Prisman kuitissa olematon ostos - mistä kyse?

illuutzia

Luen aina tarkkaan kaikki kuitit ja huomasin toisen ymmärrettävän virheen lisäksi rivin ja tuotteen, jota emme olleet ostaneet ja jota myöskään ostoksissamme ei ollut: Irtonamuja. Mikä teki asiasta merkillistä oli se, että ostimme kyllä irtokarkkeja, mutta tämä juuri ennen ostostamme kirjattu rivi oli yhtä senttiä ja yhtä grammaa suurempi kuin ostamamme. Kassa ei alkanut korjata virheitä, vaan passitti meidät infoon. Tiedämme toki, että ostimme vain yhden pussin irtokarkkeja, mutta myyjä mainitsi kahteen kertaan, että kyllä siellä varmasti on jotain, mitä olemme ostaneet samalla grammamäärällä. Luettelimme kaikki punnistemamme tuotteet ja ne näkyivät kuitissa. Emme todellakaan osta mitä sattuu punnitsemalla ne karkkivaa'alla.

Myyjä oli jo sulkenut koneensa ja sanoi aluksi, ettei voi enää korjata virheitä. Minä pysyin lujana, sillä olihan kuitti korjattava. Olisimme halunneet näyttää kaikki tuotteemme, mutta myyjä kertoi henkilökohtaisista kiireistään ja kun sanoin, että palaan asiaan myöhemmin, sillä sille täytyy löytyä selitys, myyjä naureskeli, ettei asiaa voi enää huomenna tarkistaa, kun tuotteita ei voi enää katsoa läpi. Eipä niin. Oli tärkeää menoa. Myyjä ei osannut sanoa, mistä moinen voi johtua, mutta korjasi kuitin.

Kotona katsoimme vielä läpi kaikki ostoksemme ja mistään ei löytynyt myöskään ylimääräistä irtokarkkihintalappua kyseiselle summalle - sehän olisi voinut selittää asian. Maksattaiko kassa meillä omatkin irtokarkkinsa? Onko ohjelmistossa jokin virhe?

Aion ottaa yhteyttä myymäläpäällikköön tai vastaavaan - ei kuittiin voi noin vain hypätä mitä sattuu tuotteita!

5

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku789

      Maksattaiko kassa meillä omatkin irtokarkkinsa?

      Jotta henkilökunta voi viedä kaupasta tavaraa pois, he yleensä tarvitsevat kuitin tai tavara tulkitaan hyvin helposti varastetuksi. Eli ainakin tämä vaihtoehto on epätodennäköinen.

    • kopisti.vaan

      Aloitukseen, minä otan aina puhelimen esille kun valitan joytain, oli kyseessä kassa, kauppa tai poliisi. Vaikak puhelin tai kamera ei nauhoita tai ota videokuvaa, ihmeen fiksuksi vastapuoli muuttuu.
      Yksi poliisi kyllä nappasi kamerani ja heitti maahan, mutta se sovittiin heti eikä siitä puhuta enää.

      Kommenttin, ei meillä ainakaan työntekijöiden taskuja katsella, eli kaikkea pientä olis helppo viedä. Näinä aikoina ei kuitenkaan kannata, aina uusi työnantaja kysyy tietoja edellisesä paikasta ja jos on varkaus, se on paha asia.

    • Anonyymi

      Minulle kävi juurikin noin tänään Prisman kassalla: minulta laskutettiin jokin paprika chili mix medium 0.310kg 34e/kg yhteensä 10.54 euroa. En edes tiedä, mikä tuommoinen paprika on. Huomasin asian harmikseni vasta kotona, ja kauppa on kaukana. Rupesin etsimään netistä, onko tuommoinen hyvinkin tavallista.

    • Anonyymi

      Ei ne kassat siihen kuittiin tuotteita keksi. Ehkä olette liimanneet / pussiin tarttunut vahingossa joku repaleinen viivakoodi. Vaikka pelkkä alaosa ilman tekstiä ja lukija on lukenut myös sen

    • Anonyymi

      Varkauden prismassa kannattaa tarkastaa kuitit aina heti kassalla, koska usein otetaan ylimääräistä. Jopa kymmeniä euroja.Hankkivat tällä menetelmällä mukavia summia. Katteen ollessa sata prosenttia.Maksattavat henkilökunnan palkat asiakkailla.Olkaa tarkkana ja tarkistakaa kuitit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      281
      3104
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2674
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1841
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1833
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      112
      1588
    6. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1514
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1360
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1133
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1103
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1063
    Aihe