oikeus onneen vai itsekästä..

jukka795

Ero on ehkä tulossa.... Olen rakastunut toiseen ja hän välittää ja kunnioittaa minua suuresti. En ole ikinä tuntenut mitään vastaavaa.... Nykyisessä suhteessa olen jo vuosia ollut onneton.... Mutta lasten vuoksi ero on niin vaikeaa.....rakkautta ei ole ollut vuosiin...vain yhdessä asumista... Riitelyä...täytyykö hyväksyä lasten vuoksi ikävät sanat?

66

340

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salapanokuitenkin

      Oletko kertonut puolisollesi että olet tunteeton ollut vuosia? Jos olet saat helpon eron. Jos et ja rakastunut toiseen silloin pelkästään annat itsesi uskotella olleesi tunteeton vuosia. Ei ne lapset erosta kärsi jos kavereina eroatte. Pitäähän se keksiä hyvä syy rakastumiseen. Ai niin te myös riitelette mistä se johtuu? Kun nämä asiat selvität niin itsellesi ja puolisollesi rehellisesti silloin teet ratkaisun. Toinen siis vain välittää ja kunnioittaa sinua ei tuo puoliso ai niin onko hänkin tunteeton ollut vuosia? Sulla näkyy olevan tuo toinen valmiina eli kakkonen joka nyt niin välittää ja kunnioittaa vaikka nyt varattu olet. Äläkä väitä ettet ole käynyt sen tykönä ethän muutoin tietäisi tuosta välittämisestä ja kunnioituksesta. Oleppa kuule rehellinen kaikille ja lopeta säälittävä vinkuminen ja varsinkin lopeta valehtelu. Tämä on niin tuttu tarina!

      • suoratsanaset

        Se, että kertoo toiselle tunteiden viilenemisestä ei välttämättä auta mitään eikä millään lailla silti välttämättä auta eroa. Itse olen aikaisemmin kertonut tuollaisesta ja syitäkin mietittiin ja apua haettu. Toinen lupasi muuttua ja muuttaa käytöstä (älkääkä nyt sössöttäkö tähän mitään skeidaa että vain itseään voi muuttaa jne.). Ja minä hölmö tähän uskoin vielä terapian tukemana. Paskan marjat, sanon minä. Jos joku, yhtään kukaan ikinä enää, missään elämäntilanteessa vaikkapa tulevassa suhteessa lupaa muuttua niin minua ei kyllä helpolla vakuutella. Siitä, että yrittää uskoa, korjata, tukea ja kaikkee mahdollista liittoa ettei se rikkuisi, ettei lasten tulevaisuutta tarvitsisi vahingoittaa ei ole paskankaan hyötyä jos toinen ei lupauksiaan pidä. Pahimpana hetkinä olen miettinyt omasta elämästä luopumista, jotta lapset henkivakuutusrahoilla saisi edes taloudellisesti turvatun elämän (jos edes saisi). Sillä jaksamiseni niin kortilla.
        Ja aloittaka älä välitä niistä arvostelijoista, jotka tyrmäävät uuden ihastunsen ja rakkauden eron hetkellä. Pitkään jatkuneessa tilanteessa on normaaliakin rakastua varsinkin jos sopivan lloinen ihminen tulee kuvioihin. Tartu ihmeessä tilaisuuteen. Itselläni yksipuoliset tunteet ja kiusa sen jälkeen sai uskomaan kaikki ihmiset paskoiksi ja jäämään huonoon suhteeseen. Enää en epäröisi lähteä sopivan tullessa.


      • korjausedelliseen

        Piti olla siis sopivan oloinen.


      • UlkopuolinenN

        No voi että. Siinä taas oikein ammatti-ihminen jakelee viisauksiaan.


      • suoratsanaset

        Minulleko vastasit ulkopuolinenN. En jaellut muutakuin pikkasen omia kokemuksiani. Jokainen tekee itse omat ratkaisunsa, mutta olen niin monesta muustakin tapauksesta kuullut, että on luvattu ja luvattu muuttua ja muuttua, mutta mitään ei tapahdu. Itsekin olen miettinyt mikä lapsille olisi paras ratkaisu. Jos minua ei olisi he olisivat todennäköisesti olisivat ainoat, jotka minua kaipaisivat. Toisaalta lapset eivät ole se minkä rakkaudesta vanhempien kuuluu ammentaa eläessään rakkautta. En sellaista painolastia halua kenenkän päälle kipata. Eli jaksamattomuuteni voisi olla vain rasite lapsille.


      • UlkopuolinenN
        suoratsanaset kirjoitti:

        Minulleko vastasit ulkopuolinenN. En jaellut muutakuin pikkasen omia kokemuksiani. Jokainen tekee itse omat ratkaisunsa, mutta olen niin monesta muustakin tapauksesta kuullut, että on luvattu ja luvattu muuttua ja muuttua, mutta mitään ei tapahdu. Itsekin olen miettinyt mikä lapsille olisi paras ratkaisu. Jos minua ei olisi he olisivat todennäköisesti olisivat ainoat, jotka minua kaipaisivat. Toisaalta lapset eivät ole se minkä rakkaudesta vanhempien kuuluu ammentaa eläessään rakkautta. En sellaista painolastia halua kenenkän päälle kipata. Eli jaksamattomuuteni voisi olla vain rasite lapsille.

        Ei. Kommenttini on tuolle "salapanokuitenkin" kirjoittajalle.


      • Uteliasolen
        suoratsanaset kirjoitti:

        Minulleko vastasit ulkopuolinenN. En jaellut muutakuin pikkasen omia kokemuksiani. Jokainen tekee itse omat ratkaisunsa, mutta olen niin monesta muustakin tapauksesta kuullut, että on luvattu ja luvattu muuttua ja muuttua, mutta mitään ei tapahdu. Itsekin olen miettinyt mikä lapsille olisi paras ratkaisu. Jos minua ei olisi he olisivat todennäköisesti olisivat ainoat, jotka minua kaipaisivat. Toisaalta lapset eivät ole se minkä rakkaudesta vanhempien kuuluu ammentaa eläessään rakkautta. En sellaista painolastia halua kenenkän päälle kipata. Eli jaksamattomuuteni voisi olla vain rasite lapsille.

        Jotain on siis suhteessa vialla kun toisen pitää muuttua. Jotta tunteita saisit. Luvannut muuttua ja eikä sitä ole tehnyt. Mikä siis on se mikä tunteet muuttaa sinulla?


      • suoratsanaset

        Tietenkin jotain merkittävää on vialla, jos pitää muuttua ja ihan terapian kauttakin tuota asiaa käyty läpi. En ala asioita yksityiskohtaisesti tänne käymään läpi.
        Jos suhteessa on vakavia ongelmia, joita ei ratkaista/muuteta niin kyllähän tunteet ennen pitkää viilenee, kun suhde on huonolla tolalla. Minä kyllä vanhan kansan ajattelutavankin omaavana ihmisenä ymmärrän senkin, että avioliitoissa ollaan vaikkei niitä tunteitakaan olisi, mutta silloin sen yhteiselämän jo lastenkin kannalta pitäisi suhteen muuten toimia. Toisaalta ymmärrän senkin, että jos liitoissa yritetään olla ilman tunteita niin inhimillisinä olentoina, jokainen meistä kaipaa myös aikuisten rakkautta.


    • Mietitarkkaan

      Punnitse ja mieti tarkoin onko mahdollista saavuttaa vielä onnea sen ihmisen kanssa jonka kanssa lapset olet tehnyt.
      Älä luovuta liian helpolla.

    • jukka795

      Ei ole mikään salapano, vaan ihminen joka välittää...ja hän ei olisi syy eroon...

      • Lapsellisuutta

        Salli mun nauraa....
        Älä pidä meitä lukijoita tyhminä!


    • syysillanvalssi

      Tunteita, tykkäämistä ei saa väkisin tehtyä. Jotenkin tuntuu, että aloittajan liitossa on tunteet loppuneet jo aikoja sitten. Sitä kautta ei siis liittoa enää saa pelastettua.
      Lapsia niin moni ajattelee kun liitto on eron partaalla. Riitely tai kylmä ilmapiiri, onko sekään hyvä ympäristö. Monesti ihminen pelkää muutosta. Ei ole helppo hypätä uudelle reitille.

      Ei kai kukaan mene naimisiin sillä ajatuksella että eroaa joskus. Mutta, ei liitto voi elämänpituinen vankilakaan olla, jos tunteet on loppu ja kämppisliitto ei riitä.

      • joonbbllln

        Hirvittävimmät riidat aiheutuvat pettämisestä.


    • jukka795

      Juuri tuota elämänpituinen vankila..... Sitä olen itsekkin miettinyt...olen jo vuosia sitten itkenyt itseni uneen toisen siitä välittämättä....

      • UlkopuolinenN

        Joskus pitää ihan oikeasti olla itsekäs. Silloin jos toinen "kuorsaa tyytyväisenä perse homeessa" kun toinen itkee parisuhteen onnettomuutta niin kaikki ei todellakaan ole hyvin!
        Anna itsellesi lupa olla hyväksytty, rakastuttu ja haluttu! ♥


      • taastätä

        Olisit eronnut silloin, kun itkit! Lökkäpöksy eroaa vasta uuden löydyttyä. Sillä saa läheistensä elämän rikki vuosikausiksi!
        Kuka kunnioittaa pettäjää uusivaimokkeensa kanssa? Ei kukaan normaali ja vastuuta tunteva ihminen...


      • tulipamieleen

        Jos toinen on luottamuksen pettänyt ja tietää, että toisen ei ole hyvä olla niin miksi lähtevä ei voisi tarttua onneen? Miksi välittää toisen tunteista silloin, jos toinenkaan ei ole välittänyt toisen tunteista vuosikausiin. Itse en pettäisi, mutta en toisen takia vaan siksi, että en haluaisi itse elää sellaisen asian kanssa.


      • hkonblknlöö
        UlkopuolinenN kirjoitti:

        Joskus pitää ihan oikeasti olla itsekäs. Silloin jos toinen "kuorsaa tyytyväisenä perse homeessa" kun toinen itkee parisuhteen onnettomuutta niin kaikki ei todellakaan ole hyvin!
        Anna itsellesi lupa olla hyväksytty, rakastuttu ja haluttu! ♥

        Toinen itkee onnettomuuttaan, koska on tasapainoton ja hakee sitä muista ihmisistä. Lisäksi saattaa syyttää puolisoaan asiasta.


      • UlkopuolinenN
        hkonblknlöö kirjoitti:

        Toinen itkee onnettomuuttaan, koska on tasapainoton ja hakee sitä muista ihmisistä. Lisäksi saattaa syyttää puolisoaan asiasta.

        Eiköhän se hyvä parisuhde ole aina kahden kauppa.
        Niin varmaan se on aloittajan vika jos puoliso on kylmä, tunteeton, riidanhaluinen?
        Lienet itse edellä mainitun kaltainen. !


      • tasapainotontajoo

        Luin jutun turvatalosta viikolla. Ja muutama asia tuli minulle yllätyksenä. Ensinnäkin suurin osa nykypäivän turvataloon tulevista kärsii henkisestä väkivallasta. fyysinen väkivalta on vähentynyt. Henkinen väkivalta on myös tuhoisaa ja sitä on vaikea joskus tunnistaa. Voi olla. että loma-ajat ahdistaa ja pelottaa. Voi kärsiä masennuksesta ja ahdistuksista, jotka todellisuudessa aiheutuu henkisestä väkivallasta. Kolmasosa naisista kokee elämänsä aikana lähisuhteissa parisuhdeväkivaltaa ja toisaalta kolmasosa heistä ei kerro asiasta koskaan kenellekään. Aika huikeita lukuja ja pistää miettimään. Mistäköhän me suuret eroluvut pohjimmiltaan johtuu.
        Kovinkaan moni ei suhteen alussa usko itseänsä tuosta tilanteesta löytävänsä.


      • yicjokjllnbbl

        Suurin osa ihmisistä kuitenkin pettää aiheuttaen järkyttävää henkistä väkivaltaa koko perheelle. Turha vedota nousevan auringontalon juopposakkiin, kun ei siitä ole kyse: panevat keskenään, räyhäävät ja pieksevät humalassa pentujaan. Ap sellainen?


      • kpbghkblö
        tasapainotontajoo kirjoitti:

        Luin jutun turvatalosta viikolla. Ja muutama asia tuli minulle yllätyksenä. Ensinnäkin suurin osa nykypäivän turvataloon tulevista kärsii henkisestä väkivallasta. fyysinen väkivalta on vähentynyt. Henkinen väkivalta on myös tuhoisaa ja sitä on vaikea joskus tunnistaa. Voi olla. että loma-ajat ahdistaa ja pelottaa. Voi kärsiä masennuksesta ja ahdistuksista, jotka todellisuudessa aiheutuu henkisestä väkivallasta. Kolmasosa naisista kokee elämänsä aikana lähisuhteissa parisuhdeväkivaltaa ja toisaalta kolmasosa heistä ei kerro asiasta koskaan kenellekään. Aika huikeita lukuja ja pistää miettimään. Mistäköhän me suuret eroluvut pohjimmiltaan johtuu.
        Kovinkaan moni ei suhteen alussa usko itseänsä tuosta tilanteesta löytävänsä.

        Petturin tyypillistä tapaa yrittää vyöryttää syy petetyn niskaan. Tasapainottoman projektiivinen identifikaatio.


      • giivoobnöö
        UlkopuolinenN kirjoitti:

        Eiköhän se hyvä parisuhde ole aina kahden kauppa.
        Niin varmaan se on aloittajan vika jos puoliso on kylmä, tunteeton, riidanhaluinen?
        Lienet itse edellä mainitun kaltainen. !

        Se on todellakin aloittajan oma ongelma. Onni on löydettävä omasta itsestään ja on kyettävä ongelmanratkaisukykyyn. Pettämistä ei voi puolustella mitenkään.


      • jukkatrolli

        Jukkapoika pillittää, mutta pettäjät panee kaikkea mikä liikkuu.


      • UlkopuolinenN
        giivoobnöö kirjoitti:

        Se on todellakin aloittajan oma ongelma. Onni on löydettävä omasta itsestään ja on kyettävä ongelmanratkaisukykyyn. Pettämistä ei voi puolustella mitenkään.

        Olet oletettavasti ihminen joka ei ole koskaan edes elänyt parisuhteessa eikä tiedä asioista tuon taivaallista.
        Niin fiksulta kuulostaa.


      • hllvjlkvkömlm

        Ei todelkaan, vaan sinä olet itsekeskeinen lehmä.


    • totuusvanhemmista

      Perhe on lasten paras turva. Kähtökohtaisesti pettävä vanhempi ei ole sitä, sillä hän ei pysty normaaliin kiintymyssuhteeseen, eikä siten ajattelemaan lastensa parasta vaan omaansa.

      • voipyhäyksinkertaisuus

        En itse varmaankaan pystyisi pettämään, mutta en silti luokittelisi kaikkia pettäjiä samaan kastiin. Yksittäisille pettämisille voi olla niin monta syytä.


      • Mustavalkoistaeioleelämä

        Montakohan pitkää parisuhdetta sulla on takana ja montako lasta?
        Veikkaan ettei yhtään. Neuvoja on aina helppo antaa kun ei ole itsellä kokemuksia.


      • gibobbhvjnlö

        Perhe on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki...joka pettää.

        Syy on yksistään pettäjässä, joka ei kykene ratkaisemaan omia ongelmiian.


      • toisenlainenjuttu

        Täällä ollaan aina niin hyökkääviä pettäjiä kohtaan. Ikinä et voi tietää toisen tilanteesta. Minäkin olin hyvin uskollinen melkein 20v, kunnes tapasin toisen (onneksi lapsia ei ole). En olisi ilman häntä ikinä osannut/tajunnut /uskaltanut lähteä tulehtuneesta suhteesta.
        Uuden suhteen avulla vasta tajusin miten elän ha mitä on henkinen väkivalta. Repäisin itseni irti ja sain raivoavan miehen perääni, kuinka uskalsinkaan olla tottelematon ja lähteä tiukasta kontrollista.
        Ja kuinka ihanaa on elääkään normaalissa parisuhteessa, enkä olekaan ruma, lihava ja laiska kuten kaikki kaverini ja sukulaiseni olivat!
        Exän aggressiivista kohtaamista pelkäsin jonkin aikaa ja saihan hän selville uuden osoitteenikin, mutta nyt on tilanne rauhoittunut. Yksin en olisi uskaltanut piilotella, onneksi on hyviä ystäviä, joista pidin kiinni vaikka ex kaikkensa yritti ystävien karkottamuseen tehdä.


      • kysyijavastasin

        Jos sinulla ei ollut lapsia ja perhettä, niin miksi ottaisit näistä kirjoituksista itseesi! Henkinen väkivalta on valehtelemista ja alustamista, mutta myös pettäminen on sitä mitä suuremmissa määrin. Sinun perheesi eikä lapsesi joudu kärsimään siitä kuitenkaan, joten sinun ei tarvitse kantaa sitä taakkaa joka on suuri. Sen sijaan jos hajotin toisen perheen kodin, olet suureen rikokseen syyllinen. Perheettömänä et edes ymmärrä sen julmuutta.


    • Syvällä

      Yleensä täällä kyllä pettäjiä paijataan myötäkarvaan. Nää "lupasi muuttua - ei muuttunutkaan jutut" koskettaa itseänikin, sillä yhtenä jättämisen syynä exä sanoi syyksi kun en ole muuttunut. Edelleenkään en tiedä, mitä olisi pitänyt muuttaa, kun koskaan ei mistään sanonut. Minustä nämäkin on niitä jättäjän kliseitä - oikeus onneen, jätetyn mollaaminen syypääksi kaikkeen. No jotkut tarvitsevat sen uuden ponnahduslaudaksi, kun ei ole muuten voimia. Kyyniseksi kun olen tullut, miettisin aloittajana sitä uutta ihastusta, onko kaikki näkemäsi totta vai projisoitko uuteen ne kaikki hyvät, mitä olet jäänyt saamatta? Liian hyvä kuulostaa omaan korvaani narsistilta.

      • fiik

        " oikeus onneen, jätetyn mollaaminen syypääksi kaikkeen"

        Kun itse erosin exästä, niin syynä oli juuri ne asiat, seikat ja exän käyttäytyminen, josta olin puhunut hänelle vuosia. Kärsivälliselläkin naisella tulee jossain vaiheessa mitta täyteen. Ja kun se on tullut täyteen, ei millään muutoksella enää ole väliä. Loppu mikä loppu, "juna meni jo". Etenkin jos lähtökohtaisesti on itse sitä mieltä, että suhteessa pitäisi perusasiat hoitua "automaattisesti". Vähintään siten, että toinenkin on suhteessa mukana. Jakaa aikaansa, hoitaa yhteisiä asioita, tarjoaa tarvittaessa apua, keskustelee avoimesti, kysyy, on kiinnostunut, ei arvostele/syytä/hauku, osaa riidellä oikein. Esimerkiksi noin.

        Teillä ei varmasti ollut sellaista kuin minulla, vaan aivan toisenlaista. Jos tai kun miehesi on löytänyt uuden rakkauden, on silti hänellekin ollut vaikeaa jättää sinut, siitä huolimatta, ettei exäsi olisi ollut ollenkaan tyytyväinen teidän suhteeseen. Jättävä osapuoli on tavallaan jo heittänyt pyyhkeet kehiin, hän ymmärtää, ettei suhde voi jatkua. Jos jätetty haluaisi kuitenkin liittoa jatkaa, niin tottakai jättäjä yleensä "puolustautuu" sanomalla kaikki mahdolliset syyt miksei halua liittoa jatkaa. Tarpeetontahan se tässä vaiheessa on, mutta aika inhimillistä.Tämä puolestaan ei välttämättä ole mollaamista, vaan kertomista miten itse asian kokee. Tietty toinen voi kokea sen syyttelynä, mutta aivan turhaa. Jos toinen ei liittoa halua jatkaa, ihan mistä syystä tahansa, niin se on sitten siinä. Erotaan, sanotaan heipat ja jatketaan kumpainenkin omaa elämää.

        Miten sinä sanoisit puolisollesi niin "kauniisti", ettei hän loukkaantuisi, että sinulla on toinen, ettet enää halua jatkaa liittoa? Miten reagoisit, näin teoriassa, jos puoliso haluaisi ehdottomasti jatkaa liittoa kanssasi? On nimittäin kokojoukko asioita elämässä mitä on hyvin vaikea sanoa kumppanille siten, että vältyttäisiin sekä omalta että toisen mielipahalta. Jokaisen aikuisen ihmisen tulisi myös ymmärtää, että loukkaantuminen, suru, no, kaikki omat tunteet ovat vain omia tunteita. Kukaan muu ei tunne niin, eikä voi tunteisiinsa vaikuttaa ja niitä käsitellä kuin ihminen itse.


      • valeitavaleidenperään
        fiik kirjoitti:

        " oikeus onneen, jätetyn mollaaminen syypääksi kaikkeen"

        Kun itse erosin exästä, niin syynä oli juuri ne asiat, seikat ja exän käyttäytyminen, josta olin puhunut hänelle vuosia. Kärsivälliselläkin naisella tulee jossain vaiheessa mitta täyteen. Ja kun se on tullut täyteen, ei millään muutoksella enää ole väliä. Loppu mikä loppu, "juna meni jo". Etenkin jos lähtökohtaisesti on itse sitä mieltä, että suhteessa pitäisi perusasiat hoitua "automaattisesti". Vähintään siten, että toinenkin on suhteessa mukana. Jakaa aikaansa, hoitaa yhteisiä asioita, tarjoaa tarvittaessa apua, keskustelee avoimesti, kysyy, on kiinnostunut, ei arvostele/syytä/hauku, osaa riidellä oikein. Esimerkiksi noin.

        Teillä ei varmasti ollut sellaista kuin minulla, vaan aivan toisenlaista. Jos tai kun miehesi on löytänyt uuden rakkauden, on silti hänellekin ollut vaikeaa jättää sinut, siitä huolimatta, ettei exäsi olisi ollut ollenkaan tyytyväinen teidän suhteeseen. Jättävä osapuoli on tavallaan jo heittänyt pyyhkeet kehiin, hän ymmärtää, ettei suhde voi jatkua. Jos jätetty haluaisi kuitenkin liittoa jatkaa, niin tottakai jättäjä yleensä "puolustautuu" sanomalla kaikki mahdolliset syyt miksei halua liittoa jatkaa. Tarpeetontahan se tässä vaiheessa on, mutta aika inhimillistä.Tämä puolestaan ei välttämättä ole mollaamista, vaan kertomista miten itse asian kokee. Tietty toinen voi kokea sen syyttelynä, mutta aivan turhaa. Jos toinen ei liittoa halua jatkaa, ihan mistä syystä tahansa, niin se on sitten siinä. Erotaan, sanotaan heipat ja jatketaan kumpainenkin omaa elämää.

        Miten sinä sanoisit puolisollesi niin "kauniisti", ettei hän loukkaantuisi, että sinulla on toinen, ettet enää halua jatkaa liittoa? Miten reagoisit, näin teoriassa, jos puoliso haluaisi ehdottomasti jatkaa liittoa kanssasi? On nimittäin kokojoukko asioita elämässä mitä on hyvin vaikea sanoa kumppanille siten, että vältyttäisiin sekä omalta että toisen mielipahalta. Jokaisen aikuisen ihmisen tulisi myös ymmärtää, että loukkaantuminen, suru, no, kaikki omat tunteet ovat vain omia tunteita. Kukaan muu ei tunne niin, eikä voi tunteisiinsa vaikuttaa ja niitä käsitellä kuin ihminen itse.

        Pettäjänä puhut itsensi pusiin uskoen omiin valheisiisi "yritin vuosikaudet puhua ja saada asioihin muutoksia. Toisessa lauseessa puhitaan siitä, miten ei puhuta asiouta auki silloin kun sen paikka olisi, vaan syytetään toista kaikesta jotta päästäisin nopeammin eroon.

        Empaattinen ihminen ymmärtää toisen tuskan. Lähimmisä ihmisistään välittävä on hirvittävän paljon enemmän kuin empaattinen, mutta jotkut ei pysty siihen edes perhettään kohtaa.


      • HaHa_-63
        valeitavaleidenperään kirjoitti:

        Pettäjänä puhut itsensi pusiin uskoen omiin valheisiisi "yritin vuosikaudet puhua ja saada asioihin muutoksia. Toisessa lauseessa puhitaan siitä, miten ei puhuta asiouta auki silloin kun sen paikka olisi, vaan syytetään toista kaikesta jotta päästäisin nopeammin eroon.

        Empaattinen ihminen ymmärtää toisen tuskan. Lähimmisä ihmisistään välittävä on hirvittävän paljon enemmän kuin empaattinen, mutta jotkut ei pysty siihen edes perhettään kohtaa.

        Usein kuulepas parisuhteessa on sellainen ongelma, että toinen tekee ja toinen ei. Toinen osallistuu ja toinen ei jne. Kun näistä puhutaan, se kumpi ei tee eikä osallistu sanoo "kuule, kyllä minä mielestäni osallistun". Mutta ei yhtään osaa sanoa mihin. Sen sijaan toisella on lista asioista, joita hän tekee ja joihin osallistuu (perheen hyväksi). Mutta toinen pysyy vahvasti kannassaan, hän osallistuu mielestään (vaikkei osallistu). Ja koska toinen sanoutuu irti näin kaikesta osallistumisestaan, niin asioita ei puida auki.

        Empaattisuus on kykyä ymmärtää TOISEN tunteita HÄNEN kannaltaan. Esim. jos toinen haluaa erota syystä tai toisesta, niin puolison pitäisi osata asettua HÄNEN asemaansa. Eikä vain syyllistyä ja syyttää toista eroaikeista/-halusta.


      • HaHa_-63
        fiik kirjoitti:

        " oikeus onneen, jätetyn mollaaminen syypääksi kaikkeen"

        Kun itse erosin exästä, niin syynä oli juuri ne asiat, seikat ja exän käyttäytyminen, josta olin puhunut hänelle vuosia. Kärsivälliselläkin naisella tulee jossain vaiheessa mitta täyteen. Ja kun se on tullut täyteen, ei millään muutoksella enää ole väliä. Loppu mikä loppu, "juna meni jo". Etenkin jos lähtökohtaisesti on itse sitä mieltä, että suhteessa pitäisi perusasiat hoitua "automaattisesti". Vähintään siten, että toinenkin on suhteessa mukana. Jakaa aikaansa, hoitaa yhteisiä asioita, tarjoaa tarvittaessa apua, keskustelee avoimesti, kysyy, on kiinnostunut, ei arvostele/syytä/hauku, osaa riidellä oikein. Esimerkiksi noin.

        Teillä ei varmasti ollut sellaista kuin minulla, vaan aivan toisenlaista. Jos tai kun miehesi on löytänyt uuden rakkauden, on silti hänellekin ollut vaikeaa jättää sinut, siitä huolimatta, ettei exäsi olisi ollut ollenkaan tyytyväinen teidän suhteeseen. Jättävä osapuoli on tavallaan jo heittänyt pyyhkeet kehiin, hän ymmärtää, ettei suhde voi jatkua. Jos jätetty haluaisi kuitenkin liittoa jatkaa, niin tottakai jättäjä yleensä "puolustautuu" sanomalla kaikki mahdolliset syyt miksei halua liittoa jatkaa. Tarpeetontahan se tässä vaiheessa on, mutta aika inhimillistä.Tämä puolestaan ei välttämättä ole mollaamista, vaan kertomista miten itse asian kokee. Tietty toinen voi kokea sen syyttelynä, mutta aivan turhaa. Jos toinen ei liittoa halua jatkaa, ihan mistä syystä tahansa, niin se on sitten siinä. Erotaan, sanotaan heipat ja jatketaan kumpainenkin omaa elämää.

        Miten sinä sanoisit puolisollesi niin "kauniisti", ettei hän loukkaantuisi, että sinulla on toinen, ettet enää halua jatkaa liittoa? Miten reagoisit, näin teoriassa, jos puoliso haluaisi ehdottomasti jatkaa liittoa kanssasi? On nimittäin kokojoukko asioita elämässä mitä on hyvin vaikea sanoa kumppanille siten, että vältyttäisiin sekä omalta että toisen mielipahalta. Jokaisen aikuisen ihmisen tulisi myös ymmärtää, että loukkaantuminen, suru, no, kaikki omat tunteet ovat vain omia tunteita. Kukaan muu ei tunne niin, eikä voi tunteisiinsa vaikuttaa ja niitä käsitellä kuin ihminen itse.

        Vaarallinen kirjoitus täällä, koska se on niin totta, ihmisten pitäisi ottaa vastuu itsestään. Jokainen pystyy vaikuttamaan vain omaan käytökseensä, tekoihinsa.

        Jos mikä tahansa suhde menee syyttelyksi/puolusteluksi; niin suhdetta ei voi korjata mitenkään enää. Siksi on täysin hullua, että täällä pidetään kynsin ja hampain kiinni ex- suhteesta/liitosta, vaikka siinä ei ole muuta kuin riidelty, syytetty ja haukuttua puolisoa. Ihan tulee mieleen, että liikkeellä on lauma läheisriippuvaisia ihmisiä. Normaali ihminen ei jää suhteeseen, jossa kokee tulevansa alvariinsa syytetyksi/haukutuksi. Eikä etenkään osoita minkäänlaista mielenkiintoa jatkaa suhdetta, jota toinen ei halua jatkaa.


      • ykdibvjjvlm
        HaHa_-63 kirjoitti:

        Vaarallinen kirjoitus täällä, koska se on niin totta, ihmisten pitäisi ottaa vastuu itsestään. Jokainen pystyy vaikuttamaan vain omaan käytökseensä, tekoihinsa.

        Jos mikä tahansa suhde menee syyttelyksi/puolusteluksi; niin suhdetta ei voi korjata mitenkään enää. Siksi on täysin hullua, että täällä pidetään kynsin ja hampain kiinni ex- suhteesta/liitosta, vaikka siinä ei ole muuta kuin riidelty, syytetty ja haukuttua puolisoa. Ihan tulee mieleen, että liikkeellä on lauma läheisriippuvaisia ihmisiä. Normaali ihminen ei jää suhteeseen, jossa kokee tulevansa alvariinsa syytetyksi/haukutuksi. Eikä etenkään osoita minkäänlaista mielenkiintoa jatkaa suhdetta, jota toinen ei halua jatkaa.

        Huvittavinta täällä on pettäjät, jotka ovat lipeviä kuin ankeriaat puolustamaan itseään ja tekojaan. Jos tuo miten kirjoitat, on ihminen jollainen olet, niin hitustakaan en sellaists lämpöä löydä, mihin rakastua. Siinä suhteessa et ole ollut mikään menetys puolisollesi. Säälin kuitenkin lapsia, jos sinulla niitä on. Voin myös kertoa halveksivani sinua, jos tuhosit jonkun toisen ihmisen parisuhteen ja lapsilta kodin.

        Lasten paras turva on perhe, mutta vaarallista heille, ettei pettästä vamhemmasta ole heille turvaksi.


    • fiik

      Riitely, kodin kurja ilmapiiri ei sovi lapsille ollenkaan. Oli sitten rakkaus toisaalla tai ei. Parempi siis erota.

    • Todellisuusmikä

      Kummallista että joku toinen kunnioittaa ja on niin arvostava sinua kohtaan joopa Joo salasuhde on se sulla selkeästi. Jos rakastunut olet turhaan vikiset tunteiden sammumisesta muka vuosia. Höpö höpö. Käyppä nyt rehellisesti läpi suhteesi ja sen syyn. Sitten teet ratkaisun. Älä ole naurettava ukkomies jolle kaikki nauraa. Yyh kun niin tunteeton olen mut pst olenkin rakastunut toiseen. Kai nyt itsekin jo huomaat narettavuutesi.

      • Ettekösitäymmärrä

        Täällä taas elämäänsä kyllästyneet vaimot kirjottelee. Imetään kumppanista viimeisetkin mehut, itsetunto ja kaikki miehisyys.. Oksettaa tuollaiset naiset, kun lapset on tehty heittää kiinnostamasta. Soisitti onnen itsellenne ja kumppanillenne jossain muualla.


      • jkokkkoö

        Jopa olin typerä kommentti. Kuvittelet olevasi vieläp joku seksin jumalatar? Lapset kuuntelee öisin sängyissään, kun äiti jakaa pesää kylän puutteesss oleville sedille. Pian elämä näkyy naamassa ja setiä.käy kiinnostamaan nuorempi painos horosta.


      • Ettekösitäymmärrä

        En ole äiti enkä pettäjä, joten en ymmärrä mistä puhut. Tarkoitin kommentillani että joskus vaimot voisi miettiä miten miestään kohtelee, ettei avioliitto tunnu vankilalta. Jos ei siihen pysty, erotkaa..


      • niinpetaakuinmakaa
        Ettekösitäymmärrä kirjoitti:

        En ole äiti enkä pettäjä, joten en ymmärrä mistä puhut. Tarkoitin kommentillani että joskus vaimot voisi miettiä miten miestään kohtelee, ettei avioliitto tunnu vankilalta. Jos ei siihen pysty, erotkaa..

        Sinulla ei ole mitään tietoa toisten parisuhteista, eikä todellakaan oikeutta arvostella kenenkään parisuhdetta, koska asia ei sinulle kuulu. Mitään et voi edes tietää toden päälle, kuin vain oman parisuhteesi. Pettäjät valehtelevat jopa itselleen ja omalla käytöksellään rakentavat etäisyyden, ollen haluttomia ja kykenemättömiä salasuhteensa rasittamina aitoon läheisyyteen. Petoskumppanina olet luomassa pattitilannetta, ja koet voivasi vielä arvostella omien tekojesi mahdollisia seurauksia.


    • HaHa_-63

      No hohhoijakkaa. Onpa taas typeriä ja syytteleviä kirjoituksia, vailla järjen häivää. En yhtään ihmettele, että teidät on jätetty.

      • hokvkpönn

        Sinä olet narsistitrolli, joka nauttii petettyjen loukkaamisesta, koska saa siitä sadistista iloa.


      • ulkopuolinennäkijä

        Minä en yhtään ihmettele, että et ole miestä itsellesi saanut tai jos olet hetkeksi saanut et ole osannut pitää kiinni. Varattuja on loppuviimein vaikeaa pitää kiinni ja se tekee katkeraksi! Sitä saa hiukan helpotettua täällä haukkumalla naisia jotka arvostavat perhettään ja syyttelemällä niitä jotka eivät eroa ensimmäisestä vastoinkäymisestä.

        Elämä opettaa jos ei muuta niin ainakin joskus arvostamaan myös kanssaihmisiään!


      • ronja_112
        hokvkpönn kirjoitti:

        Sinä olet narsistitrolli, joka nauttii petettyjen loukkaamisesta, koska saa siitä sadistista iloa.

        Tuossa edellä sanottiin " Onpa taas typeriä ja syytteleviä kirjoituksia, vailla järjen häivää. .."

        Mikä siinä on niin loukkaavaa? Syyttelemälläkö yrität itse ratkaista parisuhdeongelmasi? Toisten haukkuminenko helpottaa? Nämäkö kuuluvat arvoihisi?

        "Elämä opettaa jos ei muuta niin ainakin joskus arvostamaan myös kanssaihmisiään"

        Tuohan ei pidä paikkaansa ollenkaan. Jokaista ihmistä, tai ainakin puolisoa tai tulevaa ex-puolisoa pitää kunnioittaa. Arvostus on silti aina ansaittua. Mutta vaikka ei jostain syystä kunnioittaisi eikä arvostaisikaan, niin se ei estä ihmistä käyttäytymästä kaikkia kohtaan hyvin.


      • koggxjknv

        Hihhohhoijakkaa itsellesi. Narsistina "äänesi muuttuu kellossa" joka käänteessä. Esität puhuvasi järkevästi, mutta todellisuudessa kaadat samalla paskaa päälle. Siksi, että tunnistan sinut, annan "sillä" takaisin minkä ansaitset.


      • jdghkt

        koggxjknv
        Mitä oikein sauhuat? Kirjoituksestasi ei saa mitään tolkkua. Paitsi sen, että haluat kovasti kaataa paskaa muiden päälle. Miksi? Jokaisella on vastuu itsestään. Jos kumppanin touhut ei miellytä, eikä niitä voi korjata mitenkään, niin silloin pitää erota. Eikä jäädä huutelemaan paskoja.


      • giknlnömm

        Yrität painaa päälle kuin pieni sika, mutta oikeus ja totuus ei oala edes narsistin vääristämänä. Ymmärrät hyvin, mutta yrität luikerrella pois vääntämällä sanoja. Jokaisella on vastuu lapsista ja kanssaihmisistä, muuten yhteiskunta ei toimi, vaan naimme ketä satumme ja unohdamme muut ihmiset aiheuttaen tuhon toinen toisillemme.


    • Mielensäpahoittanut

      Minun vaimoni teki minulle sen mitä sinä suunnittelet. Eron syynä varmaankin aika normaali erilleen kasvaminen ja tunteiden ilmaisematta jättäminen. Riitelyä sinällään ei ollut kovin paljoa, mutta ehkä vähätkin riidat jäi selvittämättä loppuun.

      Ex-vaimoni löysi uuden miehen itselleen heti 20v avioliiton päättymisen jälkeen. Hän kertoi että oli jo hieman "sutinaa" ennen liiton loppua. Hän sanoi että oli jo monta vuotta ollut "tunteeton" minua kohtaan.
      Ero jo sinällään on raskasta, mutta inhottavimmat tunteet tulevat uudesta miehestä. Pettänyt hän ei minun tietääkseni ole, mutta pettämiseltä tämä silti tuntuu. Tunteet lähinnä suunnatonta surua, mutta suuttumus ja katkeruuskin käy mielessä kyläilemässä. Olen kuitenkin pystynyt pitämään välit ex-siippaan kunnossa, vaikka välillä mieli tekisi olla ilkeä ja haastaa riitaa.

      Erosta on vasta noin kuukausi ja elämä on pienin askelin etenemistä. Ero meille varmaankin oli oikea ratkaisu, koska yhteisiä asioita oli vähän. En vielä osaa olla onnellinen hänen uudesta suhteesta, mutta toivottavasti sekin päivä koittaa.

      Tästä tuli enemmänkin oma vuodatus kuin vastaus. Ratkaisu on yksin sinun. Jos osaatte pitää välit kunnossa niin lapset tottuvat todella nopeasti uuteen tilanteeseen. Toki lapsia kannattaa kuunnellaan herkällä korvalla ja keskustella heidän kanssaan asiat läpi. Lapsille ei saa alkaa moittimaan toista, vaikka katkeruus löisi kuinka lujaa. Ero on aikuisten välinen asia ja lasten ei pidä joutua valitsemaan puolta.

      Jokainen on onnensa ansainnut. Jos nykyistä suhdetta ei saa korjattua niin ero on varmaan järkevin vaihtoehto.

      • HaHa_-63

        Sinulla oli ihana, viisas kirjoitus Mielensäpahoittanut, kiitos siitä!


      • ronja_112

        Sinulla on asiat kohdallaan, niiden haasteellisuudesta huolimatta, Mielensäpahoittanut. Todella hyvä kirjoitus.


    • Sunkakkonenkinsentietää

      Yhyy vuosia onneton! Uskotaan me todellakin tuo tarina. Uskoo se sunkin puoliso kun kerrot sen näin jälkikäteen ja tunteella. Ei muuta kuin ero hakuun netistä se onnistuu. Ihanaa kun nyt on edes ihminen joka arvostaa ja ymmärtää sinua niin hyvin. Otat sitten sen kakkosen vaivihkaa ettei puoliso kuule asiasta. Ei ne lapset kärsi erosta ja kamalaahan se kun isä masentuneena kotona on ja tunteettomassa tilassa siitä ne kärsii usko pois.

      • satumenisaunaa

        Olipa ihana tukikirje aloittajalle joka tuskin sekapäisyydessään tajuaa sen ironisuuden! Noinhan se menee..
        Täältä avioeropalstalta saa vahvistusta ja tukea toisilta eronneilta jotka kyllästyivät normaaliin arkielämään ja syyttävät nyt puolisoaan jos mistä. Myös kakkosilta saa pönkitystä ja itsetunnon kohotusta sillä heillä on " oma lehmä ojassa". Miksi he muuten olisivatkaan niin runsaasti osallistuvia täällä palstalla??
        Nuo kaksi ryhmää on niitä joilta saa vertaistukea parhaimmillaan. Tänne kaikki eroa suunnittelevat jos yhtään vielä asiaa epäröivät!!


      • suoratsanaset

        Täällä avioeropalstalla ihan niinkuin muillakin tunnepalstoilla suomi24:ssä on melko harvinaista saada mitään hyvää keskustelua aikaan. Moni on omassa poterossaan heittelee sieltä ilkeyksiään ja puolustelee vain sitä omaa näkemystään. Tosiasiassa keskusteluahan syntyy vasta silloin, kun voidaan esittää ja perustella näkemyksiä fiksusti ja siitä voi saada jopa uutta perspektiiviä omiin ajatuksiin, kun suhtautuu avoimemmin myös niiden vastapuolen näkemyksiin. Täällähän ominaista on nyt se että, jättäjät ovat aina syypäitä, jätetyt raukkoja ja täysin syyttömiä mihinkään. Naiset ovat pelkkiä seksivälineitä ja vanhoja kurppia yli kolmikymppisinä ja miehet eivät naisilta mitään muuta kuin seksiä haluakaan. Rumat eivät löydä koskaan kumppania. Kauniit eivät missään nimessä voi olla fiksuja eivätkä missään nimessä halua kumppania, jonka aivoissakin liikkuisi muutama ajatus ja heidän kanssa voisi myös keskustella jne.
        Tiesittekö muuten, että henkistä väkivaltaa on myös mitätöinti ja alistaminen. Se, että saa toisen tuntemaan itsensä huonoksi tai jopa niin että on henkisesti sairas. samoin se, että syyllistää, nöyryyttää ja nimittelee. Kuinkahan moni palstalainenkin sitä harjoittaa jopa tuntemattomia palstalaisia kohtaan. Voiko ihmetellä miksi parisuhteenne hajoaa/on hajonnut. Omaan napaan ei tietenkään kannata katsella, koska naiset nyt vaan ovat niin pettureita. En voi sietää henkistä väkivaltaa kohdanneena sitä lainkaan kohdistuu se sitten kehen tahansa. Keskusteluhan väännettiin taas pettämiseksi vaikka ainakaan minä en aloituksessa nähnyt muutakuin sen, että joku tuntee voimakkaasti jotakin kohtaan ja vielepä positiivisia tunteita, aivan kauheaa. Niin ja unohtui vielä, tuskin minäkään koskaan voin saada mitään kivan näköistä ja urheilevaa, mahdollisesti saleilevaa miestä, kun ne kaikki on varmaan niin tyhmiä, itsekeskeisiä, jännämiehiä eikä niiden kanssa voi mitään muuta tehdä kuin sänkyyn hypätä. No, minä olenkin niin typerä, että uskon jollakin heistä muutaman aivosolunkin liikkuvan ja hellästi naisista ajattelevan.


      • ronja_112
        suoratsanaset kirjoitti:

        Täällä avioeropalstalla ihan niinkuin muillakin tunnepalstoilla suomi24:ssä on melko harvinaista saada mitään hyvää keskustelua aikaan. Moni on omassa poterossaan heittelee sieltä ilkeyksiään ja puolustelee vain sitä omaa näkemystään. Tosiasiassa keskusteluahan syntyy vasta silloin, kun voidaan esittää ja perustella näkemyksiä fiksusti ja siitä voi saada jopa uutta perspektiiviä omiin ajatuksiin, kun suhtautuu avoimemmin myös niiden vastapuolen näkemyksiin. Täällähän ominaista on nyt se että, jättäjät ovat aina syypäitä, jätetyt raukkoja ja täysin syyttömiä mihinkään. Naiset ovat pelkkiä seksivälineitä ja vanhoja kurppia yli kolmikymppisinä ja miehet eivät naisilta mitään muuta kuin seksiä haluakaan. Rumat eivät löydä koskaan kumppania. Kauniit eivät missään nimessä voi olla fiksuja eivätkä missään nimessä halua kumppania, jonka aivoissakin liikkuisi muutama ajatus ja heidän kanssa voisi myös keskustella jne.
        Tiesittekö muuten, että henkistä väkivaltaa on myös mitätöinti ja alistaminen. Se, että saa toisen tuntemaan itsensä huonoksi tai jopa niin että on henkisesti sairas. samoin se, että syyllistää, nöyryyttää ja nimittelee. Kuinkahan moni palstalainenkin sitä harjoittaa jopa tuntemattomia palstalaisia kohtaan. Voiko ihmetellä miksi parisuhteenne hajoaa/on hajonnut. Omaan napaan ei tietenkään kannata katsella, koska naiset nyt vaan ovat niin pettureita. En voi sietää henkistä väkivaltaa kohdanneena sitä lainkaan kohdistuu se sitten kehen tahansa. Keskusteluhan väännettiin taas pettämiseksi vaikka ainakaan minä en aloituksessa nähnyt muutakuin sen, että joku tuntee voimakkaasti jotakin kohtaan ja vielepä positiivisia tunteita, aivan kauheaa. Niin ja unohtui vielä, tuskin minäkään koskaan voin saada mitään kivan näköistä ja urheilevaa, mahdollisesti saleilevaa miestä, kun ne kaikki on varmaan niin tyhmiä, itsekeskeisiä, jännämiehiä eikä niiden kanssa voi mitään muuta tehdä kuin sänkyyn hypätä. No, minä olenkin niin typerä, että uskon jollakin heistä muutaman aivosolunkin liikkuvan ja hellästi naisista ajattelevan.

        "Moni on omassa poterossaan heittelee sieltä ilkeyksiään ja puolustelee vain sitä omaa näkemystään"

        Ilkeyksien heittely on suoraan sanottuna tyhmyyttä. Mutta jos sille tielle lähdetään, niin tokihan vastapuoli puolustautuu. Josta seuraa hyökkäys/syytös > puolustus -"keskustelu", joka johtaa vain täydelliseen vuorovaikutuksen pattitilanteeseen, ts. "sotaan". Todellinen vuorovaikutus ei ole mahdollista kenenkään välillä silloin, kun molemmat tai toinen kokee puolison vastapuolena/vihollisena eikä kumppanina.

        Toisen toistuva mitätöinti ja alistaminen on henkistä väkivaltaa, aivan näin. Siksi sellaiselle ei saa altistaa itseään jatkamalla epätervettä suhdetta. Pahin ongelma näillä palstoilla on, kun monet henkeen ja vereen haluavat jatkaa parisuhteessa, jossa toinen tekee mitä haluaa ja kohtelee huonosti puolisoaan. Tämä puolestaan johtaa siihen, etteivät he erottuaankaan osaa luopua, vaan jatkavat henkistä roikkumista ex-suhteessa miettimällä mitä kaikkea ex teki väärin, kuinka hirvittävä ihminen ex on (puhumattakaan exän mahdollisesta uudesta kumppanista). Jätetyillä ongelmana on usein hylätyksi tulemisen tunnelukko, joka estää varsin tehokkaasti näkemästä ne asiat, joiden vuoksi olisi pitänyt erota jo kauan aikaa sitten, paremman sään aikana.


      • yioplbooölb
        ronja_112 kirjoitti:

        "Moni on omassa poterossaan heittelee sieltä ilkeyksiään ja puolustelee vain sitä omaa näkemystään"

        Ilkeyksien heittely on suoraan sanottuna tyhmyyttä. Mutta jos sille tielle lähdetään, niin tokihan vastapuoli puolustautuu. Josta seuraa hyökkäys/syytös > puolustus -"keskustelu", joka johtaa vain täydelliseen vuorovaikutuksen pattitilanteeseen, ts. "sotaan". Todellinen vuorovaikutus ei ole mahdollista kenenkään välillä silloin, kun molemmat tai toinen kokee puolison vastapuolena/vihollisena eikä kumppanina.

        Toisen toistuva mitätöinti ja alistaminen on henkistä väkivaltaa, aivan näin. Siksi sellaiselle ei saa altistaa itseään jatkamalla epätervettä suhdetta. Pahin ongelma näillä palstoilla on, kun monet henkeen ja vereen haluavat jatkaa parisuhteessa, jossa toinen tekee mitä haluaa ja kohtelee huonosti puolisoaan. Tämä puolestaan johtaa siihen, etteivät he erottuaankaan osaa luopua, vaan jatkavat henkistä roikkumista ex-suhteessa miettimällä mitä kaikkea ex teki väärin, kuinka hirvittävä ihminen ex on (puhumattakaan exän mahdollisesta uudesta kumppanista). Jätetyillä ongelmana on usein hylätyksi tulemisen tunnelukko, joka estää varsin tehokkaasti näkemästä ne asiat, joiden vuoksi olisi pitänyt erota jo kauan aikaa sitten, paremman sään aikana.

        Kukaan EI tahdo jatkaa huonosti käyttäytyvän puolison kanssa, vaan he olisivat tahtoneet normaalin ja etenkin uskollisen puolison. Edellinen kirjoittaja itki puolison alistamisesta ja sinä olet keksinyt elämäntyöksesi syyttää petettyjä henkisestä roikkumisesta. Molemmat kuiten olette syylistyneet pettämiseen, minkä yritätte kieltää molemmat peitellen sen edellä esitellyin syyttelyin. Voin kertoa, että teitä halpoja lutkia löytyy toki paljon, mutta osa heistä osaa pitää suunsa kiinni asioissa, joissa ovat aihettaneet toisennihmisen perheelle ja papsille suurta tuhoa.


      • gujbllbgg
        suoratsanaset kirjoitti:

        Täällä avioeropalstalla ihan niinkuin muillakin tunnepalstoilla suomi24:ssä on melko harvinaista saada mitään hyvää keskustelua aikaan. Moni on omassa poterossaan heittelee sieltä ilkeyksiään ja puolustelee vain sitä omaa näkemystään. Tosiasiassa keskusteluahan syntyy vasta silloin, kun voidaan esittää ja perustella näkemyksiä fiksusti ja siitä voi saada jopa uutta perspektiiviä omiin ajatuksiin, kun suhtautuu avoimemmin myös niiden vastapuolen näkemyksiin. Täällähän ominaista on nyt se että, jättäjät ovat aina syypäitä, jätetyt raukkoja ja täysin syyttömiä mihinkään. Naiset ovat pelkkiä seksivälineitä ja vanhoja kurppia yli kolmikymppisinä ja miehet eivät naisilta mitään muuta kuin seksiä haluakaan. Rumat eivät löydä koskaan kumppania. Kauniit eivät missään nimessä voi olla fiksuja eivätkä missään nimessä halua kumppania, jonka aivoissakin liikkuisi muutama ajatus ja heidän kanssa voisi myös keskustella jne.
        Tiesittekö muuten, että henkistä väkivaltaa on myös mitätöinti ja alistaminen. Se, että saa toisen tuntemaan itsensä huonoksi tai jopa niin että on henkisesti sairas. samoin se, että syyllistää, nöyryyttää ja nimittelee. Kuinkahan moni palstalainenkin sitä harjoittaa jopa tuntemattomia palstalaisia kohtaan. Voiko ihmetellä miksi parisuhteenne hajoaa/on hajonnut. Omaan napaan ei tietenkään kannata katsella, koska naiset nyt vaan ovat niin pettureita. En voi sietää henkistä väkivaltaa kohdanneena sitä lainkaan kohdistuu se sitten kehen tahansa. Keskusteluhan väännettiin taas pettämiseksi vaikka ainakaan minä en aloituksessa nähnyt muutakuin sen, että joku tuntee voimakkaasti jotakin kohtaan ja vielepä positiivisia tunteita, aivan kauheaa. Niin ja unohtui vielä, tuskin minäkään koskaan voin saada mitään kivan näköistä ja urheilevaa, mahdollisesti saleilevaa miestä, kun ne kaikki on varmaan niin tyhmiä, itsekeskeisiä, jännämiehiä eikä niiden kanssa voi mitään muuta tehdä kuin sänkyyn hypätä. No, minä olenkin niin typerä, että uskon jollakin heistä muutaman aivosolunkin liikkuvan ja hellästi naisista ajattelevan.

        Jätetyt ovat täysin syyttömiä pettämiseen. Sen ovat tehneet ihan omin pikkuvituin siihen syyllistyneet petoskumppanit. Ymmärrä jo se.


      • suoratsanaset

        Minä en tietääkseni puolustellut kumpaakaan osapuolta enkä sen puolen syyttänytkään kumpaakaan osapuolta. Minua ihmetyttää vaan suuresti se, että aina tänne rynnätään keksutelemaan pettämisestä. Jotenkin loukkaavaa, kun pettämisen kokeneet pitävät sitä ainoana rankkana syynä eroon.
        Lisäksi aloittajan tekstistä minä en nähnyt mitään pettämistä. Vai onko pettämistä se, että hän on löytänyt ihmisen jota rakastaa ja joka kunnioittaa häntä ja suoraselkäisenä miettii eroa. Eikö se olisi pettämistä, jos hän alottaisi suhteen ja jäisi liittoon? Vai olisiko kenties parempi ratkaisu se, että hän jäisi liittoonsa vaikka ilman tunteita. Sorry, en ymmärrä logiikkaanne.
        Joku tuolla aikaisemmin totesi mitenkä hänelle ei annettu mahdollisuutta muutokseen. On todella ikävää, jos jollekin näin on käynyt, mutta sen perusteella ei kannata yleistää. Kyllä nykyään löytyy sankoin joukoin ihmisiä, jotka kaiken maailman terapiat käyneenä ja sinne rahansa syytäneenä ovat kokeilleet ties mitä.


    • ronja_112

      Niin. Ainoa mitä voit tehdä on miettiä ja punnita kannattaako liittoa jatkaa vai ei. Tietysti aika heikolta näyttää, kun olet liitossasi onneton ja riitelette. Oletko sinä ja puolisosi halukas mitenkään parantamaan suhteenne epäkohtia, olisiko se edes mahdollista? Äkkiseltään kuvittelisin, ettei puolisosikaan niin kamalan innostunut ole riitelystä ja sen sellaisesta?

    • jykt

      Lapsia ajattelen: heidän kehitykselle ei ole mikään niin tärkeää kuin tunne- ja vuorovaikutusilmapiiri. Eli juuri lasten vuoksi teidän pitäisi erota. Riidoillanne, ikävillä sanoilla on tuhoisa vaikutus kotinne ilmapiiriin.

      • jdghkt

        Juuri näin.


      • hiokbclnvb

        Juuri näin. Täytyy pyytää ulkopuoliselta ammattilaiselta siihen apua, ellei itse kykene.


    • ghytfde

      Juu ja ketään ei voi vaatia itseään rakastamaan. Ku rakkaus loppuu, niin kaik loppuu.
      Näin kävi minullekin, kun huomasin et en enää rakasta puolisoani. Yhteys katkesi totaalisesti. Ei ollut pettämistä, eikä suuria kriisejä. Näin vain kävi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe