Mitä Jeesus sanoi puheessaan lopunajoista?

ste-fan7

Herramme Jeesuksen eskatologiset puheet
( Matt 24., Mark 13., Luukas 21. ja 17. luvut)

- alkavat eräällä lauseella. Mikä se se on? Oppilaat kysyivät: mikä on merkki...

Jos et ole pitkään aikaan, etkä ehkä koskaan kunnolla lukenut em:a lukuja, korjaa laiminlyöntisi. Lue. Matt 24:4, Mar 13:5, 21-22, Luukas 21:8, 17:23

Mikä oli se merkki, jonka Jeesus antoi Ensimmäiseksi sanoikseen? Ja miksi Hän sen sanan sanoi? Retorisestihan on niin, että puheen 1. lause on tärkeimmästä päästä...

Miten tehokas tuo ilmiö on? Tosi voimakas, lue se. Väkevä, huumaava!
* Matteus 24:23-26?
* 2 Tess 2:10-12.

Totuuden tie on se, että seuraa Herraa Jeesusta opissa ja elämässä. Pitää Hänen sanaansa, Raamattua auktoriteettinaan. Jeesus, ainoa johtotähti!

Eskytysten tie on se, että alkaa seurata ihmisiä, heidän oppejaan ja opetuksiaan, ja nostaa ne Sanan rinnalle.... Niissä on usein Sanan rinnalla eksyttäviä piirteitä, ja pahinta on ”juosta ihmisten perässä”. Eikö Siitä juuri Jeesus varoittanut? Siksi moni eksyy. Jeesus ei kelpaa Ykköseksi...

Ota aikaa itsellesi, ota Raamattu käteesi – ja anna aikaa Herralle, jotta Hän voisi valaista Totuuden tien. Mikä se on? Se löytyy Johannes 14:6, 8:12.

11

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johannes10-27-30

Luettu on. Jeesus sanoi ihan aluksi: Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä!

Lopunajoissa kun ollaan, olis tarpeen monen kohdalla karttaa liikaa intoa juosta ihmisten ja ihmepuhujien perässä. Jeesuksen perässä ei eksy, kiitos Herralle!

• filade

Lopun ajat huipentuu kansojen tuomioon (Matt.25:31-46).
      Matt.13:36-43. Jeesus puhui rikkaviljavertauksessa sadonkorjuun ajasta joka on tämän maailmanajan loppu, jolloin Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat viettelykseksi, ja kaikki, jotka harjoittavat vääryyttä, ja heittävät heidät tuliseen pätsiin. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko.
      Tarkempi selitys tulevan vihan ajan yön ajankohdasta on Matt.24:37-44, jossa päiviä verrataan Nooan päiviin; vedenpaisumukseen jolloin toinen otetaan (tuomitaan) ja toinen jätetään valtakuntaan.

• filadelfia---

Ja, tuomio (puhdistava tuomio) alkaa Herran omien keskuudesta. Ei Jumala voi tuomita jumalatonta maailmaa, ennenkuin on tehnyt sen omiensa parissa.
      1 Piet 4:17

Hes 9. luku...

• filade

Seurakunnan ylöstempauksen jälkeen on Kristuksen tuomioistuimen aika jossa ei kadotustuomiota ole.

• Jarmo__EiKirj

Kyllä meillä opettajat kuuluu olla, jotka olemme koetelleet ja joita menemme kuuntelemaan kun menemme seurakuntiimme. Ei sellainen ihmisen palvontaa ole, vaan seurakuntayhteyttä. Sama koskee mihin tahansa profetiaan. Jokainen joka profetoi, tehköön sen uskonsa mukaan, eikä meidän kuulukaan korottaa profetian saajia, vaan kuunnella mutta kunnioittaa ja ottaa se mikä hyvää on.
      Jos sitten taas näemme selvästi että profeetaksi tai opettajaksi itsensä korottava lähtee hakemaan kunnioitusta ihmisiltä, niin silloin tiedämme varoa tätä, kuten teimme tässä nyt "jumalan henkäys" nimimerkille. Punnitsimme tämän itsensä korottamisen kautta jossain muussa hengessä puhuvaksi, kuin Jumalan. Kukaan Jumalan Hengessä puhuva ei koskaan korota itseään.
      Muistan hyvin kun sain pelastussanoman. Se tuntui alussa täysin hullulta ja käsittämättömältä. Rukoilin monta kuukautta pelkästään nöyryyttä ja lisää nöyryyttä, koska se oli sellainen tunne, jossa olisi voinut mopo karata kokonaan ja minusta olis tullu helposti Harri Veijonen ja "Jumalan henkäys" jotka hakevat maallista kunniaa, vaikka luulevat sen taivaalliseksi.
      Meidän on kaikkien siis katsottava aina peiliin. En minäkään väitä olevani aina oikeassa, vaikka minulla onkin melko vahvat mielipiteet. Osaan kyllä sanoa anteeksi ja ymmärtää virheeni, kun sellainen tilanne tulee.

• KosminenMystikko

Minä luen vain itämaista esoteriaa. Raamattu on luettu, en pitänyt. Huono juoni, liikaa väkivaltaa ja sekava loppu.

• asdf874

Aloitukseen. On tosiaan merkille pantavaa, että Jeesus ihan ensi sanoikseen lausui:
      - Katsokaa ettei kukaan tietä eksytä!

Siinä on tapahtuma. Joku kulkee edellä, toinen seuraa.... Joku antaa höynäyttää itsensä, kun toinen kuuluttaa: MINÄ Olen Profeetta Johannes Kastaja Toinen. MINUT on asetettu tehtävään.... MINÄ puhun Jumalan kanssa. MINÄ esitän vain Jumalan sanoja. Sinä juttelet suoraan Jumalan kanssa, kun MINÄ kirjoitan.... MINÄ, MInä, minä...... KUn tämä tarpeeksi kehuu ja mainostaa itseään, horjuvat sielut luulevat että tosiaan jumala se siellä on?

Eikä ole. 2 Kor 11: 13-15.

Joo? Jos asialla olisi Pyhä Henki, mitä siitä? Joh 16:14,
      Joh 7:18

Ja jos-ja kun joku rohkenee vastustaa tuota paisunutta MINÄ-evankeliumia, niin mitä? Tämä profeetta luulee olevansa Jumalan Sijainen, ja langettaa tuomionsa..

Joo?

Riittää hyvin kirjalliset todistukset.

• Joopajoooooö

Joo, joo, joo.

• asdf9863

Niin se vain, se näkyy.

• Raamattu-vahvistaa

tää palsta onkin hyvä todistus miten Raamatun ennustukset lopunajoista käyvät toteen. Eksyttäjiä on joka lähtöön...

• niin-se-näkyy

Raamatun sana näyttää toteutuvan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5324
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4508
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2038
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1307
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe