Petri Paavolalla on vanha levy päällä

LevyPyöriiPyörii

Paavolan uusin artikkeli käsittelee taas katolisen kirkon eksytystä: 'Kristinuskon valhejäljitelmä - Eräs historian suurimmista huijauksista ja petoksista'

Paavola on kirjoitellut tästä asiasta vaikka kuinka monta artikkelia. Voisi laittaa sivujensa kanteen vakiolinkin teemaan. Katolisen kirkon opit ovat vääriä, se kyllä tiedetään. Mutta saman juorun jakuttaminen vaikuttaa jo siltä, että Paavolalla on jäänyt vanha levy päälle.

Paavola voisi mennä töihin vaikka johonkin juorulehteen, niin pääsisi toteuttamaan taipumustaan kirjoitella salaliitoista. Paavolan sivuston otsikoksi voi jo laittaa: 'SALALIITTOTEORIOITA - MINÄ OLEN PETRI PAAVOA' ja amerikan kielellä sama!!!

74

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikömitäänmuutatekemistä

      Kumma kun sielä Paavolan sivulla pitää sitten pyöriä jos jutut ärsyttävät ja sutten haukkua täällä! Eikö ole järkevämpää tekemistä?

      • Korjaus

        Sutten=sitten


      • paavolaton

        Varmaan tämän foorumin käyttäjät käyvät Paavolan sivuillakin, joten on aiheellista kommentoida asia täällä. Tosin aikaisemmin ilmeisesti paavolalaiset mainostivat täällä linkkejään.

        Itse en ymmärrä Petri Paavolan silmitöntä vihaa katolilaisia kohtaan, ja onpa helluntailaisuuskin saanut osansa. Onkohan Paavola porukoineen uusi ''Koivuniemen konserni?''


      • Mastakillah

        Kristityt ovat kunnostautuneet toistensa haukkumisesta halki aikojen. Mitkä ovat Paavolan elämän hedelmät? Hän on äärimmäisen lakihenkinen, joka kunnioittaa mestariaan vain huulillaan. Arvioisi ensin oman tilansa!


      • hjkjhkhj

        Paavola ei ole raitis saarnamies.


      • näin.on
        paavolaton kirjoitti:

        Varmaan tämän foorumin käyttäjät käyvät Paavolan sivuillakin, joten on aiheellista kommentoida asia täällä. Tosin aikaisemmin ilmeisesti paavolalaiset mainostivat täällä linkkejään.

        Itse en ymmärrä Petri Paavolan silmitöntä vihaa katolilaisia kohtaan, ja onpa helluntailaisuuskin saanut osansa. Onkohan Paavola porukoineen uusi ''Koivuniemen konserni?''

        Ei tuota sellainen hyvää satoa, että vain kritisoi, eikä itse pysty opettamaan oikein evankeliumia.


      • Mastakillah kirjoitti:

        Kristityt ovat kunnostautuneet toistensa haukkumisesta halki aikojen. Mitkä ovat Paavolan elämän hedelmät? Hän on äärimmäisen lakihenkinen, joka kunnioittaa mestariaan vain huulillaan. Arvioisi ensin oman tilansa!

        Olen lukenut muutamia Paavolan artikkeleita. Minulla on sellainen käsitys, että Paavola tietää paljon ja tietenkin voi joskus olla väärässäkin. Mutta ehkä jonkun onkin hyvä tuoda esille katolisten "Paavien" ja kirkon väärinkäytöksiä. Historia kertoo katolisten julmuuksista, joita ei kristityt tee. Kristitty sanaa alun perin käytettiin haukkuma sanana. Kristuksen todelliset seuraajat alkoivat muistuttaa Kristusta niin siksi heille annettiin tämä nimi. Kukaan joka toimii päinvastoin kuin Kristus toimi, ei ole kristitty.


      • ettäsilleen
        paavolaton kirjoitti:

        Varmaan tämän foorumin käyttäjät käyvät Paavolan sivuillakin, joten on aiheellista kommentoida asia täällä. Tosin aikaisemmin ilmeisesti paavolalaiset mainostivat täällä linkkejään.

        Itse en ymmärrä Petri Paavolan silmitöntä vihaa katolilaisia kohtaan, ja onpa helluntailaisuuskin saanut osansa. Onkohan Paavola porukoineen uusi ''Koivuniemen konserni?''

        Epäloogista siksikin, että katolisuus ei ole kristikunnan suurin ongelma, vaan maallistuminen. Ja miksi tätä viestiä täytyy paukuttaa bittiavaruuteen juuri Suomessa, jonka katolinen vähemmistö on pikkuruinen. En ole myöskään havainnut sellaista ilmiötä, että prostestantit olisivat kääntymässä sankoin joukoin katoliseksi.

        Omista ongelmistaan ja mieliaiheistaan saarnaavia on tosin aina ollut. Eräs kauan sitten edesmennyt seurakunnan paimen alkoi loppuaikoina saarnaamaan pelkästään huorista ja haureudesta. Pastori oli ollut aiemmin tasapainoinen ja hyvä saarnamies. Eikä seurakunnassa ei varmasti ollut sen enempää huoria eikä haureellisia kuin ennenkään.

        Näin jälkeenpäin ajatellen syy taisi olla alkavassa dementiassa. Toki se herätti sekä hilpeyttä että kiusaantuneisuutta. Ja jokunen taisi vitsaillakin että sydämen kyllyydestä suu puhuu. Ihmisillä on joskus taipumus jumittua omiin ajatuskulkuihinsa, olivat ne sitten hyödyllisiä tai eivät. Eikä kaikilla ole edes dementiaa selityksenään.


      • paavolaton kirjoitti:

        Varmaan tämän foorumin käyttäjät käyvät Paavolan sivuillakin, joten on aiheellista kommentoida asia täällä. Tosin aikaisemmin ilmeisesti paavolalaiset mainostivat täällä linkkejään.

        Itse en ymmärrä Petri Paavolan silmitöntä vihaa katolilaisia kohtaan, ja onpa helluntailaisuuskin saanut osansa. Onkohan Paavola porukoineen uusi ''Koivuniemen konserni?''

        Tämän sivun käyttäjät käyvät...; ja ärsyyntyvät; kun joku uskaltaa arvostella katolilaisuutta ja helluntailaisuutta. Eikös mukamas arvostella saa?
        Eikös saa kirjoittaa sitten? Tervettä oppia ei enää siedetä, vaan kaikenlaisa
        tarujen ja vitsien kertojia kyllä kuunnellaan.

        Eiköhön tuo Paavola tee justiinsa sitä työtä, mitä pitääkin,
        ja Pomo maksaa palkankin.


    • millaisetjauhot

      Miten paljon enemmän kristityt saisivat hyvää aikaan, jos he keskittyisivät julistamaan Kristusta, sen sijaan että keskittyvät panettelemaan muita kristittyjä. Me kaikki tiedämme missä katolinen oppi eroaa protestanttisesta. Mutta kuka jaksaa keskittyä jauhamaan siitä. Luulisi miltei, että suomalaiset olisivat liittymässä pilvin pimein katoliseen kirkkoon. Mutta kun eivät ole. Siispä katolisten mollaamisella on joku muu motiivi.

      • Antikristusko

        Paavi tässä äskettäin julkisti, kuinka 'katolisen kirkon pitäisi pyytää anteeksi -homoilta'!
        Ennemminkin katolisen kirkon pitäisi pyytää ANTEEKSI JUUTALAISILTA, ja nousta tukemaan Jumalan pyhitettyä (valittua) kansaa -ja seistä JAKAMATTOMAN JERUSALEMIN TAKANA! Niin JEESUSKIN tekee, Paavihan uskoo olevansa Jeesuksen sijainen!


      • Antikristusko kirjoitti:

        Paavi tässä äskettäin julkisti, kuinka 'katolisen kirkon pitäisi pyytää anteeksi -homoilta'!
        Ennemminkin katolisen kirkon pitäisi pyytää ANTEEKSI JUUTALAISILTA, ja nousta tukemaan Jumalan pyhitettyä (valittua) kansaa -ja seistä JAKAMATTOMAN JERUSALEMIN TAKANA! Niin JEESUSKIN tekee, Paavihan uskoo olevansa Jeesuksen sijainen!

        Paavit ovat Kristittyjen suurimpia vainoojia. Historia todistaa, että Paavit tekevät päinvastoin kuin Jumala opettaa. Älä tapa.


      • JeesustaSeuraamaan

        Paavi ja seuraajansa ovat valhekristittyjä, itse olen uudestisyntynyt, Jeesus on Herrani, mutta en ole kristitty katolisten valtaenemmistön tavalla.


      • ettäsilleen
        V.Lintu kirjoitti:

        Paavit ovat Kristittyjen suurimpia vainoojia. Historia todistaa, että Paavit tekevät päinvastoin kuin Jumala opettaa. Älä tapa.

        Jos luet vähän enemmän tätä palstaa, niin huomaat että kristityt ovat tänäänkin muiden kristittyjen suurimpia vainoojia. Esim. täällä jotkut harjoittavat vainoa postaamalla heidän mielestään vääräoppisten saarnaajien ja seurakuntien nimilistoja.

        Tämähän eroaa katolisen kirkon inkvisitiojärjestelmästä vain siinä, että toistaiseksi ei ole otettu peukaloruuveja esille. Henkisen väkivallan tunnusmerkit kyllä jo täyttyvät.

        Inkvisitiolaitoksellakin oli ns. hyvät motiivit. Sen avulla pyrittiin muka saattamaan eksyneet takaisin oikeaoppisuuden piiriin. Tosiasiassa motiivina oli erilaisten ajatusten suvaitsemattomuus ja vallanhalu. Ihan niinkuin tämänkin päivän pikkuinkvisiittoreilla.


      • käyäänestämässä
        Antikristusko kirjoitti:

        Paavi tässä äskettäin julkisti, kuinka 'katolisen kirkon pitäisi pyytää anteeksi -homoilta'!
        Ennemminkin katolisen kirkon pitäisi pyytää ANTEEKSI JUUTALAISILTA, ja nousta tukemaan Jumalan pyhitettyä (valittua) kansaa -ja seistä JAKAMATTOMAN JERUSALEMIN TAKANA! Niin JEESUSKIN tekee, Paavihan uskoo olevansa Jeesuksen sijainen!

        MV-lehdessä on äänestys, että kummalta vaaditaan katolinen kirkko pyytämään anteeksi: homoilta vai juutalaisilta.


    • vanhaakauraa

      Keskivertosuomalaiselle on elintärkeää osoittaa, että minä olen oikeassa ja te muut väärässä. Kristityt yrittävät piilottaa tämän taipumuksen väittäen, että he vain varoittavat eksytyksistä. Mutta samasta oman egon pönkityksestä siinä aina on kyse. Suurin osa ihmisistä kun osaa tehdä omat johtopäätöksensä asioista ilman muiden neuvojakin. Viisaimmat uskaltautuvat tutustumaan ilmiöihin, jotta tietävät mihin mielipiteensä perustavat.

      • Missäviisaat

        Näitä viisaita onkin harvassa. Perus uskova ei viitsi kyseenalaistaa mitään vaan kaikki on Jumalan toimintaa kunhan vaan joku niin sanoo.


      • pallopyörii

        No, periaatteessahan kaikki on Jumalan toimintaa - ei täällä muuten mikään toimisi, eikä meitä olisi - se on fakta, mutta se ongelma on tuossa ihmisen vapaassa tahdossa.

        Ja jos joku darwinisti nyt haluaa väittää, että ei pidä paikkaansa, vaan kyllä tämä on pitkällisen kehityksen tulosta, niin huomautan. että juuri olleen tiedeuutisen mukaan selkärankaisten määrä on puolittunut maapallolla, joten olemme tämän mukaan muuttumassa sitten takaisin matelijoiksi.


    • Vanhaluterilainen

      Jos pitäisi valita room. kat. kirkon Ja Petri Paavolan hihhulikultin välillä, niin valitsisin roomalaiskatolisen kirkon.

      • Minäen

        Minä en.


    • Rapanhapakko

      Petri Paavola on yhden miehen lahko.
      Petri tietää miten uskoa. Mutta oikeauskoisia taivaaseenmenijöitä ei taida olla kuin Petri, perheensä ja mahdolliset kaverinsa.

      Paavola on joo lakihenkinen. Ei pidä Jehovan todistajistakaan, mutta tuolla persoonallisuustyypillä Petri voisi olla yhtä hyvin jehovalainen eli yhtä sekaisin.
      Niin ja joo teillä helluntailaisillakin on kuulemma "mahdollisuus pelastua". Jos luette Petrin nettisivuja ja uskotte just niin kuin kuin Petri????

      Paavolalla on salaiittoteorioita asioista, josta juuri kukaan ei ole koskaan kuullutkaan. Saarnaa katolilaisuudesta yleisöille, jossa ei ole katolisia. Saarnaa homoudesta täysheteroille yleisöille.

      Väittää Pyhän Hengen ohjaavan häntä. vaikka kuitenkin saa Raamatun faktat väärin eikä ymmärrä kritisoimastaan tieteestä juuri mitään. Joten hänkin valehtelee sen pyhähenkeilyn.

      Petri Paavola on surullisenkuuluisa postaillessaan ympäri maallisiakin netin palstoja. Ymmärtämättä sillä tavoin vieraannuttavansa loputkin ihmiset kristinuskosta ja sen mahdollisista hyvistä puolista.

      Tässä esimerkkinä vasta viimeinen ketju tuolla, kun saatiin se keskittämään juttunsa yhteen ketjuun. Tuossakin on 47 sivua. Minä olen tuolla nimimerkki "Gat". Välillä revin pelihousuni, mutta olinhan tuntenut tuon Petriketkun netin kautta jo vuosia.

      Enimmäkseen muiden ei-hihhulien reaktioita moiseen "nettievankeliointiin" tuolla.

      https://kitina.net/viewtopic.php?f=7&t=9753&hilit=maailmanmeno

      • Rapanhapakko

        Lisäys:

        Nääh.. näköjään itse jaksan kunnolla vasta ketjun jo pyörittyä pitkään, Vaitänpä. että siinä hihhulia paitsi valistetaan mitä tieteessä oikeasti sanotaan vastoin kuvitelmiaan, siinä hihhulia osaan lyödä myös Raamatulla päähän niin että posket punoittaa.

        Huomatkaa myös Petrihihhulismin katala luonne: Hankaliin kysymyksiin ei vastaa, ei vaikka tahallani toistan monesti.


      • SIKAmainenJUTTUSI

        "Katolisen kirkon opit ovat vääriä, se kyllä tiedetään. " SINÄ ITSE SEN KYLLÄ TIEDÄT, MUTTA "KANSANKIRKKOA" VIEDÄÄN TAKAISIN ROOMAAN PIKAMARSSIA, MITÄ SUURIN OSA SIELLÄ ISTUVISTA EI HAVAITSE, KUN EIVÄT TUNNE RAAMATTUA, VAAN SYÖVÄT SHITÄ P*SKAA, JOTA KIRKON LUSIKALLA SUUHUN TYÖNNETÄÄN.

        PETRI PAAVOLA ON HERRAN PROFEETTA JA APOSTOLI, SEISOO MUURINAUKOSSA.

        PETRI PAAVOLA LUKEE RAAMATTUA JA MUUTTUU TOTUUDEN SANAN MUKAAN.

        PETRI PAAVOLA VAROITTAA, NUHTELEE JA KEHOITTAA SANAN MUKAAN, JA TEKEE SELVÄKSI MISSÄ JUMALAN SANAN VASTUSTAJA, SATAN*A, ANTIKRISTUS ASUU.

        ROOMAN HARHAOPIT OVAT YHÄ KUIN LUTHERIN AIKANA, VANHA LEVY PÄÄLLÄ.

        Huomatkaa myös roomankatolisen katala luonne: Hankaliin kysymyksiin ei vastaa, vaikka tahallani toistan monesti: MITEN PAAVI VOI KANNATTAA KEHITYSOPPIA, JOS MUKA USKOO RAAMATUN JUMALAN SANAN ILMOITTAMAAN LUOJAAN?

        2.Pietarin kirje: 2:22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."( SUS, latinaa = SIKA )


      • Rapanhapakko

        Katolisuus on toki maailman suurin huijaus. Ei vaan koko kristinusko on vielä suurempi. Hyvä että paavit alkavat sen verran lakata konstailemasta, että hyväksyvät luonnontieteellisiä faktoja. Niinkuin jälkijunassa toki, kuten Galileon aikaan.

        Jos se ei sun mielestä ole uskomista Raamatun Jumalaan ja sinun tulkintasi mukaan, niin entäs sitten? Tulkintoja on paljon siitä kirjakokoelmasta ja miksi edes ottaa mokomaa tarustoa joksikin autoriteetiksi? Tai uskoa sen uskonnon kuvaukseen Jumalasta tai muidenkaan uskontojen jumaliin?

        Jutteleeko ne sulle suoraan? No tuskinpa.


      • Rapanhapakko

        Ups. unohtui ylllä sanomatta, että viittaamasi "Toinen Pietarin kirje" ei ole Pietarilta, vaan myöhempi väärennös Pietarin nimissä. Noin ajattelevat ne kamalat yliopistotutkijat, jotka eivät pyhähenkihihhuloi eli valehtele.


      • Post_SCRIPTUM4U

        Psalmit: 14:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessään: "Ei ole Jumalaa." Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään joka tekee mikä hyvää on.

        Kun yliopistokoulutus ylpistää ihmisen, niin se vasta tekeekin ihmisen tyhmäksi.

        Ei vaikuta meihin jotka tunnemme Jumalan Sanan, myös oman kokemuksen kautta.

        Jumala on ylpeitä vastaan, vain rehelliset ja nöyrät saavat tuntea Sanan Totuuden.

        Melkein unohtui sanoa, että sinullaKIN on Suomessa vielä toistaiseksi oikeus ilmaista, jopa julkisesti, typerä ylpeiltä omaksuttu väärä "järkevä" mielipiteesi, mutta Totuuden vastainen tyhmä höpötyksesi ei silti mitään keneenkään vaikuta.

        PS. 53:2 Hullu sanoo sydämessään: "Ei ole Jumalaa." Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään joka tekee sitä mikä hyvä on.


      • Rapanhapakko

        Miltä sinusta tuntuu nousta joka aamu valehtelemaan ja vielä kehumaan tietämättömyydelläsi ja vielä ahtaan ja ilkeän maailmanselityksei mukaan? Turha kysyä. Se tuntuu sinusta niiiiiin hyvältä.

        Jos minulta olisi nuorempana kysytty. "Uskotko Jumalaan", olisin vastannut että kyllä uskon. Nyt vaatisin kysyjä ämäärittelemmään "Jumalan". ja ainakaan Raamatun Jumalaan en usko, enkä muidenkaan uskontojen jumaliin.

        Ja lopeta valehtelu, että sinulla oikeasti on jotain tietoa sinun kuvitelmasi Jumalsata "oman kokemuksesi mukaan". Kunhan olet ihan ihmisiltä ne selitykset kuullut.

        Kunhan röyhkimykset vani teeskentelette nöyrää, vaikka teidän aina Jumalanne onkin te itse kukin uskonnossaan ja lahkossaan.


      • Rapanhapakko kirjoitti:

        Miltä sinusta tuntuu nousta joka aamu valehtelemaan ja vielä kehumaan tietämättömyydelläsi ja vielä ahtaan ja ilkeän maailmanselityksei mukaan? Turha kysyä. Se tuntuu sinusta niiiiiin hyvältä.

        Jos minulta olisi nuorempana kysytty. "Uskotko Jumalaan", olisin vastannut että kyllä uskon. Nyt vaatisin kysyjä ämäärittelemmään "Jumalan". ja ainakaan Raamatun Jumalaan en usko, enkä muidenkaan uskontojen jumaliin.

        Ja lopeta valehtelu, että sinulla oikeasti on jotain tietoa sinun kuvitelmasi Jumalsata "oman kokemuksesi mukaan". Kunhan olet ihan ihmisiltä ne selitykset kuullut.

        Kunhan röyhkimykset vani teeskentelette nöyrää, vaikka teidän aina Jumalanne onkin te itse kukin uskonnossaan ja lahkossaan.

        Et sinä Rapanhapakko voi noin oikeasti sanoa, koska et tunne meitä kaikkia, etkä ilmeisesti tunne Jumalaa. Mitenkä voi arvioida sellaista, jota ei tunne. Ei ole oikein syyttää mistään toista jos itse ei tunne häntä. Ihmisiltä kuulee kaikenlaista, mutta Jumalan tunteminen on henkilökohtaista, kukaan ei voi väittää etteikö joku tuntisi Jumalaa, varsinkaan kun ei tunne kaikkia maailman ihmisiä.


      • näin.on
        SIKAmainenJUTTUSI kirjoitti:

        "Katolisen kirkon opit ovat vääriä, se kyllä tiedetään. " SINÄ ITSE SEN KYLLÄ TIEDÄT, MUTTA "KANSANKIRKKOA" VIEDÄÄN TAKAISIN ROOMAAN PIKAMARSSIA, MITÄ SUURIN OSA SIELLÄ ISTUVISTA EI HAVAITSE, KUN EIVÄT TUNNE RAAMATTUA, VAAN SYÖVÄT SHITÄ P*SKAA, JOTA KIRKON LUSIKALLA SUUHUN TYÖNNETÄÄN.

        PETRI PAAVOLA ON HERRAN PROFEETTA JA APOSTOLI, SEISOO MUURINAUKOSSA.

        PETRI PAAVOLA LUKEE RAAMATTUA JA MUUTTUU TOTUUDEN SANAN MUKAAN.

        PETRI PAAVOLA VAROITTAA, NUHTELEE JA KEHOITTAA SANAN MUKAAN, JA TEKEE SELVÄKSI MISSÄ JUMALAN SANAN VASTUSTAJA, SATAN*A, ANTIKRISTUS ASUU.

        ROOMAN HARHAOPIT OVAT YHÄ KUIN LUTHERIN AIKANA, VANHA LEVY PÄÄLLÄ.

        Huomatkaa myös roomankatolisen katala luonne: Hankaliin kysymyksiin ei vastaa, vaikka tahallani toistan monesti: MITEN PAAVI VOI KANNATTAA KEHITYSOPPIA, JOS MUKA USKOO RAAMATUN JUMALAN SANAN ILMOITTAMAAN LUOJAAN?

        2.Pietarin kirje: 2:22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."( SUS, latinaa = SIKA )

        Petri Paavola ei ole Herran profeetta. Paavola on fariseus. Kannattaa lukea tämä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14216244/petri-paavola-antoi-vaaran-profeetan-merkin


      • Rapanhapakko

        V.Lintu:

        Minä tunnen ihmisiä, jotka vetovat auktoriteettinaan siihen heidän uskontonsa "Jumalaan". Ja tiedon sekä kokemuksen kautta tiedän, ettei ainakaan juuri sitä Jumalaa tai muiden uskontojen jumalia ole olemassa. Vaikka jotain olisikin, ei niitä, eikä varsinkaan Raamatun Jumalaa. Vaikka kuinka haluat. Ja että sellaisia jumaladogmeja väittävät ovat nykyään tahallisesti tietämättämiä ja härskisti valehtelevat muka sen "tuntiessaan." Yhtään välittämättä, miten valheellinen, ahdas ja usein julmakin kulttinsa maailmanselitys on.


      • saviseutulainen
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Miltä sinusta tuntuu nousta joka aamu valehtelemaan ja vielä kehumaan tietämättömyydelläsi ja vielä ahtaan ja ilkeän maailmanselityksei mukaan? Turha kysyä. Se tuntuu sinusta niiiiiin hyvältä.

        Jos minulta olisi nuorempana kysytty. "Uskotko Jumalaan", olisin vastannut että kyllä uskon. Nyt vaatisin kysyjä ämäärittelemmään "Jumalan". ja ainakaan Raamatun Jumalaan en usko, enkä muidenkaan uskontojen jumaliin.

        Ja lopeta valehtelu, että sinulla oikeasti on jotain tietoa sinun kuvitelmasi Jumalsata "oman kokemuksesi mukaan". Kunhan olet ihan ihmisiltä ne selitykset kuullut.

        Kunhan röyhkimykset vani teeskentelette nöyrää, vaikka teidän aina Jumalanne onkin te itse kukin uskonnossaan ja lahkossaan.

        Sinä hapan ...korjaan Rapanhapakko olet ilmeisesti saavuttanut sisäisen rauhan epäuskollasi. Kyynisyytesi voisi ehkä olla merkki siitä. Sittenkin ja kuitenkin, kiukkusi ja uskovia ihmisiä kohtaan tuntemasi ilmeinen halveksuntasi, joka täällä näyttäytyy liki aggressiivisuuden puuskina, antaisi ymmärtää kuitenkin jotaain muuta. Itse toki tiedät paremmin asianlaidan. Herra Jeesus muuten lupaa Häneen uskoville: "Rauhan minä jätän teille, minun rauhani. Sen minä teille annan. En minä anna niinkuin tämä maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö".


      • Ulkosuomalainen1

        Oikein sanottu. Petri ei ymmärrä paskaakaan tekniikasta, tieteesta, lääketieteestä tai mistään sen tyyppisistä asioista.

        Petri ei ymmärrä kirkkohistoriaa, muuta kuin yksipuolisesti kopioiden ääriainesten kirkoituksia. Petri ei ymmärrä mitään alkukielista, vaikka kopioi sanoja lexacons.

        On hellppo leikkiä asiantuntijaa, niiden kuullen, jotka eivät koskaan tutki asioita.
        Tätä juuri Petri tekee. Hän ei useimmiten ole riittävästi tutkinut asiaa, mutta silti luulee olevansa asiantuntija.

        Petri ei ole asiantuntija missään asiassa.

        Esimerkki.
        Hän arvostelee Tohtori James White, vain sillä jos White uskoo ja on Calvinist.

        Petri on KJV fanatikko, kuitenkaan tietämättä asian todellista laitaa.

        James White, ja Jack Moorman keskustelivat King James Versiosta.

        Linkki https://www.youtube.com/watch?v=kTfiuksOwl4

        Moormannin perustelussa ei ole mitää varmaa perustelua, kuten Whitin.

        Varmasti rehellinen arvio on että White oli yliveto.

        Kuitenkin Paavola kirjoitti kirjoituksen James White.sta.

        En ole vastaa, King James Versio.ta. Mutta olen vastaan niitä raamatullisia, jotka eivät tunne asoita, ja ovat aina äänessä.


    • saviseutulainen

      Kai olette tietoisia, että helluntailaisissa on kuin huomaamatta alkanut ilmetä väljempää suhtautumista RKK:a kohtaan. Niin muodoin ekumenian myrkky muutenkin on hiipinyt sisään hell.srk:aan - ev.lut.kirkkoa ei tarvisi edes mainita. Sitä on viety jo kauan kuin surullisen kuuluisaa pässiä - kohti RKK:oa. P.Paavola on juuri se muurin aukossa rohkeasti seisova Herran soturi jollaisia tämä eksytysten ja kauhistuttavien harhaopetusten aika kipeästi aina enenevässä määrin tarvitsee.

      • RistiJaArmoVain

        Karismaattinen liike on silta katolisuuteen. Karismaattisuus toimii eksyttävästi molemmin puolin.


    • PasiToivonen

      >>RistiJaArmoVain...>>

      Ja Paavola. Ja Ku Klux Klan. Näihin neljään tosi uskovainen perustaa uskonsa.

      >>P.Paavola on juuri se muurin aukossa rohkeasti seisova Herran soturi jollaisia tämä eksytysten ja kauhistuttavien harhaopetusten aika kipeästi aina enenevässä määrin tarvitsee. >>

      Paavola ei ole vielä kehottanut tappamaan ketään, mutta sellainenkin aika voi vielä koittaa.

      • dfgdfgdfgdf

    • PasiToivonen

      >>Kai olette tietoisia, että helluntailaisissa on kuin huomaamatta alkanut ilmetä väljempää suhtautumista RKK:a kohtaan. >>

      Jotain myönteistäkin välillä.

    • olen_huolissani

      Petri Paavola kirjoittaa taas neitsyt Marian palvonnasta 'Katolinen petos ja Marian palvonta'. Hän ei taida keksiä muuta.

      Me protestantit tiedämme, että Marian palvonta on harhaoppia. Katoliset taas eivät lue Paavolan sivuja. Onko siis hyötyä jankuttaa kymmeniä artikkeleita samaa asiaa, joka ei enää rakenna mitään?

      Paavola on arvosteluvimman vallassa. Paavolalla on pakonomainen tarve osoittaa muut olevan väärässä. Hän ei pysty opettamaan meitä tuntemaan Jumalaa, koska Paavola ei itse tunne Jumalaa. Mutta Paavola pystyy arvostelemaan kaikkia ja käyttää Raamatun koettelusäännöstä väärin.

      Petri Paavolalla näyttää olevan suuri pätemisen tarve. Tällä linjalla ei pääse elämässä eteenpäin.

    • ertetetertrtte

      Petri Paavolalla pyörii todellakin vanha levy päällä. Paavolan uusin artikkeli paljastaa Martti Ojareksen isännän pöytä -ohjelmassa esiintyneen Timo Närhen eksytykset.

      Meille ei ole uutinen, että Martti Ojares ja Timo Närhi ovat eksyttäjiä.

      Paavola osaa nähdä muissa puutteita, mutta ei osa mitään rakentaa. Paavola välillä näkee myös toisten puutteet väärin, joten Paavola ei ole edes toisten haukkujana luotettava.

      Uusin artikkeli "Lopunajan väärä vanhurskaus osa 1" on aika sekava kirjoitus. Taitaa Paavolalla jo käsi täristä. Se on epäselvää tuubaa. En puolustele Timo Närheä ollenkaan, mutta sen huomaa, että Petri Paavolassa on toisten haukkumisen väärä henki.

      Paavola aina muistuttaa, että on oikeus koetella. Sitten on se eri asia, että kannattaako käyttää kaikki aikaa sonnan tonkimiseen.

      Meidän tulee olla hyvin huolissaan Paavolan kunnosta. Hänen toimintansa ei ole enää järkevää.

      • oppiKEHITYS

        "tulee olla hyvin huolissaan Paavolan kunnosta. Hänen toimintansa ei ole enää järkevää." IHMISJÄRKI PERUSTUU AISTEIHIN, JOTKA EIVÄT HAVAITSE LUOJAA.

        2.Kr.10:5 Hajotamme maahan järjen (HARHA)päätelmät, ja jokaisen varustuksen,
        joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan. Ja vangitsemme jokaisen ajatuksen( MIELI; METANOIA ) KUULIAISEKSI( TOTTELE ! ) Kristukselle( JUMALAN SANA )

        COPY: #SIKAmainenJUTTUSI 5.7.2016 18:44: "Katolisen kirkon opit ovat vääriä, se kyllä tiedetään. " SINÄ ITSE SEN KYLLÄ TIEDÄT, MUTTA "KANSANKIRKKOA" VIEDÄÄN TAKAISIN ROOMAAN PIKAMARSSIA,

        MITÄ SUURIN OSA SIELLÄ ISTUVISTA EI HAVAITSE, KUN EIVÄT TUNNE RAAMATTUA, VAAN SYÖVÄT SHITÄ P*SKAA, JOTA KIRKON LUSIKALLA SUUHUN TYÖNNETÄÄN.

        P.PAAVOLA ON HERRAN PROFEETTA JA APOSTOLI, SEISOO MUURINAUKOSSA.

        Ilmestyskirja 2:9 Minä tiedän ahdistuksesi ja köyhyytesi, olet kuitenkin rikas. Ja mitä pilkkaa kärsit niiltä jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole vaan ovat saatanan synagooga. 3:9 Katso, annan sinulle saatanan synagoogasta niitä jotka sanovat olevansa juutalaisia eivätkä ole, vaan valehtelevat( VALEHTELIJA EI PÄÄSE TAIVAAN JERUSALEMIIN, LUE ILM. 21 ). Katso, olen saattava heidät siihen, että tulevat ja kumartuvat jalkojesi eteen, ja ymmärtävät että Minä sinua rakastan.

        P.PAAVOLA VAROITTAA, NUHTELEE JA KEHOITTAA SANAN MUKAAN, JA TEKEE SELVÄKSI MISSÄ JUMALAN SANAN VASTUSTAJA, SATAN*A, ANTIKRISTUS ASUU.


        PETRI PAAVOLA LUKEE RAAMATTUA JA MUUTTUU TOTUUDEN SANAN MUKAAN.
        ROOMAN HARHAOPIT OVAT YHÄ KUIN LUTHERIN AIKANA, VANHA LEVY PÄÄLLÄ.

        ROOMAN SYNKRETISTISET HARHAOPIT "on oikeus koetella( JUMALAN SANALLA, JA SEN OPETUKSEN HEDELMIÄ TUTKIMALLA ). Sitten on eri asia, että kannattaako käyttää kaikki aika sonnan tonkimiseen." KUN P.PAAVOLA ON JO TUTKINUT SEN.

        Huomatkaa myös roomankatolisen katala luonne: Hankaliin kysymyksiin ei vastaa, vaikka tahallani toistan monesti: MITEN PAAVI VOI KANNATTAA KEHITYSOPPIA,
        JOS MUKA USKOO RAAMATUN JUMALAN SANAN ILMOITTAMAAN LUOJAAN?

        2.Pt.2:22 Heille on tapahtunut, mitä tosi(AMEN; EMET)Sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen" ja "Pesty sika rypee rapakossa."( SUS, latinaa = SIKA )

        Post_SCRIPTUM4U 5.7.2016 19:34: Psalmit: 14:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.

        HULLU sanoo sydämessään: "Jumalaa ei ole." Turmiollinen ja iljettävä on heidän( GOJIM, EPÄJUMALIENPALVOJAT )menonsa, EI ole KETÄÄN joka TEKEE HYVÄÄ.


        Kun yliopistokoulutus ylpistää ihmisen, niin se vasta tekeekin ihmisen tyhmäksi.
        Jumala on ylpeitä vastaan, vain rehelliset ja nöyrät saavat tuntea Sanan Totuuden.


        Melkein unohtui sanoa, että sinullaKIN on Suomessa vielä toistaiseksi oikeus ilmaista, jopa julkisesti, typerä ylpeiltä omaksuttu väärä "järkevä" mielipiteesi,

        mutta Totuuden vastainen tyhmä höpötyksesi ei silti mitään keneenkään vaikuta,

        KOSKA JUMALAN PYHÄ TOTUUDEN HENKI EI YHDY SANAASI, EI SIIS VAIKUTA,
        Ei vaikuta meihin jotka tunnemme Jumalan Sanan, oman kokemuksenkin kautta.

        1.Jh.2:6 Joka sanoo Hänessä( JUMALAN SANA, VT, KRISTUS ) pysyvänsä, on velvollinen( VERILIITTO ) vaeltamaan niinkuin Hän( JESHUA ) vaelsi( TEOT ).

        Ap.TEOT 10:38 tiedätte kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja Voimalla( SHEKINAH ) oli voidellut JESHUA HaNOTSRIN; Hänet joka vaelsi ympäri ja TEKI HYVÄÄ. Ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet, sillä Jumala oli Hänen kanssaan.

        Roomalaisille 7:12 Laki ON( YHÄ )Pyhä, ja Käskysana Pyhä, Vanhurskas ja HYVÄ !

        PS. 53:2 Hullu sanoo sydämessään: "Ei ole Jumalaa." Turmiollinen ja iljettävä on HEIDÄN( GOJIM ) väärä menonsa; ei ole ketään joka TEKEE sitä mikä on HYVÄÄ.


      • saviseutulainen

        Päin vastoin,

        meidän ei tule olla ollenkaan huolissamme Petri Paavolasta, vaan yhdessä hänen kanssaan ( oman tilamme jatkuvaa tarkkaamista unohtamatta ) olla huolissamme niistä harhaopeista/eksytyksistä, joista hän - ihan raamatullisesti - eksyttäjiä nimetenkin sävyisästi ja rakkaudellisesti opettaa/varoittaa.
        Vilpittömästi Paavola myös toivoo ja rukoilee, että eksymykseen joutuneet saisivat palata takaisin raittiille ja suoralle evankeliumin Tielle. Palata valheesta Totuuteen.


      • näin.se.menee
        saviseutulainen kirjoitti:

        Päin vastoin,

        meidän ei tule olla ollenkaan huolissamme Petri Paavolasta, vaan yhdessä hänen kanssaan ( oman tilamme jatkuvaa tarkkaamista unohtamatta ) olla huolissamme niistä harhaopeista/eksytyksistä, joista hän - ihan raamatullisesti - eksyttäjiä nimetenkin sävyisästi ja rakkaudellisesti opettaa/varoittaa.
        Vilpittömästi Paavola myös toivoo ja rukoilee, että eksymykseen joutuneet saisivat palata takaisin raittiille ja suoralle evankeliumin Tielle. Palata valheesta Totuuteen.

        Minä olen huolissaan Paavolan varoittamista eksyttäjistä ja myös itse Petri Paavolasta. Olen myös huolissani siitä, että välillä Paavola kritisoi totuutta valheeksi. Hän on mies, johon ei voi luottaa. Hän ei ole sellainen korkein tuomioistuin, joka osaisi aina tehdä työnsä oikein, eikä kukaan ole Paavola korottanut korkeimmaksi tuomioistuimeksi.


    • esimerkkinäytetty

      Paavolalla on ollut hyvää sanomaa sen suhteen ,että Israelia ja juutalaisia ei saa unohtaaa,mutta väkisin evankelioiminen on turhaa, koska kristiusko on niin pakanallista monessa suhteessa juutalaisuuteen nähden.
      Väitetään ,että Rooman kirkko olisi pakanallisempi kuin Lutherin juutalaisvastainen ja natsismin läpitunkema lahko. Ei se ole vaan osa arvokasta henkiopetusta on jätetty pois ja tilalle on tuotu vai Jeesus -Jumala asetelma joka ei kestä lähempää tarkastelua.
      Jokainen historiaa jaa uskontoa tunteva tietää sen ,että Jeesus /Jumala harhaoppi ei ollut se jota Jeesus-saarnaaja itse olisi halunnut tuoda esiin.
      Jeesuksen toiminta oli parantamista ja syntien pois ajamista ihmisistä.
      Hän opetti suvaitsevaisuutta ja lempeyttä kanssasaihmisiä kohtaan ja joskus ankaruutta vastustajiaan kohden.
      Tehkää hänen opetuksensa mukaan ei kirkon opin mukaan.

      • saviseutulainen

        >>>koska kristiusko on niin pakanallista monessa suhteessa juutalaisuuteen nähden.<<<

        >>Ei se ole vaan osa arvokasta henkiopetusta on jätetty pois ja tilalle on tuotu vai Jeesus -Jumala asetelma joka ei kestä lähempää tarkastelua<<

        ja uudelleen: >Ei se ole, vaan osa arvokasta HENKIOPETUSTA on jätetty pois ja TILALLE ON TUOTU VAIN JEESUS-JUMALA ASETELMA - JOKA EI KESTÄ LÄHEMPÄÄ TARKASTELUA<!!

        Etkö jo lakkaa vääntämästä Jumalan suoria teitä kieroon!
        Mitä perkeleen oppia sinä "esimerkkinäytetty" tänne kirjoitat yrittäessäsi eksyttää Herran Jeesuksen seuraajia, Häneen kaiken luottamuksensa ja turvansa panevia vilpittömiä uskovia!?


      • hrtbtfjttynf

        Paavolan Israelin tukeminen on tekopyhää. Paavola on itse kumonnut paljon alkuseurakunnan opeista Raamatun vastaisesti. Paavola itse asiassa vastustaa Israelia, koska hän ei taivu elämään alkuseurakunnan opetuksen mukaan.


      • gthyujujuyhy
        hrtbtfjttynf kirjoitti:

        Paavolan Israelin tukeminen on tekopyhää. Paavola on itse kumonnut paljon alkuseurakunnan opeista Raamatun vastaisesti. Paavola itse asiassa vastustaa Israelia, koska hän ei taivu elämään alkuseurakunnan opetuksen mukaan.

        Alkuseurakunnassa ei ollut Jeesus-Jumalaa vaan vanhurskaiden ryhmä joka teki hyviä tekoja Jeesus ihmisen opettamana.
        10 käskyä riittää hyvän elämän pohjaksi lisänä tietysti rakkauden teot.


      • eddeswswswde
        saviseutulainen kirjoitti:

        >>>koska kristiusko on niin pakanallista monessa suhteessa juutalaisuuteen nähden.<<<

        >>Ei se ole vaan osa arvokasta henkiopetusta on jätetty pois ja tilalle on tuotu vai Jeesus -Jumala asetelma joka ei kestä lähempää tarkastelua<<

        ja uudelleen: >Ei se ole, vaan osa arvokasta HENKIOPETUSTA on jätetty pois ja TILALLE ON TUOTU VAIN JEESUS-JUMALA ASETELMA - JOKA EI KESTÄ LÄHEMPÄÄ TARKASTELUA<!!

        Etkö jo lakkaa vääntämästä Jumalan suoria teitä kieroon!
        Mitä perkeleen oppia sinä "esimerkkinäytetty" tänne kirjoitat yrittäessäsi eksyttää Herran Jeesuksen seuraajia, Häneen kaiken luottamuksensa ja turvansa panevia vilpittömiä uskovia!?

        ottakaa vaan ohjenuoraksi 10 käskyä ja Jeesuksen puheet niin hyvin menee.
        Jeesus Jumaluus on harhaoppia. Jeesus sai voimia Jumalalta niin tekin.


      • kerettiläisetpoltettava
        eddeswswswde kirjoitti:

        ottakaa vaan ohjenuoraksi 10 käskyä ja Jeesuksen puheet niin hyvin menee.
        Jeesus Jumaluus on harhaoppia. Jeesus sai voimia Jumalalta niin tekin.

        Kerettiläinen turpa tukkoon!


      • Jeesus.On.Jumala
        gthyujujuyhy kirjoitti:

        Alkuseurakunnassa ei ollut Jeesus-Jumalaa vaan vanhurskaiden ryhmä joka teki hyviä tekoja Jeesus ihmisen opettamana.
        10 käskyä riittää hyvän elämän pohjaksi lisänä tietysti rakkauden teot.

        Jeesuksen Jumaluuden kieltäjä palvoo Saatanaa!


    • En ymmärrä sitä, miksi ihmeessä ylipäätään ottaen kukaan ottaa Paavolan jutut jotenkin edes puoliksi vakavissaan.

      Hänellä ei ole yhtään minkäänlaista pätevyyttä tai osaamista puhua läheskään kaikista asioista, joihin häneltä kommentteja sataa.

      • saviseutulainen

        Ja taas - odotetusti - hyökkäyksiä Petri Paavolaa ja hänen Raamatun Sanan valossa kestävää, raitista, opetustaan vastaan.

        Niinpä.
        Totuuden puhujalla ei ole yösijaa.


      • iuouioiuouoiuoui
        saviseutulainen kirjoitti:

        Ja taas - odotetusti - hyökkäyksiä Petri Paavolaa ja hänen Raamatun Sanan valossa kestävää, raitista, opetustaan vastaan.

        Niinpä.
        Totuuden puhujalla ei ole yösijaa.

        Petri Paavola on monta kertaa todistettu huijariksi. Jos joku häntä erehtyy seuraamaan, niin saa ansionsa mukaan.

        Paavola ruikuttaa, että häntä kiusataan. Hän on itse tehnyt hyvin vakavaa syntiä. Ymmärrän sen, että Paavolan on vaikea hyväksyä se, ettei hänellä ole enää asiaa taivaaseen. Paavola ei pysty näkemään itsestään sitä farisealaisuutta, jonka seurauksena hän on tehnyt kohtalokkaat syntinsä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14404878/petri-paavola-pilkkasi-pyhaa-henkea


      • saviseutulainen
        iuouioiuouoiuoui kirjoitti:

        Petri Paavola on monta kertaa todistettu huijariksi. Jos joku häntä erehtyy seuraamaan, niin saa ansionsa mukaan.

        Paavola ruikuttaa, että häntä kiusataan. Hän on itse tehnyt hyvin vakavaa syntiä. Ymmärrän sen, että Paavolan on vaikea hyväksyä se, ettei hänellä ole enää asiaa taivaaseen. Paavola ei pysty näkemään itsestään sitä farisealaisuutta, jonka seurauksena hän on tehnyt kohtalokkaat syntinsä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14404878/petri-paavola-pilkkasi-pyhaa-henkea

        >>Petri Paavola on monta kertaa todistettu huijariksi. Jos joku häntä erehtyy seuraamaan, niin saa ansionsa mukaan.<<

        TODISTETTU HUIJARIKSI!?

        Täällä käytyjen keskustelujen perusteellako sinä "iouuioiui ..."
        "todistat" Petri Paavolan huijariksi.
        Minusta tuntuu, etteivät innokkaimmat ja sitkeimmät Paavolan mustamaalaajat ja vaikka miksi perkeleen "kätyriksi" haukkumat, ole perusteellisesti edes tutustuneet P.P:n kirjoituksiin, opetusvideoihin ym.materiaaliin.
        Toki riippuu siitäkin millaisten hengellisten "silmälasien" läpi Paavolan
        kirjoituksia/opetuksia lukee tahi mimmoisella korvalla kuuntelee hänen opetustaan.
        Tätä tietysti voidaan soveltaa sekä Paavolan mollaajiin, että hänen puolestapuhujiinsa.

        Muuta auktoriteettia ei ole kuin Raamatun Sana.
        Ja kirjoitetun Raamatun Sanan valossa Petri Paavola kehottaa kirjoituksiaan rukouksessa koettelemaan.

        P.S. Aikamoinen uhkaus tuo >>Jos joku häntä erehtyy seuraamaan, niin saa ansionsa mukaan.<<!


      • wwtedfgsdshe
        saviseutulainen kirjoitti:

        >>Petri Paavola on monta kertaa todistettu huijariksi. Jos joku häntä erehtyy seuraamaan, niin saa ansionsa mukaan.<<

        TODISTETTU HUIJARIKSI!?

        Täällä käytyjen keskustelujen perusteellako sinä "iouuioiui ..."
        "todistat" Petri Paavolan huijariksi.
        Minusta tuntuu, etteivät innokkaimmat ja sitkeimmät Paavolan mustamaalaajat ja vaikka miksi perkeleen "kätyriksi" haukkumat, ole perusteellisesti edes tutustuneet P.P:n kirjoituksiin, opetusvideoihin ym.materiaaliin.
        Toki riippuu siitäkin millaisten hengellisten "silmälasien" läpi Paavolan
        kirjoituksia/opetuksia lukee tahi mimmoisella korvalla kuuntelee hänen opetustaan.
        Tätä tietysti voidaan soveltaa sekä Paavolan mollaajiin, että hänen puolestapuhujiinsa.

        Muuta auktoriteettia ei ole kuin Raamatun Sana.
        Ja kirjoitetun Raamatun Sanan valossa Petri Paavola kehottaa kirjoituksiaan rukouksessa koettelemaan.

        P.S. Aikamoinen uhkaus tuo >>Jos joku häntä erehtyy seuraamaan, niin saa ansionsa mukaan.<<!

        Petri Paavolalla voi olla välillä jotain oikeaa informaatiotakin, välillä hänellä on epätarkkuuksia ja välillä todella törkeää eksytystä. Sinä olet langennut Paavolan eksytykseen. Paavola mm. puhuu, että Jumala olisi puhunut joitain hänelle, mutta se henki ei ollut Jumala.

        Sinun kommenttisi on täyttää soopaa. Vai ei ole Petri Paavola koettelijat tutustuneet kunnolla hänen kirjoituksiinsa. Katson miten tarkkaan on tutustuneet näiden keskustelujen aloittajat ja pystyneet myös todistamaan Paavolan eksyttäjäksi.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14132055/onko-petri-paavola-todella-ovela-eksyttaja

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14227434/petri-paavola-jai-kiinni-valehtelusta

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14216244/petri-paavola-antoi-vaaran-profeetan-merkin

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14404878/petri-paavola-pilkkasi-pyhaa-henkea

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14410452/paavola-lahti-puolustuskannalle-uppoi-syvemmalle

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14415040/petri-paavola-elaa-riivaajahenkien-maailmassa


      • saviseutulainen
        wwtedfgsdshe kirjoitti:

        Petri Paavolalla voi olla välillä jotain oikeaa informaatiotakin, välillä hänellä on epätarkkuuksia ja välillä todella törkeää eksytystä. Sinä olet langennut Paavolan eksytykseen. Paavola mm. puhuu, että Jumala olisi puhunut joitain hänelle, mutta se henki ei ollut Jumala.

        Sinun kommenttisi on täyttää soopaa. Vai ei ole Petri Paavola koettelijat tutustuneet kunnolla hänen kirjoituksiinsa. Katson miten tarkkaan on tutustuneet näiden keskustelujen aloittajat ja pystyneet myös todistamaan Paavolan eksyttäjäksi.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14132055/onko-petri-paavola-todella-ovela-eksyttaja

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14227434/petri-paavola-jai-kiinni-valehtelusta

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14216244/petri-paavola-antoi-vaaran-profeetan-merkin

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14404878/petri-paavola-pilkkasi-pyhaa-henkea

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14410452/paavola-lahti-puolustuskannalle-uppoi-syvemmalle

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14415040/petri-paavola-elaa-riivaajahenkien-maailmassa

        >>Sinun kommenttisi on täyttää soopaa. Vai ei ole Petri Paavola koettelijat tutustuneet kunnolla hänen kirjoituksiinsa. Katson miten tarkkaan on tutustuneet näiden keskustelujen aloittajat ja pystyneet myös todistamaan Paavolan eksyttäjäksi.<<

        No niin. Kyllä minä olen lukenut nämä Paavola-ketjut, osan tarkkaankin.
        Osan viesteistä tosin saa suodattaa soopana - joksi minun kommenttini mainitset - jo päällisin puolisella lukaisemisella.
        Halpahintaista panettelua ja vihamielistä suhtautumista Petri Paavolaan - ei yksin täysin asiattomien kommenttien kohdalla, vaan myös asiallisempien.
        Yhdenkään P.Paavolaa lujalla "totuudenäänellään" suomivan kirjoituksista ei löydy juuri nimeksikään sävyisyyttä, puhumattakaan rakkaudellisuudesta.
        Paavolaa eksyttäjäksi ja harhaopettajaksi syyttävät lyövät häntä n.s. kuin vierasta sikaa.
        Muuten entä sinä itse, miten tarkkaan sinä olet tutustunut ja paneutunut Paavolan kirjoituksiin?

        >>Paavola mm. puhuu, että Jumala olisi puhunut joitain hänelle, mutta se henki ei ollut Jumala.<<

        En ole kertaakaan huomannut Petri Paavolan käyttävän suoraa sanontaa: "Jumala on puhunut minulle".
        Yleisimmin hän kertoo saaneensa sydämelleen ... sitä tai tätä.
        Ehkä joskus: "Koin Jumalan puhuneen ...".

        Ja taas kerran. En pidä Petri Paavolaa erehtymättömänä, en sinnepäinkään. Yksikään ihminen ei ole erehtymätön.
        "Monessa kohdin me olemme erehtyväiset ..."
        Enkä henkilökohtaisesti - omassa suuressa erehtyväisyydessäni - ole Paavolan kanssa läheskään kaikin kohdin presiis samaa mieltä.
        Mutta, se mikä on ratkaisevaa ja KAIKKEIN TÄRKEINTÄ.
        TÄRKEINTÄ YLITSE KAIKEN MUUN, on se, että Petri Paavola ei opeta Jeesuksen Kristuksen sovitus - ja lunastustyöstä meidän puolestamme väärin. Hän ei johda ketään väärään pelastusvarmuuteen. Paavola ei opeta Jumalan evankeliumista yhdessäkään kohdin niin, että Paavali saattaisi sanoa hänen "tuoneen sisään väärää oppia, väärää eli toista evankeliumia".
        Paavola ei opeta Jumalan armosta ja uskosta, pelastuksesta yksinomaan Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, väärin. Armon evankeliumia Petri Paavola julistaa.
        Hän ei "lumoa" ketään väärän evankeliumin äärelle.

        Minusta on aivan sama pitääkö Petri Paavola Melkisedekiä Jeesuksena tahi ei.
        Tällä asialla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa.

        Edelleen: Minusta Petri Paavola ei ole vaarallinen eksyttäjä.
        Herran Jeesuksen Kristuksen ristin ja veren evankeliumin julistamisessa, opettamisessa hän ei ole eksyttäjä ollenkaan.
        Jos noissa Vanhan Testamentin "näkemyksissäänkään".
        Ja mistä hän "väärin" opettaa, sillä ei ole tekemistä pelastuskysymyksen kanssa.


      • saviseutulainen kirjoitti:

        >>Sinun kommenttisi on täyttää soopaa. Vai ei ole Petri Paavola koettelijat tutustuneet kunnolla hänen kirjoituksiinsa. Katson miten tarkkaan on tutustuneet näiden keskustelujen aloittajat ja pystyneet myös todistamaan Paavolan eksyttäjäksi.<<

        No niin. Kyllä minä olen lukenut nämä Paavola-ketjut, osan tarkkaankin.
        Osan viesteistä tosin saa suodattaa soopana - joksi minun kommenttini mainitset - jo päällisin puolisella lukaisemisella.
        Halpahintaista panettelua ja vihamielistä suhtautumista Petri Paavolaan - ei yksin täysin asiattomien kommenttien kohdalla, vaan myös asiallisempien.
        Yhdenkään P.Paavolaa lujalla "totuudenäänellään" suomivan kirjoituksista ei löydy juuri nimeksikään sävyisyyttä, puhumattakaan rakkaudellisuudesta.
        Paavolaa eksyttäjäksi ja harhaopettajaksi syyttävät lyövät häntä n.s. kuin vierasta sikaa.
        Muuten entä sinä itse, miten tarkkaan sinä olet tutustunut ja paneutunut Paavolan kirjoituksiin?

        >>Paavola mm. puhuu, että Jumala olisi puhunut joitain hänelle, mutta se henki ei ollut Jumala.<<

        En ole kertaakaan huomannut Petri Paavolan käyttävän suoraa sanontaa: "Jumala on puhunut minulle".
        Yleisimmin hän kertoo saaneensa sydämelleen ... sitä tai tätä.
        Ehkä joskus: "Koin Jumalan puhuneen ...".

        Ja taas kerran. En pidä Petri Paavolaa erehtymättömänä, en sinnepäinkään. Yksikään ihminen ei ole erehtymätön.
        "Monessa kohdin me olemme erehtyväiset ..."
        Enkä henkilökohtaisesti - omassa suuressa erehtyväisyydessäni - ole Paavolan kanssa läheskään kaikin kohdin presiis samaa mieltä.
        Mutta, se mikä on ratkaisevaa ja KAIKKEIN TÄRKEINTÄ.
        TÄRKEINTÄ YLITSE KAIKEN MUUN, on se, että Petri Paavola ei opeta Jeesuksen Kristuksen sovitus - ja lunastustyöstä meidän puolestamme väärin. Hän ei johda ketään väärään pelastusvarmuuteen. Paavola ei opeta Jumalan evankeliumista yhdessäkään kohdin niin, että Paavali saattaisi sanoa hänen "tuoneen sisään väärää oppia, väärää eli toista evankeliumia".
        Paavola ei opeta Jumalan armosta ja uskosta, pelastuksesta yksinomaan Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, väärin. Armon evankeliumia Petri Paavola julistaa.
        Hän ei "lumoa" ketään väärän evankeliumin äärelle.

        Minusta on aivan sama pitääkö Petri Paavola Melkisedekiä Jeesuksena tahi ei.
        Tällä asialla ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa.

        Edelleen: Minusta Petri Paavola ei ole vaarallinen eksyttäjä.
        Herran Jeesuksen Kristuksen ristin ja veren evankeliumin julistamisessa, opettamisessa hän ei ole eksyttäjä ollenkaan.
        Jos noissa Vanhan Testamentin "näkemyksissäänkään".
        Ja mistä hän "väärin" opettaa, sillä ei ole tekemistä pelastuskysymyksen kanssa.

        Kerrohan "saviseutulainen": millä pätevyydellä Paavola ottaa kantaa vähän joka asiaan?


      • saviseutulainen
        Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:

        Kerrohan "saviseutulainen": millä pätevyydellä Paavola ottaa kantaa vähän joka asiaan?

        Sitä sinun on ehkä hyvä kysyä Petri Paavolalta itseltään.
        Hänen kotisivuiltaan löytyy linkki palautteille.
        Kirjoita ja kysy!


      • näin.se.menee
        saviseutulainen kirjoitti:

        Sitä sinun on ehkä hyvä kysyä Petri Paavolalta itseltään.
        Hänen kotisivuiltaan löytyy linkki palautteille.
        Kirjoita ja kysy!

        Olen kuullut, että moni on Paavolalle palautetta antanut, eikä Paavola palautetta kuuntele.


    • JT.ja.PP.eksyttäjät

      Petri Paavola on aika paljolti stetsonmies Jari Tasasen opetuslapsi. Asuvatkin aika lähekkäin, JT Hartolassa ja PP sahtipitäjä Sysmän puolella.

    • Rapanhapakko

      Tietenkin Paavola on hörhö. Äärifundamentalisti ja Nuoren Maan kreationisti. Lakihenkinen ja mielestään se oikeauskoinen.

      Vaikea tietää, onko kyse mielenhäiriöstä vai tahallisesta epärehellisyydestä. Saippuapalareaktionsa ja vaikeiden kysymysten välttelynsä kuten tässä jo näyttämässäni ketjussa viittaavat ihan tahalliseen valheellisuuteen. Joka tosin on uskovaisilla vain hyve heidän kulttuurissaan.
      https://kitina.net/viewtopic.php?f=7&t=9753&hilit=maailmanmeno

      Jotkut tuolla arvelevat, että Paavola on henkisesti häriintynyt. Minusta se olisi epäkohteliaammin sanottu kuin että onkin patologinen velehtelija. Joka toki on mielenhäiriö sekin.

      Täällä on surkuhupaisaa, miten jotkut teistä sanovat Paavolaa "eksyttäjäksi" tai "vääräksi profeetaksi". Luultavasti teidän täytyykin olettaa sellaisia melkein yliluonnollisia merkityksiä kanssanne erimielisistä kristityistä. Muuten joutuisitte miettimään josko se omakin suuntanne ja koko kristinusko perustaa myöten on samanlaista hörhöilyä.

      Sen tolkummat ihmiset ovat ymmärtäneet jo aikoja sitten. Joten eivät ota teistä minkään suunnan juttuja vakavasti eikä sitä kuka teistä olisi "oikeaoppinen",

      • saviseutulainen

        Ateistin kommenteilla ei tässä keskustelussa ole puolen puupennin arvoa - eikä sitäkään.

        Ihmeen sitkeästi sinä hapan ... ei vaan Rapanhapakko jaksat notkua uskovien keskusteluketjuissa mukana.
        Mikä on pontimenasi?
        Taisin joskus arvella, että sinä etsit omalla tavallasi Jumalaa.
        En usko, että olet täällä pelkästään kiusantekomielellä.
        Raamattukaan ei ole sinulle lukematon, sanoisin, että mieluummin päinvastoin!?


      • Akateeminen.sorsako
        saviseutulainen kirjoitti:

        Ateistin kommenteilla ei tässä keskustelussa ole puolen puupennin arvoa - eikä sitäkään.

        Ihmeen sitkeästi sinä hapan ... ei vaan Rapanhapakko jaksat notkua uskovien keskusteluketjuissa mukana.
        Mikä on pontimenasi?
        Taisin joskus arvella, että sinä etsit omalla tavallasi Jumalaa.
        En usko, että olet täällä pelkästään kiusantekomielellä.
        Raamattukaan ei ole sinulle lukematon, sanoisin, että mieluummin päinvastoin!?

        Minuakin kiinnostaisi tuon Paavolan koulutus ja osaaminen. Jätkällä tuntuu olevan sanottavaa joka asiaan. Mistä se osaaminen oikein tulee?


      • Rapanhapakko

        Saviseutulainen: Motiivini oli alunperin säikähdys josko uskovaisten sairas ja ahdas maailmanselitys olisi sittenkin totta. Jolloin maailmankaikkeus olisi pelkkä helvetti ja Jumala saatanaa vastaava piru. Ihan surkea loukko sitten, elämä ei olisi elämisen arvoista niillä kipeillä ehdoilla.

        Tiesinhän minä, ettei se maailmanselitys ole totta. Mutta tutkin varsinkin karismaväitteitä ja fundamentalistista tulkintaa sitten joko neuroottisuuttani tai tieteellistä rehellisyyttäni. Vuosia sitten jo. Olin kovin helpottunut, kun en nähnyt sen enempää yliluonnollisuutta kuin asiapohjaakaan. Siispä heillä ei ole kuin oma paha tahtonsa.

        Nykyään kai ihan velvollisuudentunnosta joskus yritän näyttää uskovaisille suoraan, miten harhainen ja paha maailmanselityksensä on. Auttaakseni ulos tai ainakin koettaen estää kiikunkaakun olevia vajoamasta siihen mutakuoppaan. Ja tuo Paavola oli siihen aivan mainio alusta :-) Olen joskus liian tyly, mutta minusta se on parempi kuin hymistely, silloinhan uskovaiset kuvittelevat että heidän juttusa hyväksytään ja heitä pyydetään "opettamaan". Toki jämähtäneisiin uskovaisiin itseensä ei voi enää vaikuttaa, sivusta seuraajiin ehkä.

        Niin ja "etsinkö Jumalaa"? Luultavasti oletat sillä ylimielisenä juuri sinun Jumalakäsitystäsi. Jota en etsi ja johon en tule uskomaan sen enempää kuin sinä Allahiin, Juppiteriin tai Krisnaan ja Shivaan.

        Toiselle kysyjälle, että Paavola on toiminut ainakin puhelinmyyjänä. Oman kertomansa mukaan tullut uskoon alkoholistiparantolassa. Ensin oli muistaakseni Vapaaseurakuntalainen, mutta nekään eivät oleet Paavolalle tarpeeksi "oikeaoppisia". Liekö hänellä koulutusta mihinkään, en tiedä. Itseoppinut Raamatuntulkitsija.


      • saviseutulainen
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Saviseutulainen: Motiivini oli alunperin säikähdys josko uskovaisten sairas ja ahdas maailmanselitys olisi sittenkin totta. Jolloin maailmankaikkeus olisi pelkkä helvetti ja Jumala saatanaa vastaava piru. Ihan surkea loukko sitten, elämä ei olisi elämisen arvoista niillä kipeillä ehdoilla.

        Tiesinhän minä, ettei se maailmanselitys ole totta. Mutta tutkin varsinkin karismaväitteitä ja fundamentalistista tulkintaa sitten joko neuroottisuuttani tai tieteellistä rehellisyyttäni. Vuosia sitten jo. Olin kovin helpottunut, kun en nähnyt sen enempää yliluonnollisuutta kuin asiapohjaakaan. Siispä heillä ei ole kuin oma paha tahtonsa.

        Nykyään kai ihan velvollisuudentunnosta joskus yritän näyttää uskovaisille suoraan, miten harhainen ja paha maailmanselityksensä on. Auttaakseni ulos tai ainakin koettaen estää kiikunkaakun olevia vajoamasta siihen mutakuoppaan. Ja tuo Paavola oli siihen aivan mainio alusta :-) Olen joskus liian tyly, mutta minusta se on parempi kuin hymistely, silloinhan uskovaiset kuvittelevat että heidän juttusa hyväksytään ja heitä pyydetään "opettamaan". Toki jämähtäneisiin uskovaisiin itseensä ei voi enää vaikuttaa, sivusta seuraajiin ehkä.

        Niin ja "etsinkö Jumalaa"? Luultavasti oletat sillä ylimielisenä juuri sinun Jumalakäsitystäsi. Jota en etsi ja johon en tule uskomaan sen enempää kuin sinä Allahiin, Juppiteriin tai Krisnaan ja Shivaan.

        Toiselle kysyjälle, että Paavola on toiminut ainakin puhelinmyyjänä. Oman kertomansa mukaan tullut uskoon alkoholistiparantolassa. Ensin oli muistaakseni Vapaaseurakuntalainen, mutta nekään eivät oleet Paavolalle tarpeeksi "oikeaoppisia". Liekö hänellä koulutusta mihinkään, en tiedä. Itseoppinut Raamatuntulkitsija.

        Kiitos vastauksesta!

        Meistä uskovista ei Jumalaa tule ( eikä kannata ) etsiä.
        Siis perustella epäuskoaan uskovien ihmisten perusteella.
        Meidän kieltämättä tulisi olla Herran Jeesuksen kehotuksen mukaisesti "valona maailmalle ja suolana ...".
        Perin himmeä on tuo tuikku ja enemmän ja vähemmän mautonta on tuo suola.
        Itse entisenä ateistina aikoinani koin uskovaisten tekopyhyyden, tuomitsevaisuuden, ylpeyden jne. jo yhtenä osoituksena siitä, ettei Jumalaa voi olla, kun sietää "asiansa ajajiksi" tuommoisia naamat hartaina, köyhille selkänsä kääntäviä, itsensä koroittajia ....
        Karkeasti yleistin uskovat jotakuinkin samaan sakkiin kaikki.
        Erityisesti helluntailaiset, joissa en suostunut näkemään mitään hyvää.
        Minä hullu ruokin ateismiani uskovien ihmisten raadollisuudella.
        Perustelin Jumalan olemassa olemattomuutta mm. Hänen heikkojen ja kompuroivien uskoviensa perusteella.
        Toki tuhansien muiden syidenkin tähden - joita maailmankaikkeutta myöten, kurja maapallomme mukaan lukien - olin löytävinäni muun epäuskon vallassa elävän ihmiskunnan mukana.


        Herra Jeesus sanoo "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan niin tämä myös teille annetaan".

        Tie Jumalan valtakuntaan on itse Jeesus Kristus.
        Eikä muuta tietä ole.

        Raamattu, Jumalan Sana. Se on ainut täydellinen auktoriteetti ja totuus Jumalaa ja Hänen valtakuntaansa etsivälle.
        Raamattua on myös verraten helppo käyttää vahvistuksena epäuskolleen, kun hakee hakemalla niitä kuuluisia Raamatun "ristiriitaisuuksia". T.s. lukee kuin piru Raamattua.
        Muistan jostain lukeneeni - en näiltä palstoilta - miehestä, joka kertakaikkiaan halusi päästä rauhaan häntä kiusaavista ajatuksista, onko Jumalaa vai ei. Hän päätti lukea Raamatun perinjuurin kannesta kanteen ja todistaa itselleen tällä tavoin, että Jumalaa ei ole ja että Raamattu on vain muutama tuhat vuotta sitten eläneiden paimentolaisten nuotiotarinoiden kokoelma.
        Luku-urakkansa jälkeen mies luki Raamatun uudestaan läpi - nyt toisella "katsantokannalla", toki edelleen sitä pinttynyttä epäuskoaan pönkittääkseen.
        Lopputulos oli se, että kyseinen mies sai tulla uskoon.

        P.S. Jos uskosta osaton hakee vahvistusta epäuskolleen näiltä palstoilta, sitä hän kyllä tulee saamaan.


    • näin.se.menee

      Petri Paavola on julkaissut artikkelin: Lihan ääni hylkää Jumalan tahdon.

      Artikkeli on lyhyt valitusvirsi siitä, että niitä uskovia pilkataan, jotka noudattavat Jumalan tahtoa. Tästä saa sellaisen kuvan, että Paavolaa vaivaa se, että hänen kirjoituksia on koeteltu ja hänet on havaittu sekä vääräksi opettajaksi että vääräksi profeetaksi.

      Paavolan on turha valittaa, koska hänestä esitetty kritiikki on tehty ammattitaitoisesti. Paavola saa vain sitä, mitä hän on itse omilla teoillaan aikaansaanut.

      • Lihan.Ääni.666

        Olen kuullut lihan äänen Jyväskylän Sokoksen lihatiskillä. Se oli sellainen vaimea plötsäys, kun liha oli Mestarin käsissä. Olen myös kuullut kielten puhetta samaisella legendaarisella lihatiskillä. Se oli sellaista lipevää litinää liemissä.


    • nasaretilaistenlahko_

      Onko aloittaja itse varoittamassa kadotukseen vaappuvia ihmisiä kadotukselta? Onko sinussa HERRAN RAKKAUS varoittaa lähimmäistä eksytyksistä, vääristä opeista, saatanan touhuista? Oletko sinä evankelioimassa ihmisiä? Tunnustatko sinä Herraasi Jeesusta Kristusta ja olet valmis ottamaan tuhansien haukut niskaasi puhuessasi sitä mitä Raamattu opettaa? Niin, oletko sinä kertomassa ihmisille evankeliumia totuudessa ja Pyhässä Hengessä? Oletko? Vai häpeätkö Herrasi sanaa, etkä halua, että muutkaan evankelioivat? Siitäkö aloitus? Et halua evankelioida etkä halua että muutkaan sitä tekevät???

    • mastupointoaei

      Petrillä on hyviä kirjoituksia seksin vaaroista ja masturblinnista. M. Voi johtaa pahaan kuten itsetunnon menemiseen raiskauksiin ja pettämiseen. Kaikki melkein hyväksyy m:n muttei PP. Täytyy perustaa liike joka julistaa m. Vaaroista vangeilla nuorukaisilla ja teineillä. Uskonaskel myös tuomitsee m:n ja sen miehet on ainoita jotka ei m.

    • voivoivoiv

      Paavola on alkanut taas arvostelemaan Emil Antonia katolisista kirjoituksista. Petri Paavola tuhlaa aikaa harhaoppien mainostamiseen. Paavola ei pysty julistamaan totuudellista evankeliumia, vaan ainoastaan riitelemään harhaoppisten ja myös oikeaoppisten kanssa.

    • Paavolasta_lisää

      Nyt on Filippiineillä asuva suomalainen opettaja julkaissut Paavolasta arviointivideon. Hän kiinnittää hyvin huomiota siihen, että Paavolan voi olla liika keskittyminen erilaisiin eksytyksiin ja niiden paljastamiseen ja ei aina välttämättä aina siihen mikä on sitä todellista.

      https://www.youtube.com/watch?v=eC7u0h6a4jk

      Paavola on kirjoittanut vastineen videosta. Paavolan energia menee jonnen joutaviin väittelyihin. Paavola osaa rikkoa ja myös roiskuttaa välillä hyvän päälle, mutta Paavola ei osaa mitään hyvää rakentaa.

    • siisnäin

      Väärän vastakohta on helppo nähdä ja löytää kun on ensin tutustunut harhaan ja eksytyksen..

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe