Työttömät maksaa 20 % veroa

korottakaakorvauksia

korvauksista, minusta se on katasrofi. Korvaukset pitäisi olla verottomat, ja siihe lisää vielä 200 e, vuosien tulokorotukset on jääneet aina on otettu koskaan ei annettu.
Ei ihme että me kaikki ollaa leipäjonossa ja jos ei sinne pääse ei ole ruokaa.
Meill on 20 km leipäjonoon ei siellä voi joka viikko käydä.

41

84

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joululahjarahat

      Minä en maksa työmarkkinatuesta kuin 17%. Ennakonperintä on toki 20%, mutta jouluksi saa sitten kinkkurahana tuon 3% takaisin. Vieläpä korkojen kanssa.

      Toivottavasti perustulokokeilun arpa ei osu minulle. Silloin häviäisin muistaakseni 300 euroa vuodessa. Jouluraha jäisi siis pois.

      • edutverottomiksi

        Siis onhan älytöntä että niistä maksetaan vero miksei korvaus ole sen suuruinen kuin on käteen jäävä osuus kauan sitten silleen on ollut.


      • eiverottomuutta

        tupla vero joka eurosta, kun pääsette töihin, niin se tasaantuu


      • työonjotehty
        eiverottomuutta kirjoitti:

        tupla vero joka eurosta, kun pääsette töihin, niin se tasaantuu

        Tuskinpa tässä enää töihin pääsee, kun on viitisen vuotta oltu poissa työelämästä. Näyttää maailma muuttuvan automaation myötä vapaa-ajan viettäjien paratiisiksi. Minulle riittää että valtio maksaa toimeentulon. Kyllä minä ajalleni käyttöä keksin ilman työtäkin. On muutenkin mukavampi elää ilman kelloa ja aikatauluja.


      • Pitkäaikatyötön
        edutverottomiksi kirjoitti:

        Siis onhan älytöntä että niistä maksetaan vero miksei korvaus ole sen suuruinen kuin on käteen jäävä osuus kauan sitten silleen on ollut.

        Se ei käy, koska kirkkoon kuuluvat työttömät eivät sitten maksaisi kirkollisveroa. Verotusoikeuden saaneet kirkot vastustaisivat muutosta ehdottomasti.


      • tuetvoihyvinpuolittaa

        Työttömien ennakonpidätys on tuo 20%, ei siis lopullinen vero%!


      • kjhuytr

        , minusta se on katasrofi. Korvaukset pitäisi olla verottomat, ja siihe lisää vielä 200 e, vuosien tulokorotukset on jääneet aina on otettu koskaan ei annettu.
        Ei ihme että me kaikki ollaa leipäjonossa ja jos ei sinne pääse ei ole ruokaa.
        Meill on 20 km leipäjonoon ei siellä


      • nbvhgfr

        se on katasrofi. Korvaukset pitäisi olla verottomat, ja siihe lisää vielä 200 e, vuosien tulokorotukset on jääneet aina on otettu koskaan ei annettu.
        Ei ihme että me kaikki ollaa leipäjonossa ja jos ei sinne pääse ei ole ruokaa.
        Meill on 20 km leipäjonoon ei s


      • pötkiskösesiellä
        nbvhgfr kirjoitti:

        se on katasrofi. Korvaukset pitäisi olla verottomat, ja siihe lisää vielä 200 e, vuosien tulokorotukset on jääneet aina on otettu koskaan ei annettu.
        Ei ihme että me kaikki ollaa leipäjonossa ja jos ei sinne pääse ei ole ruokaa.
        Meill on 20 km leipäjonoon ei s

        Sinä se vaan nostat näitä pönttöjä aloituksiasi...
        Polje polkupyörällä sinne leipäjonoon, ei 20km ole matka eikä mikään!


    • katsepeiliin

      Muuttuvatko asiat, jos nyt saa noin 700€ miinus verot on noin 500€, jos saisi suoraan sen 500€ ja siitä ei menisi veroa? Jos nyt edes joku osaisi olla kiitollinen näistä ilmaisista rahoista.

      • tukipienentyy

        Siis se muuttuu, että jatkossa jää näppiin 25 euroa vähemmän per kk. Prosentuaalisesti se on aika paljon. Toki sen saa sitten toimeentulotukena takaisin, mutta onko siinäkään vatkaamisessa mitään järkeä. No nyt päästään onneksi yhden luukun tekniikkaan, eli jatkossa saa Kelasta kaikki tuet, niin päästään hieman helpommalla, eikä aikaa kulu samalla tavalla hukkaan tulonhankinnassa kuten nykyisin.


      • mitentoimikauansit

        No se verottomuus vähentäisi turhaa byrokratiaa,mutta sitähän si saa suomessa vähentää ainoastaan lisätä.


      • mietinyttatakin

        Suurin osa työttömistä on maksanut töissä ollessaan työttömyysvakuutusmaksua tuloistaan, joten ihan ilmaista rahaa tämä tuskin on, mikä tuntuu unohtuvan keskustelussa varsin usein.


    • Näin.meillä

      Minä maksan työmarkkinatuesta 16% veroja, ei tule veronpalautuksia.

    • hä_hä

      Mutta olkaa iloisia että mutulaiset eivät maksa penniäkään veroa päivärahoistaan.
      Silti jaksavat valittaa että saavat vähän rahaa. Eihän niiden tarvi maksaa vuokraa, sähköä, vesimaksuja, ruokaakaan. . .

      • veronverranvähemmän

        Niin niiden päivärahat pitäisi pienentää veron verran helppoa vähentäisi byrokratiaa.


    • enotatyötävastaan

      Aiankin vielä työttömyys kannattaa. Tulee asumistukea ja tt tukea ja 300 e saa tienaa ettei etuudet mene. Sek kirpparin tuotot jos siellä myy . Mitä on ensivuonna kuka tietää.
      Työmarkkinat on vaan muuttumassa niin oudokiski että suosii köyhtymistä. Jos saat työpaikan jossa saat palkkaa vähemmän kuin etuuksia on pakko ottaa vastaan??? se onniin kummallinen yhtälö jota ei voi käsittää. Ja kun siihen tulee vielä työmatkakulut, niin se o voi olla toimeentuloon parinsadan euron lovi.
      Jotenkin hulluja noi ministerit.

    • Pitkäaikatyötön

      Leipäjonossa en ole vielä ollut, en edes selvittänyt missä lähin olisi. Työttömyydestä on kyllä kokemusta 1980-, 1990-, 2000- ja 2010-luvuilta.

      Saako aloittaja asumistukea?

    • eivälttämättä

      Työtön maksaa 20% ennakonpidätystä, ei ole lopullinen verotus kyseessä! Lopullisessa verotuksessa vero% on alempi, jos käyttää kaikki mahdolliset vähennykset hyväkseen.

      • yliprosentit

        Minulla ei ole käytössä mitään verovähennyksiä, mutta siitä huolimatta lopullinen veroprosentti on 17%.


      • ghjklkj
        yliprosentit kirjoitti:

        Minulla ei ole käytössä mitään verovähennyksiä, mutta siitä huolimatta lopullinen veroprosentti on 17%.

        Asutko Kauniaisissa? Siellä on ainakin pienempi veroäyri.


      • Pitkäaikatyötön
        ghjklkj kirjoitti:

        Asutko Kauniaisissa? Siellä on ainakin pienempi veroäyri.

        Myös työttömät saavat kunnallisverotuksessa automaattisesti perusvähennyksen, varmaankin myös nimim. yliprosentit.
        Oma verotuksen perusprosenttini on 17, koska en kuulu kirkkoon ja kotikuntani verottaa kohtuullisesti suhteessa muihin kuntiin.
        Jos muuttaisin Savonlinnaan (kunnallisvero 22,5 %), perusprosenttini nousisi 18,5:een. Ev. lut. seurakuntaan liittyminen nostaisi sen vielä 19,5:een, ortodokseihin meno 20,0:een.
        Muuttoni Kauniaisiin johtaisi 14,0:n perusprosenttiin.
        http://prosentti.vero.fi/VPL2016/Sivut/Aloitus.aspx?kieli=fi-FI


      • perustulo.lainvastainen
        ghjklkj kirjoitti:

        Asutko Kauniaisissa? Siellä on ainakin pienempi veroäyri.

        En asu Kauniaisissa, mutta jonkun kokoisessa kaupungissa kuitenkin. En ole perehtynyt tarkemmin kuinka verot muodostuvat, mutta veronpalautusta olen saanut joka vuosi, kun olen nyt jo aika monta vuotta ollut työtön.

        Jos joutuisin perustulokokeiluun, niin tuloni tippuisivat huomattavasti. Yhdenvertaisuuslaki estää verottoman perustulon, joten perustulonkin tulee olla verotettavaa tuloa.


      • korkotuottoo

        Tottakai palautusta pukkaa...Palautettava summa on ulosmitattavissa, joten jojolla varmistetaan perittävien pysyvän hyvässä kunnossa - perintäfirmat pokkaa ja kumartaa :)


      • näppiennuolija
        korkotuottoo kirjoitti:

        Tottakai palautusta pukkaa...Palautettava summa on ulosmitattavissa, joten jojolla varmistetaan perittävien pysyvän hyvässä kunnossa - perintäfirmat pokkaa ja kumartaa :)

        Entä jos ei ole mitään ulosmitattavaa?


    • khfurghruthgt

      Minusta on ihan oikein, että joudun maksamaan 20% veroa työmarkkinatuestani, koska on siitäkin nettona käteen jäävä sosiaaliturva suurempi ja edes jokseenkin inhimillinen, kuin se sosiaaliturvan määrä, missä aikoinaan minun saamatta mitään työttömyysturvaa tai opiskelijatukia hakiessani toimeentulotukea, toimeentulotukeni määrä aina laskettiin ja miinusteltiin perusnormin määräsummasta omien sukulaisteni mulle jo veroissa kertaalleen maksetuista mulle antamista vapaaehtoisista avustuksista. On siihen iso parannus, että nykyisin saan sentään nettona kuukausitasolla yhteiskunnalta lähemmäs 400 euroa yhteensä kaikki yhteiskunnan tukeni yhtenlaskien yhteiskunnalta sosiaaliturvaa, mikä onkin muuten suurin yhteiskunnalta saamani sosiaaliturva, mitä koskaan olen saanut, koska opintotuen saamisen aikoina piti omalla opintolainalla kattaa suurin osa elinkustannuksista ja pentuja kun en ole koskaan tehnyt, en ole koskaan päässyt nauttimaan myöskään lapsiperheiden vastikkeettomasta sosiaaliturvasta, missä ilmeisesti lasten kanssa kotona oleminenkin työikäisillä kasvattaa eläketurvaa. Minä olen taviskeskiluokkainen, enkä ole koskaan käynyt leipäjonoissa. Varmaan todellisuus sellaisten kärsimyksistä on kauheaa. Ajattelen siten, että vaikka sosiaaliturvani on toimeentulotukea hakematta alle lakisääteisen määrän reippaasti yhteiskunnaltani saamani sosiaaliturva, jätän mieluusti ne yhteiskunnan toimeentulotuessa saamatta multa jäävät roposet köyhille, koska sekin on mielestäni yhteiskunnan auttamista, että kun yhteiskunta maksaa sata euroa liian vähän joka kuukausi minulle lakisääteistä sosiaaliturvaa, sillä voi joku köyhä saada sosiaalitoimistosta vaikka silmälasit tai maksusitoumuksia ruokakauppoihin, kun roposet itse jätän hakematta kun pärjään muutenkin. Mut sitä en hyväksy, että rikkaiden työikäisten työmarkkinatuki on samansuuruinen, kuin mun yksin vuokralla asuvan oikeasti pienituloisen, koska työmarkkinatuki on varmaan pelkkä shoppailuraha jollekin työikäiselle kotirouvalle, jonka mies tienaa 10 000 euroa kuukausittain ja joka asuu velattomassa omakotitalossa... Tämä on erikoinen tämä nyky- Suomi, kun monet ihmiset vaatii oikeistolaiset niinku että ihmisten pitäisi itsensä kodeissaan hoitaa omat vanhuksensa, että ihmisten pitäisi itse tehdä ja maksaa kaikesta mikä on aiemmin ollut verovaroilla maksettua, maassa missä ihmiset maksaa ainoastaan perseet ruvella paljon veroja ja että muka ainoa asia missä YHTEISKUNNAN pitäisi niiden mielestä silti auttaa ennen perheiden omaa vastuuta, olis muka avioliittoon menneiden nuorten lapsiperheellisten tukeminen tuissa samalla tavalla, kuin sinkkujen että ku vaativat että avioliittoon menneillä puolisoilla ei muka elatusvastuuta ensisijaisesti perheestään ja sellaista.

      • nfhjnh

        Täällä sitä taas ollaan perheiden kimpussa... mutta älä vielä heitä toivoasi, Pötkö! Kun hoidat itsesi kuntoon ja lopetat vaahtoamisen, joku saattaa vielä huolia sinutkin. Ehkäpä esimerkiksi joku somali, joka saa vastineeksi sietämisestäsi Suomen kansalaisuuden.


    • antimennäää

      Niist pääsee ko katkasee suhteet vaa.

    • tyhmempieihuomaa

      Kyllä jokainen maksaa veroja 14 % ruokakaupan ostoksista ja muista 24 %. Mihins ne rahat muualle menisi. Toimeentulotuki 19,5 % Työttön 36 %.

      • ootkovähädille

        Jokainenhan nuo arvonlisäverot maksaa, ei niitä kukaan saa yksityistaloudestaan vähentää, ei palkansaaja eikä työtön.


      • pyhäyksinkertainen
        ootkovähädille kirjoitti:

        Jokainenhan nuo arvonlisäverot maksaa, ei niitä kukaan saa yksityistaloudestaan vähentää, ei palkansaaja eikä työtön.

        Sillä erotuksella ettei työttömyysraha riitä edes välttämättömään.
        Kun nettotulo on yli 1 500 € x 12,5 /kk veroja maksaa TODELLA VÄHEMMÄN.


    • wywy

      Eihän työtön saa mitään vähennyksiä verotuksessa. Voipa joutua vielä maksamaan lisäveroja, riippuen missä kunnassa asuu. TYÖTTÖMYYSVÄHENNYS olisi kylläkin paikallaan tasa-arvoisuuden vuoksi. Ei tule vaan ikinä toteutumaan. Hallitus ei näy välittävän pätkääkään kuinka työtön pärjää.

      • jjklölkjjh

        Saapas työtönkin asuntolainan korkovähennyksiä, jos on asuntovelkaa.


    • hjhjjlllkjhg

      MInä maksan 25 % ansiosidonnaisestani, joten tuo 20 % taitaa olla vain peruspäivärahasta maksettava vero-osuus.

    • KYSYNVAAAN

      MIKSI TYÖTTÖMÄT EIVÄT MENE TÖIHIN TAI PERUSTA MENESTYSYRITYKSIÄ LOISIMISEN SIJAAN???????????

      • vgbnh

        Oletkohan ihan ajan tasalla, kaikille ei töitä riitä. Anteeksi että olen olemassa. Tämä maailma on vain sinunlaisille hyville ihmisille. Mitähän meille loisijoille pitäisi tehdä sinä varmaan tiedät senkin. Kaikkea hyvää sinulle.


      • vaikkakukkiakastelemaan
        vgbnh kirjoitti:

        Oletkohan ihan ajan tasalla, kaikille ei töitä riitä. Anteeksi että olen olemassa. Tämä maailma on vain sinunlaisille hyville ihmisille. Mitähän meille loisijoille pitäisi tehdä sinä varmaan tiedät senkin. Kaikkea hyvää sinulle.

        Töitä löytyy aina tekevälle! Ja yrittämään pääsee vähälläkin, moneen hommaan ei tarvita juuri mitään, riittää kun vain alkaa yrittämään. Eräs tuttavani kävi kastelemassa kukkia ja hoitamassa viherkasveja julkisissa rakennuksissa yrityksensä kautta. Ja hänellä oli jossain vaiheessa jopa useampia työntekijöitäkin.


      • pörisevätpuhaltimet
        vaikkakukkiakastelemaan kirjoitti:

        Töitä löytyy aina tekevälle! Ja yrittämään pääsee vähälläkin, moneen hommaan ei tarvita juuri mitään, riittää kun vain alkaa yrittämään. Eräs tuttavani kävi kastelemassa kukkia ja hoitamassa viherkasveja julkisissa rakennuksissa yrityksensä kautta. Ja hänellä oli jossain vaiheessa jopa useampia työntekijöitäkin.

        Pörisevien lehtipuhaltimien sijaan lehdet voitaisiin haravoida. Se vähentäisi saasteita ja lisäisi työpaikkoja.


      • HaistakaaPaskaHyeenat

        Tämän päivän Suomessa on noin 500 000 siis puoli MILJOONAA työtöntä, kun otetaan mukaan hetken ajan tempputyöllistetyt ja 9 euron orjat ja avoimia työpaikkoja on tällä hetkellä TE-toimistossa 15 447 kappaletta, joten millä matematiikalla saadaan kaikille töitä???

        Eläkehyeenojen on kiva huudella sieltä "turvasta" jokapäiväisestä elatuksesta KYNSINHAMPAIN taisteleville ja useille jo monisairaille työikäisille työttömille!!!


    • PAVIAANI66666

      Miks pankista ei anneta lainaa...Kysympähän vaan.

    • hitaastimaksaen

      Hyvä kun ei anna pitää ensin maksaa aikaisemmat pois kyllä ne maksetaan ole huoleti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe