TalSa: mistä lisävakuuksia? / Vuokralla.Parempi

Vuokralla.Parempi

http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2016/05/05/lakimuutos-ovella-mista-vakuudet-asuntolainalle/20164860/310

Lisävakuuksia vaaditaan, esimerkiksi vanhempien asunto voisi olla sopiva vakuus. Tilanne tietysti muuttuu, jos vanhemmilla ei ole asuntoa.

"Kun Finanssivalvonta ajoi muutosta, se näki makroekonomisia hyötyjä, mutta nythän lisävakuudet on kuitenkin mahdollista ottaa esimerkiksi vanhempien asunnon muodossa"

"Täytetakauksia saa jatkossakin käyttää, kun pankki kattaa asunnon vakuusarvon ja lainakaton erotuksen."

Alkaa pahasti kuulostaa 1990-luvun alun kauhukokemuksilta nämä kommentit. Huhhuh.

Ruotsissa pankinjohtaja jo varoittaa ostamasta Tukholmasta:

http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2016/05/04/pankinjohtajan-neuvo-lapsilleen-alkaa-ostako-asuntoa-taalta/20164830/310?pos=luetuimmat

Huhhuh.

Minä se vain asustelen hienossa vuokra-asunnossani ja nauraa hohottaen katselen, kuinka tuulipukukansa yrittää pitää työpaikoistaan kiinni ja joutuu tämän lisäksi vielä lisävakuuksiakin haalimaan. Aijai. Ei huolen häivää. Olen vapaa kuin taivaan lintu. Mihin tästä lähtisin, asunto on hieno, ei huolia ja murheita. Hullu paljon työtä tekee, Vuokralla.Parempi pääsee vähemmällä.

16

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuokra.emäntä

      Jaahas. Nostetaanpa aluksi vuokraa 15%. Katsotaan sitten ensi kuussa uusia korotuksia.

      • Vuokralla.Parempi

        Valitettavasti vuokraa ei voi nostella noin vain, joten et taida olla mikään oikea vuokraemäntä. Taitaa ikivelka ahistaa.


      • 333666

        Kyllä sitä tosiaankin kelpaa köllötellä kunnan järkkäämässä ja aina hyvään kuntoon saneeraamassa tai uudessakin asunnossa, jonka asunnon vuokrankin vielä kelan asumistuki ja sossu hoitaa. Vain idiootit kinastelevat ja väittävät ja inttävät siitä miten muka ei ilmainen, tai ainakin vahvasti tuettu asunto, olisi edullisempi kuin mitä asunto jonka kustannukset kaikki joutuu maksamaan ja siitä vastuut ottamaan.


      • Vuokralla.Parempi
        333666 kirjoitti:

        Kyllä sitä tosiaankin kelpaa köllötellä kunnan järkkäämässä ja aina hyvään kuntoon saneeraamassa tai uudessakin asunnossa, jonka asunnon vuokrankin vielä kelan asumistuki ja sossu hoitaa. Vain idiootit kinastelevat ja väittävät ja inttävät siitä miten muka ei ilmainen, tai ainakin vahvasti tuettu asunto, olisi edullisempi kuin mitä asunto jonka kustannukset kaikki joutuu maksamaan ja siitä vastuut ottamaan.

        No näinhän se menee.

        Ja jos vaikka jääkaappi hajoaa, niin ei hätää, rimpautan vain vuokraisännälle ja hän kiikuttaa sassiin uuden. Aijai mitä luksusta.

        Jos alkaa putki- tai ulkoseinäremppa, niin minä nostan kytkintä ennen kuin vuokraisäntä ehtii sanoa sanan "vuokranalennus". Ei tällaista mahdollisuutta ole ikivelkaisella pankin torpparilla.

        Olen vapaa kuin taivaan lintu.


      • future_is_here
        Vuokralla.Parempi kirjoitti:

        No näinhän se menee.

        Ja jos vaikka jääkaappi hajoaa, niin ei hätää, rimpautan vain vuokraisännälle ja hän kiikuttaa sassiin uuden. Aijai mitä luksusta.

        Jos alkaa putki- tai ulkoseinäremppa, niin minä nostan kytkintä ennen kuin vuokraisäntä ehtii sanoa sanan "vuokranalennus". Ei tällaista mahdollisuutta ole ikivelkaisella pankin torpparilla.

        Olen vapaa kuin taivaan lintu.

        >>Olen vapaa kuin taivaan lintu.<<

        Sopivan halpa vuokraluukku on päivän asumismalli. Pätkätyöhelvetissä pystyy vaihtamaan luukkua halutessaan eikä tarvitse jämähtää jonnekin periferian savipellolle sen takia ettei saa homeista latoa kaupaksi.

        Oikeastaan vielä parempi olisi asuntoauto. Voi vaihtaa maisemaa töiden mukaan ja työhakualue kasvaisi kummasti :)


      • RUAHAHAHAHAAAA
        future_is_here kirjoitti:

        >>Olen vapaa kuin taivaan lintu.<<

        Sopivan halpa vuokraluukku on päivän asumismalli. Pätkätyöhelvetissä pystyy vaihtamaan luukkua halutessaan eikä tarvitse jämähtää jonnekin periferian savipellolle sen takia ettei saa homeista latoa kaupaksi.

        Oikeastaan vielä parempi olisi asuntoauto. Voi vaihtaa maisemaa töiden mukaan ja työhakualue kasvaisi kummasti :)

        Minä en muuta pk-seudulta mihinkään muualle kuin ehkä joku päivä auringon alle. Tämän tulee mahdollistamaan omaksi maksettu arvokas asunto. Näin ollen ei ole koskaan tarvetta myydä minkäänlaista kohdetta jostain periferian pelloilta. Vuokrakuoriaisella puolestaan ei ole mitään muuta realisoitavaa kuin tuulen huuhtoma perseensä ja siitäkin saa vain 20 euroa laakilta. Koitapa siinä etelään lähteä edes viikoksi :D


      • Vuokralla.Parempi
        RUAHAHAHAHAAAA kirjoitti:

        Minä en muuta pk-seudulta mihinkään muualle kuin ehkä joku päivä auringon alle. Tämän tulee mahdollistamaan omaksi maksettu arvokas asunto. Näin ollen ei ole koskaan tarvetta myydä minkäänlaista kohdetta jostain periferian pelloilta. Vuokrakuoriaisella puolestaan ei ole mitään muuta realisoitavaa kuin tuulen huuhtoma perseensä ja siitäkin saa vain 20 euroa laakilta. Koitapa siinä etelään lähteä edes viikoksi :D

        Katsopas, kun moni meistä tuhnuista - kuten minä - käyttää ne rahat sijoituksiin, jotka muuten menisivät kuplahintaisen läävän lyhennyksiin.

        Niiden realisointi on aikanaan helppoa, painaa vain nappulaa ja hetkessä pörssiosakkeet ja johdannaiset ovat muuttuneet valuutaksi.

        Oletko itse aivan varma, että saat korsusi myydyksi? Pitää myös muistaa, että asuntojen hintoja säännellään erittäin voimakkaasti valtion taholta. Ei tarvita kuin yksi hallinnollinen päätös vaikkapa kaavoittamisen helpottamisesta ja asuntojen hinnat putoavat puoleen. Myös massatyöttömyys tulee tuota pikaa aiheuttamaan tämän.

        Eräs rouva tarjosi kerran etupuolen rasvauksesta meikäläiselle 1300 euroa. Mihinkään B-rapun juttuihin tai 20 tienesteihin ei tämän adoniksen tarvitsisi suostua. Mahdollisuuksia olisi yhtenään, mutta pysyttelen mieluummin finanssisektorilla.

        Mikä siis on tuhnutellessa tässä hienossa vuokra-asunnossani. Aamuaurinko on jo korkealla, katselen parvekkeelta kaupunkimaisemaa ja taputtelen itseäni selkään: hyvä minä, hienoa, en itsekään olisi osannut tehdä paremmin. Fiksu olen kyllä, se pitää myöntää.


      • future_is_here
        RUAHAHAHAHAAAA kirjoitti:

        Minä en muuta pk-seudulta mihinkään muualle kuin ehkä joku päivä auringon alle. Tämän tulee mahdollistamaan omaksi maksettu arvokas asunto. Näin ollen ei ole koskaan tarvetta myydä minkäänlaista kohdetta jostain periferian pelloilta. Vuokrakuoriaisella puolestaan ei ole mitään muuta realisoitavaa kuin tuulen huuhtoma perseensä ja siitäkin saa vain 20 euroa laakilta. Koitapa siinä etelään lähteä edes viikoksi :D

        Se on vaan harmi että et saa luukustasi kuin menolippurahat sinne etelään. Onhan sekin tietysti hyvä kun pääsevät siellä korkkaamaan sun koskemattoman pumpulipepun ja voit saada jopa 40 euroa siltä ekalta laakilta ja sitten palaat omaan kertomaasi markkinahintatasoon.


      • johan-pomppas
        future_is_here kirjoitti:

        Se on vaan harmi että et saa luukustasi kuin menolippurahat sinne etelään. Onhan sekin tietysti hyvä kun pääsevät siellä korkkaamaan sun koskemattoman pumpulipepun ja voit saada jopa 40 euroa siltä ekalta laakilta ja sitten palaat omaan kertomaasi markkinahintatasoon.

        Jaa-jaa, mistäs tällänen läskin pesantti tähän mönki inisemään? Millä helvetin perusteilla sä väität, että ~500ke asunnosta saa vain menolippurahat. En mä nyt saatana mihinkään avaruuslomalle oo lähössä, vaan puolen millin (15-20v kuluttua lähes millin) turvin ihan vain välimerelle köllimään.


      • Hannu.Win
        johan-pomppas kirjoitti:

        Jaa-jaa, mistäs tällänen läskin pesantti tähän mönki inisemään? Millä helvetin perusteilla sä väität, että ~500ke asunnosta saa vain menolippurahat. En mä nyt saatana mihinkään avaruuslomalle oo lähössä, vaan puolen millin (15-20v kuluttua lähes millin) turvin ihan vain välimerelle köllimään.

        Näköjään nämä Wincapita-miehet eksyneet tälle palstalle. Onko sponsori eli pankin täti luvannut tunkille miljoonatuoton valuutt..ups anteeksi asuntokaupoista?
        Nyt äkkiä varaamaan Thaimaaan-lentoa! Pankin tätiä kannattaa aina uskoa.


    • winssi

      Hankkikaa asunnon sijaan vene. Vasta sitten olette vapaita kuin taivaan linnut. Siihen saakka olette työn ikeeseen sidottuja orjia pakkotyö menttaliteetteineen ja kuihtuvan yhteiskunnan maksumiehiä. Vain täysi typerys tekee suomessa töitä. Me viisaammat, ajoissa myyneet olemme jo päässeet pakkotyöstä ja kaikkein fiksuimmat, kuten meitsi olemme miljonäärejä kaikkine luksuksineen ja luontaisetuineen. Mahtaa työvöenluokkaa ja työnorjia harmittaa.

      • Vuokralla.Parempi

        Veneen alle moni ikivelkainen tuulipuku vielä pääseekin, kunhan rommaus kunnolla käynnistyy. Eli tuota pikaa.


      • tullu-palstalt-huomattua
        Vuokralla.Parempi kirjoitti:

        Veneen alle moni ikivelkainen tuulipuku vielä pääseekin, kunhan rommaus kunnolla käynnistyy. Eli tuota pikaa.

        Oman asuntonsa velattomaksi maksaneilla ja vuokra-julleilla tuota pikaa tarkoittaa hyvin erisuuruisia aikamääreitä. Vuokra-julleilla tuota pikaa on 15 vuotta tai pidempi aika, kun taas omansa ajoissa ostaneilla ja veltattomaksi maksaneilla se tarkoittaa yleensä samaa kuin melko pian.


    • Lisääää

      Tähän sopiikin mahdottoman hyvin lisävakuuslaulu jatkoksi:


      1) Moni meistä kuuluu vuokrakääpiöiden klaaniin

      ja pysyy asemassa läskikunnan saaliin

      omastaan kai jokainen on ylpeä

      kun ei Läskin varjossa tarttis kylpeä



      Pienet miehet ovat kovin vihaisia

      kadulla heiluttavat seteleitä pikkuisia

      tähtitaivaalta on oma heti saatava

      vuokrakassut eivät riitä _saatana



      Korot ovat kovin korkeat

      myyntihinnat kattoja hipovat

      synkkä aatos pienen miehen päähän palas

      pitkä on matka rommauksessa nykyhinnoista alas



      *) Lisää vakuuksia heti

      muuten ei aukene naisen peti

      lisää vakuuksia heti

      tai ainakin isommat vuokrat



      2) Kun Läski pyytää vaaka asentoon

      käskee tuohon leikkiin vanhaan rentoon

      ja vuokran perii kesken jätkien

      ja ryppynarut poikki paukkuu pätkien



      Yöllä mäellä pikkumies katsoo tähteen

      ja miettii mistä sais kohta rommauksen lähteen

      omassa neukkukuutiossa aikaa vois viettää asuen

      siellä pikkumieskin saa viettää yönsä nukkuen



      *) Lisää vakuuksia heti

      muuten ei aukene naisen peti

      lisää vakuuksia heti

      tai ainakin isommat vuokrat



      Lisää vakuuksia heti

      Lisää vakuuksia heti

      Lisää vakuuksia heti

      Lisää vakuuksia heti



      *) Lisää vakuuksia heti

      muuten ei aukene naisen peti

      lisää vakuuksia heti

      tai ainakin isommat vuokrat

    • Asumisneuvoja

      Älkää hyvät vuokralaiset menkö omaa ostamaan!
      Pankki voi vaatia lisävakuuksia.
      Vuokralla on turvallista.

      • ÄläOstaOmaa

        Vuokralla on parempi. Terveisin vuokraisäntä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe