Onko kukaan miettinyt ja kantanut huolta suomen nuorista jotka saavat kokoajan väärää oppia. Itse en tiedä missä enää kävisin, että tervettä sanaa saisin, liekö sitä enää jaetaan missään. Oman lapseni päästän enää pitkin hampain hellarien aivopestäväksi ties mihin menestys ja kundaliini,nauru, sekopää touhuun. Ainut syy on että näkee kavereita, mutta olen kieltänyt menemästä kenenkään käsien alle ja itse yritän pitää huolta että nuori tietää mikä on Raamatun totuus, ettei noissa hulabaloissa sitä unohda. En olisi koskaan uskoontuloni jälkeen uskonut, että seurakunnasta tulee susien luola jonne pikku lampaat eivät voi turvallisesti enää mennä. Jeesus sanoi: Antakaa lasten tulla minun tyköni.. Mitä te pastorit ja vanhimmat teette kun ette huolehdi lampaista ette isoista ettekä pienistä??? Tämä viesti tulee Seinäjoelta, jossa ei tervehenkistä seurakuntaa ole. Jumala armahtakoon!!
Pikkulampaat suuressa vaarassa
106
1425
Vastaukset
- köyhä.yksinhuoltaja
Alottajan viesti on vakavasti otettavaa! Tilanne on hirveä, että pitää jo suojella kasvuikäisiä -JEESUSTA edustavilta kokoontumispaikoilta!
Olet, aloittaja, syystäkin hädissäsi, onhan nuo eksytykset mielenerveydellekin uhka..saatisitten Iankaikkiselle pelastukselle.
Nuori kun nuoruudessaan pettyy, haavoittuu, vihollisen suunnitelma on vieroittaa ihminen enää edes etsimästä Todellista Jeesustamme!
Ja, 92raamväännös..kannattaa huolehtia, etta rakkaillasi saatavana 33/38Rk. Itse tein näin jo 90.luvun puolivälissä..ympärilläni oli kasvavia nuoria, joista ainakin jokunen tuntee tänään Jeesuksen! Kunnia ja kiitos yksin Herralle! (Raamatut sain silloin ilmaiseks..Jumala piti asian tärkeänä).- Pikkulampaat
Siunausta sinulle köyhä.yksinhuoltaja! Terv. Aloittaja
- R.O.R
Nuoret saavat oppinsa koulusta. Raamattu on vanha taikauskoisten kirjoittama tarukokoelma. Siinä ei ole sen enempää totuutta kuin Aku Ankka-lehdessä.
- Pikkulampaat
Ole hyvä ja ole sekaantumatta asioihin joista sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa. R.O.R Kiitos!!! Voit vaikka siirtyä sarjakuvakeskusteluun, kai täältä sellainenkin löytyy. Tämä paikka on tarkoitettu järkevälle keskustelulle ja asia on tärkeä ilman että sinunlaisiasi höpöttäjiä sekaantuu asioihin joista et näytä välittävän tuon taivaallista. Toivottavsti joskus elämäsi aikana sinäkin kaikesta uhostasi huolimatta saat armon Jumalan silmissä ja pääset taivaskotiin. Siunausta.
- R.O.R
Pikkulampaat kirjoitti:
Ole hyvä ja ole sekaantumatta asioihin joista sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa. R.O.R Kiitos!!! Voit vaikka siirtyä sarjakuvakeskusteluun, kai täältä sellainenkin löytyy. Tämä paikka on tarkoitettu järkevälle keskustelulle ja asia on tärkeä ilman että sinunlaisiasi höpöttäjiä sekaantuu asioihin joista et näytä välittävän tuon taivaallista. Toivottavsti joskus elämäsi aikana sinäkin kaikesta uhostasi huolimatta saat armon Jumalan silmissä ja pääset taivaskotiin. Siunausta.
En kaipaa taruolennoilta armoa. Ymmärrän kyllä että sinun kuuluu toivoa sitä minulle, koska sehän on osa teidän roolileikkiä. Raamattu on satukirja, tosin turhan väkivaltainen että se sopisi lapsille.
- saviseutulainen
R.O.R kirjoitti:
En kaipaa taruolennoilta armoa. Ymmärrän kyllä että sinun kuuluu toivoa sitä minulle, koska sehän on osa teidän roolileikkiä. Raamattu on satukirja, tosin turhan väkivaltainen että se sopisi lapsille.
R.O.R,
ole varma siitä, että jos ei Jumala saa sinua kiinni tässä elämässä, Hän tulee sinua vielä vastaan.
Rienaat Herraa Jumalaa surutta, ollenkaan ymmärtämättä, ettei Kaikkivaltiaan Luojan olemassaolo ole millään tavoin riippuvainen siitä uskotko sinä Häneen vai et. Ihmisen usko- tai epäusko on aina vain hänen omaa uskoaan tai epäuskoaan.
Jumalan Suvereeni Kaikkivaltias Persoona ON, ON OLLUT JA ON OLEVA!
Itse entisenä ateistina, sittemmin Jumalan suuresta armosta uskoon tulleena, kehotan sinua vakavasti lähestymään iankaikkisuuttasi perinjuurin uudemman kerran.
Jeesus Kristus on kärsinyt ja kuollut meidän kaikkien edestä, sinunkin, ja Hänessä meillä on anteeksianto ja armo Jumalalta. Jeesus on sovittanut meidät Jumalan kanssa. Ilman Häntä olemme kaikki ikuisesti erossa Jumalasta - kadotettuja.
Herra Jeesus sanoo: Minä olen tie ja totuus ja elämä. Ei kukaan tule minun Isäni tykö muutoin kuin minun kauttani. - R.O.R
saviseutulainen kirjoitti:
R.O.R,
ole varma siitä, että jos ei Jumala saa sinua kiinni tässä elämässä, Hän tulee sinua vielä vastaan.
Rienaat Herraa Jumalaa surutta, ollenkaan ymmärtämättä, ettei Kaikkivaltiaan Luojan olemassaolo ole millään tavoin riippuvainen siitä uskotko sinä Häneen vai et. Ihmisen usko- tai epäusko on aina vain hänen omaa uskoaan tai epäuskoaan.
Jumalan Suvereeni Kaikkivaltias Persoona ON, ON OLLUT JA ON OLEVA!
Itse entisenä ateistina, sittemmin Jumalan suuresta armosta uskoon tulleena, kehotan sinua vakavasti lähestymään iankaikkisuuttasi perinjuurin uudemman kerran.
Jeesus Kristus on kärsinyt ja kuollut meidän kaikkien edestä, sinunkin, ja Hänessä meillä on anteeksianto ja armo Jumalalta. Jeesus on sovittanut meidät Jumalan kanssa. Ilman Häntä olemme kaikki ikuisesti erossa Jumalasta - kadotettuja.
Herra Jeesus sanoo: Minä olen tie ja totuus ja elämä. Ei kukaan tule minun Isäni tykö muutoin kuin minun kauttani.Miten voisin olla varma jostain mistä ei löydy ainuttakaan todistetta?
Jos Jumala tulee minua joskus vastaan, kysyn häneltä, että miksi helvetissä olet niin epäsosiaalinen että pysyt piilossa? Kysyisin myös häneltä, että miksi hän on niin seksistinen ja moraaliton, että kuka tahansa 2000-luvulla elävä on moraalisempi kun hän/se.
Lopuksi voisin vielä esittää hänelle sukupuolielimeni, koska Jumala tuntuu olevan sairaalloisen kiinnostunut siitä mitä ihmiset pippeleillään tekee ja miesten pippeleistä ylipäänsä. - saviseutulainen
R.O.R kirjoitti:
Miten voisin olla varma jostain mistä ei löydy ainuttakaan todistetta?
Jos Jumala tulee minua joskus vastaan, kysyn häneltä, että miksi helvetissä olet niin epäsosiaalinen että pysyt piilossa? Kysyisin myös häneltä, että miksi hän on niin seksistinen ja moraaliton, että kuka tahansa 2000-luvulla elävä on moraalisempi kun hän/se.
Lopuksi voisin vielä esittää hänelle sukupuolielimeni, koska Jumala tuntuu olevan sairaalloisen kiinnostunut siitä mitä ihmiset pippeleillään tekee ja miesten pippeleistä ylipäänsä.Oletko huomannut ystäväiseni, että olet eräällä tavalla jo alkanut etsiä.
Jos sallit, niin kerron, että tunnistan sinussa hyvin paljon itseäni paatuneimpina jumalankieltäjävuosinani.
Elleivät nämä ns. perimmäiset kysymykset sinua ollenkaan askarruttaisi, et vaivautuisi edes tulemaan tämmöisille foorumeille.
Puhumattakaan siitä, että välittäisit tänne mitään kirjoittaa.
Jeesus itse sanoo: Etsikää niin te löydätte. Kolkuttakaa niin teille avataan. Anokaa niin teille annetaan. - R.O.R
Oletko huomannut ystäväiseni, että olet eräällä tavalla jo alkanut etsiä.
Jos sallit, niin kerron, että tunnistan sinussa hyvin paljon itseäni paatuneimpina jumalankieltäjävuosinani.
Elleivät nämä ns. perimmäiset kysymykset sinua ollenkaan askarruttaisi, et vaivautuisi edes tulemaan tämmöisille foorumeille.
Puhumattakaan siitä, että välittäisit tänne mitään kirjoittaa.
Jeesus itse sanoo: Etsikää niin te löydätte. Kolkuttakaa niin teille avataan. Anokaa niin teille annetaan.Eikö olekin aika lapsellista maailmankaikkeuden luojalta mennä piiloon ja julkaista kirjan jossa hän pyytää etsimään?
Jos Jumala on kaikkitietävä, niin miksi pitää anoa asioita? Eikö hänen pitäisi tietää muutenkin mitä kukin haluaa ja toivoo? - KaaEmHaa
Niin, R.O.R, tiedätkö, että Jumalan Sana ei tyhjänä palaja? Kun luet esim. näiden nimimerkkien 'saviseutulainen' ja 'Pikkulampaat' kirjoituksia, sana voi vaikuttaa sinuun. Voit löytää syntisi sovittaneen, ylösnousseen Herran Jeesuksen Kristuksen. Hän kyllä vastaa moniin kysymyksiisi, kun jätät elämäsi Hänelle.
- JeesustaSeuraamaan
Hän ei ole ainoastaan kaikkitietävä, Hän on myös kaikkiVALTIAS.
Niin Pyhä ja korkea, että Hän on Sanassaan kirjoituttanut, että VAIN NÖYRÄMIELISET saavat Armon.
Rakkaudessaan Hän tulee sinutkin nöyryyttämään, koska on havainnut sinut Häntä etsiväksi.
Ole toiveikas, ettei sinun tarvitse esittää Jumalalle pippeleitäsi, tavatessasi Hänet viimeistään kuoltuasi.
Jos sinulla sattuu olemaan Jeesuksen Veren Lunastus, kohtaat Iankaikkisen Rauhan ja Levon Kadotuksen sijaan.
terveisin, Pelastettu, kirkoista eronnut. - R.O.R
JeesustaSeuraamaan kirjoitti:
Hän ei ole ainoastaan kaikkitietävä, Hän on myös kaikkiVALTIAS.
Niin Pyhä ja korkea, että Hän on Sanassaan kirjoituttanut, että VAIN NÖYRÄMIELISET saavat Armon.
Rakkaudessaan Hän tulee sinutkin nöyryyttämään, koska on havainnut sinut Häntä etsiväksi.
Ole toiveikas, ettei sinun tarvitse esittää Jumalalle pippeleitäsi, tavatessasi Hänet viimeistään kuoltuasi.
Jos sinulla sattuu olemaan Jeesuksen Veren Lunastus, kohtaat Iankaikkisen Rauhan ja Levon Kadotuksen sijaan.
terveisin, Pelastettu, kirkoista eronnut.Eikö ole hassua että kaikkitietävä, kaikkivaltias ei osaa kommunikoida meidän kanssa muulla tavalla kuin muinaisten beduiinien kautta? Eikö ole hassua että kaikkitietävä ei ole osannut sanella yksiselitteistä kirjaa, vaan se on synnyttänyt noin 30.000 suuntausta.
Eikö ole hassua, että maailmankaikkeuden luoja pitää hyveenä asioita kuten nöyrtyminen ja usko asioihin mistä ei löydy todiseita?
Eikö ole hassua, että sellainen asia kuten "älä käytä väärin Herran nimeä" mahtuu käskyihin, mutta esim. pedofilian kieltäminen tai orjien pitämisen vääryys loistaa siellä poissaolollaan.
Eikö sekin ole hassua, että lähes kaikki Raamatun "ihmeet" löytyvät myös muista teksteistä joista osa on vanhempia kuin Raamattu.
Ja mielenkiintoista on sekin, että sinun pitää täällä S24-foorumilla kertoa näistä asioista, vaikka kaikkivoipa varmasti keksisi tavan itsekin kertoa siitä mulle, jopa niin että se olisi uskottavaa. - saviseutulainen
Raamattu on noin 1500 vuoden aikana kirjoitettu noin 60 eri kirjoittajan toimesta. Jumalan Pyhä Henki on heidät inspiroinut, omasta päästään ei kukaan ole mitään Raamattuun kirjoittanut.
Kaikkivaltias, kaikkivoipa, Jumala puhuu meille ihmisille kirjoitetun Sanansa, Pyhän Raamatun kautta. On hyvin arvelluttavaa uskovankin ihmisen tulkita kaikkea sisimmässään "kuulemaansa" tai kokemaansa Jumalan puheeksi. Sielunvihollinen on tuhattaituri eksyttämään jo pitkäänkin uskossa olleen ihmisen. Ihminen kokee moniaita asioita puhtaasti oman sielunsa ja mielensä kautta.
Kaikkivoipa Jumala toki kykenee "keksimään", jos haluaa, minkä tahansa tavan halutessaan kertoa meille jotain.
Niin Hän muuten tekee esimerkiksi kutsuessaan ihmistä, joka elää uskosta osattomana. Ensinnäkin usko on Jumalan lahja. Vain ja ainoastaan armostansa Hän meitä kutsuu ja Hän kutsuu meitä hyvinkin erilaisin tavoin, ilman mitään "kaavaa", joka pätisi jokaisen kohdalla.
Sen millä tavoin Jumala ihmistä kutsuu Hän tekee sen täysin omasta tahdostaan suuressa, ylivertaisessa, viisaudessaan ja kaukokatseisuudessaan ( ennalta tietämyksessään ).
Sanotaan, että Jumala kutsuu ihmistä kahdesti, kolmestikin, eikä Hän varmasti tee sitä niin kätketysti ja huomaamattomasti, ettei ihminen jota Jumala haluaa kutsua, sitä mitenkään voi ymmärtää.
Tämä kutsun ymmärtäminen voi tapahtua ihmisen kohdalla viiveelläkin, monienkin tapausten ja "sattumusten" kautta.
Näin olen ymmärtänyt ihmisten erilaisista kokemuksistaan kertoessaan.
Itselläni uskoontulo oli ns. pitemmän kaavan mukaan eli prosessin tulosta. Näin oli Jumala armossaan ja viisaudessaan minun kohdallani hyväksi nähnyt.
Mutta tapahtuipa ihmisen uskoon tulo yhdellä tai toisella tapaa, se ei koskaan tapahdu ihmisen omasta päätöksestä.
Jumalan käsittämättömän suuresta armosta ihminen saa uskoon tulla.
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta.
Myös: Usko tulee kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Jeesuksen Kristuksen Sana.
Tällä tarkoitetaan Raamattuun perehtymistä, sen lukemista ja tutkiskelua. Raittiin ja puhtaan Jumalan Sanan opetuksen ja julistamisen kuuntelemista.
Uskolla tarkoitetaan kristinuskossa Jeesukseen Kristukseen uskomista. Moni sanoo kyllä uskovansa, että Jumala on olemassa, mutta ettei käsitä mihin "sitä Jeesusta oikein tarvitaan".
Ja juuri nimenomaan Hänestä on kysymys. Meidän edestämme ( syntiemme tähden ) kärsinyt, kuollut ja ylösnoussut Jeesus Kristus
on koko pelastavan uskomme A ja O. Kaikki on Herrassa Jeesuksessa.
Jeesus itse sanoo, että kenellä Poika on, sillä on myös Isä.
Kenellä Poikaa ( Jeesusta Kristusta ) ei ole, sillä ei ole myöskään Isää.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä - Joh. 3:16 - R.O.R
Raamattu on noin 1500 vuoden aikana kirjoitettu noin 60 eri kirjoittajan toimesta. Jumalan Pyhä Henki on heidät inspiroinut, omasta päästään ei kukaan ole mitään Raamattuun kirjoittanut.
Kaikkivaltias, kaikkivoipa, Jumala puhuu meille ihmisille kirjoitetun Sanansa, Pyhän Raamatun kautta. On hyvin arvelluttavaa uskovankin ihmisen tulkita kaikkea sisimmässään "kuulemaansa" tai kokemaansa Jumalan puheeksi. Sielunvihollinen on tuhattaituri eksyttämään jo pitkäänkin uskossa olleen ihmisen. Ihminen kokee moniaita asioita puhtaasti oman sielunsa ja mielensä kautta.
Kaikkivoipa Jumala toki kykenee "keksimään", jos haluaa, minkä tahansa tavan halutessaan kertoa meille jotain.
Niin Hän muuten tekee esimerkiksi kutsuessaan ihmistä, joka elää uskosta osattomana. Ensinnäkin usko on Jumalan lahja. Vain ja ainoastaan armostansa Hän meitä kutsuu ja Hän kutsuu meitä hyvinkin erilaisin tavoin, ilman mitään "kaavaa", joka pätisi jokaisen kohdalla.
Sen millä tavoin Jumala ihmistä kutsuu Hän tekee sen täysin omasta tahdostaan suuressa, ylivertaisessa, viisaudessaan ja kaukokatseisuudessaan ( ennalta tietämyksessään ).
Sanotaan, että Jumala kutsuu ihmistä kahdesti, kolmestikin, eikä Hän varmasti tee sitä niin kätketysti ja huomaamattomasti, ettei ihminen jota Jumala haluaa kutsua, sitä mitenkään voi ymmärtää.
Tämä kutsun ymmärtäminen voi tapahtua ihmisen kohdalla viiveelläkin, monienkin tapausten ja "sattumusten" kautta.
Näin olen ymmärtänyt ihmisten erilaisista kokemuksistaan kertoessaan.
Itselläni uskoontulo oli ns. pitemmän kaavan mukaan eli prosessin tulosta. Näin oli Jumala armossaan ja viisaudessaan minun kohdallani hyväksi nähnyt.
Mutta tapahtuipa ihmisen uskoon tulo yhdellä tai toisella tapaa, se ei koskaan tapahdu ihmisen omasta päätöksestä.
Jumalan käsittämättömän suuresta armosta ihminen saa uskoon tulla.
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta.
Myös: Usko tulee kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Jeesuksen Kristuksen Sana.
Tällä tarkoitetaan Raamattuun perehtymistä, sen lukemista ja tutkiskelua. Raittiin ja puhtaan Jumalan Sanan opetuksen ja julistamisen kuuntelemista.
Uskolla tarkoitetaan kristinuskossa Jeesukseen Kristukseen uskomista. Moni sanoo kyllä uskovansa, että Jumala on olemassa, mutta ettei käsitä mihin "sitä Jeesusta oikein tarvitaan".
Ja juuri nimenomaan Hänestä on kysymys. Meidän edestämme ( syntiemme tähden ) kärsinyt, kuollut ja ylösnoussut Jeesus Kristus
on koko pelastavan uskomme A ja O. Kaikki on Herrassa Jeesuksessa.
Jeesus itse sanoo, että kenellä Poika on, sillä on myös Isä.
Kenellä Poikaa ( Jeesusta Kristusta ) ei ole, sillä ei ole myöskään Isää.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä - Joh. 3:16Kai ymärrät, että kaikki mitä kirjoitit on pelkkää sanahelinää, itsesuggestiota ja toiveajattelua? Yhdellekään väittelle mitä esität, ei löydy objektiivisia todisteita.
Voin mennä muslimien tai hindujen keskustelupalstoille ja saan heiltä täsmälleen samanlaisia tyhjänpäiväisiä selityksiä, kuin mitä sinä täällä annat.
Asioista mistä löytyy todisteita, ei tarvii väitellä. - saviseutulainen
R.O.R kirjoitti:
Kai ymärrät, että kaikki mitä kirjoitit on pelkkää sanahelinää, itsesuggestiota ja toiveajattelua? Yhdellekään väittelle mitä esität, ei löydy objektiivisia todisteita.
Voin mennä muslimien tai hindujen keskustelupalstoille ja saan heiltä täsmälleen samanlaisia tyhjänpäiväisiä selityksiä, kuin mitä sinä täällä annat.
Asioista mistä löytyy todisteita, ei tarvii väitellä.Miksi siis väittelet?:)
Voisitko kuvitella - objektiivisesti - , että Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksessa olisi pienestä jerusalemilaisesta seurakunnasta alkaneena levinnyt elinvoimaisena ja vahvana, kaikki esteet kaatavana ( evankeliumi on levinnyt myös muslimimaihin ) kautta koko maailman. Jos se olisi ihmislähtöinen, vajaavaisten, surkeiden ihmisten keksimä ja sepittämä joutava tarina jostain nasaretilaisesta puusepästä, joka omasi maagisia kykyjä ja osasi taikuuksillaan tehdä vaikka mitä ja loppujen lopuksi päätyi tapettavaksi ristillä kaikkinaisten harhaoppiensa ja Jumalan pilkan tähden.
Viisas Gamaliel niminen fariseus - kirjanoppinut hillitsi oppiveljiään, kun nämä olisivat tahtoneet tappaa Pietarin ja muut Jeesuksen opetuslapset, kun nämä julistivat rohkeasti evankeliumia kansalle Jeesuksen Taivaaseen astumisen ja Hänen lupaamansa Pyhän Hengen tulemisen jälkeen. Gamaliel sanoi muille fariseuksille ja kirjanoppineille, että jos oppi, jota Pietari& Co julistivat on ihmisestä, niin se häviää ja kuihtuu olemattomiin hyvin lyhyessä ajassa.
Muuten nykyaikana hyvänä esimerkkinä tähän yhteyteen sopii mm. kommunismin luhistuminen suuressa ja mahtavassa Neuvostoliitossa.
Siihen meni 70 vuotta ja rapiat.
Natsi - Saksa "kukoisti luvattujen 1000 vuoden sijasta 12 vuotta.
Gamaliel myös varoitti oppineita ystäviään kajoamasta Pietariin ja muihin Jeesusta Kristusta julistaviin opetuslapsiin, etteivät nämä tulisi vikapäiksi nousemisesta itseään Jumalaa vastaan, jos oppi, jota Pietari & co julistivat sittenkin ehkä olisi Hänestä.
Eli parempi odottaa kaikessa rauhassa, että mokoma hullutus ja väärä oppi itse osoittaisi itsensä vain ihmisestä lähteneeksi.
Onko näin käynyt?
Mistä heti alusta saakka ankarasti vainotut opetuslapset olisivat saaneet rohkeutta ja lujuutta julistaa Herran Jeesuksen evankeliumia muusta kuin siitä, että he olivat saaneet itse kohdata ylösnousseen Herransa, keskustella Hänen kanssaan, kosketella Häntä, syödä Hänen kanssaan ja 40 päivän jälkeen saaneet nähdä Hänen ylösottonsa Taivaaseen.
Ja kymmenen vuorokautta sen jälkeen laskeutui opetuslasten ylle Kristuksen Jeesuksen lupaama Vahva puolustaja, Neuvonantaja ja Totuuden Henki. Jumalan Pyhä henki. - R.O.R
Miksi siis väittelet?:)
Voisitko kuvitella - objektiivisesti - , että Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksessa olisi pienestä jerusalemilaisesta seurakunnasta alkaneena levinnyt elinvoimaisena ja vahvana, kaikki esteet kaatavana ( evankeliumi on levinnyt myös muslimimaihin ) kautta koko maailman. Jos se olisi ihmislähtöinen, vajaavaisten, surkeiden ihmisten keksimä ja sepittämä joutava tarina jostain nasaretilaisesta puusepästä, joka omasi maagisia kykyjä ja osasi taikuuksillaan tehdä vaikka mitä ja loppujen lopuksi päätyi tapettavaksi ristillä kaikkinaisten harhaoppiensa ja Jumalan pilkan tähden.
Viisas Gamaliel niminen fariseus - kirjanoppinut hillitsi oppiveljiään, kun nämä olisivat tahtoneet tappaa Pietarin ja muut Jeesuksen opetuslapset, kun nämä julistivat rohkeasti evankeliumia kansalle Jeesuksen Taivaaseen astumisen ja Hänen lupaamansa Pyhän Hengen tulemisen jälkeen. Gamaliel sanoi muille fariseuksille ja kirjanoppineille, että jos oppi, jota Pietari& Co julistivat on ihmisestä, niin se häviää ja kuihtuu olemattomiin hyvin lyhyessä ajassa.
Muuten nykyaikana hyvänä esimerkkinä tähän yhteyteen sopii mm. kommunismin luhistuminen suuressa ja mahtavassa Neuvostoliitossa.
Siihen meni 70 vuotta ja rapiat.
Natsi - Saksa "kukoisti luvattujen 1000 vuoden sijasta 12 vuotta.
Gamaliel myös varoitti oppineita ystäviään kajoamasta Pietariin ja muihin Jeesusta Kristusta julistaviin opetuslapsiin, etteivät nämä tulisi vikapäiksi nousemisesta itseään Jumalaa vastaan, jos oppi, jota Pietari & co julistivat sittenkin ehkä olisi Hänestä.
Eli parempi odottaa kaikessa rauhassa, että mokoma hullutus ja väärä oppi itse osoittaisi itsensä vain ihmisestä lähteneeksi.
Onko näin käynyt?
Mistä heti alusta saakka ankarasti vainotut opetuslapset olisivat saaneet rohkeutta ja lujuutta julistaa Herran Jeesuksen evankeliumia muusta kuin siitä, että he olivat saaneet itse kohdata ylösnousseen Herransa, keskustella Hänen kanssaan, kosketella Häntä, syödä Hänen kanssaan ja 40 päivän jälkeen saaneet nähdä Hänen ylösottonsa Taivaaseen.
Ja kymmenen vuorokautta sen jälkeen laskeutui opetuslasten ylle Kristuksen Jeesuksen lupaama Vahva puolustaja, Neuvonantaja ja Totuuden Henki. Jumalan Pyhä henki."Mistä heti alusta saakka ankarasti vainotut opetuslapset olisivat saaneet rohkeutta ja lujuutta julistaa Herran Jeesuksen evankeliumia muusta kuin siitä, että he olivat saaneet itse kohdata ylösnousseen Herransa."
Mistä ISIS-taistelijat saavat rohkeuttaa jopa räjäyttämään itsensä?
Minäpä kerron. He saavat tämän rohkeuden USKOSTA.
Ehkä opetuslapsetkin saivat rohkeutensa uskosta, tai todennäköisesti saikin.
Usko on siitä hauska ilmiö, että se toimii huolimatta siitä onko uskon kohde todellinen vai ei.
Monet maailmanloppua odottavat lahkot myyvät omaisuutensa ja jättävät kaiken, koska USKOVAT etä maailmanoppu tulee tiettynä päivänä.
Usko siis saa kaikenlaista aikaiseksi, vaikka se mihin uskoo olisikin pelkkää puutaheinää. Samaan kristinusko perustuu. Se perustuu uskoon sellaiseen, mistä ei löydy mitään todisteita. Silti se ylläpitää itsensä, koska uskovat vakuuttavat toisilleen että se on totta ja peittävät silmät kaikelle sille joka todistaa sitä vastaan (ja niitähän todisteita riittää). - saviseutulainen
R.O.R kirjoitti:
"Mistä heti alusta saakka ankarasti vainotut opetuslapset olisivat saaneet rohkeutta ja lujuutta julistaa Herran Jeesuksen evankeliumia muusta kuin siitä, että he olivat saaneet itse kohdata ylösnousseen Herransa."
Mistä ISIS-taistelijat saavat rohkeuttaa jopa räjäyttämään itsensä?
Minäpä kerron. He saavat tämän rohkeuden USKOSTA.
Ehkä opetuslapsetkin saivat rohkeutensa uskosta, tai todennäköisesti saikin.
Usko on siitä hauska ilmiö, että se toimii huolimatta siitä onko uskon kohde todellinen vai ei.
Monet maailmanloppua odottavat lahkot myyvät omaisuutensa ja jättävät kaiken, koska USKOVAT etä maailmanoppu tulee tiettynä päivänä.
Usko siis saa kaikenlaista aikaiseksi, vaikka se mihin uskoo olisikin pelkkää puutaheinää. Samaan kristinusko perustuu. Se perustuu uskoon sellaiseen, mistä ei löydy mitään todisteita. Silti se ylläpitää itsensä, koska uskovat vakuuttavat toisilleen että se on totta ja peittävät silmät kaikelle sille joka todistaa sitä vastaan (ja niitähän todisteita riittää).Perustelet epäuskoasi t.s. vertaat kristinuskoa muihin maailman uskontoihin kovin tutuiksi tulleiden argumenttien nojalla.
Hyvin samanoloista vertailua ja järkeilyä kävin läpi itsekin monet vuodet. Tähän ei kannata ottaa "listaa" siitä millä kaikella onnistuin ruokkimaan agnostismista ateismiin vähitellen kehittyvää "uskontoani".
Sillä ateismi on myös yksi uskonto maailman uskontojen joukossa.
Kristinusko yksin poikkeaa kaikista muista.
Sillä se ei ole uskonto ollenkaan - mitä islaminusko, buddhismi, hinduismi, new age, jehovalaisuus, mormonismi jne.jne. jne. ovat.
Kristinusko on uskoa Jeesukseen Kristukseen Pyhässä Hengessä.
Kun ihminen saa Jumalalta armon tulla uskoon ja hän ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen sovittajanaan, vapahtajanaan ja pelastajanaan, hän saa Pyhän Hengen Jumalalta lahjaksi. Pyhä Henki on sinetti Jumalan lapselle, joksi saamme tulla ottaessamme vastaan Kristuksen Jeesuksen ja uskomme Hänen nimeensä.
Ihmisellä joka ei usko Jeesusta Kristukseksi, Jumalan Pojaksi, lihaan tulleeksi ( ihmiseksi ), syntiemme edestä kärsineeksi, kuolleeksi ja ylösnousseeksi, ei ole Pyhää Henkeä.
Ja Raamatun lukeminen ilman Jumalalta saatua Pyhän Hengen vahvistavaa, neuvoa antavaa ja hengellistä näkökykyä avaavaa läsnäoloa, on puuduttavaa, "hauki on kala"-tyyppistä pänttäämistä.
Ilmiöt ja "uskot" ja näiden vallassa tehdyt hirmutyöt kuten ISIS-taistelijoiden, itsemurhaterroristien ja vaikkapa uskonlahkojen joukkoitsemurhat, maailmanloppuun jonain määrättynä ajankohtana uskovat, ja vaikka mitkä hulluudet ovat yksinkertaisesti maailman ruhtinaan eli perkeleen aikaansaamia.
Veriset ristiretket ( miekkalähetys ), joita uljaat Richard leijonamielet sun muut temppeliritarit joukkoineen tekivät Pyhälle maalle joskus 1100-luvulla ja siitä eteenpäinkin olivat kauhistuttavaa murhaamista ja kiduttamista, raiskaamista ja ryöstämistä "kristinuskon" nimissä.
Katolinen kirkko ( RKK ) pääorganisaattorinaan.
Tästä kauhistuksesta loisti poissaolollaan Herramme Jeesus Kristus.
Hänen sijallaan oli itse sielunvihollinen eli saatana.
Ja tänä päivänä lukemattomat ihmiset perustelevat kielteistä kantaansa kristinuskoon mm. ristiretkien ynnä muiden uskonsotien perusteella. Nämä sodat ovat vaatineet miljoonien ja taas miljoonien ihmisten hengen. Islaminuskoisten ja juutalaisten ohella tapettiin ja murhattiin ketä hyvänsä eteen sattuneita, kun niikseen tuli.
Ja kaikki syytökset näitä kauhuja koskien, jotka osoitetaan kohden kristinuskoa, menevät väärään osoitteeseen.
Pääsyyllinen oli Rooman katolinen kirkko, joka ei ole ollut koskaan Jeesuksen Kristuksen kirkko eli seurakunta. - R.O.R
Perustelet epäuskoasi t.s. vertaat kristinuskoa muihin maailman uskontoihin kovin tutuiksi tulleiden argumenttien nojalla.
Hyvin samanoloista vertailua ja järkeilyä kävin läpi itsekin monet vuodet. Tähän ei kannata ottaa "listaa" siitä millä kaikella onnistuin ruokkimaan agnostismista ateismiin vähitellen kehittyvää "uskontoani".
Sillä ateismi on myös yksi uskonto maailman uskontojen joukossa.
Kristinusko yksin poikkeaa kaikista muista.
Sillä se ei ole uskonto ollenkaan - mitä islaminusko, buddhismi, hinduismi, new age, jehovalaisuus, mormonismi jne.jne. jne. ovat.
Kristinusko on uskoa Jeesukseen Kristukseen Pyhässä Hengessä.
Kun ihminen saa Jumalalta armon tulla uskoon ja hän ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen sovittajanaan, vapahtajanaan ja pelastajanaan, hän saa Pyhän Hengen Jumalalta lahjaksi. Pyhä Henki on sinetti Jumalan lapselle, joksi saamme tulla ottaessamme vastaan Kristuksen Jeesuksen ja uskomme Hänen nimeensä.
Ihmisellä joka ei usko Jeesusta Kristukseksi, Jumalan Pojaksi, lihaan tulleeksi ( ihmiseksi ), syntiemme edestä kärsineeksi, kuolleeksi ja ylösnousseeksi, ei ole Pyhää Henkeä.
Ja Raamatun lukeminen ilman Jumalalta saatua Pyhän Hengen vahvistavaa, neuvoa antavaa ja hengellistä näkökykyä avaavaa läsnäoloa, on puuduttavaa, "hauki on kala"-tyyppistä pänttäämistä.
Ilmiöt ja "uskot" ja näiden vallassa tehdyt hirmutyöt kuten ISIS-taistelijoiden, itsemurhaterroristien ja vaikkapa uskonlahkojen joukkoitsemurhat, maailmanloppuun jonain määrättynä ajankohtana uskovat, ja vaikka mitkä hulluudet ovat yksinkertaisesti maailman ruhtinaan eli perkeleen aikaansaamia.
Veriset ristiretket ( miekkalähetys ), joita uljaat Richard leijonamielet sun muut temppeliritarit joukkoineen tekivät Pyhälle maalle joskus 1100-luvulla ja siitä eteenpäinkin olivat kauhistuttavaa murhaamista ja kiduttamista, raiskaamista ja ryöstämistä "kristinuskon" nimissä.
Katolinen kirkko ( RKK ) pääorganisaattorinaan.
Tästä kauhistuksesta loisti poissaolollaan Herramme Jeesus Kristus.
Hänen sijallaan oli itse sielunvihollinen eli saatana.
Ja tänä päivänä lukemattomat ihmiset perustelevat kielteistä kantaansa kristinuskoon mm. ristiretkien ynnä muiden uskonsotien perusteella. Nämä sodat ovat vaatineet miljoonien ja taas miljoonien ihmisten hengen. Islaminuskoisten ja juutalaisten ohella tapettiin ja murhattiin ketä hyvänsä eteen sattuneita, kun niikseen tuli.
Ja kaikki syytökset näitä kauhuja koskien, jotka osoitetaan kohden kristinuskoa, menevät väärään osoitteeseen.
Pääsyyllinen oli Rooman katolinen kirkko, joka ei ole ollut koskaan Jeesuksen Kristuksen kirkko eli seurakunta.Jumala sitä ja Jumala tätä. Yksikin todiste riittäisi, mutta pelkkiä tarinoita tulee.... taas kerran. Palataan asiaan kun sinulla on tarjota muutakin kuin sanahelinää.
- saviseutulainen
R.O.R kirjoitti:
Jumala sitä ja Jumala tätä. Yksikin todiste riittäisi, mutta pelkkiä tarinoita tulee.... taas kerran. Palataan asiaan kun sinulla on tarjota muutakin kuin sanahelinää.
Muuta ei ole tarjota kuin Jeesus Kristus.
Hän on tarjona jokaiselle, joka tajuaa oman langenneen ja pois poikenneen tilansa ja kauhistuttavan syntisyytensa Jumalan edessä.
Muuta nimeä ei ole ihmiselle annettu taivaan kannen alla kuin nimi Jeesus Kristus. Ellei ihmiselle kelpaa Jumalan Armo Kristuksessa hän ylenkatsoo Jumalan Pojan maahan vuotaneen veren ja tallaa sen jalkoihinsa. Tällöin ihminen halveksii Kaikkivaltiaan Jumalan tarjoamaa sovitusta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa - Hänessä ja vain yksin Hänessä. Näin ihminen jää kadotettuun tilaansa.
Vapaaehtoisesti hän suostuu menemään helvettiin.
Voiko ihminen itselleen enää kauhistuttavampaa tilaa saattaa aikaan. - R.O.R
Muuta ei ole tarjota kuin Jeesus Kristus.
Hän on tarjona jokaiselle, joka tajuaa oman langenneen ja pois poikenneen tilansa ja kauhistuttavan syntisyytensa Jumalan edessä.
Muuta nimeä ei ole ihmiselle annettu taivaan kannen alla kuin nimi Jeesus Kristus. Ellei ihmiselle kelpaa Jumalan Armo Kristuksessa hän ylenkatsoo Jumalan Pojan maahan vuotaneen veren ja tallaa sen jalkoihinsa. Tällöin ihminen halveksii Kaikkivaltiaan Jumalan tarjoamaa sovitusta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa - Hänessä ja vain yksin Hänessä. Näin ihminen jää kadotettuun tilaansa.
Vapaaehtoisesti hän suostuu menemään helvettiin.
Voiko ihminen itselleen enää kauhistuttavampaa tilaa saattaa aikaan.Jos Jumala haluaa pelastaa minua helvetistä, hän kaikkivoipana varmasti tietää miten se tapahtuu.
- KaaEmHaa
R.O.R kirjoitti:
Jos Jumala haluaa pelastaa minua helvetistä, hän kaikkivoipana varmasti tietää miten se tapahtuu.
Kyllä Hän tietää. Sinulla on kuitenkin jonkinlainen osuus siinä tapahtumassa. Sinä saat itse valita, jätätkö elämäsi Hänen käsiinsä uskomalla, että Jeesus on Kristus ja että Hän on sovittanut sinun syntisi. Ei Hän pakota ketään, vaikka varmasti Kaikkivaltiaana voisi. Otapa ja lue Paavalin Roomalaiskirje Uudesta Testamentista. Jos uskallat :).
- R.O.R
KaaEmHaa kirjoitti:
Kyllä Hän tietää. Sinulla on kuitenkin jonkinlainen osuus siinä tapahtumassa. Sinä saat itse valita, jätätkö elämäsi Hänen käsiinsä uskomalla, että Jeesus on Kristus ja että Hän on sovittanut sinun syntisi. Ei Hän pakota ketään, vaikka varmasti Kaikkivaltiaana voisi. Otapa ja lue Paavalin Roomalaiskirje Uudesta Testamentista. Jos uskallat :).
Nyt tulee hyvin ristiriitaista tietoa, koska usein sanotaan että usko on lahja Jumalalta.
Tällä hetkellä en usko Jumalan olemassaoloon, koska en ole nähnyt ainuttakaan todistetta joka vakuuttaisi minua. En siis voi heittäytyä uskomaan, koska se olisi epärehellistä. Ethän sinäkään voisi yhtäkkiä päättää uskoa, että mustikat ovat punaisia, jos et siihen usko.
Haluan kuitenkin uskoa siihen mikä on totta, eli jos Jumala on olemassa haluan ehdottomasti tietää sen. Kaikkitietävänä Jumala varmasti tietää tämän, joten syystä tai toisesta hän ei kuitenkaan anna minulle niitä todisteita mitkä saisi minut uskomaan. Hän siis joko ei halua että uskon hänen olemassaoloonsa tai sit hän ei ole olemassa. Jälkimmäinen vaihtoehto tuntuu tällä hetkellä uskottavammalta. - UudestisyntymisenIHME
Tiedätkö, miksi 'et ole nähnyt...'?
Raamatun mukaan siksi, että olet SOKEA.
Et ole vielä uudestisyntynyt..olet itseasiassa KUOLLUT synneissäsi!
Eikös olekin hassua?
Jeesus on ainoa nimi, jonka eteen nöyrtymällä, syntitaakkasi kanssa, voi tehdä sinusta ELÄVÄN..IANKAIKKISESTI.
JUMALAN PYHÄ HENKI ainoastaan voi näyttää sinulle todeksi, että olet syntinen. Se näkeminen tapahtuu omassatunnossasi...sitten, kun KAIKKIVALTIAS hyväksi näkee..
Sinne saakka JEESUS on sinulle YLIluonnollinen (Jumala on HENKI). - R.O.R
UudestisyntymisenIHME kirjoitti:
Tiedätkö, miksi 'et ole nähnyt...'?
Raamatun mukaan siksi, että olet SOKEA.
Et ole vielä uudestisyntynyt..olet itseasiassa KUOLLUT synneissäsi!
Eikös olekin hassua?
Jeesus on ainoa nimi, jonka eteen nöyrtymällä, syntitaakkasi kanssa, voi tehdä sinusta ELÄVÄN..IANKAIKKISESTI.
JUMALAN PYHÄ HENKI ainoastaan voi näyttää sinulle todeksi, että olet syntinen. Se näkeminen tapahtuu omassatunnossasi...sitten, kun KAIKKIVALTIAS hyväksi näkee..
Sinne saakka JEESUS on sinulle YLIluonnollinen (Jumala on HENKI).Tiedätkö, että Raamatun todistaminen Raamatulla on kehäpäätelmä?
"Kehäpäätelmä on virheellinen päätelmä, jonka pätevyys perustuu oletukseen johtopäätöksen totuudesta." - KaaEmHaa
R.O.R kirjoitti:
Nyt tulee hyvin ristiriitaista tietoa, koska usein sanotaan että usko on lahja Jumalalta.
Tällä hetkellä en usko Jumalan olemassaoloon, koska en ole nähnyt ainuttakaan todistetta joka vakuuttaisi minua. En siis voi heittäytyä uskomaan, koska se olisi epärehellistä. Ethän sinäkään voisi yhtäkkiä päättää uskoa, että mustikat ovat punaisia, jos et siihen usko.
Haluan kuitenkin uskoa siihen mikä on totta, eli jos Jumala on olemassa haluan ehdottomasti tietää sen. Kaikkitietävänä Jumala varmasti tietää tämän, joten syystä tai toisesta hän ei kuitenkaan anna minulle niitä todisteita mitkä saisi minut uskomaan. Hän siis joko ei halua että uskon hänen olemassaoloonsa tai sit hän ei ole olemassa. Jälkimmäinen vaihtoehto tuntuu tällä hetkellä uskottavammalta.Lue nyt vain se Roomalaiskirje, siinä otetaan kantaa myös siihen, että Jumalan on todistettava ihmiselle, että Hän on olemassa. Hän on sen tehnyt, näet miten.
Ja kyllä, usko on lahja Jumalalta. mutta eihän lahjaa saa omakseen, ellei ota sitä vastaan. - R.O.R
KaaEmHaa kirjoitti:
Lue nyt vain se Roomalaiskirje, siinä otetaan kantaa myös siihen, että Jumalan on todistettava ihmiselle, että Hän on olemassa. Hän on sen tehnyt, näet miten.
Ja kyllä, usko on lahja Jumalalta. mutta eihän lahjaa saa omakseen, ellei ota sitä vastaan.Toistan:
Tiedätkö, että Raamatun todistaminen Raamatulla on kehäpäätelmä? - saviseutulainen
R.O.R kirjoitti:
Toistan:
Tiedätkö, että Raamatun todistaminen Raamatulla on kehäpäätelmä?R.O.R,
tiedätkö, asia on niin ihmeellinen, että Raamattu totisesti tekee juuri niin, se selittää itse itsensä ja todistaa itsestään.
Ja Herra Jeesus kulkee Raamatun punaisena lankana sen alusta loppuun. - R.O.R
R.O.R,
tiedätkö, asia on niin ihmeellinen, että Raamattu totisesti tekee juuri niin, se selittää itse itsensä ja todistaa itsestään.
Ja Herra Jeesus kulkee Raamatun punaisena lankana sen alusta loppuun.Hyvä että sentään myönnät sen, että se on kehäpäätelmä.
Yleensä tässä vaiheessa alkaa kauhea selittely siitä miten Raamattu ei ole kehäpäätelmä. - saviseutulainen
R.O.R kirjoitti:
Hyvä että sentään myönnät sen, että se on kehäpäätelmä.
Yleensä tässä vaiheessa alkaa kauhea selittely siitä miten Raamattu ei ole kehäpäätelmä.KaaEmHaa suosittelee sinulle Paavalin Roomalaiskirjettä luettavaksi.
Hyvä suositus, jos kohta kyseinen kirje, jota myös Paavalin tärkeimpänä kirjeenä pidetään, on paikoin varsin vaikeatajuinen.
Näin sanoessani en väheksy ymmärrystäsi, mutta uskosta osattoman, jollaiseksi sinut - vielä - olen omien kirjoituksiesi perusteella käsittänyt,
on monin verroin vaikeampaa saada kirjeestä tolkkua.
Lue silti, sillä - kuten KaaEmHaa toteaa - Roomalaiskirjeessä Paavali kirjoittaa upeasti mm. siitä millä tavoin Jumala on ns. yleisilmoituksellaan ilmaissut itsensä Raamatun Sanassa.
Ei ole käynyt ilmi oletko lukenut Raamattua, tai kaiketi ehkä ainakin jonkin verran. Voisit muuten aloittaa Uuden Testamentin lukemisen Johanneksen Evankeliumista tai Markuksen E:sta, mutta lue kuitenkin nämä kaksi ensin, sitten Matteus ja viimeiseksi Luukas.
Ja sen jälkeen uudelleen Johannes.
Edelleen millään tavoin sinua arvostelematta, on hyvin tavallista, että ihmiset jotka eivät ole lukeneet Raamattua nimeksikään, jos ollenkaan, ovat kärkkäimpiä arvostelijoita R:n epäjohdonmukaisuudesta, ristiriitaisuudesta jne.
Allekirjoittanut on ollut aikanaan yksi heistä. - PyhäHenkiVaikuttaaSanoja
R.O.R kirjoitti:
Hyvä että sentään myönnät sen, että se on kehäpäätelmä.
Yleensä tässä vaiheessa alkaa kauhea selittely siitä miten Raamattu ei ole kehäpäätelmä.Iso huomautus, toivottavasti saat käsiisi Raamatun vuosimallia 1933/38!
- R.O.R
KaaEmHaa suosittelee sinulle Paavalin Roomalaiskirjettä luettavaksi.
Hyvä suositus, jos kohta kyseinen kirje, jota myös Paavalin tärkeimpänä kirjeenä pidetään, on paikoin varsin vaikeatajuinen.
Näin sanoessani en väheksy ymmärrystäsi, mutta uskosta osattoman, jollaiseksi sinut - vielä - olen omien kirjoituksiesi perusteella käsittänyt,
Lue silti, sillä - kuten KaaEmHaa toteaa - Roomalaiskirjeessä Paavali kirjoittaa upeasti mm. siitä millä tavoin Jumala on ns. yleisilmoituksellaan ilmaissut itsensä Raamatun Sanassa.
Ei ole käynyt ilmi oletko lukenut Raamattua, tai kaiketi ehkä ainakin jonkin verran. Voisit muuten aloittaa Uuden Testamentin lukemisen Johanneksen Evankeliumista tai Markuksen E:sta, mutta lue kuitenkin nämä kaksi ensin, sitten Matteus ja viimeiseksi Luukas.
Edelleen millään tavoin sinua arvostelematta, on hyvin tavallista, että ihmiset jotka eivät ole lukeneet Raamattua nimeksikään, jos ollenkaan, ovat kärkkäimpiä arvostelijoita R:n epäjohdonmukaisuudesta, ristiriitaisuudesta jne.
Allekirjoittanut on ollut aikanaan yksi heistä.Ymmärrätkö mitä sana "kehäpäätelmä" tarkoittaa?
On yhdentekevää mitä Raamatussa sanotaan, jos Raamattu on ainoa lähde mikä meillä on. Ei ole väliä mitä Raamatussa lukee, jos emme voi mistään varmistaa sen paikkansapitävyyden, muualta kuin Raamatusta.
Jos minä sanon että minä olen aina oikeassa ja todiste siitä on se, että sanon niin, olisi typerää uskoa siihen. - KaaEmHaa
R.O.R kirjoitti:
Toistan:
Tiedätkö, että Raamatun todistaminen Raamatulla on kehäpäätelmä?Tiedän. En kompastu kuitenkaan siihen.
Tutkitko Raamattua, lähinnä Uutta Testamenttia, ennen kuin päätit, ettei Jumalaa ole? - KaaEmHaa
KaaEmHaa suosittelee sinulle Paavalin Roomalaiskirjettä luettavaksi.
Allekirjoittanut on ollut aikanaan yksi heistä.Totta, saviseutulainen, ei ole helpointa luettavaa. Aloitin kuitenkin Roomalaiskirjeellä ja se oli ja on järisyttävää tekstiä. Syntisyys ja armon ja sovituksen tarve tulivat omahyväiselle ja ylpeälle selviksi. En pelännyt jatkaa lukemista, koska käsitin, että Jumala on rakastava ja armahtava. Aikaisemmin ennen kuin olin edes Raamattua avannut, olin hyvinkin tietävänäni paljon Jumalasta. Kova väittelemään olin.
- R.O.R
KaaEmHaa kirjoitti:
Tiedän. En kompastu kuitenkaan siihen.
Tutkitko Raamattua, lähinnä Uutta Testamenttia, ennen kuin päätit, ettei Jumalaa ole?"Tutkitko Raamattua, lähinnä Uutta Testamenttia, ennen kuin päätit, ettei Jumalaa ole?"
En ole päättänyt että Jumalaa ei ole.
Raamattu väittää että Jumala on olemassa, mutta en usko Raamatun väitteeseen.
Voit verrata sen tähän esimerkkiin:
Edessäsi on ämpärillinen hiekkaa. Joku tulee sanomaan että "ämpärissä on parillinen määrä hiekanjyviä". Uskotko siihen?
Itse en uskoisi siihen vain siksi että hän sanoo niin, mutta ei se tarkoita sitä, että uskoisin siinä olevan pariton määrä hiekanjyviä.
Henkilö siis esittää väitteen josta ei ole riittävästi todisteita että siihen väitteeseen voi uskoa. Se EI siis tarkoita sitä, että olen sitä mieltä että siinä EI ole parillinen määrä.
Sinä siis esität väitteen että Jumala on olemassa ja koska et ole toimittanut riittävästi todisteita väitteelle, en usko siihen (vanha kirja ei ole todiste). - saviseutulainen
R.O.R kirjoitti:
"Tutkitko Raamattua, lähinnä Uutta Testamenttia, ennen kuin päätit, ettei Jumalaa ole?"
Edessäsi on ämpärillinen hiekkaa. Joku tulee sanomaan että "ämpärissä on parillinen määrä hiekanjyviä". Uskotko siihen?
Itse en uskoisi siihen vain siksi että hän sanoo niin, mutta ei se tarkoita sitä, että uskoisin siinä olevan pariton määrä hiekanjyviä.
Henkilö siis esittää väitteen josta ei ole riittävästi todisteita että siihen väitteeseen voi uskoa. Se EI siis tarkoita sitä, että olen sitä mieltä että siinä EI ole parillinen määrä.
Sinä siis esität väitteen että Jumala on olemassa ja koska et ole toimittanut riittävästi todisteita väitteelle, en usko siihen (vanha kirja ei ole todiste).Niin, ihmisjärjellä ei Jumalaa ihminen voi ymmärtää.
Se on tehtävä heti alkuun - kun/ jos ihminen alkaa Jumalaa etsiä, itselleen selväksi. Vaikka saisi Jumalalta 100 vuotta elinaikaa itselleen, ei ihminen voisi turhempaan elämäänsä tuhlata kuin yrittää järkeilemällä, todisteita etsimällä - haalimalla itselleen vaikka koko maailman viisauden, ymmärtää Jumalaa ja Hänen suvereenia suuruuttaan. Sinä parahin R.O.R asetat itsellesi mahdottomimmista mahdottomimman haasteen - saada selville ihmisjärjen avulla Kaikkivaltiaan Jumalan olemassaolon/ todistaa Jumalan olemassaolo mahdottomaksi. Kirjoitit jossain tuolla aiemmin, että Jumalan tulisi ilmoittaa, ilmaista selkeästi, meille luomilleen ihmisille olemassaolonsa.
Ja taas: JUMALA ILMAISEE JA ILMOITTAA ITSENSÄ MEILLE SANASSAAN, PYHÄSSÄ RAAMATUSSA.
Jos Jumala ilmoittaisi itsensä sinulle ihmissilmin, konkreettisesti näkyvällä tavalla, ts. ilmestyisi ITSE sinulle niin, että suostuisit sen pähkinäaivoillasi ( semmoiset meillä ihmisillä on:) tajuamaan ja uskomaan, sinä palaisit tuhkaksi, haihtuisit savuna ilmaan sekunnin miljoonasosassa. Me emme voi ihmissilmin katsoa, kokea, Jumalan ääretöntä kirkkautta ja pyhyyttä. Synti ei voi tulla Jumalan eteen.
Sen tähden, jos ihminen kuolee tilassa, jossa ei ole tullut osalliseksi Jeesuksen Kristuksen sovitustyöstä, ts. ottanut vastaan sitä Jumalalta syntejään katuen, anteeksi pyytäen, anoen itselleen Jumalalta sitä Armoa, jonka Jumala on meille luvannut Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, niin hän on kadotettu. Viettää iäisyytensä vaivanpaikassa eli helvetissä.
Jumala ei omassa persoonassaan näyttäydy meille näkyvällä ( ihmissilmin ) tavalla.
Me emme kestäisi sitä. Ei kukaan muu ole Jumalaa nähnyt kuin Poika eli Jeesus Kristus.
Mitä tulee kehäpäätelmiin niin toki se on kehäpäätelmä, jos/kun ihminen yrittää todistaa Raamatun todeksi Raamatun avulla.
HUOM, jos siis uskova ihminen selittää Raamattua uskosta osattomalle ihmiselle todeksi Raamatulla, uskosta osaton ihminen ei tule ( vähän kärjistetysti ilmaistuna ) siitä hullua hurskaammaksi.
Kun ihminen on saanut tulla uskoon Jumalan Armosta ja hän lähtee taapertelemaan ensiaskeleitaan uskontiellä, hän ryhtyy lukemaan Raamattua. Hänet valtaa halu lähteä tutkimaan, itse Sanaa lukien, niitä asioita ja Raamatun tapahtumia, joita on kuullut tavalla tai toisella jo lapsesta pitäen. Niin no, nykyäänhän ei taideta uskontoa enää kouluissa opettaa. Joka tapauksessa jokainen suomalainen ainakin näihin päiviin saakka on kuullut edes vähän kerrotuksi Taivaan Isästä ja Jeesuksesta.
Kun aikaa kuluu ja jos ihminen on tullut aidosti uskoon, hän on saanut Jumalalta Pyhän Hengen, jota Herra Jeesus kutsuu Totuuden Hengeksi, Väkeväksi Puolustajaksi - myös Neuvonantajaksi.
Ihminen alkaa nähdä asioita hengellisin silmin, sokeus joka on hänet uskosta osattomana pitänyt vallassaan, saa väistyä.
Jos haluaa ja jaksaa lukea - ei pakosta, vaan suurella mielihalulla, ihan niin, ettei voi olla lukematta - Raamattua määrätietoisesti, niin matkan varrella tuo ihmeellinen, runsaan 60 kirjan kirjasto alkaa avautua, avautua ja avautua ...
Ja tämän saa aikaan juuri Pyhä Henki, joka valaisee aina enenevässä määrin uskovan ihmisen, josta on saanut tulla Herran Jeesuksen opetuslapsi, ymmärrystä siihen,että Pyhä Raamattu totisesti selittää ja todistaa itse itsensä. - R.O.R
Niin, ihmisjärjellä ei Jumalaa ihminen voi ymmärtää.
Se on tehtävä heti alkuun - kun/ jos ihminen alkaa Jumalaa etsiä, itselleen selväksi. Vaikka saisi Jumalalta 100 vuotta elinaikaa itselleen, ei ihminen voisi turhempaan elämäänsä tuhlata kuin yrittää järkeilemällä, todisteita etsimällä - haalimalla itselleen vaikka koko maailman viisauden, ymmärtää Jumalaa ja Hänen suvereenia suuruuttaan. Sinä parahin R.O.R asetat itsellesi mahdottomimmista mahdottomimman haasteen - saada selville ihmisjärjen avulla Kaikkivaltiaan Jumalan olemassaolon/ todistaa Jumalan olemassaolo mahdottomaksi. Kirjoitit jossain tuolla aiemmin, että Jumalan tulisi ilmoittaa, ilmaista selkeästi, meille luomilleen ihmisille olemassaolonsa.
Ja taas: JUMALA ILMAISEE JA ILMOITTAA ITSENSÄ MEILLE SANASSAAN, PYHÄSSÄ RAAMATUSSA.
Jos Jumala ilmoittaisi itsensä sinulle ihmissilmin, konkreettisesti näkyvällä tavalla, ts. ilmestyisi ITSE sinulle niin, että suostuisit sen pähkinäaivoillasi ( semmoiset meillä ihmisillä on:) tajuamaan ja uskomaan, sinä palaisit tuhkaksi, haihtuisit savuna ilmaan sekunnin miljoonasosassa. Me emme voi ihmissilmin katsoa, kokea, Jumalan ääretöntä kirkkautta ja pyhyyttä. Synti ei voi tulla Jumalan eteen.
Sen tähden, jos ihminen kuolee tilassa, jossa ei ole tullut osalliseksi Jeesuksen Kristuksen sovitustyöstä, ts. ottanut vastaan sitä Jumalalta syntejään katuen, anteeksi pyytäen, anoen itselleen Jumalalta sitä Armoa, jonka Jumala on meille luvannut Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, niin hän on kadotettu. Viettää iäisyytensä vaivanpaikassa eli helvetissä.
Jumala ei omassa persoonassaan näyttäydy meille näkyvällä ( ihmissilmin ) tavalla.
Me emme kestäisi sitä. Ei kukaan muu ole Jumalaa nähnyt kuin Poika eli Jeesus Kristus.
Mitä tulee kehäpäätelmiin niin toki se on kehäpäätelmä, jos/kun ihminen yrittää todistaa Raamatun todeksi Raamatun avulla.
HUOM, jos siis uskova ihminen selittää Raamattua uskosta osattomalle ihmiselle todeksi Raamatulla, uskosta osaton ihminen ei tule ( vähän kärjistetysti ilmaistuna ) siitä hullua hurskaammaksi.
Kun ihminen on saanut tulla uskoon Jumalan Armosta ja hän lähtee taapertelemaan ensiaskeleitaan uskontiellä, hän ryhtyy lukemaan Raamattua. Hänet valtaa halu lähteä tutkimaan, itse Sanaa lukien, niitä asioita ja Raamatun tapahtumia, joita on kuullut tavalla tai toisella jo lapsesta pitäen. Niin no, nykyäänhän ei taideta uskontoa enää kouluissa opettaa. Joka tapauksessa jokainen suomalainen ainakin näihin päiviin saakka on kuullut edes vähän kerrotuksi Taivaan Isästä ja Jeesuksesta.
Kun aikaa kuluu ja jos ihminen on tullut aidosti uskoon, hän on saanut Jumalalta Pyhän Hengen, jota Herra Jeesus kutsuu Totuuden Hengeksi, Väkeväksi Puolustajaksi - myös Neuvonantajaksi.
Ihminen alkaa nähdä asioita hengellisin silmin, sokeus joka on hänet uskosta osattomana pitänyt vallassaan, saa väistyä.
Jos haluaa ja jaksaa lukea - ei pakosta, vaan suurella mielihalulla, ihan niin, ettei voi olla lukematta - Raamattua määrätietoisesti, niin matkan varrella tuo ihmeellinen, runsaan 60 kirjan kirjasto alkaa avautua, avautua ja avautua ...
Ja tämän saa aikaan juuri Pyhä Henki, joka valaisee aina enenevässä määrin uskovan ihmisen, josta on saanut tulla Herran Jeesuksen opetuslapsi, ymmärrystä siihen,että Pyhä Raamattu totisesti selittää ja todistaa itse itsensä.Ensinnäkin, en etsi Jumalaa sen enempää kuin mitään muutakaan minkä olemassaoloon en usko, joten älä ole huolissasi siitä että tuhlaisin elämäni siihen sen etsimiseen.
Mielenkiintoista, että ensin kirjoitat että kukaan ei voi ymmärtää Jumalaa ja sen jälkeen alat kertomaan minkälainen Jumala on. Mielestäni tässä on ristiriita.
En siis ole etsimässä todisteita Jumalan olemassaolosta. Sehän olisi suorastaan hölmöä etsiä todisteita sellaiseen mihin ei edes usko.
Uskovat ovat vaan kovin innokkaita kertomaan, että he tietävät Jumalan olevan olemassa ja heillä on suuri halu saada muitakin uskomaan tähän samaan tarinaan.
Tämän takia pyydän uskovilta lisätodisteita heidän väitteeseen Jumalan olemassaolosta. No ,mitään todisteita ei ole tullut, eikä varmasti tulekaan.
Koska jos todisteita olisi, usko olisi turhaa. Uskoa tarvitaan ainoastaan silloin, kun ei ole todisteta. - KutsutuilleTiedoksi
arvoisa R.O.R, tässä sinulle puhuu Hän, jota etsit ja joka kutsuu sinuakin:
"Sillä kun, Jumalan VIISAUDESTA, maailma EI oppinut VIISAUDEN AVULLA tuntemaan Jumalaa, niin JUMALA näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta PELASTAA ne, jotka USKOVAT, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme RISTIUNNAULITTUA KRISTUSTA, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka OVAT KUTSUTUT, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, JUMALAN VOIMA ja JUMALAN VIISAUS."
Apost.Paavali(ent.Saulus Tarsolainen), 1.kirjeessään Korinttilaisille1.21-24 Rk38) - R.O.R
KutsutuilleTiedoksi kirjoitti:
arvoisa R.O.R, tässä sinulle puhuu Hän, jota etsit ja joka kutsuu sinuakin:
"Sillä kun, Jumalan VIISAUDESTA, maailma EI oppinut VIISAUDEN AVULLA tuntemaan Jumalaa, niin JUMALA näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta PELASTAA ne, jotka USKOVAT, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme RISTIUNNAULITTUA KRISTUSTA, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka OVAT KUTSUTUT, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, JUMALAN VOIMA ja JUMALAN VIISAUS."
Apost.Paavali(ent.Saulus Tarsolainen), 1.kirjeessään Korinttilaisille1.21-24 Rk38)En edelleenkään etsi mitään/ketään.
Pyydän ainoastaan todiseita uskovaisten väitteelle, että Jumala olisi olemassa.
Vaikuttaa kuitenkin siltä, että en saa niitä. Saan ainoastaan vanhoja tekstejä.
Eli täysin samanlaisia "todisteita" kuin mitä saisin hinduilta tai muslimeiltä jos pyytäisin heiltä todisteita heidän jumaliensa olemassaoloon. - saviseutulainen
R.O.R kirjoitti:
Ensinnäkin, en etsi Jumalaa sen enempää kuin mitään muutakaan minkä olemassaoloon en usko, joten älä ole huolissasi siitä että tuhlaisin elämäni siihen sen etsimiseen.
Mielenkiintoista, että ensin kirjoitat että kukaan ei voi ymmärtää Jumalaa ja sen jälkeen alat kertomaan minkälainen Jumala on. Mielestäni tässä on ristiriita.
En siis ole etsimässä todisteita Jumalan olemassaolosta. Sehän olisi suorastaan hölmöä etsiä todisteita sellaiseen mihin ei edes usko.
Uskovat ovat vaan kovin innokkaita kertomaan, että he tietävät Jumalan olevan olemassa ja heillä on suuri halu saada muitakin uskomaan tähän samaan tarinaan.
Tämän takia pyydän uskovilta lisätodisteita heidän väitteeseen Jumalan olemassaolosta. No ,mitään todisteita ei ole tullut, eikä varmasti tulekaan.
Koska jos todisteita olisi, usko olisi turhaa. Uskoa tarvitaan ainoastaan silloin, kun ei ole todisteta.Ylösnoussut Herra Jeesus sanoi Tuomaalle: ( joka ei ollut saanut tavata Mestariaan tämän tullessa tapaamaan opetuslapsiaan ensimmäistä kertaa ylösnousemuksensa jälkeen, koska Tuomas ei ollut paikalla. Nyt hän oli paikalla, kun Herra tuli ja Tuomas sai epäuskossaan koskettaa Hänen haavojaan käsissä ja kyljessä. Tuomas putosi polvilleen Kristuksen eteen ja sanoi: Minun Herrani ja Jumalani )
"Sinä uskot, koska sait nähdä. Autuaita ne jotka uskovat, vaikka eivät näe".
Siinä se.
Me elämme uskosta emme näkemisestä.
Vanhurskas on elävä uskosta.
( nämä kohdat löydät Uudesta Testamentista ) - R.O.R
Ylösnoussut Herra Jeesus sanoi Tuomaalle: ( joka ei ollut saanut tavata Mestariaan tämän tullessa tapaamaan opetuslapsiaan ensimmäistä kertaa ylösnousemuksensa jälkeen, koska Tuomas ei ollut paikalla. Nyt hän oli paikalla, kun Herra tuli ja Tuomas sai epäuskossaan koskettaa Hänen haavojaan käsissä ja kyljessä. Tuomas putosi polvilleen Kristuksen eteen ja sanoi: Minun Herrani ja Jumalani )
"Sinä uskot, koska sait nähdä. Autuaita ne jotka uskovat, vaikka eivät näe".
Siinä se.
Me elämme uskosta emme näkemisestä.
Vanhurskas on elävä uskosta.
( nämä kohdat löydät Uudesta Testamentista )Usko vaan kaikessa rauhassa...
- KaaEmHaa
R.O.R kirjoitti:
Jumala sitä ja Jumala tätä. Yksikin todiste riittäisi, mutta pelkkiä tarinoita tulee.... taas kerran. Palataan asiaan kun sinulla on tarjota muutakin kuin sanahelinää.
Uskoontulleen elämänmuutos.
- KaaEmHaa
R.O.R kirjoitti:
"Tutkitko Raamattua, lähinnä Uutta Testamenttia, ennen kuin päätit, ettei Jumalaa ole?"
Sinä siis esität väitteen että Jumala on olemassa ja koska et ole toimittanut riittävästi todisteita väitteelle, en usko siihen (vanha kirja ei ole todiste).Et olekaan päättänyt, ettei Jumalaa ole? Mitä menettäisit, jos tutkisit Raamatusta Jumalaa? Korkeintaan epäuskon?
- KaaEmHaa
Niin, ihmisjärjellä ei Jumalaa ihminen voi ymmärtää.
Ja tämän saa aikaan juuri Pyhä Henki, joka valaisee aina enenevässä määrin uskovan ihmisen, josta on saanut tulla Herran Jeesuksen opetuslapsi, ymmärrystä siihen,että Pyhä Raamattu totisesti selittää ja todistaa itse itsensä.Kiitos, saviseutulainen hyvin ja kärsivällisesti perustelluista kirjoituksistasi. Olkoot ne avaamassa silmiä ja vahvistamassa etsiviä löytämään Herramme Jeesuksen Kristuksen.
- JärjenpäätelmätMurskaksi
Amen. Havaitsin savi-kirjoituksissa Pyhän Hengen (Jeesuksen) vaikutukset!
Kiitos ja siu nimimerkille! - R.O.R
KaaEmHaa kirjoitti:
Et olekaan päättänyt, ettei Jumalaa ole? Mitä menettäisit, jos tutkisit Raamatusta Jumalaa? Korkeintaan epäuskon?
Olen lukenut Raamatun alusta loppuun. Olen lukenut myös Koraanin alusta loppuun.
Ei ole löytynyt todisteita Jumalasta kummastakaan.
Paljon seksismiä, rasismia ja väkivaltaa löytyi kyllä kummastakin. - NAULANLÄVISTÄMÄT.KÄDET
Kiitos kun kerroit! Järjelläsi et voi mitään löytääkään, ainakaan Raamatusta, sillä sen Kirjan voi avata vain -Jeesuksen kautta, Jumalan Pyhä Henki.
Kiinnostaako sinua Pääsiäinen ja vaikka Joulu tai joku juhla toisesta mainitsemastasi kirjasta..(en tunne, onko siellä juhlia muita kuin maailman valloitukseen liittyviä?)
Olemme Suomessa, ja Suomessa tutummaksi on tullut Raamatun Kristinusko..Raamattu on Hengellinen Kirja, eikä sitä VOI ymmärtää ilman Jumalan Pyhän Hengen ohjausta. Tämä on sallittu jokaiselle nöyrtyvälle Luojan luomalle lukutaitoiselle mutta avain on JEESUKSEN NIMI.
Mitä tekisit, R.O.R, jos tuntisit (omassa tunnossasi, jos sinulla se toimii) että JEESUS sinua kutsuisi lähempään tuttavuuteen? - R.O.R
Pääsiäinen ja Joulu ovat mukavia pyhiä. Olen useimmiten töissä silloin ja tuplapalkka kiinnostaa aina.
Jos tuntisin että Jeesus (tai kuka tahansa mies) kutsuisi lähempään tuttavuuteen, alkaisin miettimään, että ehkä en olekaan täysin hetero. - saviseutulainen
R.O.R kirjoitti:
Pääsiäinen ja Joulu ovat mukavia pyhiä. Olen useimmiten töissä silloin ja tuplapalkka kiinnostaa aina.
Jos tuntisin että Jeesus (tai kuka tahansa mies) kutsuisi lähempään tuttavuuteen, alkaisin miettimään, että ehkä en olekaan täysin hetero.Miksi kirjoitat R.O.R tuommoisia "kannanottoja" kuin kaksi viimeistä vastaustasi tänne ovat. Olen ymmärtänyt, ettet ole täällä ilkeilläksesi.
Tuolla aiemmin tuntui jossain vaiheessa, että suhtaudut keskusteluun kristinuskosta - huolimatta Jumalan kielteisyydestäsi - asiallisesti, tai ehkä parempi sanoa vakavasti ( -kin ).
Tuon viimeisen "viestisi" virke on Herraa Jeesusta Kristusta, sovittajaasi ja vapahtajaasi - ja Herraasi, tunnustitpa sen tahi et - halventava ja äärimmäisen loukkaava.
"SILLÄ HÄNEN EDESSÄÄN ON JOKAISEN POLVEN NOTKISTUTTAVA"
Niin sinun R.O.R kuin minunkin ja aivan jokaisen - JOKAISEN ihmisen. - Jeesuksella.Avaimet
Siis, ajattelukykysi rajoittuu pelkkään syntisyyteen, sexi piirtää muurit?
Huomaatko, Herralle rakas, että olet synnin orja?
Sanoit Joulun ja Pääsiäisen olevan mukavia juhlia. Tiedäthän, muistathan että ne ovat juuri -JeesusVapahtajan tähden kalenterissa? Juuri Hänen Pyhyytensä tähden sinäkin saat töistäsi 'tuplapalkan'...niin Pyhä "mies" Hän Oli On ja Iäti On!
JEESUS ON JUMALA, viimeistään kuoleman rajan tultua ylitetyksi, tulet Hänet tapaamaan.
Mutta jos ET ole 'ystävystynyt' Häneen jo tämän elämäsi aikana..ei Hänkään porteilla voi osoittaa sinulle avattua Rauhanmajaa..
jonne Hän toivoisi jokaisen ihmisen löytävän.
Hänen Nimessään on ovikoodi, ääniefekti on nöyrtynyt mieli ja arka tunto -Hänen Sanansa edessä.
Tahtoisitko tulla tuntemaan Hänet Vapahtajanasi? - R.O.R
Miksi kirjoitat R.O.R tuommoisia "kannanottoja" kuin kaksi viimeistä vastaustasi tänne ovat. Olen ymmärtänyt, ettet ole täällä ilkeilläksesi.
Tuolla aiemmin tuntui jossain vaiheessa, että suhtaudut keskusteluun kristinuskosta - huolimatta Jumalan kielteisyydestäsi - asiallisesti, tai ehkä parempi sanoa vakavasti ( -kin ).
Tuon viimeisen "viestisi" virke on Herraa Jeesusta Kristusta, sovittajaasi ja vapahtajaasi - ja Herraasi, tunnustitpa sen tahi et - halventava ja äärimmäisen loukkaava.
"SILLÄ HÄNEN EDESSÄÄN ON JOKAISEN POLVEN NOTKISTUTTAVA"
Niin sinun R.O.R kuin minunkin ja aivan jokaisen - JOKAISEN ihmisen.Tämä johtuu tietenkin siitä, että meillä on aivan eri näkemys siitä mikä on halventavaa ja pilkkaamista.
Voisin kuvitella, että se on jo tässä vaiheessa käynyt ilmi, että en usko Raamattuun, enkä Jumalan olemassaoloon. Näin ollen Jeesus on minulle mies siinä missä kuka tahansa mies. Homoseksuaalisuus ei ole minulle mikään haukkumasana, vaan vastasin rehellisesti kysymykseesi. Jos minua alkaisi miehet kiinnostaa, saattaisi olla, että en ole hetero. Vastaukseni oli ehkä hieman provosoiva, mutta niin oli kysymyskin.
Ja oikeesti, jos maailmankaikkeuden luoja (kaikkivoipa, kaikkitietävä jne) loukkaantuu minun suomi24-kirjoituksista, niin voiko sellaista oikeasti kutsua Jumalaksi? - R.O.R
Jeesuksella.Avaimet kirjoitti:
Siis, ajattelukykysi rajoittuu pelkkään syntisyyteen, sexi piirtää muurit?
Huomaatko, Herralle rakas, että olet synnin orja?
Sanoit Joulun ja Pääsiäisen olevan mukavia juhlia. Tiedäthän, muistathan että ne ovat juuri -JeesusVapahtajan tähden kalenterissa? Juuri Hänen Pyhyytensä tähden sinäkin saat töistäsi 'tuplapalkan'...niin Pyhä "mies" Hän Oli On ja Iäti On!
JEESUS ON JUMALA, viimeistään kuoleman rajan tultua ylitetyksi, tulet Hänet tapaamaan.
Mutta jos ET ole 'ystävystynyt' Häneen jo tämän elämäsi aikana..ei Hänkään porteilla voi osoittaa sinulle avattua Rauhanmajaa..
jonne Hän toivoisi jokaisen ihmisen löytävän.
Hänen Nimessään on ovikoodi, ääniefekti on nöyrtynyt mieli ja arka tunto -Hänen Sanansa edessä.
Tahtoisitko tulla tuntemaan Hänet Vapahtajanasi?"Sanoit Joulun ja Pääsiäisen olevan mukavia juhlia. Tiedäthän, muistathan että ne ovat juuri -JeesusVapahtajan tähden kalenterissa?"
Et ole aivan oikeassa, mutta leikitään että olet.
Pidän myös samoista syistä juhannuksesta, uudestavuodesta ja vapusta, mutta niistä ei kysytty. - KaaEmHaa
R.O.R kirjoitti:
Olen lukenut Raamatun alusta loppuun. Olen lukenut myös Koraanin alusta loppuun.
Ei ole löytynyt todisteita Jumalasta kummastakaan.
Paljon seksismiä, rasismia ja väkivaltaa löytyi kyllä kummastakin.Löydöt voi riippua myös siitä, mitä etsii ja millä mielellä... Myönnän, Vanhassa Testamentissa on paljon raskasta ja synkkää, se on raa'an rehellinen. Ei kaunistele ihmisen historiaa. Siksi tarvittiinkin evankeliumi Jumalan rakkaudesta, joka löytyy Uudesta Testamentista. Tuskin sieltä esiin tuleva rakkaus heterouttasi järkyttää.
- KaaEmHaa
R.O.R kirjoitti:
Tämä johtuu tietenkin siitä, että meillä on aivan eri näkemys siitä mikä on halventavaa ja pilkkaamista.
Voisin kuvitella, että se on jo tässä vaiheessa käynyt ilmi, että en usko Raamattuun, enkä Jumalan olemassaoloon. Näin ollen Jeesus on minulle mies siinä missä kuka tahansa mies. Homoseksuaalisuus ei ole minulle mikään haukkumasana, vaan vastasin rehellisesti kysymykseesi. Jos minua alkaisi miehet kiinnostaa, saattaisi olla, että en ole hetero. Vastaukseni oli ehkä hieman provosoiva, mutta niin oli kysymyskin.
Ja oikeesti, jos maailmankaikkeuden luoja (kaikkivoipa, kaikkitietävä jne) loukkaantuu minun suomi24-kirjoituksista, niin voiko sellaista oikeasti kutsua Jumalaksi?Kuka on sanonut, että Jumala loukkaantuu? Eiköhän Jumala katso kyselevää ja äksyilevää ihmistä kuin rakastava isä lastaan, ymmärtää kyllä ihmisen tuskailut ja epäilyt.
- R.O.R
KaaEmHaa kirjoitti:
Löydöt voi riippua myös siitä, mitä etsii ja millä mielellä... Myönnän, Vanhassa Testamentissa on paljon raskasta ja synkkää, se on raa'an rehellinen. Ei kaunistele ihmisen historiaa. Siksi tarvittiinkin evankeliumi Jumalan rakkaudesta, joka löytyy Uudesta Testamentista. Tuskin sieltä esiin tuleva rakkaus heterouttasi järkyttää.
Ihmisen historiaa? Jumalahan siinä tappoi suurimman osan, eikä ihminen.
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin Vanhassa testamentissa esiintyy sama jumala kuin Uudessa testamentissa(?)
Onko siis Jumalan hirmuteot kuitattu sillä, että hän julkaiseen uuden testamentin?
Samaan aikaan sama jumala tuomitsee ikuiseen kadotukseen ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisen takia.
Vai onko Jumala niin kaikkivoipa, että hän voi antaa itselleen anteeksi? - R.O.R
KaaEmHaa kirjoitti:
Kuka on sanonut, että Jumala loukkaantuu? Eiköhän Jumala katso kyselevää ja äksyilevää ihmistä kuin rakastava isä lastaan, ymmärtää kyllä ihmisen tuskailut ja epäilyt.
Nimimerkki Saviseutulainen sanoi niin:
"Tuon viimeisen "viestisi" virke on Herraa Jeesusta Kristusta, sovittajaasi ja vapahtajaasi - ja Herraasi, tunnustitpa sen tahi et - halventava ja äärimmäisen loukkaava." - saviseutulainen
R.O.R kirjoitti:
"Tuon viimeisen "viestisi" virke on Herraa Jeesusta Kristusta, sovittajaasi ja vapahtajaasi - ja Herraasi, tunnustitpa sen tahi et - halventava ja äärimmäisen loukkaava."Huomenta R.O.R,
sanoin viestisi virkkeen olevan Herraasi, Sovittajaasi ja Vapahtajaasi halventava ja äärimmäisen loukkaava. En sanonut, että Herra Jeesus loukkaantuu sanoistasi. Murheellinen Hän varmaan pikemminkin on.
Silti Hän katsoo sinua rakastavin ja anteeksiantavin silmin.
Sillä tietäähän Hän meidät kovin heikoiksi ja vajavaisiksi.
Kyllä me saamme kiukutella Jumalaa vastaan, uhmatakin Häntä - sitähän teemme jatkuvasti, ihan jokaikinen.
Sitä ovat tehneet suuret uskonsankarit ja tekevät tänä päivänä "suuret" Jumalan miehet ja naiset - vaikkeivät sitä itse herkästi, jos ollenkaan myönnä. Ihminen, uskova (-kin ) tahi uskosta osaton on kapinassa Jumalaa vastaan loppuun asti ts. niin kauan kuin täällä maan päällä elää. Ei yksikään ihminen kykene olemaan Jumalalle mieliksi, tottelemaan Häntä täydellisesti, elämään synnittömänä.
Jos toisin olisi, ei Jeesuksen Kristuksen olisi tarvinnut tulla uhraamaan itseään meidän edestämme, kärsimään meille kuulunutta rangaistusta, kantamaan kaikkea taakkaamme ristille, kuolemaan kauhistuttavan kuoleman koko maailman syyllisyys, Jumalan viha, Jumalan hylkäämäksi tuleminen yllään - ja YLÖSNOUSEMAAN meidän edestämme, että meidät vanhurskautetaan uskosta siihen, että Hän, Herra Jeesus, on kärsinyt, kuollut ja YLÖSNOUSSUT puolestamme ja edestämme. Ja Jumalan Kaikkivaltiaan kauhistuttava viha ja rangaistus otetaan meidän yltämme ja kohdaltamme pois tämän Kristuksen Jeesuksen kertakaikkisen uhrin ansiosta.
SE ON TÄYTETTY
Jeesuksen Kristuksen viimeiset sanat. - R.O.R
Huomenta R.O.R,
sanoin viestisi virkkeen olevan Herraasi, Sovittajaasi ja Vapahtajaasi halventava ja äärimmäisen loukkaava. En sanonut, että Herra Jeesus loukkaantuu sanoistasi. Murheellinen Hän varmaan pikemminkin on.
Silti Hän katsoo sinua rakastavin ja anteeksiantavin silmin.
Sillä tietäähän Hän meidät kovin heikoiksi ja vajavaisiksi.
Kyllä me saamme kiukutella Jumalaa vastaan, uhmatakin Häntä - sitähän teemme jatkuvasti, ihan jokaikinen.
Sitä ovat tehneet suuret uskonsankarit ja tekevät tänä päivänä "suuret" Jumalan miehet ja naiset - vaikkeivät sitä itse herkästi, jos ollenkaan myönnä. Ihminen, uskova (-kin ) tahi uskosta osaton on kapinassa Jumalaa vastaan loppuun asti ts. niin kauan kuin täällä maan päällä elää. Ei yksikään ihminen kykene olemaan Jumalalle mieliksi, tottelemaan Häntä täydellisesti, elämään synnittömänä.
Jos toisin olisi, ei Jeesuksen Kristuksen olisi tarvinnut tulla uhraamaan itseään meidän edestämme, kärsimään meille kuulunutta rangaistusta, kantamaan kaikkea taakkaamme ristille, kuolemaan kauhistuttavan kuoleman koko maailman syyllisyys, Jumalan viha, Jumalan hylkäämäksi tuleminen yllään - ja YLÖSNOUSEMAAN meidän edestämme, että meidät vanhurskautetaan uskosta siihen, että Hän, Herra Jeesus, on kärsinyt, kuollut ja YLÖSNOUSSUT puolestamme ja edestämme. Ja Jumalan Kaikkivaltiaan kauhistuttava viha ja rangaistus otetaan meidän yltämme ja kohdaltamme pois tämän Kristuksen Jeesuksen kertakaikkisen uhrin ansiosta.
SE ON TÄYTETTY
Jeesuksen Kristuksen viimeiset sanat.Jumala/Jeesus ei ole minulle sen suurempi herra kuin Aku Ankka, joten älä turhaan laita sanoja suuhuni.
- saviseutulainen
R.O.R kirjoitti:
Jumala/Jeesus ei ole minulle sen suurempi herra kuin Aku Ankka, joten älä turhaan laita sanoja suuhuni.
Siispä mene "rauhaasi".
Mutta muista, Jumala ei sinua hylkää. Niin pitkään kuin Häneltä elämänpäiviä saanetkin, on Hänen Armonsa Jeesuksessa Kristuksessa sinulle vastaanotettavissa. - R.O.R
Siispä mene "rauhaasi".
Mutta muista, Jumala ei sinua hylkää. Niin pitkään kuin Häneltä elämänpäiviä saanetkin, on Hänen Armonsa Jeesuksessa Kristuksessa sinulle vastaanotettavissa.Onko sinulla joku pakonomainen tarve saarnata? Etkö osaa kirjoittaa kuin ihminen ihmiselle?
- KaaEmHaa
R.O.R kirjoitti:
"Tuon viimeisen "viestisi" virke on Herraa Jeesusta Kristusta, sovittajaasi ja vapahtajaasi - ja Herraasi, tunnustitpa sen tahi et - halventava ja äärimmäisen loukkaava."Sitaattisi on loukkaava, mutta saviseutulainen ei tarkasti ottaen sanonut, että Jeesus loukkaantuu. Tarkoutuksesi oli tuskin muuta kuin loukata tämän palstan uskiksia.
Saarnaamisesta kirjoitit. Saviseutulainen kirjoitti nimenomaan 'kuin ihminen ihmiselle', lempeästi, mutta totuudesta tinkimättä. Kun kirjoittelet niin, kuin olet kirjoitellut, saat tietenkin myös vastauksia. Eikö se olekin ollut tarkoituksesi? Jossakin kommentissasi kirjoitit, että uskovaiset ovat niin kovia evankelioimaan. Niin ovat, monet ainakin, Herramme on käskenyt niin tehdä. Siis evankelioikaamme! Varsinaisen työn tekee Pyhä Henki.
Moneen kertaan pyytelit todistusta Jumalan olemassaolosta. Et ole kommentoinut sitä, kun sanoin, että uskoontulleen elämä muuttuu. Ateistikin kokee elämässään melkoisen muutoksen löytäessään Jeesuksen. Muutos on elävän Jumalan aikaansaannos. - KaaEmHaa
R.O.R kirjoitti:
Ihmisen historiaa? Jumalahan siinä tappoi suurimman osan, eikä ihminen.
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin Vanhassa testamentissa esiintyy sama jumala kuin Uudessa testamentissa(?)
Onko siis Jumalan hirmuteot kuitattu sillä, että hän julkaiseen uuden testamentin?
Samaan aikaan sama jumala tuomitsee ikuiseen kadotukseen ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisen takia.
Vai onko Jumala niin kaikkivoipa, että hän voi antaa itselleen anteeksi?Eikö ole raukkamaista syntiinlangenneen ihmisen syyttää Jumalaa teoistaan? Olisi Jumala tietenkin voinut luoda robotin, jolla ei olisi mahdollisuutta valita uskooko Jumalaa/Jumalaan vai ei. Mutta eipä luonut. Etkö huomannut lukiessasi, että aina kun kansa tai yksilö kääntyi Jumalan puoleen ja katui, Jumala armahti. Sama pätee vieläkin niin sinuun kuin minuunkin.
- Ottakaaselvää
Teillä ei ole pienintäkään käsitystä, mikä Kundaliini on. Se on täysin sama, kuin Pyhä Henki.
- Ei.lisättävää
Kuvotus on kundaliini!
PYHÄ HENKI ON JUMALA. - Ottakaaselvää
Ja Kundaliini on Jumala.
- 1.Kor.1-18
Sama huoli kuin aloittajalla. Täytyy muistaa, että nykyiset paimenet, nuorisopastorit ja vanhimmat ovat olleet itse asteittain siirtämässä opetuksen painopistettä Raamatusta sielulliseen ylistykseen. Moni nykypastoreista on itse ollut eksyksissä torontolaisuudessa ja heiltä on kadonnut hengellinen arviointikyky. Hengellisesti sokea ei voi paimentaa ketään; ei edes itseään.
.
Luuk. 6:39 (KR1933/38)
Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?
.
Mikäli helluntaiherätys haluaa säilyä kristillisenä, ainoa vaihtoehto on vaihtaa vastuuntunnottomat vastuunkantajat jokaisella tasolla. Kenellekään ei pitäisi olla enää epäselvää, että Seinäjoen helluntaiseurakunta on langennut syvälle hengelliseen haureuteen, kuten myös...tiedätte listan.
.
Siunausta.- Pikkulampaat
Epäilen että tokkopa tästä suosta enää noustaan ja jos noustaankin se tulee olemaan se "herätys" jota vouhkataan tulevaksi ties minkälaisena virtana yms. Tosi herätys on se, että uskovien silmät aukeaa, tehdään parannusta jne. vain silloin on toivoa viedä kunnon tervettä evankeliumia ihmisille, sitä evankeliumia joka pelastaa. Sitä odotellessa, mutta taitaa Jeesus tulla ennen sitä. Valvokaa ihmeessä tilaanne ja pitäkää loppuun asti terve usko Jeesukseen Kristukseen. Taivaassa tavataan!
- sydänkristalli
Pikkulampaat kirjoitti:
Epäilen että tokkopa tästä suosta enää noustaan ja jos noustaankin se tulee olemaan se "herätys" jota vouhkataan tulevaksi ties minkälaisena virtana yms. Tosi herätys on se, että uskovien silmät aukeaa, tehdään parannusta jne. vain silloin on toivoa viedä kunnon tervettä evankeliumia ihmisille, sitä evankeliumia joka pelastaa. Sitä odotellessa, mutta taitaa Jeesus tulla ennen sitä. Valvokaa ihmeessä tilaanne ja pitäkää loppuun asti terve usko Jeesukseen Kristukseen. Taivaassa tavataan!
Uskonnolliset fariseukset eivät ymmärrä ykseyden energian kanavoituvan tavalla, jota aikaisemmin ei ole tunnettu. Uskonnolliset fariseukset sokeudessaan syyttävät ykseyden palvelijoiksi antautuneita ja taistelevat ykseyttä vastaan. Energiaa kanavoidaan ihmeitten ja voimallisten ilmiöiden kautta kaikille, jotta uskonnollisten fariseusten ääni ei kuuluisi, vaan uuden ajan lapset perisivät maailman. Uusi aika on koittanut!
www.jeshua.net/fi
- Kundi.Alien.666
Kundi Alien = Kundalini.
- Hunajanpisara
Ystävä rakas.
Ymmärrän tuskasi, hätäsi ja ahdistuksesi.
Itsekin pääkaupunkiseudun hellarina ja perheenisänä sama huoli.
En osaa auttaa sinua kysymyksessäsi mistä löytää terve hengellinen yhteisö, mutta kun siellä päin asustelet niin suosittelen ainakin kuuntelemaan Luther säätiön Markus Pöyryn saarnoja.
http://www.lhpk.fi/seinajoki/saarnat/
Etsipä esim. sellainen saarna kuin "Uskon kysymys" tai "Temppelistä lähtevän virran salaisuus".
Samoin rovasti Olavi Peltolalla on hyvää perusevankeliumia.
Hän ei tosin vaikuta Seinäjoella mutta hänen kotisivunsa ovat hyvät.
Helluntaisaarnaajista löytyy tervettä opetusta Mauri Viksteniltä esim. youtubesta tai Ristintie sivuilta hakien.
Omalle tyttärelleni olen puhunut asioista suoraan ja varoittanut menemästä kenen tahansa käsien alle. Siitä on ollut hyötyä.
Kun parhaat kaverit kuitenkin käyvät näissä Nouse Suomi tapahtumissa sun muissa niin olen suonut hänenkin siellä käyvän juuri kavereiden takia.- KaaEmHaa
Kuuntelin molemmat ja suosittelen muillekin. Rukihista purtavaa. Minäkin olen miettinyt, mistä löytyisi seurakunta, johon äärikarismaattinen kokemuskristillisyys ei olisi tunkeutunut. En kaipaa kaatumisia, hysteeristä nauramista, villiä riehumista, tulta jne., vaan raitista sananjulistusta. Opetusta kuuliaisuudesta ja vaelluksesta, joka toisi kunniaa Jumalalle. Siunausta sinulle, pääkaupunkiseudun hellari, joka suosittelet Ev.lut. lähetyshiippakunnan saarnoja :)!
- FIRE.BLACK.SMOKE
Niin, tulta (fire) tuli eilen la.aamuyöstä, vapaamuurareiden kokoontumispaikkaan, Porissa, Omenahotellin ullakkohuoneisiin.
Paljon, lehtitiedon muk, heikäläisille arvokasta esineistöä paloi poroksi(fire). - Hunajanpisara
KaaEmHaa kirjoitti:
Kuuntelin molemmat ja suosittelen muillekin. Rukihista purtavaa. Minäkin olen miettinyt, mistä löytyisi seurakunta, johon äärikarismaattinen kokemuskristillisyys ei olisi tunkeutunut. En kaipaa kaatumisia, hysteeristä nauramista, villiä riehumista, tulta jne., vaan raitista sananjulistusta. Opetusta kuuliaisuudesta ja vaelluksesta, joka toisi kunniaa Jumalalle. Siunausta sinulle, pääkaupunkiseudun hellari, joka suosittelet Ev.lut. lähetyshiippakunnan saarnoja :)!
Kiitos palutteestasi KaaEmHaa.
Hienoa kun kuuntelit.
- Seinäjoelta
Jaan aloittajan kanssa saman huolen, olen myös Seinäjoelta. Näiden viimeaikojen tapahtumien myötä olen syvästi huolissani Seinäjoen helluntaiseurakunnan tilasta. Huolena myös omat lapset ja heidän tulevaisuutensa, että mistä heille terve esimerkki seurakuntayhteydestä. Olen ollut ikäni helluntailainen ja ollut Seinäjoella monessa mukana. Nyt en voi enää yhtyä kaikkeen mitä seurakuntani tekee.
- Seulonta.Käynnissä
Kuolinkellot kumahtelee muuallakin, kuin Seinäjoella! Globaalisti, sanoisin.
- nuorissa.tulevaisuus
Kun tieto lisääntyy, usko vähenee. Tämä on oikea suunta pois taikauskosta.
- TaasPäinvastoin
Raamattu sanoo 'tiedon lisäävän tuskaa...'!
- nuorissa.tulevaisuus
TaasPäinvastoin kirjoitti:
Raamattu sanoo 'tiedon lisäävän tuskaa...'!
Tottakai Raamattu sanoo niin. Koko Raamattu perustuu peloitteluun.
Jos Raamattu olisi totta, sen ei tarvitsisi alentua tuolaiseen uhkaamiseen.
- Raamatussatotuus
Hei aloittaja! Meillä sama huoli! Mutta olen puhunut suoraan nuorelle, ainakin hän sanoi että ymmärtää....mutta surullista on tämä aika. Toisaalta rohkaisun sana että niin olen itsekin ihmeesti selvinnyt uskossa vaikka nuorena ei ollut seurakuntayhteyttä enkä edes ymmärtänyt sen merkitystä! Herra pelasti minut ennustuksilta ja astrologialta! Minä olen todella tarkka opetuksista ja en juokse käsien alle enkä välitä mennä ns. Isojen saarnaajien kokouksiin. Raamattu, rukous , nöyrtyminen Herran kouluun, parannuksen teko....lyhyet tilivälit kannattaa pitää. Näyttää muuten siltä että Seinäjoelta ponnistetaan tätä torontolaisuutta ja leviää ympäri maakuntia. Paimenet on todellakin menettäneet arvostelukykynsä. Kannattaa luottaa omaan eikä toisten Pyhän Hengen ääneen joka kyllä varoittaa kun ei kaikki kunnossa!
- totuusonulkonatuolla
Tässä on kysymys siitä että on alkanut uusi aikakausi ihmiskunnan historiassa jolloin se mitä lapsille opetetaan että raamattu on totuus jne ei enää tehoa. Raamattu tulee aukeamaan uudella tavalla eli sen sisään on verhoiltu salaisuudet siitä mistä koko ihmiskunnan touhussa on kysymys. Esimerkiksi 7 luomispäivää on salattu koodi jonka todella harva ymmärtää. ikuinen elämä taivaassa ei tarkoita sitä että kuoleman jälkeen leijaillaan helvettiin tai paratiisiin.
Seuraavaksi tulee henkinen kehittyminen johon kundalinit joogat yms yms kuuluvat.
"Onko kukaan miettinyt ja kantanut huolta suomen nuorista jotka saavat kokoajan väärää oppia. "
Maailmassa on miljoonia seurakuntia jotka väittävät opettavansa oikeaa oppia.Kukaan näistä ei opeta sitä että uskonnot ovat vain yksi välivaihe ihmiskunnan kehityksessä.- Newageroskaa
Roskaa. Olet väärällä keskustelualueella.
- totuusonulkonatuolla
Newageroskaa kirjoitti:
Roskaa. Olet väärällä keskustelualueella.
newage=uusi aika. Eikö se kerro jo että tiedät mitä tuleman pitää. Uskontojen aikakausi on kohta ohi. Näet sen itsekin kun katsot ihmiskunnan historiaa.
Olen myös huomannut sen että kaikki perinteiset uskovaiset ajattelevat juuri tuolla tavalla.
Minkä takia kaikki uskonnot sitten sisältävät saman rakenteen ja saman lupauksen mutta eri muodossa?
- torpaneukko
Asun Hämeessä ja netin välityksellä olen kauhukseni seuraillut esim juuri Seinäjoen tapahtumia. Omille nuorilleni olen opettanut ettei kenenkään käsien alle saa mennä ja kertonut näistä eksytyksistä. On suorastan järkyttävää mten peljon järjestetään kyseenalaisia tapahtumia nuorille.
ENkä käsitä, että koko ajan tuodaan puhujia ulkomailta, joiden taustat johtavat Torontoon jotakin lonkeroa pitkin ainakin. Suomessa on aivan kamala pimeys. Paimenet päästävät susia lammasten joukkoon. Tätä ei voi jatkua enää pitkään. Kohta on jäljellä vain piskuinen lauma, joka ei ole mennyt mukaan kaiken maailman kundaliini- ja uskonsana- juttuihin.- Lähtekää_pois
Näihin ei kannattaisi edes mennä..
Todellinen evankeliumi himmautuu ja sumenee tunnistamattomaksi tämän mössön alle. Kyseessä on ei henki, eri opetukset, eri meininki - ja eri hedelmät.
- vaaranaika
Tänä aikana pikkulampaat ja vasta uskoon tulleet on erittäin suuressa vaarassa helluntaiseurakunnan sisällä.
Älkää liittykö helluntaiseurakuntaan. - Jaakko2524
Nyt lienee se aika, josta Raamattu kertoo, että Jumala on lähettävä voimallisen eksytyksen niille, jotka eivät ole ottaneet vastaan rakkautta totuuteen.
Nyt seulotaan viisaat ja tyhmät neitsyet, jotta Sana kävisi toteen.
On suuri vaara, että valitutkin eksyvät.
Pitäkäämme öljyä sekä lampuissamme, että astioissamme.
Olkoon Pyhä Henki meissä palavana.
Älkäämme pyrkikö sitä sammuttamaan itsessämme eikä toisissamme.
Kiitos kaikille niille, jotka paljastavat meille eksytyksiä ja varoittavat niistä. Erityiskiitos Juha Norolammelle.
Jumala siunatkoon ja vahvistakoon häntä olemaan esimerkkinä meille muillekin, jotka haluamme pysyä Sanan totuudessa.
Jeesus puhdistakoon seurakuntansa kaikista eksytyksistä ja harhaopeista, eksyttäjistä ja harhaanjohtajista, vääristä opettajista ja vääristä profeetoista jne.
Jeesus avaa sokeiden silmät, että voisivat nähdä totuuden Sinun Sanassasi.
Voitele minunkin silmäni, että sen aina kirkkaana näkisin. - Seulontaa
https://m.youtube.com/watch?v=2qmvybz_9XE
Wilkersonkin puhui seulonnasta... - MummoHämeestä
Norolampi on rohkea mies k uten esim Paavolakin ja moni muu, joka uskaltaa sanoa nimeltä harhaopettajan. Yleensä ei haluta nimiä kertoa eikä oikein uskonsuuntaakaan/srk, joissa harhaa esiintyy, minusta SE on outoa. Wilkersson myös oli rohkea Jumalan mies.
Sieluni/henkeni oikein lepää kun saan kuunnella Raamatun mukaista puhetta eikä sellaisia "korvasyyhyyn puhuttuja".
Miten vaikeaa se onkaan saarnaajien kun "korppi ei korpin silmää noki" niin erottautua näistä villitsijöistä. Ne, jotka niin uskaltavat tehdä ovat varmastikin vähemmitö nykyään. - PikkuLampaat
Sulla oli hyvä kirjoitus aloittaja. Aamen !! Hyvä huoli !!
- tutkijaff
Luther Säätiö on Seinäjoella tietääkseni ainut terve seurakunta, jossa julistetaan Jumalan sanaa.
- yksinäinentie
Jaan aloittajan huolen. En enää tiedä mihin voisi mennä kun sama sekaannus on kaikkialla. Saatika mihin voisi lapset/nuoret päästää hyvillä mielin. Nouse Suomi on mielestäni ihan pahimmasta päästä tätä hullutusta. Jos jollain on hyviä vinkkejä pääkaupunkiseudulta niin otan vastaan. Toisaalta alan jo olla tottunut siihen, että sellaista seurakuntayhteyttä ei enää ole. Kun omat silmäni aukenivat kahdeksan vuotta sitten, luulin että muidenkin aukeaisi, mutta niin ei tapahtunutkaan. Aika yksinäinen tie, mutta takaisin en mene.
- KaaEmHaa
Rohkeutta! Meitä on muitakin siellä täällä. Rukoillaan johdatusta raittiista seurakuntayhteydestä, tarvitsemme toisiamme. Raamatunluku ja rukous on kuitenkin ne tärkeimmät, joilla uskonelämä rakentuu. Siunausta sinulle!
- EhtoollistaPuhdassydämis
Yksinäistä ollut, mutta näkö kirkastuu, hengellinen. Sekavaa, pääkaupunkisrudul ollaan myös vuosia oltu seuranta/rukouslinjalla. Raamattu ennustaa paimenista, jotka käyneet kelvottomiksi ja lauma joutunut hämmennyksiin.
Varotaan juoruavia kahvikuppiseuroja, jospa olis niitä jotka hoksanneet sen mitä PPaavolakin ulosantoi näil sivuil..video antikrist raamatusta v92. Sanassa on syytä riippuakiinni!
- Hiilenmusta.valo
Ihmiskunta tarvitsee oman sisäisen Saatanansa tutkiskelua ja varjotyötä.
- Kantsii-lukea
Mitä Jeesus sanoi ihan EKAKSI, puhuessaan lopunajan ennustusta?
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14307827/mita-jeesus-sanoi-puheessaan-lopunajoista - Ei.jatkoon
Aloittaja on saatan trolli
- ehe.ehe
Onnittelut.
Olipas taas naseva ja todella intelligenssi kommentti sinulta.
Tai no; varmaan ainakin omasta mielestäsi? - muutama.kysymys
ehe.ehe kirjoitti:
Onnittelut.
Olipas taas naseva ja todella intelligenssi kommentti sinulta.
Tai no; varmaan ainakin omasta mielestäsi?Etkö osaa päättää mitä mieltä olet?
Oletko sekaanmuksessa?
Oletko se sekava aloittaja?
Niin, olipa kyseessä aikuinen ihminen tai nuori,- ihminen kuitenkin, niin ihmisen olotilaan vaikuttaa todella toisen ihmisen viestitys. Siis pohdin tavallista ihmistä,- en uskoon liittyviä opillisia asioita.
Jos ihminen on vielä herkkä, niin tälle ihmiselle kullan arvoinen asia on oppia ymmärtämään ja tiedostamaan seuran merkitys, missä hän aikaa viettääkin. Punainen lanka on kasvaa irtautumaan väärästä seurasta / ihmisestä. Jos ihminen ei tätä tee, niin hän tuhlaa ajatusmaailmaansa ja aikaa,- joka just ongelmoittaa hänet. Sitoo hänet. Ihminen voi olla kohtelias kaikkia ihmisiä kohtaan, mutta ihmisen ei tule pyrkiä ystävystymään kaikkien kanssa.
Mutta, jos pohditaan Hengellisiä asioita, niin tämän päivän nuoret ovat aivan samassa tilanteessa kuin aiemmin. Joka sukupolvella on tämä sama eksytyksen tilanne ja erikoisesti on huomioitava,- ettei kannettu vesi kaivossa pysy eli ihmisen on itse kasvatettava aistit eroittamaan hyvän pahasta jne....
Mutta,- mihin on kadonnut aloitajalta ja muilta/kin luottamus JUMALAAN. Hänhän antoi tätä varten kaiken vallan Pojalleen Jeesukselle Kristukselle ja siksi ihmisen ei tarvitse itse kanaa huolta näistä asioista. Asioista, joihin ei kuitenkaan ole mahdollista vaikuttaa.Terveessä uskossa oleva ihminen tunnistaa helposti, miten se,- jonka Niilo Ylivainio rantautti maailmasta maahamme on syvällisinn eksytys,jota ihmiskunta on kohdannut.
Kun tilanteeseen liityy ihmeen kaltainen tekijä,- tunneryöpytys ja kaatuminen, niin tämä tekijä mahdollistaa eksytämään / vetämään ihmisen eksytykseen. Edes vauvakaste ei pärjää tälle eksytykselle.- ei.kohtalo.uskolle
Markku Lievonen ei ole luotettavien tietojen mukaan täyttynyt Jeesuksen lähettämällä Pyhällä Hengellä. Näin ollen hän ei ole luotettava tietolähde hengellisiin asioihin.
Hän on oman pään tiedon varassa ns. järkiuskossa eli farisealaisuudessa. Monesti näillä Jeesuksen Pyhän Hengen vastustajille on fatalistinen usko: jos se on jumalan tahto. Se on uskoa kohtaloon ts sielunvihollisen aiheuttamiin ongelmiin. "Jumala sallii minulle kärsimystä ja kruununi kirkastuu". Kasvatusta ja muuta epäuskohöpinää...- saviseutulainen
Sinä "ei.kohtalo.uskolle" et ole täysin oikein ymmärtänyt Pyhää Henkeä ja miten Hän uskovaan ihmiseen tulee - jos olet todella sitä mieltä mitä kirjoituksessasi annat ymmärtää.
Jokainen aidosti, Jumalan Armosta, uskoon Herraamme Jeesukseen Kristukseen tullut ihminen, saa Jeesuksen Kristuksen lupaaman Pyhän Hengen.
En puutu tässä ns.henkikasteeseen sen enempää paitsi, että olen ymmärtänyt sen itse aikanaan helluntaiseurakunnassa saaneeni.
Tosin tähän kokemukseen liittyi myös manifestaatioita, joita en silloin sellaisiksi osannut ajatella - eli ehkä myös sielullisiksi ilmiöiksi.
Joka tapauksessa uskoon sain tulla helluntaiseurakunnassa. En niin sanotusti kertarysäyksellä vaan ns. pidemmän kaavan eli prosessin kautta. Minulla ei ole ollut enää puoleentoista - kahteen vuoteen yhteyttä helluntaiseurakuntaan.
Se, että onko uskovalla ihmisellä ns. kielet tai ei, ei ole todiste ( sitäkin se voi olla ) siitä, että ihminen on saanut uskoon tullessaan Pyhän Hengen. Karismaattisissa piireissä Pyhän Hengen saaminen - P.H:n kaste - koetaan pääasiassa ellei yksinomaan hyvin voimakkaana, hurmoksellisena, kokemuksena.
Mutta ei siitä sen enempää. Tämän skriivaukseni pontimena oli arviosi/ tuomiosi siitä, ettei Markku Lievonen ole saanut täyttyä Pyhällä Hengellä "luotettavien" tietojen mukaan.
Varovaisuutta ystäväni tällaisien arvioiden esittämisessä!
Onko ihminen saanut Jeesuksen Kristuksen lupaaman Pyhän Hengen vai ei, se ei ole toisten uskovien arvioitavissa tahi päätettävissä.
Paavali kysyi (olivatko efesolaisia uskoon tulleita) muutamilta, jotka olivat ottaneet vastaan evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta, että saivatko he myös Pyhän Hengen ottaessaan vastaan evankeliumin.
Nämä vastasivat, etteivät olleet kuulletkaan Pyhästä Hengestä.
Paavali laski kätensä heidän päälleen ja nämä täyttyivät Pyhällä Hengellä.
Eli myös näin, mutta ei aina.
Jeesukseen Kristukseen aidosti uskovat, Hänet vastaanottaneet Sovittajanaan, Lunastajanaan ja Vapahtajanaan syntiensä tunnustamisen, katumisen ja anteeksianomisensa kautta, ovat saaneet Jumalan Armosta syntinsä anteeksi eikä niitä enää lueta.
Herran Jeesuksen kautta ja ansiosta. Ja hän on saanut Jumalan lahjana Pyhän Hengen.
Ihminen jolla ei ole Pyhää Henkeä, ei ole uskossa ensinkään.
Ethän menne väittämään, ettei Markku Lievonen ole uskossa.
Muuten ihmisen kärsimykset ovat Jumalan sallimia.
Mitään meille ei tapahdu Hänen tietämättään, sallimattaan.
- Lampaiden.elämää
Lampaat keritään, kaulat katkaistaan, veri lasketaan, liha perstaan, rosvopaisti valmistetaan.
- kirj.virhe.korj
Liha perataan
- Lampaiden.elämää
Lampaanliha käy juutalaiseen ruokavalioon, kun taas sikaliha ei käy.
- juutalainen.aate
Mistä kaupasta saa hyvää lampaan lihaa?
- woewoe
Jumala pitää pienimmistäkin lampaista huolen, jos ne haluavat seurata Hänen ääntänsä. Ihmisen aivot eivät ole pesusieni. Jumala antoi meille kyvyn kyseenalaistaa. Ja Raamattu kehottaa meitä arvioimaan puheita. Pikkulampaista kasvaa aikanaan isoja lampaita. Taikka pässejä. Ja Jumala on voimallinen kasvattamaan heitä yksilöllisesti ja pitämään heidät tiellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225134- 254308
- 272451
- 342234
- 371998
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211237Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164