Onko toivoa?

Hopeless45

Olen kolme vuotta sitten eronnut pitkästä parisuhteesta ja viime syksynä tutustuin silloin mielestäni ihanaan ja fiksuun mieheen. Ihastuin ihan kunnolla, kunnes alkoi tutustuminen paremmin miehen historiaan ja lapsiin. Toki kertoi heti alussa että lapsia 4 ikähaarukassa 22-13-12-6v. Kolmen eri naisen kanssa. Ollut näissä suhteissä lasten äitien kanssa 16v, 10v ja 7v. Eli suhteellisen pitkissä suhteissa. Mutta, se isoin MUTTA. Kaikki suhteet loppuneet siihen, että mies pettänyt. Järkytyin aluksi ja olin lopettaa suhteen siiheen paikkaan, mutta....Pettänyt oman kertoman mukaan siksi, että saanut lopetettua suhteen, kun ei ole ollut miestä lopettamaan suhde reilusti. Kertonut että itsetunto noussut kun huomannut että kelpaa jollekin kun joku toinen nainen alkanut "pommittamaan" tosissaan. Pisteitä tietysti rehellisyydestä, kun asiat rehellisesti kertonut.

Suurin ongelma asiassa ja meidän suhteessa on miehen itsetunto. Sitä ei itseasiassa ole ollenkaan. Kokee itsensä rumaksi ja tyhmäksi, ei ymmärrä, miten voin olla kaltaisensa luuserin kanssa. Oma kuva täysin vinoutunut,vaikka mies ulkoisesti ihan ok, hyvä ammatti, raha-asiat kunnossa, mukava, jne!! Näkee itsensä siis aivan vääristyneesti.
Kokee itsetunto-ongelman lisääntyneen koska edellisissä suhteissa vähätelty, ripustauduttu, käytetty rahallisesti törkeästi hyväksi (summat pyörivät useissa kymppitonneissa), torjuttu seksuaalisesti vuosiksi, kiristetty seksillä, kiristetty naimisiin, jne.. Tehty lapsi vasten miehen tahtoa ja lopetettu sen jälkeen seksielämä. Ja vaikka mitä. Kahdella viimeisellä vaimolla mielenterveysongilmia, jotka vaikuttaneet suhteeseen niin, etteivät ole itse miehelle mitään pystyneet antamaan vaan ovat vain henkisesti ottaneet ja kuormittaneet.
Olen joutunut tutustumaan näihin ex-vaimoihin sen vuoksi, kun miehen lapset ovat aina silloin tällöin meillä. Esimerkiksi lievintä on se että miehen teini-ikäisten äiti soittelee tunnin välein ja utelee ihan meidän yksityisasioita lapsilta, ei siis kysele lasten asioita. Voi tuntua tässä luettuna pieneltä ongelmalta, mutta en voi käsittää tuollaista tunkeutumista toisten yksityiselämään.
Toisen lapsen 6v äiti taas soittelee ja määräilee, että tämän 6v paikka on nukkua isän kainalossa ja minä saan mennä muualle nukkumaan. 6v!! Tämä 6 vuotias säikky ja kastelee vielä housunsa, syö vauvanruokia äidin määräyksestä. Pelkkää kaikkea ja kaikkia, normaalia kontaktia poikaan ei saa, eikä normaalit tuon ikäistä lasta kiinnostavat asiat kiinnosta häntä. Voisin luetella vaikka kuinka paljon näitä kokemuksia ja surettaa suuresti lasten puolesta. Lapset ovat kaikki aivan ihania ja puolestani voisivat olla meidän kanssa vaikka kuinka paljon.
Mies elänänyt tällaisten naisten kanssa siis 20 vuotta ja jo niin tottunut kaikkeen epänormaaliin, etten tahdo saada häntä käsittämään mitä on ihan normaali oleminen, parisuhde ja elämä. Hänen mielestään on normaalia, että kumppanille tai lapsille soitellaan tunnin välein, mielestäni se on ripustautumista, läheisriippuvuutta tai sairautta. Hänestä on normaalia, ettei asioista puhuta, ei ole sitä koskaan ennen parisuhteissaan harrastanut. On kuulemma normaalia, että mitään yhteistä ei harrasteta, tai siis hänelle ei ole aiemmin suotu mahdollisuutta harrastaa, koska joutunut tekemään rutkasti ylitöitä, koska kukaan näistä kumppaneista ei ole koskaan ollut töissä. Epänormaalia ovat hänen mielestään myös muut ystävyyssuhteet, kuin puoliso. Ei ole koskaan voinut kutsua kavereitaan kotiinsa. Hänestä on outoa, että nainen harrastaa. "Normaalimpaa" on kuulemma, kun nainen makaa sohvalla ja koti on likainen. Olen järkyttynyt, ja varmaan outo otus miehen silmin katsottuna.
Uskon, että tällaisissa suhteissa ja törkeästi hyväksikäytetyksi tulleenna vähäisetkin itsetunnon rippeetkin menneet., Miten niitä saisin nostettua? Onkohan meillä toivoa? Muuten mies on kyllä ihan ok, tosi kiltti, huomaavainen ja viihdymme tosi hyvin toistemme seurassa. Olen itse kova harrastamaan kaikenlaista ja saan hänestä kaverin joka paikkaan. Huumorintajumme on samanlainen. Seksielämässä pientä ongelmaa (yllätys) muttei mitään sellaista, jota ei voisi mies oppia. Kertookin, että elää vihdoinkin täyttä elämää, mitä en epäilekään, mutta auttaako loppupeleissä kuitenkaan nostamaan sitä itsetuntoa niin paljon, ettei ensimmäisen tilasuuden tullen nostata sitä taas sillä että palaa kyntämään paskaa? Siis pettämään? Yritänkö jotain liikaa liian rikkonäisen ihmisen kanssa?? Tällainen tarina tämä ja mielipiteitä tarinasta olisi kiva kuulla, niitä asiallisia varsinkin kaivataan.

13

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkv

      Jos 6v todellakin tuommoiset ongelmat niin äkkiä apua ja jos äidistä johtuvat niin mahdollisesti äidiltä pois. Mitä mieheen tulee niin ehkä keskustelu kaikesta voi auttaa ja ehkä se itsetunto ajan kanssa hiukan paranee mutta vaikuttaa siltä että mies tarvitsisi apua muualta itsetunto- ongelmiin tai lähinnä siihen ettei pettäisi.

      • Hopeless45

        Keskusteluavusta on puhuttu ja enään vain aika varaamatta. Suree itsekin sitä etteivät parisuhteet onnistu ja nyt haluaisi onnistua, koska elää niin erilaista elämää, sellaista jota aina olisi halunnut. Lasten ongelmille tuskin paljoa pystyy tekemään, isällä huonot mahdollisuudet noilla oireilla asiaan vaikuttaa. Edellisessä suhteessa tämän 6v äiti kielsi miehen edellisen liiton lapsia tuomaan yhteiseen kotiin. Joutui niitä muualla tapaamaan harvakseltaan, joten tämän 6v äidillä ei todellakaan ole pakka kasassa, mutta miten todistat.


      • kkkkkkvv

        Lastensuojeluilmoitus vaan, niiden pitäisi sitten tutkia asiaa ja ottaa yhteyttä äitiin. Kyllä ne jotain löytää ellei tämä nainen ole kunnon näyttelijä. Jos 6v on säikky jne niin kyllä se näkyy varmaan muillekin ja pitäis sossujen hälytyskellot soida. Itse en katsois tommosta hetkeäkään, lapsen tulevaisuus pilalla nopeasti ellei ole jo.


    • 40v-sinkkumies

      Mies valehtelee sulle niin että tuntuu. 4 lasta ja muka ei kelpaa kenellekkäänö. Paskan marjat sanon minä. Huijaa ja pettää ja suhteet varmana loppuneet sen takia että on pettänyt ja jäänyt kiinni, ei sen takia että ei muka uskaltanut erota laillisesti.
      4 lasta ja muka huono itsetunto. Täytyy olla todella tyhmä nainen joka uskoo sellaisen selityksen. tolla miehelläs on niin paljon ongelmiua että ei se koskana normaalia suhdetta pysty ylläpitämään ja siihen soppaan ei kannata sotkeutua. Naiset on tietenkin sellaisia että uskovat kaiken mitä tuommoinen pelimies selittää joten omapahan on elämäsi jos siihen itsesi sotket. On niitä parempiakin miehiä ja suhteita tarjolla.

      • Hopeless45

        Kiitos vastauksesta ja henkisestä ravistelusta. En uskoisi selitystä itsekään, jos en tuntisi niitä naisia. Monella miehellä on selityksenä että exät on hulluja, tms..mutta tällä kaverilla oikeasti on. Onhan hän lastensa äideille kelvannut, mutta se millaisia nämä naiset ovat ulkoisesti ja sisäisesti ovat sieltä päästä ettei tarjontaa varmasti heillä juuri ole. Ylipainoisia, hoitamattomia, kouluttamattomia, itsestään ei huolehtivia. Pahin ongelma kummallakin itsekkyys, minäminäminä!! Myös mielenterveysongelmat näkyvät jopa ulospäin. Rumasti sanottu, mutta totuus. Omasta mielestään mies ei kuulemma saa parempia. Ongelmia miehellä on paljon ja se tässä huolestuttaakin. Toisaalta ei olisi pakko hänen olla rehellinen, joten en raaski ihan tuosta vain heivatakaan, koska niitä hyviä puolia on paljon. Haluaisin uskoa, että kaikissa on jotain hyvääkin ja omissa parisuhteissa olen kuitenkin ollut ihan normaalien ja asiallisten miesten kanssa, joten voin kuvitella mitä parisuhde olisi voinut olla ei normi miehen kanssa. Hyvä ja terve parisuhde kuitenkin pitkässä juoksussa nostattaa sitä itsetuntoa, kun hyvää palautetta ja kannustusta ja kiitosta saa päivittäin kumppanilta ja onnistuu muissakin parisuhteeseen liittyvässä asiassa.


    • hanaa_vaan

      No aika tuore juttu hei, malttakaa nyt tutustua toistenne persooniin ja elämäntapoihin ja -rytmeihin ihan rauhassa. Totta kai kaikki uusi ja erilainen aiheuttaa kysymyksiä ja epävarmuutta sun muuta, mutta eihän niille saa antaa periksi. Vanhoista tavoista oppii väkisinkin pois kun joutuu elämään erilaista arkea. Kun parisuhde tuottaa hyviä fiiliksiä, niin totta kai se on omiaan "muovaamaan uudeksi" eli pönkittää automaattisesti sitä itsetuntoakin, puolin ja toisin.
      Nassikatkin aistivat sen, kun ympärillä on aikuisia, joilla on hyvä tiimihenki. Niin että kyllä se nuorinkin vielä avautuu, vaikka sen äiti taustalla vähän riehuiskin.
      Ja jos/kun ongelmiakin arjessa eteen tulee, on huomattavasti helpompaa tukeutua toimivaan, hyvään parisuhteeseen, jossa kumppania ei jätetä eikä hyväksikäytetä.
      Eli ei teillä ole mitään esteitä oppia ja tottua pyörittämään ihan mukavasti toimivaa uusioperhesuhdetta ja olla onnellisia. Uskaltakaa vain luottaa tiimihenkeenne.

    • jatkuuminkäjatkuu

      Sinä uskot kaiken mitä mies kertoo? Jos suhde toisensa jälkeen epäonnistuu ja mies ei löydä muuta tapaa päättää ne kuin pettäminen niin on miehessäkin vikaa. Tottakai on vaikeaa myöntää että itsekkin on osallisena suhteiden kaatumiseen mutta tekisi ehdottomasti hänelle hyvää katsoa peiliin. Onko hän ollut muille naisilleen niin hyvä mies kuin sulle näyttää olevansa?
      Sun tehtävä ei mun mielestä ole nostaa miehen itsetuntoa normaaliksi. Ei ole sun tehtävä saada häntä ymmärtämään millainen on hyvä parisuhde. Marssita mies ulkopuolisen tahon kanssa juttelemaan. Sieltä se apu löytyy. Ja muka olematon itsetunto.
      Mun mielestä ihminen joka toistuvasti pettää ei todellakaan kärsi huonosta itsetunnosta. Päinvastoin. Jos se oikeasti on huono, se näkyy ulospäin eikä sellainen ihminen ketään vierasta sänkyynsä saa. Hän on itse valinnut entiset puolisonsa. Joku heissä on häntä viehättänyt. Sitä et voi tietää mikä.
      Mä nauttisin elämästä miehen kanssa niin kauan kuin sitä kestää. Loppuelämän liittoa tuosta tuskin tulee. Mies ei ilmeisesti enää ole ihan nuori poika ja vanha koira oppii uusia temppuja vain jos itse niin haluaa. Oman itsensä hyväksi. Ei kenenkään muun. Sulla ei ole oikeutta vaatia häntä muuttumaan.
      Olen samoilla linjoilla kuin 40-vsinkkumies. Sua huijataan. Lapsia tuossa käy sääliksi. Heillä on vanhemmat, jotka kertomasi perusteella ovat molemmat kykenemättömiä vanhemmiksi.
      Mies on jo kääntänyt sut puolelleen. Haukkuu entisiään ja sä olet jo lähtenyt siihen mukaan. Arvostelet heidän ulkonäköään ja mielenterveyttään. Muista: mies on itse heidät halunnut kumppanikseen. Ties miten monta kertaa on heitä pettänytkin, sulle vaan sanoo että kerran kutakin ja vain sen takia että saisi suhteet lopetettua. Hän hakee susta pönkitystä omalle egolleen kun valittaa että kärsii huonosta itsetunnosta. Ehkä nauttiikin siitä että akat uskoo kaiken mitä hän itsestään kertoo.

    • omaonvalintasi

      Kyllä se löytyy sunkin tilalle nainen, joka alkaa miestä pommittamaan ja miehen on ihan pakko panna sitä kun ei osaa sanoa ei kiitos, haluan olla uskollinen puolisolleni. Tajuathan sä itsekkin, että kysymys on pelkästään miehen omista valinnoista. Vellihousu äijä jos ei muutoin osaa suhdetta päättää. Miehelläsi on tuollainen toimintamalli ja hän pitää pettämistä ihan oikeutettuna. Pettäjiltä sitä löytyy mitä uskomattomampia selityksiä omalle toiminnalleen. Pahinta on, että he itse uskoo toimivansa oikein. Aina vika on siinä puolisossa tai vieraassa, joka suorastaan väkisin vei vieraaseen sänkyyn. Itsessä ei ikinä mitään vikaa.

    • eikiinostamua

      fiksumies on naistenmies

    • henkinenkasvu

      Toista ei voi muuttaa. Eikä toisen ongelmia voi rakastaa pois. Sinun pitää hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on ja asettaa rajasi mitä haluat hyväksyä ja mitä et. Voitko olla rakas vai ystävä. Todennäköisesti hän itse kieltää ja torjuu ongelmansa ihmissuhteissa ja projisoi ne toisiin ihmiin eli näkee ongelmansa toisissa ja käsittelee asioita heidän kauttaan.

    • Hipheihai

      Sulla on pitkä ja kivinen polku tallattavana jos tuon miehen kanssa yhteen jäät...
      "Koko loppuelämäsi menee tuon sotkun selvittämissä" .... Mulle tulee tunne että itsesi poltat loppuun jos yrität jaksaa selvittää tuon miehen entiset sotkut...
      Minä en ainakaan muuttaisi saman katon alle että saisin välillä mennä omaan kotiini "rauhoittumaan ja keräämään voimia".
      Meillä naisilla on usein tarve "olla terapeutteja" ja halu auttaa. Ok, mutta tuo tilanne on niin vaikea että siinä tarvittaisiin ammattiapua monelle.
      Rakastatko häntä niin paljon että haluat olla tukemassa häntä kaikessa että asiat peremmiksi? Onko se edes mahdollista exien takia? Mieti tarkaan mitä omalta tulevaisuudeltasi haluat? Pystytkö luottamaan häneen... ? Pettääkö hän sinuakin sitten kun alkuhuuma on hälvennyt ja hän alkaa miettimään että "loppuukohan tämä suhde kohta", sillä näen tässä kaavan minkä mukaan hän on toiminut, hän pettää että pääsee lähtemään että häntä ei jätetä...!?
      Olen 50v. nainen, elämäni ei ole ollut ruusuilla tanssimista... mut tänäpäivänä kaikki hyvin.
      Tsemmpiä Sinulle!

    • taerfgwer

      Olen samalla kannalla tämän ketjun loppupään kirjoittajien kanssa. Itsellä alkoi soida hälytyskellot lujaa, kun luin tarinaasi... Mies on yksi näitä "ikuisia uhreja", jotka mielestään joutuvat kerta toisensa jälkeen kokemaan vääryytää ja sillä sitten perustellaan kaikki pettämisestä alkaen... Mietipä nyt, haluatko parisuhteen tasapainoisen aikuisen miehen kanssa - vai haluatko olla "pelastaja" jollekin itsestään marttyyrin tekevälle holtittomalle kekkulille?! Et sinä voi häntä vetää kuiville kaikesta tuosta paskasta, vaan hänen on itse se tehtävä.

    • Hopeless45

      Kiitos hyvistä vastauksista! Ihan samoja asioita pohdin..että onko tuosta ikinä kumppaniksi vaikka itse väittää nyt panostavansa tähän suhteeseen, koska ensimmäisen kerran voi olla kuulemma oma itsensä, eikä häneltä vaadita mahdottomia. On alkoholistien lapsi, joten tuo omakuva vääristynyt jo varhaislapsuudessa ja pettymys naisiin alkanut jo äidistä. Ehkä siksi juuri valinnut kumppaneiksi ongelmatapauksia, koska heissä jotain tuttua? Nyt kun faktoja paukutellaan pöytään, niin ollaan hämmästyneitä, että on olemassa toisenkinlaisia naisia. Ahdistavahan tämä suhde on ja eroon tuosta ehkä pitäisi päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2078
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1602
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1194
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    Aihe