Siirtyminen Toyotaan

uusielämäedessä

Täällä vw golfin ja skoda octavian omistanut miettii seuraavaa siirtoa. Onko palstalla Toyotaan vaihtaneita, millainen on Toyota-maailma VW-maailman jälkeen?

92

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toipet

      Vastaus kysymykseen helppo huoletonta elämää..

    • Hei_me_leijaillaan

      Tojomiehen laulu alkaa sanoin: "kumipallona luokses leijailen...." On kuin ajaisi etupyörät koko ajan ilmassa.

    • hypoteettinenHarha

      Ei kukaan tuollaista vaihtoa tee, eikä edes harkitse. Jos on tottunut hyviin ominaisuuksin, niin mikä saisi vaihtamaan vaappuvaan ajokoiraan jota pitää ohjastaa, että pysyy viivojen välissä. Jo Toyota on se kaikkein ruostuvinkin nykyään.

      • entvw_nykToymies

        Ehkä vähemmän voisit kirjoittaa paskaa -> Jo Toyota on se kaikkein ruostuvinkin nykyään"... ihanko totta, no ei todellakaan ja tälläistä paskaa heittää vaan tyyppi, joka haluaa mollata kyseistä merkkiä.

        Mulla oli VW ja vaihdoin Toyotaan, ja VW:n en tule enää koskaan palaamaan, korjauksia ja lisäksi ne maksaa aivan liikaa, ja samalla hinnalla saa Toyotan, jossa on ominaisuuksia selvästi enempi kuin VW:ssä jossa saakin sitten maksaa niistä ominaisuuksista lisää reilusti, että edes pääsisi lähellekään Toyotan varustelua ja eihän se edes kannata kun VW on korjaamolla.


      • Ymmärrä_nyt
        entvw_nykToymies kirjoitti:

        Ehkä vähemmän voisit kirjoittaa paskaa -> Jo Toyota on se kaikkein ruostuvinkin nykyään"... ihanko totta, no ei todellakaan ja tälläistä paskaa heittää vaan tyyppi, joka haluaa mollata kyseistä merkkiä.

        Mulla oli VW ja vaihdoin Toyotaan, ja VW:n en tule enää koskaan palaamaan, korjauksia ja lisäksi ne maksaa aivan liikaa, ja samalla hinnalla saa Toyotan, jossa on ominaisuuksia selvästi enempi kuin VW:ssä jossa saakin sitten maksaa niistä ominaisuuksista lisää reilusti, että edes pääsisi lähellekään Toyotan varustelua ja eihän se edes kannata kun VW on korjaamolla.

        että Toyota-palstan trollipojulle maksetaan siitä että se tekee kaikkensa Toyotaa solvatakseen. Epäonnistuu siinäkin surkeasti kuten on epäonnistunut koko elämässään. Ei kai skitsofreenikolta voi paljoa enempää odottaakaan. Yhtä sitkeä tuo poju ainakin on kuin joku kehitysvammainen.


      • mielenhäiriössä
        entvw_nykToymies kirjoitti:

        Ehkä vähemmän voisit kirjoittaa paskaa -> Jo Toyota on se kaikkein ruostuvinkin nykyään"... ihanko totta, no ei todellakaan ja tälläistä paskaa heittää vaan tyyppi, joka haluaa mollata kyseistä merkkiä.

        Mulla oli VW ja vaihdoin Toyotaan, ja VW:n en tule enää koskaan palaamaan, korjauksia ja lisäksi ne maksaa aivan liikaa, ja samalla hinnalla saa Toyotan, jossa on ominaisuuksia selvästi enempi kuin VW:ssä jossa saakin sitten maksaa niistä ominaisuuksista lisää reilusti, että edes pääsisi lähellekään Toyotan varustelua ja eihän se edes kannata kun VW on korjaamolla.

        Ominaisuudet kiinnostaakin jos joku oikeasti näillä sanoilla kehuu valintaansa kun huomaa tulleensa hieman luotettavuushypetyksen nimissä pettyneeksi, kuin toyotaansa ei oikein muuten voi kehua.
        Olisivat laittaneet edes nokkapeltiin kaasujouset, takaledit on vitsi ,matot epäsiistit heti uudesta, penkitkin nuhjuutuun nopeammin kuin volkkarissa, keskikulutus ja muut ajotietokoneen tiedot ? kuluttaa enemmän kuin luvataan, öljyn vähenemisestä ei tiedä mitään ennekuin on myöhäistä, vakionopeus ominaisuus hankala, mitään enempää tai parempaa en keksi väkisinkään mitä ei esim. entisessä passatissa 2007 oli verrattuna nykyiseen 2012 mallin avensikseen joka saa lähteä heti kun aika tulee.


      • öljypoltinaudiVWskoda
        mielenhäiriössä kirjoitti:

        Ominaisuudet kiinnostaakin jos joku oikeasti näillä sanoilla kehuu valintaansa kun huomaa tulleensa hieman luotettavuushypetyksen nimissä pettyneeksi, kuin toyotaansa ei oikein muuten voi kehua.
        Olisivat laittaneet edes nokkapeltiin kaasujouset, takaledit on vitsi ,matot epäsiistit heti uudesta, penkitkin nuhjuutuun nopeammin kuin volkkarissa, keskikulutus ja muut ajotietokoneen tiedot ? kuluttaa enemmän kuin luvataan, öljyn vähenemisestä ei tiedä mitään ennekuin on myöhäistä, vakionopeus ominaisuus hankala, mitään enempää tai parempaa en keksi väkisinkään mitä ei esim. entisessä passatissa 2007 oli verrattuna nykyiseen 2012 mallin avensikseen joka saa lähteä heti kun aika tulee.

        No laita TSI/DSG ihme alle ja maksa tuhansia ajosta?


    • huoletonelämä

      Aika paljon enemmän on käytössä aikaa johonkin muuhun mikä meni ennen volkkarikorjaamolla.

    • äläepäröi

      Aivan kuin heräisit painajais unesta. Tulet huomaamaan kuinka autoilu voi ollakin mukaavaa ja huoletonta vuodesta toiseen. Älä epäröi hetkeäkään, sen takaan että elosi on kuin silkkiä Volsu painajaisten jälkeen ja sen entisen volsu kloonin ja kommari itä auton jälkeen.

      • oma.mielipide

        Tähän mitään lisäämättä tai poistamatta, asia on juuri tarkalleen näin. Volkkarilla menetetyn mielenrauhan voi palauttaa T o y o t a l l a


    • KyykmanAhdistuuJälleen

      Kyykmanin takuualoitukset ja taatut omat sivupersoonat vastailee.

    • Satujajatarinoita

      Aika teoreettinen tilanne. Jos volsukuski vaihtaa merkkiä niin uusi merkki tuskin tojo. Ford, rellu, bemari, mersu tai joku muu euromerkki. Tuskin wokkipannuun kukaan vaihtaisi.

    • ex_tojofani

      Ennemmin kävellen kuin tojoillen

    • tyytyväinen_tähän

      Omakohtainen kokemus. Minulla oli työsyhdeautona Skoda Octavia 1,2 TSI. Sain kuitenkin uuden työpaikan aivan asuntoni läheltä ja samalla tietysti työsuhdeauoetu lakkasi.
      Koska tarvitsen autoa hyvin vähän päätin hankkia siihen tarpeeseen parin tonnin auton ja lopulta päädyin 1.6 Avensikseen vuosimallia 1998 ajettu 264000km.
      Ensimmäisten päivien jälkeen minulle tuli tunne, että minua on huijattu oikein olan takaa. Eikä suinkaan tässä Avensis kaupassa vaan edellisen Octavian kohdalla. Miksi ihmeessä maksaa liki 30000€ autosta, jota paremman saa kahdella tuhannella eurolla. Avensis on Octaviaa suurempi tiloiltaan, hiljaisempi ajossa, lämpimämpi, suorituskyky lienee Avensiksessa myös hieman parempi, ainakin se kulkee tiellä kevyemmin. Avensiksen ergonomia on parempi kuin Octaviassa ja mikä parasta autoon ei tule tippaakaan vettä sateella.Polttoaineen kulutus on ihmeeksi erittäin lähellä Octaviaa vaikka kyseessä on yli 10 vuotta vanhempi auto.
      Huolloista en maksanut ennenkään, enkä ole maksanut nytkään, mutta korjaamolla Octavia kävi useammin sen kahden vuoden aikana, joka kokemus kummastakin on.
      Ajo-ominaisuudet ovat Avensiksessa vähintään yhtä hyvät.
      Jos minulla olisi ollut todellinen kokemus tästä vanhakoppasesta Avensiksesta se olisi varmasti ollut autoni silloin kuin se oli ihan uusi.

      • Pojutus

        Ensiksi vähän hintatietojen kritiikkiä. Vuosikymmenen vaihteen Octavia 1,2 TSI ei ole voinut maksaa liki 30.000 euroa muuten kuin ruksimalla käytännössä kaikki lisävarusteet kattoikkunaa myöten. Vastaavan 1,0 TSI:n saa nykyään laajimmalla varustelutasolla alkaen 25 tonnia. Varustelu ei siis ole verrannollinen Avensiksen karvalakkimalliin v:lta -98, jossa ei ole sivuturvatyynyjä, ajonvakautusta tai ajotietokonettakaan. Ja Octavian kokoluokan Toyota on nimeltään Corolla/Auris, ei suinkaan Ave.

        Suorituskyky Avensis 1,6:ssa ei ole parempi kuin Octavia 1,2 TSI:ssä, vaan siinä on vain Toyotan tapaan yliherkkä kaasupoljin. Kuoppaan tai töyssyyn ajettaessa kaasun asento muuttuu, kun varvas hieman värähtää. Niinpä Ave-kuskin jalka on koko ajan kovassa lihasjännityksessä, koska vakionopeudensäädintä ei Terra-varustelussa ole.

        Kytkinpoljin toimii tunnottomasti ja äkkinäisesti, jonka vuoksi auto usein sammahtaa liikennevaloista lähtiessä. Polkimen toimintaan on vaikea tottua edes vuosia kestäneen käytön jälkeen.

        Jos kuljettajan mielestä Octavian ajo-ominaisuudet ovat yhtä huonot kuin Avensiksessa, ei niitä ole testattu lainkaan. Pienikoneisessa Avessa sähköinen ohjaus aiheuttaa maantiellä jatkuvan korjailuntarpeen, kun autoa ei saa millään menemään suoraan. Pitemmän matkan jälkeen on kuskilla tyypillisesti kipeät ranteet. Kaupungissa se on toki kevyt käännellä.

        Lämmityslaite on laajalti kehuttu, siitä Avensikselle pisteet.


      • Molemmat_kokenut

        Kytkimen toiminta on nimenomaan parempaa Avensiksessa ja verrattuna täysin hengittämään 1,2TSI:hin autoni todellakaan Sammu liikkeellelähdössä kuten Skoda.
        Yliherkkä kaasupoljin......mitä ihmettä en ikinä ole kuullutkaan moisesta. Suorituskyky nyt vaan on parempi vanhassa Avessa kuin 1,2 Skodassa. Kovassa lihasjännitykses koko ajan....nyt naurattaa.
        Aika epätoivoista on puolustelut kun 12 vuotta uudempi auto on huonompi kuin ikivanha 300000km ajettu.
        Laadulla on kuitenkin tekijänsä kuten paskallakin.


      • Pojutus
        Molemmat_kokenut kirjoitti:

        Kytkimen toiminta on nimenomaan parempaa Avensiksessa ja verrattuna täysin hengittämään 1,2TSI:hin autoni todellakaan Sammu liikkeellelähdössä kuten Skoda.
        Yliherkkä kaasupoljin......mitä ihmettä en ikinä ole kuullutkaan moisesta. Suorituskyky nyt vaan on parempi vanhassa Avessa kuin 1,2 Skodassa. Kovassa lihasjännitykses koko ajan....nyt naurattaa.
        Aika epätoivoista on puolustelut kun 12 vuotta uudempi auto on huonompi kuin ikivanha 300000km ajettu.
        Laadulla on kuitenkin tekijänsä kuten paskallakin.

        "Yliherkkä kaasupoljin......mitä ihmettä en ikinä ole kuullutkaan moisesta."

        No nytpä sitten kuulit. Erilaisia kokemuksia asiasta on erityisesti japanilaisautojen käyttäjillä, mutta myös muilla. Kannattaa ihan rauhassa opiskella asioita.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/10707067/avensis-2012
        http://forum.motonet.fi/viewtopic.php?t=7935
        " Useimmissa ajotilanteissa moottori tuntuu vaivattomalta ja kokoistaan tehokkaammalta. Jonkin verran tuntemuksiin vaikuttavat herkkä kaasupoljin ja moottorin kohtuullisen hiljainen käyntiääni, joka peittyy rengasmelun alle." http://www.autotalli.com/artikkeli/Autoarvio-Koeajossa-Toyota-Yaris-1.3-Vvt-I-Superior
        "Liikkeelle päästään vaikeuksitta, joskin hieman aasialaistyyppinen, viittä vaille yliherkkä kaasupoljin kannustaa tarkkuuteen oikean nilkan käytössä turhan moottorin ryntäilyn välttämiseksi." http://tekniikanmaailma.fi/autot/ensitestit/tm-ensitesti-kia-ceed
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/9741416/herkka-kaasu
        http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=11086.0
        http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=57515.0
        http://slck.net/viewtopic.php?t=2736
        http://www.hyundaiclubfinland.com/forum/index.php?topic=857.0
        http://www.ts.fi/teemat/auto ja liikenne/1074294640/Peugeot 308n tehoversio katkee oikean karvansa
        http://www.netikka.net/jari.kattelus/koeajot.htm (Mazda 6)


      • Jolluj
        Pojutus kirjoitti:

        Ensiksi vähän hintatietojen kritiikkiä. Vuosikymmenen vaihteen Octavia 1,2 TSI ei ole voinut maksaa liki 30.000 euroa muuten kuin ruksimalla käytännössä kaikki lisävarusteet kattoikkunaa myöten. Vastaavan 1,0 TSI:n saa nykyään laajimmalla varustelutasolla alkaen 25 tonnia. Varustelu ei siis ole verrannollinen Avensiksen karvalakkimalliin v:lta -98, jossa ei ole sivuturvatyynyjä, ajonvakautusta tai ajotietokonettakaan. Ja Octavian kokoluokan Toyota on nimeltään Corolla/Auris, ei suinkaan Ave.

        Suorituskyky Avensis 1,6:ssa ei ole parempi kuin Octavia 1,2 TSI:ssä, vaan siinä on vain Toyotan tapaan yliherkkä kaasupoljin. Kuoppaan tai töyssyyn ajettaessa kaasun asento muuttuu, kun varvas hieman värähtää. Niinpä Ave-kuskin jalka on koko ajan kovassa lihasjännityksessä, koska vakionopeudensäädintä ei Terra-varustelussa ole.

        Kytkinpoljin toimii tunnottomasti ja äkkinäisesti, jonka vuoksi auto usein sammahtaa liikennevaloista lähtiessä. Polkimen toimintaan on vaikea tottua edes vuosia kestäneen käytön jälkeen.

        Jos kuljettajan mielestä Octavian ajo-ominaisuudet ovat yhtä huonot kuin Avensiksessa, ei niitä ole testattu lainkaan. Pienikoneisessa Avessa sähköinen ohjaus aiheuttaa maantiellä jatkuvan korjailuntarpeen, kun autoa ei saa millään menemään suoraan. Pitemmän matkan jälkeen on kuskilla tyypillisesti kipeät ranteet. Kaupungissa se on toki kevyt käännellä.

        Lämmityslaite on laajalti kehuttu, siitä Avensikselle pisteet.

        Ei tossa avessa oo sähkönen ohjaustehostin..


    • hjyu56t65

      Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja, mazda taitaa olla paljonkin parempi kuin toyota.
      Yhtä hyvä takuu, parempi menestys luottetavimpien autojen listoilla, mazda paremmin muotoiltu, aivan uusia malleja tullut ja tekniikkaa.

      Toyota vähän laahustaa taas vanhoissa malleissa joita faceliftataan 10 vuoden ajan mutta jos on totoya henkinen niin mikäs siinä. Yariksesta on tullut ikävää palautetta ruostumisen kanssa, yaris pitäisi kauttaaltaan ruostesuojata kunnolla jos sellaista mielii. En tiedä mazdan ruostumis herkkyydestä..

      vw skota seat audi, eikös noissa ole yhteistä samaa paska tekniikkaa ja kuuluuko muitakin autoja vielä.

      Volkkari ole päivittänmyt mallistoaan viimeksi -90 luvulla?
      Sama audillakin, tv juuri mainostetaan uutta a3, sama malli ollu jo varmaan 15 vuotta että jos hakee jotain uutta autosta niin audista sitä ei ainakaan saa eikä volkkarista. Toyotakin uudistaa muotoilua useammin.

      • VW-konsernilla

        ei ole enää varaa uudistaa mallejaan ja se joutuu jättämään monia vanhoja mallejakin pois tuotannosta. Trollipoju ilkkui kun Toyota lopettaa jenkeissä yhden nuorisomallin tuotannon mikä ei ole mitään Vw-konsernin mallien lopetukseen ja ilmeisesti useamman konsernimerkin myyntiin. Nyt on Vw:llä hätä päällä, oikeasti.


    • Auriksesta

      Vaihdoin Golfiin ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Golfin ajo-ominaisuudet ovat huippua verrattuna aurikseen ja samoin polttoaineen kulutus putosi huomattavasti kun valitsin Golfin. VW Golf on sentääan auto,eikä sinne kuulu kivien ropinat hiekkatiellä. Samoin varaosahinnat ja vakuutukset ovat Golfissa edullisemmat.

      • Jaöljymaistuu

        Pienempi polttoaineen kulutus tietää yleensä ongelmia, koska kaikki pyörivä massa moottorissa on minimoitu ja alimitoitetut osat ei 100tkm kestä.


      • mikäsäästöVW
        Jaöljymaistuu kirjoitti:

        Pienempi polttoaineen kulutus tietää yleensä ongelmia, koska kaikki pyörivä massa moottorissa on minimoitu ja alimitoitetut osat ei 100tkm kestä.

        Ja tojotaan ei juuri varaosia tarvi ostaa vaikka olis vanha...


      • Avensis_Kuski
        mikäsäästöVW kirjoitti:

        Ja tojotaan ei juuri varaosia tarvi ostaa vaikka olis vanha...

        Toyotaan tarvitaan vain huoltotarvikkeita. Vikoja niissä ei ole koskaan. Minulla on kokemusta 48:sta Toyotasta. Yhdessäkään näissä omistamissani Toyotassa ei ole ollut ainuttakaan vikaa. Mikään muu merkki ei olisi pystynyt samaan.


      • Kyllä_sinun
        Avensis_Kuski kirjoitti:

        Toyotaan tarvitaan vain huoltotarvikkeita. Vikoja niissä ei ole koskaan. Minulla on kokemusta 48:sta Toyotasta. Yhdessäkään näissä omistamissani Toyotassa ei ole ollut ainuttakaan vikaa. Mikään muu merkki ei olisi pystynyt samaan.

        Helkama Raisusi tarvitsee huoltoa jatkossakin mikäli yh-äippä on opetellut piikin poistamisen sytytystulpasta. Sinullehan tulpan irroitussuunta ei ole vielä selvinnyt koska se hämää, yrittääkö tulppaa avata mopon oikealta vai vasemmalta puolelta.


      • Vhanu
        Avensis_Kuski kirjoitti:

        Toyotaan tarvitaan vain huoltotarvikkeita. Vikoja niissä ei ole koskaan. Minulla on kokemusta 48:sta Toyotasta. Yhdessäkään näissä omistamissani Toyotassa ei ole ollut ainuttakaan vikaa. Mikään muu merkki ei olisi pystynyt samaan.

        48 Toijotaa,eikä ihme.Riisikuppi heitetään käytön jälkeen roskiin..


      • Tässä_
        Vhanu kirjoitti:

        48 Toijotaa,eikä ihme.Riisikuppi heitetään käytön jälkeen roskiin..

        Toyota-palstan trollipoju ja ankara Vw-fani vastasi itselleen. Ei kyllä uskoisi että poju on jo kolmekymppinen ja trollannut täällä samaa paskaa jo viimeiset 10 vuotta.


    • kuulostellaantätä

      Miksi vw palstalla kysellään tohon ominaisuuksista? Ja suututaan jos pieni vinoilu pääsee. Mene tojopalstalle. Ai niin, kun siellä ei kukaan ole ajanut kunnon autolla, niin pitää neuvoa kysyä täältä!
      Sori, kun en heti tajunnut pointtiasi. No onneksi täällä on vag laatumerkillä ajelijoita joilta saa todellista tietoa asiasta. Toivottavasti edes yksi olisi vaihtanut tojoon ja olisi kuulolla.

      • tartteeko_edes_noteerata

        Näinhän se on, kun on koko ikänsä asunut kurjuudessa, ei voi tietää luksuksesta.
        Tuolla aiemmin eräskin kehui Aven sisätiloja ja ergonomiaa Ocuun verraten. On ukolla erikoinen ruumiinrakenne, jos Ave on ergonominen auto ja mittasuhteet papparaisella pielessä, jos väitää Avea isommaksi kuin Ocua.
        Nooh, meitähän on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekkin.


      • eikestäkäyttöäVWaudi
        tartteeko_edes_noteerata kirjoitti:

        Näinhän se on, kun on koko ikänsä asunut kurjuudessa, ei voi tietää luksuksesta.
        Tuolla aiemmin eräskin kehui Aven sisätiloja ja ergonomiaa Ocuun verraten. On ukolla erikoinen ruumiinrakenne, jos Ave on ergonominen auto ja mittasuhteet papparaisella pielessä, jos väitää Avea isommaksi kuin Ocua.
        Nooh, meitähän on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekkin.

        Asemalle joutuu kun VW auto on pajalla TSI tai mäntärempassa..


      • 433

        "Sori, kun en heti tajunnut pointtiasi. "
        Kyllähän on ihan asiallista kysyä vw-palstalla vaihtamista pois volkkarista. Olisi tietysti voinut kysyä myös tojo-palstalta, ehkäpä siellä on tojoon vaihtaneita.


    • ITÄKIPPOOEITUU

      Avensis pari moottoria ja pienempää kamaa,onneks ei enää tartte ostella saksalainen
      on paras.

    • Mersumeesw124

      Etuveto=tekovittu.

    • Pientä_rajaa

      Octavia on tehty Golfin pohjalevyyn ja on kokoluokaltaan Corollan luokkaa.
      Eron Avensikseen saa helpoten selville mittanauhalla jos osaa mitata (kaikki Skodalla ajavat ei osaa lukea, eikä kirjoittaa).

    • vattuak

      Meillä hankittiin polon tilalle yaris ja nyt kaduttaa vaikka ollut vasta kuukauden. Ajo-ominaisuudet tojossa on kehnot, koko ajan joutuu "ajamaan" . Polo meni kuin juna tojoon verrattuna ja lisäksi yariksen moottoritilassa näkyvät korin osat kaikki paksussa ruosteessa, pohjaa en ole uskaltanut katsoakaan.
      On kai puolassa kasattu vanhasta polsifiiatin ruosteraudasta.

      • audisippasVW

        Kiität tojoa vuosien päästä kun ei remontteja kalliita ollut.

        Mukavaa kun koneet ja vaihteet kestää.Silloin myös pääsee töihin.


      • uusipoloilija

        Kiinnostavaa. Tarkennatko vielä Poloon ja Yarikseen ikä ja moottori?


    • siinginintherain

      Vaihdoin myös 15 vuoden ja 3 volsun jälkeen Nissaniin. En etsinyt mitään huippuominaisuuksia ja olin valmis hyväksymään hieman "muovisen" tunnelman ohjaamossa, KUNHAN pääsen eroon jatkuvista ongelmista, koko ajan palavasta vikavalojoulukuusesta ja ennen kaikkea satojen ja tuhansien eurojen remonteista. Olin henkisesti niin väsynyt auton jatkuvaan reistailuun. Ja tietenkin ennustamattomaan rahanmenoon. En ole huipputuloinen, joten tuollaiset puun takaa ilmaantuvat 500... 2000 euron vikakorjaukset ovat minulle taloudellisesti raskaita.
      Nissan täytti kaikki odotukseni. Joitain asioita siinä ehkä tekisin toisin, mutta niillä hyvin pärjää. Japanilaiset autot ovat historiallisen vähävikaisia, ja niin on ollut tämäkin. En yhtään ihmettele, vaikka Toyota tai Nissan eivät ole vielä tuoneet markkinoille näennäisesti "edistyksellistä" moottoritekniikkaa, kuten volsu.
      Ei nämä valmistajat halua tärvellä mainettaan keskeneräisillä tuotteilla jotka kuitenkaan eivät kestä käytössä. Tai sitten perustuvat salaliittoteorioihin, kuten volsun pakokaasupäästötekniikka.

    • Rmann

      Joka ei ajo-ominaisuuksista välitä ajaa tojotalla tai Nissanilla. Siitä vaan! Onnea romujenne kanssa.

      • vilppivolsu

        Ne jotka eivät halua VW "ominaisuuksia" ajavat jollain muulla ja ovat tyytyväisiä valintaansa. 70% Toyotankin valinneista valitsee sen uudelleen.


      • hyvävolsu
        vilppivolsu kirjoitti:

        Ne jotka eivät halua VW "ominaisuuksia" ajavat jollain muulla ja ovat tyytyväisiä valintaansa. 70% Toyotankin valinneista valitsee sen uudelleen.

        Ja 100 % Volkkarin ostaneista valitsee seuraavaksi Volkkarin.


      • näinonnäreet

        Siis kerroinhan: 3 volsua omistaneena, annoin volsulle mahdollisuuden näyttää, että vaihtamalla uuteen, ongelmat poistuvat! Vaihtamalla uuteen, ongelmat ei kun LISÄÄNTYIVÄT! Pakko nostaa kädet pystyyn. Ehkä sitten, jos itse on töissä volsukorjaamolla, ja voi kaikki kahvitunnit ropata omaa volsuaan, ja saa hankittua osat vielä edukkaasti, ja tykkää puuhastella konepellin alla, niin se on eri asia. Mutta jos auton pitää toimia, että voit hoitaa työtäsi, niin ei tule mitään volsun kanssa.


      • voi_yhen_kerran
        näinonnäreet kirjoitti:

        Siis kerroinhan: 3 volsua omistaneena, annoin volsulle mahdollisuuden näyttää, että vaihtamalla uuteen, ongelmat poistuvat! Vaihtamalla uuteen, ongelmat ei kun LISÄÄNTYIVÄT! Pakko nostaa kädet pystyyn. Ehkä sitten, jos itse on töissä volsukorjaamolla, ja voi kaikki kahvitunnit ropata omaa volsuaan, ja saa hankittua osat vielä edukkaasti, ja tykkää puuhastella konepellin alla, niin se on eri asia. Mutta jos auton pitää toimia, että voit hoitaa työtäsi, niin ei tule mitään volsun kanssa.

        Todista väitteesi. Kerro Volsujesi rekisterinumerot, jotta voimme tarkistaa autojen historiasta, oletko omistanut niitä.
        Kyllä sinä voit anonyyminä satuilla omistaneesi vaikka kuinka monta Volkkaria.


      • voi_yhen_kerran
        näinonnäreet kirjoitti:

        Siis kerroinhan: 3 volsua omistaneena, annoin volsulle mahdollisuuden näyttää, että vaihtamalla uuteen, ongelmat poistuvat! Vaihtamalla uuteen, ongelmat ei kun LISÄÄNTYIVÄT! Pakko nostaa kädet pystyyn. Ehkä sitten, jos itse on töissä volsukorjaamolla, ja voi kaikki kahvitunnit ropata omaa volsuaan, ja saa hankittua osat vielä edukkaasti, ja tykkää puuhastella konepellin alla, niin se on eri asia. Mutta jos auton pitää toimia, että voit hoitaa työtäsi, niin ei tule mitään volsun kanssa.

        Näin jo tiesin asian olevan. Sinulla ei ole ollut yhtään Volsua.


      • näinonnäreet
        voi_yhen_kerran kirjoitti:

        Todista väitteesi. Kerro Volsujesi rekisterinumerot, jotta voimme tarkistaa autojen historiasta, oletko omistanut niitä.
        Kyllä sinä voit anonyyminä satuilla omistaneesi vaikka kuinka monta Volkkaria.

        Tuota...... Muistan kyllä rekkarit, ei siinä mitään. Miten ihmeessä tarkistaisit trafista rekisteritunnuksen perusteella ANONYYMINÄ esiintyvän nimimerkin? Miten trafi voisi osata kirjata vanhan volsuni omistajaksi erään nimimerkin "näinonnäreet" joka kirjoittaa Suomi24 saitilla? Että tää mua hämää.
        Eikä minusta ole häpeä tunnustaa omistaneensa kolme huonoa autoa peräjälkeen. Älykäs ihminen myöntää virheensä, ja ottaa opiksi. Minä otin opikseni. Haluan jakaa sen teidän muidenkin kanssa!


      • tarvitaan_logiikkaa

        Et sinä kyllä mikään Einstein ole jos et hiffaa mitä rekkarien kertomisella voidaan tässä asiassa selvittää.
        Jos ilmoittamiesi kolmen Volkkarin rekisteritietojen historiasta löytyy sama omistaja kuin niitten jälkeen Nissanin, asia on selvä ilman nimimerkkien selvitystäkin. Siispä rekisterinumeroita kehiin. Nissanin rekkaria ei tarvitse edes kertoa. Naapurien tai satunnaisten kadun varresta poimittujen rekkareiden luetteleminen paljastuu heti.


      • voi_yhen_kerran
        tarvitaan_logiikkaa kirjoitti:

        Et sinä kyllä mikään Einstein ole jos et hiffaa mitä rekkarien kertomisella voidaan tässä asiassa selvittää.
        Jos ilmoittamiesi kolmen Volkkarin rekisteritietojen historiasta löytyy sama omistaja kuin niitten jälkeen Nissanin, asia on selvä ilman nimimerkkien selvitystäkin. Siispä rekisterinumeroita kehiin. Nissanin rekkaria ei tarvitse edes kertoa. Naapurien tai satunnaisten kadun varresta poimittujen rekkareiden luetteleminen paljastuu heti.

        Näin on. Tyyppi yritti olla hirveän nokkela ja päästä valehtelukierteen pinteestä, mutta sananlaskussakin sanotaan, että valheella on lyhyet jäljet.


      • voikahenkerran

        Ja mistähän tuollaista tietoa on saatavissa? Siis, rekisterinumeron perusteella kaikki edelliset omistajat ja mihin autoon kukin on omansa vaihtaneet. Kertokaa te jotka ette ole Einsteinejä.


      • tarvitaan_logiikkaa
        voikahenkerran kirjoitti:

        Ja mistähän tuollaista tietoa on saatavissa? Siis, rekisterinumeron perusteella kaikki edelliset omistajat ja mihin autoon kukin on omansa vaihtaneet. Kertokaa te jotka ette ole Einsteinejä.

        Tästä omistajahistoria (löytyy myös esimerkki): https://www.autorekisteri.fi/?gclid=CPSljOu8zc4CFQtAGwodLOgFMA
        Kerropa siis omistamiesi Volkkarien rekisterinumerot niin tiedämme kuka olet!
        "..mihin autoon kukin on omansa vaihtaneet." Sinä itse kerroit tämän kun sanoit kolmen Volkkarin jälkeen vaihtaneesi Nissaniin!


      • näinonnäreet

        Ai niin, no nyt ymmärrän tarkoituksesi! Ajattelit että tehdään niin kuin sinulla oli jo pienenä tapana: "Jos minä näytän omani, niin sinäkin näytät". Sit ollaan ystäviä!
        Toi on hirmuisen herttaista, mutta haluan tässä säilyttää intimiteettini. Sitäpaitsi, jos pidät kertomustani keksittynä, ei se tee sitä yhtään uskottavammaksi, vaikka saisitkin selville, että olen ihan todella omistanut ne kolme volsua. Päin vastoin: Saatuasi selville, että kirjoittamani oli tuolta osin ihan paikkansa pitävää, sinun mieliharmisi vain pahentuisi. Sitten siirtyisit jankkaamaan jotain seuraavaa asiaa, jota taas ruvettaisiin todistelemaan. Niin kuin se yksi toinen, joka täällä jauhaa sitä huoltolaskujuttua: Että mihinkään korjaukseen ei usko, jollei lähetä hänelle huoltolaskua. No jos ei usko niin ei usko. Järkevä ihminen ottaa huomioon muiden kokemukset tehdessään omaa ratkaisuaan. Ei meillä kenelläkään ole valtuutusta lisätä järkeä lähimmäisemme pääkoppaan. Mutta omia päätöksiään voimme harkita uudessa valossa.


      • Pakkorako_
        hyvävolsu kirjoitti:

        Ja 100 % Volkkarin ostaneista valitsee seuraavaksi Volkkarin.

        kun mikään muu liike ei suostu ottamaan Vokkeloa vaihdossa ja merkkiliikekin haluaa vastuuvapauden käytettynä myymäänsä Vokkeloon ainakin jakopään ja vaihteiston osalta. Siitä vaan rohkeat fanit ostelemaan, muut eivät uskalla.


      • voikahenkerran
        tarvitaan_logiikkaa kirjoitti:

        Tästä omistajahistoria (löytyy myös esimerkki): https://www.autorekisteri.fi/?gclid=CPSljOu8zc4CFQtAGwodLOgFMA
        Kerropa siis omistamiesi Volkkarien rekisterinumerot niin tiedämme kuka olet!
        "..mihin autoon kukin on omansa vaihtaneet." Sinä itse kerroit tämän kun sanoit kolmen Volkkarin jälkeen vaihtaneesi Nissaniin!

        No mistä sen näkee, että mihin autoon on vaihtanut? Minulla ei ole ollut yhtään volkkaria, eikä tule olemaan. Eikä ole Datsuniakaan.


      • logiikkasi_ontuu
        voikahenkerran kirjoitti:

        No mistä sen näkee, että mihin autoon on vaihtanut? Minulla ei ole ollut yhtään volkkaria, eikä tule olemaan. Eikä ole Datsuniakaan.

        Ei tarvitse tietää mihin joku naapurikylän jantteri on autonsa vaihtanut, vaan tässä tapauksessa olennaista on kolmen volkkarin katkeamaton ketju johon trolli viittasi.


      • voikahenkerran
        logiikkasi_ontuu kirjoitti:

        Ei tarvitse tietää mihin joku naapurikylän jantteri on autonsa vaihtanut, vaan tässä tapauksessa olennaista on kolmen volkkarin katkeamaton ketju johon trolli viittasi.

        Kyllähän tuossa kaveri väitti sen olevan helppo selvittää vaikka ei olekaan Einstein. Kertokoon nyt kaikille muillekin miten se tapahtuu jos muutkin haluaa selvittää.


    • Toyota-trollipojun

      skitsofrenia paljastuu tässäkin keskustelussa inttämisenä ja mielettömänä väittelynä. Sitä tässä vaan ihmetellään, kuinka jokin organisaatio suostuu maksamaan näin paskalle trollille joka vain huonontaa Volkkarikonsernin uskottavuutta sairaalla sekoilullaan.

    • tässä.faktat

      "VW konsernilla ei ole enää varaa uudistaa mallejaan ja se joutuu jättämään monia vanhoja mallejakin pois tuotannosta. Trollipoju ilkkui kun Toyota lopettaa jenkeissä yhden nuorisomallin tuotannon mikä ei ole mitään Vw-konsernin mallien lopetukseen ja ilmeisesti useamman konsernimerkin myyntiin. Nyt on Vw:llä hätä päällä, oikeasti."

      Eipä näytä olevan terolla taaskaan muuta konstia kuin suoranainen valehtelu. Vaan eipä ole ensimmäinen kerta kun pinokkia valehtelee. En vaan ymmärrä miten joku on niin tyhmä että kuvittelee että tuollaisesta ei jää kiinni.
      VW on ollut vuosikausia maailman suurin tuotekehittäjä. Ei vain autoteollisuudessa vaan kaikki teollisuuden alat huomioiden. Sen tuotekehitysbudjetti 15 miljardia on lähes kaksinkertainen tojon vastaavaan verrattuna.

      Hyvä esimerkki on Avensis jota toyota on joutunut faceliftaamaan kaksi kertaa joka on selkeä osoitus siitä että rahaa oikeaan kehitykseen ei ole vaan vanhaa raatoa fiksataan ulkonäöllisesti mutta teknisesti Ave on jo vuosikymmenen vanha. Vastaavasti VW:n uusi Passat on teknisesti täysin uusi auto vaikka ulkonäkö ei paljoa muuttunutkaan.

      Ja tuo lopetettu Scion ei ollut vain malli vaan kokonainen merkki. Sama kuin VW olisi lopettanut Skodan tai Toyota Lexuksen. Että vähän isompi asia kuin yhden mallin lopettaminen.

      Rahapuolella tuo on ymmärrettää koska Toyotan tulos sukeltaa 44% ja VW:n tulos vastaavasti on niin kova että se joutui antamaan positiivisen pörssivaroituksen.

      Nämä siis kaikki faktaa eikä dementikkojen omassa päässä keksimiä juttuja.

      http://www.strategyand.pwc.com/global/home/what-we-think/innovation1000/top-20-rd-spenders-2015

      • asiakkaatlähtee

        Volkkari on tuotekehittelyssään keskittynyt vain siihen miten auton voi tehdä halvimmalla. Voiton maksimointi näkyy viime vuosikymmenen aikana laadun romahtamisena. Hintaa näistä päätöksistä aletaan vasta maksamaan.


      • Aasintuntija
        asiakkaatlähtee kirjoitti:

        Volkkari on tuotekehittelyssään keskittynyt vain siihen miten auton voi tehdä halvimmalla. Voiton maksimointi näkyy viime vuosikymmenen aikana laadun romahtamisena. Hintaa näistä päätöksistä aletaan vasta maksamaan.

        Onpa siinä taas blondi parturikampaaja kommentoimassa autotekniikkaa.
        On sulla näköjään vapaata aikaa näpytelä kun odottaa että asiakkaan permis kuivaa.


      • totuusosuu
        Aasintuntija kirjoitti:

        Onpa siinä taas blondi parturikampaaja kommentoimassa autotekniikkaa.
        On sulla näköjään vapaata aikaa näpytelä kun odottaa että asiakkaan permis kuivaa.

        Ja taas on Volkkari-villet hädissään.


      • Sittenhän

        Volkswagenilla ei pitäisi olla mitään hätää hoitaa kymmenien jos ei sadan miljardin kuluja jotka syntyivät pelkästä päästöhuijauksesta. Jostakin syystä tilanne näyttää aivan toisenlaiselta täältä Saksasta katsoen.


      • asdfadsf
        asiakkaatlähtee kirjoitti:

        Volkkari on tuotekehittelyssään keskittynyt vain siihen miten auton voi tehdä halvimmalla. Voiton maksimointi näkyy viime vuosikymmenen aikana laadun romahtamisena. Hintaa näistä päätöksistä aletaan vasta maksamaan.

        "Voiton maksimointi näkyy viime vuosikymmenen aikana laadun romahtamisena. Hintaa näistä päätöksistä aletaan vasta maksamaan. "

        Juuri näin ja voi kestää hyvinkin pari vuosikymmentä saada menetetty maine takaisin ja se vaatii sekä testivoittoja, kestotestivoittoja että lisäksi tyytyväisiä asiakkaita.

        Volkkarilla on edessään kivinen tie. Volkkari tuhosi muutamassa vuodessa usean vuosikymmenen ajan kerätyn hyvän maineen.


    • voi_yhen_kerran

      "näinonnäreet" nimimerkki ei kertonut aiempien kolmen Volkkarin rekisteritunnusta koska hänellä ei ole todellisuudessa ollut yhtään Volkkaria. Olisimme tarkistaneet asian, jotta kirjoittaako hän totta. Ilmeisesti nimimerkki "voikahenkerran" on sama tyyppi. Yritti panna tarkistamismahdolisuuden eholle.
      Edelleen, valheella on lyhyet jäljet.

      • Uskokaa_nyt

        Trollipojulla on vain yh-äipän sosiaalisektorin tuella ostama käytetty Helkama Raisu. Isäänsä ei ole koskaan edes nähnyt joten miehen malli, vaikka huonokin, pojulta puuttuu.


      • voikahenkerran

        Ei olisi tarvinnut hätääntyä. Kyllä ihan eri henkilöitä ollaan. Minua itseäni kiinnostaa tuo auton historian selvittäminen helposti jostain tietolähteestä. Tiedän kyllä, että nykyisen omistajan saa tietoon, mutta että kaikki ja jopa mihin autoon on vaihtanut. Noista minä haluaisin tietää.


      • näinonnäreet

        Tässä näkyy hyvin näiden volsukauppiaiden olematon kyky sietää kritiikkiä. Kun ottaa puheeksi ihan yleisesti tiedossa olevia volsun ongelmia, ja kertoo mitä omia kokemuksia niistä on kertynyt, kavereilla pimenee päässä. Kun eväitä asialliseen keskusteluun ei ole, ei tietenkään ole, vuorovaikutustaitoihin olisi perehdytty vasta peruskoulun yläasteella, mennään alkeelliseen "trolli sitä ja trolli tätä" puolustukseen, sekä nimittelyyn. Tästä puuttuu enää ne klassiset "Isäs oli jne..." Mutta tuollainen kirjoittelu kertoo ainoastaan kirjoittajasta itsestään.
        Hyvin suosittu argumentti on myös väite, ettei volsuun tyytymättömällä autoilijalla ole volsua koskaan ollutkaan? Tuota logiikkaa en lainkaan ymmärrä. Todennäköisempää on se, ettei volsua laadukkaaksi autoksi kuvittelevalla ole koskaan ollut sellaista itsellään. Koska jos olisi, niin tietäisi mistä täällä puhutaan.


      • selväoireVW
        näinonnäreet kirjoitti:

        Tässä näkyy hyvin näiden volsukauppiaiden olematon kyky sietää kritiikkiä. Kun ottaa puheeksi ihan yleisesti tiedossa olevia volsun ongelmia, ja kertoo mitä omia kokemuksia niistä on kertynyt, kavereilla pimenee päässä. Kun eväitä asialliseen keskusteluun ei ole, ei tietenkään ole, vuorovaikutustaitoihin olisi perehdytty vasta peruskoulun yläasteella, mennään alkeelliseen "trolli sitä ja trolli tätä" puolustukseen, sekä nimittelyyn. Tästä puuttuu enää ne klassiset "Isäs oli jne..." Mutta tuollainen kirjoittelu kertoo ainoastaan kirjoittajasta itsestään.
        Hyvin suosittu argumentti on myös väite, ettei volsuun tyytymättömällä autoilijalla ole volsua koskaan ollutkaan? Tuota logiikkaa en lainkaan ymmärrä. Todennäköisempää on se, ettei volsua laadukkaaksi autoksi kuvittelevalla ole koskaan ollut sellaista itsellään. Koska jos olisi, niin tietäisi mistä täällä puhutaan.

        Olisko narssismi vallannut VW autojen omistajat?


    • Harhaanjohdettu

      Älä höpötä. Volkkarin omistaminen vain tekee elämästä mielenkiintoista. Nytkin puoli miljoonaa onnekasta pääsee käymään pajalla omaan laskuunsa. Aikaa tuhraantuu jokaiselta ainakin pari tuntia eli miljoona tuntia pelkästään 1.2TDI ostaneiden aikaa. Eli nämä ihmiset lahjoittattavat aikaansa ainkain 500 henkilötyövuoden verran. Ajatelkaa mitä saisi aikaan 500 hengen yrityksen työpanoksella. Sillä tekisi vaikka 200 omakotitaloa vuodessa.

      http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vw-sai-luvan-korjata-seuraavat-460-000-paastoskandaaliautoa

      • pitkälista

        Ja taas päin persettä. Ei päivityksiä tehdä erillisellä käynnillä vaan määräaikaishuollon yhteydessä.
        Jos tuolla tavalla alkaisi laskemaan tojon takaisinkutsujen kustannuksia niin aika kalliiksi tulisi Tojon mokat Suomen kansantaloudelle.

        Merkki: Malli: Vikakohde: AloitusPvm: ValmistumisPvm:
        Toyota
        Auris
        Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12 19.01.16
        Toyota
        Auris
        Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
        Toyota
        Auris, Corolla, Verso, Aygo, Yaris, RAV4, iQ, Avensis
        Kaasupolkimen mekanismi 17.02.10
        Toyota
        Avensis
        Taka-alatukivarren kiinnitys 01.12.04
        Toyota
        Avensis
        ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
        Toyota
        Avensis
        Jarrutehostimen alipaineletku 13.06.05
        Toyota
        Avensis
        1AZ-FSE- ja 2AZ-FSE-moottori, autoyksilöstä riippuen joko bensiiniputki taikka sekä bensiiniputki että polttoainepumpun takaiskuventtiili. 01.02.11
        Toyota
        Avensis
        Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12 19.01.16
        Toyota
        Avensis
        CVT-vaihteisto 14.12.15 11.02.16
        Toyota
        Avensis SB1
        Ohjausakselin uraliitos 10.05.04
        Toyota
        Avensis Verso
        Polttoaineen täyttöputki 15.01.05
        Toyota
        Avensis, Corolla, Prius
        Ohjauksen väliakseli 01.03.13
        Toyota
        Avensis, Corolla, Yaris, Avensis Verso
        Etumatkustajan turvatyyny 07.02.14
        Toyota
        Aygo
        Taka-akselipalkki 05.02.14
        Toyota
        Aygo
        Etuiskunvaimentimet 05.08.15
        Toyota
        Corolla
        ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
        Toyota
        Corolla
        Jarrutehostimen alipaineletku 13.06.05
        Toyota
        Corolla
        Takajarrusatuloiden kiinnityspultit 18.07.08
        Toyota
        Corolla
        Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
        Toyota
        Corolla Verso
        Turvatyynyjärjestelmän ohjausyksikkö 25.09.06
        Toyota
        Corolla, Verso
        Ohjauspyörän kiinnitysmutteri 31.01.14
        Toyota
        Hilux ja 4Runner
        Ohjausvivuston välivarsi 10.10.05
        Toyota
        Hilux, RAV4
        Spiraalikaapeli 22.08.14
        Toyota
        iQ
        Sähköisen ohjaustehostimen (EPS) ECU (ohjainyksikkö) 01.11.10
        Toyota
        IS250, GS300
        Polttoaineen paineensäädin 22.04.16
        Toyota
        Land Cruiser
        Pääjarrusylinterin tiiviste 29.09.06
        Toyota
        Land Cruiser 100
        Ohjausakseli 10.08.10 27.10.11
        Toyota
        Land Cruiser 150
        VSC ECU 28.04.10 04.12.15
        Toyota
        Land Cruiser 90
        takavetoakselin laippa 02.06.06 04.12.15
        Toyota
        Land Cruiser 95
        Etupyörien alapallonivel 07.06.05
        Toyota
        Prius
        Jarruvalokatkaisija 02.12.04 06.11.06
        Toyota
        Prius
        ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
        Toyota
        Prius
        Jarrujärjestelmän ohjelmistopäivitys. 24.02.10 06.08.15
        Toyota
        Prius
        Sähköinen ohjaustehostin 01.06.11 11.09.11
        Toyota
        Prius
        Sähköinen vesipumppu 31.03.13
        Toyota
        Prius
        Jarrutehostimen pumppu 04.09.14
        Toyota
        RAV4
        Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12 19.01.16
        Toyota
        RAV4
        Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
        Toyota
        RAV4
        Takaistuimen runko 11.03.16
        Toyota
        RAV4
        Takaistuimen runko 11.03.16
        Toyota
        RAV4 2.0 D-4D 4WD
        peltivanne 06.04.06
        Toyota
        Toyota Avensis
        Ajovakauden hallintajärjestelmän kiertoliiketunnistin 01.09.04
        Toyota
        Toyota Celica, Toyota Yaris, Toyoya Yaris Verso
        Jarrupääsylinteri 01.10.04
        Toyota
        Verso
        Panoraamakaton lasi 01.11.11
        Toyota
        Verso
        Polttoaineensuodatin ja huoltoinformaatio 19.06.14
        Toyota
        Verso
        Kuristinläppäkotelo 01.03.16
        Toyota
        Verso-S, Yaris
        Ohjaustehostimen ohjainyksikkö 22.05.14
        Toyota
        Yaris
        Kampiakselin asentotunnistimen liitin 29.09.06
        Toyota
        Yaris
        Etu- ja/tai takaniskatukien lukitsin 02.05.07
        Toyota
        Yaris
        Etupenkkien sivuturvatyyny 02.05.07
        Toyota
        Yaris
        Turvavyönkiristin 28.01.09
        Toyota
        Yaris
        A-pilarin verhous 23.08.11
        Toyota
        Yaris
        Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
        Toyota
        Yaris
        Takapyörien navat 01.04.15
        Toyota
        Yaris
        Kuljettajan etuturvatyyny 27.10.15
        Toyota
        Yaris
        Takaistuimen turvavoiden keskiosat 04.05.16
        Toyota
        Yaris
        Etuiskunvaimentimien yläpäiden tukien laakerit 03.08.16
        Toyota
        Yaris Hybrid
        Jarrunestesäiliö 01.04.15
        Toyota
        Yaris Verso
        Kampiakselin asentotunnistimen liitin 29.09.06
        Toyota
        Yaris, Avensis Verso
        Etumatkustajan etuturvatyyny 30.10.15
        Toyota
        Yaris, Urban Cruiser
        Etuistuimen kisko 11.08.14
        Toyota
        Yaris, Urban Cruiser, Corolla, Auris, RAV4
        Ikkunannostimen pääkatkaisin 10.12.15
        Toyota
        Yaris, Urban Cruiser, iQ, Corolla, Auris, Verso-S
        1ND-TV-moottorin imujärjestelmä ja ohjainyksikkö 02.03.15


      • pitkälista

        Ja taas päin persettä. Ei päivityksiä tehdä erillisellä käynnillä vaan määräaikaishuollon yhteydessä.
        Jos tuolla tavalla alkaisi laskemaan tojon takaisinkutsujen kustannuksia niin aika kalliiksi tulisi Tojon mokat Suomen kansantaloudelle.

        Merkki: Malli: Vikakohde: AloitusPvm: ValmistumisPvm:
        Toyota
        Auris
        Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12 19.01.16
        Toyota
        Auris
        Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
        Toyota
        Auris, Corolla, Verso, Aygo, Yaris, RAV4, iQ, Avensis
        Kaasupolkimen mekanismi 17.02.10
        Toyota
        Avensis
        Taka-alatukivarren kiinnitys 01.12.04
        Toyota
        Avensis
        ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
        Toyota
        Avensis
        Jarrutehostimen alipaineletku 13.06.05
        Toyota
        Avensis
        1AZ-FSE- ja 2AZ-FSE-moottori, autoyksilöstä riippuen joko bensiiniputki taikka sekä bensiiniputki että polttoainepumpun takaiskuventtiili. 01.02.11
        Toyota
        Avensis
        Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12 19.01.16
        Toyota
        Avensis
        CVT-vaihteisto 14.12.15 11.02.16
        Toyota
        Avensis SB1
        Ohjausakselin uraliitos 10.05.04
        Toyota
        Avensis Verso
        Polttoaineen täyttöputki 15.01.05
        Toyota
        Avensis, Corolla, Prius
        Ohjauksen väliakseli 01.03.13
        Toyota
        Avensis, Corolla, Yaris, Avensis Verso
        Etumatkustajan turvatyyny 07.02.14
        Toyota
        Aygo
        Taka-akselipalkki 05.02.14
        Toyota
        Aygo
        Etuiskunvaimentimet 05.08.15
        Toyota
        Corolla
        ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
        Toyota
        Corolla
        Jarrutehostimen alipaineletku 13.06.05
        Toyota
        Corolla
        Takajarrusatuloiden kiinnityspultit 18.07.08
        Toyota
        Corolla
        Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
        Toyota
        Corolla Verso
        Turvatyynyjärjestelmän ohjausyksikkö 25.09.06
        Toyota
        Corolla, Verso
        Ohjauspyörän kiinnitysmutteri 31.01.14
        Toyota
        Hilux ja 4Runner
        Ohjausvivuston välivarsi 10.10.05
        Toyota
        Hilux, RAV4
        Spiraalikaapeli 22.08.14
        Toyota
        iQ
        Sähköisen ohjaustehostimen (EPS) ECU (ohjainyksikkö) 01.11.10
        Toyota
        IS250, GS300
        Polttoaineen paineensäädin 22.04.16
        Toyota
        Land Cruiser
        Pääjarrusylinterin tiiviste 29.09.06
        Toyota
        Land Cruiser 100
        Ohjausakseli 10.08.10 27.10.11
        Toyota
        Land Cruiser 150
        VSC ECU 28.04.10 04.12.15
        Toyota
        Land Cruiser 90
        takavetoakselin laippa 02.06.06 04.12.15
        Toyota
        Land Cruiser 95
        Etupyörien alapallonivel 07.06.05
        Toyota
        Prius
        Jarruvalokatkaisija 02.12.04 06.11.06
        Toyota
        Prius
        ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
        Toyota
        Prius
        Jarrujärjestelmän ohjelmistopäivitys. 24.02.10 06.08.15
        Toyota
        Prius
        Sähköinen ohjaustehostin 01.06.11 11.09.11
        Toyota
        Prius
        Sähköinen vesipumppu 31.03.13
        Toyota
        Prius
        Jarrutehostimen pumppu 04.09.14
        Toyota
        RAV4
        Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12 19.01.16
        Toyota
        RAV4
        Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
        Toyota
        RAV4
        Takaistuimen runko 11.03.16
        Toyota
        RAV4
        Takaistuimen runko 11.03.16
        Toyota
        RAV4 2.0 D-4D 4WD
        peltivanne 06.04.06
        Toyota
        Toyota Avensis
        Ajovakauden hallintajärjestelmän kiertoliiketunnistin 01.09.04
        Toyota
        Toyota Celica, Toyota Yaris, Toyoya Yaris Verso
        Jarrupääsylinteri 01.10.04
        Toyota
        Verso
        Panoraamakaton lasi 01.11.11
        Toyota
        Verso
        Polttoaineensuodatin ja huoltoinformaatio 19.06.14
        Toyota
        Verso
        Kuristinläppäkotelo 01.03.16
        Toyota
        Verso-S, Yaris
        Ohjaustehostimen ohjainyksikkö 22.05.14
        Toyota
        Yaris
        Kampiakselin asentotunnistimen liitin 29.09.06
        Toyota
        Yaris
        Etu- ja/tai takaniskatukien lukitsin 02.05.07
        Toyota
        Yaris
        Etupenkkien sivuturvatyyny 02.05.07
        Toyota
        Yaris
        Turvavyönkiristin 28.01.09
        Toyota
        Yaris
        A-pilarin verhous 23.08.11
        Toyota
        Yaris
        Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
        Toyota
        Yaris
        Takapyörien navat 01.04.15
        Toyota
        Yaris
        Kuljettajan etuturvatyyny 27.10.15
        Toyota
        Yaris
        Takaistuimen turvavoiden keskiosat 04.05.16
        Toyota
        Yaris
        Etuiskunvaimentimien yläpäiden tukien laakerit 03.08.16
        Toyota
        Yaris Hybrid
        Jarrunestesäiliö 01.04.15
        Toyota
        Yaris Verso
        Kampiakselin asentotunnistimen liitin 29.09.06
        Toyota
        Yaris, Avensis Verso
        Etumatkustajan etuturvatyyny 30.10.15
        Toyota
        Yaris, Urban Cruiser
        Etuistuimen kisko 11.08.14
        Toyota
        Yaris, Urban Cruiser, Corolla, Auris, RAV4
        Ikkunannostimen pääkatkaisin 10.12.15
        Toyota
        Yaris, Urban Cruiser, iQ, Corolla, Auris, Verso-S
        1ND-TV-moottorin imujärjestelmä ja ohjainyksikkö 02.03.15


      • johanontakuu

        Onhan tuossa toiminnassa aikamoinen ero. Toyota korjaa pienimmätkin mahdolliset viat omatoimisesti takaisinkutsuina. Volkkarilla taas tuomioistuimen päätöksellä tai joukkokanteena. Muuten asiakas maksaa kaiken.


    • Totuus_sattuu_vw

      Volkkarilla nuo viat hoidetaan fiksummin. Siellä missä Saksa ei pysty sanelemaan määräyksiä VW määrätään romutettaviksi. Kuten nyt Jenkeissä paalataan liki 500000 VW autoa, koska niistä ei korjaamallakaan saa laillisia.

    • Paalaaja

      Laittakaa tänne sitte videota nähtäväksi, kun Golfeja aletaan Jenkeissä paalaamaan oikein urakalla.

      • eiasialinjaVWskoda

        lohkoon reikä ja osiakaan ei saa kierrättää.eikö se niin mennyt Usan malli?


    • kysympähän_vaan

      Miksi jenkeissä romutettavan VW omistajalle maksetaan vielä auton oletetun hinnan päälle 20000$ rahaa....kärsimyksestä ja siitä että on tullut huijatuksi.
      Meillä aito natsiuskovainen laittaa huijasVokkeloon ensin 20000€ korjauksiin ja sitten 25000€ että saa uuden samanlaisen. Kummatko autonomistajat ovat mielestänne idiootteja.

      • sekö_harmittaa

        No kysy!


    • valehteluonyleistä

      Lapsenomaista vänkäämistä tuo yllä oleva. Jotakin trollia otti aivoon , kun kysellään laskujen perään ja suututaan siitä. Miksi sitten vetoatte näihin itse maksettuihin takuuaikaisiin laskuihin, jos niitä ei mistään löydy edes yhtä ainoaa. Väittää voi mitä tahansa, se on ainoa totuus, joka trolleilta löytyy. Enkä ymmärrä tätä asiakas maksaa jauhamista, koska aina asiakas sen remontin maksaa takuuajan jälkeen. Myös trolleilla on oma käsitys siitä, ettei takuuajan jälkeen volsulla voi olla mitään takuuajan jälkeistä korvausmenetelmää. Ja miksi täällä ei saa haukkua mitään muuta automerkkiä, mutta volsua saa vapaasti haukkua, ja yleensä törkeästi valehtelemalla?

      • Volkkari_on_hyvä

        Ei saa kertoa totuutta Tojosta. Tojomyyjä loukkaantuu ja haukku sinut alimpaan helvettiin.


      • Das.vilppi
        Volkkari_on_hyvä kirjoitti:

        Ei saa kertoa totuutta Tojosta. Tojomyyjä loukkaantuu ja haukku sinut alimpaan helvettiin.

        Toyota on luotettava eikä huijaa ja säilyttää arvonsa. VW on luotettavuuden pahinta pohjasakkaa. Kuka haluaisi esim käytettyä tsi/ dsg katiskaa raastamaan hermojaan. Eihän niitä huoli edes kaikki liikkeetkään vaihdossa!


      • Volkkari_on_hyvä
        Das.vilppi kirjoitti:

        Toyota on luotettava eikä huijaa ja säilyttää arvonsa. VW on luotettavuuden pahinta pohjasakkaa. Kuka haluaisi esim käytettyä tsi/ dsg katiskaa raastamaan hermojaan. Eihän niitä huoli edes kaikki liikkeetkään vaihdossa!

        Kerro liike, joka ei huoli tsi koneellista autoa.


      • seataudiskodaVWsama
        Volkkari_on_hyvä kirjoitti:

        Kerro liike, joka ei huoli tsi koneellista autoa.

        Eikös se ole vaikea myytävä jos ketjujakopää on tsi autossa.

        uutisissahan tuosta on ollut että liikkeet karttaa vaihdossa..

        googlehaku varmaan löytää


      • Remonttivaraa
        Volkkari_on_hyvä kirjoitti:

        Kerro liike, joka ei huoli tsi koneellista autoa.

        Vaihtohyvityksellähän se ei kiitos on sanottu, ennen kuin asiakas edes tajuaa... toisiin merkkeihin pitää varata pelivaraa autoliikkeessä enemmän kuin toisiin, eiköhän se autojen hinnoitteluohjelma osaa ja tiedä keskimääräiset remonttilukemat...


    • Seniori1

      Tuskin tulet katumaan, jos vaihdat Tojoon. Tojo on auto siinä missä muutkin. Ei sen maine ja myynti ole tyhjästä syntynyt.

      • tässä_neuvo

        Ole uskossasi luja. Hae vahvistusta uskoosi toisilta tojotisteilta.


      • toiseksi.viimeinen
        tässä_neuvo kirjoitti:

        Ole uskossasi luja. Hae vahvistusta uskoosi toisilta tojotisteilta.

        Esimakua saa VW-laadusta jo Autobildin teettämästä laatu- ja luotettavuustutkimuksesta. VW- fanaatikot tietävät varsin hyvin VW:n sijoituksen mutta eivät kerro. Ei ole VW-myyjän lasikopin seinälläkään näkynyt eikä mitään juttua päästöhuijausuutisistakaan.


      • eikestäkäyttöäVWskoda

      • Volkkari_on_hyvä

      • Volkkari_on_hyvä kirjoitti:

        Hyvä, että konfirmoit uskoasi. Ei se ole paha asia. Meitä laatuautojen omistajia konfirmaatiosi lähinnä huvittaa. Mutta älä lannistu näistä sanoista. Voimia sinulle.

        Tuo oli valitettavasti ihan faktaa. Ei mtv:n toimittajat ole mitään nimettömiä paskanpuhujia kuten täällä trollilandiassa (vw-fanit).


      • Volkkari_on_hyvä
        HYPERTODELLlSUUS kirjoitti:

        Tuo oli valitettavasti ihan faktaa. Ei mtv:n toimittajat ole mitään nimettömiä paskanpuhujia kuten täällä trollilandiassa (vw-fanit).

        Voimia sinulle, minähän jo toivotin sitä.


    • hyvä_neuvo

      Ruostesuojaa tojosi sitten heti uutena. Muuten on pahoja ruosteongelmia edessäsi tulevaisuudessa.

    • suklaapossu

      Todella ihanaa elämää.

    • Tojotasnko

      Auris?

    • sovitaankonäin

      Heh, jos tää oli tarkoitettu vitsiksi, huono. Eihän itä-autoa voi edes verrata länsimaiseen premiumiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe