Harkitsin jo ostamista kun Saksan Lidlin sivulla kehuttu, mutta tuohan on järjettömän hidas, vain 2dl/min, 4 litraan kuluisi peräti 20 minuuttia ja kun pitävät vielä melkoista ääntä, ei tee mieli parkkipaikalla tai autohallissa kokeilla. Vaarssa jo tyhjentää akunkin kun noin kauan kestää. Kerran ostin jonkun eikä se saanut siirrettyä kuin muutaman tipan, dieselillä saattaisi toimia 1.5 l/min, mutta kestääkö edes bensaa kun ei mainita. Hintakin jälleen kerran paljon kalliimpi kuin Saksassa, voisi maksaa jos toimisi, mutta liian hidas.
http://www.lidl.fi/fi/tarjoukset.htm?action=showDetail&id=27524
http://www.hotukdeals.com/deals/12v-ultimate-speed-suction-pump-3-year-warranty-11-99-lidl-from-monday-23rd-feb-2147535
Lidlin öljynvaihtopumppu
20
10154
Vastaukset
- Vaihtoehto_tämäkin
Eihän sitä tuolla hinnalla löydy mistään riittävän tehokasta, joten jos nyt välttämättä haluaa öljyt yläkautta vaihtaa, niin käsikäyttöisellä se sujuisi ainakin nopeammin.
Sitä en taas tiedä kuinka paljon sitä kaikkein likaisinta ja eniten metallihiukkasia sisältävää öljyä jää pohjalle, sillä samalla tavallahan ne ei sieltä tule pois kuin pohjatulppa avatessa.
Biltemassa nyt kuitenkin löytyy tälläinen käsivoimilla toimiva:
http://urly.fi/DMX- jopatarkempi
Tun mukaan Mersun jää enemmän öljyä propusta laskettaessa. Ainoa hyöty jos kertyy metallia, mutta silti jää sitä likaista öljyä pohjalle. Joissakin autoissa ei edes pysty tyhjentämään alakautta.
https://www.youtube.com/watch?v=65MMnubY4DA
- turhia.vehkeitä
Sottaamiseksi menee vaikka vielä saisikin jotain imettyä. Kokeilin kerran ja tulos oli ehkä puolet öljymäärästä ja jäteöljyä kannussa, maassa ja käsissä.
- fkfjhfhfdhd
Litku lähtee kyllä öljystä mutta paksu sakka jää pohjalle joka sitten tuhoaa moottorin.
- lämpimänä
9 minuuttia 5 litraa lämpimänä näköjään, aika hidasta silti. Käsikäyttöiset olisi tehokkaampia, mutta kalliita, 70-90€ säiliöllä. Tuo pelkkä pumppu voisi olla myös toimiva, ei ainakaan paha hinta. Minulla vanha auto eikä siinä ole koskaan näkynyt metallia öljypropussa, että eiköhän uskaltaisi yläkauttakin vaihtaa.
https://www.youtube.com/watch?v=0MFed02T1bs- homma_kunnon_laite
Tuossa Espanjan hombren autossa oli hyvin siisti konehuone, mutta vaikutti vetävän suodattimen jatkovarrella tosi tiukaan kiinni.
Kauan sitten kun eri autoissa vaihdoin tee-se-itse-hallin nosturin alla öljyt, niin vain voitelin suodattimen tiivisteen ja käänsin sen käsin kiinni, muistaakseni puoli kierrota tai 2/3 kierrosta siitä kun tiiviste otti tasaisesti vastineeseen kiinni. Koskan ei vuotanut ja oli kohtuullista seuraavalla kerralla kiertää auki. - tiukkaanveti
Tuollaisella saa sentään aukikin, mutta vaarana että vuotaa kun tiiviste pursuu. Voi monellakin tiputtelu johtua juuri tuosta.
- vaihtaalennosta
Akku ei tyhjene ja öljykin pysyy juoksevampana kun pitää moottorin käynnissä öljynvaihdon ajan. Suodatin saattaa vähän roiskia öljyä tässä tapauksessa mutta laittaa pyyhkeen eteen siksi aikaa.
- homma_kunnon_laite
Hommaa kunnon laite. Ei kannata lähteä rimpuloiden kanssa itseään kuluttamaan. Osta kerralla kunnon laitte jos kotioloissa yläkautta haluat öljyt vaihtaa.
Alla oleva manuaalinen pallo-versio vaikuttaa saaneen melko paljon kiitosta eri saiteilla, vaikka ei sekään ehkä täydellinen ole, mutta toimiva. En katsonut ketjun linkkejä josko niissä jo oli samat mallit laitettuina.
- http://www.vidangefacile.com/en/oil-change-pumps/2-6-litre-oil-change-pump.html
Alla toinen vastaava ja hyväksi havaittu malli (hieman parempikin?):
Mityvac Fluid Evacuator / Pump Review: https://www.youtube.com/watch?v=yqIpLWJX9qU
Osassa autoja niiden moottorista riippuen imemällä saa enemmän vanhaa öljyä pois kuin ropun kautta.
Sitten jos vielä öljynsuodati on sopivasti yläkautta käsillä ja vielä parempi jos omassa kiinteässä säiliössään oleva erillissuodatin, niin yläkautta vaihto on helppoa ja kätevää ja voi halutessaan tehdä vaihdot "long life kuoleman" sijaan perinteisin mootoriystävällisin huoltovälein.
Myös suodatimen kiinteän säiliön puhtaaksi imeminen on vakuumilla helppoa.
Sitten on eri kysymys minne ne vanhat öljyt ja suodattimen saa roudattua, sillä tuleehan se kierrätyskin asianmukaisesti hoitaa.
Ainakin aikoinaan monissa tee-se-itse-halleissa oli myös öljyimuri ja samalla helppous kierrättää vanha öljy ja suodatin.- homma_kunnon_laite
Noita vakuumeita vaikuttaa olevan hieman erilaisia ja oheisessa on käsin pumppaamisen lisäksi on myös vaihtoehto jossa voi ottaa painetta renkaasta sen sijaan, että itse punmppaisi.
- https://www.youtube.com/watch?v=KoWNWowzDBU - Anonyymi
homma_kunnon_laite kirjoitti:
Noita vakuumeita vaikuttaa olevan hieman erilaisia ja oheisessa on käsin pumppaamisen lisäksi on myös vaihtoehto jossa voi ottaa painetta renkaasta sen sijaan, että itse punmppaisi.
- https://www.youtube.com/watch?v=KoWNWowzDBUOstin juuri pumpun ja öljyt ulos n. 5minuutissa. Erittäin tyytyväinen ostokseen. Öljymäärä autossa 4,3litraa. Tuo 2dl/min on aika alakanttiin ilmoitettu eli hyvin positiivinen yllätys oli tuo asia. En tiedä sitten onko tuo ilmoitettu määrä kylmää öljyä, pumpulla voi imeä max 60 asteista öljyä ja itse ainakin käytin auton reilusti lämpöseks ja sitten oottelin että hieman jäähtyy. Ja joka pisara kyllä lähti koneesta.
-voortimies
- Anonyymi
Sähköautoissa ei sitten ole näitäkään ongelmia. Sähkömoottorilla vaan ajetaan 600.000 km ilman mitään öljynvaihtoja, jäähdytysnesteitä, tulppia, suodattimia jne.
- Anonyymi
Niin, vaihdetaan vaan kalliit akut 3 kertaa ja kipataan vanhat akut viherhörhöjen pihalle.
- Anonyymi
On uusissakin sähköautissa paljon vikoja ja kalliita remontteja, viipyvät korjaamolla yleensä muutamasta viikosta useaan kuukauteen.
- Anonyymi
Kaikkea muuta, tesla oli 4. huonoin 20 vertaillusta, paljon erilaisia vikoja, mersu huonoin.
- Anonyymi
eli pitäiskö tässä nyt sitten laittaa sata tonnia patteridildoon ettei tarvitsisi vaihtaa öljyjä?
ei kyllä me vaihdetaan omassa tallissa öljyt ja jatketan polttisautoilla kuten tähänkin asti.
Patterit kuuluu partakoneeseen ja polkupyörän lamppuun. - Anonyymi
Mites 2 tonnia painavan sähköauton pyörien laakerit ?
- Anonyymi
Ompa ihmemoottori ja säätimet???
- Anonyymi
Ei pelkällä sähkömoottorilla ajeta. On monenlaista kuluvaa osaa sähköautossakin 600 tkm:lle ennen kalliin akun vaihtoa jos ei ole valmis paaliin ennen sitä.
- Anonyymi
Pidä moottori käynnissä, kun pumppaat öljyjä pois niin ei akku tyhjene. Lämmin öljy on sitä paitsi notkeampaa mikä nopeuttaa pumppaamista. ;)
Fiksuinta on vaihtaa alakautta niin kuin on suunniteltukin niin ei tarvitse sotkea letkujen kanssa ja tulee varmasti kaikki öljy ulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167190- 1992577
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082110En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761568Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911099- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46979- 79899
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7738