Pääsykoekirjojen tarve opinnoissa

Kirjamyynti

Tarvitaanko pääsykoekirjoja opintojen aikana? Mietin juuri, myynkö kirjat pois vai kadunko myyntiä, jos niitä sitten myöhemmin vielä tarvittaisiin.

10

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kopiointikintutuksiopi

      Luulisin, ettei niillä mitään tee. Voit tarkistaa esim. (Kansa)taloustieteen perusteet -kurssin tiedoista sen kirjallisuuden, mitä tarvitaan. Olethan jo päässyt Moodleen?
      Voit muuten skannata jotain ja säilyttää koneella vastaisuuden varalta.

    • Kylteriiii

      Mä oon käsittänyt, että ihan ekat kurssit sisältää tosi pitkälle valintakoekirjojen juttuja, eli kyllä niistä sinänsä hyötyy. Itse ajattelin säästää ja katsoa, paljonko niitä tarvitsee. Jos ei oo suurta tarvetta, niin heitän menemään.

    • muistokirjat

      Ite ajattelin säästää pääsykoekirjat muistona tärkeästä vaiheesta elämässä. Ei ne paljo tilaa vie. Vanhana vaarina sit palaan nuoruuden muistojen pariin ja tunnen taas olevani kuin silloin...

    • Alekssssi

      Niitä ei välttämättä tenttejä ajatellen tarvii mutta erilaisissa kurssitöissä ja esseissä voi tarvita tekstin lähteenä kun muistaa että tästä asiasta oli kirjotettu jossain pääsykekirjassa🤔 Suosittelen säästämään!:)

      • kopiointikintutuksiopi

        Tää on ihan hyvä pointti! Joku vuosi sitten tehtiin markkinoinnin ryhmätyötä ja tarvittiin lähdetieto Porterin analyysiin. Ei löytynyt Kotlerin raamatusta. Olikohan jollakin joku johtamisen opus, josta sitten löytyi? Nyt tosin alkaa olla nettiversiot kirjoista, joten ei sen takia tarvi kirjoja säilyttää. Silloin ei vielä ollut.
        Sain tuossa sitt 4 kandintyöstä, vaikka tuli vähän lintsattua lähdeluettelon suhteen, kai se vaihtelee ohjaajan mukaan, miten tarkkaa on.


    • jojtn

      Ei niillä oikeestaan mitään tee koska kaikilla kursseilla on omat kirjat ja materiaalit (ja niitä tosiaan on sen verran, ettet varmasti jaksa alkaa enää ylimääräistä kertaa muualta). Monet varmaan säilyttää lähinnä muistona. Mutta jos rahaa niistä haluat nii kannattaa laittaa vaan myyntiin.

    • sadassdasdasd

      Ainakin aallon avoimessa laskentatoimen perusteitten kurssikirjana on laskiksen päästykoekirja

      • Tietäjä10213

        Ei oo, se kirja on väärä. Laskiksen perusteitta käydään jo kirjanpitoa läpi.


    • fsdfsdf

      Pohjolan kansantaloustieteen kirjasta oli hyötyä ekalla taloustieteen kurssilla. Ja markkinoinnin ja johtamisen ekoilla kursseilla oli tuttua asiaa pääsykoekirjoista, joten sieltäkin sain jotain ammennettua. Mutta voit myydä pois jos siltä tuntuu, eivät ne mitään välttämättömiä ole.

    • KyljysOBS

      Opiskelen nyt kolmatta vuotta ja viimeksi tänään vilkaisin yhtä pääsykoekirjoista. Niissä on yleensä selitetty käsitteet hyvin. Suosittelen säilyttämään pääsykoekirjat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3620
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2870
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2748
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2663
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      2130
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1887
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1817
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      181
      1810
    Aihe