TOISEN HEVOSELLA

presidenttisekoitus

- Hai, kun olis vieras hevoonen ja oma ruoska...!!
Tämä vanha tunnettu sanonta pätee minusta edelleen kuitenkin niin, että
- kirjoittaessni toisen henkilön unoja omalla nikilläni kertomatta alkulähdettä syyllistymme kirjalliseen varkauteen!!

38

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieras.kaakki

      Toisen hevosella ajaessa on muistettava hankkia omistajan lupa ajeluun. Oman ruoskan käyttöä ei tuolloin voida sallia ainakaan luvatta.
      Kirjoittaessasi toisen aiemmin lausumia ja kirjoittamia ajatuksia
      on nuistettva hankkia lupa tai ainakin kertoa alkuperä mikäli mahdollista.

    • koni.tohtori
    • vaivainen.vanki

      VAIVOJENSA VANKI
      - Ken vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki.
      Parempi orjan elämää on...
      /Kaarlo Kramsu-Ilkka-runossa

    • ilkan.suku

      Jaakko Ilkka mestattiin Nokialla, mutta hänet muistetaan edelleen suurena pohojalaasena ja hänen nimeään kantaa alueen valtalehti I L K K A !!

    • takatakkako

      Ilkka suominen aikoinaan kok. pj. lähetteli tytöillään jäsenkerjuukirjeitä - eivät palaneet takasssakaan...

    • V-VITOSEN LAITOIN PORUKKANA a 1,20 osuus

    • dopingeissa

      Oma ruoska ja vieras hevonen lienee mennyttä aikaa,
      mutta doping on raveissakin...hmm

      • V65.ravit

        Vermon raveihin en ennättänyt tänään.
        Miten jatkuu peli-intonne?


    • Kuninkuusravitkin taas huomenna alkaa Turussa.
      Tuleeko yllätyksiä kun kuskitkaan eivät voi olla kuin yhden hevosen rattailla. Jorma Kontio sai viime vuonna sjasas ravikuningasta...hmm

      • xx10

        Hmmm sjasas hmm,,.apina! Itse en käytä tuota hm enää, kun heti nappasit sen, ja siihen juutuit, hah.


      • tuoppini

        V76 taas huomenna ja potti nousee..


    • myrkynvihreä

      VIHREITÅ
      ruohotkin aidan toisella puolella..miksei täällä palstoillakin...

      • onnitellen

        TERÄS-FAARI
        Markku Hietanen


      • tootoaja

        TAAS AJETAAN
        ja tietysti pelataan. Pienen kimppalapun laitoin ja saattaa olla vielä
        joku lunastamatta?


    • heleätä.heinää

      Tjaa, onhan tuossa järkeäkin,.. muuten en pohjalaisia sananparsia välitä paljon ymmärtää, uhon lisäksi kun ne on kuin paikallisia umpiaidattuja "hömelöitä" laajemmille tantereille!
      Sydämmelistä naurua,...no

      jos kuvana ilmaisisin, näen miestyypin joka nostaa housunretaleitaan, mutta ei paukuta sentään henkseleitään :D

      • kauhavalaanen

        Raksilat helavyöllä on varma konsti pitää housut jalassa.


    • näläkävyö

      RAKSILAT
      - olkaimet, henkselit,rakkaalla lapsella monta nimeä.
      - Herran jestas: housut on rikki ja perse näkyy, totesi emäntä kun isäntä myllykuorman kanssa pihaan ajoi..

      • 🍉 🙂 No, jaa!


      • ahkera.muurahainen

        Raimo Sailas on Helil kyläs ja tietysti hekin "ajavat toisen hevosella"!


      • linkittäjäx

    • Koontio-saapas

      Nuoret tulossa, mutta Jorma Kontio ottanee parhaat päältä..

      • uljas.musta

        Niin tuntui tekevän, hienoa ravia oli.


      • sievin.tyttö

    • shakkimatti

      V65
      Turun kuninkuusravit jatkuvat heti puolisen jälkeen V65-totollakin.
      Jatkavatko entiset vai saammeko uudet ihasteltava?

    • uusi.luuta

      UUSI LUUTA
      vaiko edelleen vanha konstiko on parempi kuin pussillinen uusia?

    • totoillen

      PIELISENJOENSUUSSA
      tänään totoillaan. Kotisovalla seurailen ja laitan jonkun "pyyntiin"
      vaikka sinullekin?

    • pelipappa

      TUNTI vain ja taas alkaa - huomenna jo lounastellaankin. Vermon 65
      sitten illalla..

    • toto.tv

      Vermossa jälleen iltasella V65 ja voitot kotiin..
      Ruotsissa jo ravataan...

      • totofaari

        V76 tänään,
        mutta missä ravataan?


      • euro20

        LOVIISASSA V4
        Ravit alkaa tunnin kuluttua.
        Laitoin pienen kimppa-V4 1,20 osuus
        Illalla V65...1,20 osuus


    • moralistiko

      Sama asia. Eri tekniikka. Olen nähnyt kun täyden autoedun liising autoa rääkätään tietoisesti, ilman hyötymisen tarkoitusta.
      En ymmärrä mitään vahingontekoa enkä varsinkaan kun siitä ei ole tekijälleen mitään hyötyä.

    • Hupinskullakin

      Joku manne jo täällä tai toisella palstalla joskus sanoikin, etttä mikään ei ole niin nautittavaa kuin hakkaaminen, varsinkin kuolleen hevosen hakkaaminen.

    • rajallakin

      TORNIOSSA
      jatkuu kun Teivossa jo V76 päättyi..

    • Ravipiireissäkö

      Ensi kertaa sannonnan kuulen ja luen tästä viestistä. Niin että ei liene tunnettu kovinkaan laajasti.

      • Onhan noita tuon tyylisiä sanontoja eri versioina, kuten "toisen pöksyillä istua vaikka muurahaispesään", tai mitä mielikuvitus sitten luokin.

        Siskoni joskus käytti sanontaa minuun, että "hullun eväät ensin syödään", jolla hän kuvasi liiallista hyväntahtoisuuttani eri asioissa. Toisaalta hän kyllä myös sanoi, että "minulla ei ole porttia suun edessä", koska olin liian sanavalmis sanomaan mielipiteeni asiasta`kuin asiasta.

        Olihan minulla nuoruudessa "kymmen keinoja, kuin Ketulla" kaikkiin asioihin, joten sitten lapsenikin ottivat tuollaisen inhottavan asenteen, että "kysytään äidiltä"? #¤#&

        Minun kohdallani usein olikin kysymys hesan parkkipaikoista, joita itse pähkäilin "tietävänä", että ei sinne, ei sinne ja ei ainakaan sinne, joten usein sain kuulla, että olisiko sittenkin parasta jättää se auto kotiin ja mennä bussilla.

        Onneksi ikä on tuonnut hieman malttia, sillä nyt,....tai en kirjoitakaan, sillä ainakin "minun eväät vieläkin syödään ensin", mutta tietävyyttäni olen rajoittanut huomattavasti.


      • toiskalaanen

        MINÄ MEILLÄ
        itte portahilta kusen.
        - Minä oon meiltä ja muut on meirän krannista!


      • oikopolut

        Ja täältä ei katsota edes pöljiin päinkään.


    • si.taatit

      SITAATIT
      on tapana laittaa kirjoittaessa "LAINAUSMERKKEIHIN" ja mielellään
      maininta kenen teksitä on lainannut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe