SOS international ja Fennia JAKAKAA!

mitahittoaSOSjaFennia

Terve kaikille. Toivon että jaatte tämän tiedon eteenpäin.
Varasimme 2 viikon matkan Thaimaaseen 3.3.3016 alkaen.

Eka pari päivää meni ystävämme luona hyvin ja sitten minulle nousi korkea kuume sekä muut flunssan oireet. Oireet alkoivat 6.3.2016 ja
ystävämme antoi minulle lääkettä pari päivää. Sitten oli pakko lähteä sairaalaan. 8.3.2016 Ystävämme veivät meidät Rayongin sairaalaan.
Emme saaneet SOS palvelusta kuljetusta.
Matkalaukkumme jäivät ystävämme luo Rayongille tavaroineen yms.

Lääkäri otti verikokeet meistä ja kuvasi keuhkoni. Olimme tiputuksessa pari päivää. Meillä molemmilla todettiin influenssa A. Tuntui että lähtee henki.
Kuume nousi 40 asteeseen ja kamala yskä sekä muut flunssan oireet. Ei saanut henkeä välillä. Oksensin kesken verikokeiden ja tipan laittamisen.
Ajattelin että nyt mä kuolen. Saimme sairasloman 20.3.2016 asti. (Tähän ei mahdu kaikki asiat...)

Vakuutus korvasi sairaala kulut mutta mitään muuta apua emme saaneet SOS palvelusta emmekä Fennialta matkavakuutuksesta.

Lepäilimme hotellissa pari päivää. Alkoi jälleen nousemaan kuume ja muut flunssan oireet. Menimme sairaalaan uudestaan Pattayalle tällä kertaa.
Ystävän kyydillä vaikka pyysimme kuljetusta SOS palvelusta sairaalaan. Emme sitä saaneet vaikka kuuluisi auttaa ihmisiä näissä tilanteissa.

No pääsimme sairaalaan Pattayalle. Meidän tavarat olivat vieläkin ystävämme luona koska eivät mahtuneet autoon.
Olimme Pattayan sairaalassa taas tiputuksessa pari päivää. Olomme parani mutta yskä oli todella paha ja emme välillä saaneet henkeä kunnolla.
Miehelleni laitettiin happinaamari/hengityslaite että hän sai hengittää sen kautta. Lentomme olisi lähtenyt sinä iltana kun olimme sairaalassa.
Eli emme päässeet lennolle 15.3

Meille kerta kaikkiaan ihan oikeasti vittuiltiin puhelimessa ja naureskeltiin sekä käytettiin asiatonta kieltä ja vaikka mitä.
Lisäksi lyötiin luuri korvaan monet monet kerrat. TÖRKEÄÄ. SOS palvelu veivasi myös taksini kanssa hotellille.
Eka luvattiin taksi ja sitten se peruttiin ja piti hommata itse. Kun olin jo hotellilla niin sitten soitettiin tarviitko taksia...

Matkavakuutuksemme (Fennia) tiesi tilanteemme ja lupasi SOS palvelun kanssa kohtuulliset lennot Suomeen kun selviämme sairaalasta.

Pääsimme sairaalasta. Menimme SOS palvelun hoitamaan hotelliin Pattayalle. Kerroimme SOS palveluun että tavaramme on Rayongissa ystävämme luona ja
ne eivät mahtuneet mukaan koska emme saaneet isoa autoa kuljetusta varten mitä pyysimme teiltä. He eivät ymmärtäneet tilannetta alkuun ollenkaan
joten jankkasimme asiasta niin kauan että ymmärsivät jotain asiasta. No loppujen lopuksi sovimme että 20.3.2016 lentäisimme kotiin ja he lähettäisivät meille lentojen tiedot yms.

19.3.2016 meille tuli soitto SOS palvelusta TUOMAS nimiseltä henkilöltä. Hän sanoi meille "Terve. Juttelin Fennian ja muiden työntekijöiden kanssa.
Ymmärrämme täysin teidän tilanteenne ja olemme sopineet Fennian kanssa poikkeustilanteen joten saatte jäädä lomailemaan koska lomanne on mennyt näin
ikävästi kipeenä ollessa. Ilmoittakaa SOS palveluun kun haluatte lentää Suomeen" Näin hän lupaili. No mehän iloitsimme tästä asiasta sitten ja
sanoimme että "selvä, tehdään näin." Luotimme TUOMAKSEN sanaan.

No me jatkoimme lomailua ja sitten kun soitimme SOS palveluun niin kukaan ei ollut tietävinäänkään tästä mitä TUOMAS lupasi meille. Kaikki kielsivät asiat ja
löivät luuria korvaamme monet kerrat. No sitten kerroimme tilanteen Fennialle ja hekään eivät tienneet mistään mitään. No sitten taistelimme tästä asiasta ja
loppujen lopuksi SOS ei enää vastannut ollenkaan puhelimeen meille. Kalliiksi tulivat puhelut.

Jouduimme maksamaan itse lentomme Suomeen ja hakemaan jälkeenpäin korvauksia. Emme saaneet korvauksia puhelinlaskusta mikä oli kallis! Ja emme saaneet mitään muutakaan korvauksia mitä haimme. Ainoastaan lennot. Fennian esimies lupasi korvata meille jälkeenpäin kaikki 20.3.2016 asti. No mites kävikään... Tein uuden hakemuksen ja odottelen uutta päätöstä.

No palasin asiaan matkan jälkeen tänään ja aikaisemmin tein jo valituksen SOS palveluun asiasta. Eivät vieläkään osaa sanoa mitään järkevää koko asiaan.
Kun soitin monta kertaa peräkkäin niin ensiksi TUOMAS itse vastasi jopa puhelimeen ja hän kielsi koko asian. Naurettavaa touhua.
Sanoin TUOMAKSELLE että otappa vastuu asiasta mitä olet meille luvannut ja myönnä virheesi. Niin ei...
Hän jatkaa asian kieltämistä ja kehottaa soittamaan Fenniaan joka ei liity tähän asiaan vaan TUOMAS itse lupauksineen.
Sitten hän sanoi että ei ole sanonut näin ja löi luurin korvaan. Ei suostunut siis keskustelemaan asiaa lävitse kanssani mikä on todella outoa ja törkeää.
Yleensä asiakas tilanteet pitäisi selvittää loppuun asti.

JOTEN TIEDOITUS KAIKILLE SOS PALVELUSTA JA FENNIA VAKUUTUSYHTIÖSTÄ
Älkää ottako Fenniasta vakuutusta ja jos SOS palvelua tarvitsette niin englanniksi parempi.
Onko teillä samanlaisia kokemuksia näistä palveluista? kerro!

7

2059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakuutusneuvos

      Lääkärit maksettiin ja lennot takaisin Suomeen maksettiin?

    • Oioioijavoivoivoi

      Joo joo, mutta ei tilattu kuljetusta hotellista sairaalaan. Hah hah! Jokainen, joka on käynyt Thaimaassa, tietää, että takseja, tuktukeja, pikkubusseja yms. on tarjolla kaikkialla. Myös sellaisia kulkuneuvoja, joihin mahtuu matkalaukut. Ihan käsittämätön vaatimus, että Sos järjestäisi kuljetuksen. Eikä pitkäkään taksimatka maksa juuri mitään.

    • Paskaafenniajasos

      Ei meille maksettu lentoja takaisin Suomeen kun vasta jälkeenpäin! Ja vakuutukseen kuuluu kuljetukset myös mutta ei niitä silti saatu. Maksetaan turhasta matkavakuutuksesta. Vaihtuu vakuutusyhtiö!

    • mmiijjuu

      KAIKKI PUHELUT nauhoitetaan -tee valitus vielä jälkikäteenkin FINEEN joka valvoo pankki- ja vakuutustoimintaa puolueettomasti.

    • anatol

      kannattaa aina maksaa itse ensin ja hakea korvauksia omasta vakuutusyhtiöstä
      sos-international yrittää vain minimoida kuluja
      samankaltainen tapaus minullakin

      • Yksturisti

        Sos International vaan laskuttaa ja haukkuu puhelimessa: Meillä on muutakin tekemistä kuin soittaa teille sovittuna aikana. Sähköposti vie liikaa aikaa!! Ovatkohan "kimpassa " yksityisten klinikoiden kanssa ulkomailla? Rahastuksen makua koko hommassa. Kommunikoivatko vakuutusyhtiöiden kanssa ollenkaan? Tuntui kyllä etteivät kun puhuivat ristiin samasta asiasta. Vakuutusyhtiön vaihto on melko varmasti edessä.


    • Anonyymi

      Tilasin auton käynnistyksen Fennian kautta. Fennia ei korvannut käynnistystä kun auto oli kotipihassa. Lasku hommasta tuli SOS internationalin kautta minulle ja summa oli 402,94€. Soitin työn tehneeseen hinausfirmaan ja heidän laskunsa Fenniaan oli 218€. Siis SOS ryöstää välistä oikein kunnolla. Varokaa tätä firmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      97
      2006
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      120
      1578
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      117
      1100
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1030
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      939
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      849
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      784
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      761
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      731
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      653
    Aihe