Unihäiriö/kö... mikä !?

Reiska1001

Hei !
Olen itse 70v mies ja en ole ennen tavannut naista(petikumppani) joka unessa koko ajan hätkähtää aina keskimäärin noin 40 sekunnin välein lähes koko nukkumisajan.... siis nämä hätkähdykset ovat aika voimakkaita ja se voimakkuus vaihtelee..kuitenkin vieressä nukkuessa sen selvästi tuntee ja ne ovat siis lihasliikeitä... lihakset jännittyvät hetkellisesti aina noina aikoina.... mistähän mahtaa olla kysymys ja onko asiasta olemassa tietoa.. mistä johtuu ja mikä aiheuttaa ja onko se mahdollisesti vaarallista !?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lekuriin

      No jos et ole jo löytänyt tietoa tuohon ja naisesi herättelee sua edelleen öisin sätkimällä lihaksiaan, niin menkää ihmeessä lääkäriin, nainen pääsee varmasti unitutkimukseen, sillä onhan tuo myös sinun unenlaatuusi vaikuttava tekijä ja siten hoitoa vaativa oire.

      • Reiska1001

        Olen kuunnellut tätä monen monena iltana ja se ei varsinaisesti häiritse minua, mutta ihmetyttää kyllä... ja llen yrittänyt löytää jotain säännöllisyyttä ilmiöön, mutta se on niin epäsäännöllitä ja kestää joskus tunteja ja joskus vain muutamia minuutteja..yksi yhteinen tekijä kyllä tuntuisi olenan... eniten niitä esiintyy kuorsauksen yhteydessä, mutta kun varsinaisia hengityskatkoja ei ole niin epäilyttää tuo "Uniapnea" ja miten se voisi liittyä "Epileksiaankaan" kun varsinaisia kohtauksia ei kuitenkaan ole ja on niin jääräpäinen nainen ettei sitä taho saada lekuriin kun kilon palasina...oliskohan mitään muuta arvausta ja onkohan todella vakavasta asiasta kysymys !?


      • faktatietoa-
        Reiska1001 kirjoitti:

        Olen kuunnellut tätä monen monena iltana ja se ei varsinaisesti häiritse minua, mutta ihmetyttää kyllä... ja llen yrittänyt löytää jotain säännöllisyyttä ilmiöön, mutta se on niin epäsäännöllitä ja kestää joskus tunteja ja joskus vain muutamia minuutteja..yksi yhteinen tekijä kyllä tuntuisi olenan... eniten niitä esiintyy kuorsauksen yhteydessä, mutta kun varsinaisia hengityskatkoja ei ole niin epäilyttää tuo "Uniapnea" ja miten se voisi liittyä "Epileksiaankaan" kun varsinaisia kohtauksia ei kuitenkaan ole ja on niin jääräpäinen nainen ettei sitä taho saada lekuriin kun kilon palasina...oliskohan mitään muuta arvausta ja onkohan todella vakavasta asiasta kysymys !?

        Mm. täällä käsitellään vastaavia aiheita:

        http://yle.fi/uutiset/miksi_ihminen_sapsahtelee_nukkuessaan/7025024

        http://www.uniklinikka.fi/files/Artikkeli-4-PeriodinenRaajaliikehairio.pdf


    • lääkärinveli

      Vaikuttaa epilepsialta.

    • Mietteliäss

      Uniapneaankin voisi sopia. Todellakin unitutkimuksiin!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe