Ajahaluja isommalla prätkällä

America800

Päivää motoristit. Monet ajavat nykyään isolla ja tehokkaalla pyörällä. Kuutioita customeissa 1200vähintään jne. 10vuotta asia oli erilailla.
Minä olen jäänyt tavallaan pienen pyörän loukkuun. 600 ja 800 customit löytyy. Näillä ajaminen tuntuu vaivalloiselta. Monta vuotta ja yli 70tkm sitten Olin tyytyväinen. en enään.
Koneet kiertää liikaa jne. Varallisuutta olis et pystyisi ostaa uudehkon ison customin mut onko Sellanen yhtään parempi?

28

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kossumäki

      On parempi. Itellä oli 750shadow ekana pyöränä ja se tuntu tehottomalta ja jotenkin kiikkerältä heti alkuun.
      Väärä Ostos!! Nyt tallissa 1100shadow c3 joka on paljon kovempi laite. Eiköhän tän kans eletä seuraavat vuodet

    • Pississ

      Boss Hoss! Vain aikamiehille. Akat ja jonnet älkää edes haaveilko.

    • Isoakinisompi

      Isompi parempi, mutta ei auta, koska AINA on jollain toisella ISOMPI.

    • Cadillac93

      Miksi lähes kaikilla motoristeilla on ajohalut kateissa? Ne sanoo ettei kerkiä ajaan mut oikeasti niitä huvita. Myynti ilmoituksissa usein lause ajettu tänä kesänä 200km jne.
      Taitaa oikeasti tosi harva oikein rakastaa ajamista.
      Prätkiä tulee teillä vastaan tosi harvoin. Karavaanareita paljon enemmän. Vaikka niitä monet halveksiikin ainakin puheissaan.

      • Ajanvaanaina

        Minäpä tykkään. Satoi tai paistoi.
        Sateella tulee vastaan vain matkaenduroita.
        Customeita näkee aurinkoisella kelillä nelostiellä ja huoltsikoilla.

        Luultavasti suurin syy ajohalujen katoamiseen on puuttuva ajotaito. Alkuinnostuksen jälkeen huomaa, että on tullut hankittua kallis pyörä, jolla jopa rajoitusten mukaisen nopeuden ylläpitäminen hiukankin mutkaisella tiellä on vaikeaa ja suoraan ajaminen tylsää. Siinä se.


      • gummivene

        No minä olen ajanut tänä kesänä 4300km ja ei ole tarkoitustakaan myydä pyörää autollakaan ei tule ajettua paljon vuoden aikana joku ehkä 10000km.Paljonko sitä sitten pyörällä pitäis ajaa niin olisi paljon.Ei niitä karaviinureitakaan näy paljon liikenteessä talvella saati sitten veneitä joka on niin turhake että ihan naurattaa.Uistele siinä sitten jotain sinttiä parikertaa kesässä.Kyllä pyörällä tulee ainakin enempi ajettua kun jollain kumiveneellä läärätessä.


    • 883

      Moottoripyöräilyllä on kova maine,ajetaan hymy huulilla auringon paisteessa avopotalla t-paita päällä mut todellisuus on sitten toista.

    • ImpoMan

      883, mullakaan ei enää seiso 14 vuoden Harrikka-tärinöiden jälkeen. Pikkupojat hylänneet, menneet naimisiin (keskenänsä?), duunia ei ole, pubissa olen pelle. Normal.
      Mutta olenhan Harley-apina.

      • jojäitkiinni

        Nyt narraat. Ei sinulla ole harrikkaa. Sulla on halpa tietokone ja muna kädessä.


      • ImpoMan

        Kenen muna?


    • eiAivanPersaukinen

      Tuttu tunne monelle, aikansa kutakin ja kaipaa jotakin lisää. Kun olet aikasi ajellut, tiedät mitä haluat, jos pyöräsi ei vastaa unelmaasi, olet onneton ja ajaminenkaan ei kiinnosta.

      Kokemuksesta voin sanoa, ainakin omalla kohdalla unelmapyörän hankinta palautti ajohuuman sille tasolle, mitä se joskus oli parhaimmillaan harrastusta aloittaessa. Rahaa meni ja kuutioita tuli rutkasti lisää, olen tyytyväinen jo monetta kesää, pyörän tekniikka, suorituskyky, ulkonäkö, ajettavuus ja äänet kohdallaan, laitteen katsominenkin on nautinto vuodesta toiseen. Ajan sillä niin pitkään, kuin voin. En hirveitä määriä, tuhansia kilometrejä kuitenkin vuodessa nautiskellen.

      • ViherHintti

        Jopo?


      • eiaivanpersaukinen

        Meillä on eri unelmapyörät.


    • Vaaka88

      Ajokokemusta 30 vuotta ja toistakymmentä erilaista pyörää on ollut. Nykyinen ajokki Yamaha FJ 1200. Hyvä ajaa, reilusti vääntöä, halpa ostaa ja vakuuttaa. Minulle paras vaihtoehto.

    • kdjfhf

      kaikki alle 1500cc customit on mopon oloisia , näin se vaan on ,ei maha mittää !

    • karuTotuus

      Kyllä ovat parempia. Isommissa moottoreissa on myös pienemmilläkin kierroksilla paljon enemmän voimaa kuin pienemmissä moottoreissa. Katso pyörää vähintään 1200cc koko luokasta, näissä alkaa olemaan jo enemmän voimaa, mikä on käytössä ilman suurempaa moottorin kierrättämistä. Huonona puolena sitten onkin pyörän paljon suurempi paino. Joten lihasvoimiesi on syytä olla kunnossa kaiken varalta jos käykin huono tuuri, tulee tekninen ongelma joka estää moottoria toimimasta/käynnistymästä. Nykyajan ihmiset eivät nimittäin enää ole niin auttamisen haluisia kuin ennen.

      Pienemmistä moottoreista otetaan irti monesti enemmän litratehoa jo tehtaalta asti ja tämä johtaa monesti moottorin alaväännön heikkenemiseen.

      • Isompieipainavampi

        paljoakaan. 650cc Bandit vs 1250cc Bandit painoeroa 20kg. Ei tunnu ajossa yhtään missään. Kuljettajan vastaava ylipaino tuntuu enemmän.


    • 1300honda

      Nii tulee letkeyttä lisää ainakin customien kohdalla. Tuollainen 600-750 customi aika ankea peli. Jännä kun vuonna 2001 Sellanen veti hymyn korviin mut ei enään. Nyt halpaa isoa pyörää markkinoilla vaikka kuinka

    • NotkeaLetku

      Mulla on iso. 180mm. Kasvaa joka päivä.

    • Spora1200

      Kovasti painin ajatuksen kans et vaihtaisi isompaan customiin. Nyt alla Kawasaki vn 800 classic. Ok pyörä tuokin mut olisiko tuo 1200-1500 luokka kuitenkin paree? Muutaman ison setelin se vaatisi mut mitä mä sit sillä oikeasti saan?

    • yömahaa

      Jeps mulla on kolmetonninen yammu ja hyvin keulii!

    • Päästötpielessä

      Customisaa saa ja pitää olla kokoa. ITE ajanut 1600 wild staria ja onpa peli.
      Tuntuu kun ajais isolohko jenkillä . 7.2 litrainen veekasi aika samanmoinen laitos

      • Valitettavasti

        1200 ja 1500cc on melko samanlaisia nuhapumppuja kuin 800cc:kin. Isompi hyppäys tulee vasta kun vaihdat 1800cc. Suosittelen sitä tai 1900-2000cc ,mutta 1800cc on paras suorituskyky.


      • Jutustelija1

        Tuo 1,6 jamppa oli kova laitos customiksi aikanaan. Noin muuten niin customihan on aina fiilis peli ja siksi kannattaa hankkia joku 1500cc tai isompi, niissä on sitä mitä customissa kuuluu olla.

        Mutta itse kyllä suosittelisin 1000cc kyykkyä. Ne on parasta mitä kahdella pyörällä voi olla tarjottavana.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

        Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r


    • Ujeltaaa

      Moottoripyöräilystä risoo isosti se Viima. Se et joudut vuoraan itsesi ja silti tuuli repii. Siinä ei auta vaikka on kuutioita kuinka. Alle 90 vauhti menettelee mut satanen ei millään.
      Oon kai sit liian mukavuuden haluinen customisti 1100

      • 1800jaEiTarviiEnempää

        Kesäinen lämmin viima on osa ajonautintoa, vaikka T-paidassa ajella, kylmä onkin sitten toinen juttu.

        Kuutioiden ikuiseen vähyyteen tarjoaa pysyvän ratkaisun joku 1800 ja vääntöä ei kaipaa yhtään enempää, muuten on riski, että parin kesän jälkeen pitää vaihtaa taas isompaan.


    • customcustom

      Mitä,mitä, isot customit puuttuu katalogista , kohta joutuu tyytymään hd:n kun kunnon pyörien valmistaminen liian kallista euronormeihin , alkaa isot customit pitämään hintansa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe