhmiin. Työsuhteita ja esimiesasemia voi syntyä vain työsopimuksilla. Luottamustehtäviä pitää hoitaa toimielimen kanssa yhdessä, ja päätöksenteko toimielimessä, ettei olisi kyse mielivallasta tasa-arvoisten ihmisten välillä.
Työsopimuksen naaraskappaleen haltijalla tämä alaistaitoja vaativa yhteistyöhön orientoituminen näkyy aina poikkeuksetta palkkapussina ja tilinauhoina jos jollakin voisi olla esimiehen asemaa suhteessa toiseen ihmiseen.
Viimeiset alamaiset Suomessa ovat olleet olemassa Ruotsin ja Venäjän vallan aikana ennen itsenäistä armasta Suomen maata.
Moni puhuu omalla suullaan koko yhdistyksen nimissä. Yhdistyksen kanta on kuitenkin kun kokous on äänestänyt!
Esimiesluulot itsestään, ja oman suun käyttö yhdistyksen suuna sai minut nopeasti kirjoittamaan tämän sivun!
Mielivalta on monille mieluista. Kenenkään ei kuitenkaan tarvitse olla kenenkään mielivallalle mieluisena, eikä mielivallan velvoitteita voi koskaan syntyä.
- Tässä olivat äkkiä päällimmäiset mieleeni tulevat asiat esimiehen tehtävistä lyhyesti. Monilla on ollut epätietoisuutta esimiehen aseman ja -hallinnollisten kysymysten /demokratian perusasioissa.
Kiitos kuulemasta.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija
Ei ollenkaan minulla ole tässä ollut osoittaa mitään protestia, vaan neuvoa sellaisessa missä kirkko- ja seurakuntakäsikirjaa voitaisiin rukata nykyaikaisempaan hyvän hallintotavan metodiin.
On ymmärrettävä vain ryhmien toiminta ja ryhmien vastuunkanto auktoriteettina vastakohtana yksilöiden mielivallalle.
- Kaikki mikä ei ole toimielimen päätöstä on mielivaltaa yhdistystoiminnassa.
Toimielin kantaa aina jurdisen vastuun, ja toimielimen jäsenet myös- toimielimen päätöksenteon toiminnan vaikuttavuuden tuloksista.
Minä olen hengellisen vastuunkantoni jättänyt 1-3.6.2006 (2006) -Kukaan ei ole kaivannut.
Sukulaisteni uskonnoiksi en ole missään aikamuodossa menneessä taikka tulevassakaan muuttunut, enkä muutu- Pidän Raamattua käsikirjana, ja puuhastelen yksityisessä käytössäni olevassa piruntorjuntabunkkerissani.
Minulla ei ole moraalista syyllisyyttä nuoruuteni päivien seikkailuihin 1970 - 1980 luvun aikakausiin missään asiassa.
Olen vuosikymmeniä noudattanut tämän maan lainsäädäntöjä, ja ainoa rikoksen tunnusmerkit täyttävä asia on ratijuopumus 1986, 1986, mitä olen tehnyt.
Nuorten seksitarjoiluista olen kieltäytynyt 30- iästäni lähtien, eli kunhan nyt itse tulin ensin vanhemmaksi.
Muistakaa nämä kaikki asiat, jos jotkut ovat vainoharhaisia minun tai sukulaisteni uskojen vuoksi. Minä en ole missään aikamuodossa keskustellut ainokaistakana sanaa uskonnoista ja uskon asioista sukulaisteni kanssa.
Olen kesällä 58- vuotias, että ei ole sopivaa paapattaa minun nuoruuteni päivien 16-30 ikävuosieni seikkailujani naisissa ja perseen nuolemisessa. On tuoreimmillaan 1980 luvulle kuuluvaa kaikki mahdollinen- Ei siis 1990, ei siis 2000, ei siis 2010 lukua.
Rikoksen tekijöitä tapaatte kaltereitten takaa kärsimässä rangaistuksia rikoksistaan.
P
>>> Löydätte kaikki mitä tarvitaan ryhmien toimintojen kehittämiseksi nykyaiakaisempaan malliin, siihen mihin nykyajan ihmisen oppivat ja tottuvat, kun tutkitte mitä kirjoitin aamuteerupattelussani.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija- Hallinnon.terveiset
"Ei ollenkaan minulla ole tässä ollut osoittaa mitään protestia, vaan neuvoa sellaisessa missä kirkko- ja seurakuntakäsikirjaa voitaisiin rukata nykyaikaisempaan hyvän hallintotavan metodiin."
Uudistamme toimintaamme aktiivisesti. Päätehtävämme nykyään on tuoda kirkkokunnallemme maallista hyvää erilaisia hyväksi havaittuja keinoja toteuttaen. Yksi toimiva menetelmä on kääntyä yksinäisten iäkkäiden seurakunnan jäsenten puoleen ja aktiivisesti muistuttaa heitä siitä, että heidän tulisi testamentata ja lahjoittaa koko omaisuutensa Suomen adventtikirkolle. Tässä tehtävässä olemme mielestämme onnistuneetkin hyvin.
Toinen hyvä keino on käyttää seurakuntamme maallikoita eri seurakunnallisissa tehtävissä niin paljon kuin suinkin. Tällä keinoin pastoreidemme tehtävät helpottuvat entisestään ja pastorimme voivat viettää mm. mukavia antoisia kesälomia kesämökeillään. Maallikoille kirkkokuntamme ei maksa minkäänlaista palkkaa, vaan he toimivat talkoohengessä täysin ilman korvausta. Se on sitten jokaisen maallikon asia, kuinka avuliaasti ja tunnollisesti hän hoitaa hänelle määrätyt tehtävät. Usein yhdellä maallikolla saattaa olla hyvinkin monta seurakunnallista tehtävää ja meidän hallinnon asiana ei ole miettiä sitä, kuinka uupunut tai masentunut maallikko on. Lupaamme avoimesti, että Herra maksaa kyllä maallikollekin hänen vaivannäkönsä.Hei!
Adventtikirkko ei pyytele ihmisten testamentteja. Kirkossa tiedetään hyvin että ihmiset päättävät itse mitä uhraavat oman elämänsä tärkeimmän arvon toiminnan hyväksi.
Kaikki maallikoiden käyttämä voimavara on vapaaehtoista omasta itsestä lähtevää toiminnan palvelun halukkuutta. Kysymyksessähän on arvojen etujärjestön- harrastus- toiminnan yhdistys- järjestötoiminta, johon liittyminen on vapaaehtoista.
Kaikenlainen vaivannäkö ja voimavarojensa uhraaminen on ihmisen itsestä lähtevää omaa palvelun halukkuutta.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- ihan.sinun.moka
Turhaan täällä kitiset Jari omasta burnautistasi. Teit vapaehtoisesti työtä ja itse ahneudessasi vain halusit niitä seurakunnan virkoja. Halusit säestää yhteislaulut. Halusit olla puhujakorokkeella esillä. Otit kaikenlaisia maallikon tehtäviä seurakunnassasi ja seurakuntasi johtokunnan kokouksessa sinulla oli aina käsi pystyssä, kun kysyttiin, että kuka haluaa ottaa tämän ja tuon tehtävän. Itse olit pöljä, kun halusit olla esillä kaikkien ihailun kohteena ja nautit, kun muut kehuivat sinua ahkeraksi seurakunnan jäseneksi?
Mitä siis täällä vielä voivottelet? ihan.sinun.moka kirjoitti:
Turhaan täällä kitiset Jari omasta burnautistasi. Teit vapaehtoisesti työtä ja itse ahneudessasi vain halusit niitä seurakunnan virkoja. Halusit säestää yhteislaulut. Halusit olla puhujakorokkeella esillä. Otit kaikenlaisia maallikon tehtäviä seurakunnassasi ja seurakuntasi johtokunnan kokouksessa sinulla oli aina käsi pystyssä, kun kysyttiin, että kuka haluaa ottaa tämän ja tuon tehtävän. Itse olit pöljä, kun halusit olla esillä kaikkien ihailun kohteena ja nautit, kun muut kehuivat sinua ahkeraksi seurakunnan jäseneksi?
Mitä siis täällä vielä voivottelet?Hei!
Mitä vingnut minun motivaatioistani srk- palveluissa aikoinaan. En ole laittanut missään kirkon syyksi bourn outiani. Kuulut siihen joukkoon joka vetää johtopäätöksiään kyselemättä koskaan mitään asianomaisilta itseltään. Kateuksiasi kitiset eikö vain? En minä ole ketään syyttänyt koskaan siitä että olen kerännyt liikaa jotakin puuhaa. Tiedän hyvin että olen suostunut pyyntöihin itse ja ottanut itse vaikka kuinka paljon kaikea mahdollista srk palveluani. Myönnän sen kuitenkin että olen myös halunnut osoittaa mitä osaan ja mihin pystyn.
Niin on pakko tehdä jos aikoo jotakin tehdä. Pitää antaa ihmisten levätä bouroutinsa ja olisi hiukan kannattanut vaikka tuttujen hiukan välittää ihmisen pahoin- tai hyvinvoinneista vaikka mieluimmin kuin kyselemättä ryhtyä vinkumaan luuloaan kyselemättä mitään.
Olen sen kyllä havainnut että johtopäätöksien vetäjiä aina piisaa, joilla ei koskaan prätkähdä mieleen kysellä asianomailta itseltään yhtään mitään.
Minä en ole arvostellut kenenkään minkään sortin uskovaisen henkilökohtaista uskoa koskaan, enkä edes kenenkään uhraamista yhdistystoimintaankaan henkilökohtaisella tavavalla.
Olen täydentänyt tietojani 70 opintopisteellä työmäärältään yliopistokursseja koskien hallinollisia asioita 2020 luvulla- julkisen organisaation johtamisen asioita, ja olen kokenut että olen voinut olla hyödyksi kirkolle ja seurakunnille kertomalla ne asiat, joissa katson että on hienosäätämistä normistoissa, siis ohjesääntökirjoissa, vaikka en niitä nyt kuitenkaan tunne tarkasti.
>_Jos joku kaikki uusimmat ohjesäännöt toimittaisi minulle, voisin tehdä selkeämpää kirjallista tarkempaa ehdotusta, ja esittää
havaintojani mahdollisista puutteista.
Annoin tässä ketjussa aamuteerupattelussa samalla kun hieroin rääppää silmistäni sellaisia asioita, joita asiaa tuntevat voivat havaita ja viedä aloitteina, itse asenteissaan toiminnassa parannuksena itselleen ja eteenpäin päätöksentekoon.
Rakenteet on olemassa ja ok organisaatiossa, ja asennekysymyksiä on, ja ohjesäännön hiomista.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- missä_vika
Olen-kokenut-myös, 29.3.2016 11:31
Minä tiedän ainakin 3-ihmistä, jotka ovat koulukiusaamisen (peruskoulu) seuraksena työkyvyttömiä, eläkkeellä. Heistä 2 on nuorta ihmistä 20v-30 välillä.
Pitäsikö koulut lakkauttaa?
Tutava-lääkäri kertoo, että yliopistossa opiskelioissa on paljon masentuneita nuoria?Hei!
On viisasta olla järkeilemättä liikaa ihmisten ko. kovin yksilöllistä.
Sen tiedän että pitkäkestoinen stressi, joka voi johtua mistä tahansa syystä, mutta on pitkäkestoista, muuttuu toisinaan uupumukseksi. Rasitusta pitäisi levätä välillä pois ennen kuin kerää uutta rasitusta, eli palautua henkisistä ja fyysistä rasituksista.
Koulutus on lapsesta saakka varsin tiivistahtista ja vaativaa. Tämän päivän nuoret joutuvat kokemaan rikkinäisiä koteja vanhempien erojen ja vanhempiensakin ongelmien vuoksi. Lapsi jaksaa elää, mutta saattaa toisinaan oirehtia aikuisena vanhoja kolhuja, joista ei ole itsekään tietoinen.
Uupumus muuttuu aina jonkinasteiseksi masennukseksi, ja toipuminen on yksillöllinen asia, mutta usein 10- vuotta, ja alan vaihto edessä, ei ole paluuta siihen missä syntyi uupumus.
Mutta ei pidä mennä viisastelemaan ihmisten asioilla yksilöllisesti.- Kerroin yleistä asiasta. Yliopistossa vaihdellaan opintosuuntaa, ja harkitaan sitä- on väärällä alalla ellei lukeminen huvita ja suju. Yliopistotahti on sen verran kiivas, jatkuvaa suorittamista ja paljoa. Jossakin määrin vaatii opiskelutekniikankin hallintaa, ja sekin on yksillölinen asia. Yleensä kaikkea ei ehdi lukea hyvin, pitää osata valikoida lukemisensa mikä on tärkintä ymmärtää.
Ainakin itse huomasin että yli 50 vuotiaana oli tekniikasta apua, 20-30 vuotiaana pyrki lukemaan kaiken ulkoa.
Minulle sattui myönteisiä yllätyksiä, olen 1980 ja 2010 luvulla suorittanut useita yliopistotenttejä sellaisilla arvosanoilla ettei taulukoissa löydy enää tilaa parantaa, eli maksimisuorituksia. Varmaankin myynti- kaupallinen, ja hallintotiede- julkisen johtamisen asiat olivat minulle sellaisia mitä mielelläni luin. Tiedän ettei monen muun alan opiskelusta olisi tullut yhtään mitään.
Yliopistossa voi olla väärällä alalla, ja ensimmäisen lukuvuoden jälkeen usein ala vaihtuu, eli ensimmäinen vuosi on aikaa harkita, ja ekan vuoden suoritus ei mene hukkaan, aina pitää olla sellainen kokonaisuus jostakin mistä itse valitsee.
Mutta luin vain opintokokonaisuuden kokonaisuuden- Sellaisen kahden vuokden oppimäärän- ja hiukan enemmän, en tutkintoa tee. Toisaalta yksi kurssi jäi tekemättä opintokonaisuudesta. Kop. kokonaisuudet muuttuvatkin ajassa koko ajan, ja on muuttunut taas.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- missä_vika
jarinhotelli kirjoitti:
Hei!
On viisasta olla järkeilemättä liikaa ihmisten ko. kovin yksilöllistä.
Sen tiedän että pitkäkestoinen stressi, joka voi johtua mistä tahansa syystä, mutta on pitkäkestoista, muuttuu toisinaan uupumukseksi. Rasitusta pitäisi levätä välillä pois ennen kuin kerää uutta rasitusta, eli palautua henkisistä ja fyysistä rasituksista.
Koulutus on lapsesta saakka varsin tiivistahtista ja vaativaa. Tämän päivän nuoret joutuvat kokemaan rikkinäisiä koteja vanhempien erojen ja vanhempiensakin ongelmien vuoksi. Lapsi jaksaa elää, mutta saattaa toisinaan oirehtia aikuisena vanhoja kolhuja, joista ei ole itsekään tietoinen.
Uupumus muuttuu aina jonkinasteiseksi masennukseksi, ja toipuminen on yksillöllinen asia, mutta usein 10- vuotta, ja alan vaihto edessä, ei ole paluuta siihen missä syntyi uupumus.
Mutta ei pidä mennä viisastelemaan ihmisten asioilla yksilöllisesti.- Kerroin yleistä asiasta. Yliopistossa vaihdellaan opintosuuntaa, ja harkitaan sitä- on väärällä alalla ellei lukeminen huvita ja suju. Yliopistotahti on sen verran kiivas, jatkuvaa suorittamista ja paljoa. Jossakin määrin vaatii opiskelutekniikankin hallintaa, ja sekin on yksillölinen asia. Yleensä kaikkea ei ehdi lukea hyvin, pitää osata valikoida lukemisensa mikä on tärkintä ymmärtää.
Ainakin itse huomasin että yli 50 vuotiaana oli tekniikasta apua, 20-30 vuotiaana pyrki lukemaan kaiken ulkoa.
Minulle sattui myönteisiä yllätyksiä, olen 1980 ja 2010 luvulla suorittanut useita yliopistotenttejä sellaisilla arvosanoilla ettei taulukoissa löydy enää tilaa parantaa, eli maksimisuorituksia. Varmaankin myynti- kaupallinen, ja hallintotiede- julkisen johtamisen asiat olivat minulle sellaisia mitä mielelläni luin. Tiedän ettei monen muun alan opiskelusta olisi tullut yhtään mitään.
Yliopistossa voi olla väärällä alalla, ja ensimmäisen lukuvuoden jälkeen usein ala vaihtuu, eli ensimmäinen vuosi on aikaa harkita, ja ekan vuoden suoritus ei mene hukkaan, aina pitää olla sellainen kokonaisuus jostakin mistä itse valitsee.
Mutta luin vain opintokokonaisuuden kokonaisuuden- Sellaisen kahden vuokden oppimäärän- ja hiukan enemmän, en tutkintoa tee. Toisaalta yksi kurssi jäi tekemättä opintokonaisuudesta. Kop. kokonaisuudet muuttuvatkin ajassa koko ajan, ja on muuttunut taas.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaMiten voi väärällä alalla olla ala-asteella olevat?
Tuntemani kolme henkilöä olivat ala-asteella kiusattuja koko ala-asteen ajan ja se vielä jatkui yläasteella.
Ai sen takia heitä kiusattiin ja kun oli rikkinäiset kodit? ja joutuivat eläkkeelle jo nuorena masennuksen takia. missä_vika kirjoitti:
Miten voi väärällä alalla olla ala-asteella olevat?
Tuntemani kolme henkilöä olivat ala-asteella kiusattuja koko ala-asteen ajan ja se vielä jatkui yläasteella.
Ai sen takia heitä kiusattiin ja kun oli rikkinäiset kodit? ja joutuivat eläkkeelle jo nuorena masennuksen takia.Harvemmin ala-asteella on alan valintaa tehty. Toisinaan toki lapsillakin on joku unelma aikuisten elämästä mikä toteutuu.
Pitää mennä minun tekstissä siihen ympäristöön ajatuksissaan mistä kirjoitan.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252426- 1142046
- 1131667
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421533Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91467Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201006Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35957Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949