Onko Volkswagen heikkolaatuisin auto markkinoilla?

Talentis

8 vuotta ja 120.000km tuntuu olevan liikaa volkkareille.

Japsit ja ranskiksetkin menevät helposti 200.000km ilman mitään ongelmia.

Mikä on selitys volkkarin absurdiin tilanteeseen, jossa markkinointi yrittää puolustaa merkin mainetta ja korjaamoilla kuiskitaan ikäviä?

53

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KammerZ

      Valtamerkeistä volkkari on heikkolaatuisin saksalaisen tutkimuksen mukaan. Täällä pöpilässä tosin on vielä toisenlaisiakin luuloja liikkeellä.

    • orkimitok

      Itse kun kysyy ja myös vastaa on tyytyväisyys prosetti 100%

    • KyykmanAhertaaTaas

      Kyykman keksi ihan itse jonkun kilsamäärän ja vuodet. Mitenkä vuodet kuluttaa autoa jos sillä ei juurikaan ajeta? Miksi VW:t löytyy edelleen taksessa?

      • 100pros

        Pitäisi osata kirjoittaa, että voisi ottaa kommentin vakavasti ...


    • a-katsastuskertoo
      • KarvisPa

        Tuo on pelkkää tilastohöttöä. Volkkaria kannattelee tietyt vanhat dieselit, joilla on ajettu pitkään. Mersut taas pidetään rahalla tienpäällä ja itse asiassa ne kannattaa pitää, kun vanhoilla mersuilla on arvonsa.

        Volkkarin ostaminen tänä päivänä on kuin venäläistä rulettia. Valitettavasti ole itse kokenut sen ihanuuden.


      • Vahvaa.menoa
        KarvisPa kirjoitti:

        Tuo on pelkkää tilastohöttöä. Volkkaria kannattelee tietyt vanhat dieselit, joilla on ajettu pitkään. Mersut taas pidetään rahalla tienpäällä ja itse asiassa ne kannattaa pitää, kun vanhoilla mersuilla on arvonsa.

        Volkkarin ostaminen tänä päivänä on kuin venäläistä rulettia. Valitettavasti ole itse kokenut sen ihanuuden.

        Tilasto itse on vankkaa faktaa suoraan Suomen maanteiltä. Ainoastaan tulkinnat saattavat olla höttöä. Niinkuin omasikin on. Ensinnäkin kaikkia merkkejä on kohdeltu täsmälleen samoilla säännöillä, siksi mikään merkki ei saa ylimääräistä etua. Jos merkiltä löytyy kestäviä hyviä dieseleitä joilla ajetaan paljon niin sen täytyykin näkyä tilastoissa.
        On mulla ollut monta muunkinmerkkistä hyvää autoa, mutta tällä hetkellä volkkarin mallivalikoima on markkinoiden parasta. Ja kun tietää kuinka paljon enemmän massia volkkari laittaa tuotekehitykseen niin kilpailijoiden on vaikea mennä ohi.


      • Nimenomaan_
        Vahvaa.menoa kirjoitti:

        Tilasto itse on vankkaa faktaa suoraan Suomen maanteiltä. Ainoastaan tulkinnat saattavat olla höttöä. Niinkuin omasikin on. Ensinnäkin kaikkia merkkejä on kohdeltu täsmälleen samoilla säännöillä, siksi mikään merkki ei saa ylimääräistä etua. Jos merkiltä löytyy kestäviä hyviä dieseleitä joilla ajetaan paljon niin sen täytyykin näkyä tilastoissa.
        On mulla ollut monta muunkinmerkkistä hyvää autoa, mutta tällä hetkellä volkkarin mallivalikoima on markkinoiden parasta. Ja kun tietää kuinka paljon enemmän massia volkkari laittaa tuotekehitykseen niin kilpailijoiden on vaikea mennä ohi.

        rahasta Volkswagenilla on pula ja se näkyy esimerkiksi siitä että joudutaan priorisoimaan malleja joita kehitetään faceliftaamalla kun taas muutamia malleja suunnitellaan uudelleen. Vw:n rahapula tulee näkymään seuraavien vuosien aikana jopa tavalliselle ihmiselle.


      • hommaaeiosata
        Vahvaa.menoa kirjoitti:

        Tilasto itse on vankkaa faktaa suoraan Suomen maanteiltä. Ainoastaan tulkinnat saattavat olla höttöä. Niinkuin omasikin on. Ensinnäkin kaikkia merkkejä on kohdeltu täsmälleen samoilla säännöillä, siksi mikään merkki ei saa ylimääräistä etua. Jos merkiltä löytyy kestäviä hyviä dieseleitä joilla ajetaan paljon niin sen täytyykin näkyä tilastoissa.
        On mulla ollut monta muunkinmerkkistä hyvää autoa, mutta tällä hetkellä volkkarin mallivalikoima on markkinoiden parasta. Ja kun tietää kuinka paljon enemmän massia volkkari laittaa tuotekehitykseen niin kilpailijoiden on vaikea mennä ohi.

        Paljonko enemmän vw laittaa massia tuotekehitykseen kilpailijoihin nähden? Mistä tällainen fakta löytyy? Miten se näkyy vw:ssä? Mielestäni kovin paljon ei ole edistystä tapahtunut sitten kuplavolkkarin. Edelleen autot ovat kylmiä talvella, ovet jäätyvät, moottorit ei kestä, öljyä kuluu, vaihdelaatikot surkeita. Tuotekehitys on epäonnistunut totaalisesti.


      • Innovaatiojohtaja
        hommaaeiosata kirjoitti:

        Paljonko enemmän vw laittaa massia tuotekehitykseen kilpailijoihin nähden? Mistä tällainen fakta löytyy? Miten se näkyy vw:ssä? Mielestäni kovin paljon ei ole edistystä tapahtunut sitten kuplavolkkarin. Edelleen autot ovat kylmiä talvella, ovet jäätyvät, moottorit ei kestä, öljyä kuluu, vaihdelaatikot surkeita. Tuotekehitys on epäonnistunut totaalisesti.

        http://fortune.com/2014/11/17/top-10-research-development/

        http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-06-20/volkswagen-s-biggest-research-budget-offers-plenty-to-cut-chart

        Tässä pari linkkiä asiaan. Tästä näkee selvästi miten nappikauppis Toyota on tuotekehityksessä ja tyytyy lähinnä kopioimaan muita. VW:n budjetti on todella paljon suurempi.
        Vetyautokin on täysi vitsi, Honda teki Clarityja jo kymmenen vuotta sitten ja Toyota ei vielä pysty edes kertomaan vuotta milloin ensimmäinen Mirai tulisi Suomeen myytäväksi.

        Hybrideissäkin VW lähti heti alusta pitäen oikeaan suuntaan plugineihin ja täyssähköautoihin eikä seurannut Toyotaa perus-hybrideihin. VW:llä on Suomessa tänään myynnissä kumpiakin, Tojolla on vähän hiljaisempaa sillä saralla. Kai 2 vanhanmallista plugin Priusta myyty tänä vuonna.
        Toisaalta Toyota seuraaa VW:tä turbokoneiden kanssa 10 vuotta myöhässä.


      • hommaaeiosata
        Innovaatiojohtaja kirjoitti:

        http://fortune.com/2014/11/17/top-10-research-development/

        http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-06-20/volkswagen-s-biggest-research-budget-offers-plenty-to-cut-chart

        Tässä pari linkkiä asiaan. Tästä näkee selvästi miten nappikauppis Toyota on tuotekehityksessä ja tyytyy lähinnä kopioimaan muita. VW:n budjetti on todella paljon suurempi.
        Vetyautokin on täysi vitsi, Honda teki Clarityja jo kymmenen vuotta sitten ja Toyota ei vielä pysty edes kertomaan vuotta milloin ensimmäinen Mirai tulisi Suomeen myytäväksi.

        Hybrideissäkin VW lähti heti alusta pitäen oikeaan suuntaan plugineihin ja täyssähköautoihin eikä seurannut Toyotaa perus-hybrideihin. VW:llä on Suomessa tänään myynnissä kumpiakin, Tojolla on vähän hiljaisempaa sillä saralla. Kai 2 vanhanmallista plugin Priusta myyty tänä vuonna.
        Toisaalta Toyota seuraaa VW:tä turbokoneiden kanssa 10 vuotta myöhässä.

        Missä vw:n tuotekehitykseen sijoittama raha näkyy? Panostus näkyy ainoastaan siinä, että autoja tehdään halvemmalla ja huonompilaatuisista osista. Laatu ongelmissa ryvetään todella syvissä vesissä. Mitä uusia innovaatioita on saatu aikaan? DSG. Robottivaihdelaatikko jonka luotettavuus on aika kyseenalaista. Muuten tekniikka ja muotoilu on kopioitu muiden merkkien 90-luvun autoista. Todellinen kansan auto. Karu ja kallis.


      • germanengineerin
        hommaaeiosata kirjoitti:

        Missä vw:n tuotekehitykseen sijoittama raha näkyy? Panostus näkyy ainoastaan siinä, että autoja tehdään halvemmalla ja huonompilaatuisista osista. Laatu ongelmissa ryvetään todella syvissä vesissä. Mitä uusia innovaatioita on saatu aikaan? DSG. Robottivaihdelaatikko jonka luotettavuus on aika kyseenalaista. Muuten tekniikka ja muotoilu on kopioitu muiden merkkien 90-luvun autoista. Todellinen kansan auto. Karu ja kallis.

        Että missäkö näkyy? Katso vaikka myyntitilastoja, autovertailuja ja kansainvälisiä tunnustuspalkintoja. Volkkari on putsannut kaikki nämä vuodesta toiseen jo ties kuinka kauan.
        Kansanomaisin esimerkki lienee Golf, joka on ollut luokkansa kuningas jo vaikka kuinka kauan. Edullinen auto joka tekee kaiken paremmin kuin kilpailijansa.
        Volkkarin kehittämä MBQ-platform on ollut ollut esikuva Toyotan TNGA:lle. Downsizing, kaksoiskytkinvaihteisto. Kaikki nämä ovat olleet valtavia menestystarinoita ja siksi VW tahkoaa tällä hetkellä rahaa niin että heikompia hirvittää.
        Vähän eksoottisammalla puolella VW on esitellyt Bugatin ja XL-1:n tyyppisiä todella huippuunsa vietyjä sarjatuotantoautoja. Rekisteriin kyllä, ei mitään konsepti-höttöä.

        Porsche on ollut jo pitkään urheiluautojen vahvin tekijä, Porschen mekaaninen pito ilman sähköisiä apuhärpäkkeitä on legenda superautojen kategoriassa.

        Ja eikä ollut kuin joku viikko sitten kun Toyota laukesi taas kisan loppumetreillä kuin Carloksen Celica aikoinaan ja VW jyräsi voittoon. Sen auton kun pitää kestää koko kisa.

        Lista on loputon, niinkuin menestyskin


      • Kehitysrahatloppu
        hommaaeiosata kirjoitti:

        Missä vw:n tuotekehitykseen sijoittama raha näkyy? Panostus näkyy ainoastaan siinä, että autoja tehdään halvemmalla ja huonompilaatuisista osista. Laatu ongelmissa ryvetään todella syvissä vesissä. Mitä uusia innovaatioita on saatu aikaan? DSG. Robottivaihdelaatikko jonka luotettavuus on aika kyseenalaista. Muuten tekniikka ja muotoilu on kopioitu muiden merkkien 90-luvun autoista. Todellinen kansan auto. Karu ja kallis.

        Yksi konkreettinen esimerkki Tojon ja VW:n panostuksen erosta on Ave ja Passat. Passatista tuli uusi malli ja myynti jatkuu hyvin. Löytyy bensamalli, pluginhybridi, kaasulla toimiva, diesel, neliveto yms.
        Avesta tuli toiseen kertaan faceliftattu vanha malli jota ei saa kuin parina perusmallina. Tekohengitystä pari vuotta ja sitten hautaan.


      • jälkimvikapesätsidsgvw
        Kehitysrahatloppu kirjoitti:

        Yksi konkreettinen esimerkki Tojon ja VW:n panostuksen erosta on Ave ja Passat. Passatista tuli uusi malli ja myynti jatkuu hyvin. Löytyy bensamalli, pluginhybridi, kaasulla toimiva, diesel, neliveto yms.
        Avesta tuli toiseen kertaan faceliftattu vanha malli jota ei saa kuin parina perusmallina. Tekohengitystä pari vuotta ja sitten hautaan.

        Uudessa tuulilasissa testissä taas tutut moitteet passatille.
        Dsg toiminta taajamassa huonoa ja nykivää.kylmyys talvella.
        Latuautoko?


      • tarinaseppo
        jälkimvikapesätsidsgvw kirjoitti:

        Uudessa tuulilasissa testissä taas tutut moitteet passatille.
        Dsg toiminta taajamassa huonoa ja nykivää.kylmyys talvella.
        Latuautoko?

        Nonkohan oli?
        Esimekiksi Aveen verratuna aivan helvetisti edellä. UUden teknologian myötä selkeästi isompi Passat on noin sata kiloa kevyempi kuin vanhakorinen Avensis.
        Toinen perusongelma Avessa on benskoneet: Aven tehoversiossakin on huonompi vääntökäyrä kuin Passatin pienimmässä koneissa. No dieselit sentään tulevat nykyisin Bemulta niin pysyvät sentään kasassa. No automaattia tai nelivetoahan noihin ei saa rahallakaan.
        Tai hybridiä. Passatista löytyy kaikki nämä.
        Eipä ole Passat suotta pokannut kaikkia niitä kansainvälisiä tunnustuksia. Onhan nuo Toyotat kirjaimellisesti eri vuosikymmeneltä.
        Passat on loistava auto, ottaisin heti jos tarvitsisin niin ison auton.

        Tässä ihan oikeaa tarinaa VW:stä tuulilasissa.

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vw-investoimassa-10-miljardia-akkutehtaaseen-irti-aasialaisten-ikeesta


      • politiikkaskodavw
        tarinaseppo kirjoitti:

        Nonkohan oli?
        Esimekiksi Aveen verratuna aivan helvetisti edellä. UUden teknologian myötä selkeästi isompi Passat on noin sata kiloa kevyempi kuin vanhakorinen Avensis.
        Toinen perusongelma Avessa on benskoneet: Aven tehoversiossakin on huonompi vääntökäyrä kuin Passatin pienimmässä koneissa. No dieselit sentään tulevat nykyisin Bemulta niin pysyvät sentään kasassa. No automaattia tai nelivetoahan noihin ei saa rahallakaan.
        Tai hybridiä. Passatista löytyy kaikki nämä.
        Eipä ole Passat suotta pokannut kaikkia niitä kansainvälisiä tunnustuksia. Onhan nuo Toyotat kirjaimellisesti eri vuosikymmeneltä.
        Passat on loistava auto, ottaisin heti jos tarvitsisin niin ison auton.

        Tässä ihan oikeaa tarinaa VW:stä tuulilasissa.

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vw-investoimassa-10-miljardia-akkutehtaaseen-irti-aasialaisten-ikeesta

        Eikös joku alan asiantuntija uutisoinut jotta vw on 20v kehityksestä jäljessä.
        Vitaten vety ja sähköautoihin.
        Taitaa se konkurssi olla tosiasia?
        Rahat loppuu eu alueen saastekorvauksiin.
        Ja eu kuluttajansuoja on turvannut vw tehdasvikojen korjausta?
        Tulee mieleen raha ja lahjonta.


      • jälkimvikapesätsidsgvw
        politiikkaskodavw kirjoitti:

        Eikös joku alan asiantuntija uutisoinut jotta vw on 20v kehityksestä jäljessä.
        Vitaten vety ja sähköautoihin.
        Taitaa se konkurssi olla tosiasia?
        Rahat loppuu eu alueen saastekorvauksiin.
        Ja eu kuluttajansuoja on turvannut vw tehdasvikojen korjausta?
        Tulee mieleen raha ja lahjonta.

        Niin.
        Kaatuuko vw ihan omaan toimintaan kun asioita tulee lisää julki.
        Herää kysymys sastehuijauksen myötä että onko tsi ja dsg murheetkin tekaistua tahallisuutta?


      • seataudiskodavwsama
        jälkimvikapesätsidsgvw kirjoitti:

        Niin.
        Kaatuuko vw ihan omaan toimintaan kun asioita tulee lisää julki.
        Herää kysymys sastehuijauksen myötä että onko tsi ja dsg murheetkin tekaistua tahallisuutta?

        No missäs vw mainostaja luuraa.?

        Hyvin mainostettu on vw tuote mutta tavallinen kansa ei pysty makselemaan vw tehdasvikoja.


    • 1.insinööri

      Analysoituani VW:n laatua, olen tullut siihen johtopäätökseen, että VW on Aatun kosto mamuja hyysäävälle Saksalle.

    • avio_amlejho

      Hyvin tuntuu suomalainen tyhmyys olevan kunniassaan

    • vwonpinokkionauto

      En osaa vastata, mikä olisi kaikkein heikkolaatuisin, enkä halua omalla rahallani ottaa siitä selvää. Oma volsuhistoriani on opettanut, että ennen vuosituhannen vaihdetta volsun laatu oli vielä sitä mitä pitää, ja miksi hämmästyttävän monet sen vieläkin kuvittelevat olevan, eli laadukas ja kestävä.
      Mutta tällä vuosituhannella volsun suunniteltu kestoikä ja luotettavuus ovat laskeneet kuin lehmän häntä. Miksi volsua yhä näkee taksissa ja poliisin käytössä? En tiedä. Se on suuri mysteeri. Tai sitten sitä ei haluta kertoa julkisuudessa.
      Lopulta kuitenkin viimeinen Golfini, vm 2010, oli niin vikaantuva, että ei ole liioittelua sanoa sen olleen käyttökelvoton. Ja kun se korjaamisen jälkeen hetken toimi, ja rikkoontui pian uudelleen, ei voi uskoa selitykseen yksittäiskappaleesta, tai tilastollisesta yksilöstä. Vedin johtopäätökset, että volsu ei enää pidä asiakastyytyväisyyttä tärkeänä, vaan kustannussäästön ja voitontavoittelun nimissä, on siirrytty käyttämään epäluotettavaa ja liian halpaa tekniikkaa. Ei siinä mitään, voitontavoittelu on yrityksen keskeinen tavoite.
      Itse siirryin Tunnettuun ja hyvin myyvään Japanilaismerkkiin, jonka kanssa ei tähän ennessä ole ollut yhden yhtäkään korjaamokäyntiä, paitsi öljynvaihto. Siis öljynVAIHTO. Siinä ei myöskään tarvitse pitää mukana galloonaa moottoriöljyä, kuten kaikissa volsuissani oli tilanne.

      • tojotankestovwei

        Asialinja


    • aatukorttikäytettytaas

      Tulihan se aatukorttikin sieltä, joka tarkoittaa se oli enää trollin ainoa veto tässä keskustelussa ja se oli sitten siinä.

    • petettykö

      Onkohan minua petetty kun Volkkarissani ei ole ollut mitään täällä mainostettuja vikoja?
      175tkm ajettu vm. 2010 TDI-Passatini on käynyt huollossa tähän mennessä kaikkiaan 5 kertaa. Kuudes kerta on kohtapuoleen tulossa. Kertaakaan ei ole öljyä koneeseen kaadettu huoltojen ulkopuolella. Kaikki toimii kuin uutena. Ainoat huolto-ohjelmaan kuulumattomat osat joita on vaihdettu ovat renkaita, jarrupaloja, pyyhkijänsulat ja Webaston kaukosäätimen patteri. Ei edes yhtään polttimoa ole tarvinnut vielä vaihtaa.
      Näin siis aidolla Volkkarin omistajalla. Virtuaaliomistajat ovat sitten toinen juttu.

      • ParastaPöytähän

        Näin on. Kaikki lehdissä kirjoitetut negatiiviset uutiset VW:stä ovat pelkkää trollausta, ja provoilua. VW on maailman paras auto, eikä siinä ole koskaan mitään vikoja


      • JaKiinankeisari

        Minä en nyt tuota kyllä usko!
        Sattui nimittäin olemaan samanlainen Folkkari. Ja siinä oli listaa: Webasto rikkoutui ja vaihdettiin uuteen, öljypumpun akseli poikki. Sillä kertaa kävi tuuria, että pysäytin moottorin heti. Selvittiin uudella akselilla. Kaksi niveltä ja pyöränlaakerit edestä sekä akku ja laturi vaihdettu. Lisäksi mystinen moottorin häiriövalo ehti häiriköimään ennen kuin autosta päästiin lopulta eroon.


    • hupskeikkaakaikki

      Ei ne kaikki kirjoitukset trollausta ole, osa on typerien toimittajien ansiota , vaan tällä palstalla ne vaihtuu trollaukseksi, koska trollit pistää siihen aina omiaan lisää, koska eihän pelkkä lehtiuutinen muuten olisi mitään. Ensin aloitus uutisen kanssa, sitten vastataan jossain vaiheessa itselleen ja hups trollaus on valmis.

      • Trollarit

        Saksalaiset pitävät Volkkaria paskamerkkinä, vaikka onkin saksalainen ja vaikka juuri saksalaisuus on sinänsä kova juttu sikäläisille.

        Suomessa Volsun markkinointi tekee rautaista työtä. Paskaa myydään kuin siimaa ja kusetetut ottavat kohtalonsa vastaan hymyillen.


    • DieselParo

      Yleiskorjaamoissa Volkkaria pidetään heikkolaatuisimpana merkkinä. Moni varmaan hämääntyy xenoneista ja leveästä hymystä. Moottoreita menee jo muutamasta kymmenestä tuhannesta ajokilometristä lähtien. Toki pitää muistaa, että volkkareita on myös myyty paljon, mutta siltikin, kun tutuilla on järjestään ollut melkoisia vaikeuksia omien Volkswageneiden kanssa jossain vaiheessa.

    • lkjlkjj

      Saksalaisten mielestä on heikkolaatusin merkki.

      • vw.ei.ole.premium

        Ja silti markkinaosuus on murhaavan korkea Saksassa. Olen tehnyt paljon töitä Saksassa ja saksalaisten kanssa. Siinä on kansa joka ei kuluttajana niele paskaa edes pientä hitusta. Reklamaatio lähtee isosti heti jos on vähänkin aihetta. Jos joku auto pärjää Saksan markkinoilla vuodesta toiseen niin se on merkki vitun hyvästä työstä. Toki paremmin toimeentulevat saksalaiset ajavat paremmilla merkeillä mutta se ei ole laatukysymys vaan heillä on varaa ajaa paremmilla autoilla. Volkswagen on nimensä mukaisesti kansanauto


      • DZimmermann

        Volkkaria pidetään Saksassa Ladaan verrattavana kakkoskategorian kulkineena. Halpa, hiukan epäluotettava, mutta käyttöautona sen oikkuja katsotaan sormien läpi. Volkswagen on juuri kuten sanoit köyhempien ihmisten auto, joilla ei ole varaa laatuun.


      • GroupPower
        DZimmermann kirjoitti:

        Volkkaria pidetään Saksassa Ladaan verrattavana kakkoskategorian kulkineena. Halpa, hiukan epäluotettava, mutta käyttöautona sen oikkuja katsotaan sormien läpi. Volkswagen on juuri kuten sanoit köyhempien ihmisten auto, joilla ei ole varaa laatuun.

        Juuri näin. VW:n rooli yhdessä Skodan kanssa on olla massatuote keskiluokalle. Ei mitään blingblingiä vaan perusautoja peruskäyttöön.
        Groupilla on täysin omat premium-luokan merkit joista Porsche ja Bentley ovat ne kirkkaimmat menestyjät. Audi on vähän sellainen hangaround-jäsen BMW/Mese-klubissa, mutta myy vahvasti.
        Sitten on tietysti Lambo Bugatti-osasto joka liikkuu Ferrarimaastossa ja ylikin sen.

        Eipä löydy toista valmistajaa jolta löytyy vastaava kattaus. Vakuuttava suoritus.


      • huonoinon
        vw.ei.ole.premium kirjoitti:

        Ja silti markkinaosuus on murhaavan korkea Saksassa. Olen tehnyt paljon töitä Saksassa ja saksalaisten kanssa. Siinä on kansa joka ei kuluttajana niele paskaa edes pientä hitusta. Reklamaatio lähtee isosti heti jos on vähänkin aihetta. Jos joku auto pärjää Saksan markkinoilla vuodesta toiseen niin se on merkki vitun hyvästä työstä. Toki paremmin toimeentulevat saksalaiset ajavat paremmilla merkeillä mutta se ei ole laatukysymys vaan heillä on varaa ajaa paremmilla autoilla. Volkswagen on nimensä mukaisesti kansanauto

        Saksassa VW on tippunut Opelin taakse laadussa eli on surkein saksalaismerkki.


      • Miksi.surkeinta.ostetaan
        huonoinon kirjoitti:

        Saksassa VW on tippunut Opelin taakse laadussa eli on surkein saksalaismerkki.

        Jos näin on niin miksi saksalaiset ostavat VW:tä moninkertaisesti Opeliin ja muihin verrattuna? Hintatasoltaan VW on kuitenkin halpismerkkien yläpuolella. Ei kuulosta kovin loogiselta...


      • Teneriffer

        Hyvä kysymys. Minä luulen että Volkkarin muotoilu ja markkinointi ovat siinä määrin hyvin onnistuneet, että huono laatu menee vielä kaupaksi.

        Tosin oppikirjoista voi johtaa että huono laatu iskee jossain vaiheessa markkinoihin.

        Tässä on myös mielenkiintoinen psykologinen ilmiö käsillämme. Voiko miljoona kärpästä olla väärässä? Kyllä voi!


      • numeroiden.valossa
        Teneriffer kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Minä luulen että Volkkarin muotoilu ja markkinointi ovat siinä määrin hyvin onnistuneet, että huono laatu menee vielä kaupaksi.

        Tosin oppikirjoista voi johtaa että huono laatu iskee jossain vaiheessa markkinoihin.

        Tässä on myös mielenkiintoinen psykologinen ilmiö käsillämme. Voiko miljoona kärpästä olla väärässä? Kyllä voi!

        Mutta toisaalta näin kärpäsen roolista katsottuna. Olen ajanut volsuilla yli 20 vuotta ilman ensimmäistäkään penniä tai centtiä korjauksiin. Viimeiset kymmenen vuotta aivan loistavan vääntävillä ja vähän kuluttuvilla TSI-koneilla. Miksi ostaisin seuraavaksi autoksi mitään muuta?
        Tuttavapiirissä on useampikin VW-kuski. Ei heillä kenellekään ole ollut mitään ongelmia kestävyden suhteen.

        Kun katsoo VW:n historiaa niin laatuongelmat ovat viimeinen asia joka sieltä voisi pilkistää. VW on nelinkertaistanut arvonsa viimeisen kymmenen vuoden aikana kun Toyota on nippanappa vain pitänyt arvonsa. Aika selvä trendi, sanoisin.


      • Eikoskaamitäänvikaaheh
        numeroiden.valossa kirjoitti:

        Mutta toisaalta näin kärpäsen roolista katsottuna. Olen ajanut volsuilla yli 20 vuotta ilman ensimmäistäkään penniä tai centtiä korjauksiin. Viimeiset kymmenen vuotta aivan loistavan vääntävillä ja vähän kuluttuvilla TSI-koneilla. Miksi ostaisin seuraavaksi autoksi mitään muuta?
        Tuttavapiirissä on useampikin VW-kuski. Ei heillä kenellekään ole ollut mitään ongelmia kestävyden suhteen.

        Kun katsoo VW:n historiaa niin laatuongelmat ovat viimeinen asia joka sieltä voisi pilkistää. VW on nelinkertaistanut arvonsa viimeisen kymmenen vuoden aikana kun Toyota on nippanappa vain pitänyt arvonsa. Aika selvä trendi, sanoisin.

        Älä nyt viitti puhua paskaa.Kyllä mun tutuilla on ainakin ongelmia riittänyt.Jotkut ovat vaihtaneet merkkiä ja ne jotka ajavat autolla 2vuotta, voivat pysyä merkissä, koska eivät itse joudu maksumieheksi.


      • seataudiskodavwsama
        numeroiden.valossa kirjoitti:

        Mutta toisaalta näin kärpäsen roolista katsottuna. Olen ajanut volsuilla yli 20 vuotta ilman ensimmäistäkään penniä tai centtiä korjauksiin. Viimeiset kymmenen vuotta aivan loistavan vääntävillä ja vähän kuluttuvilla TSI-koneilla. Miksi ostaisin seuraavaksi autoksi mitään muuta?
        Tuttavapiirissä on useampikin VW-kuski. Ei heillä kenellekään ole ollut mitään ongelmia kestävyden suhteen.

        Kun katsoo VW:n historiaa niin laatuongelmat ovat viimeinen asia joka sieltä voisi pilkistää. VW on nelinkertaistanut arvonsa viimeisen kymmenen vuoden aikana kun Toyota on nippanappa vain pitänyt arvonsa. Aika selvä trendi, sanoisin.

        Paljonko tuttavat ajavat?
        Kerkiääkö vikaa tulla jos vaihtaa tiheästi autoa?
        Omakokemus on 10v yhdellä.
        Sitä voi sanoa että on käyttökokemus.


      • maailmassamontajne
        numeroiden.valossa kirjoitti:

        Mutta toisaalta näin kärpäsen roolista katsottuna. Olen ajanut volsuilla yli 20 vuotta ilman ensimmäistäkään penniä tai centtiä korjauksiin. Viimeiset kymmenen vuotta aivan loistavan vääntävillä ja vähän kuluttuvilla TSI-koneilla. Miksi ostaisin seuraavaksi autoksi mitään muuta?
        Tuttavapiirissä on useampikin VW-kuski. Ei heillä kenellekään ole ollut mitään ongelmia kestävyden suhteen.

        Kun katsoo VW:n historiaa niin laatuongelmat ovat viimeinen asia joka sieltä voisi pilkistää. VW on nelinkertaistanut arvonsa viimeisen kymmenen vuoden aikana kun Toyota on nippanappa vain pitänyt arvonsa. Aika selvä trendi, sanoisin.

        Sinun tilanteessasi on täysin looginen johtopäätös pysyä volsun kyydissä, ja nauttia matkasta! Kovasti tuntuu olevan vaihtelua tuotteen ominaisuuksissa.


      • Myynti.kuningas
        Eikoskaamitäänvikaaheh kirjoitti:

        Älä nyt viitti puhua paskaa.Kyllä mun tutuilla on ainakin ongelmia riittänyt.Jotkut ovat vaihtaneet merkkiä ja ne jotka ajavat autolla 2vuotta, voivat pysyä merkissä, koska eivät itse joudu maksumieheksi.

        Markkinatalous korjaa tällaiset mokat itsestään. Jos kaveripiirissä on ongelmia volkkarin kanssa niin kukaan ei enää osta volkkaria. Hyvin yksinkertaista.


    • autojobbari

      Miehä sanoin siule jot elä vaa mää ikinä ostamaa volkkarii tai sokotaa.
      Jos sie ostat nii sie siit kyll sitte riesa saat.Myy nyt äkkii pois jos löyvvät nii hölmö joka sen siult ostaa.Mie en ikinä ota volkkarii tai sokotaa.

      • antivw

        En minäkään ikimaailmassa.


    • Volkkari_on_hyvä

      Ei se Volkkari ole huono, vaikka kuinka Osssssi tai joku muu niin yrittää todistella. Minulla on kokemusta myös Volkkareista ja kaikki kokemukset ovat positiivisia.

    • vääntöäriittää

      Niin me kymmen täällä kinaamme ja toiset kymmenen seuraa naureskellen.

    • seataudiskodavwsama

      Jos ei kohta tee kestävää ja puhdasta moottoria niin mikä on lopputulos?

    • vaivieläpremium

      Meni sitten 120200km kohdalla "Premiumin" 2,0TDi-moottori vaihtoon!

      Mutta eipä savuta enää ensi kesänä. Pommin varmasti nyt lähti koko paska vaihtoon! Oli ensimmäinen ja viimeinen Volkkari yhdellä ja samalla kertaa.

      • seataudiskodavwsama

        Hyvää audi laatua.


    • Lukumies2

      Saksalaisen median mukaan Toyota on laadukkain merkki, kun taas Volkswagen painii ranskalaisten kanssa listan viimeisenä.

      • JassoK

        Useimmat Volkswagenin ostajat luulevat saksalaistuotettaan huippulaatuiseksi. Ilmeisesti markkinointi on onnistunut paketoimaan sekundatuotteensa hyvin!


    • 600PINSSIÄ

      Aloittaja lue SUPERKESTOTESTI, AB-Suomi-lehdestä.

      200000>>>>>>>>>>>>>>>>>>>ilman vikoja.

    • kallisromu

      Audihan ei myynyt lainkaan 70-80-luvulla, koska auto ei pärjännyt halvemmille kilpailijoille. Sitten myyntimiehillä välähti - nostetaan hinta bemarin tasolle ja myydään romut kalliimmalla. Homma toimii paremmin kuin olisitte voineet arvata.

    • tieettää

      Volkkarilla suomen isoin mainospudjetti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe