PÖRSSI - SISÄPELIÄKÖ?

presidenttisekoitus

Miten paljon luotat vielä pörssiin ja sijoittaisitko nyt Nokiaan tai Nordeaan? Olisiko taskubiljardi sinusta kuitenkin tuottoisampaa?

31

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • porsastelija

      SISÄPIIRIKAUPAT
      eivät ole kait luvallisiakaan, mutta kuka tukkisi PORSAANREIÄT?

    • huuhaajahei

      Nokialla edessään nousujohtoinen tulevaisuus. Nordeasta en tiedä?
      Ja kysymykseesi pörssin rehellisyydestä. Suurpankit ja jättisijoittajat. Robootit laulaa ilman kaupankäyntikustannuksia. Voiko tavallinen sijoittaja olla samalla viivalla

      • uppotukkina

        NOKIA on nyt joillekin houkutteleva kun aamulla kurssi avautunee NELOSELLA. Jokohan pohja on koettu?


    • yksinkertaisesti

      Yritysten tapa saada pääomaa itselleen, sijoittajan riski.

    • kaksinkertaisesti

      Nokian osakkeiden kehitystä en ole seurannut, koska itselläni ei ole koskaan niitä ollut. Nordean osakkeen markkina-arvo on pitkään ollut laskusuunnassa. On nyt 8,16 e ja pari vuotta sitten reilusti yli 10. Mutta toisaalta Nordean osinko on ollut varsin hyvä, viime vuodelta 0,64 e/osake ja edelliseltä 0,62. Jos osakkeen hinta vielä tippuu vaikkapa 8 euroon ja osinko pysyy samana, on tuotto jo 8 %. Ehkä nyt kannattaisi ostaa niitä lisää. Tietysti voi lisäksi toivoa, että osakkeen arvo kääntyy uudelleen nousuun.

      • syppiläinen

        Nokiaa saanee vielä tällä viikollakin <5 euron,'
        Nordeaa < 8 euron


      • sampo.tikku

        SUOMI NOUSUUN,
        mutta veturit puuttuvat. Mistä löytäisimme kalevalaisen SAMMON?


      • sammon.ryöstö

        SAMPO-pankki lienee sekin jo ulkoistettu?
        Kaupoissa viedään usein parhaat päältä.


    • ulkoseitsikko

      Nokia nousee eikä tainnut saada alle viiden euron Nordeakin taas kahdeksan euron päälle kauppoja tehdään.
      Ulkoseitsikko oli vastaan sisäkuutoset koskus ja minäkin kuuluin ulkoseitsikkoon.

    • lamassako

      monenleisia PÖRSSEJÄ
      on kehitelty ja kummasti niissä kaupanteko vaihtelee nousuin ja laskuin. Yllätyn usein kun joku firma on kaikkien suosiossa ja sitten se ei kiinnosta ketään vaikka kurssi laskee...

    • alamäestä.noustaan

      Sijoitusneuvojatko parhaita?
      Nokia ja Nordea taas nousussa ahdingostaanko?

    • tyhjätaskuinen

      PULLATAIKINA
      nousee tiinussa, mutta Nokia kävi jo >vitosessa ja Nordeaa sai >lle kahdeksaan - nyt sahailevat?

    • ALAMÄKEEN
      suksillakin onmukava lasketella. Pörssissä ootan jo nousun alkua
      saadakseni siirtää sukanvarresta vaikkapa osakkeisiin?

    • ÄLKÄÄ_LUOTTAKO_PÖRSSIIN

      Pörssi on täysin sisäpiiriin perustuvaa rahan sijotusyhtiö,
      jos tavallinen tuunari vie mijoonan pörsiin sijotettavaksi,
      se sijotetaan niin että kohta se on hävinny parempiin taskuihin,
      on kokemusta asiasta,
      siellä katsotaan mitä puoluetta mahdollisesti edustaa,
      kannataako asiakasta tukea niin että raha kasvaa,
      vai onko parempi viedä rahat parempiin taskuihin, katsookas oikeisto jyllää,,
      jos vielä saan mijoonan
      en ikinä vie sitä pörssiin, sijotan aivan eritavalla,
      jopa sukanvareenki on turvalisempaa sijottaakuin johonki pankin sijotusneuvojan avustuksella taivaan tuuliin,
      on tullu kyllä mieleen sijotusneuvojan luotettavauus,
      voi olla että sijotusneuvoja on se joka rikastuu ja asiakas se joka lopulta köyhtyy,
      jos asiakas uskaltaa viedä rahat sen hoitoon,
      se hoitaa ne omaan taskuunsa, tämä on epäily,

      • hönötettykö

        Tuo eppäily just liittyy vanhuuteen,kaikki vierään ko harmaat aivosolut vähenöö.


    • Olenhan siellä pörssissä mukana vähäisillä säästösijoituksillani minäkin. Nokiaa löytyy eli kahdessa erässä olen ostanut. Ensin kalliimmalla ja sitten halvalla. Kokonaisuus on selkeästi plussan puolella tätä nykyä (06.0516), mutta enpä taida hankkia lisää Nokiaa nykyisillä näkymillä. Ootellaan, josko vaikka kurssi nousisi reippaasti, niin saattaisin myydä poiskin. Olen hoitanut osakkeitten ostoni itse yksin enkä ole mitään salkunhoitajia huolinut enkä ole myöskään rahastoihin sekaantunut, kun en niitä ymmärrä. Osakekuviota sentään voi yrittää itsekin luotailla ja onhan se mielenkiintoistakin.

      Nordeaa olen seuraillut ihan ostomielessäkin eli siis viime aikoihin saakka, mutta nyt on kiinnostus lopahtanut. Periaatteellisella tasolla Nordea teki minun suhtautumisvinkkelistäni todettuna vihoviimeisen tempun, kun käteisen nostaminen suljettiin ihmisten omilta talletustileiltä, siis konttoreitten tiskipalveluna ei enää voi käyttää käteistä rahaa mm. koko itäisessä Etelä-Suomessa Helsinki-Hämeenlinna-Tampere -kasvuvyöhykkeen itäpuolella! Panama-kuviot nekin vielä siihen päälle. Mokomakin rahalaitos.

      • investoin.ruokaan

        Lääketeollisuuteen nyt kannattaa sijoittaa. Niin Liisa mummini sanoi.


    • NOKIA&SONERA
      oli aikoinaan huippukursseissa. Nokiasta maksettiin >60 ja Sonerasta liki SATA EUROA. Olin risteilyilläkin kun mummot ja paapat osti perillisilleen - HULLUN NIMEN SAIN VIIMEISTÄÄN kun sanoin myyväni kaikki ja ostavani kun tulitikun 5cm/euroa kpl.
      Nimen saan pitää vaikka saatoin olla enemmän kuin oikeassa.
      Jorma O:n paappakin aikanaan esimieheni - olisinpa ottanut ohjeet onkeeni Kallelta&srk taloupomo

      • nousu.humalaan

        Pörssissä SONERA on poistettu ja vain TELIA on listalla.
        Pyrkii nousuun kuten Nokiakin yli VIISI euroa kurssi jälleen.
        Nousujohtajaa kaipaillaan?


    • - Miten paljon luotat vielä pörssiin? on sinun "presidenttisekoitus" ensimmäinen kysymyksesi aloituksessa. Pörssiin listautuneitten yhtiöitten osakkeitten kauppapaikkana käsittääkseni Helsingin pörssi tarjoaa ihan kelvolliset mahdollisuudet säästämissijoittamiseen meikäläisen mittapuiteissa. Enpä ainakaan minä arvaa mennä moittimaan Helsingin pörssin luotettavuutta. Saisi tosin meidän pörssimme yhtiövalikoima olla laajempi ja monipuolisempi, runsaampi.

      Jos luotettavuutta näissä yhteyksissä syynäillään, niin aprikoinnin kohteiksi joutuvat lähinnä yhtiöt, niitten luotettavuus. Markkinapaikkana tavallisen torin luotettavuus on hyvä, kun torin pitäjä toimii säntilisesti omissa järjestelyissään. Torikauppiaitten luotettavuus on taas sitten kauppiaskohtaista. Jos taas itsekunkin kohdalle osuu peili, niin oman itsensä luotettavuus päätelmien tekemisessä, ostoissa ja myynneissä on jokaisen oma asia.

      Omalla vastuullani meikä-äijäkin vähäisiä osakekauppaan tekee. Joku kerta on käynyt niiinkin, että oma luotettavuus on joutunut kyseenalaiseksi jälkeen päin todettuna. Kun kaupan olevaa tavaraa ajatellaan, niin itse olen rajoittunut osakkeisiin. Rahastoja en osaa arvioida enkä niitten osalta luota itseeni arvioitsijana enkä siis myöskään jonkin rahaston luotettavuutta sijoituskohteena pysty riittävän hyvin analyseeraamaan.

      • näkis.vaan

        Ainakaan pankkien tarjoamat säästörahastot eivät tuota mitään, Pankista sanotaan, että seuraavat vuodet tuovat enemmän voittoa.


    • pässinpökkimät

      JENKKILÄN NARUSSA
      meillä mennään niin pörssissä kuin nyt noissa sotaharjoituksissakin.
      Sitä narua ei aiotakaan katkaista. Laitetaan vain lisää pässejä pökkimään.

    • eihän.se.poudalla.vuoda

      Sähköpörssiä seurailen. Sähköntoimittajaakaan ei joka vuodenaika voi vaihtaa. Ne on vahvoilla. Sopimuksistaan kii pitävät.
      Kunhan saan uuden katon mökkiin niin aurinkopaneleilla katon päällitän. Pitäis vaan saada siihen kattoon ens pätäkkää.

    • seuraan.itsekin

      Kun ei korkean riskin rahastoihin sijoita pennosiaan, en näe mitään syytä olla laittamatta ylimääräiset varat rahastosijoitukseen.
      Luotan sijoittajaneuvojiinkin, joten yhteistyö on tuottanut tulosta, pankillekin tietty.
      Ne kerrat kun olen pääomaa laittanut sinne 10 vuoden aikana, olen saanut kuoria kerman kuhunkin tarpeeseeni.

    • pax.ek

      NARUTETTUJA
      täytyy olla naruttajilla kuten vallanpitäjillä TERRORISTEJA joita vastaan saadaan käydä jatkuvaa TERRORISMINVASTAISTA SOTAA jotta aseteollisuus saa asiakkaita rintamien eri osapuolista.

    • pohjalainenkin

      RAUHAA HALUTESSA
      on syytä valmistautua sotaan. Onko ITÄMERI RAUHANMERI mielestäsi?

    • kuurupiilosilla

      NOKIA
      jäi ilman kännyköitä kun Suomestakin loppui vai aloittaako Nokia uudelleen? Pörssissä kurssi kävi >5 eurossa, mutta taas NELOSEEN?
      Missä Suomen osaaminen piileksii?

    • valtio.puhelin

      NOKIA
      yli viidessä eurossa sinnittelee. Miten Sonera kun on vain fonektaa...esillä?

    • katitta

      VETURIA
      kaipaa Suomi muuallakin kuin pörssissä, joka on kuitenkin
      hyvä kertoaan miten maa makaa?

    • Herrainmetkuja

      En ole ikinä luottanut enkä tule ikinä luottamaan. Tekemällä tehty, teennäinen, kiero, liero ja vilpillinen järjestelmä kerätä raha sieltä mistä sen helpoiten jymäyttämällä saa kokoon jonkun tuntemattoman tahon plakkariin, pois kuleksimasta ja hyödyttämästä yhteiskuntia ja tavallisia työtä tekeviä ihmisiä.

    • posti.Kusti

      VALTION PUHELIN meni ja Postipankki, miten käy mummon ainoan aviisin kun posti tul vielä kun Kusti polki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      952
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      665
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe