Kiertoliittymä tukos -palautteesen tullut vastaus.

Tämä_on_todettu

Alla olevan sisältöisen sähköpostin on minulle lähettänyt Joensuun kaupungin insinööri .
Toivottavasti autoilijat oppivat lähiaikoina ettei kiertoliittymään pysähtyminen ole luvallista! Joku saattaa suivaantuessaan soittaa virkavallaan paikalle ja se luonnollisesti tietää liittymän tukkijoille muistutusta!
Melkeinpä rohkenen veikata liikenteen estämisestä saatavan sakon olevan suuruudeltaan vähintäin 100€.

Vastaukset palautteeseesi:
20.07.2016 14:07 Hei !

Kaupungille on tuosta ongelmasta tullut erittäin vähän palautetta. Tukkeutumisongelmaa vähän pelättiin Sirkkalan siltaa tehtäessä, mutta koska siitä ei ole tullut palautetta, niin olemme tulkinneet, ettei ongelmaa oikeasti olisi tai se olisi siedettävä.

Pohdimme, millä keinoin voisimme saada autoilijat ymmärtämään, että kiertoliittymään pysähtyminen ei ole sallittavaa.

16

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikenteestäymmärtävä

      Kiertoliittymään pysähtymisen ja pysäköimisen voi kieltää liikennemerkeillä kätevimmin.

      • Veloitusta

        Kaikella todennäköisyydellä asiaa on ajaeltu kaupungin toimesta ja todettu liikennemerkit tehottomiksi, sillä ongelma on tämä:

        "Pohdimme, millä keinoin voisimme saada autoilijat ymmärtämään, että kiertoliittymään pysähtyminen ei ole sallittavaa."

        Tuohon on vaikea vastata, sillä näin äkkiä ajatelleen ainut keino joka tehoaisi on liikenteen estäjien sakotus. Kun muutaman kerran joutuu maksamaan idioottimaisuudestaan vaikkapa sadan euron sakon, niin ennenpitkää kovimmallekin luupäälle alkaa valjeta "no nythän mä vasta hokasin ettei sitä kiertoliittymää saa tukkia".


      • pyöreäympyrä
        Veloitusta kirjoitti:

        Kaikella todennäköisyydellä asiaa on ajaeltu kaupungin toimesta ja todettu liikennemerkit tehottomiksi, sillä ongelma on tämä:

        "Pohdimme, millä keinoin voisimme saada autoilijat ymmärtämään, että kiertoliittymään pysähtyminen ei ole sallittavaa."

        Tuohon on vaikea vastata, sillä näin äkkiä ajatelleen ainut keino joka tehoaisi on liikenteen estäjien sakotus. Kun muutaman kerran joutuu maksamaan idioottimaisuudestaan vaikkapa sadan euron sakon, niin ennenpitkää kovimmallekin luupäälle alkaa valjeta "no nythän mä vasta hokasin ettei sitä kiertoliittymää saa tukkia".

        Sakottaminen on huono tapa korjata ongelmaa. Jos liikenneympyrä on täynnä pysähtyneitä autoja, niin mistä tiedetään mikä niistä on "ensimmäinen" ja sakon arvoinen?


      • Näin_on_teko
        pyöreäympyrä kirjoitti:

        Sakottaminen on huono tapa korjata ongelmaa. Jos liikenneympyrä on täynnä pysähtyneitä autoja, niin mistä tiedetään mikä niistä on "ensimmäinen" ja sakon arvoinen?

        Autoja voi olla kiertoliittymän "välittömässä läheisyydessä" eri suuntiin erkanevilla kaduilla, mutta niin ettei ne estä muuta liikennettä ohittamasta paikkaa.
        Itse kiertoliittymä on siis jätettävä vapaaksi ja jokainen ajoneuvo paikasta riippumatta on sakkonsa ansainnut joka on tukkeuttanut ajoväylän.
        Tuo ei pitäisi olla liian vaikea ymmärrettäväksi vaikka aikaisemmin ei olisi käynyt muualla kuin kerran myllyssä ja kaksi kertaa osuuskaupassa. Mutta kun on.
        Jos ja kun kohdalleni osuu seuraava tukos, niin täydellä varmuudella soitan virkavallan paikalle asiaa selvittämään. Lisäksi otan valokuvan yleisesti internetissä jaettavaksi kiertoliittymän tukkivista ajoneuvoista niin, että rekisteritunnus varmasti tulee näkyviin.


      • apu.aina.tervetullutta
        Näin_on_teko kirjoitti:

        Autoja voi olla kiertoliittymän "välittömässä läheisyydessä" eri suuntiin erkanevilla kaduilla, mutta niin ettei ne estä muuta liikennettä ohittamasta paikkaa.
        Itse kiertoliittymä on siis jätettävä vapaaksi ja jokainen ajoneuvo paikasta riippumatta on sakkonsa ansainnut joka on tukkeuttanut ajoväylän.
        Tuo ei pitäisi olla liian vaikea ymmärrettäväksi vaikka aikaisemmin ei olisi käynyt muualla kuin kerran myllyssä ja kaksi kertaa osuuskaupassa. Mutta kun on.
        Jos ja kun kohdalleni osuu seuraava tukos, niin täydellä varmuudella soitan virkavallan paikalle asiaa selvittämään. Lisäksi otan valokuvan yleisesti internetissä jaettavaksi kiertoliittymän tukkivista ajoneuvoista niin, että rekisteritunnus varmasti tulee näkyviin.

        Ihailtavan aktiivista kotipoliisitoimintaa. Vielä kun Oodinin sotapoijat saataisiin partioimaan kadulle ja valvomaan liikennesääntöjen noudattamista, niin kulkeminen kaupungilla sujuvoituisi huomattavasti.


      • pelisilmäälisää
        Veloitusta kirjoitti:

        Kaikella todennäköisyydellä asiaa on ajaeltu kaupungin toimesta ja todettu liikennemerkit tehottomiksi, sillä ongelma on tämä:

        "Pohdimme, millä keinoin voisimme saada autoilijat ymmärtämään, että kiertoliittymään pysähtyminen ei ole sallittavaa."

        Tuohon on vaikea vastata, sillä näin äkkiä ajatelleen ainut keino joka tehoaisi on liikenteen estäjien sakotus. Kun muutaman kerran joutuu maksamaan idioottimaisuudestaan vaikkapa sadan euron sakon, niin ennenpitkää kovimmallekin luupäälle alkaa valjeta "no nythän mä vasta hokasin ettei sitä kiertoliittymää saa tukkia".

        Kyllä siihen kiertoliittymään vain pakosti joutuu pysähtymään kun se ympyrässä ensimmäisenä ajava pysähtyy laskemaan niitä suojatielle tulijoita, jotka eivät millään näe sitä kääntyykö se auto vai jatkaako ympyrässä? Jos et pysähdy ajat toisen perään!Myös kaikki muut joutuvat pysähtymään kun ympyrä on tukossa! No kuka se lopulta teki väärin? Ei se poliisi enää sitä jalankulkijaa sakota kuitenkaa kun suojatielle tulijoille on annettava esteetön kulku välittämättä muusta liikenteestä! Tämä tuli mieleen vaikka en olekaan sattunut kyseiseen ongelmaan itse mukaan.


    • loppuu-tukot

      Kiertoliittymään saavuttaessa pitäisi olla liikennevalot. Lisäksi tarvitaan yksi lisäpuomi heti kiertoliittymästä sillalle päin, jolla estetään sinne suuntaan kääntyminen sillan ollessa auki.

      Eli kun siltaa aletaan nostamaan, niin liikennevaloilla katkaistaan liikennevirta ympyrään siksi aikaa, että lisäpuomi saadaan laskettua alas. Kun puomi on turvallisesti alhaalla, niin liikennevalot voidaan vaihtaa vihreälle. Sama kuvio sitten puomia nostettaessa.

      • liikenteestäymmärtävä

        Voisi puomit laittaa myös muille ympyrään tuleville jotta eivät tukkisi ympyrää . Ympyrässä olevat voisivat ajaa hiljalleen ympyrässä kunnes pääsevät sitten aikanaan pois.


    • GGGGGGGGGGGGGGGGGG

      Siihen voisi laittaa puiston puolelle kyltin jossa lukee ÄLÄ PYSÄHDY LIITTYMÄÄN SILLAN OLLESSA AUKI. Salpakankaankadulle piti laittaa kyltti jossa lukee ÄLÄ PYSÄHDY KISKOILLE.

      • aivan

        Ehdotankin että kaikki liikennemerkit täydennetään lisäkilvillä, joissa selitetään mitä merkki tarkoittaa. Luonnollisesti suomeksi, ruotsiksi, venäjäksi ja karjalaksi(!)OK


      • anteeksi

        Unohtui somalia ja iraq. En minä mikään rasisti ole. Jos mahtuu, niin romanien kielelle kans, vaikka niissä ei juurikaan lukutaitoisia ole.


      • Opetusteksti
        cent.ti kirjoitti:

        anteeksi

        Unohtui somalia ja iraq. En minä mikään rasisti ole. Jos mahtuu, niin romanien kielelle kans, vaikka niissä ei juurikaan lukutaitoisia ole.

        On erityisen ilahduttavaa lukea sinun kuuluvan ei-rasistiseen kansanosaan, joten et poikkea siltä osin suurimmasta osasta Suomen kansalaisista.
        Tämän vuoksi on nostettava esiin jo hieman vanhempi kirjoitus ikään kuin malliesimerkiksi, ettemme edes vahingossa syyllistyisi vastaavanlaisiin väitteisiin. Linkistä aukeavasta tekstistä ei siis löydy totuutta edes vähimmässäkään määrin, kuten me hyvin tiedämme ja tulemme sen yhdessä todistamaan!

        http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=12543


    • dddderty

      Mulla ei ole korttia ajelen silti.

    • käsittämätöntä

      "koska siitä ei ole tullut palautetta, niin olemme tulkinneet, ettei ongelmaa oikeasti olisi tai se olisi siedettävä."

      Käytännön tasolla siis he eivät tai insinööri ole itse ollut paikalla kun siltoja nostetaan?

      Oliko käsitetty se että itäsilta nousee myös ja kerääkiin tukoksen myös tuonne ja kun sattumosin olin viimeksi paikall muutama viikko sitten niin myös suvantosilta nousi ,eli kaikki kolme siltaa oli ylhäällä ja liikenne kokonaan seis.

      • voimaannuttamiseen.hullu

        Tuohan on demokraattista ja tasapuolista kun kaikki seisovat samaan aikaan. Nouskaamme silloin kaikki autoistamme ja tehkäämme voimaannuttavia urheiluliikkeitä yhtäaikaa, niin ei mene aika hukkaan.


    • kiertoliittymänkierto

      Saapiko vilkuttaa pyörällä jos ajaa kieroliittymässä humalassa avopäin? Vaihteita on yksi ja satula huono. Lisäksi kerran ripulitaudissa ripuloin satulaan vihreät sortsit jalassa. Silloin en ollut kiertoliittymässä enkä sillalla. Heijastimet löytyy takaa. Etuvalona käytän myrskylyhtyä. Ongelmia ei ole ollut kiertoliittymissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe