Valmistaja suosittaa pitkiä vaihtovälejä pakkaseen

öljynkulutusTSIVWautot

http://autobild.fi/uutiset/oikea-oljy-autoon-nykymoottoreille-ei-kelpaa-mika-tahansa-voiteluaine



http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html



VW moottorin surma valmistajan suositus? Vai mitä tästä pitää päätellä kun tulee 10000e koneremontti?

36

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljynkulutusTSIVWautot

      Minne mainostaja nyt hävinnyt?
      ohjeita valmistajalta lisää?

    • KyykmanAhertaaTaas

      Hyvä Kyykman

    • helppoaeiksniin

      Volsussa ei ole moottoriöljyn vaihtotarvetta. Riittää, kun sitä lisätään. Valmistajan ohjeen mukaan, 1 litra tuhannella on normaali öljynkulutus.

      • onsillänimikin

        Longlife


    • lisäillään

      Ja bemarissa 1.5 litraa. Miksi mollata kun on noikin pieni suositus.

    • Voihannenäkunonpaljon
      • voisitäkäryä

        Niin on maksimi, mutta volkkarilla se on minimi. Kaikki volsut vie vähintään litran tonnilla.


      • takuueimaksaVW
        voisitäkäryä kirjoitti:

        Niin on maksimi, mutta volkkarilla se on minimi. Kaikki volsut vie vähintään litran tonnilla.

        VW autoihin männänrenkaita ja mäntiä vaihtoon...


      • uusipoloilija
        voisitäkäryä kirjoitti:

        Niin on maksimi, mutta volkkarilla se on minimi. Kaikki volsut vie vähintään litran tonnilla.

        Lopeta valehteleminen.


      • alkoihuijausVWysiysi
        uusipoloilija kirjoitti:

        Lopeta valehteleminen.

        lopeta huijaaminen VW


      • tsiöljynkulutusdsgsaaste
        takuueimaksaVW kirjoitti:

        VW autoihin männänrenkaita ja mäntiä vaihtoon...

        Ja asikas maksaa...


    • uskokaajoperkele

      Voihan sen noinkin vääntää, mutta siinä on nyt kuitenkin se taulukko, kun trollit haluaa aina jonkun tyhjäpää toimittajan jutun sanojensa todisteeksi.
      Tässä on nyt todistetta toimittajan tekemänä. Ja on sitten ainoa todenmukainen kirjoitus, kun on oikein lehdessä, joten se on TOTUUS.

    • Kitostapaljon

      Oho, olipas hyvä taulukko, kun tuo Mazda on ruvennut syömään öljyä, niin voi viedä takuuremonttiin.

    • Ihanaakyytiä

      V10 M5 ominaisuus on se että siihen lisätään öljyä vähn väliä. Siinä on oikeen semmonen mittari joka kertoo milloin sitä laitetaan. Se kone todella syö sitä vakiona.

      • donvitocorleone

        Ei siinä mitään, kun se on auton ostotilanteessa tiedossa ja kerrottu huolto- ja käyttöohjeessa. Silloin asiakas voi ottaa tai jättää.
        Jos esimerkiksi volsun huolto-ohjekirjassa, tai siinä vihkosessa johon tehdyt huollot merkitään, kerrottaisiin, että turboahdin joudutaan vaihtamaan uuteen 40 tuhannen välein, asiassa ei olisi mitään ongelmaa. Onhan jakohihnan (tai ketjun) vaihtoväli myöskin kerrottu etukäteen.
        Ja tosiaan se voiteluöljyn kulutus, litra tuhannella, mikä tekee 20 litraa 20 tuhannella, sekin on ihan asiallisesti informoitu. Jos joku sitä ihmettelee, ihmetelkööt!


      • KyykmanAhertaaTaas

        Turbot kestää jos kuski ei ole täysi törppö, öljyä ei tarvitse lisätä 30tkm välillä kuin max. 1 litra Jakohihna kestää luvatun verran ja ketjuongelmat on hoidettu jo vuosia sitten jos asiakas on ollut asian tasalla.
        Että näin oikeasti menee ja trollipoika Kyykman voisi keksiä vihdoin jotain uutta, vanhat ei oikein enää pure.


      • skodyrpäaudiVW
        donvitocorleone kirjoitti:

        Ei siinä mitään, kun se on auton ostotilanteessa tiedossa ja kerrottu huolto- ja käyttöohjeessa. Silloin asiakas voi ottaa tai jättää.
        Jos esimerkiksi volsun huolto-ohjekirjassa, tai siinä vihkosessa johon tehdyt huollot merkitään, kerrottaisiin, että turboahdin joudutaan vaihtamaan uuteen 40 tuhannen välein, asiassa ei olisi mitään ongelmaa. Onhan jakohihnan (tai ketjun) vaihtoväli myöskin kerrottu etukäteen.
        Ja tosiaan se voiteluöljyn kulutus, litra tuhannella, mikä tekee 20 litraa 20 tuhannella, sekin on ihan asiallisesti informoitu. Jos joku sitä ihmettelee, ihmetelkööt!

        Kukahan myyjä tuollaisen listan kertoo?


      • huijaten.ja.koijaten
        KyykmanAhertaaTaas kirjoitti:

        Turbot kestää jos kuski ei ole täysi törppö, öljyä ei tarvitse lisätä 30tkm välillä kuin max. 1 litra Jakohihna kestää luvatun verran ja ketjuongelmat on hoidettu jo vuosia sitten jos asiakas on ollut asian tasalla.
        Että näin oikeasti menee ja trollipoika Kyykman voisi keksiä vihdoin jotain uutta, vanhat ei oikein enää pure.

        Turbo bensakoneessa kilahtaa takuuvarmasti ennen aikojaan kuskista riippumatta,koska aina ajon jälkeen pitäisi käyttää tyhjäkäynnillä pari minuuttia että lämmöt tasaantuisi ja öljy ehtisi laakereita jäähdyttämään. Volkkarin kestotestissäkin oli jo 60.000:n jälkeen turbo vaihtokunnossa. Jakoketjuongelmat ovat murheena volkkareissa niin kauan kuin niitä suunnitteluvikaisia ja sekundalaatuisia on käytössä ja onhan niitä. Jos joku ei ole ollut ajantasalla, niin se on valmistaja ja maahantuoja jotka kilvan ovat jo vuosia vastuuta pyrkineet välttelemään ja huijaamaan. Ei asiakas voi mitenkään olla syyllinen paskalaatuun eikä olla siitä vastuussa. Reilu vastuunsa tunteva valmistaja ja maahantuoja olisivat ottaneet lusikan kauniiseen käteen ja kutsuneet kaikki korjattavaksi. eikä pyrkisi vielä rahastamaan kun tullut "parempaan kuntoon"? Päästöhuijaus on VW :n viimeisin ja tuorein tempaus. Siinähän viimeinen selittelyjen päivä on vielä edessä,lähitulevaisuudessa,vielä tässä kuussa. Korjataanko, lunastetaanko romut takaisin, vai paalataanko? On mikä vaihtoehto tahansa, niin maksaa oikeutetusti
        enemmän kuin paljon. Pääsi käymään niin että ahneella on paskainen loppu!


      • seataudiskodaVWsama
        huijaten.ja.koijaten kirjoitti:

        Turbo bensakoneessa kilahtaa takuuvarmasti ennen aikojaan kuskista riippumatta,koska aina ajon jälkeen pitäisi käyttää tyhjäkäynnillä pari minuuttia että lämmöt tasaantuisi ja öljy ehtisi laakereita jäähdyttämään. Volkkarin kestotestissäkin oli jo 60.000:n jälkeen turbo vaihtokunnossa. Jakoketjuongelmat ovat murheena volkkareissa niin kauan kuin niitä suunnitteluvikaisia ja sekundalaatuisia on käytössä ja onhan niitä. Jos joku ei ole ollut ajantasalla, niin se on valmistaja ja maahantuoja jotka kilvan ovat jo vuosia vastuuta pyrkineet välttelemään ja huijaamaan. Ei asiakas voi mitenkään olla syyllinen paskalaatuun eikä olla siitä vastuussa. Reilu vastuunsa tunteva valmistaja ja maahantuoja olisivat ottaneet lusikan kauniiseen käteen ja kutsuneet kaikki korjattavaksi. eikä pyrkisi vielä rahastamaan kun tullut "parempaan kuntoon"? Päästöhuijaus on VW :n viimeisin ja tuorein tempaus. Siinähän viimeinen selittelyjen päivä on vielä edessä,lähitulevaisuudessa,vielä tässä kuussa. Korjataanko, lunastetaanko romut takaisin, vai paalataanko? On mikä vaihtoehto tahansa, niin maksaa oikeutetusti
        enemmän kuin paljon. Pääsi käymään niin että ahneella on paskainen loppu!

        Ja kunniotamme konsernin toimia siirtymällä toisiin merkkeihin.


      • vwexitskodavwudi
        KyykmanAhertaaTaas kirjoitti:

        Turbot kestää jos kuski ei ole täysi törppö, öljyä ei tarvitse lisätä 30tkm välillä kuin max. 1 litra Jakohihna kestää luvatun verran ja ketjuongelmat on hoidettu jo vuosia sitten jos asiakas on ollut asian tasalla.
        Että näin oikeasti menee ja trollipoika Kyykman voisi keksiä vihdoin jotain uutta, vanhat ei oikein enää pure.

        Taidat olla vw leivissä?
        Tuli tuo asiakkaan syyllistäminen esiin.


      • Onhan_se
        vwexitskodavwudi kirjoitti:

        Taidat olla vw leivissä?
        Tuli tuo asiakkaan syyllistäminen esiin.

        Trollipoju on todellakin joko Vw:n tai Skodan maahantuojan palkkaama vähän yksinkertaisen oloinen selittäjä ja pahimman kilpailijan Toyotan solvaaja. Kuka sitä uskoo? Tuskin enää kukaan.


      • skodyrpäaudiVW
        Onhan_se kirjoitti:

        Trollipoju on todellakin joko Vw:n tai Skodan maahantuojan palkkaama vähän yksinkertaisen oloinen selittäjä ja pahimman kilpailijan Toyotan solvaaja. Kuka sitä uskoo? Tuskin enää kukaan.

        VW viat saa kuumenemaan sekä puolustajat että kehujat


    • voilapsia

      Nyt kun useat muutkin autot saavat ohjekirjankin mukaan viedä saman öljynäärän kuin volsu, niin trollien piti vaihtaa aihetta.

      • eikestäkäyttöäVWskoda

        Loppuu myynti VW merkillä Usassa.Kohta muuallakin tieto laadusta kasvaa


      • helvetinketjuVWaudi
        eikestäkäyttöäVWskoda kirjoitti:

        Loppuu myynti VW merkillä Usassa.Kohta muuallakin tieto laadusta kasvaa

        Kiina kohta kaataa koko valmistajan.
        Siellä on aika kiivaita kuluttajia.


      • Listassahan_oli

        ne öljynkulutuksen maksimimäärät jotka ovat valmistajan sallimissa rajoissa. Tosiasiassa terve moottori ei öljyä juuri 15-20 tkm vaihtovälillä kuluta. Ehkä osa Vw-konsernin moottoreista on terveitä eikä kuluta öljyä 30 l/30 tkm vaihtoväli. Siinä sitä onkin omistajilla aihetta tyytyväisyyteen.


    • jäteauto

      Eihän volsuihin kannata mitään öljyvaihtoja tehdä. Menekki sitä luokkaa että jäteöljyllä ajelukin tulee kalliiksi. Tehtaan mielestä tämä on normaalia.

      • Kohan_kyselen

        Entä ne muut Meset, Tuhnut jne.?


      • hiotaanVWkuntoon

        Niin vuodessa 1000e öljyyn on jokseenkin kovaa luokkaa


      • seataudiskodavwsama
        hiotaanVWkuntoon kirjoitti:

        Niin vuodessa 1000e öljyyn on jokseenkin kovaa luokkaa

        Skoda on rikkaiden auto.
        Köyhälle liian kallis ylläpitää ja korjailla.


    • seataudiskodavwsama

      Tuore uutinen kertoo jotta turbokoneille kaikille mieluimmin 10000km öljynvaihtoväli.

      Ja vw käskee vaihtamaan 30tkm välein?

      Valmista itse ohjeillaan aiheuttaa konerikot?

      • FgTTrGeT

        "Tuore uutinen kertoo jotta turbokoneille kaikille mieluimmin 10000km öljynvaihtoväli."

        Itse en nykyisin edes uskalla ostaa paljon ajettua käytettyä, merkistä ja konetyypistä riippumatta, juurkin noiden Long Life tappuhuoltojen vuoksi, jotka ovat kaiken järjen vastaisia fundamentalisten markkinamiesten saarnoista riippumatta.

        Tuo tappovälit vain korostuvat nyktrendin pikkumoottoreissa joista on otettu hurjasti tehoja irti. Ei sitten tule ihmetellä miten turboja ja koneen lakereita kilahtaa.

        Tosin turbokoneiden suhteen niitä tulee osata käyttää, sillä muutoin saa suunnilleen minkä tahansa merkin turbot rikki ennen aikojaan.

        Itse menen edelleen vanhan kaavna lyhyillä (laadukkaiden) öljyn- ja suodattimen vaihdoilla, riippumatta mikä auto kulloinkin omistuksessa.

        Ps. Yleisellä tasolla. Harmi vain, että nämä s24:n autopalstat ovat märkäkorvaisten ja keskenkasvuisten kakaroiden hiekkalaatikoita ... idiotismi-trollausta ilman rajaa ... ja itsekritiikitöntä ääliörallia autopasltoilla.

        Fiksut nuoret kirjoittavat objektiivisesti ja fiksusti tai ovat josskain mielekkäässä toiminnassa toisaalla. Jyvät erottuvat akanoista jo nuorina ;-)


      • tsipahuusmaksaavwtsiskod
        FgTTrGeT kirjoitti:

        "Tuore uutinen kertoo jotta turbokoneille kaikille mieluimmin 10000km öljynvaihtoväli."

        Itse en nykyisin edes uskalla ostaa paljon ajettua käytettyä, merkistä ja konetyypistä riippumatta, juurkin noiden Long Life tappuhuoltojen vuoksi, jotka ovat kaiken järjen vastaisia fundamentalisten markkinamiesten saarnoista riippumatta.

        Tuo tappovälit vain korostuvat nyktrendin pikkumoottoreissa joista on otettu hurjasti tehoja irti. Ei sitten tule ihmetellä miten turboja ja koneen lakereita kilahtaa.

        Tosin turbokoneiden suhteen niitä tulee osata käyttää, sillä muutoin saa suunnilleen minkä tahansa merkin turbot rikki ennen aikojaan.

        Itse menen edelleen vanhan kaavna lyhyillä (laadukkaiden) öljyn- ja suodattimen vaihdoilla, riippumatta mikä auto kulloinkin omistuksessa.

        Ps. Yleisellä tasolla. Harmi vain, että nämä s24:n autopalstat ovat märkäkorvaisten ja keskenkasvuisten kakaroiden hiekkalaatikoita ... idiotismi-trollausta ilman rajaa ... ja itsekritiikitöntä ääliörallia autopasltoilla.

        Fiksut nuoret kirjoittavat objektiivisesti ja fiksusti tai ovat josskain mielekkäässä toiminnassa toisaalla. Jyvät erottuvat akanoista jo nuorina ;-)

        Onkos siellä vw asiakaspalvelussa nuoret töissä kun vääriä ohjeita jakelee talvikäyttöön?


      • kaatuukovwkonserniskoda
        tsipahuusmaksaavwtsiskod kirjoitti:

        Onkos siellä vw asiakaspalvelussa nuoret töissä kun vääriä ohjeita jakelee talvikäyttöön?

        Saksan pankit näyttää nyt kaatuvan myös,
        Tuleekoviimeinen niitti konsernille sitäkautta.


    • öljytvaihtoonVW

      talvi tulossa...

      • seataudiskodaVWsama

        Pakkasuutiset alkaa VW


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3480
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2820
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2708
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2614
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2415
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1998
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1837
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1753
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      158
      1650
    Aihe