Esim. ihminenhän usein tuntee, jos joku esim. tuijottaa. Mitä muuta tuo voi olla kuin "kuudetta aistia" koska siihen huomaamiseen ei käytetä mitään niistä viidestä muusta aistista? Mua ärsyttää kun tuosta on tehty joku yliluonnolliseksi huuhaaksi laskettava asia, vaikka se on ihmisille ja eläimille sisäänrakennettu juttu josta on hyötyä hengissä selviämisessä. Ihmisellä tuo on vain tullut aika lailla tarpeettomaksi ja piilossa, mutta kaikilla on silti se edelleen ja riippuen kokemuksista ja elinympäristöstä se voi tulla esiin voimakkaammin.
Intuitio/kuudes aisti ei ole yliluonnollista
18
1201
Vastaukset
- tottatuo
Olen aivan samaa mieltä ja se kehittyy kun siihen alkaa luottaa.
- aamuun_
Mistäs nousi kuudes aisti..? Yhden tapauksen suhteen olen paljon miettinyt, onko kyseessä sittenkin vain oma mielikuvitus...
- tietytilmeet
Ihmiset osaavat näytellä, toiset tosi taitavasti päämääränsä saavuttaakseen. Jälkeenpäin tuli kerran sellainen tunne, että oli liian hyvää ollakseen totta.
- eihuuhaata
Olen vaan miettinyt tätä asiaa, kun itselläni tuntuu olevan aika voimakas nykyään tuo "kuudes aisti" ja on tosi useita asioita mitkä on todistaneet että en kuvittele. Esimerkkeinä juuri nuo tuijottamistapaukset, eli olen ollut omissa ajatuksissani ja sitten yhtäkkiä vaistomaisesti kääntänyt katseen ja huomannut, että joku katselee mua kauempaa. Sitten olen tuntenut milloin jotkut on puhuneet minusta, vaikka en ole kuullut mitään selvää sanoista, mutta sitten kun olen kysynyt niin minusta oli oikeasti puhuttu. Ja yksi muukin esimerkkitapaus, mutta en kerro sitä tähän.
- uteliaskovainko
Olisitpa vaan kertonut esimerkin.
- oottekohuomanneet
Kaikilla palstalaisilla on kuudes aisti.
- eihuuhaata
Kaikilla ihmisillä on se. Se on vaisto, joka toimii, jos on tarvetta. Ei mikään tahdonalainen tai yliluonnollinen "kyky" siis.
- intuitioni
Minä kyllä tunnen tuijotuksen, tai tunsin hänen katseensa. En uskaltanut aina katsoa takaisin. Myös muita jänniä tuntemuksia tuli jopa kotona ollessa. Mutten kerro ;)
- tuottikotulosta
Kertoisit vaan, mitä ?
Tuijotuksen tuoma ylläri, oliko se kiva ?
- eihuuhaata
Kyseenalaistan tämän sittenkin tai ainakin noita omia kokemuksia, koska aloin miettimään että voihan se olla myös muiden aistien kautta tulleen tiedon perusteella asioiden tarkkaa päättelemistä, tai myös sattumaa. Olen kuitenkin lukenut eläimillä tuosta, että esim. vaistoavat ja "ennustavat" luonnonkatastrofeja, mutta niillähän on supertarkat aistit muutenkin. Ja joskus ihmisenkin aistit voi yliherkistyä... eli..... No uskon silti varauksella/leikilläni tuohon...
- Areuhapyyy
Minulla on kuusi peräreikää ja kaikilla oma intotunto. Hip hei nyt lennetään...
- EräsÄssäNainenTässä
Samaa mieltä kanssasi. Se Intuitio on pelastanut jopa henkeni useamman kerran.
- Jacop
Kyllä kuudes aisti on olemassa, jotykin ihmiset tietää perheen jäsenenkin tulon kotiin vähän ennen kuin hän on sisälle tai pihaan tullutkaan. He kuulevat edeltä käsin askelia eteisessä tai auton pihaan tulon ja muutaman minuutin päästä he kuulevat samoin kun perheen jäsen todellisuudessa tulee kotiin.
Minun mielestäni meillä on henkimaailmassa kaksois persoona joka käy edellämme. - Jacop
Kyllä on kuudes aisti
- ontaiei
Ihan sama onko yliluonnollista vai ei, no stress!!
- Tässävähäntosiasioita
Kuudetta aistia ei ole olemassa, puhumattakaan yliluonnollisesta.
Jos kysyt että mistä "tuijottamisen" huomaa, niin ihmisen aistit huomaavat asioita joita ihminen ei suoraan heti tiedosta.
Esimerkiksi on esitetty teoria jonka mukaan ihminen saattaa huomata "tuijottajat" ja "läsnäolon" mahdollisesti koska olemme nisäkkäitä.
Nisäkkäät ovat saaliseläimiä toisille nisäkkäille kuten suurille lihansyöjille.
Väijyvä saalistaja siis voidaan huomata kuten vaikkapa peura saattaa singahtaa karkuun.
Tällaisen voi liittyä myös "yliherkkyyttä" koska periaatteessa ne yksilöt jotka tarkkailevat suorastaan pakkomielteisesti ympäristöä ja huomaavat uhkia selviävät todennäköisemmin.
Sosiaalisessa ympäristössä myös toisten ihmisten havainnointi tulkitaan viestintä signaaleiksi joten ihmisellä voi olla paineita tarkkailla ympäristöään sekä omaa käytöstään sekä ylitulkita vaikkapa jonkun henkilön normaali katse "tuijotukseksi".
Sen verran monta ihmistä elämässäni yllättäneenä niin että he melkein pissivät housuunsa niin voin sanoa että ei ole olemassa mitään erityistä "aistia" jotaa noita voi huomata. - testaukseen
Tuotahan voi testata laboratorio-olosuhteissa tieteellisestikin.
Hypoteesi: tietoisuus lähettää jotain voimavaikutusta, jonka toinen tietoisuus voi huomata? - rääkätty
Merellä silmät - metsillä korvat - joku viittaus lienee ihmisten vaistot ja vietitkin - elämään tai ohjelmointiin - mitä ihimiset nimittävät sisäänrakennetuksi - monet varmaan kokevat esm näkövammaisten katseen inhottavaksi tuijotuksesi kun on tunnistamisongelmia heillä
- sitäkö tarkoititte? Useat ihmiset pelkäävät ja juoksevat karkuun etteivät tulisi säälimättömän hyväksikäytön kohteeksi - jos joutuisivat auttamaan, uhraamaan aikaansa, voimiaan ja varojaankin meidän ihmiskunnan hylkiöiden hyväksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2104174
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921986Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek321712Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.101564- 1701496
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251406Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1061219Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121190- 391172
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331135