Hei,
Anopillani on pieni käsityöliike jota hän on pyörittänyt koko ikänsä.
Nykyään menot jo ylittävät tulot ja usein laskuja maksellaan yksityistililtä.
Hoidamme hänen pankki-asioitaan nettipankin osalta ja maksaessamme hänelle tulleita laskuja olemme huomanneet että hänellä menee suuria summia erinäisiin mainossopimuksiin.
kysyimme häneltä asiasta ja hän sanoi ettei ikinä tilaa mitään näistä vaikka hänelle jatkuvasti sieltä soitetaan, mutta pian puhelun jälkeen tulee lasku ja jos laskua ei makseta tulee perintäuhkaus ja tällöin hän aina viimeistään haluaa että lasku maksetaan.
yksi näistä kyseisistä firmoista näyttää olevan Hi-vision jonka nimissä laskuja tulee ainakin seuraavilta yrityksiltä:
HV-Net
Firmanetti
Pohjolan Yritysoppaat
HV-Yritystieto
esimerkiksi Firmanetin lasku on jo yksistään toista sataa euroa.
ja kun kyseistä sivua tarkastelee ei voi kuin ihmetellä mistä tuossa maksetaan.
yllä listattuja yhtiöitä sekä itse pääyhtiötä Hi-visionia on yritetty tavoittaa niin puhelimella kuin sähköpostilla mutta mihinkään ei vastata.
yritimme jopa allekirjoitettua sopimuksen purkua kirjattuna kirjeenä mutta tätä ei vastaanotettu vaan se kiersi yritykseltä aina Hi-visionin pääkonttorille asti ja lopulta palautettiin lähettäjälle.
Kuinka siis purkaa näitä "sopimuksia" kun laskua pukkaa koko ajan useammalla eri nimellä ja sopimuksien purkaminen tuntuu mahdottomalta.
(tietenkin kun ei niitä todellisuudessa koskaan ole tehtykään)
onko yrittäjille esimerkiksi omaa kuluttajansuojan tapaista palvelua vai miten voisin auttaa anoppia näiden huijareiden kanssa?
Tätä toimintaa on jatkunut kuulemma jo vuosia ja hän on muunmuassa aiemmin tilannut jonkinlaisen markkinointiesto palvelun josta ei ollut mitään hyötyä.
apuja ja vinkkejä siis kaipaillaan.
Miten purkaa mainossopimus jota ei ole.
19
7511
Vastaukset
- Perintätoimistonmies
Vedä laskut pystyyn ja ulosottoon, siitä sit luottotietojen menetys ja lappuluukulle.
- Peruspäiväralle
Anoppisi katsii lopettaa koko pulju ja mennä kortistoon.
- lampaanamaksavalle
Aika munatonta maksaa laskuja palvelusta joita ei ole tilannut. Yrittäjälle ei taida oikeustietä pienempää paikkaa olla näitä setviä.
Itse tekisin näin:
Laskun tullessa ko. firmaan viestiä, että mitään ei ole tilattu, ja että ette aio maksaa mitään. Vaatikaa vielä sopimuksesta kopiota, ännitettä tms.
Jos firma ei vastaa ja seuraava yhteydenotto tulee perintätoimiston kirjeen muodossa, laitatte perintätoimistolle viestiä asiasta ja kerrotte että lasku on aiheeton. Todennäköisesti jättävät asian sikseen. - konkarii
Kävin samanlaisesta jutusta polliisin juttusilla. Soitti samantien ketkulle että lopettavat pelleilyn. Loppuhan se melkein, tuli vielä yksi laskutusyritys toimittiin niinkuin poliisi sanoi eli ei reagoitu mitenkään. Sitten lopettivat laskujen lähettelyn. Sitkeitä veijareita ne on.
- Reklamoinnit
>>Laskun tullessa ko. firmaan viestiä, että mitään ei ole tilattu, ja että ette aio maksaa mitään. Vaatikaa vielä sopimuksesta kopiota, ännitettä tms.>>
Eihän ne mitään vastaa tosiaan. Ja puhelinäänitteellä ei tee tällaisessa tapauksessa yhtään mitään, vaikka myyjä olisi nauhoittanutkin puhelun. Ostajapuoli yksinkertaisesti kiistää olevansa se joka nauhalla puhuu, ja piste.
Nauhoituksia on aivan turhaa kenenkään pelätä, ei niillä nauhoilla tee tällaisissa puhelinmyyntijutuissa juridisesti yhtään mitään, täysin arvottomia todistuskappaleina.
>>Jos firma ei vastaa ja seuraava yhteydenotto tulee perintätoimiston kirjeen muodossa, laitatte perintätoimistolle viestiä asiasta ja kerrotte että lasku on aiheeton. Todennäköisesti jättävät asian sikseen.>>
Tämä on se tapa jota tosiaan pitää käyttää. Perintäfirmalla on oltava toimiva postiosoite Supmessa, jonne aiheettomien laskujen saajan on helppoa lähettää reklamaationsa. Toteaa että ovat reklamoineet asiasta jo myyjälle, eikä mitään ole ikinä tilattu, ja lasku on aiheeton.
EHDOTTOMASTI kirjallisia mielellään kirjattujen kirjeiden kanssa ne reklamaatiot perintäfirmaan. - Yrittäjäminäkin
Kun lasku tulee, on hyvä ilmoittaa laskuttajalle kirjatulla kirjeellä että lasku on perusteeton. Sillä ei ole väliä lukeeko kukaan kirjettä kunhan on todistettavasti yritetty ottaa yhteyttä.
Kun perintäkirje tulee, niin ilmoitetaan, että lasku on perusteeton ja osoitetaan dokumentein, että siitä on reklamoitu laskuttajalle.
Laskuttaja voi väittää, että sopimus on olemassa koska aikaisemmat laskut on maksettu. Aiheettoman laskun maksaminen ei ole kuitenkaan osoitus mistään muusta kuin hölmöydestä eikä se todista sopimuksen oilemassaolosta eikä se synnytä sopimusta.
Käräjille asia ei mene, mutta onhan soista aika paljon riesaa. - hayden_covington
Sopimusta, jota ei ole solmittu, ei tarvitse purkaakaan. Aiheettomiin laskuihin voi suhtautua kuin hupipostiin ja perintätoimistoon riittää ilmoitus siitä, että "asia on riitainen, sillä en ole sopimussuhteessa velkojaan, ja siksi vaadin perinnän keskeyttämistä". Mitään muuta ei tarvita. Vai luuletteko, että velkoja nostaa velkomuskanteen, kun todistustaakka (olemattomasta) sopimuksesta on hänellä?
- Ellunkamala
Jos sopimusta ei ole tehty, ei sitä tarvitse maksaa. On ilmoitettava vain kirjallisesti laskun lähettäjälle aiheettomasta laskusta. Jos se ei auta, on ilmoitettava poliisille huijauslaskusta.
- hayden_covington
Edellisessä viestissä mainittua reklamaatiovelvollisuutta ei aiheettoman laskun saajalla ole. Myöskään ei ole välttämättä syytä lähteä väsäämään rikosilmoitusta, minkä moni kokee vaivalloiseksi, mutta toki, jos toiminta on laajamittaista, poliisi saattaisi kiinnostua tutkimaan asiaa.
Sopimusjuristina kirjoitin edellisen viestini toimintaohjeeltaan mahdollisimman yksinkertaiseksi ja uskon, että sitä seuraamalla pääsee vaivattomimmin aiheettomiin laskuihin liittyvästä päänvaivasta eroon. - tietoakaivataantaas
Kuluttajansuoja osaa varmaan neuvoa. Nämä on niitä huijareita jotka lypsää yrittäjiä niin kauan kuin joku suostuu maksamaan. Kerrasta poikki.
- kuluttajansuoja
Tutkitaampa sanaa kuluttaja.
Kuluttaja on tuotteen loppukäyttäjä eli tavallinen tallaaja.
Suoja on taasen laki joka suojelee kohdetta.
Eli kuluttajan suoja on laki joka suojelee loppukäyttäjää.
Mikä on myyjä, kauppias, yrittäjä?
Onko se loppukäyttäjä vai taho joka myy tyotteita/palveluja loppukäyttäjälle?
Eli kuluttajan suoja suojelee vain ja anoastaan loppukäyttäjää, kuluttajaa, ei myyjää, yritystä, yrittäjää.
Yrittäjän suojaa ei ole olemassa koska yritykset ovat samalla viivalla ja heillä on sopimusvapaus.
Se onko sopimus tehty on sitten eri asia, se ratkaistaan viime kädessä oikeusasteissa.
- Kiukkuinen
Olen taistellut samaisten asioiden kanssa useamman kerran erään yrityksen kanssa. Samalla y-tunnuksella useampia erinimisiä yrityksiä, jotka kaupittelevat mainoksia nettiin. Soittavat ja ilmoittavat, että teillä on ollut sopimus meidän kanssa, jatketaanhan sitä? Tai muuten tarjoavat mainossopimusta. Vaikka ei tee tilausta, lasku tulee ja myöhemmin huomautus ja uhkaus perintätoimistolla. Laitoin laskun saatuani sähköpostia heti laskussa olleeseen sp-osoitteeseen ja ilmoitin, että en halua sopimusta. Ei vastausta. Yritin soittaa monta kertaa, ei vastausta. Ei vastausta tekstiviestiin. Sitten tuli karhukirje. Taas monta soittoa, ei vastattu. Soitin toisesta numerosta, vastattiin ja esitin asiani ystävällisesti, mutta jämerästi. Lasku saatiin peruttua ja käskettiin hävittää lasku ja karhukirje. Huom. laskussa oli 2 viikon huomautusaika.
Neuvoisin lähettämään heti laskun tultua sähköpostilla peruutuksen, joka jää todisteeksi sinulle. Soita kaverin puhelimesta, ehkä vastataan, kuten minulle kävi.
Onnea yritykselle. - nimimerekki
Kuopiossa toimii puistokadulla tuo hv net. pitäis varmaan järjestää jonkulainen tutustumiskäynti yritykseen.
Eivät tarjoo mitää mitä googlesta ei jo sais ilmaiseksi. :D - Jouman
Taas on HV-net aktivoitunut, ensin puhelu ja perään lasku. rikosilmoitus tehty, poliisi otti asian vastaan petoksena, kannattaa tehdä muidenkin rikosilmoitus laskuistaan, on jo useita. Ei ole rikos lähettää alle 500e laskuja aiheettomana yritykseen, vasta sen maksu tekee asiasta rikoksen.
- OYYrittäjä
Olen heittänyt noita laskuja roskiin. Erilaiset verkkomainontapuljut soittelevat ja esiintyvät jopa viranomaisina. Osa kirjeistä ja laskuista on hyvinkin virallisen näköistä.
Olen jopa kieltänyt puljuja käyttämästä yrityksiemme tietoja ja riitaa syntyy siitä saako PRH-tietoja käyttää puljujen omissa sovelluksissa.
Myös erilaiset pankki- ja sijoituspalvejujen tyrkyttäjät ovat riesa. Varsinkin silloin, jos jostain pääsee leviämään ajatus siitä, että meillä olisi paljon käteistä. Yhteenkää pankkiiriliikkeeseen en astu sijoituksista "keskustelemaan". Sama koskee lomaosakkeita ja muita typerille ihmisille tarkoitettuja vedätyksiä.
Puhelinmyyjille en vastaa, jos löydän soittolistalta häiriköiden numeroita kukasoitista. Käyn joka päivä soittolistat läpi ja seulon jyvät akanoista. - Mitä-noi-möisi
> Yhteenkää pankkiiriliikkeeseen en astu sijoituksista "keskustelemaan".
Aika usein myös vakuutuksien kilpailuttamisesta haluttaisiin kutsua jonnekin jutustelemaan. Tai tungetaan yrirykseen käymään, "lyhyt, nopea kartoitus, eikä teille mitään sitoumuksia,"
Ihmettelen sitä että kuka, minkälaiset ylsitykset noihin oikein sortuu? Mitä ihmeen ksskustelltavaa joistakin vakuutuksista muka on?
Eikä niitä edes kiinnosta vaikka firman liiketilojen kiinteistövakuutus, eivät ne sellaista edes pysty myymään, kun olen kysynyt. Eikä parin auton vakuutuksetkaan. Jostakin vakuutuksista ne haluaisi tulla keskustelemaan.
Onko kuitenkin ideana myydä jotakin "säästövakuutuksia" kuse-tuksina? Nehän ei lopulta edes ole varsinaisia vakuutuksia. Tai pankkien rahastosijoituksia, vai mitä he-vettiä ne lopulta oikein myisivät, jos sisään päästäisin? - Anonyymi
Täysi huijari firma kyseessä. Vuosia sitten kävin tekemässä yhden päivän töitä ko.firmassa ja se riitti. Ehkä juridisesti toimivat oikein mutta moraalisesti möivät siansontaa (firmanetti) josta Maksaja/ostaja ei hyödy mitenkään tai ainakaan suurin osa ei hyödy.
- Anonyymi
Kiva lukee näitä huijauksia. Mulle tuli lasku pohjolan yroppaasta. Peruin sen säpostilla heti. Kiittivät ja aikoivat antaa palutetta puhmyyjälle että turhan laskun lähetti. !!! Heh heh ihan huijareita nämä hvision et yms..
- Anonyymi
Tein samoin. Peruin tilauksen välittömästi laskun saatuani laskussa mainittuun puhelinnumeroon soittamalla kun aloin miettimään että mitään sopimusta ei ole tehty ko. firman kanssa. Muutama kuukausi myöhemmin samainen mies myyjä soitti ja tiedusteli onkohan lasku hävinnyt postissa kun on jäänyt maksamatta. Kerroin peruneeni tilauksen johon hän vastasi että tilausta ei voi perua vaan tilaus päättyy automaattisesti seuraavan vuoden lopussa. Mielenkiinnolla odotan tuleeko lisää laskuja.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2813104Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit232674- 1301841
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.201833Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1121588Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e351514Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71360Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21133Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91103- 621063