TDi söi 1,5 litraa öljyä tuhannella kilometrillä.

Kusetettukunnolla

Tourani oli kuitenkin kunnossa merkkihuollon mukaan. Mitä nyt vähän pölläytteli, niin kuin kunnon nokivasaran pitääkin.

Koska autossa oli vasta 80.000km mittarissaan haettiin toinen korjaamo, jossa asiat lähtivät rullaamaan. Selvisi, että sylinterit ovat soikeat ja tarvitaan uusi kone 2011 malliseen autoon!

Ihan tiedoksi, oli sitten viimeinen kusetus tätä merkkiä, vaikka sitten toimittivatkin aikanaan uutta moottoria. Paska on paska ja siitä kannattaa pysyä erossa.

24

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KyykmanAhertaaTaas

      Vai on Kyykmaninlla soikeat sylinterit?

      • fasdfas

        Vakiona soikeat sylinterit - VW


    • itsetruus

      Valtakuntaan on taas syntynyt UUSI SOIKIOPÄÄ

    • 243244r4

      1,5 litraa öljyä/1000km on "Volkswagenin normaalia"..... Ainakin tuhannet suomalaiset VAG-tuotteiden omistajat väittävät niin. Yksi volkkaripakun omistaja selitti jollain keskustelupalstalla että oli joutunut vaihtamaan vetoakselit pariinkin kertaan ennenkuin 300000 km tuli täyteen. Piti sitä ihan normaalina, " Volkswagenin normaalina"..... Ja suomeksikin ilmestyvä saksalainen autolehti piti ihan normaalina sitä että kestotestissä olleessa golfissa levisi kytkin ennen kuin 100000 tuli täyteen..... " Volkswagenin normaalia"

    • obladioblada

      No jos ollaan tarkkoja, niin kyllähän sylinteri on ihan pikkiriikkisen soikea. Samoin mäntä on pikkiriikkisen kartio, ei siis lieriö. Hyväksymisrajat lienevät joitain millimetrin sadasosia. Yleensä tehdas ne ilmoittaa. Volsulla voi olla hiukan väljemmät toleranssit. Iso yehdas, isot toleranssit. Tuuma se on rakennusmiehenkin milli.

    • kaksikymmentä

      Hienoa,että pääsit siitä eroon ja kerroit sen meille kaikille kahdellekymmenelle ihmiselle.

      • Niinpäniinl

        Folkkarilla on se ja sama, jos laatutoleransseissa ei pysytä. Tärkeintä on, että maski on upea ja xenonit loistaa. Kuluttajat saavat sitten korjailla rassejaan kuka mitenkin.


      • fkfjhfhfdhd

        Myös 6000 kilometriä ajettu sportvan ja öljynpainevalo syttyi kun öljyt vähissä kun omistaja ollut tottunut aiemmin Japanilaisiin.


    • niinmiksi

      Oliko havaittavissa pientä kateutta tuossa edellisessä? Jos olet omaan autoosi tyytyväinen, niin miksi roikut täällä?

    • hyvin.pelittää

      Kätevää että moottoriöljyä ei tarvitse koskaan vaihtaa, pelkkä suodattimen vaihto riittää. Öljyä kuluu 30 000 kilometrillä 45 litraa eli aina on tuoreet öljyt koneessa.

      • edullistakyytiä

        Jos ostaa sitä volkkarin longlife öljyä hintaan 20€/litra niin ne lisäysöljyt maksaa 900€ jokaisella huoltovälillä. Siinä ei enää polttoaineen kulutuksella ole paljon väliä.


    • Viimeinenpikkudiesel

      Folkkarin pikkudiesel hajoaa ennen 200.000km rajaa varmasti kuin kello!

      • soikeaa.laatua

        Kyllä Volkkarin sylinterit ovat todettu soikeiksi ihan ammattitasollakin. Taannoin, joitakin vuosia sitten, kun TM:ssa oli Volkkarin kestotesti jossa todettiin Volkkarissa olevan kohtuuton öljyn kulutus,niin mittauksessa todettiin sylinterien olevan soikeat. Että sellaista laatua. Ei tosin yllätä ketään.


      • pahin_soikeus
        soikeaa.laatua kirjoitti:

        Kyllä Volkkarin sylinterit ovat todettu soikeiksi ihan ammattitasollakin. Taannoin, joitakin vuosia sitten, kun TM:ssa oli Volkkarin kestotesti jossa todettiin Volkkarissa olevan kohtuuton öljyn kulutus,niin mittauksessa todettiin sylinterien olevan soikeat. Että sellaista laatua. Ei tosin yllätä ketään.

        Huonostipa olet läksysi lukenut, trolli! TM:n (TM12/2003) käyttötestihistorian suurimmat poikkeamat toleransseista ja soikeimmat sylinterit mitattiin Toyota Corolla 1,6 vvt-i:stä viime vuosikymmenellä. Tuossa yksilössä sylinterin välys yhdessä sylinterissä oli järkyttävät 0,14mm, eikä koneistusvaraa ollut, koska 3-sylinterin halkaisija ylitti Toyotan omassa korjaamo-ohjeessa mainitun hylkyrajan 0,05mm:llä. Kaikki sylinterit olivat yläpäästään soikeita, pahin 0,08mm.
        Tuollaisia mittapoikkeamia ei ole TM:ssä koskaan mitattu VW-konsernin moottoreista.


      • suurin_kulutus
        soikeaa.laatua kirjoitti:

        Kyllä Volkkarin sylinterit ovat todettu soikeiksi ihan ammattitasollakin. Taannoin, joitakin vuosia sitten, kun TM:ssa oli Volkkarin kestotesti jossa todettiin Volkkarissa olevan kohtuuton öljyn kulutus,niin mittauksessa todettiin sylinterien olevan soikeat. Että sellaista laatua. Ei tosin yllätä ketään.

        Kerropa lehden numero, että voidaan asia tarkistaa!
        Tämän vuosituhannen suurin öljyn lisäystarve TM:n käyttötesteissä oli Honda Civic 1,8i Sportissa. 60000km:n matkalla lisättiin öljyä huoltojen väleillä 4,7 litraa! Tämä artikkeli on numerossa TM14/2007.


      • tuttujuttutuoon
        suurin_kulutus kirjoitti:

        Kerropa lehden numero, että voidaan asia tarkistaa!
        Tämän vuosituhannen suurin öljyn lisäystarve TM:n käyttötesteissä oli Honda Civic 1,8i Sportissa. 60000km:n matkalla lisättiin öljyä huoltojen väleillä 4,7 litraa! Tämä artikkeli on numerossa TM14/2007.

        Minäkin olen lukenut tuon TM:n testin. Kyseessä oli tämä uusin Golfin versio. Juttu oli kyllä ihan viimeisen kahden vuoden aikana. Moottori oli lopussa 60 000 km ajon jälkeen. Ylimääräistä öljyä lisättiin testin aikana 4 litraa eli yhden ylimääräisen öljynvaihdon verran. Tuohan taitaa olla vw:n normaaliksi aika vähän. Eli kysymys on paljon uudemmasta jutusta kuin noissa divarista löytämissänne lehdissä. Kyllä volkkari kehittyy, mutta koko ajan huonompaan suuntaan.


      • pahin_soikeus
        tuttujuttutuoon kirjoitti:

        Minäkin olen lukenut tuon TM:n testin. Kyseessä oli tämä uusin Golfin versio. Juttu oli kyllä ihan viimeisen kahden vuoden aikana. Moottori oli lopussa 60 000 km ajon jälkeen. Ylimääräistä öljyä lisättiin testin aikana 4 litraa eli yhden ylimääräisen öljynvaihdon verran. Tuohan taitaa olla vw:n normaaliksi aika vähän. Eli kysymys on paljon uudemmasta jutusta kuin noissa divarista löytämissänne lehdissä. Kyllä volkkari kehittyy, mutta koko ajan huonompaan suuntaan.

        Aika härskiä shaibaa pistää tämä tero hataraan muistiinsa tukeutuen!
        Jos olet lukenut niin et ainakaan ole ymmärtänyt lukemaasi!
        60000km:n käyttötestin aikana Golfiin lisättiin öljyä 2 litraa, siis 1 litra kummallakin 30000km:n öljynvaihtovälillä. Toyotaan olisi vaihdettu koko öljymäärä mittatikun ylämerkkiin saakka siinä kohtaa kun Golfiin lisättiin 1 litra.
        Loppumittauksissa ei mitään sylinterien soikeutta havaittu. Sen sijaan todettiin, että "itse perusmoottori vaikuttaa kaiken kaikkiaan täysin käytössä kulumattomalta, joskin jo tehtaalla osien välykset ovat sattuneet toleranssien ylälaitaan". Edellinen lause oli suora lainaus käyttötestin "Moottorin purku" osiosta. Ei sitten mitään mainintaa sylinterien soikeudesta ja sylinterien välyskin oli suurimmillaankin 0,04mm pienempi kuin tuolla ylempänä mainitussa Corollassa.
        Ja tämä trollin hatarasta muististaan vetäisemä käyttötesti löytyy numerosta TM11/2014.
        TM:n käyttötestien yhteenvedossa on aina profilointi, jossa on arvosanat toimivuudesta, ajettavuudesta, taloudellisuudesta, luotettavuudesta ja loppukunnosta. Edelliset pääkohdat on jaettu 25:een alakohtaan, joille on annettu arvosana kiitettävä, hyvä, tyydyttävä, välttävä tai heikko. Kyseinen Golf sai 11 kiitettävää ja 14 hyvää arvosanaa. Esim. yksikään Toyota ei ole koskaan saanut yhtä hyviä arvosanoja noissa käyttötesteissä!
        "Eli kysymys on paljon uudemmasta jutusta kuin noissa divarista löytämissänne lehdissä." Allekirjoittaneen ei tarvitse divareita koluta, koska kestotilaajana saan kaikki artikkelit vuosikymmenien ajalta ruudulleni parilla klikkauksella, joten trollin on aivan turha tänne satuja kirjoitella.


    • saksalainen_laadun_takaa

      Iso maahan se Saksa on ja isot on tietysti toleranssitkin. Kun niitä kansanautoja hihnalta pukkaa niin tarvinneekos niistä jok'ikisen nyt niin tarkasti niitä mittoja täyttää. Kuhan on keskimäärin sinnepäin. Ja kyllä ne merkkihenkilöille ja autolehdille lähtevät yksilöt kunnossa on. Ja saahan sitä öljyä kanisterista lisää!

    • TerkkiN

      Kova öljynkulutus on tyyppivika 1,6TDi ja 2,0TDi moottoreille. Sinänsä kumma juttu, mutta ongelmaa ei esiinny kaikissa em. moottoreissa, mutta yleinen tuo vika kuitenkin on. Laadunvarmistus ei ole ilmeisestikään tehtäviensä tasalla. Sekundaa pääsee kokoonpanoon.

      • ei_voi_allekirjoittaa

        Määrittele "kova öljynkulutus".
        Omistuksessani ja/tai käytössäni on ollut yhteensä seitsemän 1,6- ja 2,0-litraista TDi:tä, eikä yhtäkään niistä voi mielestäni öljysyöpöksi haukkua. Kahteen niistä on ensimmäisellä öljynvaihtovälillä lisätty öljyä 0,5-1,0 litraa, myöhemmin ei kertaakaan. Muihin ei tippaakaan edes yli 300000km ajettuina. Varsin kohtuullista kun puhutaan kuitenkin 25000-30000km:n öljynvaihtoväleistä.
        Ja kokemusta on myös yhdestä 2,2-litraisesta D-4D:stä. Sillä ei päässyt kertaakaan seuraavaan öljynvaihtoon saakka ilman pientä öljyn lisäystä. Se jäi kokematta kuinka moottori olisi käyttäytynyt isommilla kilometreillä kun yhteistyömme loppui sylinterinkannen tiivisteen vuotoon ja sen seurauksena koko moottorin vaihtoon. Minulla kun ei yksinkertaisesti ole varaa rokulipäiviin auton temppuilun takia. Lukemattomissa huoltokäynneissä/vuosikin oli sietämistä tarpeeksi.


      • seataudiskodavwsama
        ei_voi_allekirjoittaa kirjoitti:

        Määrittele "kova öljynkulutus".
        Omistuksessani ja/tai käytössäni on ollut yhteensä seitsemän 1,6- ja 2,0-litraista TDi:tä, eikä yhtäkään niistä voi mielestäni öljysyöpöksi haukkua. Kahteen niistä on ensimmäisellä öljynvaihtovälillä lisätty öljyä 0,5-1,0 litraa, myöhemmin ei kertaakaan. Muihin ei tippaakaan edes yli 300000km ajettuina. Varsin kohtuullista kun puhutaan kuitenkin 25000-30000km:n öljynvaihtoväleistä.
        Ja kokemusta on myös yhdestä 2,2-litraisesta D-4D:stä. Sillä ei päässyt kertaakaan seuraavaan öljynvaihtoon saakka ilman pientä öljyn lisäystä. Se jäi kokematta kuinka moottori olisi käyttäytynyt isommilla kilometreillä kun yhteistyömme loppui sylinterinkannen tiivisteen vuotoon ja sen seurauksena koko moottorin vaihtoon. Minulla kun ei yksinkertaisesti ole varaa rokulipäiviin auton temppuilun takia. Lukemattomissa huoltokäynneissä/vuosikin oli sietämistä tarpeeksi.

        Jos on niin kestävä tuo vw tuote niin missäs kiatakuu viipyy?


      • DieselParo
        ei_voi_allekirjoittaa kirjoitti:

        Määrittele "kova öljynkulutus".
        Omistuksessani ja/tai käytössäni on ollut yhteensä seitsemän 1,6- ja 2,0-litraista TDi:tä, eikä yhtäkään niistä voi mielestäni öljysyöpöksi haukkua. Kahteen niistä on ensimmäisellä öljynvaihtovälillä lisätty öljyä 0,5-1,0 litraa, myöhemmin ei kertaakaan. Muihin ei tippaakaan edes yli 300000km ajettuina. Varsin kohtuullista kun puhutaan kuitenkin 25000-30000km:n öljynvaihtoväleistä.
        Ja kokemusta on myös yhdestä 2,2-litraisesta D-4D:stä. Sillä ei päässyt kertaakaan seuraavaan öljynvaihtoon saakka ilman pientä öljyn lisäystä. Se jäi kokematta kuinka moottori olisi käyttäytynyt isommilla kilometreillä kun yhteistyömme loppui sylinterinkannen tiivisteen vuotoon ja sen seurauksena koko moottorin vaihtoon. Minulla kun ei yksinkertaisesti ole varaa rokulipäiviin auton temppuilun takia. Lukemattomissa huoltokäynneissä/vuosikin oli sietämistä tarpeeksi.

        Se on Volkkarin markkinointiosasto herännyt kirjoittelemaan satujaan?

        Minulla oli kolme Volkkaria 2004 alkaen ja täytyy sanoa, että neljättä kertaa en tuohon kusetukseen lähde. Yksi katkoi jakoketjunsa, toisessa oli tolkuton öljynkulutus alusta lähtien. Kolmas oli sitten kaikkien paskojen äiti Passat TSi DSG, jossa vaihteiston kanssa voimisteltiin parhaimmillaan kuukausittain. Tämä viimeinen ei koskaan hajonnut kokonaan, mutta senkin edestä varmisteltiin ja vaihdettiin milloin mitäkin. Ei ollut edes ajamisen arvoinen auto nykyiseen Peugeot 508:aan verrattuna.

        Ihmettelen kuinka moni näihin Volkkarin paskoihin lankeaa.


      • vai_markkinointiosasto
        DieselParo kirjoitti:

        Se on Volkkarin markkinointiosasto herännyt kirjoittelemaan satujaan?

        Minulla oli kolme Volkkaria 2004 alkaen ja täytyy sanoa, että neljättä kertaa en tuohon kusetukseen lähde. Yksi katkoi jakoketjunsa, toisessa oli tolkuton öljynkulutus alusta lähtien. Kolmas oli sitten kaikkien paskojen äiti Passat TSi DSG, jossa vaihteiston kanssa voimisteltiin parhaimmillaan kuukausittain. Tämä viimeinen ei koskaan hajonnut kokonaan, mutta senkin edestä varmisteltiin ja vaihdettiin milloin mitäkin. Ei ollut edes ajamisen arvoinen auto nykyiseen Peugeot 508:aan verrattuna.

        Ihmettelen kuinka moni näihin Volkkarin paskoihin lankeaa.

        Tämä PSA-trolli ei tainnut huomata, että tässä keskustelussa puhutaan TDI:stä, ei bensakoneista.
        Tuskin siellä Volkkarin markkinointiosastolla sentään niin epätoivoisia ollaan, että keskellä yötä kommentoitaisiin suoli24:n jorinoita. Kyse on kuitenkin Suomen ja koko Euroopan parhaiten myyvästä automerkistä.


    • gsdfgsdfgdfg

      Sekundaa Xenoneilla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      291
      3319
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3194
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      26
      2090
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1952
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1894
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1691
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1440
    8. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      44
      1318
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1273
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1183
    Aihe