Sananvapautta ei ole.

Murothävis

Mikä vaivaa paikkakuntaanne, sehän näyttää olevan pahempi kun pohjois-korea.
Ettekö tiedä että suomesa on sananvapaus ja näkökantoja on enemmän kun ainostaan yksi?
Näin ollen suvakkeja voikin alkaa kutsumaan Hitlereiksi, aatteet on näillä nimittäin vialäkin pahemmat mitä natseilla.
Lisäksi, hyysärit osoittaa tyhmyytensä ottamalla rekaamattomat nimimerkit, luullen että se jotenkin estää kirjoittamisen, toivotan hyysäreille tervemenoa lähi-itään heimokansansa pariin.
(keskimuro)

124

1058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pdwmpg

      Suvaitsevaisuus on uusi vakava kansantauti meillä Saarijärvellä.Meidän tapauksissahan on kyse ainoastaan siitä , etteivät suvakit suvaitse muita kun näitä muslimipartaahmeddeja.

    • hoksottimet

      Oletko huomannut, että keskustelupalstalla on säännöt, joiden puitteissa viestitellään ja näiden sääntöjen puitteissa voi esittää vapaasti mielipiteensä. Suomi24 infossa sääntörikkomus kuvataan näin:
      "Viesti rikkoo tai kehottaa rikkomaan Suomen lakia, tai sisältää loukkaavaa sisältöä (uhkaus tai kehotus väkivaltaan, rasistinen, hyökkäävä tai toisille ihmisille haitallinen sisältö, linkki ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa kuvaavaan, tai muuhun laittomaan sisältöön, tekijänoikeudella suojattua materiaalia tai laittomia kopioiden tai väärennösten myyntiä, ostamista tai kierrättämistä)"

      Pohjois-Koreassa tietävät mitä on elää ilman sanavapautta. Jos siellä olet eri mieltä hallituksen kanssa, sinut lähisukulaisesi kolmessa polvessa viedään keskitysleirille, mistä kukaan ei palaa. Meillä on täysi sananvapaus - parempaa maata et maapallolta löydä - mutta et saa käyttää sananvapauttasi väärin aiheuttaen toiselle ihmiselle haitaa, et saa uhkailla väkivallalla etkä hyökätä sanoillasi, tai tehdä muuta laitona. Sillä kyllä ihmisten pitää pystyä tulemaan toimeen keskenään tässäkin maassa. Ilmaise itseäsi asiallisesti. Kyllä sen normaalihoksottimilla varustettu suomalainen voi oppia.

      • prtswaan

        Lässyn lässyn taas suvakki tuo säännöt esiin ja kuitenkaan ei tiedä säännöistä itse mitään , vaan poistoon kaikki matukriittiset jutut.


      • hrrfu
        prtswaan kirjoitti:

        Lässyn lässyn taas suvakki tuo säännöt esiin ja kuitenkaan ei tiedä säännöistä itse mitään , vaan poistoon kaikki matukriittiset jutut.

        Kerrataan sääntöjä niille jotka poistojen syytä kyselee. Ylläpito tekee poistot sääntöjensä mukaisesti.


      • Katkolle
        prtswaan kirjoitti:

        Lässyn lässyn taas suvakki tuo säännöt esiin ja kuitenkaan ei tiedä säännöistä itse mitään , vaan poistoon kaikki matukriittiset jutut.

        Nettiriippuvuus on voimakkaampaa kuin mikään muu tekeminen joillakin näköjään.


    • stananhönöt

      Saarijärven ääliöt ei muuta teekään kun rikkoo lakia jauhetaan paskaa ja kytätään toistensa tekemisiä siinä on junttien tekemiset

      • prtswaan

        mee sinä kuule vaan paapomaan niitä muslimeita


    • Epikuros3.0

      Suvakit ovat nykyajan kansallissosialisteja.

    • pankrator

      Sanan ja sanomisen vapaus on täälläkin. Kannattaa tietysti harkita mitä sanoo, miten sen sanoo ja kenelle sen sanoo. Oikeinkirjoitussäännöt hallittuna olisi kiva yllätys. Siitä olen yhtä mieltä, että nämä lainetukkaiset lanteenvatkaajat eivät voi kaikki olla kotimaassaan kiusattuja reppanoita. Mutta jos Sipilä niin haluaa, on tuskin sananvaltaa minulla siihen. Jotta terve vaan tuloa Ali Baba ja Kunta Kinte. Toivottavasti kynteni vielä kasvavat, että saa jotain syödäkseen.

      • Murothävis

        No, en ole pilkunviilaaja, ottaen huomioon että on ollut lukihäiriö lapsesta asti kohta 40 vuotta, selviydyn ihan välttävästi, mutta eipä tuo haittaa vaikka siitä huomautetaan, aikalailla tottunut jo tuohon.
        No, siihen sananvapauteen, jos hyysärit haukkuu surutta maanviljelijät ja mamukriittiset, ilman mitään toimintaa modelta, ja jos sitten joku kuka mikälie laittaa uutisen poliisien sivulta ilmoitetusta muslimirikollista, se ei enää jääkkään modelta eikä hyysäreiltä rauhaan, äläkä väitä että olisi sääntöjä rikkovaa.

        Että,"miten sen sanoo, kelle sen sanoo"... Eli suomennettuna vetää aivot sieraimien kautta ulos, ja alkaa kirjoittamaan ainoastaan maahanmuuton "ihanuudesta"...

        Ei kannata yksin sipilää syytellä, tässäkin on yksi joka oikein toivoi muslimi infaasiota, ja sen sai.

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/78611-soini-hammastelee-ylella-miksei-maahanmuuttajia-tule-enemman


    • Murothävis

      "Hyvä moderointi sallii monenlaisen keskustelun, myös kriittisen ja provokatiivisen, mutta puuttuu myös napakasti tilanteisiin ja toimii tasapuolisesti kaikkia osapuolia kohtaan."

      Ja tuotahan täällä ei ole tapahtunut, tuon otin sivulta jossa on ohjeet miten moderointi pitää hoitaa, tätä foorumia hoitaa islamisti.

    • RikosjaRangaistus

      Hmm... En ole voinut tätä uskoa, mutta onko mahdollista, että jotkut eivät oikesti erota mikä ero on asiallisella kriittisellä uutisoinnilla ja toisaalta kansanryhmien solvaamisella, panettelulla ja uhkailulla? Ensimmäinen on sallittua, jälkimmäinen ei, meidän maassamme. Pidän todennäköisempänä kumminkin, että jotkut vaan tekeytyvät tyhmiksi mukamas ihmetellen, miksi heidän mielipidettään ei suvaita. Varmaan he hyvin tietävät jo kirjoittaessaan, mikä on sallittua kielenkäyttöä ja mikä ei.

      Rikoslain 11 luku, 10 §:
      "Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

      • Jynxtrop

        Kansanryhmien solvaaminen, panettelu ja uhkailu on kiellettyä tai sallittua, riippuen kohteena olevasta kansanryhmästä. On täysin sallittua solvata, panetella ja uhkailla valkoihoista kantasuomalaista lihaa syövää heteromiestä, mutta on jyrkästi kiellettyä solvata, panetella ja uhkailla naista, homoa, romania, tai matua. Niin kauan kuin tilanne tässä maassa on tämä, on täysin turha lässyttää sallitusta kielenkäytöstä tai vedota lakipykäliin. Eri kansanryhmät saavat jopa lain edessä erilaisen kohtelun - esim. Tapanilan joukkoraiskaus: "... tuomiota lievensi asian saama julkisuus..."


    • Voikunnytharmittaa

      Kyllä on kakaramaista porukkaa, kun ensin kirjoitetaan mitä sattuu ja sitten itketään poistoa. Ette taida enää edes huomata, kun pikku sormenne naputtavat solvauksia, kuten turvapaikanhakijoiden nimittelyä paskoiksi, loisiksi, apinoiksi, ali-ihmisiksi jne. Pikkuisen skarppausta kirjoitteluun.

      • Murothävis

      • Murothävis

        Juu, miksi kutsua noita muuksi mitä ovat, tosin, voihan niitä kutsua laittomiksi maahantunkeutujiksi, kuulostaako paremmalta....
        Niin sitä metsä vastaa mitä sinne huutaa...
        Kun muslimit pitää muita kun islamisteja, alempiarvoisina saaliina jotka pitää tappaa, miksi helvetissä kohtelisin noita silkkihansikkain, olet sairas päästäsi.


      • Voikunnytharmittaa
        Murothävis kirjoitti:

        Juu, miksi kutsua noita muuksi mitä ovat, tosin, voihan niitä kutsua laittomiksi maahantunkeutujiksi, kuulostaako paremmalta....
        Niin sitä metsä vastaa mitä sinne huutaa...
        Kun muslimit pitää muita kun islamisteja, alempiarvoisina saaliina jotka pitää tappaa, miksi helvetissä kohtelisin noita silkkihansikkain, olet sairas päästäsi.

        Sananvapaus tuo mukanaan myös vastuun. Laittomuuksia et edes sinä, suuruuden hullun egon omistaja, voi kirjoittaa. Mitä ihmettä sinä täällä poistoista nillität. Kirjoita asiallisesti ja ilmianna mielestäsi sääntöjenvastaiset kirjoitukset. Tuollainen älytön uho ja poistoista nillittäminen jos mikä on kakaramaista.


      • Murothävis

        Uho? Laittomuuksia?
        Nyt kyllä hyysäri alkoi katkomaan rimoja oikein kunnolla.
        Luuleko että en olsi ilmoittanut, minä en nilitä, kun tasn tiedän mitä moden kuuluu tehdä, kerran täällä jo siitä laiton, mutta silti kaltaisesi tollo ei muuta kun vain jatkaa.
        Siinä vielä kerran:

        "Hyvä moderointi sallii monenlaisen keskustelun, myös kriittisen ja provokatiivisen, mutta puuttuu myös napakasti tilanteisiin ja toimii tasapuolisesti kaikkia osapuolia kohtaan."

        Tuotahan täällä ei ole sallittu, minä en nilitä kuin kersa, minulla kun vain nousee karvat aina pystyyn jos sananvapaus ei koske kun yhtä ryhmää, en minä täsä kirjoittasikaan jos olsi poistettu myös hyysäreiden päänaukomiset, näin vain ei ole käynyt.

        Ja se että joku alkaa minulle kertoilemaan suuresta egostani, saa lopukin karvani tippumaan, minä jumalauta vihaan enemmän kun mitään tällä planeetalla, minä, minä, minä ja minä tyyppejä, minä kun osaan ajatella muitakin kun itsenä, siksi minua korpeaakin kaikki vääryys mitä mitä täällä raiskataan sananvaputta, poistakoot mode kaikki tältä foorumilta niin se on silloin sillä saletti, no proplem.
        Mutta minä en osaakkaan ajatella rikollisten osaa, siksi sanonkin miksi sitten kutsunkaan suomeen laittomasti tulleita, että se siitä "nilityksestä"...


      • Voikunnytharmittaa
        Murothävis kirjoitti:

        Uho? Laittomuuksia?
        Nyt kyllä hyysäri alkoi katkomaan rimoja oikein kunnolla.
        Luuleko että en olsi ilmoittanut, minä en nilitä, kun tasn tiedän mitä moden kuuluu tehdä, kerran täällä jo siitä laiton, mutta silti kaltaisesi tollo ei muuta kun vain jatkaa.
        Siinä vielä kerran:

        "Hyvä moderointi sallii monenlaisen keskustelun, myös kriittisen ja provokatiivisen, mutta puuttuu myös napakasti tilanteisiin ja toimii tasapuolisesti kaikkia osapuolia kohtaan."

        Tuotahan täällä ei ole sallittu, minä en nilitä kuin kersa, minulla kun vain nousee karvat aina pystyyn jos sananvapaus ei koske kun yhtä ryhmää, en minä täsä kirjoittasikaan jos olsi poistettu myös hyysäreiden päänaukomiset, näin vain ei ole käynyt.

        Ja se että joku alkaa minulle kertoilemaan suuresta egostani, saa lopukin karvani tippumaan, minä jumalauta vihaan enemmän kun mitään tällä planeetalla, minä, minä, minä ja minä tyyppejä, minä kun osaan ajatella muitakin kun itsenä, siksi minua korpeaakin kaikki vääryys mitä mitä täällä raiskataan sananvaputta, poistakoot mode kaikki tältä foorumilta niin se on silloin sillä saletti, no proplem.
        Mutta minä en osaakkaan ajatella rikollisten osaa, siksi sanonkin miksi sitten kutsunkaan suomeen laittomasti tulleita, että se siitä "nilityksestä"...

        Outo nillittäjä joka tapauksessa olet. Tee jotain, jos huomaat sääntöjenvastaisia kirjoituksia, äläkä koko ajan naiset ja bileitä kuin keskenkasvuinen, huonotapainen kakara.


      • Voikunnytharmittaa
        Voikunnytharmittaa kirjoitti:

        Outo nillittäjä joka tapauksessa olet. Tee jotain, jos huomaat sääntöjenvastaisia kirjoituksia, äläkä koko ajan naiset ja bileitä kuin keskenkasvuinen, huonotapainen kakara.

        Siis narise ja nillitä.


      • SupraSuvakki
        Voikunnytharmittaa kirjoitti:

        Sananvapaus tuo mukanaan myös vastuun. Laittomuuksia et edes sinä, suuruuden hullun egon omistaja, voi kirjoittaa. Mitä ihmettä sinä täällä poistoista nillität. Kirjoita asiallisesti ja ilmianna mielestäsi sääntöjenvastaiset kirjoitukset. Tuollainen älytön uho ja poistoista nillittäminen jos mikä on kakaramaista.

        Vastuuta on vain silloin, kun sen omasta lompsastaan joutuu maksamaan. Vaikka tuo matujen elättäminen.

        Anteeksi, mutta liian vaikeata matematiikkaa joillekin...


      • Voipientä
        SupraSuvakki kirjoitti:

        Vastuuta on vain silloin, kun sen omasta lompsastaan joutuu maksamaan. Vaikka tuo matujen elättäminen.

        Anteeksi, mutta liian vaikeata matematiikkaa joillekin...

        On sinulla tuo vastuu käsitteenä samaa tasoa kuin taaperoikäisellä.


      • suprasuvakki
        Voipientä kirjoitti:

        On sinulla tuo vastuu käsitteenä samaa tasoa kuin taaperoikäisellä.

        Voisitko laittaa paremmaksi vai onnistuuko kaltaiseltasi multinikiltä vain kanssaeläjiesi pilkkaaminen?


    • Lapsetleikkii

      Yrittäkääpä nyt lapset leikkiä nätisti tällä hiekkalaatikolla, ettei äiti ja isi pistä teitä kotiarestiin.

    • Näinsemenee

      Uusisuomi 18.5.2016:

      "Älä kirjoita tätä nettiin turvapaikanhakijoista

      apulaisoikeuskanslerin päätöksessä (löytyy tästä) otetaan kantaa siihen, milloin nettiin huutaminen ei enää ole kansanvallan koskematon perusoikeus vaan mahdollisesti rangaistavaa vihapuhetta, josta pitäisi aloittaa esitutkinta.

      Tässä muutama nosto:

      - Rikoslain 11 luvun 10 §:ssä säädetään kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Turvapaikanhakijat on kyseisen pykälän mukainen ihmisryhmä. (Poliisihallitus)

      - Viestintään ei saa puuttua enempää kuin on välttämätöntä ottaen huomioon sananvapauden merkitys kansanvaltaisessa oikeusvaltiossa. Maahanmuutto- ja ulkomalaaispoliitikan tai siitä vastuussa olevien ankarakaan arvostelu ei sellaisenaan täytä rikoksen tunnusmerkitystöä. Rangaistavaa kuitenkin on [ihmisryhmien] uhkaaminen, solvaaminen tai panettelu. Tyypillinen rangaistava menettely olisi sellaisen tiedon, mielipiteen tai muun viestin levittäminen, joissa ryhmään kohdistuvaa väkivaltaa tai syrjintää pidetään hyväksyttävänä tai toivottavana, tai ihmisiä verrataan eläimiin, loisiin jne., tai yleistäen väitetään heitä rikollisiksi tai esitetään alempiarvoisiksi jne. (Helsingin poliisilaitos)

      - Esim "[ihmisryhmä] vievät Suomen vararikkoon" ei täytä rikoksen tunnusmerkkejä, mutta panettelu ja solvaaminen on kuitenkin kiellettyä. Kommentit, jossa maahanmuuttajiin kohdistuva väkivalta tai syrjintä hyväksytään tai pidetään toivottavana, ovat rangaistavia. Myös ihmisen vertaaminen eläimiin ja loisiin on kiellettyä. Sananvapauden nojalla on kuitenkin oikeus liioitella, provosoida ja käyttää kovaakin kritiikkiä. (Valtakunnansyyttäjä Matti Nissisen työryhmä)

      - Rangaistavaa oli kun vastaaja levitti lausuntoja, joissa [ihmisryhmän] ihmiset ovat vaarallisia koska ovat luonteeltaan väkivaltaisia ja koska syyllistyvät rikoksiin niin usein, sekä koska ovat muiden kustannuksilla eläviä loisia. Vastaaja oli myös verrannut [ihmisryhmien] vaikutusta yhteiskuntaan tartuntatautiin. Syytteessä katsottiin, että lausunnot loukkasivat sanottuihin ryhmiin kuuluvien ihmisten ihmisarvoa. (Tuusulan käräjäoikeus)

      - Tunnusmerkistön ulkopuolelle jäävät vähäiset harkitsemattomat teot, jotka eivät ole omiaan herättämään suvaitsemattomuutta tai halveksuntaa saati vihaa kohderyhmää kohtaan. (Valtakunnansyyttäjänviraston työryhmä)

      - Teon tahallisuuteen riittää tekijän tietoisuus siitä, että hänen levittämänsä kirjoitus tms. uhkaa, panettelee tai solvaa säännöksessä tarkoitettua [ihmisryhmää] ja esitutkinnan aloittamiskynnystä on pidettävä kohtuullisen matalana. (Poliisihallitus)

      **

      Siis:

      Älä kirjoita nettiin turvapaikanhakjoista, jos haluat kirjoituksellasi herättää halveksuntaa tai vihaa turvanpaikanhakjoita kohtaan.

      Älä kirjoita nettiin turvapaikanhakijoista, jos tekee mieli verrata heitä eläimiin tai loisiin, tai vastaavalla tavalla loukata heidän ihmisarvoaan.

      Älä kirjoita nettiin turvapaikanhakijoista, jos haluat yleistää heidät rikollisiksi tai toivot heille syrjivää kohtelua.

      Älä kirjoita yllä mainituilla tavoilla nettiin turvapaikanhakijoista, jos haluat säästää julkisen sektorin rahaa ja antaa poliisille parempaa tekemistä kuin tutkia sinun nettikirjoitteluasi.

      Olisiko se näin helppoa?"

      • suvakinelämää

        Älä kirjoita työttömistä pahaa,älä kirjoita paikallisista peräkammarin pojista pahaa älä kirjoita saarikan hammaslääkäreistä pahaa,älä kirjoita lippalakkipäisistä miehistä pahaa,älä kirjoita paikallisväestöstä pahaa,jotka eivät ole suvakkeja,älä kirjoita juoruavasta traktorimiehestä pahaa.
        Vitun hyysäri ennenkuin tuot tänne näitä vitun sääntöjäsi,lue tarkkaan mitä nämä suvakkikaverisi kirjoittavat.Nämä on myös vihaa ja halveksuntaa herättäviä kirjoituksia,missä kohteena kantaväestö.


      • Näinsemenee
        suvakinelämää kirjoitti:

        Älä kirjoita työttömistä pahaa,älä kirjoita paikallisista peräkammarin pojista pahaa älä kirjoita saarikan hammaslääkäreistä pahaa,älä kirjoita lippalakkipäisistä miehistä pahaa,älä kirjoita paikallisväestöstä pahaa,jotka eivät ole suvakkeja,älä kirjoita juoruavasta traktorimiehestä pahaa.
        Vitun hyysäri ennenkuin tuot tänne näitä vitun sääntöjäsi,lue tarkkaan mitä nämä suvakkikaverisi kirjoittavat.Nämä on myös vihaa ja halveksuntaa herättäviä kirjoituksia,missä kohteena kantaväestö.

        Nyt ei voi enää kommentoida kun, että ilmianna ne viestit, jotka mielestäsi ovat sääntöjenvastaisia. Mitä ihmettä täällä valitat, vaan toimi. Tämä keskustelu saa aina välillä eduskuntakyselytunnin piirteitä, jossa puolustellaan omaa toimintaa aiemmilla teoilla. On mitä tahansa kirjoitettu, niin nuo yllämainittujen tapaiset kirjoitukset ovat laittomia. Nämä lait on säätänyt eduskunta, ei Suomi24:n käyttäjät eikä ylläpito, joten näistä on turha pitää täällä minkäänlaista väittelyä. Eikös' se sanonta ole maassa maan tavalla tai maasta pois. Jokainenhan voi äänestää jaloillaan, jos Suomen oikeuskäytäntö noin kovasti ahdistaa.


      • soonloppunyt

        Lopettakaa kansanryhmien, sekä suomalaisten että ulkomaalaisten, rikoslaissa kielletty solvaaminen. Jos haluatte elää tässä maassa ongelmitta lainvalvojan kanssa.


      • lapseksijälleen

        Missään ei kyllä ole näin lapsellisia ihmisiä kun Saarijärven palstoilla seuratkaapa vain kaksi pahinta Saarijärvi ja Keuruu. Mistä kertoo no siitä sisään lämmenneisyydestä , kun ei ole ikinä muuta maailmaa nähty kuin korkeintaan sadank kilometrin säteeltä ei voi muuta odottaakaan. Hankkikaa itsellenne elämä ja eläkää sitä ihan itse älkääkä matuja vihaten kun se viha ei tuo mitään iloa elämäänne päin vastoin . Katkeruutta lisääntyvässä määrin ja vielä kun nuo matut eivät ole teidän henkilökohtaiseen elämäänne vaikuttaneet millään tavoin.


      • sotaanko

        Milloin on sinun tarkoituksesi aloittaa tuo sisällissota ei muuten mutta tietää varautua.


      • vaippoja

        Murot hävis nyt jo naurattaa minun pieni lapseni joskus kiukuttelee samalla tavalla jos ei saa tahtomaansa . Oletan kuitenkin sinun olevan aikuinen ihminen. Minun elämääni ei nuo pakolaiset ole vaikuttaneet millään tavoin ja jos olet vanhuksien puolelal otappas oikeasti selvää mitä sillä sektorilla tapahtuu. Asiahan on niin että nuo pienet hoitokodit ovat kohta kaikki myyty ulkolaisille pörssiyhtiöille jotka ostavat siksi koska se on hyvä bisnes . Siksi siellä lasketaan laitoksissa tarkasti montako vaippaa käytetään päivittäin ja periaate tulos tai ulos. Matuilla ja vanhusten huonolla hoidolla ei ole mitään tekemistä keskenään.Juuri lauantaina puhuin yhden henkilön kanssa joka on töissä vanhusten hoitokodissa ja kertoi että nyt on myyty hoitokoti englantilaiselle pörssiyhtiölle että näin


      • raippoja
        vaippoja kirjoitti:

        Murot hävis nyt jo naurattaa minun pieni lapseni joskus kiukuttelee samalla tavalla jos ei saa tahtomaansa . Oletan kuitenkin sinun olevan aikuinen ihminen. Minun elämääni ei nuo pakolaiset ole vaikuttaneet millään tavoin ja jos olet vanhuksien puolelal otappas oikeasti selvää mitä sillä sektorilla tapahtuu. Asiahan on niin että nuo pienet hoitokodit ovat kohta kaikki myyty ulkolaisille pörssiyhtiöille jotka ostavat siksi koska se on hyvä bisnes . Siksi siellä lasketaan laitoksissa tarkasti montako vaippaa käytetään päivittäin ja periaate tulos tai ulos. Matuilla ja vanhusten huonolla hoidolla ei ole mitään tekemistä keskenään.Juuri lauantaina puhuin yhden henkilön kanssa joka on töissä vanhusten hoitokodissa ja kertoi että nyt on myyty hoitokoti englantilaiselle pörssiyhtiölle että näin

        Hienoa, että olet ottanut esiin tämän epäkohdan. Mitä olet ajatellut tehdä asian korjaamiseksi? Ehkä jotain muutakin kuin vain verrata toisen epäkohdan esille ottajaa ja omia lapsiasi keskenään? Ei siinäkään sinällään mitään pahaa ole, jostainhan sitä on aloitettava...


      • vaippoja

        Niin ja siihen vielä lisänä nämä miljoonat joita käytetään alkoholistien hoitoon voi voi ja ne miljardit joita maksetaan työttömyyskorvauksina. Lisänä vielä ne miljardit joita maksetaan toimeentulotukena ja asumistukena. Kyllä ei meidän työssäkäyvien veromarkat riitä, mutta otetaan lisää velkaa .


      • Suvakinelämää
        vaippoja kirjoitti:

        Niin ja siihen vielä lisänä nämä miljoonat joita käytetään alkoholistien hoitoon voi voi ja ne miljardit joita maksetaan työttömyyskorvauksina. Lisänä vielä ne miljardit joita maksetaan toimeentulotukena ja asumistukena. Kyllä ei meidän työssäkäyvien veromarkat riitä, mutta otetaan lisää velkaa .

        Voi vittu miten suvakki osaa aina kääntää asian pois näistä loisista.
        Totta helvetissä työttömyyden hoito maksaa , eläkeläiset maksavat , vanhushoito maksaa , armeijan ylläpito maksaa , koulutus maksaa , terveydenhoito maksaa , kaikki maksaa.
        Ero vaan siiinä , että nämä muslimit eivät kuulu tänne ja heihin ei pidä miljardeja sijoittaa , täällä omasta takaa riittävästi elätettäviä.


      • vaippoja

        Paljonkos sinun tukesi ovat laskeneet kun pakolaisia on tullut kerrohan se . Oletan että jokaisella teillä jotka tukia saatte ne ovat pysyneet samalla tasolla kuin ennen pakolaisten tuloa. Suurin pelko taitaa olla se omien tukien menetys te mistään yhteiskunnasta välitä kuhan vöyhäätte. Onko teillä edes tietoa montako vanhusten palvelutaloa jotka on yksityinen omistaa on myyty eteenpäin sellaisille jotka takovat niillä rahaa. Ettekö te tajua että vanhusten hoito on bisnestä ja sen takia suomeen tulevat esim britit ja ostavat näitä yksiköitä ovat pörssiyhtiöitä ja hehän sijoittavat siihen mikä tuottaa isointa voittoa. Ei suomen valtio voi kieltää ketään yksityistä myymästä yritystään kenelle haluaa ja pakolaisetkaan eivät voi tähän asiaan vaikuttaa.


      • vaippoja

        Kaupunginhallituksen puheenjohtaja oli eniten huolissaan juuri työttömyydestä ja siitä kun ei saada paikkakunnalle yrittäjiä. Ei kait neljääsataatuhatta työtöntä ole suomeen tullut vuoden sisällä kun matut tulivat . Eiköhän tämä suomen alasmeno ole jatkunut ja pahentunut vuosi vuodelta ja jatkuu niin kauan kun vientiä ei saada vetämään. Saarijärven kohdalla aika toivotonta e tänne mitään vientivetoisia yrityksiä tulla ikinä saamaan. Kasvukeskukset ovat ne jotka tulevaisuudessa pärjäävä. Nuoriso häipyy ja tekevät siinä viisaan ratkaisun ei tänne kannata jäädä jos aikoo elämäänsä jotenkin rakentaa. Valitettavasi tämä on eläkeläisten pikkukaupunki ja niillä eläkemarkoilla ei paljon kaupungin talous kohene.


      • vaippoja

        murotvaluu . Velaksihan me olemme eläneet jo vuositolkulla jos et ole sitä huomannut vai oletko ajatellut että veronmaksajien rahoista nämä kaikki maksetaan. Velan otto jatkuu viiden miljardin vuosivauhtia . Sieltä ne rahat tulevat . Kysyn sinulta tiedätkö sinä kuinka monta palvelutaloa on ostanut suomesta tämä ESPERI joka Aittokalliontielle rakensi palvelutalon ja tiedätkö kuka omistaa nämä voittoon pyrkivät laitokset. Tähän jos osaat vastata niin voin olettaa että seuraat asioita.


      • kk-palkka_kauppaan
        vaippoja kirjoitti:

        murotvaluu . Velaksihan me olemme eläneet jo vuositolkulla jos et ole sitä huomannut vai oletko ajatellut että veronmaksajien rahoista nämä kaikki maksetaan. Velan otto jatkuu viiden miljardin vuosivauhtia . Sieltä ne rahat tulevat . Kysyn sinulta tiedätkö sinä kuinka monta palvelutaloa on ostanut suomesta tämä ESPERI joka Aittokalliontielle rakensi palvelutalon ja tiedätkö kuka omistaa nämä voittoon pyrkivät laitokset. Tähän jos osaat vastata niin voin olettaa että seuraat asioita.

        Jos sinä vaippareppana seuraisit asioita, niin et puhuisi mitään eläkemarkoista. Se aika meni kauan sitten.


      • historia

        Juu, ja Saksan talousahdinko oli 1930-luvulla ihan vain juutalaisten syytä. Mutta siinä syyttelyssä kävi sitten aika kehnosti...


      • suossaollaan

        Jaa, et sitten ole ollenkaan lukenut talousuutisia vuosi tai kaksi vuotta sitten? Vaikea tajuta, jos ei edes lue uutisia? Kaikkien talousviisaiden viesti oli jo pari vuotta sitten, että tilanne on tosi paha ja että siitä ei selvitä tekemättä rajuja muutoksia, koska kilpailukyky on kadonnut. Totta kait kaikki lisämenot on hankaloittanut tilannetta, mutta on itsepetosta väittää, että ilman mamuja meillä pyyhkisi hyvin. Olipa pakolaisia tai ei, ainoa keino on työntekijöiden tehdä enemmän työtä ja yritysten samalla hoitaa omalta osaltansa kilpailukyky kuntoon. Suomalaisten perusvika on se, että sitkeästi elämme siinä kuplassa, että meillä menee ihan hyvin, mutta vika on muka joissakin muissa kuin meissä...vaikka Kreikassa tai nyt sitten mamuissa. Itse ollaan tähän taloussuohon kävelty ja omin keinoin sieltä on noustava, tätä tietä ei voi jatkaa eteenpäin syytellen toisia. No, huomenna toivottavasti kuullaan, mitä liitot ovat sopineet tämän taloussotkun selvittämiseksi.


      • Fortumia

        Nyt siistikää taas suunne.Sen verran vaipoille,että kyllä nämä turvapaikanhakijat vaikuttavat elintasoomme niinkuin pässinpallit kirjoitti , jostain ne lisämiljardit on revittävä ,mitkä menevät matujen elättämiseen.


      • vaippoja

        Kyllämeillä olisi paljon rahaa ja töitä, mutta kun matut tulivat ja pilasivat kaiken. Sallikaa minun nauraa. Vaikka ei olisi yhtään matua suomen tilanne olisi yhtä kurja ettekö te tajua että meillä asiat olisivat toisin jos työttömyys saataisiin kuriin. Ei tästä suosta nousta ilaman että vientivetoisia työpaikkoja alkaa tulla.Saarijärvelläkin työttömyys pysyy saman vaikka kaikki matut lähtevät.Minä en hermostu teidän vastauksistanne itse tunnutte käyvän kierroksilla


      • vaippoja

        Murot valuu lehdessä oli myöskin keskisuomalainenisä saanut tuomion 2008-2010 vuosien aikana ollut sukupuoliyhteydessä tällöin 3-5 vuotiaan tyttärensä kanssa ja tuomio peräti 1.7 vuotta .Eihän näistä kyllä saisi puhua mitään kun suomalainen isä lapsensa raiskaa se on tabu puhutaan ja oletetaan vain matujen tekemistä raiskauksista


      • tyrskyt

        Laskeppas mimmoonen miljonääri sinustakin tulisi, jos suomesta saataisiin pois parikymmentä tuhatta ulkomaalaista. Rikas olisit ja onnellinen elämäs loppuun asti? Ne kun on vieny sun kaikki rahas? Vai olisiko kumminkin olennaisempaa nää viisi miljoonaa suomalaista, miten niillä taloudessa pyyhkii?


      • pankrator
        vaippoja kirjoitti:

        Niin ja siihen vielä lisänä nämä miljoonat joita käytetään alkoholistien hoitoon voi voi ja ne miljardit joita maksetaan työttömyyskorvauksina. Lisänä vielä ne miljardit joita maksetaan toimeentulotukena ja asumistukena. Kyllä ei meidän työssäkäyvien veromarkat riitä, mutta otetaan lisää velkaa .

        Niinpä niin. Taas yksi tasapää joka elättää koko Suomen. Ole onnellinen, että sinulla on töitä ja saat siitä toimeentulosi. Me työttömät odotamme kovasti rahapäivääsi, jolloin voimme kirmata sosiaalihuoltoon vaatimaan kymmenyksiämme päästäksemme alkoholisoitumaan. Joten pidä kuule turpasi kiinni sönkkö.


      • pankrator
        lapseksijälleen kirjoitti:

        Missään ei kyllä ole näin lapsellisia ihmisiä kun Saarijärven palstoilla seuratkaapa vain kaksi pahinta Saarijärvi ja Keuruu. Mistä kertoo no siitä sisään lämmenneisyydestä , kun ei ole ikinä muuta maailmaa nähty kuin korkeintaan sadank kilometrin säteeltä ei voi muuta odottaakaan. Hankkikaa itsellenne elämä ja eläkää sitä ihan itse älkääkä matuja vihaten kun se viha ei tuo mitään iloa elämäänne päin vastoin . Katkeruutta lisääntyvässä määrin ja vielä kun nuo matut eivät ole teidän henkilökohtaiseen elämäänne vaikuttaneet millään tavoin.

        Ja mikä se sinä olet siellä vittuilemassa. Itsehän seurailet lapsellisia ihmisiä ja vetelet Jalostajan purkkia sieraimeen, joten kaiuta se elämä itsellesi takaisin. Ihmeellinen nyynä.


    • vaippoja

      Suvakin elämää paljonko oletat että näille köyhille annettaisiin lisää ilman matuja . Ei yhtään köyhiä on ja tulee olemaan jos valtio laskee että että sinä sillä rahalla mitä saat tulet toimeen niin minkäs teet. Ei ne rahahanat aukea vaikka ei olis yhtään matua se on toiveajattelua ja harhaa kuvitella näin

      • Suvakinelämää

        Kerro mulle mistä nämä vuotuiset miljardit otetaan matujen elättämiseen?Annan oikeasti vinkin , käy viimein jo kallonkutistajalla.Täällä ei edelleenkään kukaan ole väittänyt hallituksen jakavan köyhille näitä matumiljardeja.Voitko tosiaan olla näin hullu väittäessäsi koko ajan samaa paskaa , etteivät matut vaikuta millään tavoin kenenkään elämään.
        Nyt viimeisen kerran kerron sinunlaiselle sairaalle suvakille mistä näitä ylimääräisiä miljardeja joudutaan repimään jo valmiiksi konkurssikypsän Suomen kirstun pohjalta , mitkä menevät ahmeddien hoitamiseen.
        Yhteiskuntasopimus,missä joudutaan lisäämään työaikaa,arkipyhäkorvaukset pois jne.,työttömyysturvaheikennykset,asumistuen kiristäminen,eläkeläisten indeksikorotukset pois,opintotuen leikkaukset,lääkkeiden omavastuun nosto,TK maksujen rajut korotukset ja sitten kaikki verot nousevat ja paljon esim sähkövero.
        Ymmärätkö näin mittaviin leikkauksiin ja veronkorotuksiin ei olisi tarvittu lähteä sillä ei nämä matumiljardit tipahda taivaalta.
        Ja mitä tulee näihin lasten ja naisten raiskauksiin ja hyväksikäyttöihin,mistä kommentoit toiselle nimimerkille.En koskaan ole huomannut meikäläisten kiistävän suomalaisten tekoja,päinvastoin on jopa luvattu hirttää munista sellaiset kusipäät.
        Mutta suvakit kääntävät aina muslimiraiskaajien tekoset johonkin suomalaisen tekemään tekoon , mutta se ei muuta sitä tosiasiaa vuodelta 2015 , minkä tilastotieto tuonut esiin lukemattomia kertoja , eli nämä kuuluisat luvut matujen raiskaukset 26,9% ja irakin pojan tekemiset 17 kertaisena suomipojan tekoihin verrattuna.


      • Murothävis

        Tuo on liian vaikeaa tajuta suvakeille, lyödään vaikka vetoa että jos tuo vaippahyysäri vastaa, niin jauhaa samaa omaa tuttua paskaansa.


      • pilvipää
        Suvakinelämää kirjoitti:

        Kerro mulle mistä nämä vuotuiset miljardit otetaan matujen elättämiseen?Annan oikeasti vinkin , käy viimein jo kallonkutistajalla.Täällä ei edelleenkään kukaan ole väittänyt hallituksen jakavan köyhille näitä matumiljardeja.Voitko tosiaan olla näin hullu väittäessäsi koko ajan samaa paskaa , etteivät matut vaikuta millään tavoin kenenkään elämään.
        Nyt viimeisen kerran kerron sinunlaiselle sairaalle suvakille mistä näitä ylimääräisiä miljardeja joudutaan repimään jo valmiiksi konkurssikypsän Suomen kirstun pohjalta , mitkä menevät ahmeddien hoitamiseen.
        Yhteiskuntasopimus,missä joudutaan lisäämään työaikaa,arkipyhäkorvaukset pois jne.,työttömyysturvaheikennykset,asumistuen kiristäminen,eläkeläisten indeksikorotukset pois,opintotuen leikkaukset,lääkkeiden omavastuun nosto,TK maksujen rajut korotukset ja sitten kaikki verot nousevat ja paljon esim sähkövero.
        Ymmärätkö näin mittaviin leikkauksiin ja veronkorotuksiin ei olisi tarvittu lähteä sillä ei nämä matumiljardit tipahda taivaalta.
        Ja mitä tulee näihin lasten ja naisten raiskauksiin ja hyväksikäyttöihin,mistä kommentoit toiselle nimimerkille.En koskaan ole huomannut meikäläisten kiistävän suomalaisten tekoja,päinvastoin on jopa luvattu hirttää munista sellaiset kusipäät.
        Mutta suvakit kääntävät aina muslimiraiskaajien tekoset johonkin suomalaisen tekemään tekoon , mutta se ei muuta sitä tosiasiaa vuodelta 2015 , minkä tilastotieto tuonut esiin lukemattomia kertoja , eli nämä kuuluisat luvut matujen raiskaukset 26,9% ja irakin pojan tekemiset 17 kertaisena suomipojan tekoihin verrattuna.

        Kiva kun otit esille vaihteeksi tilastot, ettei pääse faktat unohtumaan. Entä tämä Keski-Suomi tilastojen mukaan: täällähän ei noita raiskauksia todistetusti ole kuten ongelma-alueella Helsingissä!

        Ja vai ei leikkauksia tarvittaisi ilman matuja. Hah hah haaa!!! Et ole seurannut talousuutisia: me ollaan oltu talousongelmissa jo vuosikausia ja nämä leikkauksiin olisi ollut suuri tarve jo useampi vuosi sitten, ennen kuin ruvettiin elämään yli varojen. Tänä talvenako vasta heräsit, että Suomella menee niin kehnosti, että pitää yhtä äkkiä leikata?

        Kannattaisi pitäytyä tosiasioissa, vaikka kyllä utopiatkin välistä naurattaa.


      • ttff34
        pilvipää kirjoitti:

        Kiva kun otit esille vaihteeksi tilastot, ettei pääse faktat unohtumaan. Entä tämä Keski-Suomi tilastojen mukaan: täällähän ei noita raiskauksia todistetusti ole kuten ongelma-alueella Helsingissä!

        Ja vai ei leikkauksia tarvittaisi ilman matuja. Hah hah haaa!!! Et ole seurannut talousuutisia: me ollaan oltu talousongelmissa jo vuosikausia ja nämä leikkauksiin olisi ollut suuri tarve jo useampi vuosi sitten, ennen kuin ruvettiin elämään yli varojen. Tänä talvenako vasta heräsit, että Suomella menee niin kehnosti, että pitää yhtä äkkiä leikata?

        Kannattaisi pitäytyä tosiasioissa, vaikka kyllä utopiatkin välistä naurattaa.

        Kukaan täällä ei kirjoita edelleenkään Saarijärven tilastoista,ainoastaan Suomen , miten tämän ymmärtäminen voi olla näin vaikeaa,teille suvakeille ei ilmeisesti.


      • 45439083
        ttff34 kirjoitti:

        Kukaan täällä ei kirjoita edelleenkään Saarijärven tilastoista,ainoastaan Suomen , miten tämän ymmärtäminen voi olla näin vaikeaa,teille suvakeille ei ilmeisesti.

        Mitähän meinaat, minä kirjoitan nimenomaan lähiseudun tilastoista täällä Saarijärven palstalla. Ja tulen kirjoittamaan paikkakunnan asioista, jos mukava tilastokeskustelu avautuu. Kirjoita sinä vaikka koko maailman tilastoista jos haluat!


      • ttff34
        45439083 kirjoitti:

        Mitähän meinaat, minä kirjoitan nimenomaan lähiseudun tilastoista täällä Saarijärven palstalla. Ja tulen kirjoittamaan paikkakunnan asioista, jos mukava tilastokeskustelu avautuu. Kirjoita sinä vaikka koko maailman tilastoista jos haluat!

        Kirjoita mitä hyysäri sua huvittaa , mutta me isänmaan ystävät olemme kirjoittaneet ainoastaan ja vaan Suomen tilastoista ja siitä mitä nämä 30000 loiseläintä on ja sen voin kertoa , että tämän kesän aikana saamme lukea kyllä matujen täällä tehdyistä raiskauksista , ei tarvitse olla hyväkään veikkaaja kun katsoo kylillä tätä kuolaamista.


      • kahvitkurkkuun

        tilastosi vaihtuivat äkkiä kahvinporoiksi?? :)


      • Murothävis

        koko suomi on muuttumassa islamimimaaksi, taitaa mennä siellä tuolloin kurkkuun muuta kun tuo kahvi...


      • tilastotietoa
        45439083 kirjoitti:

        Mitähän meinaat, minä kirjoitan nimenomaan lähiseudun tilastoista täällä Saarijärven palstalla. Ja tulen kirjoittamaan paikkakunnan asioista, jos mukava tilastokeskustelu avautuu. Kirjoita sinä vaikka koko maailman tilastoista jos haluat!

        minä puutun tähän ja kerron , ettei Saarijärvellä ole tehty tietääkseni yhtään raiskausta lähiaikoina kenenkään tekeminä , pari matujen ahdistelua kylläkin ja se on varmaan myös suvakkien taholta hieno asia.
        Tässä nyt taas väännetty raiskauksista ja nimimerkkini tuotu esiin , niin totean sen , että itse olen kirjoittanut AINA vuoden 2015 raiskaustilastoista ja niissä nämä idän häntäheikit ovat kirkkaasti kärjessä ja olen myös ottanut voimakkaasti kantaa Suomalaisten kusipäiden tekemisiin ja en ole vähätellyt koskaan niitä , kuin te suvakit vähättelette jokaista irakin pojan tekoa ,oliko se sitten raiskaus tai varkaus ja aina sama liirum laarum miten suomalainen tekee sitä ja suomalainen tekee tätä , tämä oikeasti rupeaa jo kuvottamaan kun pienet aivot pyörivät ainoastaan kilttien ahmeddien hyysäämisissä.


      • tilastotietoa
        tilastotietoa kirjoitti:

        minä puutun tähän ja kerron , ettei Saarijärvellä ole tehty tietääkseni yhtään raiskausta lähiaikoina kenenkään tekeminä , pari matujen ahdistelua kylläkin ja se on varmaan myös suvakkien taholta hieno asia.
        Tässä nyt taas väännetty raiskauksista ja nimimerkkini tuotu esiin , niin totean sen , että itse olen kirjoittanut AINA vuoden 2015 raiskaustilastoista ja niissä nämä idän häntäheikit ovat kirkkaasti kärjessä ja olen myös ottanut voimakkaasti kantaa Suomalaisten kusipäiden tekemisiin ja en ole vähätellyt koskaan niitä , kuin te suvakit vähättelette jokaista irakin pojan tekoa ,oliko se sitten raiskaus tai varkaus ja aina sama liirum laarum miten suomalainen tekee sitä ja suomalainen tekee tätä , tämä oikeasti rupeaa jo kuvottamaan kun pienet aivot pyörivät ainoastaan kilttien ahmeddien hyysäämisissä.

        Eli koko suomen tilastoista


    • koreasta

      Non niin. Olisiko aika arvioida aloittajan kysymystä, että onko tämä paikkakunta pahempi kuin Pohjois-Korea?

      • vaippoja

        Alkakaapa nyt aikuisten oikeasti miettiä kaupungin tilannetta miten tästä suosta noustaan miten tänne niitä isoja työllistäviä yrityksiä saataisiin.Tulee kohta aika jolloin valtio antaa kunnille, kaupungeille könttäsumman raha ja siitä sitä hyvää jaetaan monelle eri osa-alueille. Sen könttäsumman pitää riittää lisää ei valtio anna. Veronmaksajia tarvitaan lisää jos jotenkin meinataan pärjätä. Näistä könttäsummista on sitten päätetty ennen yhtäkään matua että älkää tätä korttia käyttäkö. Kaupungin jaloilleen nousu on se tärkein asia ,köyhys lisääntyy se on ihan varmaa ellei työpaikkoja la paikkakunnalle ilmestymään.


      • terveeltä

        Oomma tehneet päätelmämme, ketkä kirjoittajat ovat oikeasti sairaita. Mutta tällä tavalla sairaille sitä ei itselleen kannata sanoa. Kukin palstalla itse sen päätelkööt.


      • eurothukassa

        Ja jälleen löperöä tekstiä. Et tiennyt, että paikkakunnalla on terveyskeskus, kouluja jne..., jotka nielevät paljon enemmän rahaa kuin kymmenen-parinkymmenen työntekijän vastaanottokeskus sivukuluineen! Ainakaan talousihminen et näytä olevan.


      • Suvakinelämää
        eurothukassa kirjoitti:

        Ja jälleen löperöä tekstiä. Et tiennyt, että paikkakunnalla on terveyskeskus, kouluja jne..., jotka nielevät paljon enemmän rahaa kuin kymmenen-parinkymmenen työntekijän vastaanottokeskus sivukuluineen! Ainakaan talousihminen et näytä olevan.

        Ja löperöä tekstiä sulta.Kukaan ei täällä edelleenkään kirjoita Saarijärven taloudesta vaan Suomen taloukriisistä , mikä heijastuu kaikkialle ja viimeisin syy on nämä matuihin uppoavat miljardit joita me kaikki veronmaksajat joudumme maksamaan , vaikka osa ei saa enää kuin ylähuulen leivän päälle.Esitätkö oikeasti näin tyhmää , vai huviksesi tankkaat tätä samaa paskaa ja luulet miljardien vain tippuvan ahmeddien hyysäämiseen , ilman ettei kukaan joutuisi tästä maksamaan.
        Kaikki tiedämme ettei vienti vedä , kaikki saaneet lukea uusista jätti-irtisanomisista ympäri suomenmaan.Kaikki taloustieteilijät ja politiikot tekevät kaikkensa , mikään ei auta ja vöitä joudumme lisää kiristämään , ainakin muut kuin ahmedit ja he eivät koskaan tule nostamaan suomea ylös , vaikka suvakit piirtelevät mielikuviaan , vaan tämän porukan tulo laittoi Suomen lopulliseen syöksykierteeseen ja todella tomaatin poimimisella ja kriminaaliteoilla tästä ei kyllä nousta.


      • luepauusiksi
        Suvakinelämää kirjoitti:

        Ja löperöä tekstiä sulta.Kukaan ei täällä edelleenkään kirjoita Saarijärven taloudesta vaan Suomen taloukriisistä , mikä heijastuu kaikkialle ja viimeisin syy on nämä matuihin uppoavat miljardit joita me kaikki veronmaksajat joudumme maksamaan , vaikka osa ei saa enää kuin ylähuulen leivän päälle.Esitätkö oikeasti näin tyhmää , vai huviksesi tankkaat tätä samaa paskaa ja luulet miljardien vain tippuvan ahmeddien hyysäämiseen , ilman ettei kukaan joutuisi tästä maksamaan.
        Kaikki tiedämme ettei vienti vedä , kaikki saaneet lukea uusista jätti-irtisanomisista ympäri suomenmaan.Kaikki taloustieteilijät ja politiikot tekevät kaikkensa , mikään ei auta ja vöitä joudumme lisää kiristämään , ainakin muut kuin ahmedit ja he eivät koskaan tule nostamaan suomea ylös , vaikka suvakit piirtelevät mielikuviaan , vaan tämän porukan tulo laittoi Suomen lopulliseen syöksykierteeseen ja todella tomaatin poimimisella ja kriminaaliteoilla tästä ei kyllä nousta.

        Paitsi murothävis, joka kirjoitti: " menee rahaa enemmän kun MIHINKÄÄN MUUHUN sillä paikkakunnalla". Et viitisnyt lukea hänen kirjoitustaan, jota kommentoitiin, että tuo ei pidä paikkansa.

        Kummaa taloustiedettä tuo luulo että yksi menoerä suistaa Suomen perikatoon. Enkä siis tietenkään väitä, että nekään rahat taivaalta tippuu. Mutta tämän kansan on opittava ottamaan vastuu omasta kilpailukyvystään ja siinä matut ei ole ydinasia vaan rikka rokassa.


      • murotvaluu
        luepauusiksi kirjoitti:

        Paitsi murothävis, joka kirjoitti: " menee rahaa enemmän kun MIHINKÄÄN MUUHUN sillä paikkakunnalla". Et viitisnyt lukea hänen kirjoitustaan, jota kommentoitiin, että tuo ei pidä paikkansa.

        Kummaa taloustiedettä tuo luulo että yksi menoerä suistaa Suomen perikatoon. Enkä siis tietenkään väitä, että nekään rahat taivaalta tippuu. Mutta tämän kansan on opittava ottamaan vastuu omasta kilpailukyvystään ja siinä matut ei ole ydinasia vaan rikka rokassa.

        Vai ei pidä paikkaansa, haista sinä somali.. jotain.
        Alppas jakamaan kunnittain 17 miljardin kuluerää suomessa, siitä voi yleiseti sanoa että jokaisen kunnan isoin menoerä suomessa on nuo saatanaan valepakolaiset.
        Se on helvetti sama mistä kunnasta kirjoitan, jos kerron että suurin menoerä on mulatit, se pitää tasan paikkansa, toki, sitä kaltaisesi suvakit ei voi mitenkään ymmärtää omilla kultakalan aivoillaan.


      • Murothävis
        eurothukassa kirjoitti:

        Ja jälleen löperöä tekstiä. Et tiennyt, että paikkakunnalla on terveyskeskus, kouluja jne..., jotka nielevät paljon enemmän rahaa kuin kymmenen-parinkymmenen työntekijän vastaanottokeskus sivukuluineen! Ainakaan talousihminen et näytä olevan.

        Ei kyllä ole järkeä päässäsi, siellä on yli 300 valepakolaista, et sitä tiennyt, minä tiedän vaikka en siellä edes asu.
        Ja luuletko että nuo elää pelkällä ilmalla, näköjään.
        Sairaala ja muut mitkä mainittit, tuottaa myös kunnalle ja valtiolle rahaa, tosin kun nuo mulatit jotka kuppaa kuntia pehemmin kun iilimato uhriaan.


      • tietoaon

        Hoh hoijaa...vai yli 300 pakolaista. Virhe ja samaa löperyys näemmä jatkuu. Arvaapa oikein oikea kappalemäärä jo muka sen tiedät meitä paremmin. Vihje: ei ala kolmosella...

        Ja tosi tuottoisaa tuo sairaanhoito. Lääkäreille palkkoina. Välillisesti kaikki yhteiskunnan palvelut on toki tuottoisia sillä tavoin, että jos niitä ei hoideta, niin seuraukset käy kalliksi


      • VeroEurot

        IMF:n tammikuisen arvion mukaan Suomen bruttokansantuotteesta menee 0,37 prosenttia turvapaikanhakijoiden kustannuksiin. Se on puolet vähemmän, kuin osuus Ruotsissa. Ihan asiallisesti kysyen: millä matematiikalla saat turvapaikanhakijoiden kustannuksen suuremmaksi kuin esim. suomalaisten terveydenhoitokustannukset tai koulutuskustannukset. Laskelmaan olisi hyvä saada selvitystä, sillä väite näyttää aivan mahdottomaltalta, sillä kaikki julkisen sektorin menot BKt:stä ovat noin 58 % ja se on huiman paljon enemmän kuin matu-kustannukset. Terveydenhuolto, koulutus ja hallinto haukkaavat kukin yli kymmenen prosenttia. https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Julkiset-menot/Veroeurojen-kaytto/

        Tuossa ei ole huomioitu esim. sitä, että merkittävä osa turvapaikanhakijakustannuksista menee suomalaisten alan työntekijöiden palkkauksiin, vuokriin yms. Eli raha jää pyörimään Suomen lamassa olevaa talouselämää piristämään. Toki joka turvapaikanhakija saa ruokarahaa, jonka vievät paikalliseen kauppaan tai ostavat sillä ruokalasta eväänsä, mutta voihan hyvin köyhästä maasta tuleva lähettää muutaman euron kotijoukoilleenkin jos oikein halpaa ruokaa ostaa. Kalliiksi valtiolle matut kyllä tulee eikä ne jokaista veronmaksajaa tosiaankaan hyödytä, mutta raha on oikeasti piristysruiske niille paikkakunnille, missä sitä käytetään. Kuten Saarijärvelle.


      • Wokkipää

        Tätä on pakko kompata , kun niin hyvä kirjoitus.


      • kukalaski

        Edellä siterattiin IMF:n, siis Kansainvälisen valuuttarahaston laskelmaa Suomen turvapaikanhakijakustannuksista. Siis se 0,37 % meidän BKT:stä. Laitos on se sama, joka valvoo Kreikan velkatilannetta, eli melkoinen talousosaaminen heillä on; yksi kunnioitetuimmista osaajista maailmassa.

        Mutta minkälaisen asiantuntijaporukan laskelma on tuo 17 miljardia ja mistä se summa koostuisi? Lähde pitäisi saada selville ennen kuin summaan voi uskoa, sillä tietysti kuka vain voi heitellä kehiin mitä tahansa numeroita ilman valonkestäviä perusteluja. Talvella lehdistössä isommat kustannusarviot liikkuivat noin yhdessä miljardissa. Vaihtoehtomedia MV kirjoitti äskettäin 700 miljoonasta. Joten mistä tuo 17 miljardia??? Aikamoinen ero noilla, molemmat summat eivät voi olla totta.


      • tietoasuvakille
        kukalaski kirjoitti:

        Edellä siterattiin IMF:n, siis Kansainvälisen valuuttarahaston laskelmaa Suomen turvapaikanhakijakustannuksista. Siis se 0,37 % meidän BKT:stä. Laitos on se sama, joka valvoo Kreikan velkatilannetta, eli melkoinen talousosaaminen heillä on; yksi kunnioitetuimmista osaajista maailmassa.

        Mutta minkälaisen asiantuntijaporukan laskelma on tuo 17 miljardia ja mistä se summa koostuisi? Lähde pitäisi saada selville ennen kuin summaan voi uskoa, sillä tietysti kuka vain voi heitellä kehiin mitä tahansa numeroita ilman valonkestäviä perusteluja. Talvella lehdistössä isommat kustannusarviot liikkuivat noin yhdessä miljardissa. Vaihtoehtomedia MV kirjoitti äskettäin 700 miljoonasta. Joten mistä tuo 17 miljardia??? Aikamoinen ero noilla, molemmat summat eivät voi olla totta.

        Skaala laaja ja hallituksen vuotuinen miljardi , minkä ilmoitti , ei pidä alkuunsakkaan paikkaansa.Luin laskelman , missä oli huomioitu kaikki terveydenhuollosta , ruokaan , matkakuluihin , kiinteistöjen vuokriin , kotouttamiseen , hallintoon , lapsenkaitsijoiden palkkoihin jne. Niin yksi turvapaikanhakija maksaa vuodessa veronmaksajille 161695eur ja kun se kerrotaan 35000:lla tekee yhteensä n.5,6 miljardia vuositasolla.Siihen lisätään jo aiemmin tulleet pakolaiset , jotka saaneet oleskeluluvan tai turvapaikan , niin tämä luku tuplaantuu reippaasti.Eli varovainen arvio kaikkien täällä pyörivien pakolaisten osalta , olkoot vielä turvapaikanhakija tai jo pysyvästi täällä elätettävänä oleva on 11-13 miljardia vuodessa , eli näin jos suvaitsevainen on vielä epätietoinen.


      • tarkempaatietoa
        tietoasuvakille kirjoitti:

        Skaala laaja ja hallituksen vuotuinen miljardi , minkä ilmoitti , ei pidä alkuunsakkaan paikkaansa.Luin laskelman , missä oli huomioitu kaikki terveydenhuollosta , ruokaan , matkakuluihin , kiinteistöjen vuokriin , kotouttamiseen , hallintoon , lapsenkaitsijoiden palkkoihin jne. Niin yksi turvapaikanhakija maksaa vuodessa veronmaksajille 161695eur ja kun se kerrotaan 35000:lla tekee yhteensä n.5,6 miljardia vuositasolla.Siihen lisätään jo aiemmin tulleet pakolaiset , jotka saaneet oleskeluluvan tai turvapaikan , niin tämä luku tuplaantuu reippaasti.Eli varovainen arvio kaikkien täällä pyörivien pakolaisten osalta , olkoot vielä turvapaikanhakija tai jo pysyvästi täällä elätettävänä oleva on 11-13 miljardia vuodessa , eli näin jos suvaitsevainen on vielä epätietoinen.

        Kaikki täällä olevat ulkomaiset hyysättävät maksavat veronmaksajille n.13,6 miljardia.
        Ja tämä raha varmasti näkyy kantaväestön kukkarossa toisilla enemmän ja toisilla vähemmän , eli kannattaa suvaitsevaisten viimein jo lopettaa kirjoitukset siitä ettei matuilla olisi vaikutuksia ihmisten elintasoon , todella naurettavia kommentteja.


      • euroonit

        Ja lähde kiitos, että voimme tutustua laskelmiin. Muuten luvut jäävät pelkiksi väitteiksi.

        Googlettamalla löytyy useita kustannustietoja, esim. viranomaisilta, jotka liikkuvat enempi tai vähempi alle miljardissa. Kaipa niiden täytyy olla linjassa verorahojen käytön kanssa. Mistä lie muualta isommat summat edes rahoitettaisiin. Tämän illan Hesarissa kerrottiin, että hallitus varaa 230 miljoonaa lisärahaa lisäbudjetissa maahanmuuttoon. Kuustako ne monet miljardit tipahtaisivat jos hallitus ei kerran rahaa anna; ero summissa on monikymmenkertainen?

        Ihmettelen myös tuota, miksi ehdotat kustannukset laskettavaksi reilusti tuplana, eli yli 70000 henkilön kustannuksilla? Et kait laskenut karjalaisten asuttamista sotien jälkeen mukaan kustannuksiin :)

        Kiitos kun näet vaivaa epätietoisuudemme poistamiseksi vahvoilla ja luotettavilla faktatiedoilla!


      • huoltosuhde
        euroonit kirjoitti:

        Ja lähde kiitos, että voimme tutustua laskelmiin. Muuten luvut jäävät pelkiksi väitteiksi.

        Googlettamalla löytyy useita kustannustietoja, esim. viranomaisilta, jotka liikkuvat enempi tai vähempi alle miljardissa. Kaipa niiden täytyy olla linjassa verorahojen käytön kanssa. Mistä lie muualta isommat summat edes rahoitettaisiin. Tämän illan Hesarissa kerrottiin, että hallitus varaa 230 miljoonaa lisärahaa lisäbudjetissa maahanmuuttoon. Kuustako ne monet miljardit tipahtaisivat jos hallitus ei kerran rahaa anna; ero summissa on monikymmenkertainen?

        Ihmettelen myös tuota, miksi ehdotat kustannukset laskettavaksi reilusti tuplana, eli yli 70000 henkilön kustannuksilla? Et kait laskenut karjalaisten asuttamista sotien jälkeen mukaan kustannuksiin :)

        Kiitos kun näet vaivaa epätietoisuudemme poistamiseksi vahvoilla ja luotettavilla faktatiedoilla!

        Ei kait suurempaan summaan ole lipsahtanyt mukaan kaikista suomen työttömistä aiheutuvat kustannukset? Huoltosuhde on kehno ja jokaista työssä käyvää kohti on elätettävänä kohta puolitoista työelämän ulkopuolella olevaa. Eli selvästi suurin osa suomalaisista ei ole työssä. Se se kalliksi tulee, kun tässä maassa on miljoonia elätettäviä.


      • maksakaavelkanne

        Eipä tuo tunnu Saaarijärvisetkään maksavan omista palveluistaan vai mistähän johtuisi terveyskeskuksen yli kahdeksankymmenen tuhannen saatavat ei ainakaan matuista. Tämä summa oli saatavia jo ennen yhtäkään matua täytyy ottaa selvää mikä on nykyinen tilanne. Tämähän on sitä että meillä on oikeuksia ei velvollisuuksia ja sitten ihmetellään kun maksut nousevat voi olla että jos kaikki suorittaisivat maksunsa ei olisi tarvetta nostaa.


    • käpylä

      Me olemme kaikki apinoita,jokainen omalla tavalla,kehitys on vielä kesken etä meitä tosiaan voitaisiin kutsua hipsimiksi

      • vaippoja

        Huoltosuhde yhden suhde seitsämään että pitäisi alkaa niitä työpaikkoja suomeen tulemaan jos tämä meno jatkuu niin lirissä ollaan. Jättäkää matut taka-alalle ja alkakaa miettiä niitä työpaikkoja ja pitäkää työpaikoistanne kiinni kenellä se vielä on.


      • Xxss5521

        Tässä paras kirjoitus koskaan työllisyyden hoidosta , lähde politiikkaan niin äänestän heti.Tämä pitäisi linkittää maan hallitukselle.


      • Typeryyttä

        Myös minä samaa mieltä kanssanne kaikesta ja seuraava veikkaukseni on , että kaikki totuusviestit näistä ahmedeista menevät poistoon , kun taas faktat lyötiin pöytään ja suvakeilla meni nyt konseptit sekaisin.Tällä tavallahan meillä nämä jutut etenee kun ei saada edes fiksusti tuoda totuuksia esiin matuihin palavista miljardeista.


      • hevoseton

        Fortumialla oli jälleen järkevä viesti. Ehkäpä tuo neljäsosan arvio todellisen avun tarvitsijoista on oikea. Jälkikäteen se voidaan laskea tehdyistä turvapaikkapäätöksistä. Noiden päätösten nopeuttamiseen olisi kannattanut panostaa palkkaamalla vieläkin enemmän väkeä hakemusten käsittelyyn.

        Kustannusväitteiden esittäjiltä on perätty lähdettä noista 17 ja 13 miljardista. Mutta vielä ei todisteita ole esitetty, joten kohta unohtanemme nuo numerot, jos ne on tyhjästä sepitetty viitaamalla vain "luotettaviin lähteisiin" (=hevosmiesten tietotoimistoon?).
        Ja on kysytty selitystä siihen, että keneltä ne rahat olisi saatu, kun hallitus on tietojensa mukaan antanut euroja vain muutaman sata miljoonaa eikä rahaa miljadikaupalla. Jokainen meistä tietää, että menot eivät voi olla tuloja suuremmat budjetissa. Ei kait kukaa sentään väitä, että hallituksen budjettiluvut ovat väärennettyjä? Jos väärennöksiä on, niin laittakaapa infoa medialle, niin ministerit viskataan viroistaan pois parissa päivässä kuin leppäkeihäs.


      • Nykyaikaa

        Sen verran korjaan lukujasi etteivät enää kyllä pidä alkuunsakkaan paikkaansa , eivätkä kyllä pitäneet alunalkaenkaan , koska silloin kun nämä mainitsemasi luvut tuotiin esiin , siihen oli laskettu osa irakin,afganistan ja somalian vaarallisiksi lasketuilta alueilta tulleita.Ja nyt jäljestä päin huomattiin suurimman osan tänne tulleista irakilaisista olevan juuri turvallisilta alueilta tänne tulleita rikkaita sosiaalipummeja.
        Ja nyt kun irak,afganistan ja somalia ovat luokitukseltaan täysin turvallisia maita,rohkenen väittää Suomeen tulleista matuista tällä hetkellä max 5-10% olevan sellaisia,joille voitaisiin oikeasti edes harkita turvapaikan myöntämistä.
        Ja jokainen suvakki tietää sen , että todelliset avuntarvitsijat ovat ihan jossain muualla kuin täällä Suomessa.Esimerkkinä otan köyhät afrikan maat , joissa lapsia kuolee nälkään ja tauteihin joka sekuntti.
        Ja somaliasta tänne tulleet juntit eivät kuulu tähän kategoriaan,vaan ovat ehkä surkein ryhmittymä mitä Suomeen koskaan tullut.Sen voi kaikki tarkistaa tilastoista jo 90-luvulta alkaen.He eivät sopeudu koskaan meidän yhteiskuntaamme,ovat tehneet hirveän määrän rikoksia täällä,raiskauksista puhumattakaan ja myöskään työelämään sopeutuminen ei tahdo luonnistua ja kun näillä palstoilla näistä raiskauksista ollaan puhuttu irakilaisten tekemiksi,niin somali ei kyllä kakkoseksi jää.


      • SupraSuvakki

        Fortumia: "Yleinen arvio liikkuu tänne tulleista matuista olevan se , että n.25-30% tarvitsee oikeasti apua ja ovat olleet hengenhädässä tullessaan Suomeen."

        Sinulta lienee lipsahtanut tähän joko pieni ajatus- tai kirjoitusvirhe. Yksikään matuista ei ole ollut hengenhädässä Suomeen tullessaan, ei Venäjällä, ei Saksassa eikä Ruotsissakaan. Heidän kaikkien mahdollinen hengenhätänsä on ollut tuhansia kilometrejä ja kuukausia, tai jopa vuosia, kauempana.


    • Murothävis

      Ja tuosta euroopan islamistimoitumista vielä, kun ei sallita medioissa vastavitettä sille mitä suvakit sanoo, vaan kaikkin pitäsi olla heidän kanssaan samaa mieltä, jos ei, ollaan rasisteja, eli tätäkin ne pitää rasistisena, olisikin näky jos joutuisivat kertomaan sen hälle ihan naamatusten.

      "Dalai-lama Euroopan arabimaistumisesta
      1.6.2016 08:30 Jaakko Korpi-Anttila


      Tiibetin buddhalaisuuden johtohahmo ja maan pakolaishallituksen johtaja, 14. dalai-lama, Tenzin Gyatso on antanut haastattelun Frankfurter Allgemeine Zeitung -lehdelle todeten muun muassa, että Euroopan maiden, kuten esimerkiksi Saksan, ei pidä muuttua arabimaaksi, ’Saksa on Saksa’.

      Tavoitteena tulee olla auttaa pakolaiset palaamaan takaisin ja jälleenrakentamaan kotimaansa. Varsinkin Itä-Euroopan maat pelkäävät suurten pakolaismäärien muokkaavan liiaksi heidän omaa kristillistä valtakulttuuriaan. Myös Saksassa on paljon anti-islamista ajattelua ja liikettä, ääriesimerkkinä olkoon ’Vaihtoehto Saksalle’ -puolue (AfD) ja sen edesottamukset.

      Vaikka Lähi-idässä sunnit ja shiiat ovat erimielisiä monessa asiassa, dalai-lama korosti, että islam on kuitenkin uskonto, joka perustuu rakkauteen.

      Jotenkin tästäkin haastattelusta saa sellaisen vaikutelman, että ulkopuoliset pistetään sanomaan sellaista, jota rasismisyytösten pelossa ei itse haluta sanoa."

      Mutta tuossa missä tuo kertoo että islami on rakkauden uskonto, meni kyllä metsiin ja kunnolla.

    • afrikkaan

      Seuraavaksi alkaa tulla Afrikan maista porukkaa jotka tulevat kun nälänhätä sinne tulee. Sieltä kun porukkaa lähtee liikkeelle niin nämä pakolaismäärät ovat pieniä siihen verrattuna. Tämä pelko on ihan aiheellinen jos ei ajoissa aleta kiinnittää huomiota ja auttamaan heitä sinne omiin maihinsa.

      • tilastoitu

        Onkohan kukaan tehnyt laskelmia mitä maksaa suomalainen työtön vuodessa kaikkine tukineen veronmaksajille ja kiitos asiallisia vastauksia täällä palstoilla on niitä jotka tilastoja seuraa . Uskoisin että tälläinenkin tilasto löytyy.


      • Murothävis

        Juu, meneehän noihinkin pari milliä vuodessa, mutta ei edes 1% siitä mitä menee kaikkine kuluinen noihin valepakolaisiin.
        Koitakjo kenties väittää että kantaväestön työttömät kuluttaa enmmän valtion rahaa kun valepakolaiset, silloin paljastat kyllä olevasi.. ... ... ... ......


      • miljarditpalaa
        Murothävis kirjoitti:

        Juu, meneehän noihinkin pari milliä vuodessa, mutta ei edes 1% siitä mitä menee kaikkine kuluinen noihin valepakolaisiin.
        Koitakjo kenties väittää että kantaväestön työttömät kuluttaa enmmän valtion rahaa kun valepakolaiset, silloin paljastat kyllä olevasi.. ... ... ... ......

        Jees. Mutta arvasit sekä summan että suhteet väärin. Työttömyydestä aiheutuvat kustannukset on varovasti arvioiden vähintään yli viisi kertaa enemmän kuin turvapaikanhakijakustannukset. Nämä kustannukset on tarkaan selvitetty. Voit tutkia vaikka viimeisen linkin kuusikymmentäsivuisen raportin, ennen kuin väität vastaan.
        http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2015/03/04/tyottomyyden-kulut-rajussa-nousussa/20152821/12
        http://www.sttk.fi/2015/04/01/laskuri-laskee-pitkaaikaistyottomyyden-kustannuksia/
        http://www.kela.fi/-/tyottomyyden-perusturvan-menot-suuremmat-kuin-1990-luvun-lamavuosina


      • J27g5
        miljarditpalaa kirjoitti:

        Jees. Mutta arvasit sekä summan että suhteet väärin. Työttömyydestä aiheutuvat kustannukset on varovasti arvioiden vähintään yli viisi kertaa enemmän kuin turvapaikanhakijakustannukset. Nämä kustannukset on tarkaan selvitetty. Voit tutkia vaikka viimeisen linkin kuusikymmentäsivuisen raportin, ennen kuin väität vastaan.
        http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2015/03/04/tyottomyyden-kulut-rajussa-nousussa/20152821/12
        http://www.sttk.fi/2015/04/01/laskuri-laskee-pitkaaikaistyottomyyden-kustannuksia/
        http://www.kela.fi/-/tyottomyyden-perusturvan-menot-suuremmat-kuin-1990-luvun-lamavuosina

        Täällä ihmetellään miksi kielenkäyttö törkeää ja en hyväksy sitä,mutta kieltämättä suomalaisen työttömän syyllistäminen on kyllä nyt aika kohtuutonta , elämässäni ollut usein työtön ja tiedän ettei työn saanti nykyaikana ole helppoa.
        Eli matuihin vertaaminen on suvaitsevaiselle tässä tapauksessa härskiä ja ei tarvitse ihmetellä näitä ylilyöntejä jotka voivat vielä johtaa kohtalokkaisiin seurauksiin.


      • Ortgamna
        miljarditpalaa kirjoitti:

        Jees. Mutta arvasit sekä summan että suhteet väärin. Työttömyydestä aiheutuvat kustannukset on varovasti arvioiden vähintään yli viisi kertaa enemmän kuin turvapaikanhakijakustannukset. Nämä kustannukset on tarkaan selvitetty. Voit tutkia vaikka viimeisen linkin kuusikymmentäsivuisen raportin, ennen kuin väität vastaan.
        http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2015/03/04/tyottomyyden-kulut-rajussa-nousussa/20152821/12
        http://www.sttk.fi/2015/04/01/laskuri-laskee-pitkaaikaistyottomyyden-kustannuksia/
        http://www.kela.fi/-/tyottomyyden-perusturvan-menot-suuremmat-kuin-1990-luvun-lamavuosina

        Vittu suvakki , syytä hallitusta työllisyystilanteesta , äläkä työttömiä , täällä esitetty matumiljardien siirto työllisyyden hoitoon on loisto idea , sunkin elämäs helpottuu jos työttömät sua niin ärsyttää.
        Ei tarvitse ihmetellä , miksi viha lisääntyy tässä kylässä , kun työttömät tässä on nyt se suurin syypää kaikkeen.


      • Fortumia

        Rauhoitu ihmeessä.Ymmärrän pinnan palamisesi , mutta ei liikaa kiihdytä.
        Miljarditpalaa veto työttömistä oli kyllä tahditon veto kun taas ruvettiin työttömiä aiheetta syyllistämään.
        Olisi varmaan kaikille muutaman päivän breikki tarpeen ja jatkossa oltaisiin asialinjalla ja jätetään työttömät rauhaan ja turvapaikanhakijoista voitaisiin kirjoittaa ilman vihaa , sillä täällä on avun tarvitsijoita ja fiksuja kavereita , jotka arvostavat Suomen apua ja ovat varmasti myös sen arvoisia.
        Ja se kolikon toinen puoli , jotka eivät ole olleet avun tarpeessa ja käytös ja asenne perseestä ne pitäisi palauttaa välittömästi takaisin.
        Vetoan kuitenkin siihen että annetaan näille fiksuille kavereille mahdollisuus , eikä olla aivan kaikkia kohtaan rasisteja.
        Itse en hyväksy myöskään tätä elintasoturismia.


      • Suvakinelämää

        Kiitos elämäntyöstäsi ja ajatuksistasi,arvostan niitä.Yöunia ei kannata tämän takia kuitenkaan menettää jos räkänokka hyysäri tekee mitä vain sen eteen,että saa näyttämään nämä ahmedit kunniakansalaisilta ja kääntää asiat aina heistä pois ja kohteena tällä kertaa oli työttömät.


      • Wokkipää

        Seuraavana suvakit haukkuvat peräkammarin lippalakkipäät,sitten maajussit,hammaslääkärit ja loppuksi juoruavat partasuiset miehet s-kaupassa.
        Kantaväestö polvilleen kun kauppaan saapuvat ahmed suuret.


      • Tilastotietoa

        Kerron luvut sinulle ja varsinkin suvakeille , jotka mollaavat työttömiä.
        Vuonna 2014 turvapaikan saaneista irakilaisista työelämässä oli 13,1% ja Somaleista 13,2% ja heistäkin suurin osa teki hetkellistä tulkin työtä tänne saapuville ahmeteille eli ei siis mitään tuottavaa.Eli eiköhän nyt jätetä kantasuomalaisten työttömien herjaukset tähän ja miettikikää mitä kirjoitatte tai lähtekää happihyppelylle.


      • Trolololloloo
        tilastoitu kirjoitti:

        Onkohan kukaan tehnyt laskelmia mitä maksaa suomalainen työtön vuodessa kaikkine tukineen veronmaksajille ja kiitos asiallisia vastauksia täällä palstoilla on niitä jotka tilastoja seuraa . Uskoisin että tälläinenkin tilasto löytyy.

        Saiks suvakkitrolli fudut Keuruulta? Sulle on muute iha oma alotus tääl Saarijärvel. Sinne voit mennä jutteleen työttömist.


      • suututtaa

        Suuret kiitokset teille,enää en tunnekkaan itseäni loiseksi kuin suvakkien silmissä ja oli kiva nähdä nämä Irakin ja Somalian poikien työllisyysprosentit.
        Eli heitä prosenttuaalisesti vähemmän töissä , mitä meitä työttömänä.


      • työttömänäollut

        Työttömyyskustannuksesi 5 miljardia oli suunnilleen oikein, mutta turvapaikahakijakustannus kymmenkertaisesti pielessä. Kun valuuttarahaston tiedon mukaan turvapaikanhakijakustannukset olivat 0,37 % bruttokansantuotteesta ja bruttokansantuote on reilut kaksisataa miljardia, niin kertolaskun mukaan matu-kustannukset ovat yhä alle 1 miljardin. Aivan kuten siihen budjetoitu raha osoittaa.

        Kumma juttu. Mistään viestistä en löydä työttömien syyttelyä. Joku kysyi työllisyyskustannuksia ja toinen vastasi siihen asiallisesti kertomalla niiden summan. Syntyi hirmu älämölö, jostakin ihme syystä. Ymmärrän toki, että työttömyys ei kaikkia maan hyväosaisia huoleta.


      • Fortumia

        Voisitteko jo lopettaa?Työttömänäollut olet tällä kertaa väärässä , kyllä ne luvut mitä maahanmuuttovirasto viestitti hallituksen suulla on alakantissa , siitä puuttuu vastaanottokeskusten rempat esimerkiksi ja muita vastaavia asioita , kuten kotouttamisen kustannukset.
        Näitä kustannuksia vähän kaunisteltiin ettei näytä niin pahalta , tähän 5,6 miljardiin en itsekkään usko vaikka iltasanomat julkaisi jutun myös.Kokonaisuutena se voisi olla tätä luokkaa , kun lasketaan entiset maahamme tulleet pakolaiset ja heidän elättämisensä vuokrista sossunmaksuihin , koska näistä suurin osa elää tukien varassa ja näistäkin rahoista matukriitikot kirjoittivat , sillä ne ovat varmasti samaa luokkaa kuin tällä hetkellä turvapaikanhakijoiden ylläpito.
        Olen pari kertaa kirjoittanut , että hädässä olevia autetaan ja annetaan heille uusi elämän mahdollisuus ja elintasomatkailijat pihalle heti , näin saisimme varmasti miljardin säästön samantien.
        Tällä inttämisellä viha vain lisääntyy kaikkien kolmen osapuolen välille.
        Viisautta on osata viimein vaieta.


      • suvakinelämää
        työttömänäollut kirjoitti:

        Työttömyyskustannuksesi 5 miljardia oli suunnilleen oikein, mutta turvapaikahakijakustannus kymmenkertaisesti pielessä. Kun valuuttarahaston tiedon mukaan turvapaikanhakijakustannukset olivat 0,37 % bruttokansantuotteesta ja bruttokansantuote on reilut kaksisataa miljardia, niin kertolaskun mukaan matu-kustannukset ovat yhä alle 1 miljardin. Aivan kuten siihen budjetoitu raha osoittaa.

        Kumma juttu. Mistään viestistä en löydä työttömien syyttelyä. Joku kysyi työllisyyskustannuksia ja toinen vastasi siihen asiallisesti kertomalla niiden summan. Syntyi hirmu älämölö, jostakin ihme syystä. Ymmärrän toki, että työttömyys ei kaikkia maan hyväosaisia huoleta.

        Lähdetään tänään yhteiselle happihyppelylle metsän siimekseen kesäloman kunniaksi,voisimme löytää vaikka yhteiset sävelet työttömyyden ja ahmettien hoitoon.Otetaan retkipullo mukaan olisi kiva päästä suvakin sielunelämää näkemään.


      • elkeputki

        Suututtaa mikäs hätä sinulla on liiton päivärahaa saat ja siitä siirryt suoraan eläkkeelle kun täytät 63. Mietipäs mitä tapahtuu vaikkapa kun 50v sanotaan irti hän käyttää liiton rahat putoaa peruspäivärahalle ja ehkäpä sinnittelee sillä eläkeikään asti. Minusta on ihan oikein että jos kerran irtisanotaan ekana juurikin nämä 60v ja sen ylittäneet heillä ei edellämainituista asioista johtuen ole hätäpäivää. Nuorille töitä. Sitten on viel niitäkin ketkä eivät jää eläkkeelle vaikka ovat siinä iässä ja sekin vie nuoremmilta työpaikkoja.


      • Acb132
        elkeputki kirjoitti:

        Suututtaa mikäs hätä sinulla on liiton päivärahaa saat ja siitä siirryt suoraan eläkkeelle kun täytät 63. Mietipäs mitä tapahtuu vaikkapa kun 50v sanotaan irti hän käyttää liiton rahat putoaa peruspäivärahalle ja ehkäpä sinnittelee sillä eläkeikään asti. Minusta on ihan oikein että jos kerran irtisanotaan ekana juurikin nämä 60v ja sen ylittäneet heillä ei edellämainituista asioista johtuen ole hätäpäivää. Nuorille töitä. Sitten on viel niitäkin ketkä eivät jää eläkkeelle vaikka ovat siinä iässä ja sekin vie nuoremmilta työpaikkoja.

        Olettaisin häntä etunenässä vituttavan työttömiin kohdistuvat syytökset , että lama ja työttömyys olisi tämän ryhmän syy.Niinkuin sun tapaiset suvakit kirjoittavat.


      • veroamaksava

        Yhtä hyvin voisitte keskustella myös koulutuksesta, siihen menee paljon rahaa. Mutta ei järkevä panostaminen koulutukseen ja työttömien valmentamiseen ole yhteiskunnalta pois. Se on investointia, joka tuottaa pitkällä aikavälillä ja toisaalta aiheutuu lisäkustannuksia, jos työttömyyteen ei panosteta. Ja kun tänne on nyt kumminkin tullut ulkomaalaisia, niin järjevää on laittaa rahaa heidän taustojensa selvittämiseen, että turha porukka saadaan pois ja ne, jotka lakien mukaan saavat luvan jäädä, pääsevät pian verotulojen maksajiksi.

        Minun veroeuroja saa nykyjaolla laittaa koulutukseen, terveydenhoitoon, työttömyyden hoitoon, maahanmuuttokuluihin jne. ihan kuten hallitus on päättänyt. Ei valittamista, vaikka ne eivät omaan taskuuni jää.


      • tietoaetsinyt
        Fortumia kirjoitti:

        Voisitteko jo lopettaa?Työttömänäollut olet tällä kertaa väärässä , kyllä ne luvut mitä maahanmuuttovirasto viestitti hallituksen suulla on alakantissa , siitä puuttuu vastaanottokeskusten rempat esimerkiksi ja muita vastaavia asioita , kuten kotouttamisen kustannukset.
        Näitä kustannuksia vähän kaunisteltiin ettei näytä niin pahalta , tähän 5,6 miljardiin en itsekkään usko vaikka iltasanomat julkaisi jutun myös.Kokonaisuutena se voisi olla tätä luokkaa , kun lasketaan entiset maahamme tulleet pakolaiset ja heidän elättämisensä vuokrista sossunmaksuihin , koska näistä suurin osa elää tukien varassa ja näistäkin rahoista matukriitikot kirjoittivat , sillä ne ovat varmasti samaa luokkaa kuin tällä hetkellä turvapaikanhakijoiden ylläpito.
        Olen pari kertaa kirjoittanut , että hädässä olevia autetaan ja annetaan heille uusi elämän mahdollisuus ja elintasomatkailijat pihalle heti , näin saisimme varmasti miljardin säästön samantien.
        Tällä inttämisellä viha vain lisääntyy kaikkien kolmen osapuolen välille.
        Viisautta on osata viimein vaieta.

        Kyllä kannattaa lopettaa kun kaikki oleellinen alkaa olla sanottu, joten tässä viimeinen viesti. Tuota kotouttamiskustannusmainintaasi tässä kommentoin. Toki turvapaikanhakijakustannukset nähdään lopullisesti sitten jälkikäteen, joten enempää on turha niistä väitellä. Yhteisymmärrystä ei synny kun toinen osapuoli pohjaa käsityksensä viranomaisiin ja asiantuntijoiden numeroihin ja toinen johonkin mutu-tietoon. Nämä näyttää olevan nyt hyvin erittäin kaukana toisistaan. Saapa lukija miettiä vapaasti, uskooko hallinnon budjetteja vai vaihtoehtomedian jopa yli kymmenkertaisia lukuja.

        Viimeisimpiä hyviä faktoihin perustuvia laskettuja arvioita oli viime marraskuun lopun arvio tälle vuodelle; samaan päätyi Iltalehti laskemissaan helmikuussa. Jaottelun mukaan tämän vuoden turvapaikkamenojen (yht. 0,84 mrd. euroa) v. 2016 arvioitiin jakaantuvan näin:
        -vastaanottokeskukset 0,50 mrd. euroa
        -TEM ja kuntien kotouttaminen 0,24 mrd. euroa
        -OKM ja opetus 0,08 mrd euroa
        -oikeusministeriön alaiset kulut 0,02 mrd. euroa

        Mitään dramaattisia muutoksia ei ole turvapaikanhaussa tapahtunut joulukuun jälkeen ja isoja miljardien lisämäärärahoja ei ole annettu. Joten monen miljardin kustannuksista ei ole mitään näyttöä.
        Ja vielä lähde noihin lukuihin: http://yle.fi/uutiset/turvapaikanhakijat_maksavat_valtiolle_lahes_miljardin_ensi_vuonna/8487839


      • tröttötööt

        sie elät jossain Timbuktussa, mie Suomessa. jatketaan samaan malliin.


      • köyhempi

        Oletpa aika rikas, kun rahoitat 17 miljardiasi. Verotuloja kun kerätään Suomessa vain reilut 90 miljadia ja niistä reilusti alle 1 miljardi laitetaan matu-kuluihin. Joo, mutta tuo ei ole mikään ongelma kun omalla tililläsikin noiden numeroidesi perusteella on varmaan miljardi tai pari rahaa?


      • miljardit

        Mitä, keräsikö se 17 miljardia terroristeille?


      • Täysinvittuuntunut
        miljardit kirjoitti:

        Mitä, keräsikö se 17 miljardia terroristeille?

        Joo näille muslimiterroristeille , jotka valtaavat pian suomenmaan.


      • Murothävis
        Fortumia kirjoitti:

        Rauhoitu ihmeessä.Ymmärrän pinnan palamisesi , mutta ei liikaa kiihdytä.
        Miljarditpalaa veto työttömistä oli kyllä tahditon veto kun taas ruvettiin työttömiä aiheetta syyllistämään.
        Olisi varmaan kaikille muutaman päivän breikki tarpeen ja jatkossa oltaisiin asialinjalla ja jätetään työttömät rauhaan ja turvapaikanhakijoista voitaisiin kirjoittaa ilman vihaa , sillä täällä on avun tarvitsijoita ja fiksuja kavereita , jotka arvostavat Suomen apua ja ovat varmasti myös sen arvoisia.
        Ja se kolikon toinen puoli , jotka eivät ole olleet avun tarpeessa ja käytös ja asenne perseestä ne pitäisi palauttaa välittömästi takaisin.
        Vetoan kuitenkin siihen että annetaan näille fiksuille kavereille mahdollisuus , eikä olla aivan kaikkia kohtaan rasisteja.
        Itse en hyväksy myöskään tätä elintasoturismia.

        Lähi-idästä ei tule yhtään oikean avun tarvitsijaa, ei afganistanista, ei intiasta, ei somalista, silti noista laukkaa väkeä piponaan suomeen.
        Se on sama mitä täällä kirjoittaa valepakolaista, kaikki uppoaa suvakkien mätään päähän ja iskee näihin raivotaudin millä pitää kitjoitus poistaa nopeasti.


      • Murothävis
        köyhempi kirjoitti:

        Oletpa aika rikas, kun rahoitat 17 miljardiasi. Verotuloja kun kerätään Suomessa vain reilut 90 miljadia ja niistä reilusti alle 1 miljardi laitetaan matu-kuluihin. Joo, mutta tuo ei ole mikään ongelma kun omalla tililläsikin noiden numeroidesi perusteella on varmaan miljardi tai pari rahaa?

        Niin, mukava olla suomen valehtelevan median aivopesemä?
        Jos luulette että valepakolaisiin uppoaa vajaa miljardi, niin olette kyllä täysin hulluja, näin se vain menee.
        Jos tulee suomessa sota ennen sisällissotaa, minä en tämän maan puolella sodi, olen toisella puolella.


    • Murothävis

      Taas aika mukavasti hyysöärit näytti miten täällä sananvapautta ei ole, on se jännää miten suvakit voi kirjoittaa mitä ikinä haluaa, haukkuen, työttömiä, vanhuksia ja kaikkia isänmaallisia, mutta kun pikkaisenkin maahanmuutosta toisen kannan, niin eikös häviä nopeasti palstalta.
      No, nämä suvakit poistaa kohta ittensä muutenkin täsätä maasta joten hommailkoot mitä haluaa siihen asti, tulevaisuutta kun hyysöreillä ei ole enää kun pari vuotta jäljellä, joten iloitkaa jäljellä olevasta ajastanne.
      Ja jumalauta, uskaltakaapa vielä kerrankin verrata minua noihin perkeleen terroristeihin,. niin päivänne on tosiaan luetut aika perkeleen nopeasti, eiköhän se hallitus ole joka sitä rahaa mättää ählämeille.
      On jumalauta iheme että hyysärimedia ei tajua mitä isänmaalliset haluaa, että tässä maassa lapsilla säilyy lapsuus ja naisilla ihmisarvo, mutta ei, suvakit ei tuota halua, heillä ei ole pienintäkään hajua islamista, sinisilmäisyyttään tuhovat suomea joka hyysäri.
      Suvakit on samoja daesh paskoja mitä suomee tuli/tulee, teillä ei ole ihmisarvoa, olette paskaa päästä varpaisiin.

    • prtswaan

      On se kätevää kun hyysärit jäivät hopealle,alkoi tämä viestien poistatus.Totuutta ei voida katsoa silmiin.Olette raukkamaisin kansanryhmä tässä maassa mitä koskaan on ollut.
      Pieni vinkki , älkää koskaan enää avatko keskusteluja , kun ne pitää kuitenkin poistattaa,pikkuisia partalapsia ei saa moittia.

      • tilastotietoa

        Tilastoja totuuksista ei saa tuoda esiin.Suvakki väittää jotain omia vitun tilastoja kaunistellaakseen ahmetteihin liittyviä juttuja ja olen korjannut tiedot oikeiksi ja aina ne menee poistoon.


      • pwpois

        Hyökkäykset ja halvennukset kansanryhmää kohtaan menee ilman muuta poistoon, se on sananvapauden väärinkäyttöä. Itkut ei siinä vaikuta mitään, sääntöjen rikkojaa ei kannata sääliä. Mutta jos huvittaa kirjoittaa suoraan bittitaivaaseen, niin eipä siinä sitten mitään. Sääntöjä tässä tuskin tarvitsee taas kerrata, kun jokainen voi lukea ne itsekin.


      • Mitalisti

        Hopia ei ole häpiä, jos kilpailijan suoritus diskattiin, keskeyttäneitä näyttää olevan tässä ketjussa aika monta. Kannattais käydä reilu kisa eikä kilpailla kielletyllä tyylillä, jos leikkiin ryhtyy.


      • Suututtaa
        Mitalisti kirjoitti:

        Hopia ei ole häpiä, jos kilpailijan suoritus diskattiin, keskeyttäneitä näyttää olevan tässä ketjussa aika monta. Kannattais käydä reilu kisa eikä kilpailla kielletyllä tyylillä, jos leikkiin ryhtyy.

        Suoritus diskataan aina kun tuodaan tilastot näistä loiseläjistä esiin.Suvakkien haukkumiset työttömiä kohtaan ovat OK.Itse kirjoitin oman elämän tarinan siitä miten jouduin työttömäksi 40 vuoden työrupeaman jälkeen ja suvakit mollas työttömiä,tuntui pahalta,nyt sekin viesti poistatettu , tätä en voi ymmärtää ettei saa enää kertoa omia tuntemuksiaan.Kyllähän tuli semmoinen tunne Suomi 24 ylläpidon kuuluvan tähän suvakkilahkoon jotka ovat ottaneet maahantunkeutujat suojelukseensa.


      • SupraSuvakki
        Suututtaa kirjoitti:

        Suoritus diskataan aina kun tuodaan tilastot näistä loiseläjistä esiin.Suvakkien haukkumiset työttömiä kohtaan ovat OK.Itse kirjoitin oman elämän tarinan siitä miten jouduin työttömäksi 40 vuoden työrupeaman jälkeen ja suvakit mollas työttömiä,tuntui pahalta,nyt sekin viesti poistatettu , tätä en voi ymmärtää ettei saa enää kertoa omia tuntemuksiaan.Kyllähän tuli semmoinen tunne Suomi 24 ylläpidon kuuluvan tähän suvakkilahkoon jotka ovat ottaneet maahantunkeutujat suojelukseensa.

        Vaikka se vaikeaa onkin, niin yritetään me vaan pysyä ihmisinä ja suvaita myös näitä omasta mielestään sivistyneitä suvaitsevaisiakin :)


      • auditoijat
        Suututtaa kirjoitti:

        Suoritus diskataan aina kun tuodaan tilastot näistä loiseläjistä esiin.Suvakkien haukkumiset työttömiä kohtaan ovat OK.Itse kirjoitin oman elämän tarinan siitä miten jouduin työttömäksi 40 vuoden työrupeaman jälkeen ja suvakit mollas työttömiä,tuntui pahalta,nyt sekin viesti poistatettu , tätä en voi ymmärtää ettei saa enää kertoa omia tuntemuksiaan.Kyllähän tuli semmoinen tunne Suomi 24 ylläpidon kuuluvan tähän suvakkilahkoon jotka ovat ottaneet maahantunkeutujat suojelukseensa.

        Ehkä viestisi meni poistoon, jos vastasit johonkin halventavalla tavalla kirjoitettuun viestiin. Jos aloittajan viesti menee poistoon, menee helpoisti samalla siihen tulleet vastauksetkin. Ja se toki harmittaa. Ei siis kannata vastata mitään asiattomuuksiin.

        Se ei ole mikään ihme, että toisten ihmisten vituttelut, apinoiksi kutsumiset, kokonaisten ihmisryhmien halventaminen jne. sääntöjen vastaiset viestit poistetaan. Kaikenlaisia mielipiteitä voi ilmaista rakentavalla tavalla.

        Esim. tämä viestini poistuu todennäköisesti vain siksi, että sinä aloittajana nimittelet toisia ihmisiä loiseläjiksi. Joku voi kokea sen halventavaksi ja esittää moderaattorien harkittavaksi poistoa, koska loinen ei viittaa ihmiseen vaan muihin eliöihin ja ihmistä ei saa nimitellä eläimeksi tai hyönteiseksi. Tilasto ei tietenkään ylläpidon mukaan voi olla mikään ongelma.


      • Suututtaa
        auditoijat kirjoitti:

        Ehkä viestisi meni poistoon, jos vastasit johonkin halventavalla tavalla kirjoitettuun viestiin. Jos aloittajan viesti menee poistoon, menee helpoisti samalla siihen tulleet vastauksetkin. Ja se toki harmittaa. Ei siis kannata vastata mitään asiattomuuksiin.

        Se ei ole mikään ihme, että toisten ihmisten vituttelut, apinoiksi kutsumiset, kokonaisten ihmisryhmien halventaminen jne. sääntöjen vastaiset viestit poistetaan. Kaikenlaisia mielipiteitä voi ilmaista rakentavalla tavalla.

        Esim. tämä viestini poistuu todennäköisesti vain siksi, että sinä aloittajana nimittelet toisia ihmisiä loiseläjiksi. Joku voi kokea sen halventavaksi ja esittää moderaattorien harkittavaksi poistoa, koska loinen ei viittaa ihmiseen vaan muihin eliöihin ja ihmistä ei saa nimitellä eläimeksi tai hyönteiseksi. Tilasto ei tietenkään ylläpidon mukaan voi olla mikään ongelma.

        Enpä kirjoittanut muuta kuin joutuuneni työttömäksi pitkän työuran jälkeen ja olevani järkyttynyt suvakkien työttömiin kohdistuneista moitteista ja vastaavasti näitä matuja kehuttiin paremmiksi ja ahkerimmiksi ihmisiksi.
        Kyllä joutuu myötämään tämän olevan törkeää sananvapauden estoa teidän suvaitsevaisten puolelta,eli älä selitä enää tästä asiasta mitään.


    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe