LAIHDUTTAISIMMEKO?

PeerGynt

37

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmistunut

      Etkö saa muualta aiheita aloituksiisi, kuin TV tuomaa? Nehän ovat meidän kaikkien tiedossa!

      Käytä nyt hyvä mies omaa ajattelukykyäsi, äläkä tunge tänne tv-ohjelmia meille!!!

      • pilmari saa mainostaa, muut ei


      • ilmoittajat

        MAINOSTAJAT
        ovat antaneet meillekin mahdollisuuden käydä näitä keskusteluja
        mielenkiintoamme lisäävistä aiheista toistemme kanssa.


      • di.eetti

        Laihdutus tuo harvoin toivottuja pysyviä muutoksia elämään.


    • Ei nämä Peet osaa muuta. PeerGynt=Pilmari

      • sääli.sinänsä

        Fiksumpi olisit jos et käyttäisi tilaisuutta hyväksesi heti lätkiä pilmaria kun tilaisuus koittaa! Alat olla samma tasoa, jos jatkat nyky vauhdilla!


      • sääli-vai-ilkiö
        sääli.sinänsä kirjoitti:

        Fiksumpi olisit jos et käyttäisi tilaisuutta hyväksesi heti lätkiä pilmaria kun tilaisuus koittaa! Alat olla samma tasoa, jos jatkat nyky vauhdilla!

        sääli.sinänsä

        Muistelen, että Pilmarin yksi syytös oli, että ruune tulee sotkemaan hänen kirjoituksiaan. Taitaa olla totta, ilman dokumentteja! DD


      • Kaukaa.kierretään
        sääli-vai-ilkiö kirjoitti:

        sääli.sinänsä

        Muistelen, että Pilmarin yksi syytös oli, että ruune tulee sotkemaan hänen kirjoituksiaan. Taitaa olla totta, ilman dokumentteja! DD

        Muistelen, että Pilmari kärsii suunnattomasti, jos naiset höperehtivät hänen ketjuissaan.


      • kop.santeri

        PUNAIISET TILPUT
        tuli usein juuri siksi kun mummot änkesivät sakilla mukaan.
        En mennyt edes Ellin boksiin vaikka kutsuttiin. Kahvimökin häirinnästä syytettiin
        vaikka mummot änkesivät avaamiini keskusteluihin. Sama tuon kahvipirtin kanssa.


      • ystikset

        ASIAT - EI TILPUT
        tulisi keskustelussa olla pääasiaa eikä kuka kenenkin ystis.


    • 5-2 toimii ei muut.

    • vyötärölihavuus

      Olisihan se hyvä saada joku kilo pois painoa ennen joulunseutu ylikiloja. Miten kolmentolpan keppanakin voi lihottaa. En koskaan juo päivässä yli 5 pullolliista.

      • varaaolla

        Parempi näin. Ystäväni alkoi laihtua - syy: vatsasyöpä?


      • hetken-rääkki-turhaa

        En ala laihduttamaan, mutta aikomukseni (huom!aikomus) on mennä kuntosalille hieman lihasvoimaa kartuttamaan.

        Epätavallinen laihtuminen (ilman tarkoituksenmukaista ruoan vähentämistä) ei ole hyväksi, siis ainakin pitäisi käydä lääkärillä kyselemässä, mistä se johtuu?

        Voisiko tuosta päätellä, että vatsasyöpää minulla ei ainakaan ole, koska nyt paino kipuaa ylöspäin samoilla sapuskoilla, vai onko sittenkin tullut syötyä joku ylimääräinen "makeapala"?

        Itse huolestuin jatkuvasta ripulista ja lääkäri totesi että se voi johtua sok.lääkkeistä?? Itse pelkäsin syöpää. Onneksi ei koske mihinkään, mutta ei kai se syöpä alkuvaiheessa koskekkaan.

        Varsinainen laihduttaminen on turhaa, ainakaan tällä iällä, jos ei pysty muuttamaan kokonaan ruokailutottumuksiaan lopun elämäkseen.


    • annastinnaaaa

      En jaksaisi laihduttaa. Syön suht säännöllisesti ihan tavallista kotiruokaa, joskus herkkujakin. Joskus en syö juuri mitään päivän aikana. Illalla saatan ahmia jotain hyvää juustoa. Painoni ei tipu eikä nouse.

    • minäkö.laiha

      Ystäväni laihdutusproffa sanoi joskus:
      - Ei ole väliä mitä syöt joulun ja uudenvuoden välillä,
      mutta katso mitä laitat suuhusi uudenvuoden ja joulun välisenä aikana!!

    • olviton

      Monipuolinen ravinto ja liikunta ovat parhaita keinoja saada paino pysymään kuosissa. Laihduttaminen harvoin tuo pysyviä muutoksia. Itse jätin Alkon oven avaamatta enkä olutta nauti.

      • hetken-rääkki-turhaa

        "Itse jätin Alkon oven avaamatta enkä olutta nauti" kirjoittaa olviton.


        Olitko ylipainoinen ennen sitä ja paljonko laihduit? Kieltämättä olut ainakin lihottaa toisia vatsan seudulta etenkin, mutta kuinka on mahdollista, että toisille se ei tunnu vaikuttavan muuta kuin jatkuvaan pöhnään?

        Tosin oletan, että oluen juonti vie ruokahalun ja tupakointi siihen lisäksi, niin välttyy monelta rasvaiselta makkaralta ja muulta ruoalta.

        Satun tuntemaan useita "kuivankäppänoitä", jotka juovat olutta päivittäin, mutta eivät liho edes vatsanseudulta.

        Laihduttamisesta on itseni lisäksi myös muutama kaveri, jotka kyllä saa painon alas, mutta sen alhaalla pysyminen onkin sitten aivan ylipääsemätön homma, koska aina palaa entisiin ruokatottumuksiin.

        Aloittaja:"eikä enää pujuta"?? Jos kuitenkin "pujuttaisiin. Tietenkin sait aloituksen TV-ohjelmasta, jonka katsoin, mutta oletko itse edes ylipainoinen?


    • vaakaton

      Laihdutan - lihon!!

    • di.eetittä

      Diettejä jokalähtöön täälläkin!

      • vatkingit

        Dieetit eivät juuri onnistu.


    • norjaa

      Koetan syödä jatkuvasti terveellistä ja vähäkalorista ruokaa varsinkin näin syksyllä, kun on paljon hyviä kasviksia tarjolla.
      Kananmunia ja vähärasvaista juustoa, myös maitorahkat herkkuani, tehostettuna monilla marjasekoituksilla.
      " Vesi vanhin voitehista", siksi keitän pari litraa vettä, jotka juon päivänmittaan.
      Leseitä ja pellavansiemeniä liotan aamusella iltaruuaksi. 1 rkl. oliiviöljyä myös.
      Olen normaalipainoinen, ehkä kilo, tai kaksi on liikaa. Painan 60 kg.

    • Suljetaan

      Ei laihduteta, vaan jätetään syömättä epäterveelliset ruuat, joissa ei ole mitään
      rakennusaineita keholle.
      Samalla voi muutama kilokin lähteä huomaamatta!
      Samaa mieltä kuin edellinen, että vesi parhainta.

      • havumetsien_mies_

        "... jätetään syömättä epäterveelliset ruuat, joissa ei ole mitään rakennusaineita keholle."

        Mitä ne ovat? Meikäläinen ei ole missään ruuassa nähnyt mainintaa siitä, ettei siinä olisi rakennusaineita keholle.


    • palanpaineeksi

      PÄIVÄLLISAIKA
      ja millaisia pihvejä olenkaan paistanut tietysti perunamuusin kera
      Jälkiruoaksi marjakiisseli kermakastikkeella.

      • maistuvaakin

        Minulla perunaa, porkkanaa raasteena, lämminsavulohta ja puolukkahilloa, ilman sokeria tietenkin, en pilaa niitä sokerilla.
        Jälkkäriksi kupponen "pressaa".


      • tomu.sokeria

        Ei makeaa mahan täydeltä, mutta sokeri sulaa jo suussa.


    • mahaa_pöljä_kasvattaa

      Paino tuntuu nousevan. Viisi kuukautta sitten oli kiloja vajaat 86. Nyt ollaan lukemissa 89 kg.
      Alkoholipitoiset juomat eivät ole kaloreita tuoneet, vaan nautittu ruoka.

      Huolestuttaa kieltämättä näillä vuosilla.

    • uija

      Uiminen on yksi hyvä keino pitää paino kurissa, eikä rasita jalkoja, niinkuin kävely.
      Kalit on mahtavia näin tähän aikaan!

      • uija

        Tarkoitin kaalit tietenkin ja sipulit!


      • poreissakin

        VESIJUOKSUN ykkönen ollut viime vuosina ja uin usein 10 - 15 km kun altaaseen pulahdin.
        Parikymmentätuhatta kampanjassa mukana parhaimmillaan.
        Voikkatunnilla tietysti aina mukaan kuten omien lastenikin kanssa.


    • hämeen_hiras

      Aikaisemmin täällä pidetyissä laihdutuskampanjoissa on yksi jos toinenkin maininnut, kuinka paljon on muutamassa päivässä pystynyt pudottamaan painoa.

      Juuri kukaan ei mainitse sitä, mikä on ollut lähtöpaino. Kilon pudotus lähtöpainosta, joka on 117 kiloa, on paljon vähäisempi asia kuin kilon pudotus 63 kilosta (tosin täällä ei juuri liene noin keveitä).

      • kyllä-hymy-hyytyy

        Painoni vaihtelee 2-3 kg päivittäin, koska painan 85-88 kg. Neste siellä hölskyy laidasta laitaan, riippuen mitä olen syönyt ja ennen`kaikkea juonut,..muuta kuin vettä.DD

        Näin on mennyt jo 10 vuotta, joten menköön edelleen.

        Olen elämäni aikana laihdutellut useinkin, mutta aina paino nousee noihin samoihin lukemiin, joten nyt olen luovuttanut. Siitä yritän pitää huolen, että 90 kg raja ei saa ylittyä.

        Parhaan tuloksen olen saanut ns. Atkinssonin dietillä, mutta olen lukenut, että silloin virtsaan kertyvät keto-aineet ovat vaaralliset. Pienessä ajassa kuitenkin meni 15 kg ja vielä pienemmässä ajassa tuli takaisin!DD

        Noloin laihdutus oli viikon kurssi jossain ravintola miljöössä ja laihduin sillä "kaalisopalla", no oli siellä muutakin, mutta viereisen pöydän herkut teki olon kurjaksi. Onneksi oli heti perään Ikaalisten kylpylän lomaviikko ja voi niitä herkkuja, joten sekin laihdutus oli turhaa itsensä kiduttamista.

        Olen käynyt myös useita kuntoutus lomia 2-3 vko pätkissä, johtuen autokolarista 1974, jotka vak.yhtiö maksaa. Silloin on tullut uitua enemmän, kuin kalat konsanaan ja mikä pahinta? Iho kuivuu ja mitkään rasvat ei auta. Samoin kävi, kun olin 1 kerta/vko kuntojumpassa, niin "rasvat" loppuin, eikä auttanut, että heti kotona kävin sauna/suihku session.

        Koska nyt syön mielestäni kohtuullisen terveellisesti, eikä ole sisua tehdä jotain radikaalia ruokavalio muutosta, niin "kiittelen Luojaani", että olen terve, pystyn liikkumaan ilman apuvälineitä ja ajelemaan autolla, vaikka en minä oikeastaan missään käy, ..niin paitsi kaupassa tuossa nurkan takana ja samalla vien roskat, et` ei vain tulisi liikaa liikuntaa!DDD

        Sanokaa vain, että kyllähän sinä nyt naureskelet, mut ans´olla parin-kolmen vuoden kuluttua, niin et pääse sängystä ylös, korkeintaan vessaan ja jääkaapille ja tuskin sinnekään? No, elämä jatkuu silti entisellään, sillä enhän oikeastaan nytkään muuta tee.


    • mahakas_pöljä

      Oma paino on noussut viime aikoina vauhdilla. Asiasta on puhuttu lääkärien ja terveydenhoidon asiantuntijoiden kanssa. On todettu ylipainon lisääntyvä vakavuus sekä sen vähitellen orastavat ja jatkuvasti pahenevat seuraamukset sisäelimissä, raajoissa ja verenkierrossa..

      Karvas päämäärä on siinä, että tämän vuoden loppuun mennessä - noin 13 viikossa - painoa on saatava putoamaan vajaasta 90 kg:sta ainakin 8 prosenttia, mieluummin kuitenkin kymmenesosa. Sama kehityssuunta jatkuisi ensi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä, jolla painoa olisi saatava alas vielä viitisen kiloa.

      Eihän tuo mahdottomalta tunnu. Monet ovat laihduttaneet tuollaisena aikana enemmänkin.

      Siinä on kuitenkin työmaata. Näkee lopultakin, miten käy, kun ihminen ei huolehdi terveydestään. Nyt joutuu sitten korjaamaan laiminlyöntinsä. Toivottavasti osaa pitää ravitsemuksestaan huolen tämän jälkeen.

      Taannoin kerrottiin jossakin tiedotusvälineessä, että UKK:kin piti aikoinaan huolta painostaan.

    • rationalisoija

      MIKSI?
      Jollakin kumma tapa laittaa viestinsä pitkän ketjun keskelle. Olisihan tämänkin nostatusviestin voinut ketjun loppuun laittaa, koska sopii ihan hyvin aloitukseen. Turhaa ajan haaskausta.

      "di.eetti
      28.9.2016 10:06
      Laihdutus tuo harvoin toivottuja pysyviä muutoksia elämään"

      • 11--3

        Kyseinen viesti oli oikeassa paikassa.
        Nimim. rationalisoija ei nähtävästi tunne palstan yleisiä sääntöjä ja toimintaperiaatteita


    • sillisalaattia

      Keskustelussa on ongelmana kun haluaa vastata viestiin, joka on kirjoitettu aiemmin
      niin voisiko näitä ryhmitellä jotta viestimme ei olisi sinsallaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe