Hetero kaveri vain kiusoittelee minua??

sekaisinnn

Olen mennyt ihastumaan suht pitkäaikaiseen heteroon kaveriini. Emme ole olleet milloinkaan kovin läheisiä ja olemme nähneet toisiamme aika harvoin mutta hän on aina ollut kivaa seuraa ja todella mukava, hauska ja suloinen persoona. En koskaan aiemmin ole ajatellut hänestä 'sillä tavalla' mutta nyt viime aikoina minulla on herännyt tunteita häntä kohtaan.

Hän on aina sanonut olevansa hetero ja aina tiennyt että minä olen lesbo. Meillä on nyt jo suht pitkän ajan tullut aina kännissä sellaista "säätöä" että olemme pariin otteeseen esim pussanneet toisiamme (molempien tai toisen aloitteesta) halineet sängyssä ja nukkuneet vierekkäin, pidelleet käsistä, silitelleet toistemme käsiä nukkumaam mennessä jne jne... Kun olemme kahden meil saattaa olla hyvinkin hauskaa ja hihitellään tyhmille jutuille..

Menin vähä aika sit kännissä kysymään häneltä tekstarilla että mitä tää oikeen on, mitä sä ajattelet musta, ja mitä sain vastaukseksi oli tyyliin "en ole varma itsestäni" "en ole varma onko tää vain ohimenevää kun en ole ennen ollu kiinnostunu naisista" "oon pahoillani että oon näin sekava" ja kun en saanut rauhaa vaan tarvitsin suoran vastauksen kysymykseen "Oletko sä musta kiinnostunut vai et?" niin hän vastasi "No sanon sitten ei koska en kestä tätä mun sekavuutta"

Eli hän sanoi minulle ei, onko tyhmää että edelleen toivon että hän voisi kuitenkin olla edes vähän aidosti kiinnostunut mutta vain hämillään tilanteesta? Vai petänkö vain itseäni ja annan vain yhden heterotytön kokeilla rajojaan minun kanssani ja leikkiä tunteillani?

Tuon keskustelun jälkeen epämääräinen säätömme ja läheisyys on jatkunut, mutta nyt kun mietin niin saatan täsaä vain tehdä hallaa itselleni kun annan tämän jatkua, minun tunteeni häntä kohtaan vain syvenevät ja hän ei välttämättä oikeasti välitä minusta juuri pätkääkään

Onko kellaan kokemuksia vastaavasta taikka mielipidettä sanottavanaan?

22

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ethänsatutaitseäsi

      Sinuna ottaisin nyt vähäksi aikaa etäisyyttä ja jatkaisin kaveruutta myöhemmin, kun tunteet on laantunut. Ystävään ihastuminen on perseestä. Vaikuttaa siltä, että kaveriasi vähän kiinnostaa naiset, muttei yhtälailla kuin miehet. Ehkä hän hakee kokemuksia, seikkailuja? Tai on niin yksinäinen, että testailee vetovoimaansa tai hankkii edes jonkinlaista läheisyyttä lesboystävästään. Fiksu veto kaveriltasi vetäytyä. Muuten voisi satuttaa sua tosi pahasti. Jos hän omassa rauhassa selvitteleekin ajatuksensa ja tajuaa pitävänsä naisista (ja eritoten sinusta), niin voihan hän sitten ottaa yhteyttä. :)

    • älärakastuheteroon

      Minä ihastuin heteroystävään ja aivan yllättäen hän alkoi vihjailemaan että onkin naisiin päin. Aikaa kului ja välit lähenivät ja hän ihastui minuun. Jonkinlaisen suhteenkin saimme selvinpäin aikaiseksi, kunnes hänelle iski täysi stoppi. Ehkä hän ei ollutkaan varma ja tuli katumapäälle. Ystäväsi toimii paljon fiksummin. Meillä on nyt välit ihan poikki tämän vuoksi, hän satutti minua ja hän taas haluaa olla erossa minusta. Itse varmaan pääsen tämän yli, ehkei hän ollut mun elämän nainen. Mutta tämmösiä ne heterot kuulemma on, epävarmoja kokeilijoita ja perääntyvät helposti. Kyllä kaduttaa kun meni hyvä ja kiva ystävyys, ainakin tällä hetkellä.

    • sekaisinnn

      Kiitti vastauksista. Ikävä kyllä mullakin on se tunne että hän saattaa vain testailla viehätysvoimaansa minuun. Äsyttää kun minä (viimeksi kun tavattiin) oikein yritin ottaa sen asenteen että "nyt ollaan vaan kevereita eikä mitään muuta" ja otin vähän etäisyyttä häneen, siis yritin vaikuttaa mahd epäkiinnostuneelta. Mutta silti hän tavallaan jahtasi mua, flirrttaili ja haki läheisyyttä.. ja minä, heikko ihminen kun olen, menin siihen mukaan ja säätäminen jatkuu.. onnistuin uskottelemaan itselleni että ehkä se on aidosti musta kiinnostunut sillä toivon sitä mut.. perhana

      Aloittaja

      • djdjjsosos

        Mulla on itsellä tuo kokemus, että olen flirttaillut ja hakenut läheisyyttä naiselta, jonka kanssa oltiin sovittu, että ollaan vain kavereita... hän vaati multa myös vastausta siihen, oonko kiinnostunut vai en, ja sanoin ei, koska en tiennyt (mulla epävarmuus ei liittynyt sukupuoleen, koska tiedän tykkääväni naisista, vaan ihan vain meihin kahteen...) . Sitten kun se, että ollaan vain kavereita konkretisoitui toisen etäisenä käytöksenä, muhun iski jokin pelko sen tyypin menettämisestä ja aloin flirtata. Eli en tietoisesti halunnut kiusata häntä, olin vaan omien tunteiden kanssa ulalla ja siksi käyttäydyi sekavasti kuin seinäkello.


      • sekaisinnn
        djdjjsosos kirjoitti:

        Mulla on itsellä tuo kokemus, että olen flirttaillut ja hakenut läheisyyttä naiselta, jonka kanssa oltiin sovittu, että ollaan vain kavereita... hän vaati multa myös vastausta siihen, oonko kiinnostunut vai en, ja sanoin ei, koska en tiennyt (mulla epävarmuus ei liittynyt sukupuoleen, koska tiedän tykkääväni naisista, vaan ihan vain meihin kahteen...) . Sitten kun se, että ollaan vain kavereita konkretisoitui toisen etäisenä käytöksenä, muhun iski jokin pelko sen tyypin menettämisestä ja aloin flirtata. Eli en tietoisesti halunnut kiusata häntä, olin vaan omien tunteiden kanssa ulalla ja siksi käyttäydyi sekavasti kuin seinäkello.

        Joo.. no mitenköhän tuon kanssa kävi sitten? Arvaan että jutusta ei tullut mitään? Et päässyt pidemmälle tunteidesi kanssa?


      • djdjdjjska

        Tuli siitä suhde, mutta ei mikään tasapainoinen ja onnellinen. Omat vikansa oli myös kumppanissani, joten en ota täysin omaan piikkiini.


    • ddiidososo

      Musta se on nyt aika suoraan ilmaissut tilanteensa noissa viesteissä. Eli ei oo varma eikä tiedä. Testailija ja kiusaaja mun mielestä ei sanoisi sitä noin suoraan. Vaikea kai se on sanoa, onko kiinnostunut vai ei, jos ei sitä itse tiedä.

      • sekaisinnn

        Minun on niin vaikea ymmärtää miten joku ei voi olla varma, onko kiinnostunut vai ei, sillä itselläni on kokemuksia vain että olen ollut joko varmana kiinnostunut tai sitten en pätkääkään. Vaikea käsittää mitä toisen pään sisällä liikkuu. Voi kun en ihastuisi enää ikinä. Vihaan tätä


      • dhshhsjaja

        Kaikki vaan ei osaa olla noin suoraviivaisia ja selkeitä.Tietysti jos sitä toisen epävarmuutta ei kestä, on ihan järkevää katkaista peli. Mutta ei silti tarvitse ajatella toisen kiusaavan tai tekevän asioita tahallaan. Jonkun ongelma on se, ettei tiedä tunteitaan ja toisen ongelma voi olla se, ettei kestä epävarmuutta. Ihmisenä sitä ehkä sitten helpommin symppaa omanlaistaan ja näkee sen toisen tavan olla puutteellisuutena. Lopulta rakkautta on kuitenkin hyväksyä toinen selaisena kuin tämä on.


    • sururururr

      Minun heterokaveri tosiaan ilmaisi kiinnostuksensa täysin, vain minä ja vain naiset, ja niistäkin vain minä. Kunnes vaan ei pystynytkään pitemmän päälle. Olis vaan epäröinyt mieluummin, mutta tämä on jo ihan naurettavaa. Vuosi tätä leikkiä ja koko ajan enenevää läheisyyttä ja sitten heippa.

    • omattunteetedellä

      Mun ohje monien menetettyjen vuosien kokemuksella: Ei kannata jäädä roikkumaan epävarmoihin ihmisiin. Jos ne sitten kuitenkin kokee jonkun herätyksen, niin kylläpähän sitten ottavat yhteyttä tai asiat järjestyy jotenkin muuten.
      Olen samaa mieltä kuin joku edellä, että ihan varmasti ihminen tietää, onko kiinnostunut tai ei. Voi olla pelkoja elämänmuutoksiin liittyen yms., mutta ne on eri asioita ja ne pystyy ajan kanssa selvittään. Tunteita joko on tai ei ole, jos vain haluaa olla rehellinen.

    • epäklmb

      Heteroihin ihastuminen on kamalaa. Toinen osapuoli on luonut katseita ja antanut katsoa syvälle silmiin. Näin on menty vuoden verran. Olen itse rakastunut ja se toinen vaan tuntuu hakevan huomiota. Tästä ei olla edystytty mihinkään. Katseet eivät riitä minulle. Haluaisin enemmän. Vaikuttaa kuitenkin toiveajattelylta. Työpaikalla tällaista.

    • Iloinenvähästä

      Katseet ei ehkä riitä, mutta jos muuta ei ole? Olen oppinut olemaan iloinen katseistakin. Ajattelen että silloin oli pieni hetki joka oli jaettu. Muuta ei sitten olekaan ollut.

    • Keppihevonennen

      Itselläni oli niin, että heterokaverini alkoi vähän vaan vihjailemaan ja pian jo avoimesti himoitsemaan minua. Nooh siinä kohtaapa hän totesi itsekin, ettei mikään hetero ole vaan vissiin bi. Pikkaisen säätöä on ollut ja tuntuu, että minä olen se, joka tässä koettaa perääntyä epävarmuuttaan... Mutta nuoria kun molemmat ollaan niin vähän erikoistahan tämä on...

    • Karisma_1

      Mulla oli koko kevään ihana ystävyyssuhde ihanaan heteronaiseen. Käytiin yhdessä harrastuksissa ja suuntautumiseni ei ollut hänelle ongelma. Hän vaan flirttasi kanssani jatkuvalla syötöllä. Käytti puheessa sanoja kulta, rakas ja sopivissa väleissä sanoi rakastavansa minua. Otin sen tilanteissa huumorilla vaikka kivaltahan se tuntui. No minun sydän ei ottanut huumorilla. Menin rakastumaan häneen korviani myöten. Mitään en kuitenkaan suoraan tuonut julki.

      Nyt sitten hän lopetti ystävyyteen tekstarilla typerällä selityksellä. Maailmani loppui siihen. En ole koskaan ollut näin rikki. Pahimmalla hetkellä meinasin tappaa itseni. Tuo eroaminen tapahtui niin kavalalla tavalla. En tiedä miten tästä toivun. En nyt ole 2kymppinen enää ja en ollut varmaan koskaan tuntenut tällaista rakkautta. Enkä koskaan enää löydä tiedän sen.

      Jos tämä jotain opetti niin en ikinä enää halua läheisiin kontakteihin heteroiden kanssa.

      • TuoreJuttuMullekin

        Hän saattoi huomata olevansa itsekin rakastunut, mutta ei osaa käsitellä tunnettaan saati että toimisi sen mukaan? Täysin epäkypsää toimintaa joka tapauksessa. Kuinka surkea itsetunto täytyy olla ihmisellä, että viitsii heitellä ilmoille tyhjiä ilmaisuja ("rakas", "kulta" jne.)?! Narsistista? Itsekästä! Vastuutonta! Pääset kyllä hänestä yli, mutta kohtuutontahan se on, että joudut kärsimään, vaikket ole tehnyt mitään väärää. Varmasti tulee toinen, joka on tunnetasolla kypsempi, jos tää suhde on taputeltu.


      • voihanherttinen

        Otit huumorilla, etkä kertonut rakastuneesi häneen, ei ihme että hän halusi lopettaa ystävyydenkin. Kukaan ei halua olla pelkkä vitsi toiselle.


      • Karisma_1
        voihanherttinen kirjoitti:

        Otit huumorilla, etkä kertonut rakastuneesi häneen, ei ihme että hän halusi lopettaa ystävyydenkin. Kukaan ei halua olla pelkkä vitsi toiselle.

        Hän täysin heteronainen siinä ei ollut mitään epäselvää. Hellittelyheitot olivat häneltä vaan heittoja. Tiedän sen varmasti.


      • Karisma_1
        TuoreJuttuMullekin kirjoitti:

        Hän saattoi huomata olevansa itsekin rakastunut, mutta ei osaa käsitellä tunnettaan saati että toimisi sen mukaan? Täysin epäkypsää toimintaa joka tapauksessa. Kuinka surkea itsetunto täytyy olla ihmisellä, että viitsii heitellä ilmoille tyhjiä ilmaisuja ("rakas", "kulta" jne.)?! Narsistista? Itsekästä! Vastuutonta! Pääset kyllä hänestä yli, mutta kohtuutontahan se on, että joudut kärsimään, vaikket ole tehnyt mitään väärää. Varmasti tulee toinen, joka on tunnetasolla kypsempi, jos tää suhde on taputeltu.

        Tuotahan mäkin kokoajan toivoin että tuntisi jtn enemmän minua kohtaan. Niin ei vaan ollut. Jos olisin mennyt puhumaan tunteistani olisi kadonnut jo aikaisemmin. Joskus sanoi että ei todellakaan ole kiinnostunut naisista sillä tavalla.


      • Karisma_1
        TuoreJuttuMullekin kirjoitti:

        Hän saattoi huomata olevansa itsekin rakastunut, mutta ei osaa käsitellä tunnettaan saati että toimisi sen mukaan? Täysin epäkypsää toimintaa joka tapauksessa. Kuinka surkea itsetunto täytyy olla ihmisellä, että viitsii heitellä ilmoille tyhjiä ilmaisuja ("rakas", "kulta" jne.)?! Narsistista? Itsekästä! Vastuutonta! Pääset kyllä hänestä yli, mutta kohtuutontahan se on, että joudut kärsimään, vaikket ole tehnyt mitään väärää. Varmasti tulee toinen, joka on tunnetasolla kypsempi, jos tää suhde on taputeltu.

        Ja kiitos muuten tästä viestistä. Jos yritän ajatella näin on asia jotenkin helpompi kestää.


    • neuvontapalvelu

      Analysoit liikaa ja vielä toisen puolestakin.
      Nauti sen sijaan täysillä hänen seurastaan. Pitäkää hauskaa, hellikää, hoivatkaa, olkaa huomaavaisia toisillenne kaikin tavoin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      311
      3700
    2. 208
      3019
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2574
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      171
      1355
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe