Nesteen futuraa tai prota Transittiin?

Tankkasin Nesteen automaatilla. Oli kahta dieselpolttoainelaatua: muistaakseni Pro ja Futura. Toinen taisi olla Suomessa jalostettu, jotain tollasta luki mittarin kyljessä. Kun oli tankki suht tyhjä jompaa kumpaa tankkasin, kun oli pakko. Kun ei nähnyt molempien hintojakaan, en voinut edes valita halvempaa, joka varmasti kelpaisi -98 ahtamattomalle 2.5 230t ajetulle dieselkoneelle. Mitä noissa pitäisi olla eroa?

Pena

1

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ProParempaa

      Prossa on korkeampi setaaniluku ja paremmat kylmäominaisuudet. Korkea setaaniluku lyhentää starttausaikaa ja säästää akkua pakkasilla. Paremmat kylmäominaisuudet vähentävät riskiä polttoainesuodattimen tukkeentumiseen.

      Kesäaikana kumpikin on hyvää, koska kummassakaan ei ole pisaraakaan ensimmäisen sukupolven biodieseliä (RMEtä, FAMEa) vaan ainoastaan Nesteen itse valmistamaa fossiilidieselin kaltaista uusiutuvaa dieseliä. Tekniikan Maailmassa jokin aika sitten olleen vertailun mukaan Prota kuluu muutama prosentti vähemmän kuin tavallista, kuitenkin siinä ja siinä riittääkö kulutuksen pieneneminen peittämään hintaeroa. Prota kului myös vähemmän kuin kokeilituja muiden yhtiöiden polttoaineita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3189
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1560
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe