Vettä ja tulikärpäsiä

UniMystica

Voisiko joku ihana tulkita viimeöisen uneni? Muistan uneni näin:

Olin meren/järvenrannalla ja oli aika pimeää ja täysikuu. Vesi oli sellaista kimaltelevaa ja turkoosin väristä ja ihan kuin se olis valaistu. Itselläni oli ihan epätodellinen olo kun sitä vettä katsoin ja se näky muutenkin jotenkin henkeäsalpaava. Sitten siinä veden päällä tai rannalla oli tulikärpäsiä, jotka aina kuun tullessa esiin ohuen pilviharson takaa, alkoi loistaa ja lennellä.

Mitähän tuo vesi, mukaanlukien veden väri (ja se, että oli ikäänkuin valaistu), kuu ja nuo tulikärpäset mahtaa tarkoittaa tuossa unessa? Luulen, että juuri noilla on jokin merkitys koska muistan ne niin selvästi.

Sitäkin ihmettelen, että miksi uneni ovat yleistunnelmaltaan synkkiä vaikka iloisia unia muuten olisikin ja ihmiset niissä iloisia ja onnellisia tai itse olisin onneni kukkuloilla?

Tuhannet kiitokset tulkitsijalle jo etukäteen! :)

1

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulkintaa

      Hei,

      Uni voi todellakin olla akvarellimaisen kaunis kuten tässä.

      Akvarellimaisen kauniita unia uneksii esteetikko jolla on herkkyyden ja kauneudentajua myötäsyntyisesti ja joista hän (unennäkijä) ammentaa voimansa ja parhaimmat ideansa.
      Ideat nostin esiin siksi, koska tulikärpäset unessa symboloivat ns. loistoideoita eli "älynväläyksiä".
      Kuu puolestaan on vahva naiseuden symboli, (hormonitoimintojen nivoutuessa kuunkiertoihin).
      Koska unennäkijä ei paljastanut sukupuoltaan tulkintaa pyytäessään joudun perustamaan seuraavan tulkinnan oletukselle siitä, että hän on naispuolinen eli täysikuu unessa viestii että unennäkijä on saavuttanut maksimaalisen feminiinisyyden eli puhjennut kukkaan täyteen naisellisuutensa.

      Unessa vesi kuvastaa yleisesti unennäkijän sen hetkistä alitajunnan/mielentilaa.
      Onko se (vesi, vedenpinta) tyyni, myrskyisä, upottava, kirkas, jne.
      Tässä unessa vesi oli "valaistu" ja "henkeäsalpaava", eli uni viestii että jotain sellaista on unennäkijä luomassa johon hän tulee olemaan erittäin tyytyväinen. Visio on selkeästi mielessä eli "valaistu".

      Onnellisten unien tietty "synkkyys" mitä unennäkijä tässä ihmetteli johtuu usein siitä että kauneuden ja täydemmänkin ilon kohtaamisessa on aina mukana aimo annos haikeutta koska vaistoamme myös syvimpinä onnen hetkinä kaiken olevan vain katoavaista - ja juuri siksi korvaamattomuudessaan niin ainutkertaisen arvokasta.

      Kaunista ja ainutkertaista viikonloppua ja tulevaa kesää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe