Lataus ja pakki puuttuu ! Johnson

Veneilykannattaaaina

Tervehdys!

Ostin taannoin 50 hevosvoimaisen 2-tahti perämoottorin merkiltään johnson. Moottori lienee valmistettu jossain 90- luvun alkupuolella, ainakin uskoisin niin.

Ongelma joka ilmeni itselleni yllätyksenä oli se, että perämoottorini ei ladannutkaan. En tiedä onko vika ollut aina olemassa vai tullut nyt koska veneessä ei ole mitään elektroniikkaa luotaimen lisäksi joka veisi virtaa, kohtalaisen suuresta 65 amppeerin akusta.

Toinen ongelmani on, että pakki ei mene päälle. "siirrintä" (mikälie?') työntäessä se vaan jurnuttaa vastaan eikä mene "päälle".

Eteenpäin pykälä loksahtaa hienosti.

Nyt kaikki jotka tietää johnsonin lataus ongelmat / peruutus ongelmat kertokaa niistä minullekkin!

Googlella olen yrittänyt ongelmaani selvittää, mutta kovin vähän tuntuu olevan keskustelua ko. moottorista.

Olen todella kiitollinen kaikille jotka minua auttavat, kovin vieras laji kun tuo perämoottori tekniikka itselleni on. Myös mahdolliset kuvat joita joilain saattaa olla on tervetulleita.

11

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käännä

      Ensimmäiseksi vaihdevipu kaukosäätölaitteessa vapaa asentoon, ja sitten ruuvaat koneesta vaijeria hieman pitemmälle vaikkapa puoli senttiä.
      Lataus säädin on voinu kärähtää, mutta ne ei monta kymppiä maksa. tutki kuitenkin johtojen liittimet, ettei oo joku vaan irti.

    • Veneilykannattaaaina

      No sinällään kone oli kyllä ihan ilmainen yrittäisin siitä saada vielä toimivaa... Mutta kiitos kumminkin vinkistä !

    • Veneilykannattaaaina

      Noh pakki ei tunnu alkavan vielä toimimaan, luulen että pitää aukasta koko paketti.. Voiko latausta mitata tuleeko säätimeltä vai käämiltä vika

      • HankalaaHeti

        Sanoa, mutta mittaa akulle meneviä johtoja, tuleeko sieltä 12-14 volttia.

        Mutta se vaihteisto, ota kaapeli irti, ja koita käsin, saatko pakin päälle, ja pitääkö se.


    • hummat

      Ettekö jo nyt ole huomanneet tuota trollia, joka esittelee jos jonkinlaista ongelmaa ?

      • Ontäällämuitakin

        Ootkohan vähän vainoharhainen?


    • Veneilykannattaaaina

      Jep jep otin tänään kengän akusta irti ja oletin että kone sammuu vaan eipä sammunutkaan. Virtaa ei kylläkään akulle tullut yhtään vaan ilmeisesti jossakin sitä kuitenkin olisi. Mittailin pikaisesti muutamia näkösällä olevia johtoja mutta sain vain muutaman noin 4 voltin jännitteen

    • Säädinprkl

      Haloo nyt uusi säädin jossa on 1 punainen ja 3 keltaista johtoa miten toimii / kytketään?

    • Teuvoo

      Samalla kun viet (mahdollisen) koneesi huoltoon, käväiseppä itsekin tarkistamossa.

    • Freddie_Mercury

      Saattaapi olla että on ollut alaosa irti, eikä ole osattu kasata oikein ja on pistetty vahinko kiertämään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      293
      3378
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3354
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      26
      2160
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1994
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1982
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1721
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1460
    8. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      44
      1448
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1303
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1203
    Aihe