Fillarit pois metrosta

mitta.täynnä

Tukkeatte oviaukot niillä pyörillänne. Joko pyöristä tuplamaksu tai sitten ulos. Viherhörhöt ovat muutenkin kaupungin syöpäläisiä. Ajakaa niitä viherkatuja ja pyöräteitänne, kun niitä teille verorahoilla tehdään.

22

104

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä_vikiset

      HSL Näin käyttäydyt joukkoliikennevälineissä:

      "Metrossa polkupyörää voi kuljettaa maksutta aina, jos vaunussa on tilaa. Metroasemilla polkupyörällä ajo on kielletty."

      .

      • mitä.itse

        mutta kun ei ole ruuhka-aikana lyhyissä metroissa sitä tilaa. Eikö me tyhmään viherkaaliin?


      • rupea_pyöräilemään

        Laihduta että mahdut oviaukosta.


      • Ruuhka-aikana ei ole tilaa, joten fillareita ei sinne pidä viemän. Mikä tässä on niin vaikea tajuta?


      • so_what_
        10-14 kirjoitti:

        Ruuhka-aikana ei ole tilaa, joten fillareita ei sinne pidä viemän. Mikä tässä on niin vaikea tajuta?

        Aloittajalle näyttää olevan. Pyörän saa viedä vapaasti metrossa, jos sille on tilaa. Muulloin ei. Aloittajan ongelma oli se, että pyörät hänen mielestään tukkivat ovet...


      • so_what_ kirjoitti:

        Aloittajalle näyttää olevan. Pyörän saa viedä vapaasti metrossa, jos sille on tilaa. Muulloin ei. Aloittajan ongelma oli se, että pyörät hänen mielestään tukkivat ovet...

        Valitettavasti se kovin usein niin onkin. Fillarit hankaloittavat usein kulkua todella paljon. Osin siksi, että osa fillarinkuljettajista jää ovien eteen eikä mene "takaseinälle", osin tietysti myös siksi, että se "takaseinä" vaihtaa puolta parilla asemalla (Kalasatama ja Itäkeskus ainakin).


    • elämä_valintoja

      Mikäs köyhä viherhörhöituhippi aloittaja on kun metrolla ajelee. Osta oma auto, siihen ei tule kukaan tunkemaan fillariansa.

      • juuri.niin

        Siksi asunkin Kulosaaressa enkä siellä köyhien Nurmijärvellä.


      • elämä_valintoja

        Mistä tiesit, että olen Nurmijärveltä?????


      • Klaukkalalainen
        juuri.niin kirjoitti:

        Siksi asunkin Kulosaaressa enkä siellä köyhien Nurmijärvellä.

        Vähemmän täällä Nurmijärvellä köyhiä on kuin Helsingissä. Omakin postinumeroni pärjää hyvin maan laajuisessa tulovertailussa, vaikken minä miljonääri olekaan. Onpahan kuitenkin oma tupa ja oma lupa.


    • kehitysidea

      Viimeinen vaunu voisi olla ns. "kajavaunu" jonne pyöräilijät yms. voisivat mennä.

    • perään.vaan

      Fillaristeille erillinen avonainen häkkivaunu, nehän tykkäävät tuulen suhinasta ja vauhdin hurmasta tilanteessa kuin tilanteessa.

    • Fillaritjunissa

      Jo vuosia on ollut voimassa kielto, että polkupyöriä ei saa kuljettaa junissa Vr:n lähiliikenteessä ma-pe klo 7-9 ja 15-18. Muina aikoina ensisijaisesti on kaikki muut matkustajat ja jos tilaa niin sitten pyörät.Päivittäin junissa on pyöriä kiellettyyn aikaan, mutta ei edes junan henkilökunta puutu siihen. Vain taitettavia pyöriä saa kuljettaa myös silloin. Muutaman kerran vuodessa tulee junassa kuulutus kiellosta, mutta ei se mitään auta. Itse en väistä, jos joku yrittää pyörällä junaan kiellettyyn aikaan ja muulloin pyöräilijä voi etsiä tyhjemmän vaunun. En itsekään kuljeta junassa pyörää kiellettyyn aikaan enkä muulloinkaan vaadi muita väistämään, että itse mahdun pyörällä. Suomessa olisi hyvä saada varsinkin tänne pääkaupunkiseudulle vaunuosasto missä voi aina kuljettaa pyörää.

    • vittumainen_mies

      Minä kuljen metrolla ja otan aina pyörän mukaan vaikka en sitä tarvitsisikaan, ihan vain vittuillakseni.

      • olet.sinä.hurja

        Kuljet myös varmaan ruuhka-aikaan metrossa aamuin illoin vaikka olet työtön.


    • Just_joo

      Sivistyneessä maailmassa metrossa ja junissa on erikseen merkattu avoin paikka vaunussa fillareita varten.

      Meillä ei tarvita. Eihän fillarointi ole edes liikennettä, vaan autoilun ja muun liikkumisen este...

    • nuijalandia

      Palikat on suunnitelleet asemat vituralleen, fillarii saa runkata joka aseman väli laidasta laitaan? Joki standardi luulis löytyvän niillekin?

      • Älä höpötä, ei niitä ole kuin pari asemaa, joilla on muista poikkeava laiturijärjestely.


    • Miksei_ajeta_perille

      Minä olen aina kuvitellut, että polkupyörä on matkustamista varten, eikä matkatavara.

      • pakko.näyttää

        Onhan se hienoa näyttää duunissa kavereille, että on kova kunto ja 5000 euron pyörä, jolla ei tule 20 km matkalla edes hiki.


      • Kyllä minä keksin ihan järkeviä syitä fillaristinkin kulkea osa matkasta metrolla. Jos matkaa on vaikkapa 15 km, josta metrolla hoituu 10 km, niin kokonaismatka-aika puolittuu helposti. Työmatkalla se on iso asia.


    • siitä.se.lähtisi

      Fillarikielto metron hisseihin olisi jo hyvä alku.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe