Sormukset ja hinta

Liisa1980

Minkä hintaiset vihki ja kihlasormukset ovat kalliita?
Oma kihlasormukseni maksoi n.2500€
Ja vihkisormus maksoi n.9000€.

34

5004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linnea1978

      Mun kihlasormus maksoi n.3900€
      Ja vihkisormus maksoi n.7000€.
      Jokainen ostaa sen mukaan mihin on varaa.

    • Liisa1986

      Mulla kihlasormus maksoi n. 2000€.
      Ja vihkisormus maksoi n.4000€.

    • Anita1990

      Mulla ei ole tarkkaa tietoa hinnoista.Sain itse valita, mutta hintoja en nähnyt.

    • Katja1979

      Minulla kihlasormus maksoi n.1500€.
      Vihkisormus maksoi n.3000
      Sain itse valita.

    • stuuska

      Jokainen ostaa sen mistä oikeasti tykkää. Itse tiesin jo ennen kuin mies oli kosinut, että haluan volframi sormuksen. Vaikeuksia teetti löytää oikeanlainen. Ei ole kallis metalli, mutta minulle kyseinen metalli symbolisoi kestävyyttä ja lujuutta, haluan sormuksen kestävän läpi elämän niinkuin avioliitonkin ja tämän todellakin pitäisi.
      Mies oli tosin katsellut jotain timanttisormusta ennen kuin kosi..en voi kuin olla tyytyväinen ettei hän kosinut sormuksen kanssa, en tiedä miten olisin selittänyt etten halua edes vihkisormukseen kultaa tai kiviä ;)

    • SormusOnToissijainen

      Nuorempana sormuksen hinta oli jotenkin esillä. Ehkä hinnalla jotenkin symboloitiin rakkauden määrää. Nyt se tuntuu huvittavalta. Kalliista sormuksista huolimatta avioliitto päättyi 15 vuotta myöhemmin.

      Avioiduin uudelleen pari vuotta sitten. Klassinen yhden timantin kihlasormus maksoi tinkausten jälkeen 1000 euroa ja sileä vihkisormus 300 euroa. Jos avioituisin nyt, yksi sileä rinkula riittäisi, ei sitä sormuksilla rakkautta rakenneta.

    • Vera1990

      Olen samaa mieltä.Ajatus ratkaisee ei Sormusten hinta.

    • Liisa1985

      Mun kihlasormus maksoi n.1000€
      Ja vihkisormus maksoi n.1200.

    • Anna-Sofie1984

      Hinnalla ei ole väliä,vaan sillä,että ne on valittu ajatuksella.Siis ei siten,että kuinka kallis/halpa sormukset on.

    • Inkeri1985

      Kihlasormus maksoi n.1000€ ja vihkisormus n.4000€.Olihan ne kieltämättä kalliita,mutta sain ne itse valita.

    • Liisa1986

      Mun sormukset maksoivat aika paljon.
      Kihlasormus maksoi n.3000€ ja vihkisormus n.8000€.En olisi halunnut välttämättä noin kalliita sormuksi,mutta antoi valita,enkä siinä huomannut katsoa hintoja.

    • Veera1989

      Kihlasormus maksoi n. 1000€.
      Vihkisormus n.2000.
      Onhan ne kalliita,mutta valitessani sormuksia en nähnyt hintoja,vaan jälkeenpäin sain tietää hinnat.

    • Veera1990

      En tiedä tarkkaan minkä hintaisia sormukset olivat.Sen verran tiedän,että kallita olivat

    • 1506

      Itse ostin Hämeenlinnan kultakeskuksesta palan kultaa sekä timantin. Naputtelin kullan pyöreäksi ja juotin sen irronneella purulla yhteen. Sitten naputellen siihen muoto ja timantti lämpörympillä kiinni. Vielä kiillotus ja valmista tuli. Leimoja en hakenut koska niiden saaminen olisi maksanut yhtä paljon kuin itse sormus.

      Eli eli, paksu ja leveä sormus itse tehtynä ison isolla timantilla... 1/10-osa kaupan hinnoista. Muutamia satasia.

    • Marja-Liisa1990

      Olen samaa mieltä, että hinnalla ei ole väliä,kun sormukset ovat hankittu ajatuksella.Omista sormuksista tiedän vaiin kihlasormukseni hinnan n.1500€.

    • Keväälläkihloihin

      What?
      Minun kihlasormus tulee maksamaan 160€ 😂

      • Anonyymi

        Me saadaan kumpikin sormus tuohon hintaan, titaania tulossa.. :D


      • Anonyymi

        Minun sormukset maksoivat varmaan yhdessä n.250€ :D Olen tämän tähän mennessä 16-vuotisen liiton aikana pohtinut ja vähän sillä silmällä katsellut, josko löytyisi prameampi, josta tykkäisin ja jaksaisin vuosikaudet kantaa ja katsella, mutta vielä ei ole löytynyt.


    • eivind

      Toinen avioliitto, rakkausliitto. Yksi ainoa kapea valkokultainen, samanlainen molemmilla. Kulta ja timantit näyttävät helyiltä...vrt räppärit ja nousukkaat!

    • Onering-kauppias

      Moni palstalla sitä mieltä että ajatus tärkein. Tätä samaa noudatettiin itsekkin naimisiin mennessä ja nyt tarjotaan samaa mahdollisuutta myös muille www.onering.fi verkkokaupan muodossa. Kannattaa käydä kurkkaamassa jos se sormuksen hinta ei merkkaa kaikkea.

      • Anonyymi

        Että ihan romukaupan linkkasit?


    • viisasaikuinenneuvoo1906

      MILLOIN ON OIKEA HETKI KOSIA?
      - Ihanteellisin ikä kosia ja tulla kosittavaksi olisi noin 25-35 ikävuoden välillä, eli kun pariskunta on jo päässyt teini-iän yli mutta ikä ei vielä näy kasvoilla
      - Kun pariskunta on tuntenut toisensa vähintään vuoden ajan
      - Kun on asuttu vähintään puoli vuotta yhdessä
      - Kun olet varma, että rakastat häntä ja hyväksyt hänet virheineen
      - Vähintään vuosi ennen häitä, sillä mm. pukujen hankkimisessa ja häiden järjestämisessä menee paljon aikaa

      MITEN KOSINTA TAPAHTUU?
      - Halutessaan kosija kysyy etukäteen appiukoltaan lupaa pyytää tämän tyttären kättä
      - Kosija polvistuu tai kysyy kysymyksen seisaaltaan, riippuen siitä kumman tavan kokee omakseen
      - Kosija kysyy kosittavalta esimerkiksi ”mennäänkö naimisiin” tai ”tuletko vaimokseni
      - Kosija voi sormuksen sijaan tai lisäksi ojentaa kukan/kukkakimpun kosittavalle
      - Perinteisessä kosinnassa kosija on mies ja kosittava nainen, mutta nykyään roolit voivat vaihdella

      MIKÄ KOSINNASSA VOI MENNÄ PIELEEN?
      - Pelko ja jännitys, joka estää tai vähintään siirtää kosimista
      - Vääränkokoisen sormuksen hankkiminen (sormuksen kokoa on jälkeenpäin kuitenkin mahdollista pienentää tai suurentaa)
      - Kumppani odottaa turhautuneena useita vuosia kosintaasi
      - Et kysy ”mennäänkö naimisiin” vaan ”mennäänkö kihloihin”

      MITÄ SORMUKSESTA TÄYTYY TIETÄÄ?
      - Kihla- ja vihkisormus tarkoittavat eri asiaa. Kihlasormus annetaan kosittaessa ja vihkisormus naimisiin mentäessä
      - Sormuksien hankkiminen on täysin vapaaehtoista, voit siis kosia tai mennä naimisiin ilman sormuksiakin
      - Kauniita sormuksia saa edullisestikin, varsinkin jo timantin aitous tai kulta materiaalina ei ole sinulle tärkeintä. Kultaa edullisempia materiaaleja ovat esimerkiksi kirurginteräs, titaani ja hopea
      - Jos mietit millaisesta sormuksesta kumppani pitää, katso hänen korujaan ja tyyliään. Jos tyyli on moderni, kannattaa sormuksenkin olla yksinkertainen. Jos tyyli on naisellinen, koristeellisuus ja mahdollinen koristekivi ovat todennäköisesti saajan mieleen.
      - Kapea pyöristetty sormus jossa ei ole korkeita ja teräviä yksityiskohtia, ovat mukavimmat käyttää myös hansikkaiden alla.
      - Pyydä apua sen paikan myyjältä, josta sormuksen aiot hankkia
      - Jos et tiedä kokoa, kysy sormuksen saajan ystäviltä/sukulaisilta tai katsele kumppanin jo olemassa sormuksia tai sormia
      - Jos sormus on totaalisen väärää kokoa, voitte yhdessä jälkeenpäin mennä ostamaan uuden tai kosittu voi pitää sitä kaulakorussaan riipuksena. Siksi sormukseen ei kannata käyttää paljoa rahaa
      - Sormusta pidetään yleensä vasemman käden nimettömässä, sillä sanotaan, että siitä sormesta johtaa suoni suoraan sydämeen
      - Sormuksiin voi halutessaan kaiverruttaa esimerkiksi päivämäärän, vuosiluvun tai nimet

      MITÄ KOSIMIMINEN JA AVIOLIITTO MERKITSEE?
      - Kihlaus on lupaus avioliitosta
      - Avioliitto on lupaus olla loppuelämä yhdessä
      - Kihloissa voi halutessaan olla useita vuosia ennen naimisiinmenoa
      - Avioliitto on perinteikäs ja edelleen monien ihmisten suurimpia haaveita
      - Naimisissa olevaa pariskuntaa arvostetaan enemmän kuin avoliitossa elävää
      - Häiden järjestelyyn ei ole pakko käyttää omaisuuksia rahaa, eikä häämatkalle ole pakko mennä heti häiden jälkeen

    • Anonyymi

      sormukset on hyvä sijoitus kun tulee ero niin voi vaikka pantata. avioeroilu tulee kalliiks ja voi raha loppua kesken kiroilun.

    • Anonyymi

      Kihlasormus 45000€ ja vihkisormus 159000€. Köyhät kyykkyyn, persaukisen polvilleen. Ja varattomat vattalleen!!!

      Ihan oikeesti pöljät. Kihlasormus tungsten ja 50€. Kestävä ja siisti! Ei kiinnosta noi muut pätkääkään.

    • Anonyymi

      Mitä vittua, noilla hinnoilla saa uuden tehokaan tietokoneen ja kaikenlaista pelitarviketta lisäksi, kyllä tuhlaatte hirveitä summia johonain sormukseen, joka on vaan pieni pala metallia.

    • Anonyymi

      mu sormus on varmaan maksanut jotain paritonnia mut haluaisin vaihtaa siihen vielä 1 timantin.. mistähän vois ostaa sen timantin jos kultaseppä tuttu sitten istuttas sen siihen?

      oon myös aatellut et meen kihloihin yhden toisen ihmisen kansssa?

      estääkö joku laki sen etten voi olla kihloissa toisen kaa ku kene kaa meen naimisiin ?

      lisäksi oon avoliitossa yhden iha toisen miehen kanssa :P

      • Anonyymi

        Laki ei tätä kiellä mutta eikö sulla oo mitään moraalia?


    • Anonyymi

      Meidän kihlasormukset maksoi 35e/kpl, hopeaa. Näyttää valkokullalta. Vihkisormus tulee samanlainen hopeasormus, johon istutetaan 2 rubiinia.

    • Anonyymi

      25000€ kihlasormus odottaa vielä.Onneksi en haksahtanu viimevuonna.Kaiverruskin oli jo😊 Nyt sen saa uusi rakkaus joka tupsahti kuin tyhjästä🥰 Malediiveilla pujotan keväällä sormeen😉

    • Anonyymi

      Eli olet nainut rahaa? Yllättävää eikö😆

    • Anonyymi

      Voi ttu. Mitä harakoita. 😂

    • Anonyymi

      Käsittämättömän suuria summia jotkut ovat käyttäneet! No, kukin tyylillään...
      Kihla 120 e, vihki alle 300e. Kummatkin olemme puoliksi maksaneet.

    • Anonyymi

      No huh huh. Kihlasormusten hintaan mies oli ostanut sormuksen millä kosim Vihkisormuksen ostin itse se oli vielä alennuksessa lähtöhinta oli n.800€ mutta oli tuolloin n. 400 € siinä kuitenkin kuvioleikkaus timantteja ja valko- sekä keltakultaa.

    • Anonyymi

      No mun sormus maksoi 150 000 000 euroa ja vaimon sormus saman verran. Tämä ei ole mikään joukki, vaan aitoja artifakteja kyseessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe