edullinen kompostori

KokemuksiaKellään

Soveltuuko tällainen kompostori myös keittiöjätteen kompostointiin kesämökillä?

http://www.biltema.fi/fi/Etsi/?query=kompostori

Ei haluttaisi ostaa kallista lämpökompostoria, kun jätteen määrä on pieni ja talvella se joka tapauksessa jäisi hoitamatta.

5

4805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kompostoija

      Hieman tuon tyyppistä käytän myös maatuvien keittiöjätteiden kompostoitniin. Muutama täydentävä javainto; Katso, että kompostilaatikossa ei ole hiirenm mentäviä tai sitä isompia reikiä- Älä komposoi luuta, vain "pehmeää" tavaraa. Peitä kompostoitavat jätteet ohuella turve. tai kuivikekerroksella.

    • dddd3

      Ja jos alaosa on auki, pistä sinne alkajaisiksi reilu kerros lehtiä tms.

    • Saarimökkiläinen

      Luulen, että tuossa mallissa alaosa on auki. Käytiin katsomassa Biltemassa, eikä siinä näyttänyt olevan pohjalevyä.

      Meillä on myöskin suunnitelmissa hankkia joku edullisenpuoleinen kompostori mökille, joten laittakaahan edullisten laitteiden omistajat suosituksia peliin, ja mistä olette laitteen hankkinut?

    • 200L

      Me käytämme tuollaisen (Lidlin malli) jälikompostina. Pohja avoin joten siihen eksyy joskus rotat (mutta kissa hoitaa niitä sitten). Varsinaisena kompostina toimii 2 kpl 200 L tynnyrit johon olen porannut runsaasti n 5 mm reikiä. Ne sulattaa melko hyvin meidän 5 henkisen perheen kaikki keittiökompostia.

      • yksi_ulkomaalainen

        Englanninkielissä maissa ja jonkun verran Saksassakin on muotia käyttää rumppukomposteria.Siinä on siis säiliö ilmareikineen jolla on akseli missä muodossa tahansa ja sitä ajoittain pyöritettään, jotta sisältö sekoittuu ja saa lisää ilmakin.Näihin ei hiiret eikä linnut pääseen. Valmiit ovat kalliita ja pyörivät joko käsivoimin tai sähköllä. Itse olen tehnyt sellaisen 200:n litran tynnyristä joka rullaa lankkujen päällä, toimii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3270
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1747
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe