Etuvetoisella todella vaikea päästä alle 3,0 sekuntia 0-50 km/h aikoihin johtuen paskasta pidosta ja vetotavasta. Ajo-ominaisuudethan ovat muutenkin luonnollisesti etuvedossa takavetoa heikommat ihan ohjauksen tarkkuudesta ja ohjaustunnosta lähtien.
Uusi takavetoinen E220d (194 hv / 400Nm) Mercedes menee mitatusti (Autobild) 0-50 km/h 2,6 s ja 0-100 km/h 7,5 s. Toisessa Testissä Mercedes C250 CDI (204 hv / 500Nm) kulki mittauksissa 0-50 km/h 2,3 s ja 0-100 km/h 6,9 s.
Kerropa etuveto, joka menisi mitatusti 0-50 km/h samaan aikaan kuin alle 200 hv takavetoinen perhesedan?
Kaikkien aikojen tehokkain sarjatuotantoinen etuveto eli Ford Focus RS500 (350 hv) kulki eräässä ratatestissä mitatusti 0-50 km/h 2,5 s ja 0-100 km/h 5,6s. Valolähdössä se on siis pulassa kaupunkialueella jopa takavetoista E220 diisseliä vastaan, C250 cdi sitten jo pääsee hiukan edelle.
Skoda Ocu RS on mitattu 0-50 km/h 3,2 s ja 0-100 km/h 6,8s. Jos yrität lähettää "vauhdikkaasti" sitä skeidan räsää valoista niin yllätys voi olla suuri kun ei pysy edes E220 rinnalla.
Kaupunkialueella Skoda RS turha yrittää kyykyttää
44
400
Vastaukset
- ZYKLONB
Vittu sää oot tyhmä,mitä merkitystä on jollain 0-50 kiihdytyksellä!?
Autot on tehty ajettaviksi,vain jollekin keskenkasvuiselle teinipojulle 0-50 on merkitystä!- buahahahhaha
Subaru 0-60 2.2sec.
- niinnon
Skodilla tuntuu olevan suuria vaikeuksia päästä liikennevaloista liikkeelle. Aina kun Sokota on keulilla niin lähtö on uskomatonta munimista.
- thjrdthj
Niinkö?
Ei niihin liikennevaloihin ole tarkotus jäähäkkään seisomaan.
- Etuveto_paska
Itse olen nähnyt lukuisia kertoja kun kaupunkialueella liikennevalolähdössä Skoda RS pärinäpelle on yrittänyt vanhemman takavetoisen mersun kyykytystä. Eipä onnistu. Mersu takavetoisena on hetkessä n. 50 km tuntinopeudessa ja RS skeidalla renkaat vingahtaa mutta pitoa ei löydy, ja skeida jää kuin tikku paskaan. Mese yleensä vetäisee suoraan skeidasen eteen.
- Kääkmän
Ai siksikö skoda räsänen on niin kiukkunen liikenteesssä, kun on jäänyt wanhalle takatuupparimeselle?
- Onniissäeroja
Itsellä kanssa tehokas erikoisauto alla joka lähtee todella kovaa. Ei tulis mieleenkään kaahata sillä jossain 50kmh alueella. En edes kehtaisi. Kyllä joskus tulee sitten motarin rampissa kyykytettyä skodaa sillä sehän on todella mukavaa puuhaa. Mutta järki päässä ja ylinopeuksia ei ajeta motarillakaan kuin hetkellisesti. 130-140kmh jossain ohituksessa on ihan ok. Mutta siellä missä lapset ja ihmiset muutenkin kulkee niin ei ajella kovaa kiihdyttäen. E220cdi on ihan mopo muute skoda RS verrattuna..mulla on ollu tommonen mersu sekä 2013 170hv ja olen testannut uutta 190heppasta. En saanut sitä kertaakaan sataseen alle 8,5sek kun mittasin ja kokeilin koeajon aikana.
- liikaaLapsiaPalstoilla
Voi näitä lasten juttuja. Vai koeajolla mittaillaan 0-100 kiihdytyksien aikoja jne....
- Telegiiiin
Kyllä ja käyn usein ihan huvikseen iltasin ajelemassa erikoisautollani ja kokeilen bussipysäkiltä esim tuusulantiellä lähtöjärjestelmällä miten auto lähtee. Usein kuvaan videolle mittaristoa josta voin tarkistaa sitten tuloksen. Kyllä mulle merkkaa suoritusarvot aika paljon. Kuhan kiihtyvyys alkaa vähintään 5 sekunnilla niin puhutaan jo hyvästä ja ripeästä autosta. Urheiluautot erikseen. Ne ovat nykyään käytännössä 4 sekunnin molemmin puolin.
- mopot_autot_erikseen
Ei alta 200 hp autot edes ole oikein autoja. Ei kai Mesenkään noi pienemmät kääpiökoneilla varustetut mihinkään kulje. Hepoja pitää olla 250 hp lähtien ja vääntöä yli 450 Nm niin sitten alkaa kulkea, ellei auton omamassa ole joku yli 1900 kg.
Noi kaikki skeidan mallit on ihan mopoja, ainoan poikkeuksen tekee superb 3.0 V6. - 4.6GT
Telegiiiin kirjoitti:
Kyllä ja käyn usein ihan huvikseen iltasin ajelemassa erikoisautollani ja kokeilen bussipysäkiltä esim tuusulantiellä lähtöjärjestelmällä miten auto lähtee. Usein kuvaan videolle mittaristoa josta voin tarkistaa sitten tuloksen. Kyllä mulle merkkaa suoritusarvot aika paljon. Kuhan kiihtyvyys alkaa vähintään 5 sekunnilla niin puhutaan jo hyvästä ja ripeästä autosta. Urheiluautot erikseen. Ne ovat nykyään käytännössä 4 sekunnin molemmin puolin.
Minun autossani on n. 550 hp. Tarkkaa lukua ei saatu koska pyörät luisti penkissä. Hauska kyykytellä Mersun rämiä ym. pappa-autoja.
- tyhmillä.tyhmien.huvit
"Kyllä joskus tulee sitten motarin rampissa kyykytettyä skodaa sillä sehän on todella mukavaa puuhaa."
Menkää nyt hitossa radalle kokeilemaan niitä kykyjänne, turha jossain motarin rampeissa lippis finninessä päässä päteä.. - sinne.jää
Naurattaa nämä Skoda RS pellet etuvetoisine rutkuineen
- eiTanaMitäTeinejä
Telegiiiin kirjoitti:
Kyllä ja käyn usein ihan huvikseen iltasin ajelemassa erikoisautollani ja kokeilen bussipysäkiltä esim tuusulantiellä lähtöjärjestelmällä miten auto lähtee. Usein kuvaan videolle mittaristoa josta voin tarkistaa sitten tuloksen. Kyllä mulle merkkaa suoritusarvot aika paljon. Kuhan kiihtyvyys alkaa vähintään 5 sekunnilla niin puhutaan jo hyvästä ja ripeästä autosta. Urheiluautot erikseen. Ne ovat nykyään käytännössä 4 sekunnin molemmin puolin.
Aika teiniä touhua ja kovin lapsellistakin. No ehkä sinäkin aikuistut ennen syrjäytymistäsi.
- voihanpojathhhjj
sinne.jää kirjoitti:
Naurattaa nämä Skoda RS pellet etuvetoisine rutkuineen
Pojille ajokortti vasta 20-vuotiaana, vaikka ei silloinkaan vielä järki päätä pakota....
- fkfkfk
Eipö
- FEWEWEWE
MIKSI TÄYTYY KIIHDYTELLÄ YLEENSÄ? MITÄ MERKITYSTÄ SILLÄ ON? ITSETUNTO NOUSEE ? EI AUTON KIIHTYVYYS SEKUNNEISSA TEE IHMISESTÄ PAREMPAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- pärinäboksi.vrs
Sano se RS-kuskeille. Länsimaalaisilla laatuautoilla ajavilla aikuisilla ei ole tarvetta harrastella liikennevalopäristelyä.
- SAMAKK
SEHÄN RIIPPUU SIITÄ KUINKA PALJON HALUAT PAINAA SITÄ KAASUA. MEINAAN LIIKKEELLELÄHTÖ. MINÄ EN AINAKAAN VAIKKEI SKODAA OLEKKAAN NIIN KOSKAAN LÄHDE REPIMÄLLÄ VALOISTA. EI TARTTE TALLA POHJASSA LÄHTEÄ VALOISTA.
- Skoda-nyhveröt
Juu ja skeidalla ei pääse tehokkaan takavetoauton edelle lähdössä oli se kaasu ihan missä vaan asennossa.
- sportmans
Sehän oli se pointti, etuveto on paska eli skeida
- DLDÅLDEE
Skoda-nyhveröt kirjoitti:
Juu ja skeidalla ei pääse tehokkaan takavetoauton edelle lähdössä oli se kaasu ihan missä vaan asennossa.
NIINKUIN KIRJOITIN MULLA EI OLE SKODAA.
- jokakulmastaraapii
sportmans kirjoitti:
Sehän oli se pointti, etuveto on paska eli skeida
Tehokkaimmat Skoda raapivat nykyään joka kulmasta. Takavetoinen on vajaavetoinen. VW konsernissa Skodalle ei ole kaavailtu kyykyttäjän asemaa. Sitä varten on eri pelit. Tässä kisassa vajaavetiset jäävät kuin tikku paskaan.
https://www.youtube.com/watch?v=m5_AKjDdqaU - eoeoe
ja asvalttiradalla nelivedot jäväät takavetoisille kuin tikku paskaan, turha verrata pelle johonkin soramonttuun jossa juntit käyvät ihastelemassa rallia. Kuinka usein itse ajat soramontussa paviaani?
- taaspieleenKyykkisProvo
Kumma kyllä kyykyttäjä näkee kyykytystä jatkuvasti. Olisi syytä keskittyä liikenteeseen tai lopettaa huumeiden käyttö. Vai onko tämä taas Kyykmanin Venäjä-juttuja?
- ainakakkonen
Luulis harmittavan kun skodakuski kyykytellään,jatkuvasti
- Marseilles
Muistelen että tää Renault V6 Clio vuosituhannen alusta takavetoineen ja keskimoottoreineen oli kova peli kulkupuolelta ja pirun kovaa pystyi mutkaan ajamaan. Tulevaisuuden varma klassikko jota valmistettiin,vaan 3 vuotta. Yhdelläkään saman kokoluokan etuvetoisella gti sun muut en ole yhtä kovia kierrosaikoja vetänyt. Tehoja tais olla 250 hevosta vakiona tuossa takaveto V6 Cliossa ja kiihtyvyyys riittävä ollen n. 6 sec sataseen
- tääonskodapalsta
vitun kusipäät vituttaa täää meininki
- betonoidako.pitäisi
1.8 TSI ocu on kanssa täysin kyykytettävissä vaikka hölkäten. Lupaavat 0-100 kiihtyvyydeksi jotain 7,4 s mutta Zeperfin mukaan tulokset ovat pitkälti yli 8 s. Jopa 1.4 TSI kyykyttää sen mikäli kyseinen rutku ylipäätänsä kestää kasassa.
- politrukin
Skodien kyykyttely on kansanhuvi
- bök
No onhan se iso ero jos tehottomampi (ei sporttimallinen) Mese on sekunnin nopeammin jo50 km/h vauhdissa kuin skeida rs jossa tehoja enemmän, kevyempi ja markkinoitu joteniin sporttisena
- superbo
Oman kokemuksen mukaan edes se V6 3.6 4veto Superbi ei kulje mihinkään
- SkeidaUrpo
Onko tämä joku alakoululaisten palsta? Tai kehitysvammaisten? Eihän aikuinen ihminen tuollaisia edes puhu, saati sitten kirjoita.
Menkää hakemaan kaupoista lisää autoesitteitä, saatte samalla kaakaota tai mehua automaatista. Ilmaiseksi.- sellainen.se.on
Ei kai skodapalatalta voi muuta odottaa, ainakin liikenteessä Skodan ratissa näkee usein kuvailemiasi henkisesti "löysiä" ja vittumaisia ihmisiä.
- Enhaluaitäautoa
Sekunnin kun ottaa pois noiden skodien arvoista niin ollaan lähempänä parasta oikeesti mahdollista aikaa. Pahinta on kummiskin se että skeida on kamalan näköinen ja huono maineeltaan. Sitähän kutsutaan ihan itäautoksi.
- niinsevainon
Ja sinua kutsutaan "ikäistään lapsekkaammaksi".
- kffkfk
Ei ole mikään,sportti
- kommunistiauto
Skoda on nolo auto.
- maaaaaas
Ei kai kukaan tosissana millään etuvetoisella ajele, takavetoinen kaikinpuolin parempi ajaa myös talvella. Pito kuivalla oleellisesti etuvetoa parempi ja samoin ajettavuus varsinkin yli 200 hv luokissa. Märällä nykyaikaiset takavedot myös etuvetoja vikkelämpiä. Lumella ja jäällä menevät tasoissa, mutta takavetoinen on turvallisempi ja ketterämpi edelleen.
- FordCapri3.01974
Joo. Ei ajele kukaan etuvetoisella autolla. Ei.
- Roadster7p
Uuden 290 hv Seat cupra farmarin olen nähnyt muutamassa lehdessä testissä eikä missään mennyt etuvetopulkka alle 6,5s 0-100 vaikka luvataan 5,9. Lisäksi karmean kova alusta ja vähänkin kostea pinta niiin etupyörät pyrkivät sutimaan ja auto aliohjautuu yllättävästi. Kuivallakkin pitovaikeusksia riittää.
Ei siis ttarvitse ihmetellä miksi etuvetoisia ei yli 280 hv autoja juurikaan valmisteta. Siihen on syynsä vetotavassa josta ei saa koskaan yhtä tasapainoista, tarkkaa ja ketterää kuin takavedosta - eiolehaastetta
Itselläni 10v vanha Mondeo 110hv 1.8 bensakone nii ainoa joka on valois ohittanu oli corvette :D kaikki mersut ja bemut jää kakkoseksi. Mulla sis tottakai manuaali.
- kiihdyttelijä
Mulla polkupyörä ja aina menen kaikista autoista ohi. Uskokaa pois
- veteläksivetää
Juu eipä ole etuvetoista tehoautoa mukava lähettää liikkeelle, vaikeaakin se on sujuvasti ja ongelma on että se vetely /puskeminen on aivan hirveää varsinkin kostealla kelillä. Talviajo suorastaan karmeaa.
Tilaan Tuulilasia ja siinä eivät todella lukuisista yrityksistä saaneet uudelle Honda Civic TYPE R testissä kuin 2,9 s 0-50 km/h, mutta sentään karvan alle 6 s meni 0-100 km/h.
Kyseinen leikkikalu on kuitenkin 310 hevosvoimainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2592820Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit121905- 1251676
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.181564Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun981414Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71240Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91003- 61968
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s2963- 56948