Täällä vw golfin ja skoda octavian omistanut miettii seuraavaa siirtoa. Onko palstalla Toyotaan vaihtaneita, millainen on Toyota-maailma VW-maailman jälkeen?
Siirtyminen Toyotaan
92
652
Vastaukset
- Toipet
Vastaus kysymykseen helppo huoletonta elämää..
- Hei_me_leijaillaan
Tojomiehen laulu alkaa sanoin: "kumipallona luokses leijailen...." On kuin ajaisi etupyörät koko ajan ilmassa.
- hypoteettinenHarha
Ei kukaan tuollaista vaihtoa tee, eikä edes harkitse. Jos on tottunut hyviin ominaisuuksin, niin mikä saisi vaihtamaan vaappuvaan ajokoiraan jota pitää ohjastaa, että pysyy viivojen välissä. Jo Toyota on se kaikkein ruostuvinkin nykyään.
- entvw_nykToymies
Ehkä vähemmän voisit kirjoittaa paskaa -> Jo Toyota on se kaikkein ruostuvinkin nykyään"... ihanko totta, no ei todellakaan ja tälläistä paskaa heittää vaan tyyppi, joka haluaa mollata kyseistä merkkiä.
Mulla oli VW ja vaihdoin Toyotaan, ja VW:n en tule enää koskaan palaamaan, korjauksia ja lisäksi ne maksaa aivan liikaa, ja samalla hinnalla saa Toyotan, jossa on ominaisuuksia selvästi enempi kuin VW:ssä jossa saakin sitten maksaa niistä ominaisuuksista lisää reilusti, että edes pääsisi lähellekään Toyotan varustelua ja eihän se edes kannata kun VW on korjaamolla. - Ymmärrä_nyt
entvw_nykToymies kirjoitti:
Ehkä vähemmän voisit kirjoittaa paskaa -> Jo Toyota on se kaikkein ruostuvinkin nykyään"... ihanko totta, no ei todellakaan ja tälläistä paskaa heittää vaan tyyppi, joka haluaa mollata kyseistä merkkiä.
Mulla oli VW ja vaihdoin Toyotaan, ja VW:n en tule enää koskaan palaamaan, korjauksia ja lisäksi ne maksaa aivan liikaa, ja samalla hinnalla saa Toyotan, jossa on ominaisuuksia selvästi enempi kuin VW:ssä jossa saakin sitten maksaa niistä ominaisuuksista lisää reilusti, että edes pääsisi lähellekään Toyotan varustelua ja eihän se edes kannata kun VW on korjaamolla.että Toyota-palstan trollipojulle maksetaan siitä että se tekee kaikkensa Toyotaa solvatakseen. Epäonnistuu siinäkin surkeasti kuten on epäonnistunut koko elämässään. Ei kai skitsofreenikolta voi paljoa enempää odottaakaan. Yhtä sitkeä tuo poju ainakin on kuin joku kehitysvammainen.
- mielenhäiriössä
entvw_nykToymies kirjoitti:
Ehkä vähemmän voisit kirjoittaa paskaa -> Jo Toyota on se kaikkein ruostuvinkin nykyään"... ihanko totta, no ei todellakaan ja tälläistä paskaa heittää vaan tyyppi, joka haluaa mollata kyseistä merkkiä.
Mulla oli VW ja vaihdoin Toyotaan, ja VW:n en tule enää koskaan palaamaan, korjauksia ja lisäksi ne maksaa aivan liikaa, ja samalla hinnalla saa Toyotan, jossa on ominaisuuksia selvästi enempi kuin VW:ssä jossa saakin sitten maksaa niistä ominaisuuksista lisää reilusti, että edes pääsisi lähellekään Toyotan varustelua ja eihän se edes kannata kun VW on korjaamolla.Ominaisuudet kiinnostaakin jos joku oikeasti näillä sanoilla kehuu valintaansa kun huomaa tulleensa hieman luotettavuushypetyksen nimissä pettyneeksi, kuin toyotaansa ei oikein muuten voi kehua.
Olisivat laittaneet edes nokkapeltiin kaasujouset, takaledit on vitsi ,matot epäsiistit heti uudesta, penkitkin nuhjuutuun nopeammin kuin volkkarissa, keskikulutus ja muut ajotietokoneen tiedot ? kuluttaa enemmän kuin luvataan, öljyn vähenemisestä ei tiedä mitään ennekuin on myöhäistä, vakionopeus ominaisuus hankala, mitään enempää tai parempaa en keksi väkisinkään mitä ei esim. entisessä passatissa 2007 oli verrattuna nykyiseen 2012 mallin avensikseen joka saa lähteä heti kun aika tulee. - öljypoltinaudiVWskoda
mielenhäiriössä kirjoitti:
Ominaisuudet kiinnostaakin jos joku oikeasti näillä sanoilla kehuu valintaansa kun huomaa tulleensa hieman luotettavuushypetyksen nimissä pettyneeksi, kuin toyotaansa ei oikein muuten voi kehua.
Olisivat laittaneet edes nokkapeltiin kaasujouset, takaledit on vitsi ,matot epäsiistit heti uudesta, penkitkin nuhjuutuun nopeammin kuin volkkarissa, keskikulutus ja muut ajotietokoneen tiedot ? kuluttaa enemmän kuin luvataan, öljyn vähenemisestä ei tiedä mitään ennekuin on myöhäistä, vakionopeus ominaisuus hankala, mitään enempää tai parempaa en keksi väkisinkään mitä ei esim. entisessä passatissa 2007 oli verrattuna nykyiseen 2012 mallin avensikseen joka saa lähteä heti kun aika tulee.No laita TSI/DSG ihme alle ja maksa tuhansia ajosta?
- huoletonelämä
Aika paljon enemmän on käytössä aikaa johonkin muuhun mikä meni ennen volkkarikorjaamolla.
- äläepäröi
Aivan kuin heräisit painajais unesta. Tulet huomaamaan kuinka autoilu voi ollakin mukaavaa ja huoletonta vuodesta toiseen. Älä epäröi hetkeäkään, sen takaan että elosi on kuin silkkiä Volsu painajaisten jälkeen ja sen entisen volsu kloonin ja kommari itä auton jälkeen.
- oma.mielipide
Tähän mitään lisäämättä tai poistamatta, asia on juuri tarkalleen näin. Volkkarilla menetetyn mielenrauhan voi palauttaa T o y o t a l l a
- KyykmanAhdistuuJälleen
Kyykmanin takuualoitukset ja taatut omat sivupersoonat vastailee.
- Satujajatarinoita
Aika teoreettinen tilanne. Jos volsukuski vaihtaa merkkiä niin uusi merkki tuskin tojo. Ford, rellu, bemari, mersu tai joku muu euromerkki. Tuskin wokkipannuun kukaan vaihtaisi.
- ex_tojofani
Ennemmin kävellen kuin tojoillen
- tyytyväinen_tähän
Omakohtainen kokemus. Minulla oli työsyhdeautona Skoda Octavia 1,2 TSI. Sain kuitenkin uuden työpaikan aivan asuntoni läheltä ja samalla tietysti työsuhdeauoetu lakkasi.
Koska tarvitsen autoa hyvin vähän päätin hankkia siihen tarpeeseen parin tonnin auton ja lopulta päädyin 1.6 Avensikseen vuosimallia 1998 ajettu 264000km.
Ensimmäisten päivien jälkeen minulle tuli tunne, että minua on huijattu oikein olan takaa. Eikä suinkaan tässä Avensis kaupassa vaan edellisen Octavian kohdalla. Miksi ihmeessä maksaa liki 30000€ autosta, jota paremman saa kahdella tuhannella eurolla. Avensis on Octaviaa suurempi tiloiltaan, hiljaisempi ajossa, lämpimämpi, suorituskyky lienee Avensiksessa myös hieman parempi, ainakin se kulkee tiellä kevyemmin. Avensiksen ergonomia on parempi kuin Octaviassa ja mikä parasta autoon ei tule tippaakaan vettä sateella.Polttoaineen kulutus on ihmeeksi erittäin lähellä Octaviaa vaikka kyseessä on yli 10 vuotta vanhempi auto.
Huolloista en maksanut ennenkään, enkä ole maksanut nytkään, mutta korjaamolla Octavia kävi useammin sen kahden vuoden aikana, joka kokemus kummastakin on.
Ajo-ominaisuudet ovat Avensiksessa vähintään yhtä hyvät.
Jos minulla olisi ollut todellinen kokemus tästä vanhakoppasesta Avensiksesta se olisi varmasti ollut autoni silloin kuin se oli ihan uusi.- Pojutus
Ensiksi vähän hintatietojen kritiikkiä. Vuosikymmenen vaihteen Octavia 1,2 TSI ei ole voinut maksaa liki 30.000 euroa muuten kuin ruksimalla käytännössä kaikki lisävarusteet kattoikkunaa myöten. Vastaavan 1,0 TSI:n saa nykyään laajimmalla varustelutasolla alkaen 25 tonnia. Varustelu ei siis ole verrannollinen Avensiksen karvalakkimalliin v:lta -98, jossa ei ole sivuturvatyynyjä, ajonvakautusta tai ajotietokonettakaan. Ja Octavian kokoluokan Toyota on nimeltään Corolla/Auris, ei suinkaan Ave.
Suorituskyky Avensis 1,6:ssa ei ole parempi kuin Octavia 1,2 TSI:ssä, vaan siinä on vain Toyotan tapaan yliherkkä kaasupoljin. Kuoppaan tai töyssyyn ajettaessa kaasun asento muuttuu, kun varvas hieman värähtää. Niinpä Ave-kuskin jalka on koko ajan kovassa lihasjännityksessä, koska vakionopeudensäädintä ei Terra-varustelussa ole.
Kytkinpoljin toimii tunnottomasti ja äkkinäisesti, jonka vuoksi auto usein sammahtaa liikennevaloista lähtiessä. Polkimen toimintaan on vaikea tottua edes vuosia kestäneen käytön jälkeen.
Jos kuljettajan mielestä Octavian ajo-ominaisuudet ovat yhtä huonot kuin Avensiksessa, ei niitä ole testattu lainkaan. Pienikoneisessa Avessa sähköinen ohjaus aiheuttaa maantiellä jatkuvan korjailuntarpeen, kun autoa ei saa millään menemään suoraan. Pitemmän matkan jälkeen on kuskilla tyypillisesti kipeät ranteet. Kaupungissa se on toki kevyt käännellä.
Lämmityslaite on laajalti kehuttu, siitä Avensikselle pisteet. - Molemmat_kokenut
Kytkimen toiminta on nimenomaan parempaa Avensiksessa ja verrattuna täysin hengittämään 1,2TSI:hin autoni todellakaan Sammu liikkeellelähdössä kuten Skoda.
Yliherkkä kaasupoljin......mitä ihmettä en ikinä ole kuullutkaan moisesta. Suorituskyky nyt vaan on parempi vanhassa Avessa kuin 1,2 Skodassa. Kovassa lihasjännitykses koko ajan....nyt naurattaa.
Aika epätoivoista on puolustelut kun 12 vuotta uudempi auto on huonompi kuin ikivanha 300000km ajettu.
Laadulla on kuitenkin tekijänsä kuten paskallakin. - Pojutus
Molemmat_kokenut kirjoitti:
Kytkimen toiminta on nimenomaan parempaa Avensiksessa ja verrattuna täysin hengittämään 1,2TSI:hin autoni todellakaan Sammu liikkeellelähdössä kuten Skoda.
Yliherkkä kaasupoljin......mitä ihmettä en ikinä ole kuullutkaan moisesta. Suorituskyky nyt vaan on parempi vanhassa Avessa kuin 1,2 Skodassa. Kovassa lihasjännitykses koko ajan....nyt naurattaa.
Aika epätoivoista on puolustelut kun 12 vuotta uudempi auto on huonompi kuin ikivanha 300000km ajettu.
Laadulla on kuitenkin tekijänsä kuten paskallakin."Yliherkkä kaasupoljin......mitä ihmettä en ikinä ole kuullutkaan moisesta."
No nytpä sitten kuulit. Erilaisia kokemuksia asiasta on erityisesti japanilaisautojen käyttäjillä, mutta myös muilla. Kannattaa ihan rauhassa opiskella asioita.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/10707067/avensis-2012
http://forum.motonet.fi/viewtopic.php?t=7935
" Useimmissa ajotilanteissa moottori tuntuu vaivattomalta ja kokoistaan tehokkaammalta. Jonkin verran tuntemuksiin vaikuttavat herkkä kaasupoljin ja moottorin kohtuullisen hiljainen käyntiääni, joka peittyy rengasmelun alle." http://www.autotalli.com/artikkeli/Autoarvio-Koeajossa-Toyota-Yaris-1.3-Vvt-I-Superior
"Liikkeelle päästään vaikeuksitta, joskin hieman aasialaistyyppinen, viittä vaille yliherkkä kaasupoljin kannustaa tarkkuuteen oikean nilkan käytössä turhan moottorin ryntäilyn välttämiseksi." http://tekniikanmaailma.fi/autot/ensitestit/tm-ensitesti-kia-ceed
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9741416/herkka-kaasu
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=11086.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=57515.0
http://slck.net/viewtopic.php?t=2736
http://www.hyundaiclubfinland.com/forum/index.php?topic=857.0
http://www.ts.fi/teemat/auto ja liikenne/1074294640/Peugeot 308n tehoversio katkee oikean karvansa
http://www.netikka.net/jari.kattelus/koeajot.htm (Mazda 6) - Jolluj
Pojutus kirjoitti:
Ensiksi vähän hintatietojen kritiikkiä. Vuosikymmenen vaihteen Octavia 1,2 TSI ei ole voinut maksaa liki 30.000 euroa muuten kuin ruksimalla käytännössä kaikki lisävarusteet kattoikkunaa myöten. Vastaavan 1,0 TSI:n saa nykyään laajimmalla varustelutasolla alkaen 25 tonnia. Varustelu ei siis ole verrannollinen Avensiksen karvalakkimalliin v:lta -98, jossa ei ole sivuturvatyynyjä, ajonvakautusta tai ajotietokonettakaan. Ja Octavian kokoluokan Toyota on nimeltään Corolla/Auris, ei suinkaan Ave.
Suorituskyky Avensis 1,6:ssa ei ole parempi kuin Octavia 1,2 TSI:ssä, vaan siinä on vain Toyotan tapaan yliherkkä kaasupoljin. Kuoppaan tai töyssyyn ajettaessa kaasun asento muuttuu, kun varvas hieman värähtää. Niinpä Ave-kuskin jalka on koko ajan kovassa lihasjännityksessä, koska vakionopeudensäädintä ei Terra-varustelussa ole.
Kytkinpoljin toimii tunnottomasti ja äkkinäisesti, jonka vuoksi auto usein sammahtaa liikennevaloista lähtiessä. Polkimen toimintaan on vaikea tottua edes vuosia kestäneen käytön jälkeen.
Jos kuljettajan mielestä Octavian ajo-ominaisuudet ovat yhtä huonot kuin Avensiksessa, ei niitä ole testattu lainkaan. Pienikoneisessa Avessa sähköinen ohjaus aiheuttaa maantiellä jatkuvan korjailuntarpeen, kun autoa ei saa millään menemään suoraan. Pitemmän matkan jälkeen on kuskilla tyypillisesti kipeät ranteet. Kaupungissa se on toki kevyt käännellä.
Lämmityslaite on laajalti kehuttu, siitä Avensikselle pisteet.Ei tossa avessa oo sähkönen ohjaustehostin..
- hjyu56t65
Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja, mazda taitaa olla paljonkin parempi kuin toyota.
Yhtä hyvä takuu, parempi menestys luottetavimpien autojen listoilla, mazda paremmin muotoiltu, aivan uusia malleja tullut ja tekniikkaa.
Toyota vähän laahustaa taas vanhoissa malleissa joita faceliftataan 10 vuoden ajan mutta jos on totoya henkinen niin mikäs siinä. Yariksesta on tullut ikävää palautetta ruostumisen kanssa, yaris pitäisi kauttaaltaan ruostesuojata kunnolla jos sellaista mielii. En tiedä mazdan ruostumis herkkyydestä..
vw skota seat audi, eikös noissa ole yhteistä samaa paska tekniikkaa ja kuuluuko muitakin autoja vielä.
Volkkari ole päivittänmyt mallistoaan viimeksi -90 luvulla?
Sama audillakin, tv juuri mainostetaan uutta a3, sama malli ollu jo varmaan 15 vuotta että jos hakee jotain uutta autosta niin audista sitä ei ainakaan saa eikä volkkarista. Toyotakin uudistaa muotoilua useammin.- VW-konsernilla
ei ole enää varaa uudistaa mallejaan ja se joutuu jättämään monia vanhoja mallejakin pois tuotannosta. Trollipoju ilkkui kun Toyota lopettaa jenkeissä yhden nuorisomallin tuotannon mikä ei ole mitään Vw-konsernin mallien lopetukseen ja ilmeisesti useamman konsernimerkin myyntiin. Nyt on Vw:llä hätä päällä, oikeasti.
- Auriksesta
Vaihdoin Golfiin ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Golfin ajo-ominaisuudet ovat huippua verrattuna aurikseen ja samoin polttoaineen kulutus putosi huomattavasti kun valitsin Golfin. VW Golf on sentääan auto,eikä sinne kuulu kivien ropinat hiekkatiellä. Samoin varaosahinnat ja vakuutukset ovat Golfissa edullisemmat.
- Jaöljymaistuu
Pienempi polttoaineen kulutus tietää yleensä ongelmia, koska kaikki pyörivä massa moottorissa on minimoitu ja alimitoitetut osat ei 100tkm kestä.
- mikäsäästöVW
Jaöljymaistuu kirjoitti:
Pienempi polttoaineen kulutus tietää yleensä ongelmia, koska kaikki pyörivä massa moottorissa on minimoitu ja alimitoitetut osat ei 100tkm kestä.
Ja tojotaan ei juuri varaosia tarvi ostaa vaikka olis vanha...
- Avensis_Kuski
mikäsäästöVW kirjoitti:
Ja tojotaan ei juuri varaosia tarvi ostaa vaikka olis vanha...
Toyotaan tarvitaan vain huoltotarvikkeita. Vikoja niissä ei ole koskaan. Minulla on kokemusta 48:sta Toyotasta. Yhdessäkään näissä omistamissani Toyotassa ei ole ollut ainuttakaan vikaa. Mikään muu merkki ei olisi pystynyt samaan.
- Kyllä_sinun
Avensis_Kuski kirjoitti:
Toyotaan tarvitaan vain huoltotarvikkeita. Vikoja niissä ei ole koskaan. Minulla on kokemusta 48:sta Toyotasta. Yhdessäkään näissä omistamissani Toyotassa ei ole ollut ainuttakaan vikaa. Mikään muu merkki ei olisi pystynyt samaan.
Helkama Raisusi tarvitsee huoltoa jatkossakin mikäli yh-äippä on opetellut piikin poistamisen sytytystulpasta. Sinullehan tulpan irroitussuunta ei ole vielä selvinnyt koska se hämää, yrittääkö tulppaa avata mopon oikealta vai vasemmalta puolelta.
- Vhanu
Avensis_Kuski kirjoitti:
Toyotaan tarvitaan vain huoltotarvikkeita. Vikoja niissä ei ole koskaan. Minulla on kokemusta 48:sta Toyotasta. Yhdessäkään näissä omistamissani Toyotassa ei ole ollut ainuttakaan vikaa. Mikään muu merkki ei olisi pystynyt samaan.
48 Toijotaa,eikä ihme.Riisikuppi heitetään käytön jälkeen roskiin..
- Tässä_
Vhanu kirjoitti:
48 Toijotaa,eikä ihme.Riisikuppi heitetään käytön jälkeen roskiin..
Toyota-palstan trollipoju ja ankara Vw-fani vastasi itselleen. Ei kyllä uskoisi että poju on jo kolmekymppinen ja trollannut täällä samaa paskaa jo viimeiset 10 vuotta.
- kuulostellaantätä
Miksi vw palstalla kysellään tohon ominaisuuksista? Ja suututaan jos pieni vinoilu pääsee. Mene tojopalstalle. Ai niin, kun siellä ei kukaan ole ajanut kunnon autolla, niin pitää neuvoa kysyä täältä!
Sori, kun en heti tajunnut pointtiasi. No onneksi täällä on vag laatumerkillä ajelijoita joilta saa todellista tietoa asiasta. Toivottavasti edes yksi olisi vaihtanut tojoon ja olisi kuulolla.- tartteeko_edes_noteerata
Näinhän se on, kun on koko ikänsä asunut kurjuudessa, ei voi tietää luksuksesta.
Tuolla aiemmin eräskin kehui Aven sisätiloja ja ergonomiaa Ocuun verraten. On ukolla erikoinen ruumiinrakenne, jos Ave on ergonominen auto ja mittasuhteet papparaisella pielessä, jos väitää Avea isommaksi kuin Ocua.
Nooh, meitähän on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekkin. - eikestäkäyttöäVWaudi
tartteeko_edes_noteerata kirjoitti:
Näinhän se on, kun on koko ikänsä asunut kurjuudessa, ei voi tietää luksuksesta.
Tuolla aiemmin eräskin kehui Aven sisätiloja ja ergonomiaa Ocuun verraten. On ukolla erikoinen ruumiinrakenne, jos Ave on ergonominen auto ja mittasuhteet papparaisella pielessä, jos väitää Avea isommaksi kuin Ocua.
Nooh, meitähän on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekkin.Asemalle joutuu kun VW auto on pajalla TSI tai mäntärempassa..
- 433
"Sori, kun en heti tajunnut pointtiasi. "
Kyllähän on ihan asiallista kysyä vw-palstalla vaihtamista pois volkkarista. Olisi tietysti voinut kysyä myös tojo-palstalta, ehkäpä siellä on tojoon vaihtaneita.
- ITÄKIPPOOEITUU
Avensis pari moottoria ja pienempää kamaa,onneks ei enää tartte ostella saksalainen
on paras. - Mersumeesw124
Etuveto=tekovittu.
- Pientä_rajaa
Octavia on tehty Golfin pohjalevyyn ja on kokoluokaltaan Corollan luokkaa.
Eron Avensikseen saa helpoten selville mittanauhalla jos osaa mitata (kaikki Skodalla ajavat ei osaa lukea, eikä kirjoittaa). - vattuak
Meillä hankittiin polon tilalle yaris ja nyt kaduttaa vaikka ollut vasta kuukauden. Ajo-ominaisuudet tojossa on kehnot, koko ajan joutuu "ajamaan" . Polo meni kuin juna tojoon verrattuna ja lisäksi yariksen moottoritilassa näkyvät korin osat kaikki paksussa ruosteessa, pohjaa en ole uskaltanut katsoakaan.
On kai puolassa kasattu vanhasta polsifiiatin ruosteraudasta.- audisippasVW
Kiität tojoa vuosien päästä kun ei remontteja kalliita ollut.
Mukavaa kun koneet ja vaihteet kestää.Silloin myös pääsee töihin. - uusipoloilija
Kiinnostavaa. Tarkennatko vielä Poloon ja Yarikseen ikä ja moottori?
- siinginintherain
Vaihdoin myös 15 vuoden ja 3 volsun jälkeen Nissaniin. En etsinyt mitään huippuominaisuuksia ja olin valmis hyväksymään hieman "muovisen" tunnelman ohjaamossa, KUNHAN pääsen eroon jatkuvista ongelmista, koko ajan palavasta vikavalojoulukuusesta ja ennen kaikkea satojen ja tuhansien eurojen remonteista. Olin henkisesti niin väsynyt auton jatkuvaan reistailuun. Ja tietenkin ennustamattomaan rahanmenoon. En ole huipputuloinen, joten tuollaiset puun takaa ilmaantuvat 500... 2000 euron vikakorjaukset ovat minulle taloudellisesti raskaita.
Nissan täytti kaikki odotukseni. Joitain asioita siinä ehkä tekisin toisin, mutta niillä hyvin pärjää. Japanilaiset autot ovat historiallisen vähävikaisia, ja niin on ollut tämäkin. En yhtään ihmettele, vaikka Toyota tai Nissan eivät ole vielä tuoneet markkinoille näennäisesti "edistyksellistä" moottoritekniikkaa, kuten volsu.
Ei nämä valmistajat halua tärvellä mainettaan keskeneräisillä tuotteilla jotka kuitenkaan eivät kestä käytössä. Tai sitten perustuvat salaliittoteorioihin, kuten volsun pakokaasupäästötekniikka. - Rmann
Joka ei ajo-ominaisuuksista välitä ajaa tojotalla tai Nissanilla. Siitä vaan! Onnea romujenne kanssa.
- vilppivolsu
Ne jotka eivät halua VW "ominaisuuksia" ajavat jollain muulla ja ovat tyytyväisiä valintaansa. 70% Toyotankin valinneista valitsee sen uudelleen.
- hyvävolsu
vilppivolsu kirjoitti:
Ne jotka eivät halua VW "ominaisuuksia" ajavat jollain muulla ja ovat tyytyväisiä valintaansa. 70% Toyotankin valinneista valitsee sen uudelleen.
Ja 100 % Volkkarin ostaneista valitsee seuraavaksi Volkkarin.
- näinonnäreet
Siis kerroinhan: 3 volsua omistaneena, annoin volsulle mahdollisuuden näyttää, että vaihtamalla uuteen, ongelmat poistuvat! Vaihtamalla uuteen, ongelmat ei kun LISÄÄNTYIVÄT! Pakko nostaa kädet pystyyn. Ehkä sitten, jos itse on töissä volsukorjaamolla, ja voi kaikki kahvitunnit ropata omaa volsuaan, ja saa hankittua osat vielä edukkaasti, ja tykkää puuhastella konepellin alla, niin se on eri asia. Mutta jos auton pitää toimia, että voit hoitaa työtäsi, niin ei tule mitään volsun kanssa.
- voi_yhen_kerran
näinonnäreet kirjoitti:
Siis kerroinhan: 3 volsua omistaneena, annoin volsulle mahdollisuuden näyttää, että vaihtamalla uuteen, ongelmat poistuvat! Vaihtamalla uuteen, ongelmat ei kun LISÄÄNTYIVÄT! Pakko nostaa kädet pystyyn. Ehkä sitten, jos itse on töissä volsukorjaamolla, ja voi kaikki kahvitunnit ropata omaa volsuaan, ja saa hankittua osat vielä edukkaasti, ja tykkää puuhastella konepellin alla, niin se on eri asia. Mutta jos auton pitää toimia, että voit hoitaa työtäsi, niin ei tule mitään volsun kanssa.
Todista väitteesi. Kerro Volsujesi rekisterinumerot, jotta voimme tarkistaa autojen historiasta, oletko omistanut niitä.
Kyllä sinä voit anonyyminä satuilla omistaneesi vaikka kuinka monta Volkkaria. - voi_yhen_kerran
näinonnäreet kirjoitti:
Siis kerroinhan: 3 volsua omistaneena, annoin volsulle mahdollisuuden näyttää, että vaihtamalla uuteen, ongelmat poistuvat! Vaihtamalla uuteen, ongelmat ei kun LISÄÄNTYIVÄT! Pakko nostaa kädet pystyyn. Ehkä sitten, jos itse on töissä volsukorjaamolla, ja voi kaikki kahvitunnit ropata omaa volsuaan, ja saa hankittua osat vielä edukkaasti, ja tykkää puuhastella konepellin alla, niin se on eri asia. Mutta jos auton pitää toimia, että voit hoitaa työtäsi, niin ei tule mitään volsun kanssa.
Näin jo tiesin asian olevan. Sinulla ei ole ollut yhtään Volsua.
- näinonnäreet
voi_yhen_kerran kirjoitti:
Todista väitteesi. Kerro Volsujesi rekisterinumerot, jotta voimme tarkistaa autojen historiasta, oletko omistanut niitä.
Kyllä sinä voit anonyyminä satuilla omistaneesi vaikka kuinka monta Volkkaria.Tuota...... Muistan kyllä rekkarit, ei siinä mitään. Miten ihmeessä tarkistaisit trafista rekisteritunnuksen perusteella ANONYYMINÄ esiintyvän nimimerkin? Miten trafi voisi osata kirjata vanhan volsuni omistajaksi erään nimimerkin "näinonnäreet" joka kirjoittaa Suomi24 saitilla? Että tää mua hämää.
Eikä minusta ole häpeä tunnustaa omistaneensa kolme huonoa autoa peräjälkeen. Älykäs ihminen myöntää virheensä, ja ottaa opiksi. Minä otin opikseni. Haluan jakaa sen teidän muidenkin kanssa! - tarvitaan_logiikkaa
Et sinä kyllä mikään Einstein ole jos et hiffaa mitä rekkarien kertomisella voidaan tässä asiassa selvittää.
Jos ilmoittamiesi kolmen Volkkarin rekisteritietojen historiasta löytyy sama omistaja kuin niitten jälkeen Nissanin, asia on selvä ilman nimimerkkien selvitystäkin. Siispä rekisterinumeroita kehiin. Nissanin rekkaria ei tarvitse edes kertoa. Naapurien tai satunnaisten kadun varresta poimittujen rekkareiden luetteleminen paljastuu heti. - voi_yhen_kerran
tarvitaan_logiikkaa kirjoitti:
Et sinä kyllä mikään Einstein ole jos et hiffaa mitä rekkarien kertomisella voidaan tässä asiassa selvittää.
Jos ilmoittamiesi kolmen Volkkarin rekisteritietojen historiasta löytyy sama omistaja kuin niitten jälkeen Nissanin, asia on selvä ilman nimimerkkien selvitystäkin. Siispä rekisterinumeroita kehiin. Nissanin rekkaria ei tarvitse edes kertoa. Naapurien tai satunnaisten kadun varresta poimittujen rekkareiden luetteleminen paljastuu heti.Näin on. Tyyppi yritti olla hirveän nokkela ja päästä valehtelukierteen pinteestä, mutta sananlaskussakin sanotaan, että valheella on lyhyet jäljet.
- voikahenkerran
Ja mistähän tuollaista tietoa on saatavissa? Siis, rekisterinumeron perusteella kaikki edelliset omistajat ja mihin autoon kukin on omansa vaihtaneet. Kertokaa te jotka ette ole Einsteinejä.
- tarvitaan_logiikkaa
voikahenkerran kirjoitti:
Ja mistähän tuollaista tietoa on saatavissa? Siis, rekisterinumeron perusteella kaikki edelliset omistajat ja mihin autoon kukin on omansa vaihtaneet. Kertokaa te jotka ette ole Einsteinejä.
Tästä omistajahistoria (löytyy myös esimerkki): https://www.autorekisteri.fi/?gclid=CPSljOu8zc4CFQtAGwodLOgFMA
Kerropa siis omistamiesi Volkkarien rekisterinumerot niin tiedämme kuka olet!
"..mihin autoon kukin on omansa vaihtaneet." Sinä itse kerroit tämän kun sanoit kolmen Volkkarin jälkeen vaihtaneesi Nissaniin! - näinonnäreet
Ai niin, no nyt ymmärrän tarkoituksesi! Ajattelit että tehdään niin kuin sinulla oli jo pienenä tapana: "Jos minä näytän omani, niin sinäkin näytät". Sit ollaan ystäviä!
Toi on hirmuisen herttaista, mutta haluan tässä säilyttää intimiteettini. Sitäpaitsi, jos pidät kertomustani keksittynä, ei se tee sitä yhtään uskottavammaksi, vaikka saisitkin selville, että olen ihan todella omistanut ne kolme volsua. Päin vastoin: Saatuasi selville, että kirjoittamani oli tuolta osin ihan paikkansa pitävää, sinun mieliharmisi vain pahentuisi. Sitten siirtyisit jankkaamaan jotain seuraavaa asiaa, jota taas ruvettaisiin todistelemaan. Niin kuin se yksi toinen, joka täällä jauhaa sitä huoltolaskujuttua: Että mihinkään korjaukseen ei usko, jollei lähetä hänelle huoltolaskua. No jos ei usko niin ei usko. Järkevä ihminen ottaa huomioon muiden kokemukset tehdessään omaa ratkaisuaan. Ei meillä kenelläkään ole valtuutusta lisätä järkeä lähimmäisemme pääkoppaan. Mutta omia päätöksiään voimme harkita uudessa valossa. - Pakkorako_
hyvävolsu kirjoitti:
Ja 100 % Volkkarin ostaneista valitsee seuraavaksi Volkkarin.
kun mikään muu liike ei suostu ottamaan Vokkeloa vaihdossa ja merkkiliikekin haluaa vastuuvapauden käytettynä myymäänsä Vokkeloon ainakin jakopään ja vaihteiston osalta. Siitä vaan rohkeat fanit ostelemaan, muut eivät uskalla.
- voikahenkerran
tarvitaan_logiikkaa kirjoitti:
Tästä omistajahistoria (löytyy myös esimerkki): https://www.autorekisteri.fi/?gclid=CPSljOu8zc4CFQtAGwodLOgFMA
Kerropa siis omistamiesi Volkkarien rekisterinumerot niin tiedämme kuka olet!
"..mihin autoon kukin on omansa vaihtaneet." Sinä itse kerroit tämän kun sanoit kolmen Volkkarin jälkeen vaihtaneesi Nissaniin!No mistä sen näkee, että mihin autoon on vaihtanut? Minulla ei ole ollut yhtään volkkaria, eikä tule olemaan. Eikä ole Datsuniakaan.
- logiikkasi_ontuu
voikahenkerran kirjoitti:
No mistä sen näkee, että mihin autoon on vaihtanut? Minulla ei ole ollut yhtään volkkaria, eikä tule olemaan. Eikä ole Datsuniakaan.
Ei tarvitse tietää mihin joku naapurikylän jantteri on autonsa vaihtanut, vaan tässä tapauksessa olennaista on kolmen volkkarin katkeamaton ketju johon trolli viittasi.
- voikahenkerran
logiikkasi_ontuu kirjoitti:
Ei tarvitse tietää mihin joku naapurikylän jantteri on autonsa vaihtanut, vaan tässä tapauksessa olennaista on kolmen volkkarin katkeamaton ketju johon trolli viittasi.
Kyllähän tuossa kaveri väitti sen olevan helppo selvittää vaikka ei olekaan Einstein. Kertokoon nyt kaikille muillekin miten se tapahtuu jos muutkin haluaa selvittää.
- Toyota-trollipojun
skitsofrenia paljastuu tässäkin keskustelussa inttämisenä ja mielettömänä väittelynä. Sitä tässä vaan ihmetellään, kuinka jokin organisaatio suostuu maksamaan näin paskalle trollille joka vain huonontaa Volkkarikonsernin uskottavuutta sairaalla sekoilullaan.
- tässä.faktat
"VW konsernilla ei ole enää varaa uudistaa mallejaan ja se joutuu jättämään monia vanhoja mallejakin pois tuotannosta. Trollipoju ilkkui kun Toyota lopettaa jenkeissä yhden nuorisomallin tuotannon mikä ei ole mitään Vw-konsernin mallien lopetukseen ja ilmeisesti useamman konsernimerkin myyntiin. Nyt on Vw:llä hätä päällä, oikeasti."
Eipä näytä olevan terolla taaskaan muuta konstia kuin suoranainen valehtelu. Vaan eipä ole ensimmäinen kerta kun pinokkia valehtelee. En vaan ymmärrä miten joku on niin tyhmä että kuvittelee että tuollaisesta ei jää kiinni.
VW on ollut vuosikausia maailman suurin tuotekehittäjä. Ei vain autoteollisuudessa vaan kaikki teollisuuden alat huomioiden. Sen tuotekehitysbudjetti 15 miljardia on lähes kaksinkertainen tojon vastaavaan verrattuna.
Hyvä esimerkki on Avensis jota toyota on joutunut faceliftaamaan kaksi kertaa joka on selkeä osoitus siitä että rahaa oikeaan kehitykseen ei ole vaan vanhaa raatoa fiksataan ulkonäöllisesti mutta teknisesti Ave on jo vuosikymmenen vanha. Vastaavasti VW:n uusi Passat on teknisesti täysin uusi auto vaikka ulkonäkö ei paljoa muuttunutkaan.
Ja tuo lopetettu Scion ei ollut vain malli vaan kokonainen merkki. Sama kuin VW olisi lopettanut Skodan tai Toyota Lexuksen. Että vähän isompi asia kuin yhden mallin lopettaminen.
Rahapuolella tuo on ymmärrettää koska Toyotan tulos sukeltaa 44% ja VW:n tulos vastaavasti on niin kova että se joutui antamaan positiivisen pörssivaroituksen.
Nämä siis kaikki faktaa eikä dementikkojen omassa päässä keksimiä juttuja.
http://www.strategyand.pwc.com/global/home/what-we-think/innovation1000/top-20-rd-spenders-2015- asiakkaatlähtee
Volkkari on tuotekehittelyssään keskittynyt vain siihen miten auton voi tehdä halvimmalla. Voiton maksimointi näkyy viime vuosikymmenen aikana laadun romahtamisena. Hintaa näistä päätöksistä aletaan vasta maksamaan.
- Aasintuntija
asiakkaatlähtee kirjoitti:
Volkkari on tuotekehittelyssään keskittynyt vain siihen miten auton voi tehdä halvimmalla. Voiton maksimointi näkyy viime vuosikymmenen aikana laadun romahtamisena. Hintaa näistä päätöksistä aletaan vasta maksamaan.
Onpa siinä taas blondi parturikampaaja kommentoimassa autotekniikkaa.
On sulla näköjään vapaata aikaa näpytelä kun odottaa että asiakkaan permis kuivaa. - totuusosuu
Aasintuntija kirjoitti:
Onpa siinä taas blondi parturikampaaja kommentoimassa autotekniikkaa.
On sulla näköjään vapaata aikaa näpytelä kun odottaa että asiakkaan permis kuivaa.Ja taas on Volkkari-villet hädissään.
- Sittenhän
Volkswagenilla ei pitäisi olla mitään hätää hoitaa kymmenien jos ei sadan miljardin kuluja jotka syntyivät pelkästä päästöhuijauksesta. Jostakin syystä tilanne näyttää aivan toisenlaiselta täältä Saksasta katsoen.
- asdfadsf
asiakkaatlähtee kirjoitti:
Volkkari on tuotekehittelyssään keskittynyt vain siihen miten auton voi tehdä halvimmalla. Voiton maksimointi näkyy viime vuosikymmenen aikana laadun romahtamisena. Hintaa näistä päätöksistä aletaan vasta maksamaan.
"Voiton maksimointi näkyy viime vuosikymmenen aikana laadun romahtamisena. Hintaa näistä päätöksistä aletaan vasta maksamaan. "
Juuri näin ja voi kestää hyvinkin pari vuosikymmentä saada menetetty maine takaisin ja se vaatii sekä testivoittoja, kestotestivoittoja että lisäksi tyytyväisiä asiakkaita.
Volkkarilla on edessään kivinen tie. Volkkari tuhosi muutamassa vuodessa usean vuosikymmenen ajan kerätyn hyvän maineen.
- voi_yhen_kerran
"näinonnäreet" nimimerkki ei kertonut aiempien kolmen Volkkarin rekisteritunnusta koska hänellä ei ole todellisuudessa ollut yhtään Volkkaria. Olisimme tarkistaneet asian, jotta kirjoittaako hän totta. Ilmeisesti nimimerkki "voikahenkerran" on sama tyyppi. Yritti panna tarkistamismahdolisuuden eholle.
Edelleen, valheella on lyhyet jäljet.- Uskokaa_nyt
Trollipojulla on vain yh-äipän sosiaalisektorin tuella ostama käytetty Helkama Raisu. Isäänsä ei ole koskaan edes nähnyt joten miehen malli, vaikka huonokin, pojulta puuttuu.
- voikahenkerran
Ei olisi tarvinnut hätääntyä. Kyllä ihan eri henkilöitä ollaan. Minua itseäni kiinnostaa tuo auton historian selvittäminen helposti jostain tietolähteestä. Tiedän kyllä, että nykyisen omistajan saa tietoon, mutta että kaikki ja jopa mihin autoon on vaihtanut. Noista minä haluaisin tietää.
- näinonnäreet
Tässä näkyy hyvin näiden volsukauppiaiden olematon kyky sietää kritiikkiä. Kun ottaa puheeksi ihan yleisesti tiedossa olevia volsun ongelmia, ja kertoo mitä omia kokemuksia niistä on kertynyt, kavereilla pimenee päässä. Kun eväitä asialliseen keskusteluun ei ole, ei tietenkään ole, vuorovaikutustaitoihin olisi perehdytty vasta peruskoulun yläasteella, mennään alkeelliseen "trolli sitä ja trolli tätä" puolustukseen, sekä nimittelyyn. Tästä puuttuu enää ne klassiset "Isäs oli jne..." Mutta tuollainen kirjoittelu kertoo ainoastaan kirjoittajasta itsestään.
Hyvin suosittu argumentti on myös väite, ettei volsuun tyytymättömällä autoilijalla ole volsua koskaan ollutkaan? Tuota logiikkaa en lainkaan ymmärrä. Todennäköisempää on se, ettei volsua laadukkaaksi autoksi kuvittelevalla ole koskaan ollut sellaista itsellään. Koska jos olisi, niin tietäisi mistä täällä puhutaan. - selväoireVW
näinonnäreet kirjoitti:
Tässä näkyy hyvin näiden volsukauppiaiden olematon kyky sietää kritiikkiä. Kun ottaa puheeksi ihan yleisesti tiedossa olevia volsun ongelmia, ja kertoo mitä omia kokemuksia niistä on kertynyt, kavereilla pimenee päässä. Kun eväitä asialliseen keskusteluun ei ole, ei tietenkään ole, vuorovaikutustaitoihin olisi perehdytty vasta peruskoulun yläasteella, mennään alkeelliseen "trolli sitä ja trolli tätä" puolustukseen, sekä nimittelyyn. Tästä puuttuu enää ne klassiset "Isäs oli jne..." Mutta tuollainen kirjoittelu kertoo ainoastaan kirjoittajasta itsestään.
Hyvin suosittu argumentti on myös väite, ettei volsuun tyytymättömällä autoilijalla ole volsua koskaan ollutkaan? Tuota logiikkaa en lainkaan ymmärrä. Todennäköisempää on se, ettei volsua laadukkaaksi autoksi kuvittelevalla ole koskaan ollut sellaista itsellään. Koska jos olisi, niin tietäisi mistä täällä puhutaan.Olisko narssismi vallannut VW autojen omistajat?
- Harhaanjohdettu
Älä höpötä. Volkkarin omistaminen vain tekee elämästä mielenkiintoista. Nytkin puoli miljoonaa onnekasta pääsee käymään pajalla omaan laskuunsa. Aikaa tuhraantuu jokaiselta ainakin pari tuntia eli miljoona tuntia pelkästään 1.2TDI ostaneiden aikaa. Eli nämä ihmiset lahjoittattavat aikaansa ainkain 500 henkilötyövuoden verran. Ajatelkaa mitä saisi aikaan 500 hengen yrityksen työpanoksella. Sillä tekisi vaikka 200 omakotitaloa vuodessa.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vw-sai-luvan-korjata-seuraavat-460-000-paastoskandaaliautoa- pitkälista
Ja taas päin persettä. Ei päivityksiä tehdä erillisellä käynnillä vaan määräaikaishuollon yhteydessä.
Jos tuolla tavalla alkaisi laskemaan tojon takaisinkutsujen kustannuksia niin aika kalliiksi tulisi Tojon mokat Suomen kansantaloudelle.
Merkki: Malli: Vikakohde: AloitusPvm: ValmistumisPvm:
Toyota
Auris
Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12 19.01.16
Toyota
Auris
Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota
Auris, Corolla, Verso, Aygo, Yaris, RAV4, iQ, Avensis
Kaasupolkimen mekanismi 17.02.10
Toyota
Avensis
Taka-alatukivarren kiinnitys 01.12.04
Toyota
Avensis
ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
Toyota
Avensis
Jarrutehostimen alipaineletku 13.06.05
Toyota
Avensis
1AZ-FSE- ja 2AZ-FSE-moottori, autoyksilöstä riippuen joko bensiiniputki taikka sekä bensiiniputki että polttoainepumpun takaiskuventtiili. 01.02.11
Toyota
Avensis
Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12 19.01.16
Toyota
Avensis
CVT-vaihteisto 14.12.15 11.02.16
Toyota
Avensis SB1
Ohjausakselin uraliitos 10.05.04
Toyota
Avensis Verso
Polttoaineen täyttöputki 15.01.05
Toyota
Avensis, Corolla, Prius
Ohjauksen väliakseli 01.03.13
Toyota
Avensis, Corolla, Yaris, Avensis Verso
Etumatkustajan turvatyyny 07.02.14
Toyota
Aygo
Taka-akselipalkki 05.02.14
Toyota
Aygo
Etuiskunvaimentimet 05.08.15
Toyota
Corolla
ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
Toyota
Corolla
Jarrutehostimen alipaineletku 13.06.05
Toyota
Corolla
Takajarrusatuloiden kiinnityspultit 18.07.08
Toyota
Corolla
Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota
Corolla Verso
Turvatyynyjärjestelmän ohjausyksikkö 25.09.06
Toyota
Corolla, Verso
Ohjauspyörän kiinnitysmutteri 31.01.14
Toyota
Hilux ja 4Runner
Ohjausvivuston välivarsi 10.10.05
Toyota
Hilux, RAV4
Spiraalikaapeli 22.08.14
Toyota
iQ
Sähköisen ohjaustehostimen (EPS) ECU (ohjainyksikkö) 01.11.10
Toyota
IS250, GS300
Polttoaineen paineensäädin 22.04.16
Toyota
Land Cruiser
Pääjarrusylinterin tiiviste 29.09.06
Toyota
Land Cruiser 100
Ohjausakseli 10.08.10 27.10.11
Toyota
Land Cruiser 150
VSC ECU 28.04.10 04.12.15
Toyota
Land Cruiser 90
takavetoakselin laippa 02.06.06 04.12.15
Toyota
Land Cruiser 95
Etupyörien alapallonivel 07.06.05
Toyota
Prius
Jarruvalokatkaisija 02.12.04 06.11.06
Toyota
Prius
ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
Toyota
Prius
Jarrujärjestelmän ohjelmistopäivitys. 24.02.10 06.08.15
Toyota
Prius
Sähköinen ohjaustehostin 01.06.11 11.09.11
Toyota
Prius
Sähköinen vesipumppu 31.03.13
Toyota
Prius
Jarrutehostimen pumppu 04.09.14
Toyota
RAV4
Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12 19.01.16
Toyota
RAV4
Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota
RAV4
Takaistuimen runko 11.03.16
Toyota
RAV4
Takaistuimen runko 11.03.16
Toyota
RAV4 2.0 D-4D 4WD
peltivanne 06.04.06
Toyota
Toyota Avensis
Ajovakauden hallintajärjestelmän kiertoliiketunnistin 01.09.04
Toyota
Toyota Celica, Toyota Yaris, Toyoya Yaris Verso
Jarrupääsylinteri 01.10.04
Toyota
Verso
Panoraamakaton lasi 01.11.11
Toyota
Verso
Polttoaineensuodatin ja huoltoinformaatio 19.06.14
Toyota
Verso
Kuristinläppäkotelo 01.03.16
Toyota
Verso-S, Yaris
Ohjaustehostimen ohjainyksikkö 22.05.14
Toyota
Yaris
Kampiakselin asentotunnistimen liitin 29.09.06
Toyota
Yaris
Etu- ja/tai takaniskatukien lukitsin 02.05.07
Toyota
Yaris
Etupenkkien sivuturvatyyny 02.05.07
Toyota
Yaris
Turvavyönkiristin 28.01.09
Toyota
Yaris
A-pilarin verhous 23.08.11
Toyota
Yaris
Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota
Yaris
Takapyörien navat 01.04.15
Toyota
Yaris
Kuljettajan etuturvatyyny 27.10.15
Toyota
Yaris
Takaistuimen turvavoiden keskiosat 04.05.16
Toyota
Yaris
Etuiskunvaimentimien yläpäiden tukien laakerit 03.08.16
Toyota
Yaris Hybrid
Jarrunestesäiliö 01.04.15
Toyota
Yaris Verso
Kampiakselin asentotunnistimen liitin 29.09.06
Toyota
Yaris, Avensis Verso
Etumatkustajan etuturvatyyny 30.10.15
Toyota
Yaris, Urban Cruiser
Etuistuimen kisko 11.08.14
Toyota
Yaris, Urban Cruiser, Corolla, Auris, RAV4
Ikkunannostimen pääkatkaisin 10.12.15
Toyota
Yaris, Urban Cruiser, iQ, Corolla, Auris, Verso-S
1ND-TV-moottorin imujärjestelmä ja ohjainyksikkö 02.03.15 - pitkälista
Ja taas päin persettä. Ei päivityksiä tehdä erillisellä käynnillä vaan määräaikaishuollon yhteydessä.
Jos tuolla tavalla alkaisi laskemaan tojon takaisinkutsujen kustannuksia niin aika kalliiksi tulisi Tojon mokat Suomen kansantaloudelle.
Merkki: Malli: Vikakohde: AloitusPvm: ValmistumisPvm:
Toyota
Auris
Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12 19.01.16
Toyota
Auris
Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota
Auris, Corolla, Verso, Aygo, Yaris, RAV4, iQ, Avensis
Kaasupolkimen mekanismi 17.02.10
Toyota
Avensis
Taka-alatukivarren kiinnitys 01.12.04
Toyota
Avensis
ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
Toyota
Avensis
Jarrutehostimen alipaineletku 13.06.05
Toyota
Avensis
1AZ-FSE- ja 2AZ-FSE-moottori, autoyksilöstä riippuen joko bensiiniputki taikka sekä bensiiniputki että polttoainepumpun takaiskuventtiili. 01.02.11
Toyota
Avensis
Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12 19.01.16
Toyota
Avensis
CVT-vaihteisto 14.12.15 11.02.16
Toyota
Avensis SB1
Ohjausakselin uraliitos 10.05.04
Toyota
Avensis Verso
Polttoaineen täyttöputki 15.01.05
Toyota
Avensis, Corolla, Prius
Ohjauksen väliakseli 01.03.13
Toyota
Avensis, Corolla, Yaris, Avensis Verso
Etumatkustajan turvatyyny 07.02.14
Toyota
Aygo
Taka-akselipalkki 05.02.14
Toyota
Aygo
Etuiskunvaimentimet 05.08.15
Toyota
Corolla
ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
Toyota
Corolla
Jarrutehostimen alipaineletku 13.06.05
Toyota
Corolla
Takajarrusatuloiden kiinnityspultit 18.07.08
Toyota
Corolla
Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota
Corolla Verso
Turvatyynyjärjestelmän ohjausyksikkö 25.09.06
Toyota
Corolla, Verso
Ohjauspyörän kiinnitysmutteri 31.01.14
Toyota
Hilux ja 4Runner
Ohjausvivuston välivarsi 10.10.05
Toyota
Hilux, RAV4
Spiraalikaapeli 22.08.14
Toyota
iQ
Sähköisen ohjaustehostimen (EPS) ECU (ohjainyksikkö) 01.11.10
Toyota
IS250, GS300
Polttoaineen paineensäädin 22.04.16
Toyota
Land Cruiser
Pääjarrusylinterin tiiviste 29.09.06
Toyota
Land Cruiser 100
Ohjausakseli 10.08.10 27.10.11
Toyota
Land Cruiser 150
VSC ECU 28.04.10 04.12.15
Toyota
Land Cruiser 90
takavetoakselin laippa 02.06.06 04.12.15
Toyota
Land Cruiser 95
Etupyörien alapallonivel 07.06.05
Toyota
Prius
Jarruvalokatkaisija 02.12.04 06.11.06
Toyota
Prius
ohjauspylvään väliakselin uraliitos 23.06.06
Toyota
Prius
Jarrujärjestelmän ohjelmistopäivitys. 24.02.10 06.08.15
Toyota
Prius
Sähköinen ohjaustehostin 01.06.11 11.09.11
Toyota
Prius
Sähköinen vesipumppu 31.03.13
Toyota
Prius
Jarrutehostimen pumppu 04.09.14
Toyota
RAV4
Taka-akseliston tukivarsi 01.10.12 19.01.16
Toyota
RAV4
Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota
RAV4
Takaistuimen runko 11.03.16
Toyota
RAV4
Takaistuimen runko 11.03.16
Toyota
RAV4 2.0 D-4D 4WD
peltivanne 06.04.06
Toyota
Toyota Avensis
Ajovakauden hallintajärjestelmän kiertoliiketunnistin 01.09.04
Toyota
Toyota Celica, Toyota Yaris, Toyoya Yaris Verso
Jarrupääsylinteri 01.10.04
Toyota
Verso
Panoraamakaton lasi 01.11.11
Toyota
Verso
Polttoaineensuodatin ja huoltoinformaatio 19.06.14
Toyota
Verso
Kuristinläppäkotelo 01.03.16
Toyota
Verso-S, Yaris
Ohjaustehostimen ohjainyksikkö 22.05.14
Toyota
Yaris
Kampiakselin asentotunnistimen liitin 29.09.06
Toyota
Yaris
Etu- ja/tai takaniskatukien lukitsin 02.05.07
Toyota
Yaris
Etupenkkien sivuturvatyyny 02.05.07
Toyota
Yaris
Turvavyönkiristin 28.01.09
Toyota
Yaris
A-pilarin verhous 23.08.11
Toyota
Yaris
Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. 26.11.12
Toyota
Yaris
Takapyörien navat 01.04.15
Toyota
Yaris
Kuljettajan etuturvatyyny 27.10.15
Toyota
Yaris
Takaistuimen turvavoiden keskiosat 04.05.16
Toyota
Yaris
Etuiskunvaimentimien yläpäiden tukien laakerit 03.08.16
Toyota
Yaris Hybrid
Jarrunestesäiliö 01.04.15
Toyota
Yaris Verso
Kampiakselin asentotunnistimen liitin 29.09.06
Toyota
Yaris, Avensis Verso
Etumatkustajan etuturvatyyny 30.10.15
Toyota
Yaris, Urban Cruiser
Etuistuimen kisko 11.08.14
Toyota
Yaris, Urban Cruiser, Corolla, Auris, RAV4
Ikkunannostimen pääkatkaisin 10.12.15
Toyota
Yaris, Urban Cruiser, iQ, Corolla, Auris, Verso-S
1ND-TV-moottorin imujärjestelmä ja ohjainyksikkö 02.03.15 - johanontakuu
Onhan tuossa toiminnassa aikamoinen ero. Toyota korjaa pienimmätkin mahdolliset viat omatoimisesti takaisinkutsuina. Volkkarilla taas tuomioistuimen päätöksellä tai joukkokanteena. Muuten asiakas maksaa kaiken.
- Totuus_sattuu_vw
Volkkarilla nuo viat hoidetaan fiksummin. Siellä missä Saksa ei pysty sanelemaan määräyksiä VW määrätään romutettaviksi. Kuten nyt Jenkeissä paalataan liki 500000 VW autoa, koska niistä ei korjaamallakaan saa laillisia.
- Paalaaja
Laittakaa tänne sitte videota nähtäväksi, kun Golfeja aletaan Jenkeissä paalaamaan oikein urakalla.
- eiasialinjaVWskoda
lohkoon reikä ja osiakaan ei saa kierrättää.eikö se niin mennyt Usan malli?
- kysympähän_vaan
Miksi jenkeissä romutettavan VW omistajalle maksetaan vielä auton oletetun hinnan päälle 20000$ rahaa....kärsimyksestä ja siitä että on tullut huijatuksi.
Meillä aito natsiuskovainen laittaa huijasVokkeloon ensin 20000€ korjauksiin ja sitten 25000€ että saa uuden samanlaisen. Kummatko autonomistajat ovat mielestänne idiootteja.- sekö_harmittaa
No kysy!
- valehteluonyleistä
Lapsenomaista vänkäämistä tuo yllä oleva. Jotakin trollia otti aivoon , kun kysellään laskujen perään ja suututaan siitä. Miksi sitten vetoatte näihin itse maksettuihin takuuaikaisiin laskuihin, jos niitä ei mistään löydy edes yhtä ainoaa. Väittää voi mitä tahansa, se on ainoa totuus, joka trolleilta löytyy. Enkä ymmärrä tätä asiakas maksaa jauhamista, koska aina asiakas sen remontin maksaa takuuajan jälkeen. Myös trolleilla on oma käsitys siitä, ettei takuuajan jälkeen volsulla voi olla mitään takuuajan jälkeistä korvausmenetelmää. Ja miksi täällä ei saa haukkua mitään muuta automerkkiä, mutta volsua saa vapaasti haukkua, ja yleensä törkeästi valehtelemalla?
- Volkkari_on_hyvä
Ei saa kertoa totuutta Tojosta. Tojomyyjä loukkaantuu ja haukku sinut alimpaan helvettiin.
- Das.vilppi
Volkkari_on_hyvä kirjoitti:
Ei saa kertoa totuutta Tojosta. Tojomyyjä loukkaantuu ja haukku sinut alimpaan helvettiin.
Toyota on luotettava eikä huijaa ja säilyttää arvonsa. VW on luotettavuuden pahinta pohjasakkaa. Kuka haluaisi esim käytettyä tsi/ dsg katiskaa raastamaan hermojaan. Eihän niitä huoli edes kaikki liikkeetkään vaihdossa!
- Volkkari_on_hyvä
Das.vilppi kirjoitti:
Toyota on luotettava eikä huijaa ja säilyttää arvonsa. VW on luotettavuuden pahinta pohjasakkaa. Kuka haluaisi esim käytettyä tsi/ dsg katiskaa raastamaan hermojaan. Eihän niitä huoli edes kaikki liikkeetkään vaihdossa!
Kerro liike, joka ei huoli tsi koneellista autoa.
- seataudiskodaVWsama
Volkkari_on_hyvä kirjoitti:
Kerro liike, joka ei huoli tsi koneellista autoa.
Eikös se ole vaikea myytävä jos ketjujakopää on tsi autossa.
uutisissahan tuosta on ollut että liikkeet karttaa vaihdossa..
googlehaku varmaan löytää - Remonttivaraa
Volkkari_on_hyvä kirjoitti:
Kerro liike, joka ei huoli tsi koneellista autoa.
Vaihtohyvityksellähän se ei kiitos on sanottu, ennen kuin asiakas edes tajuaa... toisiin merkkeihin pitää varata pelivaraa autoliikkeessä enemmän kuin toisiin, eiköhän se autojen hinnoitteluohjelma osaa ja tiedä keskimääräiset remonttilukemat...
- Seniori1
Tuskin tulet katumaan, jos vaihdat Tojoon. Tojo on auto siinä missä muutkin. Ei sen maine ja myynti ole tyhjästä syntynyt.
- tässä_neuvo
Ole uskossasi luja. Hae vahvistusta uskoosi toisilta tojotisteilta.
- toiseksi.viimeinen
tässä_neuvo kirjoitti:
Ole uskossasi luja. Hae vahvistusta uskoosi toisilta tojotisteilta.
Esimakua saa VW-laadusta jo Autobildin teettämästä laatu- ja luotettavuustutkimuksesta. VW- fanaatikot tietävät varsin hyvin VW:n sijoituksen mutta eivät kerro. Ei ole VW-myyjän lasikopin seinälläkään näkynyt eikä mitään juttua päästöhuijausuutisistakaan.
- eikestäkäyttöäVWskoda
toiseksi.viimeinen kirjoitti:
Esimakua saa VW-laadusta jo Autobildin teettämästä laatu- ja luotettavuustutkimuksesta. VW- fanaatikot tietävät varsin hyvin VW:n sijoituksen mutta eivät kerro. Ei ole VW-myyjän lasikopin seinälläkään näkynyt eikä mitään juttua päästöhuijausuutisistakaan.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284
eteeenpaaliiiiiin - Volkkari_on_hyvä
eikestäkäyttöäVWskoda kirjoitti:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284
eteeenpaaliiiiiinHyvä, että konfirmoit uskoasi. Ei se ole paha asia. Meitä laatuautojen omistajia konfirmaatiosi lähinnä huvittaa. Mutta älä lannistu näistä sanoista. Voimia sinulle.
Volkkari_on_hyvä kirjoitti:
Hyvä, että konfirmoit uskoasi. Ei se ole paha asia. Meitä laatuautojen omistajia konfirmaatiosi lähinnä huvittaa. Mutta älä lannistu näistä sanoista. Voimia sinulle.
Tuo oli valitettavasti ihan faktaa. Ei mtv:n toimittajat ole mitään nimettömiä paskanpuhujia kuten täällä trollilandiassa (vw-fanit).
- Volkkari_on_hyvä
HYPERTODELLlSUUS kirjoitti:
Tuo oli valitettavasti ihan faktaa. Ei mtv:n toimittajat ole mitään nimettömiä paskanpuhujia kuten täällä trollilandiassa (vw-fanit).
Voimia sinulle, minähän jo toivotin sitä.
- hyvä_neuvo
Ruostesuojaa tojosi sitten heti uutena. Muuten on pahoja ruosteongelmia edessäsi tulevaisuudessa.
- suklaapossu
Todella ihanaa elämää.
- Tojotasnko
Auris?
- sovitaankonäin
Heh, jos tää oli tarkoitettu vitsiksi, huono. Eihän itä-autoa voi edes verrata länsimaiseen premiumiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit264458Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2993604TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.332580Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e372519- 1422132
- 551956
Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1201841Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:81545Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s31442Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi201368