Citikan koiranluut

Jedem_das_sein

Ennakkoluuloisimmat ja raivokkaimmat Citroen vihaajat nalkuttavat koiranluiden vaihdosta Citroeneissa.
Mutta lainaus saksalaisautojen asiantuntijoilta: Carsten Graf ja Jörg Berner

Saksalaiset nykyautot ovat tänä päivänä paremmin tehtyjä ja luotettavampia kuin vielä 20 vuotta sitten, ja myös raaka-aineiden laatu on parantunut asiantuntijoiden mielestä. Ruostesuojan suhteen olemassa on kuitenkin edelleen heikkoja kohtia erityisesti lokasuojissa, alustassa, jousissa ja akseleissa. Joissakin automalleissa ongelmia aiheuttavat varovaisesta ajotavasta huolimatta jo 30 000 kilometrin jälkeen aikaisessa vaiheessa väljiksi käyneet kallistuksenvakaajat tai kuluneet pallonivelet, koiranluut ja tukivarret 80 000 kilometriä ajetuissa autoissa.

Että siitäs saitte.

17

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkahinen

      Eipähän näy katsastustilastoissa muut kuin citikan koiranluut piikkinä. Varmaan joku väärinkäsitys taas.

    • Vagarena

      Saksalaisautojen omistajilta on kysytty iskunvaimentimien kestosta ja valta osa vastaa että ehdoton maksimi on 80 000 km

    • Huoltoväli

      Tohjo on marginaalisesti luotettavampi koska se huolletaan puolet useammin.

    • isoranskis

      Mikäpä lie ollu keskustelun alottajan tarkotus tässä mutta ite olen ajanut nykysellä C5 dieselilläni jo yli 300tkm ilman alusta ongelmia . Kaasuhydraulinen jousitus on aivan ylivoimainen mukavuudeltaan , luotettavuudeltaan , korkeus ja jäykkyys säätöineen sekä edullinen verrattuna iskari ja jousi remonttiin . Ohjaus niveliä menee muutamalla kympillä / katsastus mutta ovat jopa itse vaihdettavissa ilman erikoistyökaluja . Sinkitty kori ei ruostu , auto lämpiää talvella muutamassa minuutissa ja kuluttaa matkaajossa noin 6,5ltr kun oikein polkee ja 6v automaatti vaihtaa huomaamattomasti . Seuraava autoni on myös ranskis sillä samalla rahalla verrattuna johonkin muuhun merkkiin saan semmoset varusteet mitä tarvitsen ja luotettavan ja tehokkaan jopa 15t/e halvemmalla kuin joku japsi tai saksalainen.

    • nonsensuss

      Hihiii. Hyvä juttu. Valehtele lisää...

      • Xsanttu

        Kyllä se valehtelu kuuluu teille provoilijoille, joita Citroenin omistajien tyytyväisyys harmittaa. Miksi? Onko oma valinta osoittautunut vääräksi?
        Muita syitä kenties?


    • joppelisjoo

      Hihihiiii sitikkaan pitää muistaa vaihtaa koiranluut, aina kun tankkaa.

      • Xsanttu

        Ymmärrän hyvin, että joudut keksimään ihan höpöjä Citikkaa mollatessasi. Oikeasti kun on kyseessä hyvä auto.
        herää kuitenkin kysymys: miksi teet itsestäsi julkisesti hölmön?


    • hihiiiiiiiiiiiii

      Kuluneet koiranluut kuluttavat renkaat loppuun alta aika-yksikön. Muuten citikalla on halpaa ajaa.

      • HoooHooo

        Kerropa hihiiiiiiiiiiiii millainen koiranluu ilmiökuluttaa renkaan loppuun alta aika-yksikön ?
        Millainen ja missä on koiranluu ja mikä sen toiminta on?
        Kerro myös miten sitä pitäisi parantaa? Välitämme analyysisi tehtaalle jotta he voisivat, kun eivät itse osaa, sinun neuvollasi suunnitella kestävän koiran luun.


    • ruokaa_koiralle

      Taitaa hihiiillä olla aika ihmeellinen koira kotona kun luut ja renkaat käy ruoaksi. Minkä rotuinen koira mahtaa olla? Yleensähän sanotaan että omistaja on kuin koiransa, taitaa tässä tapauksessa tarkoittaa älyllistä puolta ulkopuoliasian sijasta.

    • hihihihihiiiiiiiiii

      Koilanluiden takia tuntuu citikalla ajaessa että alla on neliskanttiset renkaat. Se ranskalainen laatu....

      • Boneless

        Koiran luut, onko se eri asia kuin koiranluut?
        Onko linnunluu sama osa kuin koiranluu, kuulin sellaisen nimityksen sivukorvalla varaosakauppiaalta.
        Mikähän osa autossa on koiranluu ja onko sille jokin virallisempi nimitys?

        Mihin sitä luusäkkiä tarvitaan?


      • Toveritappi

        Oli minullakin kerran Citikka. Ei koiranluita, koska oli osattu suunnitella toimiva peli ilman sellaisia. Se katsos ei haittaa yhtään mitään, jos sellainen osa rikkoutuu, jota autossa ei ole.
        Sitä ennen minulla oli Foorti. Ei siinäkään mitään koiranluita ollut.
        Nyt minulla on Pösö. Ollut vasta 27 vuotta. Ja toinenkin samanlainen. Ei koiranluita kummassakaan.
        Koiranluut on yksi halvimpia ja helpoimpia uusittavia niissä autoissa, mitä ei ole osattu suunnitella ilman niitä. Ja riittävän yksinkertaisia teinipoikien kirjoiteltaviksi. Ei nyrjähdä se keltainen neste, jonka tilalla osaajilla on aivo.


      • Stbbrlnk

        Koiran luu ylitti keskiverto teinin älykkyyden.


    • airforceone

      Minua käy sääliksi citikanomistajia. Harhaanjohdettuja rassukoita. Ei tiedä autoista tuon taivallista...

      • Stbbrlnk

        Millä mömmöillä sinä lentelet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe