Paavola lähti puolustuskannalle, uppoi syvemmälle

VarokaaPPaavolaa

Petri Paavola on reagoinut S24 palstalla hänestä esitettyyn kritiikkiin. Hän ei pystynyt puolustautumaan vakavampien syntiensä osalta, mutta tarkensi muutamaa muuta keskustelua.

Petri Paavola kehottaa koettelemaan kaiken ja Paavolaa ollaan koeteltu ja hänet on havaittu vaarallisella tavalla harhaoppiseksi. Hänen suuri syntinsä on vääristellä Raamattua opettamalla korvasyyhyyn oli opettamalla vain osan Raamatun opetusta hyväksymällä. Paavola ei ota huomioon kaikkea, mitä Raamatussa lukee ja sen takia hän opettaa mm. pelastuksesta väärin.

Paavolan uusin artikkeli antaa väärän todistuksen. Paavola kertoo hyvin yksipuolisella tavalla, mitä vaaditaan pelastumiseen. Paavola kirjoittaa artikkelissa: 'Netissä olevat kirjoitukset ja huhut' seuraavaa:

"Raamattu sanoo pelastuksen näkyvän merkin olevan suun tunnustus ja sydämen usko, jossa uskotaan Jeesus Herraksi, jonka Jumala nosti kuolleista. Jos tämän uskot sydämessäsi ja sen tunnustat, niin olet pelastettu Jumalan armosta Herran Jeesuksen sovitustyön ansiosta."

Tämä ei ole koko totuus. Paavola ei opeta oikein, mitä Raamattu tarkoittaa uskolla. Uskominen ei ainoastaan tarkoita sitä, että uskoisin Jeesuksen oleva Herra, jonka Jumala nosti kuolleista. Paavola tekee syntiä, koska hän ei opeta, että sen lisäksi pitää uskoa Jeesusta. Tämä tarkoittaa Jumalan tahdon tekemistä eli lain tottelemista.

Tässä on Raamatusta kohta, jonka Paavola jätti siteeraamatta kun hän opetti pelastuksesta, joka on välttämätön opetus, jotta ymmärrämme oikein, mitä Jumala edellyttää pelastumiselta:

Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Hepr. 5:8: 8 Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. 9 Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia. 10 Hänestä tuli Jumalan asettama ylipappi, jonka pappeus on Melkisedekin pappeutta.

Paavola väittää, että hänelle puhuu Jumala suoraan. Näin ei ole. Paavola saa yliluonnolliset kokemukset paholaiselta, joka on valheellisesti tekeytynyt Jumalaksi. Se seikka, että Paavola on jopa langennut Pyhän Hengen pilkkaan kertoo siitä, ettei Paavola palvele Jumalaa vaan vain omaa kunniaansa.

Synti, mitä Paavola tekee opettamalla jatkuvasti väärin Raamattua, on tämä:

2 Piet 3:15,16: ... Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut. 16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

68

663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VarokaaPPaavolaa

      Paavola kirjoittaa samassa artikkelissa läpinäkyvän tekopyhästi:

      "Olen myös huomannut että netissä kirjoitetaan kaikenlaista monista Jumalan palvelijoista, joita minäkin tiedän ja tunnen henkilökohtaisesti. Olen ihmetellyt sitä kuinka joku tai jotkut uskaltavat kirjoittaa monista Jumalan palvelijoista perättömiä huhuja ja vääristeleviä kirjoituksia, jotka eivät ole totta. Olen saanut jonkin verran yhteydenottoja uskovilta, että miksi en ota mitään kantaa näihin keskusteluihin ja huhuihin. On hyödytöntä juosta netissä kaikenlaisten juttujen perässä, sillä jos ihminen on päättänyt vääristellä asioita ja panetella, niin ei sellaisen ihmisen mieltä voi muuttaa. Totuus kyllä on aina avoimena jokaisen nähtävissä kaikessa jos vain sydän on juurtunut totuuteen. Mutta jos sydän on kiinni vääryydessä, niin ainoastaan parannuksenteon kautta voi nähdä totuuden. "

      Suomi24 palstalla ei ole juurikaan kirjoitettu vääriä asioita Paavolan sanomisista. Hänen sanomisiaan on siteerattu sanasta sanaa, mitä hän kirjoittaa netissä. Paavola ei voi puolustautua, koska kritiikki on aiheellista.

      Paavola on kova haukkumaan muita. Nyt kun hänen syntinsä on paljastettu, niin kaveri älähtää.

      • kopio.keskustelusta

        Petri Paavola on kirjoittanut, ettei kukaan voi käydä taivaassa ja tulla takaisin kertomaan kokemuksistaan (artikkeli: Patrick Tiaisen vääristynyt evankeliumi). Petri Paavola on ottanut kantaa Patrick Tiaisen kertomukseen taivaasta, joka yksittäisenä kertomuksensa on väärä todistus.

        Samassa yhteydessä Petri Paavola on yleisesti ottanut kantaa siihen, ettei kukaan voi käydä taivaassa keskustelemassa siellä olevien kanssa eikä kokemassa muutenkaan taivasta. Paavola sanoo, että joku voi saada näyn taivaasta, mutta se ei tarkoita vierailua taivaassa.

        Petri Paavola kirjoittaa, että: "Kun tutkimme Raamatun kokonaisopetusta, niin ihminen ei voi käydä syntienlangenneessa ruumissa elossa ollessaan Jumalan taivaassa ja palata sieltä takaisin kertomaan ihmisille taivaasta ja Jumalasta. Raamatun opetuksen mukaan on kuitenkin mahdollista nähdä Hengessä ilmetystä tai unessa näkyä taivaasta ja joistakin asioista mitä siellä on. Taivaskäynnit ja matkakertomukset taivaasta, missä ihminen on fyysisesti syntiinlankeemuksen ruumiissa käynyt taivaassa ovat joko riivaajahenkien antamia valheellisia ilmestyksiä tai saatanan luoma valheilluusio taivaasta tai sitten ihminen keksii niitä itse pönkittääkseen omaa "asemaansa"..."

        Petri Paavola vastustaa kaikkia todistuksia vierailuista taivaassa. Petri Paavola leimaa ne riivaajahenkien teoiksi.

        Raamattu kertoo vierailuista taivaassa ja Petri Paavolan pilkka osuu nyt Pyhän Hengen voimaan ja Jumalan sanaan. Raamattu kertoo, että taivaassa on käynyt henkilöitä. Paavali kertoo, ettei tiedä, oliko vierailija ruumiissaan vai hengessään. Sillä ei nyt ole merkitystä.

        2 Kor 12: 1 Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin. 2 Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala. 3 -- 4 Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

        Paavalin tunteman henkilön lisäksi Profeetta Elia nousi ruumissaan taivaaseen. Tämä ruumis on yhtä syntiin langennut, kun kenen ihmisen ruumis tahansa. Jumalalla on kyky antaa uusi ruumis, kun sellaista tarvitaan.

        2 Kun 2: 11 Kun he kulkivat ja puhelivat keskenään, siihen ilmestyi yhtäkkiä tuliset vaunut ja tuliset hevoset. Ne erottivat heidät toisistaan, ja Elia nousi tuulenpyörteessä taivaaseen.

        1 Kor 15: 51 Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Me emme kaikki kuole, mutta kaikki me muutumme,

        Elia tuli uudestaan maan päälle korkealle vuorelle keskustelemaan Jeesuksen kanssa kolmen opetuslapsen nähden. Pyhällä Hengellä oli kyky siirtää Filippusta pitkiä matkoja yhdessä hetkessä. Pyhällä Hengellä on kyky herättää kuolleiden ruumiit maan päälle viimeiselle tuomiolle ja tehdä muutenkin, mitä tahansa.

        Luuk. 9: 28 Noin viikon kuluttua siitä, kun Jeesus oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan. 29 Hänen rukoillessaan hänen kasvonsa muuttuivat ja hänen vaatteensa sädehtivät kirkkaan valkoisina. 30 Samassa siinä oli kaksi miestä, Mooses ja Elia, keskustelemassa hänen kanssaan. 31 He ilmestyivät taivaallisessa kirkkaudessa ja puhuivat Jeesuksen poislähdöstä, joka oli toteutuva Jerusalemissa.

        Kuten edellä on osoitettu, niin Raamattu opettaa, että taivaassa voi vierailla ja palata takaisin kertomaan kokemuksistaan, jos Jumala niin päättää. Näin on ennenkin tapahtunut Pyhän Hengen voimalla.

        Petri Paavola on kirjoittanut, ettei kukaan voi vierailla taivaassa ja jos sellaista tapahtuisi, niin ne olisivat riivaajahengen tekemiä vierailuja. Petri Paavolan kirjoitus pilkkaa ja vastustaa Pyhää Henkeä. Petri Paavola ei voi enää saada syntejään anteeksi (Joh 20:22,23).

        Petri Paavola korotti itse itsensä ylipappi Kaifakseksi. Petri Paavolasta on tullut varoittava esimerkki. Älkää kukaan tehkö vastaavaa syntiä. Älkää osallistuko Petri Paavolan synteihin. Pitäkää kielenne kurissa, ettei teille käy samalla tavalla, mitä Petri Paavolalle tulee käymään.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14404878/petri-paavola-pilkkasi-pyhaa-henkea


      • jlo83
        kopio.keskustelusta kirjoitti:

        Petri Paavola on kirjoittanut, ettei kukaan voi käydä taivaassa ja tulla takaisin kertomaan kokemuksistaan (artikkeli: Patrick Tiaisen vääristynyt evankeliumi). Petri Paavola on ottanut kantaa Patrick Tiaisen kertomukseen taivaasta, joka yksittäisenä kertomuksensa on väärä todistus.

        Samassa yhteydessä Petri Paavola on yleisesti ottanut kantaa siihen, ettei kukaan voi käydä taivaassa keskustelemassa siellä olevien kanssa eikä kokemassa muutenkaan taivasta. Paavola sanoo, että joku voi saada näyn taivaasta, mutta se ei tarkoita vierailua taivaassa.

        Petri Paavola kirjoittaa, että: "Kun tutkimme Raamatun kokonaisopetusta, niin ihminen ei voi käydä syntienlangenneessa ruumissa elossa ollessaan Jumalan taivaassa ja palata sieltä takaisin kertomaan ihmisille taivaasta ja Jumalasta. Raamatun opetuksen mukaan on kuitenkin mahdollista nähdä Hengessä ilmetystä tai unessa näkyä taivaasta ja joistakin asioista mitä siellä on. Taivaskäynnit ja matkakertomukset taivaasta, missä ihminen on fyysisesti syntiinlankeemuksen ruumiissa käynyt taivaassa ovat joko riivaajahenkien antamia valheellisia ilmestyksiä tai saatanan luoma valheilluusio taivaasta tai sitten ihminen keksii niitä itse pönkittääkseen omaa "asemaansa"..."

        Petri Paavola vastustaa kaikkia todistuksia vierailuista taivaassa. Petri Paavola leimaa ne riivaajahenkien teoiksi.

        Raamattu kertoo vierailuista taivaassa ja Petri Paavolan pilkka osuu nyt Pyhän Hengen voimaan ja Jumalan sanaan. Raamattu kertoo, että taivaassa on käynyt henkilöitä. Paavali kertoo, ettei tiedä, oliko vierailija ruumiissaan vai hengessään. Sillä ei nyt ole merkitystä.

        2 Kor 12: 1 Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin. 2 Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala. 3 -- 4 Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

        Paavalin tunteman henkilön lisäksi Profeetta Elia nousi ruumissaan taivaaseen. Tämä ruumis on yhtä syntiin langennut, kun kenen ihmisen ruumis tahansa. Jumalalla on kyky antaa uusi ruumis, kun sellaista tarvitaan.

        2 Kun 2: 11 Kun he kulkivat ja puhelivat keskenään, siihen ilmestyi yhtäkkiä tuliset vaunut ja tuliset hevoset. Ne erottivat heidät toisistaan, ja Elia nousi tuulenpyörteessä taivaaseen.

        1 Kor 15: 51 Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Me emme kaikki kuole, mutta kaikki me muutumme,

        Elia tuli uudestaan maan päälle korkealle vuorelle keskustelemaan Jeesuksen kanssa kolmen opetuslapsen nähden. Pyhällä Hengellä oli kyky siirtää Filippusta pitkiä matkoja yhdessä hetkessä. Pyhällä Hengellä on kyky herättää kuolleiden ruumiit maan päälle viimeiselle tuomiolle ja tehdä muutenkin, mitä tahansa.

        Luuk. 9: 28 Noin viikon kuluttua siitä, kun Jeesus oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan. 29 Hänen rukoillessaan hänen kasvonsa muuttuivat ja hänen vaatteensa sädehtivät kirkkaan valkoisina. 30 Samassa siinä oli kaksi miestä, Mooses ja Elia, keskustelemassa hänen kanssaan. 31 He ilmestyivät taivaallisessa kirkkaudessa ja puhuivat Jeesuksen poislähdöstä, joka oli toteutuva Jerusalemissa.

        Kuten edellä on osoitettu, niin Raamattu opettaa, että taivaassa voi vierailla ja palata takaisin kertomaan kokemuksistaan, jos Jumala niin päättää. Näin on ennenkin tapahtunut Pyhän Hengen voimalla.

        Petri Paavola on kirjoittanut, ettei kukaan voi vierailla taivaassa ja jos sellaista tapahtuisi, niin ne olisivat riivaajahengen tekemiä vierailuja. Petri Paavolan kirjoitus pilkkaa ja vastustaa Pyhää Henkeä. Petri Paavola ei voi enää saada syntejään anteeksi (Joh 20:22,23).

        Petri Paavola korotti itse itsensä ylipappi Kaifakseksi. Petri Paavolasta on tullut varoittava esimerkki. Älkää kukaan tehkö vastaavaa syntiä. Älkää osallistuko Petri Paavolan synteihin. Pitäkää kielenne kurissa, ettei teille käy samalla tavalla, mitä Petri Paavolalle tulee käymään.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14404878/petri-paavola-pilkkasi-pyhaa-henkea

        Petri Paavola on kirjoittanut, ettei kukaan voi vierailla taivaassa ja jos sellaista tapahtuisi, niin ne olisivat riivaajahengen tekemiä vierailuja. Petri Paavolan kirjoitus pilkkaa ja vastustaa Pyhää Henkeä. Petri Paavola ei voi enää saada syntejään anteeksi (Joh 20:22,23).

        Ja sinä päätit ottaa tuomarin roolin..


    • huolissaannn

      Eiköhän pp älähtänyt rpen asialliseen kommenttiin pp n ylimielisyydestä oikeita raamatuntutkijoita kohtaa

    • Tuomiot.Tulossa.Varmasti

      Tämä aloittaja teki synnin! Hän antoi VÄÄRÄN TODISTUKSEN lähimmäisestä! Jumala tulee antamaan lopputuomion, kun Aika on.

      Haisevaa textiä, tämän kannanoton laitatan huomioksi.

      • köhhh

        Perusteluja kaivataan. Tämä kommenttisi on vain ilkeämielinen toteamus ja syntinen herja, ei muuta.


      • köhise.ite.vaan
        köhhh kirjoitti:

        Perusteluja kaivataan. Tämä kommenttisi on vain ilkeämielinen toteamus ja syntinen herja, ei muuta.

        Painu ....., perusteluinesi. Olet turhaakin turhempi häirikkö. Itse et osaa perustella yhtään mitään.


    • ynjevi

      KYlläpä teillä on murheet. Tapellan jostakin satukirjasta voi v......

    • Hullu_Hellu

      "Uskominen ei ainoastaan tarkoita sitä, että uskoisin Jeesuksen oleva Herra, jonka Jumala nosti kuolleista. Paavola tekee syntiä, koska hän ei opeta, että sen lisäksi pitää uskoa Jeesusta."

      Hahahahahahahahahahaaha !!!!!

      • Tämä.On.Totuus

        Sinä sanoit uskonveljeä hulluksi eli mielisairaaksi.

        Sinun syntiesi anteeksisaaminen on kielletty (Joh 20:22,23). Et voi enää pelastua.

        Mt 5:22 ... ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Hullu_Hellu
        Tämä.On.Totuus kirjoitti:

        Sinä sanoit uskonveljeä hulluksi eli mielisairaaksi.

        Sinun syntiesi anteeksisaaminen on kielletty (Joh 20:22,23). Et voi enää pelastua.

        Mt 5:22 ... ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Voi voi .... nyyyyh!


      • jlo83
        Tämä.On.Totuus kirjoitti:

        Sinä sanoit uskonveljeä hulluksi eli mielisairaaksi.

        Sinun syntiesi anteeksisaaminen on kielletty (Joh 20:22,23). Et voi enää pelastua.

        Mt 5:22 ... ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ja tässä toinen "tuomari"..


    • saviseutulainen

      Nimimerkki VarokaaPPaavolaa,

      sinä ( eikä kukaan muukaan ihminen ) et päätä siitä onko Petri Paavola syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan.
      Nyt olet itse tuominnut uskovaa lähimmäistäsi.
      Herra Jeesus: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" ja "Älkää lausuko kadotustuomiota kenellekään".

      Täällä lyödään P.Paavolaa kuin vierasta sikaa.
      Aniharva perustelee sanomisiaan ja opetuksiaan niin raittiisti Raamatun Sanaan perustuen kuin Paavola.
      Tällä en väitä hänen olevan erehtymättömän. Kaukana siitä - kuten jokainen ihminen. "Hurskaista hurskainkin".
      Henkilökohtaisesti pidän tätä syytöksistä väkevintä ja vaarallisinta Paavolan kohdalla huomattavan liioiteltuna.

      • näin.on

        Petri Paavola on itse asiansa sotkenut. Kyllähän hänen puheista kaiken ymmärtää.

        Ja muuten kyllä Pyhän Hengen pilkka on Raamatussa määritelty. Aloittaja on tehnyt oikean johtopäätöksen. Paavola kompastui varomattomiin sanoihinsa, joita hänen suustaan tulee koko ajan.


      • EiTeologisistaInstiTUUT

        JUMALA uskoi palvelijalleen selvittämisen toimen antikristillisestä (joksi hän sitä ymmärtää, oikein, nimittää) 1992 raam.väännöksestä. Hän vaivautui välittämään sen helluntaipalstaan nähtäväksi. Tätä Totuutta ihmislapselle ei kykene kirkastamaan kuin YKSIN JUMALAN PYHÄ HENKI .


    • hjbmnfghy

      Aloittaja kirjoitti:
      "Raamattu sanoo pelastuksen näkyvän merkin olevan suun tunnustus ja sydämen usko, jossa uskotaan Jeesus Herraksi, jonka Jumala nosti kuolleista. Jos tämän uskot sydämessäsi ja sen tunnustat, niin olet pelastettu Jumalan armosta Herran Jeesuksen sovitustyön ansiosta."

      Jos Paavola on väärässä niin silloinhan Raamattukin on väärässä sillä Paavola on opettanut juuri niinkuin Raamatussa sanotaan.

      • näin.on

        Raamattua ei lueta niin, että sieltä otetaan yksittäinen jae ja sivuutetaan kaikki muu, mitä Raamattu opettaa samasta aiheesta. Tämäkin on yhtälailla voimassa, joka tulee ottaa myös huomioon:

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • BereastaPamahtaa
        näin.on kirjoitti:

        Raamattua ei lueta niin, että sieltä otetaan yksittäinen jae ja sivuutetaan kaikki muu, mitä Raamattu opettaa samasta aiheesta. Tämäkin on yhtälailla voimassa, joka tulee ottaa myös huomioon:

        Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Tuo Raamatunkohta puhuu uudestisyntymättömistä, ns. käännynnäisistä, joista monet kyllä ylistelevät jat käyttävät Jeesus-nimeä, mutta joille Jeesus sanoo: "Minä en ole KOSKAAN teitä tuntenut". Näitä käännynnäisiä syntyy läjittäin esim. RHBn toiminnan kautta.

        Itse kirjoitat hyvin ristiriitaisesti, sanoit mm. "...sen lisäksi pitää uskoa Jeesusta. Tämä tarkoittaa Jumalan tahdon tekemistä eli lain tottelemista."

        kuitenkin Raamattu sanoo:

        "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."

        Teet siis itse juuri sitä, mistä toista syytät.


    • TotuusEiPalaTulessakaaan

      Huh huh, kylläpäs oli tuomionkatkuinen aloitus - Ja perustelut, valheet ja syytökset tuulesta temmatut!!!

      Eikä tällä onnettomalla aloittajalla ole näköjään hajuakaan, mikä on Pyhän Hengen pilkka - Ei niin MITÄÄN TAJUA!!!

      Yksinkertaisesti mitenkään muuten EI voida tehdä sitä ainoaa anteeksiantamatonta syntiä ja pilkkaa Pyhää Henkeä ja Jumalaa kohtaan, on se, että EI OTA vastaan Jeesusta Kristusta elämänsä Herraksi ja pysy Hänessä loppuun saakka!!!

      • LuetRaamattuParemmin

        Sinä se olet pilkkaaja. Heität osaamattomia milelipiteitä tänne. Et edes tiedä, Pyhän Hengen pilkka tarkoittaa.

        Fariseukset eivät pitäneet siitä totuudesta, mitä Jeesus julisti. He arvostelivat Jeesusta. Mutta kun Jumala vahvisti Jeesuksen puheet voimateoilla, niin fariseukset samalla tavalla lisäsivät vastustamisen määrää pilkkaamalla tekoja pahojen henkien teoiksi. Tällöin fariseukset syyllistyivät Pyhän Hengen pilkkaan ja menettivät pelastuksensa. Yksi kerta riittää. Näin sen menee.

        Mark. 20:22 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa." 23 Silloin Jeesus kutsui heidät luokseen ja puhui heille vertauksin: "Miten Saatana voi ajaa ulos Saatanan? 24 Jos valtakunta jakautuu ja taistelee itseään vastaan, se ei voi kestää, 25 eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat. 26 Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut. 27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä. Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. 28 Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. 29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki.


    • Eikö rakentavampaa olisi jättää Petri Paavola rauhaan. Näitä uskonnollisia paavoloita uskonnollisin opetuksin on tässä ajassa repullinen, jos kaksikin. Heitä yhdistävästä alueesta voisi joku tehdä vaikka väitöskirjasen.

      Niin, havainnoikaapa oikein tarkasti aikaa käyttäen ja huomatkaa. Näillä paavoloilla on oma oppirakenttensa,- joka kumpuaa vuosisatojen takaa opetetuista harhoista.

      Joskus tämä käyttäytyminen Raamatun tutkimuksessa huvittaa. He tarkoin paneutuvat jonkun jakeen sanojen sisältöön ja pyrkivät etsimään tarkan sanojen sisällön tuoman viisauden / ymmärryksen. Saman sisällön anatmaa uskoa ja ymmärrystä pidetään arvossa. Tämä on ehdottomasti oikein ja erikoisesti vielä, koska Raamattuun liittyy käännösvirheellisyyttä.

      Mutta,- taas toisessa jakeessa TIETOISESTI fiktiivisellä kuvituksellaan muuttavat JUMALAN antaman sanan sisällön. Siis tietoisesti ei vahingossa tai huolimattomuudessa jne...

      Lisäksi yhteistä näille paavoloille on oma suunsa tunnustus JUMALAN sanaa kohtaan ja muuttaessaan sitä.
      He ilmoasevat asian näin, jonka olen tarkistanut usealta paavolalta.
      Siis Raamatun sana muotoon ja sen sisältöön tulee uskoa sellaisenaan,- mutta se tulee Hengessä ymmärtää Hengellisesti. Tällä valheella he siten muuttavat JUMALAN ilmoitetun sanan ISÄLLÖN ja JUMALAN aivoittaman USKON.

      Siis todellisesti epäuskoista onkin kysymys ja fiktiivisellä kuvituksella,- jota Hengessä ymmärtämiseksi nimittävät väärentävät JUMALAN aivoittamia asioita.

      Niin, eikä tämän tasoiset "opettajat" tulisi heitää omaan arvoonsa ja erikoisesti omaan rauhaansa. Jokainen ihminen saanee puuhastella rauhassa ja siten elää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa. Myös näiden paaoloiden.

      • >>Niin, eikä tämän tasoiset "opettajat" tulisi heitää omaan arvoonsa ja erikoisesti omaan rauhaansa. <<

        Siis . Eikö tämän tasoiset ..... Yhden kirjaimen virheellisyys muuttaa ajatuksen päinvastaiseksi.


      • saviseutulainen
        markkulievonen kirjoitti:

        >>Niin, eikä tämän tasoiset "opettajat" tulisi heitää omaan arvoonsa ja erikoisesti omaan rauhaansa. <<

        Siis . Eikö tämän tasoiset ..... Yhden kirjaimen virheellisyys muuttaa ajatuksen päinvastaiseksi.

        Ja nämä erinomaiset ihmisviisaudet meille laukoi markkulievonen.

        Joten se siitä!

        P.S. nim.merkki ml. Heitit enemmän ylenkatsetta, alentuvaa humaanin ihmisen leppoisaa - HALVEKSUNTAA pahemmin kuin muu tähän astisista pieksijöistä Petri Paavolan päälle.


      • markku.lievonen
        saviseutulainen kirjoitti:

        Ja nämä erinomaiset ihmisviisaudet meille laukoi markkulievonen.

        Joten se siitä!

        P.S. nim.merkki ml. Heitit enemmän ylenkatsetta, alentuvaa humaanin ihmisen leppoisaa - HALVEKSUNTAA pahemmin kuin muu tähän astisista pieksijöistä Petri Paavolan päälle.

        Kommentoin asiaa kollektiivisesti katsoen. Tämän ajan "opettajia" pohtien. Harvassa on todelliset Pyhässä Hengessä olevat opettajat, jotka uskovat Raamatun ilmoituksiin kirjaimellisesti,- eivätkä muuta fiktiivisen mielikuvituksensa kautta.

        Edelleen on voimassa,- ettei Pyhä Henki muuta ja koskaan ole muuttanut JUMALAN ilmoitksen sanan sisältöä.

        Todelliset käännösvirheet ovat eri käsite.


    • taivaskoti

      Nyt lopettakaa Jeesuksen nimessä Paavolaan kohdistuvat syytteet. Meistä jokainen on vastuussa Jumalan edessä kaikesta mitä puhuu ja mitä jättää puhumatta. Ei meistä yksikään ole täydellinen. Jokainen on erehtyväinen. (Jos) Jumala on asettanu Paavolan tehtävään jota hän tekee silloin vastuttatte Jumalan valittuu. Silloin jokainen vastustaja ja hyökkääjä on vastuussa Jumalan mieheen koskevista syytöksistä. Tällanen on tosi väärin ja syntii. Jumala armahtakoon jokaista joka tekee sellasta mikä ei ole Jumalan mielenmukaista. Jättäkää Paavola rauhaan, ei tällanen sovi Jeesukseen uskoville. Näinkö teidän Raamattunne opettaa, ei mun Raamattu ainaskaa. Tietenki tulee koetella Raamatun sanalla onko Raamatun mukaista, mut syytökset pois. Siunausta

      • markku.lievonen

        Totta. JUMALA on lähettänyt väkevän eksytyksen/ kin ja valinnut tehtävään ihmiset. Aivan samoin kuin JUMALAN aivoitus oli valita Juudas kavaltamaan Jeesus.
        Kaikilla asioilla on merkityksensä suuressa kokonaisuudessa.


      • fgdgfdfgdf

        Paavola on kehottanut koettelemaan kaiken, myös Paavolan itsensä. Ei ole Paavola läpäissyt koettelua.

        Pidän hyvänä, että Paavolaa seurataan yhtä tarkkaan, kuten muitakin harhaoppisia kuten Patrick Tiaista ja Missiomaailman Suomeen raahaamia eksyttäjiä.


      • OnNiitäUseitaValittuja
        markku.lievonen kirjoitti:

        Totta. JUMALA on lähettänyt väkevän eksytyksen/ kin ja valinnut tehtävään ihmiset. Aivan samoin kuin JUMALAN aivoitus oli valita Juudas kavaltamaan Jeesus.
        Kaikilla asioilla on merkityksensä suuressa kokonaisuudessa.

        tähän tehtävään Hän näyttää valinneen Martti Ojareksen. Karmivaa. Kun Pyhässä Hengessä katsomme hänen televisioinnit ja kirjamyynnit...Ei kukaan ihminen voi häntä 'tuomita', Herran Sana eli Jeesus tuomitsee eräänäpäivänä, mutta hedelmä muiden Jeesuksen omien pitääkin arvioida...hyljäten sen, mikä vastoin tervettä Raamatun Sanaa!


      • PP.on.PelsePuupi

        PP = PelsePuupi.


      • markku.lievonen
        OnNiitäUseitaValittuja kirjoitti:

        tähän tehtävään Hän näyttää valinneen Martti Ojareksen. Karmivaa. Kun Pyhässä Hengessä katsomme hänen televisioinnit ja kirjamyynnit...Ei kukaan ihminen voi häntä 'tuomita', Herran Sana eli Jeesus tuomitsee eräänäpäivänä, mutta hedelmä muiden Jeesuksen omien pitääkin arvioida...hyljäten sen, mikä vastoin tervettä Raamatun Sanaa!

        Jokainen opettaja on epäuskoinen / väärän opin levittäjä, joka ei kirjaimellisesti usko sanojen sisältöön; Jeesus Kristus JUMALAN Poika. Tuosta saojen sisällöstä avautuu ymmärrys, miten Isä yksin on totinen JUMALA ja koko JUMALAN tuntemus Jeesuksen opetuksen kautta.

        Tuo on merkittävin jakaja oikeassa ja väärässä opetuksessa.


      • fdgdgddfg
        markku.lievonen kirjoitti:

        Jokainen opettaja on epäuskoinen / väärän opin levittäjä, joka ei kirjaimellisesti usko sanojen sisältöön; Jeesus Kristus JUMALAN Poika. Tuosta saojen sisällöstä avautuu ymmärrys, miten Isä yksin on totinen JUMALA ja koko JUMALAN tuntemus Jeesuksen opetuksen kautta.

        Tuo on merkittävin jakaja oikeassa ja väärässä opetuksessa.

        Ja Jeesus vaati lain tottelemista kaikissa kansoissa Uuden liiton aikana. Näin se on kirjoitettu sanatarkasti Raamattuun. Sinä et usko tätä.


      • markku.lievonen
        fdgdgddfg kirjoitti:

        Ja Jeesus vaati lain tottelemista kaikissa kansoissa Uuden liiton aikana. Näin se on kirjoitettu sanatarkasti Raamattuun. Sinä et usko tätä.

        Lue ja ymmärrä mihin uskon ja miksi ilman fiktiivistä kuvittelua;

        27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30. koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.


    • Setä.neuvoo

      Nämä toistuvat Paavola sitä ja Paavola tätä -parjauskeskusteluiden aloitukset ja muu "et saa enää syntejäsi anteeksi" tuomaroinnit ovat syntiä antikristukselta.

      Pyhän hengen pilkkaan olet syyllistynyt sinä, joka jatkat armon hengen pilkkaamista, mm. tappelemalla Ef 2- luvun armoa vastaan. Armo kun on Kristuksessa ilmoitettu, Joh 1. Sitä vastustaa antikristus.

      • Neuvon.setää

        Setä - sinun syntiesi anteeksianto on myös kielletty. Olet syyllistynyt kuoleman syntiin. Et ymmärrä mitä Ef 2-luku tarkoittaa ja vääristelet sen alkuperäistä tarkoitusta.

        Et pysty väittämään mitään järkevää saatikka edes lainaamaan Raamatunjakeita kantasi tueksi. Sinä jatkat Jumalan totuuden vastustamista. Itse olet antikristuksen asialla.


      • Setä.neuvoo
        Neuvon.setää kirjoitti:

        Setä - sinun syntiesi anteeksianto on myös kielletty. Olet syyllistynyt kuoleman syntiin. Et ymmärrä mitä Ef 2-luku tarkoittaa ja vääristelet sen alkuperäistä tarkoitusta.

        Et pysty väittämään mitään järkevää saatikka edes lainaamaan Raamatunjakeita kantasi tueksi. Sinä jatkat Jumalan totuuden vastustamista. Itse olet antikristuksen asialla.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2. Mitä siinä on vääristelty? Sitäkö, että sinä olet uskon ja pelastuksen ulkopuolella, tappelemassa uskovia ja kristinuskoa vastaan? Onko sinulta viety ainoa toivo, jos sanotaan, ettei pelastusta saada teoilla, Ef 2?

        Sinä se olet antikristuksena jahtaamassa, malka silmässä. Sinulta näyttää puuttuvan ymmärrystä kristinuskon perusasioista.


      • lkjljljlkj
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2. Mitä siinä on vääristelty? Sitäkö, että sinä olet uskon ja pelastuksen ulkopuolella, tappelemassa uskovia ja kristinuskoa vastaan? Onko sinulta viety ainoa toivo, jos sanotaan, ettei pelastusta saada teoilla, Ef 2?

        Sinä se olet antikristuksena jahtaamassa, malka silmässä. Sinulta näyttää puuttuvan ymmärrystä kristinuskon perusasioista.

        Ef 2 ei tarkoita sitä, että Jumala on vapauttanut noudattamasta uuden liiton aikana lakia. Jeesuksen sanat ovat painavat Mt 5:17-20.

        Ja Paavalista sen verran, että hänen opetuksensa on vaikeatajuista, kuten Pietari on todennut 2 Piet 3:15-16, mutta Paavalin opetuksen ydin on siinä, että kun pakanat alkavat pikkuhiljaa oppia Pyhiä Kirjoituksia, niin heiltäkin vaaditaan lain noudattamista. Tämä vaatimus löytyy myös Efesolaiskirjeen 4. luvusta.

        Jotta et levittelisi sellaista valhetta, että Paavali olisi kumonnut lain, niin tässä Raamatun ohje, joka kertoo tämä asian. Ef 2:n armo ulotti pelastuksen pakanoille, mutta lakia tulee noudattaa sitä mukaa, kun oppii. Tämäkin on Paavalin opetusta:

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.


      • Setä.neuvoo
        lkjljljlkj kirjoitti:

        Ef 2 ei tarkoita sitä, että Jumala on vapauttanut noudattamasta uuden liiton aikana lakia. Jeesuksen sanat ovat painavat Mt 5:17-20.

        Ja Paavalista sen verran, että hänen opetuksensa on vaikeatajuista, kuten Pietari on todennut 2 Piet 3:15-16, mutta Paavalin opetuksen ydin on siinä, että kun pakanat alkavat pikkuhiljaa oppia Pyhiä Kirjoituksia, niin heiltäkin vaaditaan lain noudattamista. Tämä vaatimus löytyy myös Efesolaiskirjeen 4. luvusta.

        Jotta et levittelisi sellaista valhetta, että Paavali olisi kumonnut lain, niin tässä Raamatun ohje, joka kertoo tämä asian. Ef 2:n armo ulotti pelastuksen pakanoille, mutta lakia tulee noudattaa sitä mukaa, kun oppii. Tämäkin on Paavalin opetusta:

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Olenko minä levitellyt valhetta, että Paavali on kumonnut lain? Mikä kusipää sellaista minusta väittää?


    • Sitkeitä_ovat_perkeleet

      Paavo Tajukankaalla oli kommentoinut asiaa.

      Hän osallistuu sitkeästi päivänpolttavien asioiden setvimiseen syvästä koomastaan huolimatta.

    • taivaskoti

      Lopettakaa Jeesuksen nimessä. Ny menee jo liian pitkälle. Siunausta

      • ffdfgdf

        Paavolaa seurataan tarkasti. On syytäkin.


    • näinonniin
      • näin.on

        Jos joku siteeraa 1992 Raamattua, niin hän on katolinen, mutta ei luterilainen. Sitäkö sinä tarkoitat? 1992 Raamattua käyttää luterilaiset ja helluntailaiset.

        1992 käännös on hyvää suomen kieltä ja monissa paikoissa 1933 käännöstä parempi. Mutta 1992 käännöksessä on tehty paikkapaikoin huolestuttavia käännösvirheitä tai väärennöksiä, jolloin on syytä käyttää muita käännöksiä.

        Sinä et huomannut, että aloittaja siteerasi Matt 7:21-23 jakeita 1933 käännöksestä.

        Nimimerkki 'näinonniin', taidat olla vain pilkkaava fariseus. laittamasi linkin takana on Pyhää Henkeä pilkannut Petri Paavola.


    • Olkaa_valppaat

      Aloitus oli täysin asiallinen ja Raamatullinen. Väärät opetukset joita Paavola opettaa on tuotava julki.
      Taivaskoti kirjoittikin: "Meistä jokainen on vastuussa Jumalan edessä kaikesta mitä puhuu ja mitä jättää puhumatta" Jos havaitsee Paavolan opettavan väärin on siitä vastuussa ellei niin tee. Siksi sanon.

      Tuo pelastusopetus on muka oppineeksi opettajaksi aivan liian heppoinen ja väärä. Kun Paavolan oppeihin lisätään 33/38 raamatun julistaminen virheettömäksi on sekin muilta lainattua ja heppoista.

      Äärimmäisen väärä ja suorastaan saatanallinen opetus on se mitä Paavola pedon merkistä opettaa.

      Paavolalta puuttuu mm. näiden opetusten johdosta Jumalan tunteminen. Kehoitan lukijoiden karttamaan häntä. Jos opetusten joukossa onkin jotain hyvää, niin tällaiset vääryydet tekevät hänestä vaarallisen.

      • näin.on

        Kiitos paljon. Olen samaa mieltä kanssasi.

        Hyvä kun otit esille Paavolan puheet pedon merkistä. Minustakin Paavolan opit ovat väärät senkin kohdalla. Mutta mitä tahansa Paavolaa lukee, niin aina löytyy jotain olennaisesti väärää.


    • puhukaatotuutta

      Alkuperäinen Jumalan sana on virheetön, mutta yksikään Raamatunkäännös ei ole virheetön, siksi on hyvä lukea useita hyviä alkukielille uskollisia Raamatun käännöksiä, joita ovat esim. vanha Biblia, 33/38 käännös, Toivo Koilon Uusi Testamentti, Aapeli Saarisalon Uusi Testamentti sekä seuraavat englanninkieliset käännökset King James Version 1611, American King James Version, Green's Literal Translation ja Jewish Publication Society Bible 1917. Varmasti on olemassa muita hyviä ja luotettavia käännöksiä, mutta minä käytän pääasiassa edellä mainittuja Raamatunkäännöksiä. kopsin http://www.kotipetripaavola.com/ajatuksiaraamatunkasikirjoituksista.html

      1 Moos 1:ssa kerrotaan selvästi , että eläimet luotiin ennen ihmistä. Mutta 1 Moos 2:ssa tulee helposti se kuva, että ihminen luotiin ensin ja sen jälkeen eläimet. Se johtuu siitä 33/38 käännös ei käännä 2 Moos 19:sta oikein. kopsin http://www.kotipetripaavola.com/Raamatun_ristiriitojen_tarkasteluaVT.html

      Miks sää vääristelet ja valehtelet täällä koko ajan ei se oo julistanu 33/38 virheettömäksi?

      • ghfghfghfgghf

        Paavolan ongelma on se, että hän käyttää 33/38 käännöstä standardina. Hän leimaa muiden käännösten käyttämisen täysin vääräksi. On totta, että 1992 käännös on vielä huonompi, mutta on uudempaa ja selkeämpää kieltä. Monessa kohtaa 1992 käännös on 33/38 parempi kunhan on tarkka ja jättää käyttämättä 1992:sta, kun vastaan tulee olennaisissa kohdin väärin käännetty lause. Kaikissa käännöksissä on hyvät ja huonot puolet. Nimimerkki Olkaa_valppaat on hyvin oivaltanut se, että Paavola vain kopioi muiden ajatuksia. Paavola ei tunne Jumalaa eikä hän ole Jumalan profeetta. Paavola saa kyllä kertomansa mukaan yliluonnollisia elämyksiä, mutta ne ovat korkeintaan paholaisen hänelle antamia, joita Paavola luulee väärin Jumalaksi.


    • sivusta.seurannutt

      Paavolan pelastusoppi on sama, mitä julistaa Missiomaailman tuomat ulkomaalaiset evankelistat. Näissä huiputuskokouksessa huudetaan, että se joka haluaa tulla uskoon, niin tulee lavan eteen ja sitten he olisivat muka pelastuneet.

      Kun saarnamies saa lavan eteen porukoita, niin sitten alkaa suuri itsekehu siitä, kuinka hyvää hedelmää hän tekee. Lopputulos on se, että nämä ihmiset oppivat väärille tavoille, eivätkä pelastu, elleivät ymmärrä hylätä torontolaisia harhaoppeja ja alkaa elämään Raamatun opetuksen mukaista elämää.

    • PP.on.lystikäs.heppuli

      Petri Paavola on lystikäs heppuli, vaikkei mikään kristitty olekaan. Omatekoisissa juutalaisisissa on paljonkin näitä Luojalta saaliiiseen jäääneitä lystikkäitä heppuleita. Suomi on uskonnollisten hörhöjen Luvattu Maa! Petri Paavolakin mahtuu uskonnollisten kahjojen kööriin vallankin mainiosti...! Kylähullu mikä kylähullu.

      • näin.on

        Paavola näyttelee juutalaista, mutta hän vastustaa juutalaisuutta. Paavola pelaa kaksilla korteilla.


    • Setä.neuvoo

      Aloittaja on a) valehteleva kusipää, joka lietsoo tahallaan riitoja, tai
      b) tekopyhä, joka on täysin pihalla kristinuskon perusasioista. Että pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

      Ilmoittakoon keskustelun aloittaja itse itsestään:
      - mikä hänen teoilla pelastumisen uskontonsa on nimeltään ja
      - missä sitä harjoitetaan, Helsingin synagoogassako, vai onko se uusjudaismia, jossa Jeesusta pidetään ihmisenä, profeettana, rabbina.

      • tämä.on.totuus

        Setä - sinulta on kielletty syntien anteeksianto.

        Sinun kielenkäyttösi kertoo siitä, että olet riivaajahenkien vallassa. Riivaajat lukevat Raamattua kuin piru. Vääristelevät ja lukeva korvasyyhyyn, kuten sinä.

        Kun olet lähtenyt puolustamaan Petri Paavolaa, niin se kertoo siitä, että sinä ja Paavola olette samalla puolella kanssasi.


      • RaamatussaKerrottua

        Kristinuskon alkuseurakunnat kokoontuivat vuoteen noin 130 jKr synagogissa ja sen lisäksi kodeissa. Kristittyjä kutsuttiin juutalaisuuden lahkoksi, joka tunnusti Jeesuksen Messiaaksi. Paavali ja apostolit elivät juutalaistapojen mukaan.Kristityt olivat juutalaisia, joihin oli liittynyt pakanoitakin.

        Roomalaiset tuhosivat kaiken uskonnon harjoittamisen noin 130 jKr Israelissa, joten sen jälkeen synagogia ei enää ollut.

        Roomassa kristityt kokoontuivat synagogissa 400 luvun alkuun asti, kuten oli ollut alun perin. 400 luvulla kävi niin, että Roomalaiskatolinen kirkko ja Rooman keisarit tuhosivat keisarin kanssa kaiken juutalaisperäisen kristinuskosta ja pakottivat kristityt noudattamaan roomalaisten pakanauskontojen tapoja. Roomalaisten perinne on jatkunut myös luterilaisessa ja helluntailaisessa kirkossa, vaikka nämä kirkot eivät tunnusta paavin johtajuutta.

        Judaismi on lienee jokin roomalaiskatolinen termi. Sillä pilkataan Jeesuksen ja Paavalin elintapoja sekä oppeja.


      • jlo83
        tämä.on.totuus kirjoitti:

        Setä - sinulta on kielletty syntien anteeksianto.

        Sinun kielenkäyttösi kertoo siitä, että olet riivaajahenkien vallassa. Riivaajat lukevat Raamattua kuin piru. Vääristelevät ja lukeva korvasyyhyyn, kuten sinä.

        Kun olet lähtenyt puolustamaan Petri Paavolaa, niin se kertoo siitä, että sinä ja Paavola olette samalla puolella kanssasi.

        tämä kaveri ei voi olla raamatullisessa uskossa, koska muita tuomitsee. meinaatko että Herra on niin pikkumainen, että kadotus tuomion lievästä kirosanasta antaa? mihin on armo kadonnut?


    • ohjatkäsissään

      Mihin tämä meno on mennytkään ajatellen Paavolan toimintaa. Uskonaskel foorumissakin ollaan kuin pyhäkoulussa. Kaikki ovat samaa mieltä kaikesta mitä Paavola kirjoittaa.
      Ulos lentää kuin leppäkeihäs , jos joku ajattelee toisin raamatusta kuin Paavola.

      • sfsfsffds

        He kaikki ovat tämän ajan fariseuksia. Elävät valheoppien maailmassa.


    • Setä.neuvoo

      Keskustelun aloitusviesti sotkee uskon ja teot tavalla, joka menee Ef 2 -lukua vastaan. Kun on kyse pelastuksesta. Turhaa räyhäämistä siltä, joka itse on pihalla kristinuskosta, tai pelleilemässä /valehtelemassa /yrittämässä eksyttää muitakin.

      • Neuvon..setää

        Setä, ole menetetty tapaus. Sulla pyörii vanha levy päällä. Edellä on sun kohtalosi kerrottu.


    • Setä.neuvoo

      Ilmoittakaa, teoilla pelastumisen uskojat, mikä teidän uskontonne on. Onko se judaismia, satanismia, uusjudaismia, vai mitä?

      • dfgdfgdfgd

        En ole huomannut, että täällä olisi niitä, jotka uskovat teoilla pelastumiseen.


      • Dogmatis

        Lutherilla oli oppi, ettei teoilla ole mitään merkitystä. Luther kuitenkin huomasi, että hänen oppinsa yksin uskosta ei sopinut Jaakobin kirjeeseen eikä Ilmestyskirjaan, joissa sanotaan, että usko pitää osoittaa teoilla ja taivaaseen pääsee vain ne, jotka noudattavat Jumalan käskyjä (esim. Ilm 22:14,15 Biblia 1776). Luther meni niin pitkälle, että vaati Jaakobin kirjeen ja Ilmestyskirjan poistamista Raamatusta. Erityisesti tämä kohta Raamatusta jurppi Lutheria:

        Jaakobin kirje 2:
        14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? 15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, 16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat. 17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. 19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. 20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? 21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi. 23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. 25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Loppuvuosina Luther kirjoitti antisemitistisiä kirjoja, joissa hän vaati juutalaisten vainoa. Natsit käyttivät Lutherin kirjoituksia hyväksi juutalaisvastaisessa propagandassa.


      • Setä.neuvoo
        Dogmatis kirjoitti:

        Lutherilla oli oppi, ettei teoilla ole mitään merkitystä. Luther kuitenkin huomasi, että hänen oppinsa yksin uskosta ei sopinut Jaakobin kirjeeseen eikä Ilmestyskirjaan, joissa sanotaan, että usko pitää osoittaa teoilla ja taivaaseen pääsee vain ne, jotka noudattavat Jumalan käskyjä (esim. Ilm 22:14,15 Biblia 1776). Luther meni niin pitkälle, että vaati Jaakobin kirjeen ja Ilmestyskirjan poistamista Raamatusta. Erityisesti tämä kohta Raamatusta jurppi Lutheria:

        Jaakobin kirje 2:
        14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? 15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, 16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat. 17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.

        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani. 19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. 20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? 21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? 22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi. 23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. 25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Loppuvuosina Luther kirjoitti antisemitistisiä kirjoja, joissa hän vaati juutalaisten vainoa. Natsit käyttivät Lutherin kirjoituksia hyväksi juutalaisvastaisessa propagandassa.

        Oliko Lutherilla todella oppi, ettei teoilla ole mitään merkitystä. Vai onko se oma tulkintasi Lutherista? Tietääkseni Luther vastusti sekä antinomismia että pelagiolaisuutta.


      • dfgdfdggd
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Oliko Lutherilla todella oppi, ettei teoilla ole mitään merkitystä. Vai onko se oma tulkintasi Lutherista? Tietääkseni Luther vastusti sekä antinomismia että pelagiolaisuutta.

        Setä sinä olet kadotuksen lapsi. Sinua ei tarvi enää neuvoa.

        Mt 7:6 "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.


    • Pääkonttorin_mies

      Paavola tekee itsestään "kriittisiä" aloituksia joita sitten multinikkinä puolustaa?

      • dfsfsfs

        Ei pidä paikkansa. Aloitukset ovat tarkkaa analyysiä Paavolan kirjoituksista, jotka näyttävät toteen raskauttavia todisteita Paavolan harhaopeista. Paavola on todistettu pilkanneen jopa Pyhää Henkeä, mikä tarkoittaa sitä, että Paavola on menettänyt pelastuksensa. Sitä saa mitä tilaa, jos aukoo suutaan koko ajan tuolla tavalla. http://keskustelu.suomi24.fi/t/14404880/petri-paavola-pilkkasi-pyhaa-henkea


    • Setä.neuvoo

      Häipykää lainkiivailijat kristinuskon palstalta omalle saatanan hiekkalaatikollenne, satanismin tai judaismin osastolle. Mutta kristinuskoa te ette edusta.

    • ommatidia

      Hyvähän se on täällä haukkua nimimerkin takaa, ketä milloinkin!

      Nyt on Petri Paavola perkeleitten seulottavana täällä.
      Jumalaiset joutuvat vainottaviksi - se pitää paikkansa.
      Täällä niitä vainoojia riittää .

    • "Raamattu sanoo pelastuksen näkyvän merkin olevan suun tunnustus ja sydämen usko, jossa uskotaan Jeesus Herraksi, jonka Jumala nosti kuolleista. Jos tämän uskot sydämessäsi ja sen tunnustat, niin olet pelastettu Jumalan armosta Herran Jeesuksen sovitustyön ansiosta."

      Paavola ei ihan varmasti kiellä sitä, että elävä usko näkyy myös tekoina ja vanhurskaana vaelluksena, niin kuin avausviestin kirjoittaja antoi ymmärtää. Paavolan virhe ei ole vanhurskaan elämän kieltäminen merkkinä ja todistuksena Jumalan lapseudesta. Hänen virheensä on teologinen, sillä hän panee kolmiyhteiseen jumalaan uskomisen pelastuksen ehdoksi.

      Petri Paavola kirjoittaa kotisivuillaan näin:

      "Roomalaiskirjeen 10 luvussa on pelastavan uskon aakkoset ja perustukset. Raamattu sanoo, että meidän tulee uskoa ja tunnustaa sydämessämme Jeesus Herraksi (Jumalaksi), jonka Jumala on nostanut kuolleista, niin silloin pelastumme Jumalan armosta. Raamatun opetus pelastavasta uskosta on kiistaton, sillä uskomme Jeesukseen tulee olla sen mukaista mitä Raamattu opettaa ja Raamattu sanoo, että meidän tulee uskoa Jeesus Herraksi (Jumalaksi), että voimme pelastua.

      Tämä tarkoittaa silloin sitä, että jos joku kiistää Jeesuksen Jumaluuden, niin hän ei voi olla pelastavassa uskossa. Äläkä sano, että minä tuomitsen ihmisiä, sillä sitä minä en tee, vaan Jumalan sana itse määrittelee sen mitä meidän tulee uskoa pelastuaksemme Jumalan armosta. Kun me tunnustamme syntimme ja teemme parannuksen ja uskomme Jeesuksen olevan Herra (Jumala), niin Hän pelastaa meidät ja antaa syntimme anteeksi. "

      Raamatun opetus Jeesuksen Jumaluudesta, Pelastava usko

      "Jeesuksen Jumaluuden ja Herruuden kieltävä ei voi olla pelastavassa uskossa, koska Jeesus pelastaa ihmisen iankaikkisen sovituksen kautta nimenomaan siksi, koska Hän on Herra ja Jumala, mutta ei Isä."

      JEESUS (JESHUA), Jeesus on Herra taivaasta

      Paavola puhuu toistuvasti samalla tavalla, että hän ei tuomitse ketään, mutta Jumalan sana tuomitsee ihmisiä kadotukseen, jos he eivät ymmärrä Raamattua samalla tavalla kuin Petri Paavola itse sitä ymmärtää. Kun Paavola on sitten erehtynyt opetuksessaan, niin hän sanoo Jumalan tuomitsevan ihmisiä kadotukseen Paavolan virheellisen Raamatun tulkinnan mukaan.

      Samalla tavalla ovat erehtyneet kaikki ne, jotka sanovat Jumalan tuomitsevan muita kadotukseen heidän oman virheellisen tulkintansa mukaan, vaikka todellisuudessa Jumala ei sitten heitä kadotukseen tuomitsekaan. Yhteistä näille henkilöille on kieltää se, että he itse tuomitsevat muita virheellisen tulkintansa kautta, ja se, että heillä on tapana tuomita muita kadotukseen joutuviksi pelkästään sen perusteella, miten nämä muut ymmärtävät Raamatun kirjoituksia, joita he "Jumalan sanaksi" kutsuvat. He unohtavat sen, mikä Raamatun kirjoituksissa on tärkeintä: lähimmäisen rakastaminen. Jumala antakoon heille anteeksi heidän syntinsä, sillä he eivät tiedä sitä, mitä tekevät ja varmaksi väittävät.

      He perustelevat tuomioitaan tulkitsemalla virheellisesti Raamattua. He puhuvat siitä, miten "Pyhä Henki johdattaa kaikkeen totuuteen", mutta eivät ymmärrä, että se totuus, jota kohti Jumalan henki meitä johdattaa, on rakkaus: se, että rakastamme Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseämme. Ennen kaikkea uskon veljiä tulisi rakastaa ja jättää heidän tuomitsemisensa meidän herramme Jeesuksen kristuksen tehtäväksi, sillä hän tuomitsee oikein isämme tahdon mukaan, eikä niin kuin joku virheellisesti Raamattua tulkitseva ihminen. (Joh 5:17-30; Apt 17:31)

      http://www.inri.fi/jumala/tuomitseminen.htm

      Paavola opettaa oppia, jonka mukaan isä Jumala on herättänyt kuolleista kaiken luoneen Jumalan Kristuksen Jeesuksen(, joka on katolisen opin mukaan Jumalan toinen persoona). Hän pitää tuon opin totena pitämistä pelastumisen ehtona ja jos joku ei tunnusta Paavolan tulkintaa todeksi, tuomitsee Jumala sellaisen ihmisen Paavolan mielestä kadotukseen (loputtomaan kärsimykseen helvetissä). Paavola on eksynyt ja sokea sokeiden taluttaja kirjoittaessaan tuollaista Jumalan tahdon vastaista opetusta. Monet tällä foorumilla kirjoittavat henkilöt ovat Paavolan eksytyksen lumoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4216
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2189
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1694
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1184
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1109
    10. 22
      1066
    Aihe