Petri Paavola antoi väärän profeetan merkin

PPvääräProfeetta

Petri Paavola taas jatkaa Patrick Tiasen käsittelyä kirjoituksessaan: 'Te tulette niin kuin Jumala tietämään'. Tiainen on väärä opettaja, mutta se ei anna oikeutta Paavolan tehdä, mitä tahansa.

Nyt Petri Paavola julkaisi oman profetian. Se tulee koetella, kuten Paavola toitottaa koko ajan. Meidän ei pidä uskoa kaikkia henkiä, vaan kuulema tulee koetella mm. vertaamalla sanomaa Raamatuun.

Petri Paavola sanoo: "Olin rukouksessa ja kyselin Herran edessä kirjoitukselleni nimeä ja sain sydämeeni vastauksen: Te tulette niin kuin Jumala tietämään."

1 Moos. 3 kertoo ihmisen syntiin lankeamuksesta. Paholainen vietteli Eevaa tekemään syntiä. Paholainen valehteli, että ihminen voisi tulla tietämään niin kuin Jumala. Tämän jumalallisuuden tavoittelu oli syntiä ja siihen paholainen yllytti.

Nyt paholainen on puhunut Petri Paavolalle ja käyttänyt samoja viettelyksen sanoja, kuin mitä paholainen käytti, kun hän vietteli Eevaa syntiin. Petri Paavola tiesi, että näitä sanoja on paholainen käyttänyt, mutta ei ymmärtänyt sitä, että hänelle puhui valkeuden enkeli, itse paholainen:

1 Moos 3:1. Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?" 2. Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, 3. mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'." 4. Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; 5. vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te TULETTE NIINKUIN JUMALA TIETÄMÄÄN hyvän ja pahan".

Kun Jumala puhuu, niin Hän ei käytä sellaisia sanontoja, joita on paholainen käyttänyt. Jumala ei yllytä käyttämään artikkelin otsikossa paholaisen valhetta.

Jumala voi sallia paholaisen puhua ihmiselle ja ihmisellä on usein joku keino erottaa, onko puhe paholaisesta vai Jumalasta. Kun ihminen koettelee huolellisesti kuulemansa, niin silloin hän erottaa henget. Nyt Jumala salli, että paholainen puhui Petri Paavolalla samoilla sanoilla, miten paholainen puhui Eevalle, jotta Paavola voisi tunnistaa hengen. Paavoa ei tunnistanut henkeä oikein.

Petri Paavola on antanut väärän profeetan merkin. Raamattu ohjeistaa meitä erottautumaan Petri Paavolasta pois, jotta emme ota otaa samaan syntiin, mitä Paavola on tehnyt mennessään uskomaan paholaisen puheita.

110

1522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghfhfg

      Paavola kärähti väärästä profetoinnista ja yrittää nyt hiljentää hänet paljastaneet.

      • pillupränhäm

        Paavola on päänsä kolauttanut aivoinvalidi. eläkkeellä. Latvabee. yritettää ymmärttää vammmasta.


    • arkaaihe

      Kuka poistetti samaamaihetta käsitelleen ketjun? Siinä oli tosi mielenkiintoista keskustelua ja muutakin aihetta.

      • fghfhfgh

        Sanos muuta, Paavola yrittää paeta sitä, että teki syntiä.


      • tämä_on_koeteltu

        Petri Paavola kertoo saaneensa profetallisen unen, jossa varotettiin siitä, että näinä aikoina Raamatusta opetetaan enemmän, kuin mitä Raamatussa on. Paavola kertoi saaneensa kehotuksen varoittaa asiasta muita.

        Paavola: "Muutamia aikoja sitten näin unen, jonka koin olevan Herran antama. Unessa minulle sanottiin seuraavat sanat: Tänä aikana Raamatun aiheista opetetaan enemmän kuin mitä Raamatussa on. Kuullessani unessa edellä olevat sanat sain ymmärryksen, että minulle sanotut sanat tarkoittavat sitä, että nykyään opetetaan paljon sellaisia opetuksia, joita Raamattu ei opeta. Unessa sain myös kehotuksen tuoda esille se mitä minulle sanottiin."

        Paavolan saama viesti ei anna hengessä rauhaa. Siinä on sellaista, jota ei tunnista Jumalan persoonan puhumaksi ja jopa sellaista, joka sotii Raamattun opetusta vastaan. Eteenkin viestiä kysyeenalaistaa se, että Paavola ennenkin kuunnnellut valkeuden enkeliä erheellisesti: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14216244/petri-paavola-antoi-vaaran-profeetan-merkin

        Raamatussa opetetaan, ettei pidä halveksua profetallisuutta eikä sammuttaa Henkeä. Tämä tarkoittaa sitä, että Jumala puhuu ilmestysten, unien ja profetoiden kautta myös. Silloin saamme tietää Jumalalta jotain enemmän, mitä ei ole ole Raamatussa. Se voi olla jotain ajankohtaista tai muuta, mistä Jumala on ennalta ilmoittanut (esim. Joel 3:1,2). Nämä profetia eivät kuitenkaan voi olla ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa, mutta niissä voi olla tietenkin jotain ajankohtaista tms. Raamatun tiedetään siteeraavan jopa Heenokin kirjaa, jota ei ole Raamatussa.

        Kun koetellaan Paavolan sanomaa, niin oikeampi viesti olisi ollut se, että nykyään opetetaan Raamatun vastaisia asioita. Mormoonien kirja on räikeasti ristiriidassa Raamatun kanssa, joten tämä lisäosa ei tietenkään ole Jumalasta. Katolisen kirkon katekismus on vastaavanlainen kirja, mikä ei ole Jumalasta. Petri Paavolan saama viesti on aiheuttamassa tarpeetonta epäilyä Jumalan profetallista toimintaa vastaan ja sen takia se ei kestä koettelua.

        Petri Paavolan toiminta on ollut järjestelmällisesti profetioiden ja muiden opettajien arvostelua. Hän on oikein varoittanut eräistä amerikasta tulleista harhaopeista (torontolaisuus), mutta hän myös ampuu alas sellaista, mikä on Jumalasta ja opettaa itse harhaoppeja.

        Esim. http://keskustelu.suomi24.fi/t/14217300/petri-paavolan-harhaoppi-taivaskaynneista

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14132055/onko-petri-paavola-todella-ovela-eksyttaja).

        Petri Paavolan saama uni ei ollut Herran antama. Petri Paavola on väärä profeetta.


      • kerran.kirkkaudessa
        tämä_on_koeteltu kirjoitti:

        Petri Paavola kertoo saaneensa profetallisen unen, jossa varotettiin siitä, että näinä aikoina Raamatusta opetetaan enemmän, kuin mitä Raamatussa on. Paavola kertoi saaneensa kehotuksen varoittaa asiasta muita.

        Paavola: "Muutamia aikoja sitten näin unen, jonka koin olevan Herran antama. Unessa minulle sanottiin seuraavat sanat: Tänä aikana Raamatun aiheista opetetaan enemmän kuin mitä Raamatussa on. Kuullessani unessa edellä olevat sanat sain ymmärryksen, että minulle sanotut sanat tarkoittavat sitä, että nykyään opetetaan paljon sellaisia opetuksia, joita Raamattu ei opeta. Unessa sain myös kehotuksen tuoda esille se mitä minulle sanottiin."

        Paavolan saama viesti ei anna hengessä rauhaa. Siinä on sellaista, jota ei tunnista Jumalan persoonan puhumaksi ja jopa sellaista, joka sotii Raamattun opetusta vastaan. Eteenkin viestiä kysyeenalaistaa se, että Paavola ennenkin kuunnnellut valkeuden enkeliä erheellisesti: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14216244/petri-paavola-antoi-vaaran-profeetan-merkin

        Raamatussa opetetaan, ettei pidä halveksua profetallisuutta eikä sammuttaa Henkeä. Tämä tarkoittaa sitä, että Jumala puhuu ilmestysten, unien ja profetoiden kautta myös. Silloin saamme tietää Jumalalta jotain enemmän, mitä ei ole ole Raamatussa. Se voi olla jotain ajankohtaista tai muuta, mistä Jumala on ennalta ilmoittanut (esim. Joel 3:1,2). Nämä profetia eivät kuitenkaan voi olla ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa, mutta niissä voi olla tietenkin jotain ajankohtaista tms. Raamatun tiedetään siteeraavan jopa Heenokin kirjaa, jota ei ole Raamatussa.

        Kun koetellaan Paavolan sanomaa, niin oikeampi viesti olisi ollut se, että nykyään opetetaan Raamatun vastaisia asioita. Mormoonien kirja on räikeasti ristiriidassa Raamatun kanssa, joten tämä lisäosa ei tietenkään ole Jumalasta. Katolisen kirkon katekismus on vastaavanlainen kirja, mikä ei ole Jumalasta. Petri Paavolan saama viesti on aiheuttamassa tarpeetonta epäilyä Jumalan profetallista toimintaa vastaan ja sen takia se ei kestä koettelua.

        Petri Paavolan toiminta on ollut järjestelmällisesti profetioiden ja muiden opettajien arvostelua. Hän on oikein varoittanut eräistä amerikasta tulleista harhaopeista (torontolaisuus), mutta hän myös ampuu alas sellaista, mikä on Jumalasta ja opettaa itse harhaoppeja.

        Esim. http://keskustelu.suomi24.fi/t/14217300/petri-paavolan-harhaoppi-taivaskaynneista

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14132055/onko-petri-paavola-todella-ovela-eksyttaja).

        Petri Paavolan saama uni ei ollut Herran antama. Petri Paavola on väärä profeetta.

        Tämä on vain sinun mielipiteesi. Ei muuta.
        Paavola puhuu enimmäkseen asiaa, mutta kukaan ei ole täydellinen.


    • jaritasanencomm

      Petri paavola on perkeleestä. Kieltää Kolminaisuudenkin. tulenruokaa.

      • Simelius1

        Kolminaisuusopista puhuttaessa, sehän on katolisen kirkon, siis porttokirkon kehittelemä oppi johon on otettu vaikutteita pakanallisuudesta. En tiedä tarvitseeko sitä kristityn tunnustaa tämän takia sekä koska Raamattu ei vaadi sitä - siis pelastuakseen tunnustaa. Jos olet se Jari Tasanen jonka äänitteitä on netissä, niin olet kritisoinut kovastikin katolista kirkkoa mutta samalla tunnustat sen kehittelemää oppia. Onko näin?


    • Lähettiläs

      Mitähän nuo kommentit vaikuttavat? Onko niissä mitään rakentavaa? Jos ajatellaan Paavolan kirjoittavan väärin lähimmäisestä, esim. Patrick Tiaisesta, niin eikö tähän tulleet kommentit ole aivan samaa vääryyttä?
      Keskustelin edellisessä ketjussa nimimerkki todistajan kanssa, mutta ketju on poistettu, joten voimme jatkaa tässä ketjussa keskustelua.
      Todistaja väittää, että kerron armon ohittaen asioita. Sitä en ole koskaan tehnyt, vaan olen kertonut siitä, miten meillä on oikeus Jumalan armosta tulla uudistetuiksi. Ei omalla voimalla, vaan Jumalan voimalla.
      Hän myöskin pitää sitä vääränä, että minut on lapsena kastettu. Se tuntuu olevan hänelle sellainen kynnys, jonka takia hän katsoo oikeudekseen kirjoittaa minusta valheita ja suorastaan pilkata.
      Itse en opin alun, eli kalliin kasteen takia ole koskaan ketään pilkannut.
      Ihmiset ovat tehneet kasteen suhteen siten, miten ovat sen luulleet olevan tehtävä, mutta kuten kirjoitin eilen nimimerkki todistajalle, ei kaste ole mikään kuuliaisuusteko, vaan kuuluu Jeesuksen ylösnousemisen voiman jälkeen uudistettuun liittoon ja kaikille, jotka tahtovat tulla sen liiton opetuslapseuteen.
      Jeesus käski kastaa kaikki kansat ja käski opettaa nuo kastetut tuntemaan kaiken sen, minkä Hän on kastajille opettanut.
      Pietari kertoi kuulijoille kasteen tärkeydestä uudessa liitossa.
      Pietarrin sanat vastaan ottaneet, eli uskoneet kastattivat itsensä ja JÄIVÄT apostolien opetukseen peljäten Jumalaa. Jumalan pelko syntyi siitä, kun nuo kastetut saivat nähdä apostolisen kautta Jumalan toimintaa, tunnustekoja.

      Kuten nimimerkki todistaja kertoo minusta vääriä asioita, niin Paavola kertoo väärin Tiaisesta. Jos ihmiset eivät edes käsitä toisiaan, niin mikä oikeus heillä on tehdä tuollaista, sillä väärän lausunnon antaminen mustamaalaa ja pilaa lähimmäisen mainetta. Toivottavasti Paavola ja nimimerkki todistaja käsittävät sen ja lopettavat eksytysten etsimisen. Jumalan Sanan julistaminen särkee väärät ja haitalliset opit ja julistukset.

      Paavolalle:
      Ei meidän tulee jäädä heikoiksi, ei Paavali sitä tarkoittanut, vaan hän tarkoitti sitä, että kun hän on heikko, tuleekin hänestä väkevä Jumalan voimassa. Kun liha, eli synti on heikko ja lähellä kuolemaa, tulee ihmisestä väkevä Jumalan voimassa.
      Vain Jumalan voima kuolettaa lihan, eli synnin ja sen jälkeen Jumala on väkevä uudistetussa astiassa.

      • Lähettiläs

        Paavali ei halunnut hänestä ajateltavan enempää mitä hän todellisuudessa oli. Hän ei todella ollut itsessään se voima, joka kesti Kristuksen takia vainoamiset pitäytyen uskon kuulaisissa teoissa. Hän kertoo miten hän on itsessään heikko, mutta Kristuksessa väkevä. Paavalin tekisi mieli kerskata kaikesta siitä, mitä hän oli saanut kokea Jumalan voimassa, mutta hän pyrkii itensä hillitemään, sillä kerskaus ei ole Jumalan tahto kenenkään kohdalla. Senpä tähden hän miellummin kerskaa omasta heikkoudesta kertoen, että kun hän on heikko niin silloin hän on VÄKEVÄ. Paavali oli väkevä voimassa ja uskossa sen takia, että hän oli itsessään heikko. Heikko itsessään on lähellä kuolemaa.
        2. Korinttolaiskirje 12
        1 Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
        4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.
        5 Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
        6 Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.


      • m..o.t

        Olennasta on ottaa esille se, että Paavolasta on tullut pakonomainen eksytyksen paljastaja, joka kirjoittaa Patrick Tiasesta jo viidennen peräkkäisen pitkän kirjoituksen. Olisi uskottavampaa, jos Paavola ottaisi muutaman pahimman virheen Tiaisen opetuksista ja sitten perustelisi kunnolla kantansa. Nyt Paavolan perustelut alkavat jo mennä aika pieniin asioihin ja hän jopa perustelee eräitä asioita väärin.

        Paavola on paljastunut itse vääräksi profeetaksi. Väärä profeetta haukkuu toista väärää profeettaa. Se on tässä koko keskustelun ydin.


      • Lähettiläs
        m..o.t kirjoitti:

        Olennasta on ottaa esille se, että Paavolasta on tullut pakonomainen eksytyksen paljastaja, joka kirjoittaa Patrick Tiasesta jo viidennen peräkkäisen pitkän kirjoituksen. Olisi uskottavampaa, jos Paavola ottaisi muutaman pahimman virheen Tiaisen opetuksista ja sitten perustelisi kunnolla kantansa. Nyt Paavolan perustelut alkavat jo mennä aika pieniin asioihin ja hän jopa perustelee eräitä asioita väärin.

        Paavola on paljastunut itse vääräksi profeetaksi. Väärä profeetta haukkuu toista väärää profeettaa. Se on tässä koko keskustelun ydin.

        Oletko itse kasvatettu Jumalan Sanan tuntemiseen ja osaat siltä perustalta kertoa kuka on väärä profeetta?
        Jos olet kasvatettu, niin olet joutunut kulkemaan kasteen haudan kautta uuteen elämään ja osaat kertoa sen kauhun, kun jouduit sinne hautaan ja sen ilon, kun sait sieltä nousta uutena uuteen aamuun.


    • Taivasmatka6
      • Ominsilminnähty

        Tossahan tehtiin reilusti parannusta.


      • Lähettiläs

        En arvostele tällä kirjoituksellani Paavola, enkä Tiaista. Pitäisi enemmän tutustua heidän oppeihinsa, jotta tuntisi itsensä kykeneväksi arvostelijaksi. Nyt kuitenkin tuon alla olevan verran Paavolan kertomaa Tiaisen opetusta ja siitä halusin keskutella.
        Totta on se, että Jumala ei puhu meidän sieluumme/mieleemme, vaan puhuu herätetylle henki-ihmisellemme. Olen toisinaan kertonut miten henki-ihmisen korvat avautuvat kuulemaan Jumalan äänen. Kutsun saaneen sielu on kutsun saatuaan vielä maailmassa kiinni, eikä ota mitään vastaan Jumalalta ja siksi Jumala herättää henki-ihmisen ottamaan opetukset vastaan.
        Tuosta syntyy se suuri ristiriita, jossa ihminen joutuu tunnustamaan, että hänen lihassaan ei asu mitään hyvää.
        Roomalaiskirje7
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Tuon todettuaan Paavali varoitti ketään elämästä lihan mukaan. Hän kiitti Jeesusta Kristusta siitä, että oli saanut Hänessä pelastuksen lihan voimalta, sillä hänen sisällään asui henki-ihminen, joka otti vastaan Pyhän Hengen opetukset.
        Jeesus on sielujen Paimen ja puhdistaa ihmisen hengen kautta antamansa opetuksen kautta ihmisen sielun. Synnin täytyy kuolla, jotta uusi voi alkaa.

        Tässä Paavola kertoo Taisen opetuksesta:
        " Ihmisen henki opettaa ihmisen mieltä
        Patrick sanoi videoblogissaan (pääsy Jumalan viisauteen nro 65 josta on kaikki tämän kirjoituksen lainaukset Patrickin opetuksesta) että meidän täytyisi oppia oppimaan uudella tavalla, että meidän täytyy oppia oppimaan sellaisella tavalla, jossa me vastaanotamme meidän hengessämme tietoa ja meidän henki on opettaja ja meidän mieli on oppilas. Patrickin mukaan olemme yleensä oppineet, että me vain mielessämme opimme asioita, mutta Jumalan salaisuus ja viisaus vastaanotetaan Pyhästä Hengestä ihmisen henkeen ja ihmisen hengestä meidän mieleemme ja siksi Patrickin mukaan tulee oppia oppimaan uudella tavalla, jossa sinun henkesi opettaa sinun mieltäsi eikä koskaan toisin päin, sillä sinun mielesi ei voi koskaan opettaa sinun henkeäsi ja silloin me emme koskaan pääse käsiksi siihen taivaalliseen viisauteen."


      • Lähettiläs
        Lähettiläs kirjoitti:

        En arvostele tällä kirjoituksellani Paavola, enkä Tiaista. Pitäisi enemmän tutustua heidän oppeihinsa, jotta tuntisi itsensä kykeneväksi arvostelijaksi. Nyt kuitenkin tuon alla olevan verran Paavolan kertomaa Tiaisen opetusta ja siitä halusin keskutella.
        Totta on se, että Jumala ei puhu meidän sieluumme/mieleemme, vaan puhuu herätetylle henki-ihmisellemme. Olen toisinaan kertonut miten henki-ihmisen korvat avautuvat kuulemaan Jumalan äänen. Kutsun saaneen sielu on kutsun saatuaan vielä maailmassa kiinni, eikä ota mitään vastaan Jumalalta ja siksi Jumala herättää henki-ihmisen ottamaan opetukset vastaan.
        Tuosta syntyy se suuri ristiriita, jossa ihminen joutuu tunnustamaan, että hänen lihassaan ei asu mitään hyvää.
        Roomalaiskirje7
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Tuon todettuaan Paavali varoitti ketään elämästä lihan mukaan. Hän kiitti Jeesusta Kristusta siitä, että oli saanut Hänessä pelastuksen lihan voimalta, sillä hänen sisällään asui henki-ihminen, joka otti vastaan Pyhän Hengen opetukset.
        Jeesus on sielujen Paimen ja puhdistaa ihmisen hengen kautta antamansa opetuksen kautta ihmisen sielun. Synnin täytyy kuolla, jotta uusi voi alkaa.

        Tässä Paavola kertoo Taisen opetuksesta:
        " Ihmisen henki opettaa ihmisen mieltä
        Patrick sanoi videoblogissaan (pääsy Jumalan viisauteen nro 65 josta on kaikki tämän kirjoituksen lainaukset Patrickin opetuksesta) että meidän täytyisi oppia oppimaan uudella tavalla, että meidän täytyy oppia oppimaan sellaisella tavalla, jossa me vastaanotamme meidän hengessämme tietoa ja meidän henki on opettaja ja meidän mieli on oppilas. Patrickin mukaan olemme yleensä oppineet, että me vain mielessämme opimme asioita, mutta Jumalan salaisuus ja viisaus vastaanotetaan Pyhästä Hengestä ihmisen henkeen ja ihmisen hengestä meidän mieleemme ja siksi Patrickin mukaan tulee oppia oppimaan uudella tavalla, jossa sinun henkesi opettaa sinun mieltäsi eikä koskaan toisin päin, sillä sinun mielesi ei voi koskaan opettaa sinun henkeäsi ja silloin me emme koskaan pääse käsiksi siihen taivaalliseen viisauteen."

        Eli, tässä asiassa Patrick Tiaisen opetus on Raamatun mukainen, joskaan ei täydellinen. Hän osaa kertoa tästä:
        2 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

        Ei tarvitse luulla, että täällä on muita täydellisiä opettajia ollut koskaan kuin vain ja ainostaan Jeesus. Tutkikaa Hänen opetuksiaan. Monet apostolit hipovat täydellisyyttä opetuksissaan, mutta missä he ovat? Jeesus laski apostoleille perustuksen ja kalliin kulmakiven.
        Ettehän te vain ole ajaneet apostoleita pois täältä?


      • m..o.t

        Patrick Tiasen kuvaus taivasmatkasta ei ole Herrasta. Mutta ei sekään ole Herrasta, mitä Paavola sanoo asiasta.

        Paavola kiistää sen mahdollisuuden, ettei kukaan ole voinut käydä hengessä taivaassa ja palata sitten maanpäälle takaisin. Hän itse siteeraa 2 Kor. 12:2-4, joka nimenomaan kertoo siitä, että ihmisiä on känyt vierailemassa taivaassa. Paavola tosin hyväksyy sen, että joku on voinut saada nähdä näyssä taivasta, mutta kieltää ettei kokemus ole voinut olla kokonaisvaltainen vierailu, esim. hegessä koettu.

        Minusta Paavolan analyysissä menee puurot ja vellit sekaisin. Paavola koettelee tämän kohdan siten väärin, että torjuu väärillä perusteilla Tiaisen taivaskäynnin. Tiaisen taivaskäynti voidaan todeta vääräksi, muttei Paavolan esittämillä argumenteilla.

        Paavolan tärkeily on läpinäkyvää.


      • m..o.t
        m..o.t kirjoitti:

        Patrick Tiasen kuvaus taivasmatkasta ei ole Herrasta. Mutta ei sekään ole Herrasta, mitä Paavola sanoo asiasta.

        Paavola kiistää sen mahdollisuuden, ettei kukaan ole voinut käydä hengessä taivaassa ja palata sitten maanpäälle takaisin. Hän itse siteeraa 2 Kor. 12:2-4, joka nimenomaan kertoo siitä, että ihmisiä on känyt vierailemassa taivaassa. Paavola tosin hyväksyy sen, että joku on voinut saada nähdä näyssä taivasta, mutta kieltää ettei kokemus ole voinut olla kokonaisvaltainen vierailu, esim. hegessä koettu.

        Minusta Paavolan analyysissä menee puurot ja vellit sekaisin. Paavola koettelee tämän kohdan siten väärin, että torjuu väärillä perusteilla Tiaisen taivaskäynnin. Tiaisen taivaskäynti voidaan todeta vääräksi, muttei Paavolan esittämillä argumenteilla.

        Paavolan tärkeily on läpinäkyvää.

        Paavola väittää, ettei kukaan voi palata taivaasta alas maan päälle. Paavola toteaa, että Elia ja Mooset tulivat maan päälle vuorelle juttelemaan Jeesuksen kanssa, mutta se ei kuitenkaan tarkoitaa sitä, että Elia ja Mooses eivät olisi käyneet taivaaasta maan päällä. Paavola puhuu itsensä pussiin ja tekee uskomattomia vääriä johtopäätöksiä.

        Paavola on ottanut Tiasen nyrkkeilysäkiksi. Hän lyö väärää profeettaa, tekee sen itseään korottaen ja puhuu palturia vähän joka paikassa.


      • voi.voi.voi

        Petri Paavola arvostelun ohella opettaa itse väärin ao. artikkelissa. Hän opettaa, ettei kukaan voi käydä taivaassa ja todistaa näkemästään. Hän ei voi esim. jutella kenenkään kanssa tavaassa eikä palata takaisin maan päälle. Sitten laitan Paavolan puheen jälkeen Raamatun kohdat, jotka kumoavat Paavolan väärät johtopäätökset:

        Paavola sanoo: "Raamatussa on selkeä opetus ettei ihminen voi astua taivaaseen ja palata sieltä takaisin maan päälle kertomaan Jumalan taivaasta muille ihmisille. Silloin kun joku ihminen sanoo käyneensä Jumalan taivaassa ja palaa takaisin maan päälle kertomaan siitä muille ihmisille, niin on kyse eksytyksestä, jossa "taivaassa" käynyt asetetaan Jeesuksen vertaiseksi, sillä vain Jeesus voi mennä taivaaseen ja palata sieltä takaisin kertomaan ihmisille Jumalasta ja taivaasta, niin kuin Hän on tehnytkin useasti kuolemansa ja ylösnousemuksensa jälkeen ilmestyen opetuslapsille sekä Hän tulee vielä takaisin noutamaan omansa sekä tulee hallitsemaan Kuninkaana tuhat vuotta, jonka jälkeen Jumala luo Uudet Taivaan ja Maan sekä Uuden Jerusalemin. "

        Tämän Paavola opetuksen kumoaa seuraavat Raamtun kohdat:

        2 Kor 12:
        2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
        4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

        Ilm 4:
        1 Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva".
        2 Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.

        Luuk. 9:

        28. Noin kahdeksan päivää sen jälkeen kuin hän oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin ja Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan.
        29. Ja hänen rukoillessaan hänen kasvojensa näkö muuttui, ja hänen vaatteensa tulivat säteilevän valkoisiksi.
        30. Ja katso, hänen kanssaan puhui kaksi miestä, ja ne olivat Mooses ja Elias.
        31. He näkyivät kirkkaudessa ja puhuivat hänen poismenostansa, jonka hän oli saattava täytäntöön Jerusalemissa.
        32. Mutta Pietari ja ne, jotka olivat hänen kanssansa, olivat unen raskauttamia; mutta kun he siitä heräsivät, näkivät he hänen kirkkautensa ja ne kaksi miestä, jotka seisoivat hänen luonansa.
        33. Ja kun nämä olivat eroamassa hänestä, sanoi Pietari Jeesukselle: "Mestari, meidän on tässä hyvä olla; tehkäämme kolme majaa, sinulle yksi ja Moosekselle yksi ja Elialle yksi". Mutta hän ei tiennyt, mitä sanoi.
        34. Ja hänen tätä sanoessaan tuli pilvi ja peitti heidät varjoonsa; ja he peljästyivät joutuessaan pilveen.
        35. Ja pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun Poikani, se valittu; kuulkaa häntä".
        36. Ja äänen kuuluessa he huomasivat Jeesuksen olevan yksin. Ja he olivat siitä vaiti eivätkä niinä päivinä ilmoittaneet kenellekään mitään siitä, mitä olivat nähneet.


      • fghdfhdf
        voi.voi.voi kirjoitti:

        Petri Paavola arvostelun ohella opettaa itse väärin ao. artikkelissa. Hän opettaa, ettei kukaan voi käydä taivaassa ja todistaa näkemästään. Hän ei voi esim. jutella kenenkään kanssa tavaassa eikä palata takaisin maan päälle. Sitten laitan Paavolan puheen jälkeen Raamatun kohdat, jotka kumoavat Paavolan väärät johtopäätökset:

        Paavola sanoo: "Raamatussa on selkeä opetus ettei ihminen voi astua taivaaseen ja palata sieltä takaisin maan päälle kertomaan Jumalan taivaasta muille ihmisille. Silloin kun joku ihminen sanoo käyneensä Jumalan taivaassa ja palaa takaisin maan päälle kertomaan siitä muille ihmisille, niin on kyse eksytyksestä, jossa "taivaassa" käynyt asetetaan Jeesuksen vertaiseksi, sillä vain Jeesus voi mennä taivaaseen ja palata sieltä takaisin kertomaan ihmisille Jumalasta ja taivaasta, niin kuin Hän on tehnytkin useasti kuolemansa ja ylösnousemuksensa jälkeen ilmestyen opetuslapsille sekä Hän tulee vielä takaisin noutamaan omansa sekä tulee hallitsemaan Kuninkaana tuhat vuotta, jonka jälkeen Jumala luo Uudet Taivaan ja Maan sekä Uuden Jerusalemin. "

        Tämän Paavola opetuksen kumoaa seuraavat Raamtun kohdat:

        2 Kor 12:
        2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
        4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

        Ilm 4:
        1 Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva".
        2 Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.

        Luuk. 9:

        28. Noin kahdeksan päivää sen jälkeen kuin hän oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin ja Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan.
        29. Ja hänen rukoillessaan hänen kasvojensa näkö muuttui, ja hänen vaatteensa tulivat säteilevän valkoisiksi.
        30. Ja katso, hänen kanssaan puhui kaksi miestä, ja ne olivat Mooses ja Elias.
        31. He näkyivät kirkkaudessa ja puhuivat hänen poismenostansa, jonka hän oli saattava täytäntöön Jerusalemissa.
        32. Mutta Pietari ja ne, jotka olivat hänen kanssansa, olivat unen raskauttamia; mutta kun he siitä heräsivät, näkivät he hänen kirkkautensa ja ne kaksi miestä, jotka seisoivat hänen luonansa.
        33. Ja kun nämä olivat eroamassa hänestä, sanoi Pietari Jeesukselle: "Mestari, meidän on tässä hyvä olla; tehkäämme kolme majaa, sinulle yksi ja Moosekselle yksi ja Elialle yksi". Mutta hän ei tiennyt, mitä sanoi.
        34. Ja hänen tätä sanoessaan tuli pilvi ja peitti heidät varjoonsa; ja he peljästyivät joutuessaan pilveen.
        35. Ja pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun Poikani, se valittu; kuulkaa häntä".
        36. Ja äänen kuuluessa he huomasivat Jeesuksen olevan yksin. Ja he olivat siitä vaiti eivätkä niinä päivinä ilmoittaneet kenellekään mitään siitä, mitä olivat nähneet.

        Tämäkin vielä.


      • Tutkitaanpa
        voi.voi.voi kirjoitti:

        Petri Paavola arvostelun ohella opettaa itse väärin ao. artikkelissa. Hän opettaa, ettei kukaan voi käydä taivaassa ja todistaa näkemästään. Hän ei voi esim. jutella kenenkään kanssa tavaassa eikä palata takaisin maan päälle. Sitten laitan Paavolan puheen jälkeen Raamatun kohdat, jotka kumoavat Paavolan väärät johtopäätökset:

        Paavola sanoo: "Raamatussa on selkeä opetus ettei ihminen voi astua taivaaseen ja palata sieltä takaisin maan päälle kertomaan Jumalan taivaasta muille ihmisille. Silloin kun joku ihminen sanoo käyneensä Jumalan taivaassa ja palaa takaisin maan päälle kertomaan siitä muille ihmisille, niin on kyse eksytyksestä, jossa "taivaassa" käynyt asetetaan Jeesuksen vertaiseksi, sillä vain Jeesus voi mennä taivaaseen ja palata sieltä takaisin kertomaan ihmisille Jumalasta ja taivaasta, niin kuin Hän on tehnytkin useasti kuolemansa ja ylösnousemuksensa jälkeen ilmestyen opetuslapsille sekä Hän tulee vielä takaisin noutamaan omansa sekä tulee hallitsemaan Kuninkaana tuhat vuotta, jonka jälkeen Jumala luo Uudet Taivaan ja Maan sekä Uuden Jerusalemin. "

        Tämän Paavola opetuksen kumoaa seuraavat Raamtun kohdat:

        2 Kor 12:
        2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
        4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

        Ilm 4:
        1 Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva".
        2 Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.

        Luuk. 9:

        28. Noin kahdeksan päivää sen jälkeen kuin hän oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin ja Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan.
        29. Ja hänen rukoillessaan hänen kasvojensa näkö muuttui, ja hänen vaatteensa tulivat säteilevän valkoisiksi.
        30. Ja katso, hänen kanssaan puhui kaksi miestä, ja ne olivat Mooses ja Elias.
        31. He näkyivät kirkkaudessa ja puhuivat hänen poismenostansa, jonka hän oli saattava täytäntöön Jerusalemissa.
        32. Mutta Pietari ja ne, jotka olivat hänen kanssansa, olivat unen raskauttamia; mutta kun he siitä heräsivät, näkivät he hänen kirkkautensa ja ne kaksi miestä, jotka seisoivat hänen luonansa.
        33. Ja kun nämä olivat eroamassa hänestä, sanoi Pietari Jeesukselle: "Mestari, meidän on tässä hyvä olla; tehkäämme kolme majaa, sinulle yksi ja Moosekselle yksi ja Elialle yksi". Mutta hän ei tiennyt, mitä sanoi.
        34. Ja hänen tätä sanoessaan tuli pilvi ja peitti heidät varjoonsa; ja he peljästyivät joutuessaan pilveen.
        35. Ja pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun Poikani, se valittu; kuulkaa häntä".
        36. Ja äänen kuuluessa he huomasivat Jeesuksen olevan yksin. Ja he olivat siitä vaiti eivätkä niinä päivinä ilmoittaneet kenellekään mitään siitä, mitä olivat nähneet.

        Paavali ei tiennyt oliko ruumiissa, vai poissa ruumiista. Tietääkö P.Tianenkaan oliko ruumiissa, vai poissa ruumiista. Tuosta Paavalin kertomasta saa sellaisen kuvan, että taivaassa on mahdollista käydä ruumiissa ja poissa ruumiista.


      • woewoe

        Paavalihan sanoo, ettei hän tiedä missä olomuodossa hän kävi taivaassa. Siitä ei voi vetää johtopäätöstä, että taivaassa on mahdollista käydä ruumiissa ja poissa ruumiista. Apostoli Paavali suhtautuu muutenkin nöyrästi ihmisen kykyyn ymmärtää Jumalan salaisuuksia. Voi tietenkin pohtia mikä Paavalin mainitsema kolmas taivas on. Onko se mahdollisesti joku välitila ja sen vuoksi sieltä on myös mahdollista palata.


      • hhjkhjkhjk

        Pääasia on ymmärtää se, että ihmisen henki voi irrota siksi aikaa ruumiista, että se viedään taivaaseen. Ihminen katsella ja keskustella toisten ihmisten kanssa taivaassa ja palata ruumiiseen takaisin. Raamattu on yksiselitteinen tässä asiassa.


      • Lähettiläs
        Lähettiläs kirjoitti:

        Eli, tässä asiassa Patrick Tiaisen opetus on Raamatun mukainen, joskaan ei täydellinen. Hän osaa kertoa tästä:
        2 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

        Ei tarvitse luulla, että täällä on muita täydellisiä opettajia ollut koskaan kuin vain ja ainostaan Jeesus. Tutkikaa Hänen opetuksiaan. Monet apostolit hipovat täydellisyyttä opetuksissaan, mutta missä he ovat? Jeesus laski apostoleille perustuksen ja kalliin kulmakiven.
        Ettehän te vain ole ajaneet apostoleita pois täältä?

        Petri Paavolan on nyt syytä jäädä opetuslapseksi ja lopettaa opettaminen. Ihmisen ei todellakaan tule saada opetusta mieleen ja järkeillä sitä, vaan opetus tulee ottaa vastaan taivaasta henkeen. Jos ihminen ottaa opetuksen vain ulkoiseen ihmiseen, eikä sisäinen ole vielä edes herännyt, niin siitä syntyy sekamelskaa Jumalan huoneeseen.
        Nyt Jumala puhdistaa omaa huonettaan ja tuo julki salatuimmatkin synnit, jotka Hänen huoneensa sisäpuolelle on tuotu.

        Muidenkin synnit huudetaan katoilta, kuten nytkin tuo Banamasta julki tullut veroparatiisi ja siinä olleet oman maansa kurjuutta lisäävät, eli veroja kiertävät henkilöt. Antakaa keisarille, mikä keisarille kuuluu. Verot kuuluu maksaa.


    • Kyöpelinä
      • khjkhj

        Itse en ainakaan viitsi katsella Paavolan saarnavideoita, enkä suosittele muillekkaan niiden katsomista. Se on ajanhukkaa.


    • kummallistaopet

      Missähän Raamattu opettaa, että Pyhä Henki opettaa suoraan ihmisen mieleen?
      Ei tutkiminen ja koetteleminen ole tuota P.Paavolan harjoittamaa toisten ainaista tutkimista.

      Petri Paavola:
      "Raamatun opetus on että Pyhä Henki opettaa uskovaa Pyhässä Hengessä Jumalan sanan kautta suoraan ihmisen mieleen. Tutkiminen ja koetteleminen mahdollistaa muutoksen sekä auttaa ymmärtämään koko ajan enemmän Jumalan sanan opetusta. Emme kuitenkaan tule täydellisiksi Jumalan sanan tuntemisessa, mutta saamme kasvaa koko ajan yhä enemmän Jumalan sekä Jumalan sanan tuntemisessa. Iso ongelma seurakunnan keskellä on ettemme tutki ja koettele opetuksia sekä hengellistä toimintaa. Jos ja kun emme tee tutki ja koettele, niin jäämme alaikäisiksi kaikkien väärien oppien viskeltäväksi ikään kuin tuuliajolle ilman Jumalan sanan totuuden perustuksia ja ankkuria."

      • Lähettiläs

        Jumalan Sana pitää OTTAA vastaan ja Sana tulee vastaanotettavaksi herätetyssä hengessä, eli sisäisessä ihmisessä. Ulkoisesti mieleen otettu oppi tuo pelkän sekamelskan. Jumalan Sana ei ole järjellä, eli mielellä selitettävissä.


      • Vajavainen
        Lähettiläs kirjoitti:

        Jumalan Sana pitää OTTAA vastaan ja Sana tulee vastaanotettavaksi herätetyssä hengessä, eli sisäisessä ihmisessä. Ulkoisesti mieleen otettu oppi tuo pelkän sekamelskan. Jumalan Sana ei ole järjellä, eli mielellä selitettävissä.

        Siis mitenkä luetaan Raamattua hengellä.
        Minä ainakin luen Raamattua mielessäni pohtien mitä se tarkoittaa ja Pyhä Henki avaa mieltäni ymmärtämään.

        Vai olenko jotenkin vajavainen kunen osaa lukea ja käsittää suoraan hengessäni.

        Selittäkää nyt joku viisas mitenkä voi lukea Raamattua suoraan Hengessä ohittamalla mielen niin että sitten tää henki sanoo mielelle mitä on lukenut??


      • Vajavainen
        Lähettiläs kirjoitti:

        Jumalan Sana pitää OTTAA vastaan ja Sana tulee vastaanotettavaksi herätetyssä hengessä, eli sisäisessä ihmisessä. Ulkoisesti mieleen otettu oppi tuo pelkän sekamelskan. Jumalan Sana ei ole järjellä, eli mielellä selitettävissä.

        Niin luetaanko esim.sanomalehteä mielellä ja Raamattua hengellä.
        Onko ihmisellä tosiaan 2 erillistä lukutapaa???

        Vai olisiko niin että se mieli lukee ja hengessä koetaan se mielen lukema niin kuin Pyhä Henki sitä mielen lukemaa avaa ja opettaa ymärtämään.

        Vai lukeeko meissä asuva Pyhä Henki sitä raamattua.

        Mitenkä ku kerrotaan että ku ihminen lukee(ei uskova) raamattua niin se herättää uskon ihmisessä? Mitenkä mahdollista jos ei uskovassa Pyhää Henkeä ole niin kuka sitten lukee sitä raamattua varsinkin jos ihmisessä on joku muu henki.Ei kai paha henki lue sitä Raamattua ihmisen mielelle.

        Voi viisaat kertokaa ny!!!!!!!!


    • kaksitekee

      Tiedän kaksi ihmistä, jotka tutkimasta tutkivat muita ihmisiä. Eihän sitä ole käsketty tehdä. Petri Paavola ja luetaankosanaa 2 käyttävät kamalasti aikaa muiden ihmisten tutkimiseen. Ovatko he saman koulun oppilaita? Sitäpaitsi nuo kaksi antavat tuomioita. Se on kamala virhe.

      • Lähettiläs

        Ihmiset, jotka lukevat Jumalan Sanaa, mutta eivät ota sitä vastaan sisäiseen ihmiseen, eksyvät. Nuo alkavat kuluttaa aikaansa eksytysten etsimisiin ja sillä teolla rikkovat Jumalan lain. Nuo ovat tuominneet monet Jumalan Itse kasvattamat lapset ja näin ovat tehneet vakavan synnin.
        Jokaisen ihmisen pitää tutkia onko itse uskossa.


      • fghfghfghf

        Paavola kirjoitti viisi pitkää artikkelia Tiaisesta:

        Te tulette niin kuin Jumala tietämään
        Patrick Tiaisen opetuksista
        Kokkolan Uskon Sana seurakunta osa 3
        Kokkolan Uskon Sana seurakunta osa 2
        Kokkolan Uskon Sana seurakunta

        Saakohan Paavola ollenkaan unta, kun päässä pyörii Tiainen koko ajan


      • Lähettiläs
        fghfghfghf kirjoitti:

        Paavola kirjoitti viisi pitkää artikkelia Tiaisesta:

        Te tulette niin kuin Jumala tietämään
        Patrick Tiaisen opetuksista
        Kokkolan Uskon Sana seurakunta osa 3
        Kokkolan Uskon Sana seurakunta osa 2
        Kokkolan Uskon Sana seurakunta

        Saakohan Paavola ollenkaan unta, kun päässä pyörii Tiainen koko ajan

        Onpas Paavola innostunut Tiaisesta:)


      • Todistaja
        Lähettiläs kirjoitti:

        Ihmiset, jotka lukevat Jumalan Sanaa, mutta eivät ota sitä vastaan sisäiseen ihmiseen, eksyvät. Nuo alkavat kuluttaa aikaansa eksytysten etsimisiin ja sillä teolla rikkovat Jumalan lain. Nuo ovat tuominneet monet Jumalan Itse kasvattamat lapset ja näin ovat tehneet vakavan synnin.
        Jokaisen ihmisen pitää tutkia onko itse uskossa.

        Niin, todellisuudessa paljon pahempaa on sinulle Lähettiläs tapahtunut.

        Näin ikävästi olen ymmärtänyt sinulle Lähettiläs henkilökohtaisesti käyneen: Pitkään olet lukenut sanaa, kunnes olet tuntenut itsesi kelpo kirjanoppineeksi. Sen jälkeen olet muokannut tunteittesi ja lukemasi pohjalta ikioman oppikäsityksen, jota nyt suurella "varmuudella" toitotat totuutena.

        Jeesus sanoo sinulle: "Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä." Matt.23:13


      • Todistaja
        Lähettiläs kirjoitti:

        Onpas Paavola innostunut Tiaisesta:)

        Lähettilään into kohdistuu oman opin kaupusteluun sekä totuuden vastustamiseen.
        Suurin pelko Lähettiläällä on siitä, että joku rohkea totuuden etsijä paljastaa sinun esikuvasi, nuo salaisest kotijumalasi; torontolaisperäiset valheopit.

        Siunausta sinulle ja Jumalan armoa totuuden tien löytämiseen!


      • Lähettiläs
        Todistaja kirjoitti:

        Niin, todellisuudessa paljon pahempaa on sinulle Lähettiläs tapahtunut.

        Näin ikävästi olen ymmärtänyt sinulle Lähettiläs henkilökohtaisesti käyneen: Pitkään olet lukenut sanaa, kunnes olet tuntenut itsesi kelpo kirjanoppineeksi. Sen jälkeen olet muokannut tunteittesi ja lukemasi pohjalta ikioman oppikäsityksen, jota nyt suurella "varmuudella" toitotat totuutena.

        Jeesus sanoo sinulle: "Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä." Matt.23:13

        Turha luulo. Kaiken olen saanut Jumalalta. Itsessäni ei olisi ollut mitään kykyä esim. uudestisyntymiseen, joka tapahtui Pyhäin miesten päivänä 1985. Se oli yllätys, jota en osannut odottaa, kun ei sitä kukaan ollut osannut opettaa.

        Jospa keskustelisimme ilman kenenkään syyttämistä ja haukkumista. Paavolaa en syytä, vaan kehoitan häntä jättäytymään apostolien perustukselle lasketun kulmakiven opetuksen alaiseksi. Sitä en osaa sanoa, missä hänen paikkakuntansa apostolit vaikuttavat, mutta osaan rukoilla, että hän löytää heidät ja tulee heidän kanssaan yhteisestä uskosta osalliseksi ja apostolien kanssa samaa oppia julistavaksi. Siinä ei kerkeä, eikä halua eksytyksiä etsiä, kun julistaa vapauttavaa Jumalan Sanaa.

        Aloita rehellinen peli ja kerro aikaisemmat nimimerkkisi. Jumalan lapsi on kutsuttu salaituimpaan saakka rehellisesti elämään.
        Jumalan huonetta puhdistetaan ja aivan varma on se, että Jumala tuo valheet katoilta huudettavaksi. Ei siinä mikään auta.


      • Lähettiläs
        Todistaja kirjoitti:

        Lähettilään into kohdistuu oman opin kaupusteluun sekä totuuden vastustamiseen.
        Suurin pelko Lähettiläällä on siitä, että joku rohkea totuuden etsijä paljastaa sinun esikuvasi, nuo salaisest kotijumalasi; torontolaisperäiset valheopit.

        Siunausta sinulle ja Jumalan armoa totuuden tien löytämiseen!

        Kerro sinä todistaja oma uudestisyntymisesi. Sen voi todella kertoa rehellisesti ja ilolla. Jos on kokenut uudestisyntymisen osaa kertoa minä päivänä ja vuonna se tapahui.
        En tidä torontalaisuudesta mitään, joten en arvostele sitä, mutta Elävän Jumalan tunnen. Hänestä kerron ja kerron sen, että syntiset saavat tulla Jeesuksen opetuslapsiksi. Hän opettaa syntiset tuntemaan Jumalan, sillä Hän tuli taivaasta Jumalan luota ja toi sen tiedon ja tuntemuksen, joka taivaassa on. Jeesus on Vapahtaja, joka vapauttaa sairaat ja syntiset kutsutut.
        Jos ei ole saanut kutsua, vaan on alkanut jotenkin uskomaan, niin silloin emme voi puhua samasta asiasta, emmekä samasta Jumalasta.


      • Todistaja
        Lähettiläs kirjoitti:

        Kerro sinä todistaja oma uudestisyntymisesi. Sen voi todella kertoa rehellisesti ja ilolla. Jos on kokenut uudestisyntymisen osaa kertoa minä päivänä ja vuonna se tapahui.
        En tidä torontalaisuudesta mitään, joten en arvostele sitä, mutta Elävän Jumalan tunnen. Hänestä kerron ja kerron sen, että syntiset saavat tulla Jeesuksen opetuslapsiksi. Hän opettaa syntiset tuntemaan Jumalan, sillä Hän tuli taivaasta Jumalan luota ja toi sen tiedon ja tuntemuksen, joka taivaassa on. Jeesus on Vapahtaja, joka vapauttaa sairaat ja syntiset kutsutut.
        Jos ei ole saanut kutsua, vaan on alkanut jotenkin uskomaan, niin silloin emme voi puhua samasta asiasta, emmekä samasta Jumalasta.

        Joudut pettymään. Omaa uudestisyntymistäni en aio heittää eteesi, sinun 'torontolaishampaittesi' kaluttavaksi. ;) Olet tavallaan hauska veikko; kuten huomaat, pidän sinusta! Mutta sinun ei kannata aliarvioida kanssaihmistesi kykyä aavistaa sinussa piilevää vieraan henkivallan vaikutusta. 'Henki haisoo'.

        Minulla ei todellisuudessa ole paljoa sinun kanssasi keskusteltavaa.

        Kaste- ja uudestisyntymisoppisi kuin myös pyhitystä koskeva opinmuotosi on niin eriskummallisesti ja Sanan vastaisesti kokoonpunottu, että se herättää lähinnä vastenmielisyyttä. Ei sellaisesta pidä lähteä keskustelemaan kanssasi.

        Minun motiivini viipyä vielä ainakin hetken palstalla on sen osoittaminen, että vihollisen eksyttävää agendaa tuodaan tänne niinkin "valkeissa vaatteissa" kuin esimerkiksi sinun 'Lähettiläs' -kaapusi alla. Viivyn vielä hetken vartiossa.

        Et muka tunne ns. torontoherätystä, sairaan karismahengen manifestaatiota!

        Tuo väitteesi on yksi varmimpia todisteita siitä, että tahdot hämätä uskovia. Pitkään hengellisiä asioita seuranneena - tällä palstalla ja varmasti muuallakin - sinun TÄYTYY olla jokseenkin hyvin tietoinen torontokehityksestä ja sen ilmentymisestä meillä Suomessa. Täällä on käynyt Hinn'iä, täällä ovat omat Selkomaat ja Koivistot ynnä muut sadat karismaattiset pellet mellastaneet jo kohta pari vuosikymmentä - pidempäänkin, jos Yli-Vainio lasketaan mukaan.

        PS.
        Miksi et uskalla tulla aloituksiin, joissa sinun toimintaasi on otettu esille?


      • Lähettiläs kirjoitti:

        Kerro sinä todistaja oma uudestisyntymisesi. Sen voi todella kertoa rehellisesti ja ilolla. Jos on kokenut uudestisyntymisen osaa kertoa minä päivänä ja vuonna se tapahui.
        En tidä torontalaisuudesta mitään, joten en arvostele sitä, mutta Elävän Jumalan tunnen. Hänestä kerron ja kerron sen, että syntiset saavat tulla Jeesuksen opetuslapsiksi. Hän opettaa syntiset tuntemaan Jumalan, sillä Hän tuli taivaasta Jumalan luota ja toi sen tiedon ja tuntemuksen, joka taivaassa on. Jeesus on Vapahtaja, joka vapauttaa sairaat ja syntiset kutsutut.
        Jos ei ole saanut kutsua, vaan on alkanut jotenkin uskomaan, niin silloin emme voi puhua samasta asiasta, emmekä samasta Jumalasta.

        Jos saan tunkeutua väliin. Itse ymmärrän, miten Raamatun ilmoitusten kautta nähtynä ja samoin todellisuus huomioiden, niin uudestisyntyminen tapahtuu kaikilla ihmisillä aivan samalla tavalla.

        Suppeasti kertoen. Ihminen kuulee JUMALAN aivoituksia elämänsä varrella. Kylvämisestä on kysymys. Niin, myöhemmin JUMALAN omana aikana JUMALA tekee uskon ihmiseen. Väitämpä, miten ihmisen osa on vain havainnoida itsessään nämä muutokset. Siis KAIKKI on JUMALAN tekoa ja toteuttamista ihmiselle.

        Mutta,- kokonaan eri asia on miten ihminen on kyhännyt erilaisia oppeja uudestisyntymisestä. On kasteen kautta, on käden nostamisen kautta jne..... Mutta, todellisuus on, miten on vain yksi tapa uudestisyntyä / syntyä JUMALASTA.

        Punainen lanka onkin tämän päivän tilanne eli onko ihminen uskossa / uudestisyntynyt. Sillä ei mielestäni ole mitään merkitystä miten ja missä ihminen tuli uskoon. Näin aiheesta ei tule kinastelua tai oikean opin mieltymystä uudestisyntymisestä.

        Niin, tai vaikka ihminen olisi kokenut kaikki ihmisopin menetelmät uudestisyntyä,- niin silti välttämättä ihminen ei voi olla uskossa.


      • Lähettiläs
        Todistaja kirjoitti:

        Joudut pettymään. Omaa uudestisyntymistäni en aio heittää eteesi, sinun 'torontolaishampaittesi' kaluttavaksi. ;) Olet tavallaan hauska veikko; kuten huomaat, pidän sinusta! Mutta sinun ei kannata aliarvioida kanssaihmistesi kykyä aavistaa sinussa piilevää vieraan henkivallan vaikutusta. 'Henki haisoo'.

        Minulla ei todellisuudessa ole paljoa sinun kanssasi keskusteltavaa.

        Kaste- ja uudestisyntymisoppisi kuin myös pyhitystä koskeva opinmuotosi on niin eriskummallisesti ja Sanan vastaisesti kokoonpunottu, että se herättää lähinnä vastenmielisyyttä. Ei sellaisesta pidä lähteä keskustelemaan kanssasi.

        Minun motiivini viipyä vielä ainakin hetken palstalla on sen osoittaminen, että vihollisen eksyttävää agendaa tuodaan tänne niinkin "valkeissa vaatteissa" kuin esimerkiksi sinun 'Lähettiläs' -kaapusi alla. Viivyn vielä hetken vartiossa.

        Et muka tunne ns. torontoherätystä, sairaan karismahengen manifestaatiota!

        Tuo väitteesi on yksi varmimpia todisteita siitä, että tahdot hämätä uskovia. Pitkään hengellisiä asioita seuranneena - tällä palstalla ja varmasti muuallakin - sinun TÄYTYY olla jokseenkin hyvin tietoinen torontokehityksestä ja sen ilmentymisestä meillä Suomessa. Täällä on käynyt Hinn'iä, täällä ovat omat Selkomaat ja Koivistot ynnä muut sadat karismaattiset pellet mellastaneet jo kohta pari vuosikymmentä - pidempäänkin, jos Yli-Vainio lasketaan mukaan.

        PS.
        Miksi et uskalla tulla aloituksiin, joissa sinun toimintaasi on otettu esille?

        Olen tottunut siihen, että minua seurataan ja haukutaan. Lateraalinen, luetaankosanaa2, vr2 on tehnyt tuota tekoa vuosikaudet, saimoin kuin semper.f, jonah, auroraboreallis ja vieläpä jotku muutkin. Kuten Suni ja hänen porukkansa. Jostakin syystä kaikilla, jotka pilkaatte minua, tai jotakin muuta on täällä huono maine, eikä teidän uskonne edes viittaa Elävän Jumalan uskoon.
        Onko nuo edellä mainitemani perässä kulkijani sinun hyviä ystäviä ja kunnioitatko heidän perässä kulkemista ja pilkkaamista?

        Väität minun edustavan torontolaisuutta. Onko torontolaisuus mielestäsi sellainen, jossa tapahtuu ihmeitä ja onko ainoa sellainen?
        Elävä Jumala toimii muuallakin, kuin mainitsemassasi torontolaisuudessa. Itse en edes tunne tuota ukonliikettä ja kaikki ihmeet, joita olen kokenut ovat tulleet suoraan taivaasta, eli niissä ei ole ollut ihmisiä rukouksineen mukaan silloin, kun ihmeet ovat tulleet. Elävä Jumala toimii, vaikka te kuinka sen kieltäisitte.
        Kysyt, että miksi en uskalla tulla aloituksiin, joissa minun toimintani on otettu esille. Aikanaan sitä tein, mutta se oli täysin hyödytöntä ja lisäsi vain pilkkaa ja ivaamista, joten pidä sinä yllä aloituksiasi ja kirjoittele niin paljon kuin haluat. Ole tuntevinasi minut ja tietävinäsi minusta kaikki. Minä en niihin osallistu.
        Turhaa sinä takiani täällä viivyt, sillä et sinä minua saa karkoitettu ilkeilyilläsi, kuten et ketään uudestisyntynyttä Jumalan lasta. Me kirjoitamme täällä Jeesuksesta ja kerromme Hänen parantavasta ja vapauttavasta Voimastaan. Jos emme sitä tekisi, niin kivetkin huutaisivat. Emme voi jättää ihmisiä uhreiksi.
        Jos ei perässäkulkijoita ilmaantuisi, niin silloin olisi käynyt niin, että suola olisi menettänyt suolaisuuden, joten osaan iloita siitä, että käyt perässäni marssiaskelin.

        Kerro omasta uudestisyntymisestäsi ja omat nimimerkkisi. Miksi häpeät ja salaat entiset nimimerkkisi? Jumalan lapset ovat niin rehellisiä, että kykenevät vastaamaan kysyjille.


      • advariveli

        Kiitos veli hyvästä puheenvuorosta.
        Kyllä Jeesus on hyvä!


      • Todistaja
        Lähettiläs kirjoitti:

        Olen tottunut siihen, että minua seurataan ja haukutaan. Lateraalinen, luetaankosanaa2, vr2 on tehnyt tuota tekoa vuosikaudet, saimoin kuin semper.f, jonah, auroraboreallis ja vieläpä jotku muutkin. Kuten Suni ja hänen porukkansa. Jostakin syystä kaikilla, jotka pilkaatte minua, tai jotakin muuta on täällä huono maine, eikä teidän uskonne edes viittaa Elävän Jumalan uskoon.
        Onko nuo edellä mainitemani perässä kulkijani sinun hyviä ystäviä ja kunnioitatko heidän perässä kulkemista ja pilkkaamista?

        Väität minun edustavan torontolaisuutta. Onko torontolaisuus mielestäsi sellainen, jossa tapahtuu ihmeitä ja onko ainoa sellainen?
        Elävä Jumala toimii muuallakin, kuin mainitsemassasi torontolaisuudessa. Itse en edes tunne tuota ukonliikettä ja kaikki ihmeet, joita olen kokenut ovat tulleet suoraan taivaasta, eli niissä ei ole ollut ihmisiä rukouksineen mukaan silloin, kun ihmeet ovat tulleet. Elävä Jumala toimii, vaikka te kuinka sen kieltäisitte.
        Kysyt, että miksi en uskalla tulla aloituksiin, joissa minun toimintani on otettu esille. Aikanaan sitä tein, mutta se oli täysin hyödytöntä ja lisäsi vain pilkkaa ja ivaamista, joten pidä sinä yllä aloituksiasi ja kirjoittele niin paljon kuin haluat. Ole tuntevinasi minut ja tietävinäsi minusta kaikki. Minä en niihin osallistu.
        Turhaa sinä takiani täällä viivyt, sillä et sinä minua saa karkoitettu ilkeilyilläsi, kuten et ketään uudestisyntynyttä Jumalan lasta. Me kirjoitamme täällä Jeesuksesta ja kerromme Hänen parantavasta ja vapauttavasta Voimastaan. Jos emme sitä tekisi, niin kivetkin huutaisivat. Emme voi jättää ihmisiä uhreiksi.
        Jos ei perässäkulkijoita ilmaantuisi, niin silloin olisi käynyt niin, että suola olisi menettänyt suolaisuuden, joten osaan iloita siitä, että käyt perässäni marssiaskelin.

        Kerro omasta uudestisyntymisestäsi ja omat nimimerkkisi. Miksi häpeät ja salaat entiset nimimerkkisi? Jumalan lapset ovat niin rehellisiä, että kykenevät vastaamaan kysyjille.

        "Elävä Jumala toimii muuallakin, kuin mainitsemassasi torontolaisuudessa."
        Siinähän sinä Lähettiläs oman 'toronto-henkisyytesi' jo toitkin vahvasti ilmi.

        Torontolaisuudessa tai muissa vastaavissa antikristillisissä kundaliiniseen ja suggestiiviseen hypnoosiin perustuvissa hurmosliikkeissä EI TOIMI Jumala!

        Ei todellakaan. Sinun tulisi lopulta päästä ymmärtämään, että niissä orgioissa toimii sielujemme vihollisen saatanan raateleva vihollishenki. Kuinka paljon SINÄ olet tuon likaisen hengen oma, sitä en osaa enkä halua määritellä. Mutta sokeutesi sen saastaisen hengen vaikutuksille olet omin sanoin todistanut.

        Annat Lähettiläs väärän kuvan minusta. Minä en tahdo sinulle mitään pahaa. Päinvastoin tahdon rukoilla puolestasi, että Jumala saisi avata sinun silmäsi.

        "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan" Ef.1:17.


      • Lähettiläs
        Todistaja kirjoitti:

        "Elävä Jumala toimii muuallakin, kuin mainitsemassasi torontolaisuudessa."
        Siinähän sinä Lähettiläs oman 'toronto-henkisyytesi' jo toitkin vahvasti ilmi.

        Torontolaisuudessa tai muissa vastaavissa antikristillisissä kundaliiniseen ja suggestiiviseen hypnoosiin perustuvissa hurmosliikkeissä EI TOIMI Jumala!

        Ei todellakaan. Sinun tulisi lopulta päästä ymmärtämään, että niissä orgioissa toimii sielujemme vihollisen saatanan raateleva vihollishenki. Kuinka paljon SINÄ olet tuon likaisen hengen oma, sitä en osaa enkä halua määritellä. Mutta sokeutesi sen saastaisen hengen vaikutuksille olet omin sanoin todistanut.

        Annat Lähettiläs väärän kuvan minusta. Minä en tahdo sinulle mitään pahaa. Päinvastoin tahdon rukoilla puolestasi, että Jumala saisi avata sinun silmäsi.

        "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan" Ef.1:17.

        Kerroin aivan selkeästi, että en tunne torontolaisuutta, eli kirjoitin näin:
        Väität minun edustavan torontolaisuutta. Onko torontolaisuus mielestäsi sellainen, jossa tapahtuu ihmeitä ja onko ainoa sellainen?
        Elävä Jumala toimii muuallakin, kuin mainitsemassasi torontolaisuudessa. Itse en edes tunne tuota ukonliikettä ja kaikki ihmeet, joita olen kokenut ovat tulleet suoraan taivaasta, eli niissä ei ole ollut ihmisiä rukouksineen mukaan silloin, kun ihmeet ovat tulleet. Elävä Jumala toimii, vaikka te kuinka sen kieltäisitte.

        Mitäpä jos ensin lukisit rauhallisesti mitä kirjoitan ja sen jälkeen pyrkisit keskustelemaan rauhallisesta ja kärsivällisesti. Jumalan lapset elävät Hengessä, joka toimii meidän sisäisen ihmisemme kautta saaden ulkoiseen ihmiseen merkit, eli hyvät hedelmät, sillä synti kuolee sisäisen ihmisen saamalla Jumalan voimalla. Ensin on lihallinen ihminen/maallinen kuva, toisena on hengellinen ihminen/taivaallinen kuva. Sen kuvia olemme, mitä rakastamme ja kunnioitamme. Maallisen kuvan tulee pienentyä ja taivaallisen kuvan kasvaa.
        Sen takia me uudestisyntyneet Jumalan lapset haluamme elää kaikkien kanssa rauhassa ja sovussa, jos se suinkin on mahdollista. Usein joudun kokonaan lopettamaan kirjoittamisen sellaisten kanssa, jotka eivät käsitä mitä kirjoitan, tai tahallaan vääristävät kaiken kirjoittamani. Sitä tapahtuu paljon.

        Jumala on suuri ja Hänen voimansa valtava. Itse olen kokenut miten Hän kuoleman portilta käänsikin minut täyteen elämään. Ja se tapahtui yhdessä humauksessa.

        Minua taitaa alkaa kiinnostamaan tuo torontolaisuus, koska sinä sitä parjaat. Olen aina huomannut, että syyttäjät ja parjaajat ovat sisäisen uskon ulkopuolella ja siksi parjaavat kaikkea, mitä Elävä Jumala tekee.

        Mistä löytyy torontolaisuudesta kertovaa viestitystä? En ole koskaan tutustunut siihen uskonliikkeeseen, enkä juuri muihinkaan, koska minulla on oma rakas seurakunta ja tehtävänä julistaa Jumalan suurista teoista.

        Totisesti jos täällä on joku avuntarpeessa oleva ihminen, niin saat luottaa siihen, että Jumala kuulee meidän avunpyyntömme ja antaa meidän syntimme anteeksi antaen uuden elämän, jossa ei enää Uhria tarvita, sillä uudessa elämässä on synni anteeksi annetut ja rauha ja ilo Pyhässä Hengessä.
        Ei tarvitse juosta sinne ja tänne etsien Jeesusta ja ihmeitä, Hän on tässä ja nyt. Hän antaa Sanansa, jonka kautta kaikki luotiin ja jonka kautta kaikki pysyy.
        Itse olen kokenut suuret ihmeet Jumalan kanssa kahdenkeskisissä tilanteissa. En kokouksissa, enkä missään, missä ihmisiä yhteen kokoontuu, vaan aivan kahden keskisissä tilanteissa.


      • Lähettiläs
        advariveli kirjoitti:

        Kiitos veli hyvästä puheenvuorosta.
        Kyllä Jeesus on hyvä!

        Jeesus on hyvä. Hän elää. Hän muuttaa meidät antaen rauhan ja ilon, joka pysyy. Maailma ei sitä rauhaa voi pois ottaa.


    • Jeesustakinkiusattiin

      Kopio yllä olevista ketjuista:
      ("Elävä Jumala toimii muuallakin, kuin mainitsemassasi torontolaisuudessa."
      Siinähän sinä Lähettiläs oman 'toronto-henkisyytesi' jo toitkin vahvasti ilmi.)

      Miksi sinä "todistaja?" yrität väkisin vääntää toisen sanat vääriksi? Tuskin lähettiläs nimimerkki tarkoitti tuota asiaa siten, kuin sinä sen olit "oivaltavinasi".

      Lukiessani tuota lähettilään tekstiä, hänellä jäi mainitsematta yksi perässäkulkija nimimerkiltään tähkäpää. Muistan tuon nimimerkin, kun niin kauan kulki perässä rienaamassa. Monet noista vakituisen itsepalkatun viran ottaneista ovat edelleen täällä tehden samaa omistautumista toisten kiusaamiselle, unohtaen tärkeimmän eli Jeesuksen.

      Käsittääkseni sinulta todistaja kysyttiin ylempänä tällaista:
      Kopio: (Kerro omasta uudestisyntymisestäsi ja omat nimimerkkisi. Miksi häpeät ja salaat entiset nimimerkkisi? Jumalan lapset ovat niin rehellisiä, että kykenevät vastaamaan kysyjille.)

      • Todistaja

        Torontohenkeen kuuluu erottamattomana osana ihmisten aliarvioiminen ja häpäiseminen - hyvin monilla eri tavoilla. Häpäiseminen ilmenee eläinten äänten matkimisena, maassa piehtaroimisena, erilaisina kaatamisrituaaleina, kaikenlaisena hypnoottiseen vaikutukseen perustuvana manipuloimisena jne.

        Eräs torontolaislähtöinen "hengen vaikutus" on tuo säälittävä tenttaaminen tyyliin "milloin/miten uudestisynnyit, saitko kielet, kaaduitko slain-in-spirit, läpäisitkö ahtaanportin, kuka on apostolisi" jne jne. Sanottakoon suoraan, että pitää olla aika köyhä itsesuojeluvaisto hänellä, joka lähtee mukaan tuohon sairaalloiseen kuulusteluun.

        Täällä ei todellakaan ole yhtään liian montaa todistajaa, jotka haluavat Jumalan Sanan totuudella puolustaa rakkaita lähimmäisiään joutumasta kaikenkarvaisten 'sisinmajojen ja lähettäjien' eksytysten pauloihin.

        Mukavaa illanjatkoa!


      • Lähettiläs

        Näin he tekevät. Vääristävät kaiken mahdollisen. Omaksi tappiokseen. En todella tunne torontolaisuutta, vaikka esim. Semper.f toi siitä tietoa ja melkein pakotti minut katsomaan joitakin tallenteita ja antamaan tuomion. Ei haluttanut katsoa, eikä aika riitä eksytysten etsimiseen, joksi Semper.f oli tuon torontolaisuuden tuominut. Eksytykset kyllä tulevat luo, ei niitä tarvitse hakea. Jumalan Sana on ainoa eksytysten estäjä ja väärien rakennelmisen murskaaja.
        Jos ihminen ei rakasta lähimmäistä kuten Jumalan Sana käskee, niin silloin hänellä on huonot hedelmät kuivassa oksassa ja tuo oksa joutuu poltettavaksi.
        Täällä on joutunut jokainen Elävästä Jumalasta kertovat vääristelyjen kohteeksi. Jos täällä kertoo Jeesuksen synnittömyydestä, niin se käännetään ihmisen synnittömyydeksi ja sitä pilkataan joukolla.
        Jos kertoo, että Paavali teki syntiä epäuskon ja epäilyn ajalla, niin sitä pyritään kääntämään niin, että Paavali oli suurin syntinen ja niin kaikki uskovaiset ovat noita suuria syntisiä. Siitäkin asiasta piti kauan taistella, jotta edes Paavalin maine säilyy täällä. Paavalia vääristellään tavattoman paljon, koska monet ovat uskonsa perustaneet Paavalille. Koska eivät tunne Jeesusta, eivät käsitä Paavalia ja näin on saatu eksyttäviä uskomuksia uskon nimen alle.
        Seurakuntayhteys on välttämätön kaikille uskovaisille. Jumala kyllä omansa johtaa sellaiseen seurakuntaan, jossa on apostolien perustukselle laskettu kallis Kulmakivi. Apostolit johdattavat kutsutut Jeesuksen luokse. Hänen luonaan syntinen saa synnit anteeksi ja peson Pyhän Hengen ja Sanan lähteessä. Eikä se maksa mitään.


      • Lähettiläs
        Todistaja kirjoitti:

        Torontohenkeen kuuluu erottamattomana osana ihmisten aliarvioiminen ja häpäiseminen - hyvin monilla eri tavoilla. Häpäiseminen ilmenee eläinten äänten matkimisena, maassa piehtaroimisena, erilaisina kaatamisrituaaleina, kaikenlaisena hypnoottiseen vaikutukseen perustuvana manipuloimisena jne.

        Eräs torontolaislähtöinen "hengen vaikutus" on tuo säälittävä tenttaaminen tyyliin "milloin/miten uudestisynnyit, saitko kielet, kaaduitko slain-in-spirit, läpäisitkö ahtaanportin, kuka on apostolisi" jne jne. Sanottakoon suoraan, että pitää olla aika köyhä itsesuojeluvaisto hänellä, joka lähtee mukaan tuohon sairaalloiseen kuulusteluun.

        Täällä ei todellakaan ole yhtään liian montaa todistajaa, jotka haluavat Jumalan Sanan totuudella puolustaa rakkaita lähimmäisiään joutumasta kaikenkarvaisten 'sisinmajojen ja lähettäjien' eksytysten pauloihin.

        Mukavaa illanjatkoa!

        Miksi sitten Todistaja tekee jopa alotteita esim. minusta? Miksi yrittää häpäistä uskoani? En ole tehnyt sinusta yhtäkään aloitetta, mutta olen pyytänyt sinua kertomaan oman uudestisyntymiskokemuksesi, koska pilkaat minun uudestisyntymistäni. Minä en pilkkaa, joten sen puolesta voit turvallisesti kertoa. Entisistä nimimerkeistä olen kysellyt, enkä käsitä miksi niitä ei voi paljastaa.

        Minä en ikinä pilkkaa ketään ja tiedän Jumalan olevan sellainen mestariräätälöijä, että jokainen saa henkilökohtaiset kokemukset Häneltä esim. uudestisyntymisen yhteydessä. Niin kuin Hän loi meitä monenlaisia persoonia, niin on monenlaisia kokemuksiakin. Jumala osaa käsitellä jokaista luomaansa oikealla tavalla. Sana on ja pysyy ja Sana ei muutu, mutta me olemme muuttuvaisia ja saamme uudistua Sanan ja Pyhän Hengen VOIMASTA.


    • Lähettiläs

      Nykyään sitten pilkataan ahtaan portin sanomaa väittein, settä se kuuluu Sunille:)
      Ahtaan portin sanoma on Jeesuksen antama omalle kansalleen. Jeesus puhuu uskovaisille.
      Matteus 7
      1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
      2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
      3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
      4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
      5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
      6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
      7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
      8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
      9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
      10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
      11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
      12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
      13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

      • rakkausjeesukseen

        Lähettiläs kirjoitat niin asiaa, ottakaa opiksi, älkääkä heti tuomitko. Minä ainakin luen, että oppisin ja tutkisin sanaa. Minun pitää rukoilla Pyhää Henkeä, että hän avaisi sanaansa. Uskon asiat eivät ole aivan helppoja heti ymmärtää. Pitää lukea ja lukea Raamattua.
        2 piet.1 Pietari toivottaa Uskoville armoa ja rauhaa, kehoittaa heitä uskossaan osoittamaan hyviä avuja ja tekemään kutsumisensa ja valitsemisensa lujaksi.


      • dfgdfgdg

        Lähettiläs - pikku vinkki - kukaan ei jaksa lukea sun pitkiä kommenttejasi. Kukaan ei ole kiinnostunut sinun päiväkirjastasi.


      • Lähettiläs
        dfgdfgdg kirjoitti:

        Lähettiläs - pikku vinkki - kukaan ei jaksa lukea sun pitkiä kommenttejasi. Kukaan ei ole kiinnostunut sinun päiväkirjastasi.

        Tarkoitatko, että sinä et jaksa lukea Raamatun opetusta? Jeesus sanoo sellaisten eksyvän, jotka eivät tunne Pyhiä Kirjoituksia.


      • Lähettiläs
        rakkausjeesukseen kirjoitti:

        Lähettiläs kirjoitat niin asiaa, ottakaa opiksi, älkääkä heti tuomitko. Minä ainakin luen, että oppisin ja tutkisin sanaa. Minun pitää rukoilla Pyhää Henkeä, että hän avaisi sanaansa. Uskon asiat eivät ole aivan helppoja heti ymmärtää. Pitää lukea ja lukea Raamattua.
        2 piet.1 Pietari toivottaa Uskoville armoa ja rauhaa, kehoittaa heitä uskossaan osoittamaan hyviä avuja ja tekemään kutsumisensa ja valitsemisensa lujaksi.

        rakkaudestajeesukseen, sinulla on se asenne, jonka Jumala omalle kansalaiselleen antaa. Surulla olen joutunut seuraamaan, miten äsken kääntyneistä on seurakunnan toimesta tehty jopa opettajia ja apostolelja.
        Raamatusta selviää miten pitkään esim. apostolit joutuivat olemaan Jumalan koulutuksessa. Nuo apostolit saattoivat toisinaan lähettää jonkun nuoren johonkin seurakuntaan ketomaan siitä, mitä olivat tuolle nuorelle opettaneet.
        Apostolit eivät koskaan ole nuoria, vaan ovat aina olleet vuosikausia Herran opetettavana ennnen kuin ovat saaneet apostolin viran. Opettajien opetus jatkuu loppuun saakka, eli siihen, kunnes Jumala katsoo heidän täyttäneen sen työviran, johon heidät kasvatti.
        Eräskin nuori tuli uskoon äitinsä rukouksien ja äitinsä Sanan julistuksen kautta. Meni helluntalaisseurakuntaan kääntymisensä jälkeen. Äiti sen sijaan ei kuulunut mihinkään sellaiseen seurakuntaan, jolle on täällä annettu nimi, vaan kuului Jeesuksen perustamaan seurakuntaan. Tuo nuori alkoi hyvin pian arvostella äitiään siitä, että tällä ei ollut helluntailais seurakunnan opetuksen kaltaista oppia.
        Nuori oli valittu opettamaan muita, eikä tuo nuori ollut itse vielä mitään oppinut ja sen takia hänen elämänsä meni sekaisin ja alkoi ahdistuksen aika.
        Tuon nuoren olisi pitänyt saada rauhassa kasvaa Jumalan tuntemiseen, mutta innokkaat seurakunnan vanhimmat vaativat häntä työhön ja antoivat hänelle viran. Tuollaisella viralla ei ole mitään tekemistä Jumalan antamien virkojen rinnalla.


      • dfgdgsdgsd
        Lähettiläs kirjoitti:

        Tarkoitatko, että sinä et jaksa lukea Raamatun opetusta? Jeesus sanoo sellaisten eksyvän, jotka eivät tunne Pyhiä Kirjoituksia.

        Me luetaan Pyhän Kirjoitukset Raamatusta.


      • puistattaa
        rakkausjeesukseen kirjoitti:

        Lähettiläs kirjoitat niin asiaa, ottakaa opiksi, älkääkä heti tuomitko. Minä ainakin luen, että oppisin ja tutkisin sanaa. Minun pitää rukoilla Pyhää Henkeä, että hän avaisi sanaansa. Uskon asiat eivät ole aivan helppoja heti ymmärtää. Pitää lukea ja lukea Raamattua.
        2 piet.1 Pietari toivottaa Uskoville armoa ja rauhaa, kehoittaa heitä uskossaan osoittamaan hyviä avuja ja tekemään kutsumisensa ja valitsemisensa lujaksi.

        Miksi pitää rukoilla Pyhää Henkeä, että avaisi sanaansa? Ei Pyhällä Hengellä ole omaa sanaansa, vaan Hän kirkastaa aina Kristusta ja miksi pitää rukoilla sellaista mikä on jo annettu? Lähettiläs ja rakkausjeesukseen, teissä vaikuttaa joku ihmeellinen henki, joka tuoksuu samalta, kuin kuollut Lasarus.


      • löytyisikö.yhtään
        rakkausjeesukseen kirjoitti:

        Lähettiläs kirjoitat niin asiaa, ottakaa opiksi, älkääkä heti tuomitko. Minä ainakin luen, että oppisin ja tutkisin sanaa. Minun pitää rukoilla Pyhää Henkeä, että hän avaisi sanaansa. Uskon asiat eivät ole aivan helppoja heti ymmärtää. Pitää lukea ja lukea Raamattua.
        2 piet.1 Pietari toivottaa Uskoville armoa ja rauhaa, kehoittaa heitä uskossaan osoittamaan hyviä avuja ja tekemään kutsumisensa ja valitsemisensa lujaksi.

        Onko Raamatussa mitään kohtaa, jossa kehoitetaan tai neuvotaan rukoilemaan Pyhää Henkeä?


    • koettelija

      Petri Paavola profetoi, että hänelle olisi Jumala sanonut että: "Unohda kaikki hengelliset kirjat viideksi vuodeksi".

      https://youtu.be/1ecVHXeuHzY?t=33m58s

      Tätä hengen ilmoittamaa sanomaa tulee koetella. Kun tarkastelee sanomaa, niin siinä on aika ja aikamäärä, joka on kummallinen. Jos Jumala on arvostellut kaikki hengelliset kirjat lukukelvottomiksi, niin miksi sitten Jumala sallisi viiden vuoden karenssin jälkeen lukea niitä?

      Paavola arvostelee hengellisiä kirjoja, koska hän yrittää johdattaa muut seuraamaan hänen omaa nettisivustoaan, joka on huono hengellinen kirja. Miksei Jumala ole kieltänyt Paavolaa kirjoittamasta sivuilleen, jos Jumala kielsi kaikki hengellisen kirjat kokonaan?

      Miksi Jumala antaa viiden vuoden pituisen karenssin Paavolalle etukäteen ja sitten sallisi kirjojen lukemisen? Petri Paavola ainakin tänä päivänä hyvin ahkerasti lukee ja kyttää kaikkien kirjailijoiden opetuksia.

      En tunnistä tästä Jumalaa. Petri Paavolalle on puhunut valkeuden enkeli, joka on tekeytynyt Jumalaksi. Petri Paavola on väärä profeetta.

      • fghfghfghfg

        Paavolan eksytyksen vastainen kampanja näyttää olevan tähdätty Kristuksen morsiamen eksyttämiseen. Paavola taitavasti yrittää voittaa morsiamen luottamuksen ja on sitten millä hetkellä tahansa valmis Juudas Iskariotin työhön.

        Tuosta videota voisi kommentoida sitä, että Paavolalle on selvä linja opetuksessaan. Hän puhuu koko ajan, ettei kukaan ole täydellinen, kenenkään ei voi luottaa, koetelkaa, mutta uskokaa Paavolaan. Sitten yleisössö on joku joka huutelee kannatushuutoja.

        On surkuhupaisaa nähdä, kun Paavola opettaa Jumalan tuntemisen avaimista ja itse on langennut.


      • jkjkljkljl

        Paavola ja Tiainen ovat siis samalla puolla ja kinastelevat näön vuoksi.


    • Sanaensin

      Paavola on tervehenkisen seurakunnan tarpeessa, jossa hän ei opeta, vaan hänet laitetaan opetuslapseksi. Miten ja miksi tuollainen harhaan vievä voi opettaa ketään, kun ei vain molemmat, vaan jokainen seuraaja kuoppaan lankeaa. Kirjoittaako tuo Paavola edes koko tällä palstalla vai miksi hänet on vedetty joka toisessa ketjussa mukaan kuin olisi joku tärkeämpikin henkilö?
      Jeesus on tärkein!

      • koettelija

        Paavola on erittäin ahkera nettikirjoittaja omilla sivullaan. Hän arvostelee hyvin kärkevästi muita ja samalla opettaa harhaan. Häntä voisi kuvailla tekopyhäksi fariseukseksi, mutta hän on myös väärä profeetta.


      • pertsa2012eikirj
        koettelija kirjoitti:

        Paavola on erittäin ahkera nettikirjoittaja omilla sivullaan. Hän arvostelee hyvin kärkevästi muita ja samalla opettaa harhaan. Häntä voisi kuvailla tekopyhäksi fariseukseksi, mutta hän on myös väärä profeetta.

        Missä kohden se Paavolan harhaopetus ilmenee ???


    • Setä.neuvoo

      Mitä hyvää te löydätte kenenkään opeista? Raamatussa neuvotaan koettelemaan (opit) ja pitämään se mitä hyvää on! Nyt näyttää siltä, että keskustelijat ovat juuttuneet pörräämään paskan ympärillä kuin kärpäsparvi.

      • VaronPaavolaa

        Raamatussa on asiat paikallaan. Luetaan sieltä suoraan.

        Paavola on vain lopun ajan yksi ovelista eksyttäjistä. En siinä mitään kummempaa.


    • KunnioitetaanHerraa

      En ota nyt kantaa Paavolaan taiTiaiseen , mutta tulee ajatus että eikö ihmisillä ole enää Herran pelkoa, tervettä Jumalan kunnioitusta ? Vaikka joku olisi tai on väärä profeetta tai opettaja niin täytyy olla aika varovainen sanoissaan. On aika kovasti sanottu että joku toimii Saatanan hengen tai saatanallisen henkivallan alaisena, tai että hän saa joltain muulta kuin Pyhältä Hengeltä profetian, ilmoituksen tai tiedonsanan. Kehoitan varovaisuuteen tuomioissa ja sanavalinnoissa sekä arvioinneissa. Henkien erottamisen armolahja ja opetuksen ja profetioiden koettelu on tarpeen. Mutta mielestäni siinä mennään jo aika vaarallisille vesille, jos lähdetään esittämään että jonkun saama profetia tai ilmestys on Saatanasta. Huomioikaa että Jeesusesta sanoivat fariseukset että Hän toimii Belsebulin hengessä. TUohon Jeesus vastasi että Pyhän Hengen pilkkaaa ei anneta ihmisille anteeksi.

    • KunnioitetaanHerraa

      Ja huom. Minulla EI OLE valtuutta tai oikeutuksia arvioida onko joku tehnyt Pyhän Hnen pilkan tai mikä on jonkun sydämen tila. Tämä arviointi ja arvovalta on vain ja ainoastaan JUMALALLA. En siis viittaa kirjoituksellani kehenkään palstalaiseen tms. Jossain vaiheessa vaan omassa elämässäni koin ,että Jumaala alkoi puhumaan että vaikka on koeteltava henget ja iopetus ja on vääriä profeettoja ja opettajia, niin sellaiset arviot ja lausumat että henkilö toimii Saatanan alaisuudessa tai pimeyden henkivallan alaisuudessa tai että profetia tai opetus tulee Saatanasta niin siinä täyyy olla todella Herran edessä, että jos tälläinen kokemus herää mikä on Jumalan tahto, millä tavalla varoitan tai ilmoitan ko. henkilöstä tai opetuksesta ja onko varoittaminen minun tehtäväni vai vain rukoilla vai miten toimia. Mutta että henkisyyksien ja lähteiden arvailu johtaa vaarallisille vesille. Tällä en tarkoita etteikl vääriä opettajia tai profeettoja saisi paljastaa mutta Jumala tutkii heidänkin sydämet ja lähteet profetioille ja opetukselle.

    • koetelkaakaikki

      Jos epäilee jonkun olevan väärä profeetta, niin parasta on lähteä pois ja lopettaa hänen kuutelemisensa.

      On totta, että jos erehtyy arvostelemaan Jumalan oikeaa profeettaa vääräksi profeetaksi, niin on vaarana, että rupeaa vastustamaan Pyhää Henkeä kohtalokkain seurauksin. Eksytyksen paljastuspoliisina on tällainen vaara. Tällaiseen toimintaan on ryhtynyt myös Petri Paavola.

      Sitten on ihan eri asia se, että Herra on kutusunut ja kouluttanut oman profeettansa sekä antanut hänelle henkien erottamisen armolahjan. Tällaisen profeetan yksi tehtävistä on puuttua harhaoppeihin. Olen siinä käsityksessä, että Petri Paavolan toimintaan on viimeaikoina puuttunut eräät Jumalan oikeat profeetat.

    • VarokaaPaavolaa

      Paavola kertoo, että eräät suomalaiset seurakuntien johtajat saavat kuolemantuomion. Syntiin langenneet seurakuntien johtajat surmataan. Tämän asian Petri Paavola kertoo uusimmassa artikkelissaan 'Ajatuksia Raamatullisesta paimenuudesta'.

      Petri Paavola sanoo seuraavaa: "Tulevina päivinä jotkut kehnot paimenet tullaan tuomitsemaan sellaisella tavalla, että Herra ottaa heidät pois tästä ajasta kuoleman kautta, koska he eivät halunneet tehdä parannusta pahoista teoistaan." Paavola uhkaa seurakuntien johtajia myös sillä, että he sairastuvat.

      Kun lukee Paavolan artikkelin kokonaan, niin siitä saa sellaisen kokonaiskäsityksen, että iso osa suomalaisista seurakunnista on langennut sellaiseen syntiin, että niiden paimenet surmataan syntien takia.

      Oli Petri Paavolan puhe oikeaa tai väärää, niin herää kysymys, millä valtuuksilla Petri Paavola moista puhuu? Millä valtuuksilla Petri Paavola jatkaa ankaraa muiden arvostelua, vaikka Petri Paavola on todistettu olevan itse väärä profeetta? Mitäs jos Petri Paavola itse kuolee muiden syntisten pappien joukossa?

      Jumalan oikea profeetta Elia voitti ja jäi itse henkiin sekä nousi taivaaseen näkemättä kuolemaa. Karmel-vuori oli paikka, jossa selvisi, kuka on oikea ja kuka väärä profeetta. Petri Paavolan ankara arvostelun linja on koventunut. Petri Paavola on kutsunut seurakuntien johtajat kamppailuun Karmel-vuorelle.

    • Onkutsunuthevonperse

      Mikä pellelauma näitä ivajuttuja tehtailee?

      • sdfsfdsdf

        Ei nää oo ivaa, vaan historia Paavolan tekemisistä.


    • Hevonhanurista

      On kutsunut kamppailuun Karmel-vuorelle... hehhehhee

      Juhlavaa tyyliä, mahtipontista, paskantärkeetä... Melkein voin kuvitella torvisoittoa taustalle, kun joku vääntää näitä ivajuttuja jossain hikisessä kammiossa.

    • Finne2

      Petri Paavolan ennustus Patrick Takaisesta piti täysin paikkansa. Missä ovat nyt puheet väärästä profeetasta?

      • "Petri Paavolan ennustus Patrick Takaisesta piti täysin paikkansa. Missä ovat nyt puheet väärästä profeetasta?"
        _________
        Roskaväki on häipynyt takavasemmalle :-)


    • öljyälamppuihin

      En ymmärrä Petri Paavolan haukkumista. Mitä olen silloin tällöin hänen kirjoituksiaan lukenut, niistä on aina paljastunut viisaus ja nöyryys. Ilmeisesti haukkujat ovat itse niin vihaisen valhehengen alaisuudessa että suurin tehtävä on vain haukkua. Se on sitä samaa hyökkäystä, jota ihmiset ovat saaneet jo parikymmentä vuotta kokea torontohengen kritisoimisen tähden. Torontohenki ei ole mikä tahansa henki vaan se on suoraan syvyydestä lähetetty valheellisuuden saatanallinen eksytyksen henki.
      Miksette arvostele esim. Raamatun Paavalia? Hän sanoi aika kitkerään sävyyn ja arvosteli seurakuntia. Kuinka se on mahdollista? Siksi, että Jumala haluaa totuutta salatuimpaan saakka. Ja se totuus tulee ilmi pilkan määrästä huolimatta. Se on sitten eriasia mitä ihminen itse haluaa uskoa tai itselleen uskotella.

      • sananlukija

        Kyllä minä olen usein arvostellut Paavalia. Hyi olkoon, koko raamatun huonoin kirjoittaja! En koskaan neuvo ketään lukemaan hänen kirjoituksiaan. Inhottava äijä koko Paavali, siis aivan perseestä. Aku Ankastakin löytää enemmän pyhyyttä.


    • On outoa, että tuollaista, tässäkin ketjussa esiintyvää ja vihan täyttämää tekstiä kirjoitetaan tänne ja vielä kaiken lisäksi Jumalan nimissä. Melkein mitä tahansa sanoja ollaan valmiita käyttämään. Ääretön omavanhurskaus paistaa läpi joka lauseesta. Ollaan olevinaan niin tavattoman tietäväisiä, pyhiä, hurskaita. Ja sanoma koko ajan muka on Jumalalta saatu.

      Kuinkahan moni noista "profeetoista" kirjoittelee tänne nousuhumalassa, laskuhumalassa tai krapulassa?

      En tiedä. Tulipahan vain sekin ajatus nyt mieleeni.

      Kovasti ollaan olevinaan sokeain taluttajia ja alaikäisten opettajia, joilla itsellä on se lopullinen tieto. Todellisuudessa ei paljon muuta tehdä kuin liataan paikkoja.

      Petri Paavola, Mauno Mattila ja Juha Norolampi ovat saaneet ryöpytyksiä niskaansa kymmeniä kertoja.

      Nyt olisi sitten anteeksipyyntöjen aika. Olivat nimittäin kaikki kolme ihan oikeassa omissa arvioissaan.

      Mutta eivät nuo puskista huutelevat mitään anteeksi pyytele. Ei heillä itsellään enää ole kykyä mennä peilin eteen.

      Matteuksen evankeliumi:

      12:34 Kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

      12:35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.

      12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

      12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi.

    • Vanhurskas-Väinö

      "Kun Jumala puhuu, niin Hän ei käytä sellaisia sanontoja, joita on paholainen käyttänyt."

      Sinäkö sen määräät, mitä Jumala tekee tai ei tee? Kyllä kaikkivaltias jamppa saa tehdä mitä huvittaa!

      • oiopiouiouyuyui

        Kaikki profetiat tulee koetella. On asiallista analysoida, mitä on profetoitu. Johtopäätös kaikesta Paavolan touhusta on se, ettei hänelle puhu Jumala.


      • Ei Petri Paavola ole täydellinen, mutta hän on hyvin monessa asiassa ollut oikeassa. Hän myös vaikuttaa henkilöltä, joka aika tarkaan tutkii ja perustelee omat väitteensä. Viitsii nähdä vaivaa. Se on hyvä asia.

        En häntä henkilökohtaisesti tunne.

        Nuo edellä olevat halventavat ja tekohurskaat kommentit taas eivät voi olla Jumalasta.

        Lainaan nimimerkkiä "öljyälamppuihin", koska hän kirjoitti asiasta HYVIN:

        "En ymmärrä Petri Paavolan haukkumista. Mitä olen silloin tällöin hänen kirjoituksiaan lukenut, niistä on aina paljastunut viisaus ja nöyryys. Ilmeisesti haukkujat ovat itse niin vihaisen valhehengen alaisuudessa että suurin tehtävä on vain haukkua. Se on sitä samaa hyökkäystä, jota ihmiset ovat saaneet jo parikymmentä vuotta kokea torontohengen kritisoimisen tähden. Torontohenki ei ole mikä tahansa henki vaan se on suoraan syvyydestä lähetetty valheellisuuden saatanallinen eksytyksen henki."

        --- Lainaus loppuu ---

        Sellainen tietty VIHAN ja AGGRESSIIVISUUDEN henki tunkee voimakkaasti läpi näiden Mauno Mattilaa, Petri Paavolaa, Juha Norolampea, Tapani Suontoa, jne. arvostelevien kirjoituksista. Sama henki jyllää niissä kirjoituksissa, joissa arvostellaan täällä vääriin oppeihin kantaa ottavia.

        Omavanhurskaus paistaa niistä. Ja eräänlainen oikeassa olemisen henki.

        Onkohan siinä tosiaankin kysymys tuosta "häiritystä Torontohengestä". Tai häiritystä "Uskon sanan" hengestä, joka juuri jokin aika sitten taas koki melkoisen kolauksen tämän Patrick Tiainen -tapauksen yhteydessä.

        Toronton / Uskonsanan henki ei myöskään siedä mitään arvostelua. Se on aina uhkailemassa ja pelottelemassa. Ja se henki on aina heittäytymässä myös marttyyriksi. Martti Luther varoitti marttyyriksi heittäytyvästä Saatanasta, "itkevästä Saatanasta".

        Tämä kaikki siis tapahtuu siitä huolimatta, että Raamatussa on tavattoman monta kohtaa, joissa väärät opit ja valheelliset profeetat käsketään tuomitsemaan. Alkukielen sana tarkoittaa sitä. Tuomitseminen on raamatullista.

        Se on Raamatun KÄSKY!

        Kyse ei ole "kadotukseen tuomitsemisesta", koska me emme edes pysty sitä tekemään (vaikka joku varmaan sitäkin haluaisi).

        Kysymys on tuomitsemisesta siinä mielessä, kuin esimerkiksi jääkiekossa tai jalkapallossa tuomari antaa tuomioita. Niissä tuomari tuomitsee eli EROTTELEE pelaajien tekemisiä. Meidän siis pitää tuomita ja mutta tuomita OIKEITA tuomioita:

        Sakarja:

        7:9 Näin sanoo Herra Sebaot: Tuomitkaa oikea tuomio.

        Johanneksen evankeliumi:

        7:24 Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio.

        Vanhan testamentin aikaan väärät profeetat tuli tuomita kuolemaan:

        5. Mooseksen kirja:

        18:20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.

        Varmaankin esimerkiksi tuo Patrick Tiaisen pitkä, viidentoista minuutin "uudenvuodenprofetia" 2015/2016 (Ks. YouTube) on väärä profetia, koska se ei toteutunut. MIKÄÄN osa siitä ei toteutunut. No tänä päivänä ei vääriä profeettoja enää kivitetä, mutta turha luulla, että Jumala niihin suhtautuu nykyisinkään mitenkään kevyesti.

        Jeremia:

        6:14 He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen: "Rauha, rauha!" vaikka ei rauhaa ole.


    • Vierailija
      klo 14:33 | 6.5.2017
      Palstalaisiakin on puhuttanut viime päivinä Kokkolaan karismaattisen kirkon perustanut Patrick Tiainen. Hän kertoi tällä viikolla jättäneensä pastorin tehtävät, kun kävi ilmi, että hänellä on ollut kuukausien ajan avioliiton ulkopuolinen suhde miehen kanssa. Aiheesta lisää täällä: http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005195814.html
      Patrick ilmoitti juuri Facebookissa aloittaneensa uuden blogin tuntemuksistaan. Ekassa postauksessa hän kertoo kamppailleensa homoseksuaalisten tuntemusten kanssa joka päivä jo16 vuotta ja yrittäneensä monin keinoin muuttua. Nyt hän kuitenkin kokee, että näin ei voi jatkua. Hän otti myös esille sen, että seurakuntakulttuurin on muututtava.
      Todella koskettavaa, vilpitöntä tekstiä. Miten paljon nuori mies onkaan kärsinyt. ;( Toivon hänelle tästä eteenpäin hyviä vointeja ja vapautta olla oma itsensä. <3
      http://kapeatie.blogspot.fi/2017/05/elaman-valipysakilla.html

      Siinä teidän saarnamiehenne - Paavola on hänen rinnallaan viaton.

      Vierailija
      klo 14:33 | 6.5.2017
      Palstalaisiakin on puhuttanut viime päivinä Kokkolaan karismaattisen kirkon perustanut Patrick Tiainen. Hän kertoi tällä viikolla jättäneensä pastorin tehtävät, kun kävi ilmi, että hänellä on ollut kuukausien ajan avioliiton ulkopuolinen suhde miehen kanssa. Aiheesta lisää täällä: http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005195814.html
      Patrick ilmoitti juuri Facebookissa aloittaneensa uuden blogin tuntemuksistaan. Ekassa postauksessa hän kertoo kamppailleensa homoseksuaalisten tuntemusten kanssa joka päivä jo16 vuotta ja yrittäneensä monin keinoin muuttua. Nyt hän kuitenkin kokee, että näin ei voi jatkua. Hän otti myös esille sen, että seurakuntakulttuurin on muututtava.
      Todella koskettavaa, vilpitöntä tekstiä. Miten paljon nuori mies onkaan kärsinyt. ;( Toivon hänelle tästä eteenpäin hyviä vointeja ja vapautta olla oma itsensä. <3

      http://kapeatie.blogspot.fi/2017/05/elaman-valipysakilla.html

      • niinpäniiin

        Petri Paavola koettelee innokkaasti muiden puheita, mutta nyt hän on jäänyt kiinni valehtelemista. Paavolaa on kahden kesken kehotettu tekemään parannus, mutta hän ei ole lopettanut synnin tekemistä. Hän haluaa jatkaa julkista arvostelua ja sen tueksi esittää valheen, joka oikeuttaisi häntä jatkamaan synnin tekemistä.

        Paavola sanoo, ettei meidän tarvitse ensin mennä kahden kesken ojentamaa syntiä tehnyttä, vaan heti voimme huudella yleisölle tapahtuneen synnin. Jeesus sanoi, että ensin tulee kahden kesken nuhdella ja vasta sen jälkeen ottaa yhteys seurakunnan vanhemmistoon. Jos tämäkään ei auta, niin synnin tekijästä tulee erottauntua pois.

        PETRI PAAVOLA SANOO: "Jeesuksen toiminnasta tulee esille se ettei Hän mennyt yksityisesti ja kahden kesken ensin puhumaan, koettelemaan ja nuhtelemaan, vaan Hän julkisesti kertoi eksyttäjistä ja vääristä opetuksista, joita eksyttäjät olivat julkisesti opettaneet. Tämän esimerkin mukaisesti myös meilläkin on oikeus tuoda esille julkisesti väärä opetus sekä sen takana olevat ihmiset, EIKÄ MEIDÄN TARVITSE MENNÄ ENSIN KAHDEN KESKEN HEIDÄN KANSSANSA PUHUMAAN."

        Ja sitten katsotaan, mitä JEESUS OPETTI:
        Mt 18: 15 "Jos veljesi tekee syntiä, OTA ASIA PUHEEKSI KAHDEN KESKEN. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. 16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. 17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin. 18 Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu."

        Mikä on Petri Paavolan motiivi valehdella? Hän tekee tämän sen takia, että hänet huomattaisiin. Petri Paavola etsii omaa kunniaa arvostelemalla muita. Hän pyrkii korottamaan itseään, kun arvostelee muita.


    • niinpäniiin

      Paavola kirjoittaa uusimassa arikkelissa, että hän kuuli äänen sisällään, joka sanoi hänelle: -Missä hengessä olet vaeltanut? Kysymys kohdistuu sen kuulijaan eli Petri Paavolaan itseensä. Paavola kirjoittaa ymmärtäneensä, että kysymys olisi ollut nuhteista yleisölle, mutta hän kiertää sillä sen tosiasian, että lause koskee häntä itseään. Jos lause olisi koskenut muita, niin sen olisi puhuja hänelle ilmoittanut.

      Retorinen kysymys tarkoittaa, että se nuhtelee kuulijaa väärässä hengessä kulkemisesta. Se on retorisen kysymyksen muodossa, mutta tarkoittaa nimenomaan kritiikkiä Paavolan tekemisistä. Tämä on yksi lisätodiste siitä, että Petri Paavola on itse kuunnellut vääriä henkiä ja toiminut väärien henkien johdatuksessa. Kun hän itse todistaa kuulemastaan äänestä, niin sen tarkoitus antaa muille varoitus, että Paavolaan ei voi luottaa.

      Petri Paavolan ovelasti eksyttävät kirjoitukset saavat ikäänkuin sen pisteen, että niiden alkuperä paljastuu olevan antikristuksesta. Paavola on paljastellut monia eksyttäjiä, jolla väärä henki on yrittänyt voittaa Paavolalle seuraajia kuuntelemaan sitä väärää opetusta, mitä hän ripottelee muiden artikkeliesa joukkoon, jotta lukijat eksyisivät pois Jumalasta. Paavolassa on arvostelun henki ja se ohjaa hänet pois oikeasta evankeliumin julistamisesta.

      Paavola tarjoaa päivittäiset skandaalit luettavaksi, jotteivat uskovien aika riitä Jumalan totuudellisen evankeliumin opiskeluun.

    • parannusta_tekemään

      Petrin entinen opetuslapsi on taas palannut tauoltaan parjaamaan? Ehkä hänen kannattaisi lukea mitä parjaamisesta sanassa sanotaan ja vääräästä todistuksestaan hänen pitäisi parannusta tehdä, kuten toki niin monen muunkin veljen/sisaren.

      • VarokaaPaavolaa

        Petri Paavolaa on koeteltu asiallisesti ja hänet on havaittu eksyttäjäksi. Hänen kirjoituksensa ovat todisteena väärien oppien levittämisestä ja väärässä hengessä kulkemisesta.


      • wewewewewewewewew

        Ei sellainen ole väärä todistus, jos tuo esille sen opetuksen, joka poikkeaa Raamatusta.

        Paavola mm. opettaa, että uuden liiton aikana Jumalan laki on muuttunut ja pääosiltaan kumottu. Hän tunnustaa vain kymmenen käskyä. Paavolan mukaan Hesekielin kirjan temppelilaki on pelkkä vertauskuva ja Jerusalemin kolmas temppeli juutalaisten kapinallinen hanke. Tämä on räikeää Raamatun vääristelyä.
        Kun näitä Paavolan kirjoituksia luin, minulle tuli sydämelle, että antikristus on hänelle nämä asiat syöttänyt. Ei Paavola voi välttää sitä seurausta, mistä Jeesus varoitti vuorisaarnassa lain yhdenkin kohdan mitätöinnistä Mt 5:17-19. Minulle tuli sellainen viesti sydämelle, ettei Paavola pelastu, koska hän on jatkuvasti rikkonut Jeesuksen varoittamalla tavalla kieltoa vääritellä Raamattua.
        Jos julkeaa muutella Jumalan lakia oman mielensä mukaisesti ummet ja lammet selittäen, niin se on ylpeyttä, jota vastaan Jumala on. Paavola on kiero selittelijä, mutta ne, joilla on Pyhä Henki, erottavat Paavolan juonet.
        Paavola tekee paljon kirjallista tuotantoa sinänsä mielenkiintoisista aiheista, mutta hän ujuttaa kirjoitustensa joukkoon törkeitä valheita. Paavola on perushelluntailainen fariseus, jolla on ylpeyttä muuttaa Raamatun sanomaa omilla ihmisopeillaan.


    • eimuuta

      Pakanuudesta kääntyneille ohje miten elää.

      Apt 15:28 "Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

      • wewewewewew

        Tämä ohje Ap.t 15:sta luvussa on laadittu alkuseurakuntaan liittyneille pakanoille, jotka eivät vielä osaa kakkia pyhiä kirjoituksia. Luku kiinnittää huomiota siihen, että juutalaiset ovat käyneet lauantaisin synagogassa kuuntelemassa lain lukemista ja sen takia osaavat lain, joten heiltä vaaditaan sen noudattamista. Tämä luku ei vapauta pakanoita noudattamasta lakia, vaan antaa välttämättömät ohjeet niille pakanoille, jotka ovat juuri kääntyneet. Ohjeet korostavat kosher-ruokasäännöistä kahta olennaisinta ja myös sitä, että sen ajan tavallisen tapa harjoittaa haureutta, tulee heti lopettaa. Apostolien kokous ei antanut pakanoille lupaa valehdella, varastaa eikä murhata. Jeesus ei kumonnut lakia vaan tuli sitä noudattamaan. Jeesus käski lähetyskäskyssään opettamaan kaikille kansoille tämän asian.

        Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Näitä Jeesuksen sanoja ei kumoa mikään muu kohta Raamatusta, eikä voikkaan kumota. Ei edes Paavali kumonnut tätä opetusta, vaan opetti roomalaisia pakanoita noudattamaan lakia.

        Room 2:
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

        Room 3:
        31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.


    • parannusta_tekemään

      Mikäli kyseessä on tämä Daavidin huone blogia pitänyt koettelija niin täytyy rehellisesti sanoa, että jätän moisen henkilön koettelut omaan arvoonsa. Vaimo numero neljäkö oli jo menossa? j Mikäli tämä kyseinen henkilö ei ole aktivoitunut niin kiitän Herraa Vapahtajaani ja toivon kaikkien kaltaistensa tekevän parannusta.

      Mitä tulee Paavolan työn arviointiin niin siinä pitää esitellä, myös todisteet ei herjaten, kuin pakanat toinen toisiaan. Tarkoitan edellä mainitulla videoituja todisteita ja koettelijoiden itsensä astumista julkisuuteen. Mikäli em. ei pysty jää tämäkin ketju pelkäksi turhaksi parjaamiseksi ja väitteet väärästä palvelutyöstä puskista huuteluksi.

      • VarokaaPaavolaa

        En tiedä mistään Daavidin huone blogistista.

        Paavolasta on tehty asialliset ja tarkat koettelut. Johtopäätökset ovat oikeat. Tätä asiaa ei muuta mihinkään toisten ihmisten yksityiselämän teot. Paavola on antanut aiheen varoituksille omalla toiminnallaan.

        Turha sinun on etsiä tekosyytä jostain sellaisesta blogista, jolla ei ole mitään tekemistä Paavolan koettelulle.


      • M..O.T

        Koetteluun ei tarvita muuta kuin Paavolan tekstien siteeraamista ja niiden vertaamista Raamattuun asiallisten perustelujen kera. Koettelun kannalta ei ole mitään merkistystä sillä, millaiset kasvot koettelijalla on tai kuka hän on. Jos huomio menee henkilöön, niin koettelu ei pysy asiassa. Paavolasta on paljonkin asiallista koettelua, jossa on osoitettu vakavia puutteita miehen kirjoituksista. https://keskustelu.suomi24.fi/t/14132055/onko-petri-paavola-todella-ovela-eksyttaja


    • Parannusta_tekemään

      Sinäkään et astu, kuin suoraselkäinen asiansa takana seisova mies esille tuon nimimerkkisi takaa vaan jatkat "puskista" huutelua. Sinun "koettelusi" on samaa tasoa, kuin tämän Daavidin huoneen nyt jo suljetun blogin pitäjän uskottavuus. Ei aihetta kommentoida enempää kaltaisillenne "veljille"...

      • VarokaaPaavolaa

        Koettelun taso ei todellakaan ole mistään Daavidin huone-blogista, eikä koetteluilla ole muutenkaan mitään tekemistä sen sivuston kanssa, joka ilmeisesti on otettu pois netistä. En muista edes lukeneeni sivustoa. Moni kirjoittaja on tällä sivustolla kirjoittanut tarkkoja arvioita Petri Paavolasta.

        Toistan vielä sen, että koettelussa tarvitaan Paavolan kirjoitusten siteeraamista ja niiden vertaamista Raamattuun asiallisten perustelujen kera. Tämä riittää ja sen enempää ei tarvita. Paavolasta on tehty paljon asiallisia arvioita ja hänet on havaittu eksyttäjäksi. Koita tyytyä tähän tosiasiassa.

        Jos sinä aloit nyt parkumaan, kun idolisi on havaittu väärässä hengessä kulkevaksi ja harhaoppiseksi, niin voi sinua. On hyvä, että valveutunut yleisö saa tietää, miten huonoa hedelmää Paavola tekee.


    • Parannusta_tekemään

      On aika olennaista, myös nähdä koettelijan todellisten motiiveiden taakse. Sydämen kyllyydestähän suu puhuu ja silloin jos oma elämä on tavalla tai toisella umpisolmussa ( haureus, ,sairauden aiheuttamat harha-aistimukset ) putoaa koettelulta pohja niinikään pois..

      • VarokaaPaavolaa

        Paavolan kirjoitukista on löytynyt pahoja harhaoppeja. Sinä yrität etsiä tikulla tekosyytä ettei tätä totuutta tarvitsisi uskoa. Minusta kenelläkään Paavolasta arvioita kirjoittaneella ei ole harha-aistimuksia. Tekstit on hyvin laadittuja ja Paavola on voitu todistaa eksyttäjäksi.


    • Parannusta_tekemään

      Tuo linkkaamasi keskusteluketju muuten oli samaisen katkeroituneen ex-opetuslapsen aloittama. Surullinen tapaus, jonka puolesta pitää rukoilla, jotta hän ottaisi joskus apua vastaan ja tekisi parannuksen kaikista netissä levittämistään oman mielikuvitusmaailmansa totena pitämistä asioista.

      • VarokaaPaavolaa

        Tuo on sinun mielipiteesi asiasta. Olen lukenut Paavolan kirjoituksia ja kun heti alkoi tulla vastaan tökeröitä virheitä ja tahallista Raamatun vääristelyä, niin olen osallistunut huolestuneena nettikeskusteluihin. Itse en ainakaan ole koskaan ollut Paavolan opetuslapsi.

        Paavolasta tehdyt arviot perustuvat Paavolan omiin kirjoituksiin ja niiden objektiivisesta vertaamiseen Raamattuun. Kyse ei ole jostain mielikuvista tai edes mielipiteistä. Sinulla alkaa selvästi ahdistamaan se, että lahkosi nokkamies on paljastunut eksyttäjäksi.


    • No senhän tiedetään ettei Jumala käyttää homo profeettana. Ja siinä on kyllä Petri oikeassa !!

      • CEO__

        Jos homo ei harjoita homoseksuaalisuutta, hän ei tee syntiä. Miksei homo sitten voisi olla profeetta? Jos viittaat tällä kommentillasi Patrick Tiaiseen, niin hänhän harjoitti homoseksualisuutta ja vielä avioliiton ulkopoulisena suhteena. Sellaista ei Jumala hyväksy.

        Petri Paavola ei ollut niiden joukossa, jotka toimittivat Patrick Tiaisella Jumalan sanoman, ettei Tiainen saa syntejään anteeksi ja hänet laitetaan suureen häpeään. Sen jälkeen profetia toteutui tarkasti joidenkin viikkojen päästä. Paavolalla ei ollut osaa eikä arpaa tässä Jumalan teossa. Paavola ei ole muutenkaan Jumalan profeetta.


    • Parannusta_tekemään

      Yhteistä kaikelle tälle netti-oikeassa olemiselle on monien veljien kyvyttömyys sisäistää sitä tosiseikkaa, että kerran meistä jokainen tekee tiliä jokaisesta turhasta sanastaan , Enemmänkin, jos tässä ahdistunut pitäisi olla niin joidenkin veljien aseenteesta - jossa omia tekoja ei tarkkailla vaan on joko omaksuttu väärä synnittömyysoppi tai kuvitellaan ilmeisesti vaellettavan opettajan armoituksessa ja mennään molemmissa tapauksissa 100% harhaan.

    • Parannusta_tekemään

      Petri Paavola ei ollut niiden joukossa, jotka toimittivat Patrick Tiaisella Jumalan sanoman, ettei Tiainen saa syntejään anteeksi ja hänet laitetaan suureen häpeään. Sen jälkeen profetia toteutui tarkasti joidenkin viikkojen päästä. Paavolalla ei ollut osaa eikä arpaa tässä Jumalan teossa. Paavola ei ole muutenkaan Jumalan profeetta.

      Tuossa ylempänä olevassa lainauksessa on piilotettuna selkeä valhe. Silloin, kun Tiaista ensi kerran varoitettiin siitä meni hänen palvelutehtävänsä poisottamiseen yli vuosi ei viikkoja, kuten valheveli kirjoittaa. Tästä vielä löytää niin halutessaan täältä netistä vuodelta 2016 todistuksen. Se, ettei Tiainen edes kaduttuaan saisi syntejään anteeksi on taas opetus jossa ollaan lipsuttu ulos kristinuskosta uusjudaismin kahleisiin.

      • CEO__

        Tiaista on varoitettu ennen Paavolan kirjoituksia. Paavola ei ole ollut ensimmäinen, joka varoitteli Tiaisesta, vaan Paavolalle tyypillisellä tavalla hän matkii muita.

        2.3.2016: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14158187/patrick-tiainen-menettaa-seurakuntansa

        Jos katsot tarkkaan aikaleimoja, niin Paavola kirjoitti pari viikoa tämän jälkeen useita artikkeleita Tiaisesta maaliskuun lopulla 2016. Paavola tunnetusti lukee Suomi24 palstaa säännöllisesti. Paavolasta on paljon arvostelua netissä siitä, että hän kopioi toisten kirjoituksista ajatuksia ja tekstejä.

        Väitit, ettei joku profeetta voi Pyhän Hengen pyynnöstä ilmoittaa toisen ihmisen syntien anteeksisaamisesta kieltoa. Väität sen olevan jotain uusjudaismia. Tässä todistan Jumalan sanalla, ettet sinä valehtelet. Jumala antaa toimeksiantoja profeetoilleen ilmoittaa kieltoja syntien anteeksisaamisesta. Et pysty mitenkään muuttaa tätä totuutta ja jos protestoit tätä Raamatun sanaa vastaan, niin protestoit Jumalaa vastaan.

        Joh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."


      • CEO__

        Täsmennys, tarkoitin: Väitit, ettei joku profeetta voi Pyhän Hengen pyynnöstä ilmoittaa toisen ihmisen syntien anteeksisaamisesta kieltoa. Väität sen olevan jotain uusjudaismia. Tässä todistan Jumalan sanalla, ETTÄ sinä valehtelet.


    • Parannusta_tekemään

      Yhdellä jakeella yrität nyt todistella lähinnä itsellesi, ettei Patrick enää koskaan vaikka katuisi saisi anteeksi. Pyhän hengen pilkka edellyttää paatumusta ja käsittääkseni Patrick on prosesissa jossa hän katuu ja tekee vähittäin parannusta siinä aikataulussa missä Herra katkoo hänen väärien opetustensa kahleet. Siksi eiköhän meidän jokaisen pidä tarkata sitä omaa vaellustamme ja lopettaa lihan mielen ylentäminen ja suostua kuolemaan synnillisille haluillemme.

      Ps. Daavidin huone blogi olisi tänäkin päivänä toiminnassa, jos Herra olisi blogistin vaellusta siunannut siis tämän ex-opetuslapsen, joka kirjoittelee pitkin nettiä valheitaan Paavolasta.

      • CEO__

        Missä niitä Daavidin huoneen blogistin kirjoituksia on Paavolasta? Luulempa ettei ole missään. On vain sinun pelkkää kuviltelmaa. Luulen, että etsit vain tekosyytä tukkia korvat.

        En tiedä onko tässä kyse Pyhän Hengen pilkasta Tiasen osalta, mutta Pyhä Henki voi pyytää palvelijaansa ilmoittamaan jollekin syntiselle, ettei hän saa syntejään anteeksi. Sellaisen ilmoituksen on Patrick Tiainen saanut. Kyllä Tiaisen tekemiset ja puheet antavat aiheen uskoa sellaista.

        Eräät hellarti ottivat tästä pulttia, koska heidän mielestä sellainen on Raamatun vastaista. Kun sitten heille on siteerattu Jeesuksen sanoja, jossa apostoleille annettin tehtäväksi myös kieltää syntien anteeksisaaminen, niin ei mene perille ei sitten millään. Niin moni helluntailainen ei siedä kuulla Raamattua, koska he eivät ole edes Jumalan omia. Sehän on sen merkki, ettei siedä kuulla Raamattua.

        Helluntailaisuus näyttää olevan hell-song laulua. Ylistetään tärinöissä ja tutinoissa, huudetaan tulta ja saadaan helvetin tulta.


    • Parannusta_tekemään

      En tiedä helluntailaisuudesta paljoakaan sillä jokainen ekumeniaan osallistuva ja sillä tiellä jatkava on menossa suoraan tulevan antikristuksen syliin. Alkuseurakunta tulee ennallistumaan, vaikka moni hangoittelee kaikin voimin vastaan.

    • Parannusta_tekemään

      Haluan pyytää anteeksi, olin asiaton nimitellessäni erästä täällä valheveljeksi. Aika sukeltaa tekemään parannusta ylpeydestä joka yrittää sydäntä kahlita.

      • CEO__

        Annan anteeksi. Mene rauhassa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tämä kertoo siitä, miten eksynyt Petri Paavola on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe