ME IKÄÄNNYMME

Pilmari

Selaillessani sivustoja huomasin monien tuttujen unohtuneen
tai he ovat poistuneet muuten. Tulin itse mittumaarina aD MM
kun tämä toimi sirkus.com. Joitakin sirkuksen aikaisia joskus tapaa.
Tämä ryhmä 70 alkoi syksyllä 2003 ja ensi viestini oli UUDENVUODEN TOIVOTUS 2004.
- Mitä muistatte?

40

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellunpoksiin

      Kas vaan ELLIN BOKSI oli 45 vuoskymmen sitten ja nyt Kahvipirtissä samat 70
      vaikka ikää monille kertynyt yli 80 vuotta

      • pilmanni

        SENORA LYYLI
        ei saanut yhtään keskustelijaa eikä apua lipunnostoon kanssaan 80 keskustelupalstalla runsas vuosikymmen sitten eikä tuonne ole saapunut vieläkään ruunemanni, joka vain häiritsi siellä käytyjä hyviä keskusteluja...


    • 80.palstalle

      VIISAASTI
      eivät kaikki kykene ikääntymään. Täällä esimerkkiä tästä näyttää YHDEKSÄTTÄ VUOSIKYMMENTÄ käyvä muinainen sefu,
      joka 80 keskusteluihinkin tuli vain häiritsemään hyviä keskusteluja.
      Kai L. esiintyy nykyisin "ruunemanni"-nikillä ja tietysti puskiksena kuten aina ennenkin!!!

      • Ei.Ellin.poksista

        Jos ikää tulee 80 mittariin, niin eikö tänne siirtyminen ole ihan OK? Minkä ikäinen aloittaja itse on?
        Saahan näille palstoille sitä paisi kirjoitella minkä ikäisenä tahansa, mielenkiinnon aiheet vain saattavat olla erilaiset eri ikäisillä.


      • huhh.uh

        Häpeisit jo vähitellen Pilmari tuossa kaunaisuudessasi,. Eihän se ole enää tervettäkään toistaa ja toistaa antipatiaasi.
        Miten ihmeessä voit viihtyä palstalla jossa Ruunemann vetää hyviä ketjuja ja saa kirjoittajia liikkeelle, ihan omalla personallaan.

        Ilmeisesti olet niin läpikateellinen siitä, ettet voi olla moittimatta.

        Siinä häviät koko ajan vain lisää!


      • kopsanteri

        KAUNAISUUS
        on todella vallan muualla. Kun täällä pidempään olen ollut kuin
        esim. Kai L jolta en ole milloinkaan saanut asiallista vastausta
        ja änkee lakeijoineen vain häiritsemään hyviä asiakeskusteluja
        jopa 80 keskusteluihinkin kun sinne siirryimme ettemme ole tätä palstaa häiiritsemässä.
        Voisit kirjoittaa omalla nimelläsi meilaten kuten olen toivonut meneteltävän jo v. 2000.
        Yhteystietoni ovat olleet aina julkiset !!


      • Las.tenko.dinka.dulla

        Miksen voisi Pilmari, mutta en halua oikeastaan jatkaa tämänsuuntaista keskustelua. Mikään lakeija en koe olevani, vain palstalainen, joka ei pidä tyylistäsi.

        Miksi et sinäkin voisi jo unohtaa nuo ammoin tapahtuneet häirinnät? Anna ne jo anteeksi, ja laita kypsymättömyyden tiliin, kummallekin teistä.

        Sillähän ´niistä päästään, ja voitte jatkaa meidän iloksi kirjoittelua ilman vihanpitoa, tai ikäviä vanhan kertauksia. Minuun koskee tuollainen jatkuva keskinäinen epäsopu palstalla!

        Ja sillä siisti!


      • sefu.tähtönen

        PUSKIKSET HÄIRIKÖIVÄT
        ja oletan takana olevan samojen , jotka tulivat aikoinaan tuonne 80 palstallekin vain häiriköimään. Lastenkodinkadulla olen
        jopa ollut jo nuorena Pohjoismaiden suurimmassa kansakoulussa n. 1400 oppilasta ilman mitään häiriköintiä jollaista täällä harrastavat
        jopa YHDEKSÄTTÄKYMMENTÄ käyvät jopa "sefun tähteäkin kantaneet.


      • lasten.kodin.kadulla
        sefu.tähtönen kirjoitti:

        PUSKIKSET HÄIRIKÖIVÄT
        ja oletan takana olevan samojen , jotka tulivat aikoinaan tuonne 80 palstallekin vain häiriköimään. Lastenkodinkadulla olen
        jopa ollut jo nuorena Pohjoismaiden suurimmassa kansakoulussa n. 1400 oppilasta ilman mitään häiriköintiä jollaista täällä harrastavat
        jopa YHDEKSÄTTÄKYMMENTÄ käyvät jopa "sefun tähteäkin kantaneet.

        Ehhei! paljon nuorempi tulokas olen, en 80 palstalle ole kanssasi pyrkinyt.
        Hei hei, OLETHAN ITSEKIN PUSKASSA!!!!!!!!!!!!!

        Sefun tähtösen näiltä saiteilta voit liimata TAKALISTOOSI, niin vähän ne laatuvaatimukset painavat näissä massojen ohjaamisessa.

        Kun 10.000:kin kansalaista ajansaatossa, missä sinäkin olet vaikuttanut,kaikista yhteiskuntaluokista pääsee sanomaan ikäpalstalla mielipiteensä, ei voi odottaa korkeatasoista keskustelua, kun ei edes edes rehellisyyttä, paitsi tutuilta.
        Se siitä sefun tähdestä, mutta olen valmis myöntämään, että paljon voidaan tehdä oman esimerkin avulla, se tuottaa tulosta...mutta mikään ei KOSKAAN edisty juuttumalla vanhoihin riidanaiheisiin.
        Koetahan pärjäillä!


      • johanpoikapyllisti

        Haukkukaa nyt!!
        Vanha suola janottaa edelleen tuota yhdeksättäkymmentä käyvää ex-sefuakin lakeijoineen tai selmoineen. Ainoat viestit olivat jo 2004 80 palstallekin hajun haukkuminen muuten hviin keskusteluihin ängeten.


      • näköpiiri

        Ruunemanni mummoineen jatkavat epäasiallista "höpötystään"
        jo toista vuosikymmentä eikä loppua ole näköpiirissä-


      • kopsanteri

        Ruuneperi
        16.12.2013 9:23
        Pilmari on ollut palstan tuholaisena jo n. 10 vuotta. Hänellä on ainakin 5kpl rekisteröityä sivunikkiä, joiden kanssa hän keskustelee itsensä kanssa.

        Nostamalla viestejään ylös, syntyy uskomaton häirintä.
        - - -
        Kas kun keskustelee vain itse avaamissaan keskusteluissa niin miten hän häiritsee ruuneperin, ruunemannin, johanpoikapyllisti....
        hyviä keskusteluja


      • moitittavaa

        Häiriköintiä
        tapahtuu jatkuvasti kun tunnetut keskustelijat käyttävät aina uusia nimimerkkejä
        keskusteluissa vain heittäen herjaa "moittikaa nyt..."


      • harvinainenko

        RUUNEMAN
        on kuin aikoinaan Korkeasaaren johtaja josta sanottiin:
        -johtaja (iLKKA kOIVISTO?) on KORKEASAAREN HARVAINAISIN ELÄIN!!


      • postimies.ex
        Las.tenko.dinka.dulla kirjoitti:

        Miksen voisi Pilmari, mutta en halua oikeastaan jatkaa tämänsuuntaista keskustelua. Mikään lakeija en koe olevani, vain palstalainen, joka ei pidä tyylistäsi.

        Miksi et sinäkin voisi jo unohtaa nuo ammoin tapahtuneet häirinnät? Anna ne jo anteeksi, ja laita kypsymättömyyden tiliin, kummallekin teistä.

        Sillähän ´niistä päästään, ja voitte jatkaa meidän iloksi kirjoittelua ilman vihanpitoa, tai ikäviä vanhan kertauksia. Minuun koskee tuollainen jatkuva keskinäinen epäsopu palstalla!

        Ja sillä siisti!

        AVAA JA OSALLISTU
        itse vain hyviin kekusteluihin niin palsta paranee!?
        En löydä ainoatakaan aloitustasi?


      • kopsanteri
        Las.tenko.dinka.dulla kirjoitti:

        Miksen voisi Pilmari, mutta en halua oikeastaan jatkaa tämänsuuntaista keskustelua. Mikään lakeija en koe olevani, vain palstalainen, joka ei pidä tyylistäsi.

        Miksi et sinäkin voisi jo unohtaa nuo ammoin tapahtuneet häirinnät? Anna ne jo anteeksi, ja laita kypsymättömyyden tiliin, kummallekin teistä.

        Sillähän ´niistä päästään, ja voitte jatkaa meidän iloksi kirjoittelua ilman vihanpitoa, tai ikäviä vanhan kertauksia. Minuun koskee tuollainen jatkuva keskinäinen epäsopu palstalla!

        Ja sillä siisti!

        Sokea kanqkin jyvän löytä:
        Pyrimme näyttämään vain kaikkein osuvimmat hakutulokset, joten olemme poistaneet joitakin aikaisemmin jo näytettyjä tuloksia (106) vastaavia tuloksia.
        Voit halutessasi tehdä haun uudelleen ja sisällyttää siihen myös poisjätetyt hakutulokset.


      • MMIV
        huhh.uh kirjoitti:

        Häpeisit jo vähitellen Pilmari tuossa kaunaisuudessasi,. Eihän se ole enää tervettäkään toistaa ja toistaa antipatiaasi.
        Miten ihmeessä voit viihtyä palstalla jossa Ruunemann vetää hyviä ketjuja ja saa kirjoittajia liikkeelle, ihan omalla personallaan.

        Ilmeisesti olet niin läpikateellinen siitä, ettet voi olla moittimatta.

        Siinä häviät koko ajan vain lisää!

        Voisitteko kertoa mistä voisin löytää niitä ruunemannin hyviä ja antoisia keskusteluja. Kumma ettei koskaan ennättänyt aikoinaan Senoran kanssa lipunnostoonkaan vaan hällä oli vain "hajupoika hampaissaan" samoilla tanhuvilla
        ihan alvariinsa.


      • uuni.tuorettakohan

      • kuneeton
        huhh.uh kirjoitti:

        Häpeisit jo vähitellen Pilmari tuossa kaunaisuudessasi,. Eihän se ole enää tervettäkään toistaa ja toistaa antipatiaasi.
        Miten ihmeessä voit viihtyä palstalla jossa Ruunemann vetää hyviä ketjuja ja saa kirjoittajia liikkeelle, ihan omalla personallaan.

        Ilmeisesti olet niin läpikateellinen siitä, ettet voi olla moittimatta.

        Siinä häviät koko ajan vain lisää!

        KAHUJYVIÄ
        löytynee vallan muitten kuin Pilmarin laarista.
        Kahukärpästenkin tiedetään vierailevan vilkkaasti jopa sumppilan mummojen nurkkakaapeilla. Ruune ynnämuut ahkeroivat kuneineen sillä


    • yritin-omaaelämää

      Vaikka olin jo silloin Sirkuksen ja Surfinkin aikoihin, niin mitään ei mieleeni jäänyt, muuta kuin sinulle on jäänyt sellainen elinikäinen trauma näistä keskusteluista. Olenko oikeassa, otat liian vakavasti nämä palstat?


      Minulle on jäänyt todelline trauma henkilöstä, joka kirjoitti minulle joskus; "Ikuisesti rakastan sinua, sydämeni ja ajatukseni ovat aina luonasi. Sinua ikuisesti rakastava XX??

      Minulle ei vain sopinut, että aviossa saamani kaksi lasta, kuten hänelläkin, olisi jäänyt toisen vanhemman huoltoon avioeron myötä. Usein sanoin, että olet kuin "pankin ryöstänyt" ja minä en voi erota.

      Itse tein ilkiön tempun päättäkseni tämän suhteen ja ilmoitin vaimolle, josta tietenkin seurasi ero heille, mutta niin oli "rakkaimpanikin!" mennyt kapakkaan ja kerrankin juonut "päänsä täyteen", päätyen "sänkyyn", josta seurasikin raskaus ja uusi lapsi tuli heidän perheen elämään.

      Mutta miksi, miksi, miksi, miksi, minä en voi unohtaa tätä "ikuista Rakauttani"? Siis ihminen, joka tuntee noin voimakkaasti rakastumisen ja on valmis nuolemaan jopa varpanvälit noin kuvainoillesti ja saapumaan 500 km päähän vain tapaamaan minua, selittäen vaimolleen, että hän vie vain roskspussit????

      Kaikesta tästä omakohtaisesta kokemuksesta päätellen, sinulle on jäänyt "trauma" vain nettikirjoitusten osalta?

      • Elämän.suolapurkki

        Onpa täällä ollut sydänverellä kirjoitettuja viestejä! Varjelkoon sentään.
        Eikö tämä ole ajanvietepalsta, jota ei tule ottaa liian vakavastI?
        Kuka tänne uskaltaa nimellään kirjoittaa, on viisainta pihahtaa puskasta ja hyvin varovasti.

        Jotkut ovat keränneet muistojensa lippaaseen kaikki omat tekstinsä ja vastaamattomat kysymykset, epäselvyydet ja saamansa loukkaukset parinkymmenen vuoden ajalta. Ja yhä vaatii vastauksia uudenvuodentervehdykseensä.

        Palstalla on todella tilaus. Ilman palstaa monet olisivat täysin hukassa.


    • tuhlaajamimmi

      VIISAUTTA on jaettu täällä kovin säästeliäästi.
      Ajan haaskausta täällä höperehtiä tuhlaten omaa ja toisten aikaa.

    • aristotelestä

      AJATTELEMMEKO
      todella vai tuhlaammeko aikaamme joka on rajallinen kirjoittelemalla
      joutavia jaarituksia joilla loukkaamme hyvää keskustelua haluavia.

    • lyhyt-on-ihmisen-elämä

      Toteamus alotukseen,

      niin ikäännymme, ja kohta kuolemme,

      " kun tuuli käy ylitsemme ei meitä enään ole eikä asuinpaikkamme meitä tunne "

      • Ei, mutta olemme eläneet, ja tunteneet suurimmatkin tunteet rakkaudesta huvittuneisuuteen.. Iloinneet ja miks'ei surreetkin, mutta kaikkineen viihtyneet enimmäkseen lajitoveriemme ajatuksia kuunnellen! Kiitos siitä, ja Hyvää yötä huomiseen!


      • paitaressu

        Paipatellen.hmm


    • vielä.mukana.ollaan

      Onhan se jo luonnonlaki. Tragikoomisinta että varsin monet ovat keventyneitä, jopa iloisia lähestyvästä finaalistamme.

      • nyt-on-kaikki-hyvin

        juuuu,,, tänäänki heräsin, oijoin itteäni, mietin olen 77 v
        kauankohan saan vielä olla maanpäällä,
        moni nuorempiki on jo poistunu tuonpuoleiseen,
        -- elämä helpottui huomattavasti kun sain tahdistimen ,
        täysin terve en tietenkää ole,
        eikä voimat ole täysin palautuneet,
        mutta elämä helpottui huomattavasti,
        virkeenä teen käsitöitä,
        harrastan liikuntaa kunnon ylläpitämiseksi,
        autolla vaihdan maisemaa tarpeentullen virkitymismielessä,
        tällähetkellä kaikki on hyvin,
        olen erittäin hyvillään ja kiitollinen loistavasta lääketieteestä,
        joka avulla elämä saa jatkoaikaa, ties kuika kauan vielä,
        kuitenki elän päivän kerrallaan, luojaa jokapäivä kiittäen,


      • Nimim. "Vielä mukana ollaan"!
        Enpä ole huomannut ainuttakaan ilakoivaa kirjoitusta, jossa olisi odotettu jonkun palstalaisen kuolemaa. Olisipa aika pahansuopa asenne.
        Miksi kirjoitellaan tekstiä, jonka tarkoitus on ainoastaan tölviä tai ärsyttää? Moni provosoituu, tietysti ihan turhaan.
        Tuskinpa " varsin monet" keventyvät jonkun poislähdön vuoksi, sillä samaa tietä tässä itsekukin on menossa, ja kohtalaisen nopeasti.

        80-palstalle asettuneet kirjoittajat paheksuvat sitä, että muilta saiteilta pyritään joukkoon. Kuitenkin jokaisella on vuosittain yksi vuosi lisää ikää, ja 80 raja tulee vastaan kaikille. Pitäisikö olla kaksi kaheksankymppispalstaa ihan vaan kotirauhan vuoksi?


    • kretonkiin_nojailija

      Meitä on täällä moneksi.
      On höpsähtäneitä, on vähän kirjoittavia.
      On myös vireitä, joilla on vielä vauhtia päällä, kuten Makr..., Ram... ja Lor... . Lyhennetyistä muodoista ei luonnollisesti voi päätellä varsinaista nikkiä.

    • syksy-saapuu-

      JOOOOO,

      kyllä se loppusuora on meillä kaikilla menossa,
      harvakseltaan täältä poistuu yks jos toinen ijäisyyteen aivan hiljaisuudessa, kenenkää huomaamatta,
      -
      voimat on vähissä,
      just suunnittelin syys-siivousta alkavaksi,
      tänään se pitäs alottaa,
      pikkusen kerrallaan,
      voimat ei enään riitä kokopäiväiseen työskentelyyn,
      joten ykx juttu kerrallaan pitää tehdä,

      ennen oli toisin, jaksoi vaikka mitä, koko huusholli tuli siivottua kerralla,
      nyt enään ei pysty ,
      haikeena voi vain muistella aikoja jolloin kaikki oli helppoa ja isestään selvää,

    • jäi-epäselväksi-

      Minkä ikänen oli oikeesti kuollessaan " sus.morsian " hän kirjoitteli tälle palstalle ahkerasti,
      itse olen 77 v
      jalat ei tahdo enää kantaa,
      liikuminen on vaikeutunu aika paljon vuodessa,
      vanha sanontaki on :
      " vuosi vanhan vanhentaa " sen tuntee hyvin jo omassa kropassa,

      • 11...27

        Kuollessaan? Koskas niin on käynyt?


      • Tänään juuri sain lääkärinlausunnon, että kaikki on kunnossa. Tauti ei ole uusinut.
        Jakoaikaa on myönnetty.


      • hämeen_hiras
        Makriina kirjoitti:

        Tänään juuri sain lääkärinlausunnon, että kaikki on kunnossa. Tauti ei ole uusinut.
        Jakoaikaa on myönnetty.

        Hyvä.
        Samalla selvisi, että Makr... on sama kuin sus.m.


      • kukat-pois-hatusta
        hämeen_hiras kirjoitti:

        Hyvä.
        Samalla selvisi, että Makr... on sama kuin sus.m.

        Meninkö "halpaan", vai mitä horiset? Taidatkin olla toisen nikin muunnelma?

        Hämeestä puheenollen, niin nyt on syntymässä uusi sisällis-sota. Pohojanmaalla on puukot hiottu ja toisaaltakin on tulossa porukkaa aina Rovaniemeltä saakka?

        Hämeen hitaat onkin pistänyt Forssassa kapinan pystyyn, josta loppua ei näy?

        Lueskelin aamulla Paikkakuntakohtaisia uutisia Forssasta ja aika uhoava on mielipide, johon tuntuu yhtyvän koko Suomi, siis nämä, jotka ei hyväksy näitä pakolaisia.

        Yllättävää olikin Ip-lehtien uutiset, kuten myös paikallisen (Sanni-Gran;in isän) lehden kirjoitukset, poiketen paikkakuntalaisten kokemuksista, että "syy" olikin kyllä alunperin mamuissa. No, en sitäkään usko, mutta kun paikkakuntalainen 15-v poika oli hakattu prisman parkkipaikalla, niin tulikohan selväksi, että minkä takia?

        Minä en usko, että mamut hyökkäävät syyttä`suotta jonkun päälle, hakaten sen. Mutta miksi mamut tulivat hakkaamaan nuorten naisten autoa astaloillaan?

        Kovin, kovin, huolestuttavaa on tuo ilmapiiri, kun lukee Forssalaisten mielipiteitä ja mitä toiset vastaavat siihen?

        ps.Nyt taisi minunkin mielipide muuttua, kun (teini) sukulaisia on vaarassa.


    • vaipurtavaa

      Kamalaa tekstiä, luin jutun 76 vuotiaasta vanhuksesta, joka oli jäänyt ilman ruokaa, kun kotihoito oli unohtanut.
      Luki myös, et joku tuttu oli käynyt syöttämässä, ja antanut purtavaa.
      Siis, ihan hirveää kielenkäyttöä kun ihmisen auttamisesta kyse, oliko toimittaja jotenkin kokematon.

    • ikä.neitoko

      Nyt nämä 70 keskustelupalstan aloittajat ovat 12 vuotta vanhempia eli kuuluisivat
      jo 80 piiriin.

    • O.olematon

      Siirtyessään 60 palstalle 50 palstalta monet ei olleet edes 60. Kun 70 perustettiin siirtyivät monet 'nuoret' mukana kiintyneinä tuttuun kirjoituspaikkaan. Oli kyllä yli 70, kin mukana, moni heistäkin jo jäänyt. Monet 80 ovat siirtyneet tänne, jopa 60 tunnistaa jonkun. Sekalaista seurakuntaa ollaan, eikä kukaan saa lopullisesti selvää. Entisä jää, ja uusia tulee, otahan sitten 'ikäneitoko' selvää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe